|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-09-23 ps2013-017-05-009-004 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

4. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 173/4/ - vrácený Senátem

Date2014-09-23
Meetingps2013/017
Agenda Itemps2013/017/004
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/s017221.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 283 • previousnext

ps2013-017-05-009-004.u1.p1.s1 4.
ps2013-017-05-009-004.u1.p1.s2 Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 173/4/ - vrácený Senátem
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s1 Senát vrátil návrh zákona s pozměňovacími návrhy.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s2 Usnesení jsme obdrželi jako sněmovní tisk 173/5.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s3 Vítám mezi námi senátora Jiřího Bise, kterého tady vidím.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s4 Prosím, aby se za navrhovatele k usnesení Senátu a k předloženým pozměňovacím návrhům vyjádřil ministr dopravy Antonín Prachař.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s5 Pane ministře, máte slovo.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s6 Zároveň žádám, aby se připravil pan Pavel Čihák, pokud bude chtít mluvit jako zpravodaj hospodářského výboru.
ps2013-017-05-009-004.u1.p2.s7 Prosím, pane ministře.
ps2013-017-05-009-004.u2.p1.s1 Vážený pane předsedající, dámy a pánové, návrh novely zákona č. 361 o provozu na pozemních komunikacích a změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon 247 o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zajišťuje řádnou implementaci právních předpisů Evropské unie do českého právního řádu.
ps2013-017-05-009-004.u2.p1.s2 Návrh dokončuje transpozici směrnice 2011/82
ps2013-017-05-009-004.u2.p1.s3 Evropské unie o usnadnění příhraniční výměny informací o dopravních deliktech v oblasti bezpečnosti silničního provozu a směrnice 2006/126 o řidičských průkazech a jejích dvou novel.
ps2013-017-05-009-004.u2.p1.s4 Z věcného hlediska upravuje návrh poskytování základních informací o dopravním přestupku v úředním jazyce jiného členského státu Evropské unie, není-li přestupce občanem České republiky, dále výměnu informací o udělení řidičských oprávnění řidičským průkazem mezi členskými státy Evropské unie, dílčí úpravy ve vymezení skupin vozidel, pro která se udělují řidičská oprávnění, a dílčí úpravy vymezení výcvikových a zkušebních vozidel.
ps2013-017-05-009-004.u2.p2.s1 Poslanecká sněmovna na své 10. schůzi dne 20. června vládní návrh zákona schválila ve znění pozměňovacích návrhů na doplnění § 27 odst. 5 a § 118a zákona č. 361, body 2 a 10 13 v části prvního návrhu.
ps2013-017-05-009-004.u2.p2.s2 Na základě pozměňovacího návrhu na doplnění § 27 odst. 5 bylo možné rozhodnout o odstranění vozidla neoprávněně stojícího na pozemní komunikaci pouze v případě, že na vozidle byl předtím použitý technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla a do 24 hodin nebylo požádáno o jeho sejmutí.
ps2013-017-05-009-004.u2.p2.s3 V souvislosti s tímto pozměňovacím návrhem také příslušným způsobem upravují § 118a.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s1 Ministerstvo dopravy se k navrhované úpravě odstraňování neoprávněně zaparkovaných vozidel staví odmítavě a vnímá možnost rizika spojená s jejich přijetím.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s2 Zákaz, popř. výrazné omezení možnosti okamžitého odtahu neoprávněně stojících vozidel potenciál narušit fungování současného parkovacího systému v Praze a jiných větších městech a fakticky odstranění existující hrozby odtahu vozidla neoprávněně stojícího ve vyhrazených zónách.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s3 Taková vozidla by při použití botičky naopak delší dobu blokovala parkovací místa řidičům, kteří si pořídili za úplatu rezidenční kartu.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s4 Možným dopadem navrhované úpravy je i zvýšení finančních nákladů na činnost městské policie.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s5 Dle vyjádření pražské městské policie bylo nutné zajistit zhruba 300 400 tzv. dalších botiček a zvýšit počet městských strážníků asi o 120 osob.
ps2013-017-05-009-004.u2.p3.s6 Ministerstvo dopravy zároveň od Policie České republiky nezískalo informace, ze kterých by plynulo, že v rámci současné úpravy dochází k odtahům vozidel složek integrovaného záchranného systému.
ps2013-017-05-009-004.u2.p4.s1 Senát nyní vrátil Poslanecké sněmovně návrh zákona s pozměňovacími návrhy, jimiž se z návrhu zákona vypouští výhradně výše uvedená úprava odstraňování neoprávněně stojících vozidel.
ps2013-017-05-009-004.u2.p4.s2 Přestože si uvědomujeme změny, které vedly k zahrnutí této úpravy do vládního návrhu zákona o silničním provozu, při zohlednění výše uvedených rizik mi dovolte doporučit Poslanecké sněmovně schválit projednávaný návrh zákona ve znění schváleném Senátem.
ps2013-017-05-009-004.u3.p1.s1 Děkuji panu ministrovi.
ps2013-017-05-009-004.u3.p1.s2 Ptám se, jestli se chce vyjádřit pan poslanec Pavel Čihák jako zpravodaj.
ps2013-017-05-009-004.u3.p1.s3 Ano.
ps2013-017-05-009-004.u3.p1.s4 Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.
ps2013-017-05-009-004.u4.p1.s1 Dobrý večer, vážený pane předsedající, dámy a pánové.
ps2013-017-05-009-004.u4.p1.s2 Jen bych chtěl vyjádřit své stanovisko jako stanovisko kladné k pozměňovacím návrhům.
ps2013-017-05-009-004.u5.p1.s1 Dobře, děkuji zpravodaji.
ps2013-017-05-009-004.u5.p1.s2 Otevírám rozpravu a jako první v vystoupí pan senátor Jiří Bis, připraví se pan předseda klubu ODS a pak pan kolega Koubek.
ps2013-017-05-009-004.u5.p1.s3 Věřím, že to bude velmi racionální, pane senátore.
ps2013-017-05-009-004.u5.p1.s4 Děkuji.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s1 Děkuji taky.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, odůvodnění stanoviska Senátu je celkem jednoduché.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s3 Botička neřeší uvolnění parkovacího místa, naopak ho blokuje.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s4 To znamená, nemá smysl řešit nějakou situaci tím, že způsobím větší obtíže, než získám.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s5 Získal bych to, že by vozidla, kromě jiných také poslanců a senátorů, nebylo možné odtáhnout.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s6 Nemyslím, že je to vhodné udělat za tu cenu, že nabourám systém rezidenčního parkování.
ps2013-017-05-009-004.u6.p1.s7 Děkuji.
ps2013-017-05-009-004.u7.p1.s1 Děkuji za velmi racionální přístup pana senátora Jiřího Bise a nyní pan předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura.
ps2013-017-05-009-004.u7.p1.s2 Prosím, pane předsedo.
ps2013-017-05-009-004.u7.p1.s3 Také věřím, že to bude velmi racionální.
ps2013-017-05-009-004.u8.p1.s1 Jako vždycky, pane místopředsedo, jako vždycky.
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s1 Tak proč to vlastně řešíme znova?
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s2 Protože když chceme nějaké řešení prosadit, tak podle je dobrá cesta to udělat přímo, a ne takhle pokrytecky.
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s3 My to celé řešíme proto, že pan poslanec Huml a s ním nevím kolik desítek poslanců z pěti sněmovních frakcí s výjimkou našeho klubu a klubu KDU to podpořili, a cílem je zabránit tomu, aby se poslancům odtahovala vozidla.
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s4 A protože se to bojíme říct rovnou, tak řešíme obecnou úpravu.
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s5 Mysleli si ti navrhovatelé pravděpodobně, že to schovají.
ps2013-017-05-009-004.u8.p2.s6 A ejhle, všichni si toho všimli, protože to tak jednoduché schovat prostě není.
ps2013-017-05-009-004.u8.p3.s1 Tak byl by jiný návrh, který by zněl takhle otevřeně - jsme proti tomu, když nám nemohou dávat botičku, aby nám nemohli ani to auto odtáhnout.
ps2013-017-05-009-004.u8.p3.s2 To je podle návrh, který je jasný, a každý z nás by mohl být pro, nebo proti.
ps2013-017-05-009-004.u8.p3.s3 Ale pan poslanec Huml, specialista na agenty CIA, tak nevím, jestli mu i tohle napověděli, vymyslel, že z toho uděláme obecnou úpravu, a navrhl a většina poslanců to schválila.
ps2013-017-05-009-004.u8.p3.s4 Vzal jsem si s sebou tu sjetinu, kterých 64 výtečníků to bylo, kteří říkají úplně nelogicky: Aby vám odtáhli auto, tak tam musí být botička 24 hodin.
ps2013-017-05-009-004.u8.p3.s5 V tom okamžiku ale trestáte ty lidi dvakrát, ty, kteří porušili nějakou věc, protože zaplatí jak botičku, tak odtah.
ps2013-017-05-009-004.u8.p4.s1 A celý vtip spočívá v tom, že nám nemohou dát botičku, takže před odtahem musíme mít botičku 24 hodin, což nemohou udělat, takže tím pádem nám naše auta neodtáhnou.
ps2013-017-05-009-004.u8.p4.s2 To je sice možná fajn, ale bylo by lepší, kdyby pan poslanec Huml to navrhl rovnou a neskrýval se do obecné úpravy.
ps2013-017-05-009-004.u8.p5.s1 To, jestli jsou botičky, nebo nejsou, je především rozhodnutí městské samosprávy.
ps2013-017-05-009-004.u8.p5.s2 My jsme v Opavě třeba botičky zrušili, když jsem byl primátor, a používali jsme to jenom pro ty permanentní porušovatele, městští strážníci měli u sebe databázi, a když to bylo třeba popáté, tak mu tam botičku dali.
ps2013-017-05-009-004.u8.p5.s3 Ale ten, kdo to udělal, a každý z nás občas zaparkuje, kde nemá, zejména v cizím městě, kde prostě nezná parkovací místa a potřebuje něco vyřídit, tak prostě občas ten prohřešek spáchá, a pak je podle mého názoru jednodušší to řešit normálně blokovou pokutou.
ps2013-017-05-009-004.u8.p5.s4 A není pravda, že sto procent blokových pokut nevyberete.
ps2013-017-05-009-004.u8.p5.s5 Zase ti slušní, kterým se to občas stane, blokovou pokutu, pokud nepřeháníte výši, prostě zaplatí.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s1 Když chceme argumentovat tím, že odtahy mají být, protože to brání silničnímu provozu, tak jakou logiku , že 24 hodin to zafixuje botička?
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s2 Pak to auto dalších 24 hodin vytváří překážku.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s3 A pokud tedy 24 hodin nevadí, tak není třeba ho odtahovat.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s4 Protože když to nevadí 24 hodin, tak to nevadí ani 25, 26 hodin, a teď bych mohl dál počítat.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s5 Takže návrh nemá ani logiku.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s6 To, že mnohá města zneužívají odtahy, je jiný problém a měli by jim to spočítat voliči v komunálních volbách, těm, kteří to nadužívají a vyrobili si z toho kšeft pro městskou, nebo pro privátní firmu, protože někde na tom vydělávají městské firmy, a tím pádem městská kasa, někde na tom vydělává privátní firma.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s7 Ale opravdu.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s8 Zákon říká, že odtahovat se , pokud vozidlo vytváří překážku v provozu.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s9 A my teď říkáme, že 24 hodin, než to odtáhneme, být může.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s10 Ale pak ten důvod pomine.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s11 Buď se to musí řešit bezprostředně, že to skutečně stojí uprostřed křižovatky a ohrožuje to bezpečný provoz, anebo to těch 24, 48 nebo 72 hodin může zůstat.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s12 Nemůže platit obojí současně.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s13 Logicky pokud bychom setrvali na sněmovní verzi, možná by to bylo dobře, protože bychom neodtahovali nikdy.
ps2013-017-05-009-004.u8.p6.s14 Myslím, že každý řidič by s logikou této obhajoby říkal: Když to nevadilo 24 hodin v bezpečnosti a plynulosti provozu, proč to vadí 25. hodinu a proč mám platit odtah?
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s1 v této chvíli navrhuji podpořit postoj Ministerstva dopravy, které jako resort za to zodpovídá a je proti.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s2 A jestli pan poslanec Huml chce navrhnout zákon, který zakáže naše auta odtahovat, napíše takový jednoduchý paragraf.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s3 ho sice nepodpořím, protože ho považuji za zbytečný, ale aspoň bychom nevytvářeli nelogičnosti v návrhu zákona.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s4 De facto tímto návrhem se řeší přesný opak, že v dikci toho, co jsem říkal, nemůžete odtáhnout nic, možná to bylo vaším cílem, aby nebyly odtahy.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s5 Pak zase stačí jednoduchý paragraf: auta se neodtahují.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s6 A nemusíme to řešit na nějakých 24 hodin.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s7 Vím, že tady bylo orientační hlasování.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s8 to je komické, že jsme orientačně rozhodovali, jestli překážka může být šest hodin, nebo 12, nebo 24.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s9 Pak si většina vybrala 24.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s10 Ale je to špatně a tentokrát to Senát nezhoršil jako v některých předchozích případech zákonů, které jsme dneska projednávali, tentokrát to opravdu vylepšil.
ps2013-017-05-009-004.u8.p7.s11 Takže náš klub bude hlasovat pro senátní verzi tohoto návrhu zákona.
ps2013-017-05-009-004.u9.p1.s1 Děkuji panu předsedovi.
ps2013-017-05-009-004.u9.p1.s2 A nyní v rozpravě pan kolega Jiří Koubek.
ps2013-017-05-009-004.u9.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s2 Jestli dovolíte, laskavě bych dovolil poopravit svého předřečníka.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s3 Mám pocit, že těch poslanců hlasovalo nikoliv 64, ale 63.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s4 Bylo nás tady přítomno 120, kvorum tedy bylo 60.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s5 Bylo to opravdu velmi těsné.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s6 Navíc to bylo v pátek někdy v půl čtvrté odpoledne poté, co pozměňovací návrh byl načten někdy ve středu, byla opět schválena zkrácená lhůta.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s7 A jak jsem měl možnost i sondovat v pátek, málokdo z poslanců vlastně tušil, co pozměňovací návrh obnáší.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s8 To se jenom lehce vracím i k odpolední diskusi, která tady probíhala na téma zkracování času mezi druhým a třetím čtením.
ps2013-017-05-009-004.u10.p1.s9 Tolik jenom na opravu.

Text viewDownload CoNNL-U