ps2013-025-08-001-098.u19.p3.s6
Já sám se k tomu velmi hlásím , k té novele , a uvítám , když se přihlásí další kolegové , podobně jako jsme řešili lesní mateřské školky . ps2013-025-08-001-098.u19.p3.s7
Věřím , že se potom napříč Sněmovnou ta podpora jednoznačně získá . ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s1
Chtěl bych jasně také říct , že se nemění v tuto chvíli pro to domácí vzdělávání nic oproti tomu minulému , že se nezhoršuje situace . ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s2
Probíhá dál testování , naopak se rozšiřuje počet škol , a že budeme směřovat k tomu , aby to tedy se posunulo dál . ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s3
Čili nejedná se o návrat , o návrat zpátky . ps2013-025-08-001-098.u19.p4.s4
A prosím , aby takto i kolegové z opozičních stran , kteří tady k této záležitosti se hlásí . . . ps2013-025-08-001-098.u19.p5.s1
No , tak tím to určitě vyřešíte , pane kolego . ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s1
Já se omlouvám . ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s2
Prosím ctěné poslance , aby nebouchali do lavic . ps2013-025-08-001-098.u20.p1.s3
Děkuji . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s1
Jestli ctění kolegové , tedy z opozice , mají skutečně pocit , že tady je dostatečná většina na přijetí tady této změny v novele školského zákona , tak ať to řeknou . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s2
Já si myslím , že tomu tak není . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s3
Udělat pouze gesto mně nestačí . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s4
Já chci tu situaci řešit . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s5
V tomto smyslu vnímám jako velmi vážný tady ten příslib pana ministra školství . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s6
Já doufám , že to i on sám zdůrazní , že jsme o té věci seriózně diskutovali . ps2013-025-08-001-098.u21.p1.s7
A doufám , že už jsem ve vícero věcech předvedl , že tu věc rozhodně nepustím ze zřetele a budu se jí dál zabývat . ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s1
Chtěl bych na závěr říct , že jsem i na té koaliční radě , improvizované , krátké , teď před sněmovnou , říkal jako dost vážný argument stanovisko děkana pedagogické fakulty , se kterým diskutuji tyto záležitosti a který podporuje tady toto individuální čili domácí vzdělávání . ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s2
Čili já trvám na tom , že to je cesta , funguje to v jiných zemích a je potřeba , abychom opravdu individuální vzdělávání tou novelou prosadili , a to v nejrychlejším možném termínu . ps2013-025-08-001-098.u21.p2.s3
Zároveň bych nechtěl , aby tak vážná věc po tolikahodinových diskusích , jako je školský zákon se všemi těmi dalšími body , byla ohrožena v tom přijetí , a vnímám , že je to vládní zákon . ps2013-025-08-001-098.u21.p3.s1
Děkuji za pozornost . ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s1
Děkuji panu předsedovi Miholovi . ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s2
Jeho projev vyvolal smršť faktických poznámek . ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s3
Teď jich tady mám sedm : s první faktickou poznámkou paní poslankyně Helena Langšádlová , po ní paní poslankyně Nováková , pan poslanec Rais , paní poslankyně Putnová , pan poslanec Stanjura , pan poslanec Fiala . ps2013-025-08-001-098.u22.p1.s4
Prosím , paní poslankyně , vaše dvě minuty . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s1
Dobrý den , dámy a pánové , já musím říct , že míru pokrytectví , které tady v posledních týdnech předvádí klub KDU - ČSL , na to opravdu nemám slov a nemám na to asi ty správné pojmy . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s2
Protože , milí kolegové , odpusťte , ale včera jste hlasovali , část z vás nepodpořila přijetí syrských křesťanů . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s3
Před několika týdny po měsíčních jednáních i díky vám - i díky vám - prošel špatný zákon o dětských skupinách , který ohrožuje existenci toho , co občanská společnost nám tady vytvořila . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s4
A dneska jdete úplně tím samým směrem . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s5
Vy zkrátka jdete proti suverenitě rodiny , vy jdete proti tomu , co ti rodiče sami vkládají do svých dětí a chtějí pro to mít stabilní prostor . ps2013-025-08-001-098.u23.p1.s6
Ta cesta , kterou jdete , je cestou do pekel ! ps2013-025-08-001-098.u24.p1.s1
Děkuji paní poslankyni Langšádlové . ps2013-025-08-001-098.u24.p1.s2
S další faktickou poznámkou paní poslankyně Nováková , po ní pan poslanec Rais . ps2013-025-08-001-098.u25.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-025-08-001-098.u25.p1.s2
Dámy a pánové , to , co jsme tady slyšeli , bych chtěla posoudit z několika úhlů . ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s1
Ten první úhel je : Výbor pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu tento pozměňovací návrh schválil . ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s2
Pan předpředřečník je místopředsedou tohoto výboru . ps2013-025-08-001-098.u25.p2.s3
Znamená to opětovně , že výbory vůbec nemusí pracovat , protože my vůbec jejich rozhodnutí a usnesení nebereme ani v potaz . ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s1
Za druhé : jestliže pan ministr slibuje , že se tím budeme dále zabývat , my , dámy a pánové , dobře víme , že tady existují návrhy , které nejenže nepodpoří individuální vzdělávání na druhém stupni , ale které chtějí zrušit individuální vzdělávání i na prvním stupni ! ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s2
A to , pokud jste si četli pozměňovací návrhy , víte . ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s3
Je to tedy individuální vzdělávání . ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s4
To , že kvůli tomu my nemůžeme podpořit celou novelu , není naše chyba , je to chyba těch , kteří vytvořili dobrou novelu a nechají ji pohřbít kvůli tomu , že v podstatě - pro mě , dámy a pánové , levice není sprosté slovo , ale je pro mě nebezpečné levičáctví , které usiluje o to , aby náš stát kontroloval rodiny , děti a naprosto všechno , celý náš život . ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s5
A toto k tomuto spěje . ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s6
Ta cesta se neotvírá k vylepšení , otvírá se cesta ke zhoršení ! ps2013-025-08-001-098.u25.p3.s7
A to by si pan ministr měl teď uvědomit , zda opravdu je levičácký , v tom negativním slova smyslu , ministr . ps2013-025-08-001-098.u25.p4.s1
Děkuji . ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s1
Děkuji paní poslankyni . ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s2
Další s faktickou poznámkou pan poslanec Václav Rais . ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s3
Pardon , Karel Rais . ps2013-025-08-001-098.u26.p1.s4
Omlouvám se . ps2013-025-08-001-098.u27.p1.s1
Děkuji . ps2013-025-08-001-098.u27.p1.s2
Takže příště to bude třeba Alois Jirásek . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s1
Tak já bych se chtěl připojit k tomu , co tady říkal pan kolega Mihola . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s2
Jsem samozřejmě liberálně smýšlející člověk a domnívám se , že je domácí vzdělávání potřeba . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s3
Na druhou stranu je tady skutečnost , že 90 miliard korun nebo 92 miliard korun podmiňuje Evropská unie schválením tohoto zákona . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s4
Jakési řešení , jakousi cestu , osobně jsem tady rok , tak věřím tomu , když ministr něco řekne , tak tomu věřím , možná jsem naivní , tak prostě tu cestu vidím v tom , že uděláme novelu , která tady tuto část bude řešit . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s5
Toto je můj názor na tento problém . ps2013-025-08-001-098.u27.p2.s6
Děkuji . ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s1
Děkuji panu poslanci Raisovi . ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s2
Další faktickou poznámku má paní poslankyně Anna Putnová . ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s3
Prosím , paní poslankyně , máte slovo . ps2013-025-08-001-098.u28.p1.s4
Připraví se pan poslanec Zbyněk Stanjura s faktickou poznámkou . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s1
Dobré dopoledne , vážený pane předsedající , dámy a pánové . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s2
Před 240 lety Marie Terezie uzákonila povinnou školní docházku a v té době to byl velký pokrok . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s3
Ale už i tehdy bylo možné vzdělávat děti doma a do školy chodily na přezkoušení . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s4
Vlastně ten model , který chceme dnes . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s5
V 21 . století bránit se tomuto způsobu je skutečně tmářství . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s6
Pokud jde o připravovanou novelu , protože se ukazuje , že celkově je v řadách z vás koaličních i opozičních poslanců prostor pro jednání o novele , která by umožňovala individuální vzdělávání na druhém stupni , mám tedy pro vás legislativně čistý návrh . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s7
Vraťme tento zákon do druhého čtení , pan ministr může připravit tu novelu , kterou nám slibuje , a potom bezproblémově budeme jednat dál . ps2013-025-08-001-098.u29.p1.s8
Berte prosím tento návrh jako procedurální . ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s1
Já eviduji tento procedurální návrh , o kterém budeme hlasovat po skončení rozpravy . ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s2
S další faktickou poznámkou pan poslanec Zbyněk Stanjura . ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s3
Připraví se pan poslanec Petr Fiala . ps2013-025-08-001-098.u30.p1.s4
Prosím , pane poslanče . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s2
Teď budu vaším prostřednictvím mluvit ke svému kolegovi přes uličku , k předsedovi poslaneckého klubu KDU - ČSL . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s3
Pane předsedo , vy jste mě požádal před pár měsíci , aby se zástupce našeho klubu zúčastnil semináře o občanském vzdělávání . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s4
My jsme tomu vyhověli . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s5
Pak jste přišel s velmi rozsáhlým usnesením Poslanecké sněmovny , pro které my jsme hlasovali . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s6
Vy jste na to asi zapomněl , tak já vám přečtu to usnesení , které vy jste navrhl a které my jsme podpořili a které bylo přijato . ps2013-025-08-001-098.u31.p1.s7
Mimo jiné jsme schválili , že Poslanecká sněmovna prohlašuje , že občanské vzdělávání v demokratickém duchu je opakem indoktrinace a politické propagandy , kterou provozují nedemokratická politická zřízení . ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s1
Vaše dnešní vystoupení , vaše alibistická slova jsou opravdu neuvěřitelná . ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s2
Už tady máte jeden dluh . ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s3
Sliboval jste tady před několika měsíci , jak rychle vyřešíte ty lustrace . ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s4
Já jsem vám říkal , že se vás na to budu ptát , že vám vůbec nevěřím . ps2013-025-08-001-098.u31.p2.s5
A už jsme v únoru 2015 , a nic jste nepodali . ps2013-025-08-001-098.u31.p3.s1
Takže až nás příště budete všechny přesvědčovat , že klíčový bod je domácí vzdělávání , že je potřeba zúčastnit se semináře , že je potřeba , aby Sněmovna k tomu přijala usnesení , a dneska říkáte , že to nepodpoříte , tak si sám odpovězte na to , jak věrohodná jsou vaše slova a jakou prioritou to pro vás je . ps2013-025-08-001-098.u31.p3.s2
Pro vás je větší prioritou sedět ve vládě než si stát za svým ! ps2013-025-08-001-098.u32.p1.s1
Děkuji panu poslanci Stanjurovi . ps2013-025-08-001-098.u32.p1.s2
S další faktickou poznámkou pan poslanec Fiala , po něm pan poslanec Mihola . ps2013-025-08-001-098.u33.p1.s1
Dámy a pánové , já jsem se ke školskému zákonu obsáhle vyjadřoval v prvním čtení a teď jsem se zájmem sledoval tu debatu , která mi připravila jisté zadostiučinění , protože všechno to , co jsem připravoval jako ministr školství , je přijímáno bez problému . ps2013-025-08-001-098.u33.p1.s2
Naopak to , co jsem v té novele neměl , to znamená registr pedagogických pracovníků , je předmětem diskuse , stejně jako to , co jsem tam měl a co vypadlo , a to je domácí vzdělávání . ps2013-025-08-001-098.u33.p2.s1
Protože jsem tu diskusi sledoval velmi podrobně , chtěl bych těm , kteří nad domácím vzděláváním váhají , říci ještě několik skutečností , které by tu diskusi mohly posunout blíže k realitě . ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s1
Za prvé , domácí vzdělávání neznamená , že se vzdělávací systém a stát vzdává hodnocení kvality vzdělávání a odpovědnosti za výstup . ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s2
Domácí vzdělávání je pouze forma , ale stát stejně kontrolní mechanismy má neustále u sebe . ps2013-025-08-001-098.u33.p3.s3
To je první věc . ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s1
Druhá věc . ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s2
To není žádný momentální nápad . ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s3
Ministerstvo školství několik let domácí vzdělávání na druhém stupni testovalo . ps2013-025-08-001-098.u33.p4.s4
Výsledky jsou jednoznačné .