ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s7
Tak to prostě podle mne nebude , Němci si to ale vzít nenechají . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s8
Myslím si , že je potřeba se dívat i trochu dál do světa . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s9
Nechce to povolení rychlosti ad hoc všude , nebo kde se to prostě hodí , jakoby automaticky . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s10
Chceme , aby to proběhlo ve správním řízení za dozoru patřičných státních orgánů . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s11
Ale musím připomenout , že třeba v takové Austrálii , teď jsem četl nějaký odborný časopis , testovali nové porsche , testovali ho legálně 300 km v hodině , protože uvolnili některé dálniční trasy do vnitrozemí na neomezenou rychlost . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s12
Takže není úplně pravda to , že by se někde toto nedělo . ps2013-027-02-005-091.u10.p3.s13
Je potřeba to vnímat také tak , že ne všechny české dálnice . . . ps2013-027-02-005-091.u10.p4.s1
Poprosil bych pana předsedajícího , aby mi zjednal pořádek . ps2013-027-02-005-091.u10.p4.s2
Já tu nepotřebuji poslouchat pana kolegu Humla . ps2013-027-02-005-091.u11.p1.s1
Já vás požádám , jestliže máte potřebu řešit nějaké věci , jděte do předsálí a nerušte se navzájem . ps2013-027-02-005-091.u11.p1.s2
Děkuji , můžete pokračovat . ps2013-027-02-005-091.u12.p1.s1
Chtěl bych říct , že ne všechny české dálnice jsou dálnice D 1 v těch rozkopaných úsecích , nebo opravovaných , jak jsme na to zvyklí , většina z nás , co jezdíme z Prahy do Brna . ps2013-027-02-005-091.u12.p1.s2
Není to tak . ps2013-027-02-005-091.u12.p1.s3
Můžeme porovnávat nové úseky , nové výstavby , které jsou srovnatelné s německými dálnicemi . ps2013-027-02-005-091.u12.p1.s4
Já si myslím , že ten důvod tady je , proč povolit případné zvýšení za ideálních podmínek této rychlosti . ps2013-027-02-005-091.u12.p2.s1
A musím tedy říct , že - a teď to bude ode mě možná vůči vám nefér , ale kdo jezdíte po dálnicích , po těch pěkně udělaných , nových dálnicích , já třeba po nových úsecích D 11 , sáhněte si do svědomí , kdo jedete 130 . ps2013-027-02-005-091.u12.p2.s2
Sáhněte si do něj . ps2013-027-02-005-091.u12.p2.s3
Protože ty úseky k tomu přímo svádějí a žádná vyšší nehodovost stejně není . ps2013-027-02-005-091.u12.p3.s1
Já bych poprosil , abyste podpořili i přes nesouhlas pana ministra tento pozměňovací návrh , protože konečně dáme možnost s tím pracovat do budoucna . ps2013-027-02-005-091.u12.p3.s2
Neznamená to automatické zvýšení , je to pouze možnost , tak toho využijme na tom dnešním jednání a schvalme to ! ps2013-027-02-005-091.u12.p4.s1
Děkuji vám . ps2013-027-02-005-091.u13.p1.s1
Já vám děkuji . ps2013-027-02-005-091.u13.p1.s2
Nyní eviduji několik faktických poznámek - pan předseda Stanjura , poté pan poslanec Bendl . ps2013-027-02-005-091.u13.p1.s3
Máte slovo . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s1
Děkuji . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s2
Já mám takovou sémantickou poznámku k tomu , co říkal pan kolega Kudela . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s3
On říká : já bych chtěl , aby byla zachována koordinační role policie . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s4
Proti tomu se nedá nic namítat . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s5
Ale současně chce a navrhuje , aby stanovisko policie bylo závazné . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s6
To ale pak není koordinace . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s7
To se prostě vylučuje ve významu těch slov . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s8
Když něco koordinuji , tak mám několik stanovisek a nějak rozhodnu . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s9
Pokud jeden z těch účastníků má právo veta , tak ten rozhoduje a nic se nekoordinuje . ps2013-027-02-005-091.u14.p1.s10
Já myslím , že to je poměrně jednoduché , pokud se podíváte na význam slov . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s1
A teď k podstatě té věci . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s2
Já naopak podporuji návrh hospodářského výboru , který to právo veta policii nedává . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s3
Protože to bychom museli změnit zákon . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s4
Ať to tedy nedělají správní úřady , ať to dělá policie , a pak je to v pořádku . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s5
Pokud to dělají správní úřady , tak jedno ze stanovisek , které si vyžádají , je stanovisko policie , a my mnozí , kteří jsme na těch radnicích působili , tak víme , že je velmi složité pro správní úřad zdůvodnit rozhodnutí , které jde proti doporučení policie . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s6
Ale ta možnost existuje . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s7
A ti úředníci opravdu velmi váží , zda to rozhodnutí policie budou akceptovat , nebo ne , a není to žádný masový příběh toho , že oni neakceptují a dělají si co chtějí . ps2013-027-02-005-091.u14.p2.s8
Protože oni nesou odpovědnost za to rozhodnutí , ne policie . ps2013-027-02-005-091.u14.p3.s1
Takže já se naopak domnívám , že návrh hospodářského výboru je rozumný . ps2013-027-02-005-091.u14.p3.s2
Já už jsem to avizoval ve svém prvním vystoupení , náš klub bude podporovat všechny pozměňovací návrhy , které doporučil garanční výbor , proto jsme si ty garanční výbory také zřídili . ps2013-027-02-005-091.u14.p3.s3
Děkuji . ps2013-027-02-005-091.u15.p1.s1
Já vám děkuji . ps2013-027-02-005-091.u15.p1.s2
Další faktickou poznámku má pan poslanec Bendl . ps2013-027-02-005-091.u15.p1.s3
Máte slovo . ps2013-027-02-005-091.u16.p1.s1
Děkuji za slovo , pane předsedající . ps2013-027-02-005-091.u16.p1.s2
Kolegyně , kolegové , já bych chtěl nebojově plédovat za ten návrh pana kolegy Stanjury vrátit tento návrh zákona do druhého čtení , přestože i hlasy opozice směřuje tento návrh ke schválení . ps2013-027-02-005-091.u16.p2.s1
Ale myslím si a z praktické zkušenosti vím , že je daleko efektivnější z hlediska vynakládání finančních prostředků , když správy a údržby silnic krajů mohou být zapojeny do toho konkurenčního prostředí . ps2013-027-02-005-091.u16.p2.s2
Myslím si , že by stálo za to , abychom tuhle možnost do zákona dali , ať kraje mají možnost se podílet na správě a údržbě silnic na státních - výhradně státních komunikacích . ps2013-027-02-005-091.u16.p2.s3
Ve Středočeském kraji to tak je už dvanáct nebo jedenáct let , a podíváte - li se např . na výdaje v oblasti opravy komunikací , Středočeský kraj , ač má nejvíce komunikací ze všech krajů v České republice , je výrazně nejlevnější , co se týká správy a údržby silnic v přepočtu na jeden kilometr . ps2013-027-02-005-091.u16.p3.s1
Proto prosím o podpoření návratu do druhého čtení s tím , že jsem přesvědčen , že by výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj si iniciativně měl zejména tu záležitost možnosti zapojení správy a údržby silnic na krajích do procesu údržby na státních komunikacích otevřít . ps2013-027-02-005-091.u16.p3.s2
Děkuji vám . ps2013-027-02-005-091.u17.p1.s1
Já vám děkuji , pane poslanče . ps2013-027-02-005-091.u17.p1.s2
Přečtu omluvu , která ke mně dorazila , a to je , že dnes od 11.10 do 13 hodin se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Karel Fiedler . ps2013-027-02-005-091.u17.p2.s1
A protože máme 11.44 . . . ps2013-027-02-005-091.u17.p2.s2
Ano , volební bod je až na 12.45 , správně . ps2013-027-02-005-091.u17.p3.s1
Mám zde ještě další faktické poznámky . ps2013-027-02-005-091.u17.p3.s2
Udělím slovo nejprve panu poslanci Pilnému , poté pan poslanec Šidlo , poté faktická poznámka pana poslance Laudáta . ps2013-027-02-005-091.u17.p3.s3
Máte slovo , pane poslanče . ps2013-027-02-005-091.u18.p1.s1
Vážený pane místopředsedo , vážené kolegyně a kolegové , když tedy Sněmovna vykládá to třetí čtení tak volně , jak tady je , tak si dovolím vystoupit také k faktické poznámce . ps2013-027-02-005-091.u18.p1.s2
Ta se týká toho potenciálního zvyšování rychlostí . ps2013-027-02-005-091.u18.p2.s1
Když se podíváte na statistiku nehod , tak rostou , silnice v České republice rozhodně neskýtají nějaký podklad pro nějakou benevolenci , a argumenty , že porsche v Austrálii může jezdit 300 kilometrů na zvláštní povolení , mě přesvědčí stejně tak málo , jako že dálnice D 11 , po které také jezdím , svádí k vyšší rychlosti . ps2013-027-02-005-091.u18.p2.s2
Když budete jezdit po amerických dálnicích , tak skoro každá dálnice vás svádí k vyšší rychlosti a nikdo tam tak nejezdí , protože za to jde do vězení . ps2013-027-02-005-091.u18.p2.s3
To je úplně jiný problém . ps2013-027-02-005-091.u18.p2.s4
Takže já jsem z důvodu bezpečnosti a z důvodu stavu českých silnic na hospodářském výboru hlasoval a tady budu také hlasovat proti tomuto pozměňovacímu návrhu , protože je příliš nebezpečný . ps2013-027-02-005-091.u18.p3.s1
Děkuji za pozornost . ps2013-027-02-005-091.u19.p1.s1
Já vám děkuji . ps2013-027-02-005-091.u19.p1.s2
Nyní s další faktickou poznámkou pan poslanec Šidlo , pan zpravodaj . ps2013-027-02-005-091.u19.p1.s3
Máte slovo . ps2013-027-02-005-091.u20.p1.s1
Děkuji za slovo , pane předsedající . ps2013-027-02-005-091.u20.p1.s2
Vážené kolegyně a kolegové , dovolte mi také připojit malou poznámku . ps2013-027-02-005-091.u20.p2.s1
Zpravodaj garančního výboru podle nového jednacího řádu to nemá příliš jednoduché , takže ta moje vystoupení jsou limitována usnesením hospodářského výboru , ale rád bych tady před vámi na plénu veřejně zopakoval to , co jsem říkal na hospodářském výboru při projednávání a přípravě třetího čtení tohoto tisku . ps2013-027-02-005-091.u20.p3.s1
Je to právě pozměňovací návrh pana kolegy Adamce , kdy jsem říkal jednoznačně , že v podstatě filozofie českého zákona ohledně limitů rychlosti na komunikacích je vázána vždycky kategorií komunikace jako rychlost maximální . ps2013-027-02-005-091.u20.p3.s2
To nelze porovnávat s Chorvatskem ani s Německem , kde ty parametry jsou postaveny úplně jinak , a my tady vlastně tímto pozměňovacím návrhem prolamujeme tento limit směrem nahoru . ps2013-027-02-005-091.u20.p3.s3
Logické je , když dopravní značky snižují rychlost z důvodů ať už krátkodobých , nebo dlouhodobých závad nebo jiných technologických problémů na konkrétní komunikaci , ale ne tak , abychom dopravními značkami zvedali rychlost přes stanovené limity podle kategorie komunikace . ps2013-027-02-005-091.u20.p3.s4
Děkuji . ps2013-027-02-005-091.u21.p1.s1
Já vám děkuji . ps2013-027-02-005-091.u21.p1.s2
Další faktickou poznámku má pan poslanec Laudát a připraví se pan poslanec Adamec . ps2013-027-02-005-091.u21.p1.s3
Pan poslanec Laudát s faktickou poznámkou chce vystoupit ? se táži . ps2013-027-02-005-091.u21.p1.s4
. Máte slovo . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s2
Já bych tady varoval před tím , co tady říkal pan poslanec Kudela , protože to se vracíme - a my víme v hospodářském výboru moc dobře , co děláme . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s3
To se vracíme skutečně o řadu a řadu let zpátky . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s4
Protože byl to odvěký souboj po roce 1990 , kdy policie byla dotčeným orgánem v tomto rozhodování , ale běžná praxe ve světě je , že stavby i dopravní projekty včetně značení samozřejmě dělají dopravní inženýři . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s5
Ti jsou na to školení , ti to studují . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s6
A jestliže se vrátíme zpátky , tady jim nikdo nebere , policii , aby řekli svůj názor , ale skutečně jsou to starostové obcí a měst , kteří zodpovídají za to , jak se lidem v obci žije . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s7
Nikdo tady neomezuje práva státu , pokud jednička silnice prochází obcí , nicméně skutečně tam potom můžou dělat dílčí opatření , ale také potom investor si nese zodpovědnost za to , co tam jeho inženýři napáchali . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s8
Takže to je naprosto v pořádku . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s9
Byl to i odvěký spor v Praze až do jedné události , kdy skutečně policista zasáhl do řídicího systému individuální dopravy způsobem , že zkolabovala půlka Prahy , a nechci se tady dál o tom dál šířit . ps2013-027-02-005-091.u22.p1.s10
A po mnoha a mnoha letech dohadů policie má řešit porušování zákonů a vyhlášek na komunikacích , ale nemá být tím rozhodujícím orgánem . ps2013-027-02-005-091.u22.p2.s1
Těch rozporů se příliš často nepotkává , nicméně jsou rozhodnutí , a zase jich tak úplně málo není , kdy skutečně obec nebo investor té stavby nevezme v potaz nebo nevyhoví námitce policie , a pak za to samozřejmě nese plnou odpovědnost . ps2013-027-02-005-091.u22.p2.s2
Ale zase i projektant nese plnou odpovědnost za to , co tam vymyslí , včetně dopravního značení . ps2013-027-02-005-091.u22.p3.s1
Takže to , co udělal hospodářský výbor , je naprosto v pořádku . ps2013-027-02-005-091.u22.p3.s2
Už jenom z toho důvodu , že vždycky prioritou policie bylo - na to měla , nevím , jestli dneska v zákoně je , že má jediný parametr - ps2013-027-02-005-091.u23.p1.s1
Já se omlouvám , pane poslanče , váš čas ! ps2013-027-02-005-091.u24.p1.s1
- zajišťovat plynulost dopravy a dneska už jsme někde jinde . ps2013-027-02-005-091.u25.p1.s1
Já vám děkuji .