|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-11-04 ps2013-020-01-002-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 291/ - druhé čtení

Date2014-11-04
Meetingps2013/020
Agenda Itemps2013/020/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/020schuz/s020006.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 563 • previousnext

ps2013-020-01-002-002.u8.p6.s5 Kdyby to tady aspoň mohl říct, prohlásit a garantovat, že to bude mít tyhle výsledky.
ps2013-020-01-002-002.u8.p6.s6 V opačném případě pro to samozřejmě nemohu hlasovat.
ps2013-020-01-002-002.u8.p7.s1 Děkuji za pozornost.
ps2013-020-01-002-002.u9.p1.s1 Děkuji panu předsedovi Kalouskovi.
ps2013-020-01-002-002.u9.p1.s2 Než dám slovo s přednostním právem panu předsedovi poslaneckého klubu ODS Zbyňku Stanjurovi, tak tu mám omluvy.
ps2013-020-01-002-002.u9.p1.s3 Nejprve pan předseda Jan Hamáček se omlouvá z dnešního jednání od hodin z osobních důvodů.
ps2013-020-01-002-002.u9.p1.s4 Dále pan poslanec Gabal se omlouvá z dnešního jednání v době od do hodin.
ps2013-020-01-002-002.u9.p1.s5 A pan poslanec Ondřej Benešík se omlouvá dnes od hodin.
ps2013-020-01-002-002.u9.p2.s1 Nyní prosím s přednostním právem pan předseda Zbyněk Stanjura.
ps2013-020-01-002-002.u9.p2.s2 Prosím, pane předsedo, máte slovo.
ps2013-020-01-002-002.u10.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-020-01-002-002.u10.p1.s2 bych měl několik konkrétních materiálů k údajům, které se nacházejí v důvodové zprávě.
ps2013-020-01-002-002.u10.p1.s3 Zajímalo by , jak zpracovatelé či předkladatelé toho materiálu k tomu přišli.
ps2013-020-01-002-002.u10.p1.s4 Budeme se bavit teď o administrativní zátěži, která dopadne na podnikatele.
ps2013-020-01-002-002.u10.p1.s5 Podle důvodové zprávy je odhadováno, že náklady podnikatelskému sektoru vzrostou o 1,4 mld. ročně, což za jedno volební období je takřka 6,5 mld. A je odhadováno, že tím, že musí někdo vyplňovat kontrolní výkaz, o kterém nikdo neví, jak bude vypadat, možná někdo to , ale nechtějí to napsat do návrhu zákona, že to bude trvat 3,24 hodiny a že při mzdě za hodinu 197 korun to pak dělá v sumě, když se přepočte počet plátců, počet hodin a mzda 197 korun za hodinu 1,4 miliardy.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s1 Za prvé se chci zeptat, jak přišli předkladatelé na mzdu 197 korun.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s2 Jestli je to mzda, nebo je to mzda včetně odvodů.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s3 Protože pokud je to včetně odvodů, tak nevěřím, že tak důležitou činnost, která bude tak přísně sankcionována, budou dělat lidé s podprůměrným platem.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s4 Pokud je to bez odvodů, pak samozřejmě to číslo není relevantní a musíme ho vynásobit krát 1,34.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s5 Což 1,4 mld. není určitě malá částka.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s6 Takže můj první konkrétní dotaz zní: Za prvé, jak se určilo 3,24 hodiny?
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s7 A za druhé, jestli 197 korun je odhad jaké kvalifikované síly a zda to je včetně odvodů, nebo bez odvodů.
ps2013-020-01-002-002.u10.p2.s8 Pak můžeme posoudit, zda odhadované náklady ve výši 1,4 mld. jsou reálné, přeceněné nebo podceněné.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s1 Protože v rámci projednávání v rozpočtovém výboru jednotliví poslanci podávali různé pozměňující návrhy, ke kterým, tak jak jsme zvyklí, Ministerstvo financí přijalo buď záporné, nebo kladné stanovisko, tak chci říct, že s našimi návrhy, které přednesl pan předseda Fiala, v zásadě souhlasí i pan zpravodaj a předseda rozpočtového výboru.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s2 Protože mnohé jeho pozměňující návrhy, ke kterým ovšem Ministerstvo financí vyslovilo k mému překvapení zásadní nesouhlas, i když je to koaliční předseda rozpočtového výboru, jdou podobným směrem.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s3 To znamená zachovat kvartální povinnost těm, kteří mají kvartální povinnost platit DPH.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s4 Je tam tedy jiný limit pro ty, kteří by byli osvobozeni od kvartálního plnění nebo měsíčního plnění, ale je tam taky nastaven limit.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s5 A podobné věci, které mně osobně jsou sympatické.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s6 Nejsou totožné, to bych neříkal pravdu, nicméně jsou tady zajímavé věty, v důvodové zprávě, proč je Ministerstvo financí proti návrhu pana předsedy rozpočtového výboru.
ps2013-020-01-002-002.u10.p3.s7 A bych chtěl vědět, z čeho to vychází, protože nejsem schopen posoudit, jestli ty informace jsou, či nejsou pravdivé.
ps2013-020-01-002-002.u10.p4.s1 V zásadě se tady píše (cituje z donesených dokumentů), že ty subjekty s kvartálním plněním, s kvartální povinností, tento pozměňující návrh nepokryje značnou část plátců, kteří dnes již patří do segmentu, který se značnou měrou podílí na páchání daňové kriminality.
ps2013-020-01-002-002.u10.p4.s2 To znamená, že ti, kteří - tady je černé na bílém, že na páchání daňové kriminality se značnou měrou podílejí ti, kteří mají kvartální plnění.
ps2013-020-01-002-002.u10.p4.s3 nejsem schopen posoudit, jestli to je pravda, nebo není, tak by zajímalo, zda existuje nějaká statistika, jestli je to ve spolupráci s Ministerstvem spravedlnosti či s Ministerstvem vnitra, nebo je to jenom takový argument, kterým se hledaly argumenty proti návrhu pana předsedy rozpočtového výboru.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s1 Píše se tady, a může to být zase pravda, že pokud bychom pozměňovací návrh přijali, že by mohlo docházet k daňovým únikům v řádu milionů korun.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s2 Což je samozřejmě pravda.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s3 Nicméně když se bavíme seriózně o karuselových obchodech, tak se určitě nebavíme o milionových ztrátách, ale o miliardových.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s4 Někteří říkají 100 miliard, někteří říkají 50, ale jsou to v řádu miliardy.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s5 Potom ta argumentace, která, říkám, může být pravdivá, nevím, na základě čeho vychází, jestli máme nějakou statistiku, kdo páchá daňové delikty a zda jsou odsouzeni k náhradě škody, zda tu škodu jsme schopni vymáhat, nebo nejsme, zda se jim zabavuje majetek.
ps2013-020-01-002-002.u10.p5.s6 Prostě nevím.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s1 Další konkrétní dotaz.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s2 Zajímalo by , jestli Ministerstvo financí je na ten systém připraveno.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s3 Nebo kdy bude.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s4 To, že se to bude posílat přes datové schránky či jinou formou, ale vždycky elektronicky v předepsaném formátu, který, opět říkám, bohužel v zákoně není.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s5 Nepochopil jsem argumentaci, že když je to v zákoně, je to chaotické, a když to budou dělat úředníci Ministerstva financí, tak to chaotické nebude.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s6 To si myslím, že je přesný opak, že nějaké stabilitě by prospělo, kdyby to bylo v zákoně.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s7 A nemuseli bychom pokaždé, když někoho něco napadne, všechny, kteří to budou platit - a jsou to statisíce subjektů, podle důvodové zprávy to bude zhruba čtvrt milionu subjektů s kvartálním plněním, asi necelých 120 tisíc subjektů s měsíčním plněním.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s8 Takže do kupy takřka 370 tisíc plátců.
ps2013-020-01-002-002.u10.p6.s9 Přece není možné, aby to pokaždé bylo jinak.
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s1 V odhadech nákladů v dopadu pro podnikatelský sektor vůbec nejsou zohledněny náklady na nějaký software.
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s2 Nebo je představa, že to bude excelovská tabulka?
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s3 Nebo dokument v pdf, který se bude rozesílat a budou ho doplňovat ručně?
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s4 si myslím že ne.
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s5 Že bude potřeba, pokud se to přijme, upravit ekonomické softwary, a opět to budou další náklady.
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s6 A o jejich plnění nikdo neuvažuje.
ps2013-020-01-002-002.u10.p7.s7 Nejsou tady žádné náklady.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s1 Pak se chci zeptat, jak to budou dělat samosprávy.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s2 Jestli i samosprávy budou posílat ta kontrolní hlášení.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s3 Podle zákona ano.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s4 A jaká to bude práce v okamžiku, když víme, kolik je v zásadě uznatelná část DPH na jednotlivých samosprávách.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s5 Myslím, že každý starosta, který , jak funguje rozpočet a jak funguje obec, když je plátce DPH, jak je to složité.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s6 A když si představím, že k tomu přibude navíc kontrolní hlášení, které zabere 3,24 hodiny...
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s7 Mně se tomu nechce věřit.
ps2013-020-01-002-002.u10.p8.s8 Mně ten čas připadá příliš krátký.
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s1 Ale ta základní otázka zní: Stát jednou měsíčně dostane 370 tisíc hlášení.
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s2 Pravděpodobně, protože se jednat o zjednodušené daňové doklady, to bude seznam všech faktur - s místem plnění, s protistranou, základem daně v jedné, druhé, třetí sazbě a k tomu to DPH.
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s3 Tomu rozumím.
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s4 Co s tím bude daňová správa dělat?
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s5 Jaké k tomu dneska softwarové prostředky?
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s6 Pokud je nemá, kolik bude náklad na jejich pořízení?
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s7 A zda vůbec bude schopna to vyhodnocovat.
ps2013-020-01-002-002.u10.p9.s8 Tady se píše de facto o on-line řešení, ale to je opravdu big brother.
ps2013-020-01-002-002.u10.p10.s1 Vždycky slyšíme, že se máme učit v okolních zemích.
ps2013-020-01-002-002.u10.p10.s2 Ale tady se učíme v Chorvatsku.
ps2013-020-01-002-002.u10.p10.s3 Většinou jsme mluvili, že se máme dívat směrem na západ od nás.
ps2013-020-01-002-002.u10.p10.s4 Ale letmý pohled do mapy mi napovídá, že Chorvatsko není západním směrem.
ps2013-020-01-002-002.u10.p10.s5 Ale proč ne.
ps2013-020-01-002-002.u10.p11.s1 Ale opravdu, k čemu ty statisíce hlášení každý měsíc budou?
ps2013-020-01-002-002.u10.p11.s2 V jakém formátu to bude?
ps2013-020-01-002-002.u10.p11.s3 Pravděpodobně v nějakém textovém, když to jít datovou schránkou.
ps2013-020-01-002-002.u10.p11.s4 Protože když to nebude v textovém, tak kdo vám zaručí, když to bude v excelovském souboru, že do něho nikdo nesáhne, že nepřepíše nějakou hodnotu.
ps2013-020-01-002-002.u10.p11.s5 A pak budou šikanováni ti, kteří řeknou: Tady máte na řádku 30 něco špatně.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s1 V důvodové zprávě je tomu opravdu věnována mimořádně malá pozornost.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s2 Návrh pana předsedy rozpočtového výboru, aby v zákoně bylo definováno, co obsahuje kontrolní hlášení, je rozumný.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s3 Podle našeho názoru je rozumné mít i ten limit, abychom nezatěžovali malé firmy.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s4 Ale zvažoval bych i ty samosprávy, co vlastně budou...
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s5 Když si představím, jak bude vypadat kontrolní hlášení nebo kontrolní výkaz za České dráhy, když si kupuji jízdenku, dostávám zjednodušený daňový doklad.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s6 To nevím, jak bude vypadat takové hlášení.
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s7 A jak se s ním vlastně bude pracovat?
ps2013-020-01-002-002.u10.p12.s8 A DPH tam beze sporu je.
ps2013-020-01-002-002.u10.p13.s1 Podle to jsou závažné otázky a byl bych rád, kdybychom v rozpravě ve druhém čtení na dostali odpovědi.
ps2013-020-01-002-002.u10.p13.s2 A to nebývá zvykem, tak pan předseda rozpočtového výboru to pravděpodobně vzdal.
ps2013-020-01-002-002.u10.p13.s3 Nevidím, že by načetl pozměňovací návrh.
ps2013-020-01-002-002.u10.p13.s4 Ale jeho návrhy - ne že bychom je podporovali ve sto procentech, ale mnohé z nich mířily dobrým směrem.
ps2013-020-01-002-002.u10.p13.s5 Bohužel Ministerstvo financí se k tomu zachovalo: všechno, nebo nic.
ps2013-020-01-002-002.u10.p14.s1 A poslední dotaz zní: Když zaváděla vláda třetí sazbu DPH, hlasovala pro to většina Sněmovny.
ps2013-020-01-002-002.u10.p14.s2 Nejprve se říkalo, že to budou tři položky.
ps2013-020-01-002-002.u10.p14.s3 V rámci projednávání první novely DPH jsme přidali, nebo vy, kteří jste pro to hlasovali, přidali čtvrtou položku.
ps2013-020-01-002-002.u10.p14.s4 A jestli dobře čtu pozměňující návrhy, tak je navržena minimálně pátá a šestá položka, možná jich je tam víc, přesun z první snížené sazby do druhé snížené sazby.
ps2013-020-01-002-002.u10.p15.s1 vím, že vás to nezajímá.
ps2013-020-01-002-002.u10.p15.s2 Nicméně se potvrzují naše slova, že při každém otevření novely DPH bude útok na to a budou i rozumné důvody, kterými ti, kteří jsou v první snížené sazbě, budou argumentovat: My chceme být taky ve druhé snížené sazbě.

Text viewDownload CoNNL-U