|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2015-02-13 ps2013-025-08-001-098 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

98. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 288/ - třetí čtení

Date2015-02-13
Meetingps2013/025
Agenda Itemps2013/025/098
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/025schuz/s025273.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 1037 • previousnext

ps2013-025-08-001-098.u19.p3.s6 sám se k tomu velmi hlásím, k novele, a uvítám, když se přihlásí další kolegové, podobně jako jsme řešili lesní mateřské školky.
ps2013-025-08-001-098.u19.p3.s7 Věřím, že se potom napříč Sněmovnou ta podpora jednoznačně získá.
ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s1 Chtěl bych jasně také říct, že se nemění v tuto chvíli pro to domácí vzdělávání nic oproti tomu minulému, že se nezhoršuje situace.
ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s2 Probíhá dál testování, naopak se rozšiřuje počet škol, a že budeme směřovat k tomu, aby to tedy se posunulo dál.
ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s3 Čili nejedná se o návrat, o návrat zpátky.
ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s4 A prosím, aby takto i kolegové z opozičních stran, kteří tady k této záležitosti se hlásí...
ps2013-025-08-001-098.u19.p5.s1 No, tak tím to určitě vyřešíte, pane kolego.
ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s1 se omlouvám.
ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s2 Prosím ctěné poslance, aby nebouchali do lavic.
ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s3 Děkuji.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s1 Jestli ctění kolegové, tedy z opozice, mají skutečně pocit, že tady je dostatečná většina na přijetí tady této změny v novele školského zákona, tak to řeknou.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s2 si myslím, že tomu tak není.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s3 Udělat pouze gesto mně nestačí.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s4 chci tu situaci řešit.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s5 V tomto smyslu vnímám jako velmi vážný tady ten příslib pana ministra školství.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s6 doufám, že to i on sám zdůrazní, že jsme o věci seriózně diskutovali.
ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s7 A doufám, že jsem ve vícero věcech předvedl, že tu věc rozhodně nepustím ze zřetele a budu se dál zabývat.
ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s1 Chtěl bych na závěr říct, že jsem i na koaliční radě, improvizované, krátké, teď před sněmovnou, říkal jako dost vážný argument stanovisko děkana pedagogické fakulty, se kterým diskutuji tyto záležitosti a který podporuje tady toto individuální čili domácí vzdělávání.
ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s2 Čili trvám na tom, že to je cesta, funguje to v jiných zemích a je potřeba, abychom opravdu individuální vzdělávání tou novelou prosadili, a to v nejrychlejším možném termínu.
ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s3 Zároveň bych nechtěl, aby tak vážná věc po tolikahodinových diskusích, jako je školský zákon se všemi těmi dalšími body, byla ohrožena v tom přijetí, a vnímám, že je to vládní zákon.
ps2013-025-08-001-098.u21.p3.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s1 Děkuji panu předsedovi Miholovi.
ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s2 Jeho projev vyvolal smršť faktických poznámek.
ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s3 Teď jich tady mám sedm: s první faktickou poznámkou paní poslankyně Helena Langšádlová, po paní poslankyně Nováková, pan poslanec Rais, paní poslankyně Putnová, pan poslanec Stanjura, pan poslanec Fiala.
ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s4 Prosím, paní poslankyně, vaše dvě minuty.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s1 Dobrý den, dámy a pánové, musím říct, že míru pokrytectví, které tady v posledních týdnech předvádí klub KDU-ČSL, na to opravdu nemám slov a nemám na to asi ty správné pojmy.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s2 Protože, milí kolegové, odpusťte, ale včera jste hlasovali, část z vás nepodpořila přijetí syrských křesťanů.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s3 Před několika týdny po měsíčních jednáních i díky vám - i díky vám - prošel špatný zákon o dětských skupinách, který ohrožuje existenci toho, co občanská společnost nám tady vytvořila.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s4 A dneska jdete úplně tím samým směrem.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s5 Vy zkrátka jdete proti suverenitě rodiny, vy jdete proti tomu, co ti rodiče sami vkládají do svých dětí a chtějí pro to mít stabilní prostor.
ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s6 Ta cesta, kterou jdete, je cestou do pekel!
ps2013-025-08-001-098.u24.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Langšádlové.
ps2013-025-08-001-098.u24.p1.s2 S další faktickou poznámkou paní poslankyně Nováková, po pan poslanec Rais.
ps2013-025-08-001-098.u25.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-025-08-001-098.u25.p1.s2 Dámy a pánové, to, co jsme tady slyšeli, bych chtěla posoudit z několika úhlů.
ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s1 Ten první úhel je: Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu tento pozměňovací návrh schválil.
ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s2 Pan předpředřečník je místopředsedou tohoto výboru.
ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s3 Znamená to opětovně, že výbory vůbec nemusí pracovat, protože my vůbec jejich rozhodnutí a usnesení nebereme ani v potaz.
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s1 Za druhé: jestliže pan ministr slibuje, že se tím budeme dále zabývat, my, dámy a pánové, dobře víme, že tady existují návrhy, které nejenže nepodpoří individuální vzdělávání na druhém stupni, ale které chtějí zrušit individuální vzdělávání i na prvním stupni!
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s2 A to, pokud jste si četli pozměňovací návrhy, víte.
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s3 Je to tedy individuální vzdělávání.
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s4 To, že kvůli tomu my nemůžeme podpořit celou novelu, není naše chyba, je to chyba těch, kteří vytvořili dobrou novelu a nechají ji pohřbít kvůli tomu, že v podstatě - pro , dámy a pánové, levice není sprosté slovo, ale je pro nebezpečné levičáctví, které usiluje o to, aby náš stát kontroloval rodiny, děti a naprosto všechno, celý náš život.
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s5 A toto k tomuto spěje.
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s6 Ta cesta se neotvírá k vylepšení, otvírá se cesta ke zhoršení!
ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s7 A to by si pan ministr měl teď uvědomit, zda opravdu je levičácký, v tom negativním slova smyslu, ministr.
ps2013-025-08-001-098.u25.p4.s1 Děkuji.
ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s1 Děkuji paní poslankyni.
ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s2 Další s faktickou poznámkou pan poslanec Václav Rais.
ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s3 Pardon, Karel Rais.
ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s4 Omlouvám se.
ps2013-025-08-001-098.u27.p1.s1 Děkuji.
ps2013-025-08-001-098.u27.p1.s2 Takže příště to bude třeba Alois Jirásek.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s1 Tak bych se chtěl připojit k tomu, co tady říkal pan kolega Mihola.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s2 Jsem samozřejmě liberálně smýšlející člověk a domnívám se, že je domácí vzdělávání potřeba.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s3 Na druhou stranu je tady skutečnost, že 90 miliard korun nebo 92 miliard korun podmiňuje Evropská unie schválením tohoto zákona.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s4 Jakési řešení, jakousi cestu, osobně jsem tady rok, tak věřím tomu, když ministr něco řekne, tak tomu věřím, možná jsem naivní, tak prostě tu cestu vidím v tom, že uděláme novelu, která tady tuto část bude řešit.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s5 Toto je můj názor na tento problém.
ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s6 Děkuji.
ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s1 Děkuji panu poslanci Raisovi.
ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s2 Další faktickou poznámku paní poslankyně Anna Putnová.
ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s3 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s4 Připraví se pan poslanec Zbyněk Stanjura s faktickou poznámkou.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s1 Dobré dopoledne, vážený pane předsedající, dámy a pánové.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s2 Před 240 lety Marie Terezie uzákonila povinnou školní docházku a v době to byl velký pokrok.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s3 Ale i tehdy bylo možné vzdělávat děti doma a do školy chodily na přezkoušení.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s4 Vlastně ten model, který chceme dnes.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s5 V 21. století bránit se tomuto způsobu je skutečně tmářství.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s6 Pokud jde o připravovanou novelu, protože se ukazuje, že celkově je v řadách z vás koaličních i opozičních poslanců prostor pro jednání o novele, která by umožňovala individuální vzdělávání na druhém stupni, mám tedy pro vás legislativně čistý návrh.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s7 Vraťme tento zákon do druhého čtení, pan ministr může připravit tu novelu, kterou nám slibuje, a potom bezproblémově budeme jednat dál.
ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s8 Berte prosím tento návrh jako procedurální.
ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s1 eviduji tento procedurální návrh, o kterém budeme hlasovat po skončení rozpravy.
ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s2 S další faktickou poznámkou pan poslanec Zbyněk Stanjura.
ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s3 Připraví se pan poslanec Petr Fiala.
ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s4 Prosím, pane poslanče.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s2 Teď budu vaším prostřednictvím mluvit ke svému kolegovi přes uličku, k předsedovi poslaneckého klubu KDU-ČSL.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s3 Pane předsedo, vy jste požádal před pár měsíci, aby se zástupce našeho klubu zúčastnil semináře o občanském vzdělávání.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s4 My jsme tomu vyhověli.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s5 Pak jste přišel s velmi rozsáhlým usnesením Poslanecké sněmovny, pro které my jsme hlasovali.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s6 Vy jste na to asi zapomněl, tak vám přečtu to usnesení, které vy jste navrhl a které my jsme podpořili a které bylo přijato.
ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s7 Mimo jiné jsme schválili, že Poslanecká sněmovna prohlašuje, že občanské vzdělávání v demokratickém duchu je opakem indoktrinace a politické propagandy, kterou provozují nedemokratická politická zřízení.
ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s1 Vaše dnešní vystoupení, vaše alibistická slova jsou opravdu neuvěřitelná.
ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s2 tady máte jeden dluh.
ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s3 Sliboval jste tady před několika měsíci, jak rychle vyřešíte ty lustrace.
ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s4 jsem vám říkal, že se vás na to budu ptát, že vám vůbec nevěřím.
ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s5 A jsme v únoru 2015, a nic jste nepodali.
ps2013-025-08-001-098.u31.p3.s1 Takže nás příště budete všechny přesvědčovat, že klíčový bod je domácí vzdělávání, že je potřeba zúčastnit se semináře, že je potřeba, aby Sněmovna k tomu přijala usnesení, a dneska říkáte, že to nepodpoříte, tak si sám odpovězte na to, jak věrohodná jsou vaše slova a jakou prioritou to pro vás je.
ps2013-025-08-001-098.u31.p3.s2 Pro vás je větší prioritou sedět ve vládě než si stát za svým!
ps2013-025-08-001-098.u32.p1.s1 Děkuji panu poslanci Stanjurovi.
ps2013-025-08-001-098.u32.p1.s2 S další faktickou poznámkou pan poslanec Fiala, po něm pan poslanec Mihola.
ps2013-025-08-001-098.u33.p1.s1 Dámy a pánové, jsem se ke školskému zákonu obsáhle vyjadřoval v prvním čtení a teď jsem se zájmem sledoval tu debatu, která mi připravila jisté zadostiučinění, protože všechno to, co jsem připravoval jako ministr školství, je přijímáno bez problému.
ps2013-025-08-001-098.u33.p1.s2 Naopak to, co jsem v novele neměl, to znamená registr pedagogických pracovníků, je předmětem diskuse, stejně jako to, co jsem tam měl a co vypadlo, a to je domácí vzdělávání.
ps2013-025-08-001-098.u33.p2.s1 Protože jsem tu diskusi sledoval velmi podrobně, chtěl bych těm, kteří nad domácím vzděláváním váhají, říci ještě několik skutečností, které by tu diskusi mohly posunout blíže k realitě.
ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s1 Za prvé, domácí vzdělávání neznamená, že se vzdělávací systém a stát vzdává hodnocení kvality vzdělávání a odpovědnosti za výstup.
ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s2 Domácí vzdělávání je pouze forma, ale stát stejně kontrolní mechanismy neustále u sebe.
ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s3 To je první věc.
ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s1 Druhá věc.
ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s2 To není žádný momentální nápad.
ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s3 Ministerstvo školství několik let domácí vzdělávání na druhém stupni testovalo.
ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s4 Výsledky jsou jednoznačné.

Text viewDownload CoNNL-U