|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-10-02 ps2013-031-07-008-056 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

56. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 47/2002 Sb., o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 545/ - prvé čtení

Date2015-10-02
Meetingps2013/031
Agenda Itemps2013/031/056
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/031schuz/s031304.htm

Select a sentence

ps2013-031-07-008-056.u1.p1.s1 56.
ps2013-031-07-008-056.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 47/2002 Sb., o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 545/ - prvé čtení
ps2013-031-07-008-056.u1.p2.s1 Tento bod byl přerušen ve středu 15. 9. po úvodních slovech, rozprava nebyla otevřena, tudíž obecnou rozpravu v tuto chvíli otevírám.
ps2013-031-07-008-056.u1.p2.s2 Hlásí se někdo do obecné rozpravy?
ps2013-031-07-008-056.u1.p2.s3 Pan zpravodaj poslanec Michal Kučera.
ps2013-031-07-008-056.u1.p2.s4 Prosím, máte slovo.
ps2013-031-07-008-056.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-031-07-008-056.u2.p1.s2 Rozprava byla ukončena během zpravodajské zprávy, takže bych ji s dovolením řekl celou.
ps2013-031-07-008-056.u2.p2.s1 My tu samozřejmě projednáváme novelu zákona o podpoře malého a středního podnikání, tedy vládní návrh novely zákona, kterým se vyčleňuje z agentury CzechInvest ta část, která se zabývá administrací čerpání evropských fondů.
ps2013-031-07-008-056.u2.p2.s2 Rozdělení CzechInvestu na dvě části, tedy na část věnující se podpoře příchodu zahraničních investic do České republiky a na část věnující se administraci strukturálních fondů - to téma se tady objevuje již mnoho let, v podstatě od doby vstupu České republiky do Evropské unie.
ps2013-031-07-008-056.u2.p2.s3 si kladu otázku, zda není lépe jít cestou sloučení obou agentur, tzn. agentury CzechTrade, tedy podpory obchodu, a CzechInvestu, tedy podpory investic, a z toho vyčlenit administraci fondu z této sloučené agentury.
ps2013-031-07-008-056.u2.p2.s4 Pokud vím, taková aktivita se tady objevila, došlo však pouze k prvnímu kroku, a to je spojení, tuším, zahraniční sítě obou agentur.
ps2013-031-07-008-056.u2.p2.s5 Současná vláda však v dalších krocích vedoucích k sloučení těchto agentur, pokud vím, pokračovat nechce.
ps2013-031-07-008-056.u2.p3.s1 Vyčlenění administrace fondů mimo CzechInvest si však vynucuje Evropská komise, která trvá na tom, že fondy musí administrovat státní orgán, tedy ministerstvo nebo podřízená organizace, která podléhá zákonu o státní službě.
ps2013-031-07-008-056.u2.p3.s2 Vládní návrh tedy znamená, že se nejjednodušší možnou cestou, tedy delimitací, oddělí z agentury CzechInvest všechny agendy, včetně zaměstnanců, které se týkají administrace fondů, a vznikne nová tzv. Agentura pro podnikání a inovace.
ps2013-031-07-008-056.u2.p3.s3 Účinnost zákona, a tedy fakticky vznik agentury, je předpokládána k 1. 1. 2016.
ps2013-031-07-008-056.u2.p4.s1 Vládnímu návrhu je možno vytknout řadu věcných položek.
ps2013-031-07-008-056.u2.p4.s2 Za prvé je to časové prodlení.
ps2013-031-07-008-056.u2.p4.s3 Agentura začne fungovat od začátku roku 2106, což je pozdě, tento problém měl být řešen dříve.
ps2013-031-07-008-056.u2.p4.s4 Vláda funguje více než rok a půl a teprve nyní přichází tento návrh do Sněmovny.
ps2013-031-07-008-056.u2.p4.s5 Přitom nová agentura administrovat čerpání fondů v programovacím období 2014 2020, tedy podle mne reálně začne administrovat čerpání v polovině plánovacího období.
ps2013-031-07-008-056.u2.p5.s1 Chtěl bych také upozornit na nevhodně zvolený název agentury.
ps2013-031-07-008-056.u2.p5.s2 Vedle české agentury pro podporu podnikání CzechTrade a agentury pro podporu podnikání a investice CzechInvest budeme mít ještě Agenturu pro podnikání a inovace.
ps2013-031-07-008-056.u2.p5.s3 Pro běžného podnikatele je to naprosto nenávodné a nesrozumitelné, čemu se vlastně která agentura věnuje či bude věnovat.
ps2013-031-07-008-056.u2.p5.s4 Chtěl bych upozornit, že i v samotném návrhu novely si asi nechtěně předkladatel v článku 1 odst. 3 přejmenoval českou agenturu pro podporu obchodu CzechTrade na českou agenturu pro podporu podnikání CzechTrade, takže jak vidět, i předkladatel v tom nemá úplně jasno, jak se která agentura vlastně jmenuje.
ps2013-031-07-008-056.u2.p5.s5 V důvodové zprávě totiž o této změně není žádná zmínka ani v obecné, ani ve zvláštní části.
ps2013-031-07-008-056.u2.p6.s1 Tolik k úvodní zprávě.
ps2013-031-07-008-056.u2.p6.s2 Věřím, že tato témata budou prodiskutována ve výboru, protože si myslím, že podnikatelské prostředí by mělo jít cestou zjednodušování, nikoli zesložiťování, a tato věc si zaslouží celkem důkladnou debatu, protože administrace strukturálních fondů je samozřejmě pro české podnikatelské prostředí naprosto zásadní.
ps2013-031-07-008-056.u2.p7.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-031-07-008-056.u3.p1.s1 děkuji a táži se, zda se někdo další hlásí do rozpravy.
ps2013-031-07-008-056.u3.p1.s2 Není tomu tak, tudíž rozpravu končím a táži se, zda je zájem o závěrečná slova.
ps2013-031-07-008-056.u3.p1.s3 Pane ministře, prosím, máte slovo.
ps2013-031-07-008-056.u4.p1.s1 Vážená paní předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi ještě několik vysvětlujících slov, zejména vzhledem k tomu, že debata je rozdělena na dvě části, což nikdy není úplně šťastné.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s1 K tomu, co tady říkal zpravodaj o slučování CzechTradu a CzechInvestu, že by to bylo lepší.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s2 bych chtěl jenom vysvětlit, že jeden z mých předchůdců, pan ministr Kuba, udělal tu operaci trochu jinak, než je všeobecně vnímáno.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s3 On totiž udělal to, že vzal zahraniční sítě jak CzechTradu, tak CzechInvestu a převedl je přímo pod ministerstvo.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s4 On je tak trochu postátnil a udělal si paralelní síť, se kterou si ve světě nevěděli rady, protože ve světě to umí tak, že od státní sítě je Ministerstvo zahraničních věcí, a pokud chce byznys, tak si udělá nějakou jinou agenturu, často to dělají i hospodářské komory, nemusí to být nutně ani pod přímým vlivem státu.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s5 A my jsme se vrátili k tomuto normálnímu modelu, že ta síť se odstátnila a byla převedena zpět jak na CzechTrade, tak na CzechInvest.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s6 A to, jestli se ty instituce spojují, je čistě na politické debatě.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s7 osobně si myslím, že nemají být společně, protože investice jsou dostupné a smysl mít pobočky asi tak na sedmi místech, kdežto obchod je ve světě, proto CzechInvest sedm zahraničních poboček a CzechTrade asi 50.
ps2013-031-07-008-056.u4.p2.s8 To je k této věci.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s1 Pak ta věc, že jdeme pozdě a proč to musí být.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s2 Dlouhou dobu to vypadalo totiž tak, že to vysvětlíme Komisi a že CzechInvest bude fungovat - ta část, ta divize, která se zabývá investicemi, zůstane pod zákoníkem práce a ti, co dělají evropské fondy, půjdou pod služební zákon.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s3 Po dlouhé debatě se někdy teprve na jaře ukázalo, že to opravdu tak nepůjde a že musí být sekce, která dělá fondy, pod služebním zákonem.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s4 Zároveň bych chtěl říci, proč tedy nepřejde, resp. následuje logický dotaz, proč by tam nemohl být i zbytek CzechInvestu.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s5 Nemohl, protože úkolem sekce, části CzechInvestu, která dělá zahraniční investice, je, aby byl v nelehké pozici prostředníka mezi byznysem, musí jednat s potenciálními investory a musí zároveň jednat se státní správou.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s6 Čili my tam potřebujeme pružnější situaci, nikoliv úplně státní úředníky, ale jakési prostředníky mezi byznysovou sférou a státními úřady.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s7 Proto by měl CzechInvest zůstat pod zákoníkem práce a proto děláme tuto operaci.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s8 A chtěl bych jenom poprosit o propuštění do dalšího čtení.
ps2013-031-07-008-056.u4.p3.s9 Děkuji.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s1 Děkuji panu ministrovi.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s2 Táži se pana zpravodaje, zda - nemá zájem o závěrečná slova.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s3 Nyní se tedy budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s4 Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s5 Předseda Poslanecké sněmovny svým rozhodnutím navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s6 Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu?
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s7 Není tomu tak, přistoupíme k hlasování.
ps2013-031-07-008-056.u5.p1.s8 Dříve než ho zahájím, vás všechny odhlásím a poprosím, abyste se znovu zaregistrovali svými kartami.
ps2013-031-07-008-056.u5.p2.s1 Přistoupíme k hlasování.
ps2013-031-07-008-056.u5.p2.s2 Kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru, zmáčkněte tlačítko a zvedněte ruku.
ps2013-031-07-008-056.u5.p2.s3 Pardon.
ps2013-031-07-008-056.u5.p2.s4 Zahajuji hlasování a prosím teď, abyste hlasovali.
ps2013-031-07-008-056.u5.p2.s5 Proti?
ps2013-031-07-008-056.u5.p3.s1 Hlasování končím.
ps2013-031-07-008-056.u5.p3.s2 Je to hlasování s pořadovým číslem 233, do kterého je přihlášeno 78 přítomných, pro 76.
ps2013-031-07-008-056.u5.p3.s3 Konstatuji, že návrh byl přijat, a tudíž tímto tiskem se bude zabývat hospodářský výbor jako garanční výbor.
ps2013-031-07-008-056.u5.p4.s1 Předseda Poslanecké sněmovny nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru.
ps2013-031-07-008-056.u5.p4.s2 se táži, zda někdo návrh na přikázání dalšímu výboru či výborům k projednání.
ps2013-031-07-008-056.u5.p4.s3 Není tomu tak, takže v tomto případě konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu, a končím projednávání tohoto bodu.
ps2013-031-07-008-056.u5.p5.s1 Nyní přistoupíme k projednávání bodu

Text viewDownload CoNNL-U