|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-12-10 ps2013-023-06-004-082 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

82. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015 a střednědobý výhled na roky 2016 a 2017 /sněmovní tisk 342/

Date2014-12-10
Meetingps2013/023
Agenda Itemps2013/023/082
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/023schuz/s023208.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 464 • previousnext

ps2013-023-06-004-082.u1.p1.s1 82.
ps2013-023-06-004-082.u1.p1.s2 Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015 a střednědobý výhled na roky 2016 a 2017 /sněmovní tisk 342/
ps2013-023-06-004-082.u1.p2.s1 Než tento materiál uvede pan ministr Dan Ťok, slovo si žádá pan poslanec Dolejš.
ps2013-023-06-004-082.u1.p2.s2 Prosím, pane poslanče.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s2 Nebudu zdržovat, jenom poznámka k předminulému hlasování, tedy ke střednědobým výhledům.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s3 Je to pro zápis, prosím vás.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s4 Opravdu jsem se neidentifikoval s tímto dokumentem.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s5 Hlasoval jsem zdržení, objevilo se ano.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s6 Zřejmě nějaký bludný proud vnikl do našeho elektronického zařízení a zmátl tu výslednici.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s7 Ale je to tak, jak povídám.
ps2013-023-06-004-082.u2.p1.s8 Děkuji.
ps2013-023-06-004-082.u3.p1.s1 Děkuji panu poslanci Dolejšovi a nyní prosím pana ministra dopravy Daňa Ťoka, aby se ujal slova a seznámil nás s návrhem rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015.
ps2013-023-06-004-082.u3.p1.s2 Prosím, pane ministře.
ps2013-023-06-004-082.u4.p1.s1 Dobré odpoledne.
ps2013-023-06-004-082.u4.p1.s2 Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi, abych vás seznámil s rozpočtem Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015 a střednědobým výhledem na roky 2016 a 2017.
ps2013-023-06-004-082.u4.p1.s3 Návrh rozpočtu SFDI na rok 2015 a střednědobého výhledu do roku 2017 byl odsouhlasen vládou České republiky, hospodářským výborem Poslanecké sněmovny České republiky a je předkládán Poslanecké sněmovně České republiky ke schválení.
ps2013-023-06-004-082.u4.p2.s1 Rozhodujícím faktorem pro sestavení rozpočtu je nutnost v maximálně možné míře respektovat požadavky na opravu a údržbu sítě dle vládou schváleného dokumentu dopravní sektorové strategie druhé fáze a dále zejména nutnost dočerpat do konce roku 2015 prostředky operačního programu Doprava z let 2007 2013.
ps2013-023-06-004-082.u4.p2.s2 Výdajový limit na rok 2015 je navrhován ve výši 44 mld. korun a pro roky 2016 a 2017 ve výši 43 mld. korun ročně.
ps2013-023-06-004-082.u4.p2.s3 Minimum stanovené dopravní politikou České republiky pro léta 2014 a 2020.
ps2013-023-06-004-082.u4.p3.s1 Dále je na straně příjmů i výdajů v roce 2015 bilancováno financování akcí spolufinancovaných ze zdrojů Evropské unie, zejména v rámci operačního programu Doprava, což spolu s nároky odhadovaným zůstatkem účtu SFDI ke dni 31. 12. 2014 a předpokládaným souvztažným navýšením prostředků Evropské unie předjednaným s Ministerstvem financí zvyšuje vládou schválený výdajový rámec na celkových 94,4 mld. korun.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s1 Vzhledem k nízké alokaci zdrojů OPD ze strany Ministerstva financí a k příslibu navýšení prostředků z fondů Evropské unie v průběhu roku 2015 v závislosti na průběhu čerpání schváleného rozpočtu byly akce OPD 2007 2013 i OPD 2014 2020 shrnuty do agregovaných položek tak, aby bylo možné jejich pružné zařazení k financování v okamžiku jejich schválení pro operační program.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s2 Celková výše rozpočtu SFDI v roce 2015 bude ovlivněna na příjmové straně zejména následujícími faktory.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s3 Změna kurzu euro : česká koruna.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s4 Realizace projektů mimo rozpočet SFDI.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s5 Neschválení projektu k financování z CEF, což je plné rozhodovací právo Evropské komise.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s6 A termín schválení OPD 2014 2020 u jednotlivých projektů.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s7 Potenciálním problémem mohou být odvody prostředků ze strany investorů finančním úřadům.
ps2013-023-06-004-082.u4.p4.s8 SFDI při kontrolách akcí příjemců za rok 2013 identifikoval chyby a podal podněty k finančním úřadům ve výši 3,9 mld. korun.
ps2013-023-06-004-082.u4.p5.s1 Investoři však v podstatě žádné vlastní zdroje nemají.
ps2013-023-06-004-082.u4.p5.s2 Jejich zřizovatel - Ministerstvo dopravy - rovněž omezené možnosti, takže by pravděpodobně krátil dotaci SFDI.
ps2013-023-06-004-082.u4.p5.s3 Navržený rozpočet SFDI s těmito výdaji nepočítá.
ps2013-023-06-004-082.u4.p6.s1 Podrobný návrh řešení způsobu úhrady těchto odvodů byl předložen hospodářskému výboru Poslanecké sněmovny dle vzneseného požadavku.
ps2013-023-06-004-082.u4.p7.s1 Na základě výše uvedeného navrhuji Poslanecké sněmovně České republiky rozpočet SFDI na rok 2015 a období střednědobého výhledu na období 2016 a 2017 schválit.
ps2013-023-06-004-082.u4.p7.s2 Děkuju vám.
ps2013-023-06-004-082.u5.p1.s1 Děkuji panu ministrovi.
ps2013-023-06-004-082.u5.p1.s2 Tento sněmovní tisk projednal hospodářský výbor, jehož usnesení vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 342/1.
ps2013-023-06-004-082.u5.p1.s3 Prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec František Laudát a informoval nás o jednání tohoto výboru a přednesl návrh usnesení.
ps2013-023-06-004-082.u5.p1.s4 Prosím, pane poslanče.
ps2013-023-06-004-082.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-023-06-004-082.u6.p1.s2 Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, dobré odpoledne.
ps2013-023-06-004-082.u6.p2.s1 Základní obrysová čísla tady padla.
ps2013-023-06-004-082.u6.p2.s2 Hospodářský výbor projednal materiál, který máte označený jako tisk 342 dne 19. listopadu.
ps2013-023-06-004-082.u6.p2.s3 Přijal k němu usnesení.
ps2013-023-06-004-082.u6.p2.s4 Když pominu formality...
ps2013-023-06-004-082.u6.p3.s1 Za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky projednat a schválit sněmovní tisk 342 - Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015 a střednědobý výhled na roky 2016 a 2017 v předloženém znění.
ps2013-023-06-004-082.u6.p3.s2 Pak následuje zmocnění zpravodaje, abych vás s tímto seznámil.
ps2013-023-06-004-082.u6.p4.s1 Pro vaši informaci...
ps2013-023-06-004-082.u6.p4.s2 Mohl bych poprosit o klid?
ps2013-023-06-004-082.u6.p4.s3 Děkuji.
ps2013-023-06-004-082.u6.p5.s1 Hospodářský výbor ještě přijal doprovodné usnesení.
ps2013-023-06-004-082.u6.p6.s1 "Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR žádá Ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury, aby součástí každého návrhu rozpočtu SFDI byl indikativní seznam příprav," což není nic jiného než průběžné informování o stavu přípravy jednotlivých dopravních staveb.
ps2013-023-06-004-082.u6.p7.s1 Tolik tedy usnesení hospodářského výboru a teď jako zpravodaji tohoto materiálu mi dovolte několik poznámek.
ps2013-023-06-004-082.u6.p8.s1 Za prvé.
ps2013-023-06-004-082.u6.p8.s2 Tím, že bylo upuštěno od předávání indikativního seznamu příprav, de facto ministerští úředníci si mohou vlastně připravovat, přerušovat přípravy jednotlivých staveb, jak se jim zamane, tím pádem potom je trošku potlačeno právo politických reprezentací vytvářet dopravní politiku.
ps2013-023-06-004-082.u6.p8.s3 Pan ministr vám tady některá základní čísla řekl.
ps2013-023-06-004-082.u6.p8.s4 Jednak tedy národní prostředky 44 mld. tady zaznělo, v porovnání s letošním rokem je to o miliardu více, což není žádný dramatický nárůst.
ps2013-023-06-004-082.u6.p8.s5 V rozpočtu bude použito prostředků z Evropské unie z programovacího období 2007-2013 5,6 mld. , prostředky z programovacího období 2014-2020 200 mil. , což tedy indikuje, že nové programovací období předchozí ministr nepřipravil.
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s1 Převody z předchozích let.
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s2 Slyšeli jsme mnohokrát opět nepřítomného ministra Babiše, že předchozí vlády špatně řídily investice v resortu dopravy, speciálně na ŘSD při výstavbě silnic a dálnic, které jsou v gesci Ředitelství silnic a dálnic.
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s3 V listopadu tady předběžná suma nevyčerpaných prostředků byla odhadována, je to skutečně odhad, na 6 mld. .
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s4 Vzhledem k tomu, že rozpočtový výbor vykázal s negativním stanoviskem pokus o rozpočtovou změnu na nákup jakýchsi prostředků pro železnici ve výši 1,25 mld. , tak předpokládám, že to je další částka, která tam přistane.
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s5 Ale byl to hrubý odhad.
ps2013-023-06-004-082.u6.p9.s6 Vzhledem k tomu, že ani nevím, jak ke konci roku fungovala předchozí pověřená ředitelka Ředitelství silnic a dálnic, tak bychom neměli novému panu ministrovi vyčítat, pokud tato částka bude ještě výrazně větší.
ps2013-023-06-004-082.u6.p10.s1 Možné navýšení v průběhu roku 2015.
ps2013-023-06-004-082.u6.p10.s2 Zpracovatel materiálu odhaduje z prostředků Evropské unie na 27,5 mld. , to znamená, že celková suma pro příští rok by potom byla to, co budeme schvalovat, 94,4 mld. , ale vzhledem k tomu nečerpání může být k dispozici suma ještě větší.
ps2013-023-06-004-082.u6.p11.s1 Některé poznámky k evropským fondům tady pan ministr sdělil.
ps2013-023-06-004-082.u6.p12.s1 Důležité skutečnosti: Při projednávání na hospodářském výboru byla poměrně dlouhá debata.
ps2013-023-06-004-082.u6.p12.s2 Podotýkám, že v době resort neměl ministra.
ps2013-023-06-004-082.u6.p12.s3 Prachař rezignoval, nový ministr jmenován nebyl.
ps2013-023-06-004-082.u6.p12.s4 Rozpočet obhajoval pan náměstek Feranec.
ps2013-023-06-004-082.u7.p1.s1 Omlouvám se, pane poslanče.
ps2013-023-06-004-082.u7.p1.s2 Nejprve si dovoluji rozpustit tam ten debatní kroužek dvou ministrů, jednoho předsedy poslaneckého klubu a jednoho věčně rušícího poslance.
ps2013-023-06-004-082.u7.p1.s3 . Děkuji.
ps2013-023-06-004-082.u7.p2.s1 Potom vás všechny poprosím o klid.
ps2013-023-06-004-082.u7.p2.s2 A teď poprosím pana poslance, aby pokračoval.
ps2013-023-06-004-082.u8.p1.s1 Děkuji.
ps2013-023-06-004-082.u8.p1.s2 Byla kolem přípravy, protože alfou a omegou je příprava staveb.
ps2013-023-06-004-082.u8.p1.s3 Pro vaši informaci, na rok 2015 je počítáno s velikou částkou 3,7 mld. , z čehož 2 mld. je pro investiční přípravu Ředitelství silnic a dálnic, 343 mil. jsou neinvestiční prostředky na přípravu ŘSD, 1,2 mld. je pro SŽDC.
ps2013-023-06-004-082.u8.p1.s4 Pro Ředitelství vodních cest se pak počítá se 115 mil. .
ps2013-023-06-004-082.u8.p2.s1 Veliká diskuse byla, protože nám bylo sděleno, že v této částce není počítáno konečně s realizací studie na rychlá spojení.
ps2013-023-06-004-082.u8.p2.s2 Předpokládám, po dohodě tady, že padne pozměňovací návrh, aby s touto částkou bylo počítáno jenom proto, že pan ministr financí, byť teď se k tomu nemůže přihlásit, tak jste všichni dopoledne slyšeli, že to je jeden ze zásadních bodů resortu dopravy.
ps2013-023-06-004-082.u8.p3.s1 Tolik asi k tomu.
ps2013-023-06-004-082.u8.p3.s2 Výbor se poměrně velkou většinou postavil za tento rozpočet jednak z důvodu, že nemohlo být někomu vyčítáno, jaký rozpočet připravil, protože jeden ministr skončil, druhý ještě nebyl.
ps2013-023-06-004-082.u8.p3.s3 Za další, fond je financiérem staveb a musí poslouchat pokyny ministra a bohužel je obětí situace, kterou nemá příliš šancí ovlivnit, a to je speciálně situace na Ředitelství silnic a dálnic.
ps2013-023-06-004-082.u8.p3.s4 Pokud si vyžádáte bližší popis situace, Správa železniční dopravní cesty na myslím 200, 300 milionů podle listopadových odhadů v letošním roce vyčerpá přikázané prostředky a zbylá částka, to bylo více jak 5,5 mld., ale bude to ve skutečnosti ještě výrazně více nevyčerpaných peněz, se týká Ředitelství silnic a dálnic.
ps2013-023-06-004-082.u8.p4.s1 Tolik asi zpravodajská zpráva.
ps2013-023-06-004-082.u8.p4.s2 Děkuji.
ps2013-023-06-004-082.u9.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji Laudátovi a zahajuji všeobecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil pan poslanec Karel Šídlo.
ps2013-023-06-004-082.u9.p1.s2 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-023-06-004-082.u10.p1.s1 Děkuji, pane místopředsedo.
ps2013-023-06-004-082.u10.p1.s2 Vážení členové vlády, vážené kolegyně, kolegové, již mnoho let, co jsem v Poslanecké sněmovně, se snažím věnovat problematice vysokorychlostních tratí a byl bych velice rád, kdybych se ve svém věku dožil také toho, že Česká republika nebude v Evropě tím ostrůvkem, který vysokorychlostní tratě obešly.
ps2013-023-06-004-082.u10.p2.s1 Proto jsem i v minulém volebním období byl členem pracovní skupiny, která se zaobírala rychlými spojeními, to je vlastně pojem toho, že bychom měli nově budované vysokorychlostní tratě v nových trasách propojit se stávajícími tratěmi, které mají zvýšenou traťovou rychlost, a tyto by nám měly přispět k tomu, že nás nebudou expresy a dálkové vlaky v rychlé dopravě jako Českou republiku obcházet.
ps2013-023-06-004-082.u10.p2.s2 Protože jsme v situaci, že celá řada spojení je mnohem rychlejší okolními státy než přes přirozený prostor České republiky, která je ve středu Evropy.
ps2013-023-06-004-082.u10.p3.s1 Proto jsem si také dovolil dnes vám předložit určitý návrh k rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015, který obsahuje aspoň tu minimální možnost, aby Česká republika dostala šanci k tomu, aby tato rychlá spojení byla vybudována.
ps2013-023-06-004-082.u10.p4.s1 Navrhuji následující text: Do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2015 zařadit položku Studie proveditelnosti rychlého spojení RS 1 Praha-Brno-Ostrava s náklady cca 30 mil. korun.
ps2013-023-06-004-082.u10.p4.s2 Částku je možno vybilancovat z globální položky Příprava a zabezpečení staveb, příjemce Správa železniční dopravní cesty.
ps2013-023-06-004-082.u10.p4.s3 Z tohoto návrhu vyplývá zcela jednoznačně, že to není návrh, který by zvyšoval požadavek Státního fondu dopravní infrastruktury na příjmovou stránku ve vztahu ke státnímu rozpočtu.
ps2013-023-06-004-082.u10.p5.s1 A nyní mi dovolte jenom stručné odůvodnění pozměňovacího návrhu.
ps2013-023-06-004-082.u10.p5.s2 Co je to vlastně to rychlé spojení 1 Praha-Brno-Ostrava?

Text viewDownload CoNNL-U