|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-07-09 ps2013-029-07-005-171 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

171. Ústní interpelace

Date2015-07-09
Meetingps2013/029
Agenda Itemps2013/029/171
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/029schuz/s029269.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1435 • previousnext

ps2013-029-07-005-171.u14.p1.s8 Čili ten druhý program podpory Řecka skončil a v tuto chvíli jsme ve fázi, kdy Řekové posléze v referendu odmítli podmínky, za kterých mělo být Řecko ještě z toho druhého programu financováno, a současně řecká vláda v uplynulých hodinách požádala Evropskou unii, resp. eurozónu, o další finanční pomoc.
ps2013-029-07-005-171.u14.p1.s9 Čili jsme nyní v situaci, kdy Řecko žádá eurozónu o další finanční pomoc a na straně eurozóny se jedná o tom, zda je možné a za jakých podmínek je možné Řecku další finanční pomoc poskytnout.
ps2013-029-07-005-171.u14.p1.s10 Řecko tedy nežádá o vystoupení z eurozóny, ale Řecko žádá o pomoc ze strany eurozóny a jedná se o těchto podmínkách.
ps2013-029-07-005-171.u14.p2.s1 Z toho také vyplývá role České republiky v celém tomto procesu.
ps2013-029-07-005-171.u14.p2.s2 My nejsme členy eurozóny, to znamená nepodílíme se a ani jsme se nepodíleli v minulých letech na rozhodování o tom, za jakých podmínek být Řecku pomoc poskytnuta.
ps2013-029-07-005-171.u14.p2.s3 To bude teď otázkou jednání ministrů financí eurozóny a pravděpodobně potom také předsedů vlád a prezidentů zemí eurozóny, to znamená zemí, které platí eurem, které se budou muset ve finále vyjádřit k tomu, jestli ten řecký návrh, který Řecko slíbilo poslat dnes, nebo snad zítra, tak jestli ten řecký návrh bude přijatelný pro to, aby pokračovalo financování Řecka, pomoc Řecku ze strany eurozóny.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s1 Velkým problémem, který samozřejmě zvyšuje tlak na čas, na časové řešení, je problém nedostatku hotovosti v řeckém finančním systému.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s2 Jak jistě víte, byly uzavřeny řecké banky a řecké banky byly v posledních měsících financovány evropským nouzovým mechanismem ze strany Evropské centrální banky.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s3 Evropská centrální banka se nechala slyšet, že bude schopna zajistit toto nouzové financování nejdéle do konce tohoto týdne.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s4 myslím, že stanovisko Evropské centrální banky je pochopitelné, protože jestliže řecká vláda nebyla schopná splnit své závazky vůči splátce půjčky ze strany Mezinárodního měnového fondu, jestliže v tuto chvíli není zřejmé, jakým způsobem bude řecká vláda schopna splnit své závazky vůči Evropské centrální bance, které budou splatné ještě v měsíci červenci, tak těžko bude mít Evropská centrální banka titul pro to, aby mohla nadále nouzově financovat řecký finanční systém.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s5 Myslím si, že se blíží rozuzlení v krátkém čase, a je tedy zřejmé, že v tuto chvíli je na tahu Řecko, které požádalo o pokračování finanční pomoci.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s6 V tuto chvíli jsou na tahu ministři eurozóny, jsou na tahu evropské instituce, to znamená Evropská komise, Evropská centrální banka, je na tahu Mezinárodní měnový fond a bude záležet na jejich stanovisku k reformnímu plánu, který slíbila řecká vláda představit, zdali bude možné, aby Řecko dostalo nějakou další pomoc či podporu.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s7 Je docela dobře možné, že pokud dojde během víkendu k dohodě, tak ta pomoc či podpora Řecku bude spíše krátkodobá, to znamená bude poskytnuta nějaká krátkodobá překlenovací půjčka, a ty podmínky eventuálního třetího balíčku budou ještě dojednávány v následujících týdnech, protože si těžko dokážu představit, že veškeré podrobnosti strukturálních reforem, které Řecko bude muset realizovat, budou dořešeny během tohoto víkendu.
ps2013-029-07-005-171.u14.p3.s8 To si myslím, že bude velmi obtížné.
ps2013-029-07-005-171.u14.p4.s1 Očekávám tedy politické rozhodnutí, nějaký politický signál směrem ve vztahu k Řecku, a Řecko současně musí projevit jasnou vůli, že je připraveno oplátkou za to, že eventuálně bude pokračovat podpora ze strany eurozóny, že je schopno realizovat reformy, které podpoří jeho hospodářský růst a zlepší stav jeho veřejných rozpočtů.
ps2013-029-07-005-171.u15.p1.s1 Děkuji a ptám se paní poslankyně, zda chce položit doplňující otázku.
ps2013-029-07-005-171.u15.p1.s2 Nechce.
ps2013-029-07-005-171.u15.p1.s3 Dobrá.
ps2013-029-07-005-171.u15.p1.s4 Poprosím tedy dalšího v pořadí a tím je paní poslankyně Nohavová.
ps2013-029-07-005-171.u15.p1.s5 Prosím, aby přednesla svou interpelaci na pana premiéra.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s2 Vážený pane premiére, v nedávné době byl prováděn na Vysoké škole chemicko-technologické test, kde bylo srovnáváno 24 potravinových výrobků z Česka a jejich německé ekvivalenty.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s3 U jedné třetiny byla rozdílná jak chuť, tak složení.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s4 Jako příklad uvádím: česká Rama - o 10 % méně tuku než německá, to samé u jogurtů, slazené nápoje pro český trh slazené glukózo-fruktózovým sirupem s aspartamem, pro německý trh slazené cukrem, lančmít pro Česko obsahuje 30 % drůbežího separátu, pro Německo výhradně vepřové maso.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s5 A dalo by se pokračovat.
ps2013-029-07-005-171.u16.p1.s6 Výrobci argumentují tím, že se odlišnostmi ve výrobcích přizpůsobují chuti a zvykům spotřebitelů.
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s1 Myslíte si, pane premiére, že nám Čechům více chutná drůbeží separát než maso?
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s2 Navíc ve 14 případech byl český produkt dražší.
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s3 Co s tím, pane premiére, uděláte?
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s4 Nejsme přece jako Češi v Evropské unii občané druhé kategorie.
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s5 Pokud ale takovéto praktiky připustíme, tak zřejmě jsme.
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s6 Když si dokážou ohlídat v rámci EU v nadnárodních řetězcích kvalitu výrobků pro své občany vlády Německa, Francie, Británie či dalších zemí, proč si to nedokážeme ochránit i my?
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s7 vás prosím o odpověď.
ps2013-029-07-005-171.u16.p2.s8 Myslím, že i zajímá naše spoluobčany.
ps2013-029-07-005-171.u17.p1.s1 děkuji a poprosím pana premiéra o odpověď.
ps2013-029-07-005-171.u17.p1.s2 Prosím, máte slovo.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s1 Děkuji.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s2 Vážená paní poslankyně, musím říci, že ta iniciativa poslankyně Evropského parlamentu paní Olgy Sehnalové, která iniciovala vytvoření srovnávací analýzy českých a německých potravin, byla velmi zajímavá a velmi důležitá.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s3 sám se chci s paní poslankyní sejít a chci se podrobně seznámit s výsledky této analýzy, protože tady byl proveden podle mého názoru velmi objektivní a srovnatelný výběr vzorků potravin, které se prodávají v České republice a které se prodávají v Německu, s tím, že skutečně celá třetina těch vzorků byla vyhodnocena jako rozdílná.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s4 To znamená, že spotřebitelé mohou v obchodech narazit na používání odlišných sladidel v nápojích, rozdílný obsah tuku či různé druhy použitého masa, jak jste také zmínila, v masových konzervách, a i u některých dalších potravin a nápojů hodnotitelé zaznamenali odlišný vzhled, texturu nebo intenzitu chuti.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s5 Když se potom ti, kdo prováděli tuto analýzu, podívali na výrobky z cenového hlediska, tak ten nákup vyjde českého i německého spotřebitele na přibližně stejnou cenu.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s6 Jak jsem byl informován, tak poslankyně
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s7 Sehnalová bude dané výsledky prezentovat na půdě Evropské komise a chce také vyzvat Evropskou komisi, aby se začala tímto tématem seriózně zabývat.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s8 To je řekněme jeden směr.
ps2013-029-07-005-171.u18.p1.s9 tady znovu zdůrazňuji, rád se s paní poslankyní Sehnalovou sejdu a chtěl bych se podrobně s těmi výsledky seznámit.
ps2013-029-07-005-171.u18.p2.s1 Také chci zmínit fakt, že vláda se snaží zvýšit kontrolu kvality potravin v České republice.
ps2013-029-07-005-171.u18.p2.s2 Myslím si, že k tomu slouží i novela zákona o potravinách, která byla schválena počátkem tohoto volebního období.
ps2013-029-07-005-171.u18.p2.s3 Chci také připomenout, že vláda na své schůzi v září loňského roku schválila nařízení o stanovení informačních povinností příjemcům živočišných produktů v místě určení.
ps2013-029-07-005-171.u18.p2.s4 Účelem předložené úpravy bylo zaručení poctivého jednání v obchodu s potravinami a ochrany zájmů spotřebitelů.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s1 Ministerstvo zemědělství se dlouhodobě zaměřuje na kontrolu bezpečnosti a jakosti parametrů potravin.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s2 Jak jsem byl informován, tak pro laboratorní stanovení jakosti Státní zemědělská potravinářská inspekce ročně odebere přes 4 tisíce šarží potravin a celkový počet provedených rozborů dosahuje několika stovek tisíc.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s3 Naším cílem je, abychom stabilizovali ty kontrolní orgány, které česká vláda a Česká republika k dispozici.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s4 Tady bohužel v uplynulých letech docházelo k rozpočtovým škrtům, které se projevily také tím, že se propouštělo i v těchto kontrolních orgánech, řada z nich byla personálně destabilizována.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s5 My jsme se soustředili v uplynulém roce na to, abychom kontrolní instituce stabilizovali z rozpočtového i personálního hlediska.
ps2013-029-07-005-171.u18.p3.s6 Chceme se soustředit i při přípravě státního rozpočtu na příští rok na to, aby kontrolní činnosti státu měly dostatečné finanční zajištění.
ps2013-029-07-005-171.u18.p4.s1 se domnívám, že dnes naše zákony, tak jak jsou nastaveny v České republice, umožňují poměrně výrazným způsobem pokutovat porušování pravidel, principů, norem, pokutovat klamání spotřebitele, pokutovat uvádění nebezpečných potravin na trh, pokutovat špatné označování potravin nebo nevhodné hygienické podmínky při jejich nakládání, porušení podmínek uchovávání potravin apod.
ps2013-029-07-005-171.u18.p4.s2 Čili nemyslím si, že dneska tady je na naší straně zásadní problém z hlediska legislativy, myslím si ale, že je tady zásadní problém z hlediska efektivity kontrolní činnosti, a tady si myslím, že je potřeba, aby se kontrolní činnost ještě výrazným způsobem zintenzivnila.
ps2013-029-07-005-171.u18.p5.s1 Určitě se budu chtít obrátit také v krátkém čase na Ministerstvo zemědělství, aby se zabývalo tím výzkumem, který realizovala poslankyně Sehnalová, a v případě, že Ministerstvo zemědělství přijde s určitými doporučeními, jak na tento výzkum reagovat, tak jsem připraven tato doporučení podpořit a podpořit jejich realizaci.
ps2013-029-07-005-171.u19.p1.s1 děkuji a táži se paní poslankyně - nechce položit doplňující otázku.
ps2013-029-07-005-171.u19.p1.s2 Děkuji a poprosím k mikrofonu pana poslance Kučeru, aby přednesl svoji interpelaci na pana premiéra.
ps2013-029-07-005-171.u19.p1.s3 Prosím, máte slovo.
ps2013-029-07-005-171.u20.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-029-07-005-171.u20.p1.s2 Vážený pane premiére, mlžení, nejistota a protichůdná vyjádření.
ps2013-029-07-005-171.u20.p1.s3 Tak v posledních týdnech působili ministři vlády České republiky na svých výjezdech do Ústeckého kraje.
ps2013-029-07-005-171.u20.p1.s4 Zatímco ministr životního prostředí Brabec se vyslovil za zachování limitů těžby, ministr průmyslu vyzval k prolomení limitů těžby, poté své vyjádření upravil a podpořil odklad rozhodnutí o prolomení limitů na rok 2020.
ps2013-029-07-005-171.u20.p1.s5 O několik dnů později naopak ministryně práce Marksová v Ústeckém kraji vyzvala k rychlému rozhodnutí.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s1 Je třeba si uvědomit dvě zásadní skutečnosti.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s2 Za prvé, žádné studie za ministry ani za vládu nerozhodnou.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s3 Rozhodnutí o prolomení či zachování ekologických limitů těžby je rozhodnutí čistě politické.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s4 Podkladů, čísel a materiálů máte dost.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s5 Vyzývám vás, pane premiére, vyzývám vládu České republiky, přestaňte kličkovat a rozhodněte.
ps2013-029-07-005-171.u20.p2.s6 Bohužel mnozí ministři nyní zjišťují, že nejsou jen krásná a líbivá rozhodnutí a že jsou rozhodnutí, která se nebudou líbit buď jedné, nebo druhé straně, a to jako v případě prolomení či zachování limitů těžby.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s1 Za druhé je třeba zdůraznit, že neustálé odsouvání a odkládání rozhodnutí o osudu limitů těžby hnědého uhlí nikomu nic dobrého nepřinese.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s2 Obce, těžařské firmy, zaměstnanci, ale hlavně lidé žijící v Ústeckém kraji a v okolí hnědouhelných lomů konečně musí mít jistotu.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s3 Budou limity prolomeny?
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s4 Když ano, tak i na lomu ČSA, nebo jen na lomu Bílina?
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s5 Nebo budou limity plně zachovány?
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s6 Takové otázky si kladou lidé z Ústeckého kraje dnes a denně.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s7 A bych chtěl na znát také odpověď.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s8 Současně vás chci vyzvat k zachování ekologických limitů těžby.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s9 Pane předsedo vlády, kličkovat před rozhodnutím nebudete moci na věky.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s10 Čím déle ale budete s rozhodnutím otálet, tím horší dopady to bude mít.
ps2013-029-07-005-171.u20.p3.s11 Děkuji.
ps2013-029-07-005-171.u21.p1.s1 Děkuji za dodržení časového limitu a poprosím pana premiéra o odpověď.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s1 Vážený pane poslanče, myslím, že věci musí mít nějaký logický sled.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s2 Naše vláda připravila v uplynulých měsících aktualizaci státní energetické koncepce.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s3 To je důležitý dokument státu, který definuje hlavní směry energetické politiky země.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s4 Aktualizace státní energetické koncepce byla schválena v zásadě po deseti letech a umožňuje vládě, aby provedla některá další koncepční rozhodnutí.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s5 Na schválení ASEKu navázalo potom rozhodnutí vlády o dalším rozvoji jaderné energetiky.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s6 Po schválení dokumentu, který se týká dalšího rozvoje jaderné energetiky, kde vláda podpořila záměr dalšího rozvoje jaderné elektrárny v Dukovanech a dalšího rozvoje jaderné elektrárny v Temelíně, bude vláda na podzim letošního roku projednávat třetí důležitý dokument a tím je řešení dalšího postupu územně ekologických limitů těžby hnědého uhlí v severních Čechách.
ps2013-029-07-005-171.u22.p1.s7 V tom materiálu budou popsány a posouzeny základní čtyři varianty možných úprav územně ekologických limitů těžby hnědého uhlí.
ps2013-029-07-005-171.u22.p2.s1 Jsou to varianty, které Ministerstvo průmyslu předneslo v únoru 2015 na jednání Rady hospodářské a sociální dohody.
ps2013-029-07-005-171.u22.p2.s2 Z tohoto jednání Rady hospodářské a sociální dohody vyplynul úkol zpracovat analýzu sociálních a ekonomických dopadů a bezpečnosti dodávek uhlí pro teplárenství u jednotlivých variant řešení územně ekologických limitů s termínem do konce června 2015.
ps2013-029-07-005-171.u22.p2.s3 Proto dne 30. června 2015 na tiskové konferenci ministr průmyslu a obchodu seznámil veřejnost se závěry jednotlivých studií i s návrhem doporučení Ministerstva průmyslu a obchodu, které bude součástí výše zmiňovaného dokumentu.
ps2013-029-07-005-171.u22.p2.s4 Ministr Mládek uvedl, že na základě závěrů zpracovaných studií doporučí vládě druhou variantu.
ps2013-029-07-005-171.u22.p3.s1 Chci jen stručně zmínit, že ty čtyři varianty dalšího postupu jsou následující.
ps2013-029-07-005-171.u22.p3.s2 První varianta je zachování těžby hnědého uhlí v severních Čechách podle současných limitů, druhá varianta je posun hranic těžby hnědého uhlí na lomu Bílina, třetí varianta je posun hranice těžby hnědého uhlí na lomu Bílina a současně částečné prolomení limitů na lomu Československé armády a za čtvrté posun hranic těžby hnědého uhlí na lomu Bílina a prolomení územně ekologických limitů na lomu Československé armády v rámci 2. etapy, takzvaná velká Armáda.
ps2013-029-07-005-171.u22.p3.s3 To jsou čtyři možné varianty postupu, které mohou být zvoleny v Ústeckém kraji.
ps2013-029-07-005-171.u22.p3.s4 Ministr průmyslu, bude předkládat materiál na vládu, tak jak informoval, bude podporovat variantu 2, tj. posun hranic těžby hnědého uhlí na lomu Bílina.
ps2013-029-07-005-171.u22.p3.s5 Záměrem druhé varianty je využít zásob uhlí, které je vázáno za limity těžby na dole Bílina, to znamená využít hospodárně zásoby uhlí v této lokalitě.

Text viewDownload CoNNL-U