ps2013-029-05-011-044.u10.p2.s1
Já jsem se podílel na několika novelách zákonů o provozu na pozemních komunikacích jako zpravodaj v uplynulých volebních obdobích , a když jsem si pozorně přečetl tuto novelu a četl jsem si důvodovou zprávu , tak bohužel jsem tam nenašel odpovědi . ps2013-029-05-011-044.u10.p2.s2
Je tam pro mě velkým problémem to , že se ruší povinnost pro řidiče mít u sebe doklad o zaplacení pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla . ps2013-029-05-011-044.u10.p2.s3
Kladu otázku , kdo to vlastně bude kontrolovat a zda tedy vůbec bude nějaká příležitost pro policii on - line sledovat , zda je skutečně vozidlo provozováno se všemi náležitostmi . ps2013-029-05-011-044.u10.p3.s1
Druhý problematický moment , který tam vidím , je , že se ruší centrální registr dopravních nehod na Ministerstvu vnitra . ps2013-029-05-011-044.u10.p3.s2
Ruší se bez náhrady . ps2013-029-05-011-044.u10.p3.s3
Tam není uvedeno , že by se nahrazoval jiným registrem . ps2013-029-05-011-044.u10.p3.s4
A pak se ptám , jak jednoduché či obtížné bude doladit dopady na přestupkovou část zákona , který hovoří o sankcích za opakované přestupky . ps2013-029-05-011-044.u10.p3.s5
Tam je to pro mě zcela nečitelné a nejasné . ps2013-029-05-011-044.u10.p4.s1
Myslím si , že to není nic na závadu tomu , abychom to postoupili do druhého čtení a na základě tohoto abychom dokázali diskutovat ve výborech , zejména v garančním , o obsahu těchto problémů , které budou , předpokládám , zcela určitě vysvětleny nebo dojde k mírným úpravám , které by tento problém vyřešily . ps2013-029-05-011-044.u10.p4.s2
Děkuji za pozornost . ps2013-029-05-011-044.u11.p1.s1
Děkuji panu poslanci Šidlovi . ps2013-029-05-011-044.u11.p1.s2
Dalším řádně přihlášeným je pan poslanec Laudát . ps2013-029-05-011-044.u11.p1.s3
Prosím , pane poslanče . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s2
Dámy a pánové , já doporučuji za nás propustit tento zákon do druhého čtení . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s3
Nicméně to , co já vidím jako jedno z klíčových úskalí , tak jsou segwaye . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s4
Mám pocit , že úředníci se s tím vypořádali velice rychle . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s5
Samozřejmě to , co se odehrává v Praze , tak se neodehrává v jiných městech . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s6
Prostě turistický atak na centrum Prahy je obrovský a já si myslím , že by se tam někde měly minimálně ocitnout kompetence radnice omezit nebo nějakým způsobem určovat , kudy segwaye budou moci jezdit , po kterých trasách a v jakém režimu . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s7
Tady to naráží skutečně na to - jednak jsou slušní provozovatelé , a byl jsem poučen , že to vozítko stojí údajně neuvěřitelných 250 tisíc korun , to je prostě obrovská investice . ps2013-029-05-011-044.u12.p1.s8
Ale pak jsou tu také provozovatelé , kteří pocházejí z oblastí někde za hranicemi z východu , a prostě na těch vozítkách jezdí opilci , čím víc se na tom nějak pohybujete , údajně , tím to jede rychleji , a jsou z toho úrazy a hlavně úrazy chodců a tady , jak jste určitě zaznamenali , v okolí a v centru města chodí např . slepci , a to je velký problém . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s1
Takže já si nejsem jistý , že zrovna to řešení , které tam je navrhováno , je elegantní . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s2
Nechci nikomu nic zakazovat , ale na druhou stranu , když už se do toho ministerstvo pustilo , tak by se měl hledat jiný kompromis . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s3
Upozorňuji na to , že v některých zemích jsou segwaye úplně zakázány , v některých mají režim cyklistické dopravy , tady je to zase něco mezi spíše chodci , jak je to v tom návrhu , ale to asi pan ministr tady vysvětlí . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s4
Myslím si , že tohle bude úhelný kámen toho , jak to vyřešit . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s5
Vím , že se to v tuto chvíli týká spíše jen Prahy a spíš jenom centra , nicméně na té druhé straně jsou zranění lidé . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s6
Na druhou stranu já jsem poslední , kdo by chtěl někomu ničit podnikání na rozdíl od řady ministrů této vlády . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s7
V tom já vidím velký problém a nějak se o tom asi budeme zřejmě v hospodářském výboru bavit . ps2013-029-05-011-044.u12.p2.s8
Děkuji . ps2013-029-05-011-044.u13.p1.s1
Děkuji panu poslanci Laudátovi . ps2013-029-05-011-044.u13.p1.s2
Nyní s přednostním právem pan předseda poslaneckého klubu ČSSD Roman Sklenák . ps2013-029-05-011-044.u13.p1.s3
Prosím , pane předsedo . ps2013-029-05-011-044.u14.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-029-05-011-044.u14.p1.s2
Vážený pane předsedající , já si dovolím vznést procedurální návrh , abychom dnes doprojednali dva body , které svítí na tabuli . ps2013-029-05-011-044.u14.p1.s3
Tedy navrhuji , abychom dnes jednali a meritorně i procedurálně hlasovali o všech návrzích i po 21 . hodině . ps2013-029-05-011-044.u15.p1.s1
Chápu to , pane předsedo , že jménem dvou poslaneckých klubů meritorně i procedurálně dnes chcete hlasovat až do projednání bodu 41 . ps2013-029-05-011-044.u15.p1.s2
To je návrh , o kterém dám hlasovat . ps2013-029-05-011-044.u15.p2.s1
Zahajuji hlasování . ps2013-029-05-011-044.u15.p2.s2
Kdo je pro návrh pana poslance Sklenáka , ať zvedne ruku a zmáčkne tlačítko . ps2013-029-05-011-044.u15.p2.s3
Kdo je proti ? ps2013-029-05-011-044.u15.p3.s1
Je to hlasování číslo 185 , přihlášeno je 156 poslankyň a poslanců , pro 93 , proti 7 , návrh byl přijat . ps2013-029-05-011-044.u15.p4.s1
Ptám se , kdo další se hlásí do obecné rozpravy . ps2013-029-05-011-044.u15.p4.s2
Nikdo se nehlásí , končím tedy obecnou rozpravu . ps2013-029-05-011-044.u15.p4.s3
Ptám se na závěrečná slova pana ministra a pana zpravodaje . ps2013-029-05-011-044.u15.p4.s4
Prosím , pane ministře . ps2013-029-05-011-044.u16.p1.s1
Vážený pane předsedající , vážené paní poslankyně , vážení poslanci , cítím povinnost se vyjádřit k těm věcem , které tu byly zmíněny . ps2013-029-05-011-044.u16.p2.s1
Takže krátce k segwayům . ps2013-029-05-011-044.u16.p2.s2
Já jsem projednával tuto záležitost už se starostou Prahy 1 , s panem Lomeckým , představil jsem mu naši strategii , jak vlastně chceme zacházet dál se segwayi , a on s naším návrhem souhlasí . ps2013-029-05-011-044.u16.p2.s3
Jinými slovy , my nechceme segwaye zakázat plošně , my umožňujeme segwayům provoz na chodnících s tím , že nemohou být rychlejší než chodec , a umožňujeme zároveň zakázat podle potřeb jednotlivých obcí provoz segwayů jak v jednotlivých ulicích , ale také zónovou značkou . ps2013-029-05-011-044.u16.p2.s4
Bavili jsme se o tom , že třeba v Praze 1 by to mohla být památková rezervace podle UNESCO , která by to vymezila , s tím , že by se tam udělaly nějaké průchody . ps2013-029-05-011-044.u17.p1.s1
Pane ministře , já se velmi omlouvám , chápu , že je pokročilá hodina , ale prosím některé , zejména známé rušiče , nebudeme si ukazovat , aby se ztišili . ps2013-029-05-011-044.u17.p1.s2
Děkuji . ps2013-029-05-011-044.u18.p1.s1
Takže by se tam udělaly jenom nějaké průjezdy tak , aby se segwaye mohly dostat na místo svého určení nebo nějaké shromáždění . ps2013-029-05-011-044.u18.p1.s2
Takže tady si myslím , že dáváme obcím pravomoc vyhlásit zóny bez segwayů , popřípadě zákaz segwayů do jednotlivých míst . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s1
Co se týče reflexních prvků , tam by to určitě byla debata na hospodářský výbor . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s2
Nechceme nic , řekl bych , zásadního . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s3
Je to standard i v ostatních zemích . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s4
Jsou to nějaké standardní reflexní prvky tak , aby byl chodec , který jde v neosvětlené části mezi obcemi , označen . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s5
Byla debata , jakým způsobem to zabezpečit . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s6
Je tam možnost to prostě vymáhat policií . ps2013-029-05-011-044.u18.p2.s7
Takže o tom bude určitě další debata . ps2013-029-05-011-044.u18.p3.s1
Co se týče bodového systému , to bych nechal na hospodářský výbor a na druhé čtení . ps2013-029-05-011-044.u18.p4.s1
Děkuju za připomenutí - to odstranění ledu a sněhu je velmi závažná věc , která se stává povinností , a byl to velmi nebezpečný prvek . ps2013-029-05-011-044.u18.p5.s1
A co se týče kontroly a centrálního registru nehod , odkázal bych debatu na hospodářský výbor , kde vysvětlíme , jakým způsobem to je . ps2013-029-05-011-044.u18.p5.s2
Centrální registr nehod byl na požadavek Ministerstva vnitra a budeme se bavit , jak bude zabezpečeno jeho další fungování . ps2013-029-05-011-044.u18.p6.s1
Tolik za mě . ps2013-029-05-011-044.u18.p6.s2
Všechno . ps2013-029-05-011-044.u18.p6.s3
Děkuju . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s1
Děkuji panu ministrovi . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s2
Pan zpravodaj nemá zájem o závěrečné slovo . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s3
Nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výboru k projednání . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s4
Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s5
Organizační výbor navrhl předložený návrh přikázat k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru . ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s6
Navrhuje někdo přikázat jinému výboru jako garančnímu ? ps2013-029-05-011-044.u19.p1.s7
Není tomu tak . ps2013-029-05-011-044.u19.p2.s1
Zahajuji hlasování o přikázání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru . ps2013-029-05-011-044.u19.p2.s2
Kdo je pro , ať zvedne ruku a zmáčkne tlačítko . ps2013-029-05-011-044.u19.p2.s3
Kdo je proti ? ps2013-029-05-011-044.u19.p3.s1
Je to hlasování číslo 186 , přihlášeno je 157 poslankyň a poslanců , pro 138 , proti žádný . ps2013-029-05-011-044.u19.p3.s2
Návrh byl přijat . ps2013-029-05-011-044.u19.p3.s3
Konstatuji , že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu . ps2013-029-05-011-044.u19.p4.s1
Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru . ps2013-029-05-011-044.u19.p4.s2
Ptám se , má - li někdo návrh na přikázání dalšímu výboru . ps2013-029-05-011-044.u19.p4.s3
Není tomu tak . ps2013-029-05-011-044.u19.p4.s4
Končím tedy prvé čtení tohoto návrhu zákona . ps2013-029-05-011-044.u19.p4.s5
Děkuji panu ministrovi i panu zpravodaji . ps2013-029-05-011-044.u19.p5.s1
Posledním bodem dnešního jednání je