|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-11-06 ps2013-019-10-001-132 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

132. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2014-11-06
Meetingps2013/019
Agenda Itemps2013/019/132
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/019schuz/s019284.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 622 • previousnext

ps2013-019-10-001-132.u6.p3.s10 Druhé spojení moravských a českých krajů je velmi důležité.
ps2013-019-10-001-132.u6.p3.s11 Hned na druhém místě je, a tento názor není úplně populární v celé zemi, pražský okruh.
ps2013-019-10-001-132.u6.p3.s12 si myslím, že to není, jak je to interpretováno, pouze okruh pro obyvatele Prahy, ale je to okruh, který potřebují všichni, abychom se na radiály, které tu jsou, poměrně rychle a komfortně dostali.
ps2013-019-10-001-132.u6.p3.s13 Pokud bych mohl doporučit, a myslím si, že to není nic v rozporu se strategickými dokumenty Ministerstva dopravy i vlády České republiky jako celku, tak to jsou tyto dvě klíčové komunikace, když budu mluvit o silnicích.
ps2013-019-10-001-132.u6.p3.s14 U železnic si myslím, že trasy koridoru jsou jasně dané a tam priority jsou úplně bez pochyb.
ps2013-019-10-001-132.u7.p1.s1 Děkuji panu poslanci Stanjurovi.
ps2013-019-10-001-132.u7.p1.s2 Pan premiér chce odpovědět.
ps2013-019-10-001-132.u7.p1.s3 Prosím, pane premiére, máte slovo.
ps2013-019-10-001-132.u8.p1.s1 Děkuji.
ps2013-019-10-001-132.u8.p1.s2 Vážený pane místopředsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, asi začnu tam, kde pan poslanec Stanjura skončil.
ps2013-019-10-001-132.u8.p1.s3 jsem rád, že tady existuje alespoň elementární shoda, která se týká některých klíčových strategických komunikací v České republice.
ps2013-019-10-001-132.u8.p1.s4 Myslím, že to dává jistou naději na to, že pokud se nám podaří dostat do legislativního procesu zákon o liniových stavbách, pokud bude takovýto zákon jednou v naší zemi schválen, tak nám šanci na to, abychom se i tady v Poslanecké sněmovně byli schopni na některých klíčových strategických stavbách napříč politickým spektrem dohodnout.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s1 Souhlasím s tím, že R35 jako alternativa vůči D1 po 25 letech od roku 1989, které si letos připomínáme, je ostuda a je škoda, že jediné, k čemu jsme se dostali, je modernizace D1. Určitě je dobře, že jsme se dostali k modernizaci D1, byť to v současných měsících a letech vytváří obrovské dopravní problémy, ale modernizace je naprosto nezbytná.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s2 Ale nedostali jsme se bohužel příliš dál.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s3 To znamená, cílem vlády je, abychom pokročili, abychom hodně nakročili z hlediska výstavby R35.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s4 Souhlasím také s tím, že pražský okruh rozhodně není jenom otázka Prahy.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s5 Ještě bych možná doplnil, že pro naši zemi, která leží v centru Evropy a která to velmi často prodává, když usilujeme o nové investice, tak říkáme, že jsme v centru Evropy, je to výhodná logistická podoba, a potom, když se investoři podívají na mapu, tak zjistí, že naše dálniční spojení se sousedy není dobudované ani po 25 letech.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s6 To znamená, když se podíváte, tak tam, kde byla železná opona, máme problém s dálničním spojením dodneška s výjimkou tedy propojení na Německo v Plzeňském kraji.
ps2013-019-10-001-132.u8.p2.s7 Dobudování dálničního spojení s Rakouskem a dokončení D8 je nepochybně další klíčová dopravní priorita, kterou vláda .
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s1 Vím, že v minulosti, a jsem tady o tom částečně mluvil, se kyvadlo trošku pohybovalo z jedné na druhou stranu.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s2 Byl tady určitý zákon, byla tady legislativa, která tady platila před rokem 2013.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s3 Legislativa umožňovala určité výkupní ceny.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s4 Pak došlo k tomu, že se kyvadlo posunulo způsobem ve snaze ušetřit finanční prostředky, což vedlo k tomu, že se zastavily výkupy.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s5 My se teď snažíme kyvadlo vrátit trošku zpátky a možná ho dostat někam, kde máme pocit, že je rovnovážný stav.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s6 Nebylo záměrem vlády, abychom se dostali do nějakého jiného opačného extrému.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s7 si vzpomínám, že když jsme projednávali materiál na vládě, návrh zákona o tom, že to bude šestnáctinásobek, tak jsme čelili i kritice v části tisku, v části médií s tím, že zbytečně vyhazujeme finanční prostředky, že to je příliš, že by to nemělo být na této úrovni.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s8 Chápu, že je potřeba být opatrný.
ps2013-019-10-001-132.u8.p3.s9 My jsme se také snažili, abychom se příliš nedostali do opačného extrému, z extrému, kde na jedné straně stát nabízel tak málo, že lidé odmítali prodávat, do opačného extrému, kdy bychom příliš vynakládali velké množství finančních prostředků v zájmu urychlit a zrealizovat výkupy.
ps2013-019-10-001-132.u8.p4.s1 Tím také odpovídám na otázku pana poslance Stanjury.
ps2013-019-10-001-132.u8.p4.s2 Rozpětí, jednotlivé stupně jsou tam nezbytné z hlediska toho, abychom skutečně postupovali s péčí řádného hospodáře.
ps2013-019-10-001-132.u8.p4.s3 A praxe v příštích měsících a letech ukáže, do jaké míry to bylo odpovědné, do jaké míry nám to skutečně umožnilo i třeba při osminásobku zajistit zrychlení výkupů a zajistit zrychlení výstavby.
ps2013-019-10-001-132.u8.p4.s4 To si myslím, že je jedna věc, která se skutečně teprve ukáže.
ps2013-019-10-001-132.u8.p5.s1 Chtěl bych hájit ten princip prostě proto, že v řadě případů tyto finanční prostředky budou stačit na to, aby se ten problém s výkupem vyřešil.
ps2013-019-10-001-132.u8.p5.s2 Ne všude, ale určitě budou případy, kdy to stačit bude.
ps2013-019-10-001-132.u8.p5.s3 A tam ten stát zaplatí přiměřenou cenu a bude se chovat jako řádný hospodář.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s1 Poslední poznámka se týká onoho procesu vyvlastnění na základě stávající legislativy.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s2 Myslím si, že tam bude potřeba možná v několika případech projít vyvlastňovacím procesem.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s3 Uvidíme, jakým způsobem stát obstojí s tou stávající podobou zákona, která tady v tuto chvíli je.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s4 Pokud by se ukázalo, že by stát nebyl úplně úspěšný podle našich představ, tak určitě můžeme tu legislativu analyzovat a vést do budoucna diskusi, jestli bychom ji ještě neměli určitým způsobem upravit.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s5 Myslím si, že to ukáže eventuální vyvlastňovací praxe.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s6 bych si samozřejmě přál, aby těch případů vyvlastnění bylo co nejméně, protože ono je to vždycky velké zdržení, vždycky je to velký stres, vždycky je to velký konflikt mezi státem a vlastníkem příslušné nemovitosti.
ps2013-019-10-001-132.u8.p6.s7 My se určitě z pohledu vlády, z pohledu Ministerstva dopravy budeme snažit postupovat tak, aby těch případů bylo co nejméně.
ps2013-019-10-001-132.u8.p7.s1 Na odpověď na otázku, jestli ten zákon je dostatečný z hlediska vyvlastňovacího procesu, si budeme muset ještě počkat poté, kdy budeme mít za sebou několik konkrétních příkladů z reálné praxe vyvlastnění.
ps2013-019-10-001-132.u9.p1.s1 Děkuji panu premiérovi.
ps2013-019-10-001-132.u9.p1.s2 Dále se do obecné rozpravy přihlásil pan ministr dopravy Antonín Prachař, po něm pan poslanec Stanjura.
ps2013-019-10-001-132.u9.p1.s3 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážený pane premiére, vážené poslankyně a poslanci, chtěl bych reagovat na diskusi k zákonu 416.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s2 Chtěl bych jen ujistit pana poslance Stanjuru prostřednictvím vás, pane předsedající, že směrnice, která upravuje postup investorských organizací, byla mnou vydána neprodleně poté, co zákon vstoupil, tuším, 13. září, poté co vyšel ve Sbírce, v účinnost.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s3 Dnes investorské organizace postupují podle této směrnice.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s4 Ta směrnice se vyvíjela.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s5 My nechceme zdržovat procesy výkupu pozemků, proto jsme tuto směrnici v kompetenci ministra dopravy upravili tak, že je tam osminásobek přímo ve lhůtě devadesáti dnů.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s6 Devadesát dnů je lhůta, která je daná, poté může začít proces vyvlastňování.
ps2013-019-10-001-132.u10.p1.s7 Nemůžeme tuto lhůtu zkrátit.
ps2013-019-10-001-132.u10.p2.s1 Mám první výsledky, kdy jsme oslovili vlastníky pozemků na strategických komunikacích, zejména dálnice D11, R11.
ps2013-019-10-001-132.u10.p2.s2 Každých čtrnáct dní dostávám na pravidelných poradách s Ředitelstvím silnic a dálnic vývoj v těchto důležitých záležitostech výkupu pozemků na strategických komunikacích.
ps2013-019-10-001-132.u10.p2.s3 Mám tady s sebou i tabulku, která vypadá takhle nějak (ukazuje poslancům tabulku na tabletu).
ps2013-019-10-001-132.u10.p2.s4 Ty žluté části znamenají, že tam vlastník akceptoval nabídku osminásobku.
ps2013-019-10-001-132.u10.p2.s5 To znamená, v tuto chvíli mohu říci, že se nám výrazným způsobem daří sjednávat dohody s majiteli pozemků.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s1 Co se týká možností úpravy tohoto pásma, tak jsme zvolili tuto variantu proto, abychom v rámci vývoje, který na trhu bude, i v rámci toho, jak se nám bude dařit, nemuseli přicházet pokaždé do Poslanecké sněmovny a projednávat tady dlouze úpravu, jestli osminásobek, devítinásobek, nebo desetinásobek.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s2 Proto jsme v zákoně uvedli, že to může být šestnáctinásobek a určité zmocnění od osmnácti je v kompetenci ministra dopravy.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s3 Ministr dopravy není cenotvůrce.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s4 Ve směrnici je popsaný naprosto přesně proces, jakým způsobem může ministr udělit výjimku.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s5 Výjimka je na základě žádosti investorské organizace opatřena doklady, opatřena podpisem ředitele odboru územního plánu Ministerstva dopravy, a nakonec na základě takovýchto doporučení může a nemusí ministr dopravy udělit výjimku.
ps2013-019-10-001-132.u10.p3.s6 Takže to není na libovůli samotné jedné osoby, tam sedí kdokoliv.
ps2013-019-10-001-132.u10.p4.s1 Skutečné výsledky tohoto procesu budeme znát za devadesát dní, to znamená někdy v prvním čtvrtletí roku 2015.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s1 Myslím si, že tento zákon je jedním z důležitých bodů, neříkám, že vyřeší všechno, ale jedním z důležitých bodů, jak celou tu výstavbu urychlit, samozřejmě výkup pozemků.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s2 Pokud je majetkoprávní vypořádání, tak tam dává možnost, jak pokračovat dál v procesu přípravy projektové dokumentace.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s3 Není to samospasitelné, ale je to jedna z částí, která může pomoci.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s4 Na ostatních, dalších možnostech, jak celý tento proces urychlit, se na Ministerstvu dopravy pracuje.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s5 Například novela zákona číslo 13, která byla projednána v Legislativní radě vlády.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s6 Předpokládám, že bude v co nejkratším čase zařazena na pořad jednání vlády.
ps2013-019-10-001-132.u10.p5.s7 Děkuji.
ps2013-019-10-001-132.u11.p1.s1 Děkuji panu ministru Prachařovi.
ps2013-019-10-001-132.u11.p1.s2 Dále je do rozpravy přihlášen pan poslanec Stanjura, po něm pan poslanec Šidlo.
ps2013-019-10-001-132.u12.p1.s1 Chci poděkovat panu premiérovi za tu odpověď, za debatu, kterou dnes vedeme.
ps2013-019-10-001-132.u12.p1.s2 Nebudu navrhovat, aby Sněmovna vyslovila nesouhlas s odpovědí, protože si myslím, že ta rozprava proběhla velice dobře.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s1 Mám jeden konkrétní případ, je to spíš na ministra dopravy.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s2 To je právě problém s vyvlastněním na komunikaci, která je klíčová pro moravskoslezský region.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s3 Je to stavba na I/11, úsek Mokré Lazce - hranice okresu Ostrava.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s4 Stalo se, že stát vyvlastnil, postavil a v této chvíli uspěl bývalý vlastník.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s5 pravomocné soudní rozhodnutí, že to vyvlastnění neproběhlo v souladu s českým právním řádem.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s6 Poprosil bych pana ministra, aby to přes ŘSD vyřešil, protože je to velmi komplikovaná situace.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s7 Chyba se stala s největší pravděpodobností na Magistrátu města Ostravy při přeneseném výkonu státní správy v okamžiku toho vyvlastnění.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s8 Je to velmi nepříjemné, je to velmi tristní situace i pro investora, i pro majitele.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s9 Ta stavba stojí na tom pozemku, část komunikace je hotová, neříkám, že zkolaudovaná, ale vybudovaná.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s10 Teď, asi před čtyřmi týdny, byl ten člověk u v poslanecké kanceláři, slíbil jsem mu, že se o tom zmíním.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s11 Jednal jsem o tom s náměstkem na ŘSD v rámci semináře, na kterém byl i pan ministr.
ps2013-019-10-001-132.u12.p2.s12 Je to třeba ohlídat.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s1 tu debatu obohatím ještě o některé nástroje, které se podle mého názoru, nevím jestli vždycky měly řešit legislativou, nebo snad exekutivou.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s2 Problémy, které vznikají při výkupech, jsou také ty, kdy plánovaná trasa rozdělí pozemek toho vlastníka, a teď mu zůstává kus vlevo a kus vpravo, velmi často bez smysluplného využití.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s3 Podle stávajících předpisů a postupů investorská organizace nemůže ty zbývající části vykoupit a to je samozřejmě komplikace i pro toho vlastníka, ale i pro tu investorskou organizaci.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s4 Takže možná bychom mohli společně hledat možnosti, aby ŘSD jménem státu mohlo také dělat směny pozemků.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s5 Mnozí soukromí zemědělci jsou připraveni se i toho pozemku vzdát, nechtějí peníze, chtějí jiný pozemek, ale ŘSD nemá kompetenci směnu dojednat.
ps2013-019-10-001-132.u12.p3.s6 Je to velmi komplikované, vstupují do toho další státní orgány a opět se prodlužuje termín přípravy staveb.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s1 Když mluvím o těch zbytcích pozemků, zažil jsem situaci, kdy investor nechtěl koupit vnitřek kruhového objezdu, protože argumentace těch úředníků byla, že tam ta komunikace není.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s2 Tak si představte vlastníka, že vám někdo na vašem pozemku vykoupí kruhový objezd a říká: Ten vnitřek si nechte, pane vlastníku.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s3 Možná to byl špatný úředník, ti se samozřejmě bojí, že když vykoupí o metr víc, než je přesně nakreslená trasa komunikace, jednou mohou mít problém.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s4 se jim nedivím.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s5 jsem se vždycky přimlouval a přimlouvám za spolupráci se samosprávou, obecní, městskou, či krajskou, protože tam ty možnosti jednat s vlastníky, případně vykoupit ty zbytky pozemku, jsou samozřejmě vyšší.
ps2013-019-10-001-132.u12.p4.s6 Kdyby tu pravomoc měl i stát a investorské organizace státu, tak by to mohlo být mnohdy úspěšnější a mnohdy rychlejší.

Text viewDownload CoNNL-U