|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-09-23 ps2013-017-05-002-015 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

15. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 258/ - druhé čtení

Date2014-09-23
Meetingps2013/017
Agenda Itemps2013/017/015
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/s017184.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 354 • previousnext

ps2013-017-05-002-015.u1.p1.s1 15.
ps2013-017-05-002-015.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 258/ - druhé čtení
ps2013-017-05-002-015.u1.p2.s1 Tímto sněmovním tiskem jsme se zabývali ve čtvrtek 18. září, kdy jsme jej přerušili v obecné rozpravě.
ps2013-017-05-002-015.u1.p2.s2 Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal z pověření vlády ministr dopravy Antonín Prachař a zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Karel Šidlo.
ps2013-017-05-002-015.u1.p2.s3 Připomínám, že usnesení výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 258/1.
ps2013-017-05-002-015.u1.p3.s1 Nyní budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě.
ps2013-017-05-002-015.u1.p3.s2 V tuto chvíli neeviduji žádnou přihlášku do obecné rozpravy, ptám se tedy, kdo se hlásí do obecné rozpravy, a vidím pana poslance Zbyňka Stanjuru.
ps2013-017-05-002-015.u1.p3.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.
ps2013-017-05-002-015.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-017-05-002-015.u2.p1.s2 bych navázal na své čtvrteční večerní vystoupení a položil několik dotazů panu ministru dopravy.
ps2013-017-05-002-015.u2.p1.s3 V důvodové zprávě se píše velmi stručně, asi na třech řádcích, zjednodušeně, že Ministerstvo dopravy nestíhá, když to takhle přeložím, je to napsané jinými slovy.
ps2013-017-05-002-015.u2.p1.s4 A bych naši pozornost upřel jenom k jedné z těch tří věcí, a jak jsem říkal v úterý nebo ve čtvrtek večer, že u espézetek na přání je mi to úplně jedno, i kdyby to vypadlo ze zákona mně by to vůbec nevadilo, takže tam ten odklad je bezproblémový.
ps2013-017-05-002-015.u2.p1.s5 Ale u stanic technické kontroly je napsáno tak kulantně, že vyhodnocením, zkušenostmi (nesrozumitelné)se ukázalo, že by něco mohlo způsobit nějaké problémy.
ps2013-017-05-002-015.u2.p2.s1 A teď ty konkrétní dotazy, pokud Ministerstvo dopravy ty informace .
ps2013-017-05-002-015.u2.p2.s2 myslím, že by mít mohlo, protože za prvé je to regulovaný trh.
ps2013-017-05-002-015.u2.p2.s3 Nevím, jestli to všichni víte, ale zřídit stanici technické kontroly není tak jednoduché a myslím, že to všichni úplně nevědí.
ps2013-017-05-002-015.u2.p2.s4 Spíš si myslím, že právě ten návrh, který chtěl zpřísnit podmínky, mohl na jedné straně vést k většímu otevření trhu, protože pokud dáte přísnější podmínky a důraz na kvalitu, tak pak to nemusíte úplně regulovat a zákazník si sám vybere, kdo tu službu poskytovat může, či nemůže.
ps2013-017-05-002-015.u2.p3.s1 Dneska to v první instanci rozhodují krajské úřady.
ps2013-017-05-002-015.u2.p3.s2 Pokud krajský úřad usoudí moudře, že těch estékáček, stanic technické kontroly, v kraji je dost, tak to povolení prostě nedá a odvolacím orgánem je Ministerstvo dopravy.
ps2013-017-05-002-015.u2.p3.s3 Myslím si, že ten systém je zbytečně regulovaný, přetížený.
ps2013-017-05-002-015.u2.p3.s4 A naopak pokud půjdeme cestou, že předepíšeme, co všechno musí systém obsahovat, jaké bezpečnostní či ochranné prvky vůči kvalitě poskytovaných služeb a vůči zákazníkům musí obsahovat, pak nic nebrání tomu, abychom ten trh otevřeli a aby to bylo v zásadě poté, co splní ty podmínky, které třeba i zákonem přísně předepíšeme, aby každý, kdo chce a ty přísné podmínky splnil, to provozovat mohl.
ps2013-017-05-002-015.u2.p3.s5 Neobávám se toho, že to vyroste, že vyrostou garážové firmy, protože i ta potřebná technika i ty nástroje, které k zabezpečení slouží, vylučují to, že by vznikaly stovky a stovky nových zájemců o provozování tohoto podnikání, které v zásadě funguje velmi dobře, ale jako v mnohých jiných oborech ti poctiví doplácejí na ty nepoctivé.
ps2013-017-05-002-015.u2.p4.s1 Ten navržený zákon, který je platný od srpna loňského roku a ta část estékáček, platný od loňského srpna a v účinnost být od 1. ledna příštího roku, jde přesně tímhle směrem, tzn. podporuje ty, kteří jsou poctiví.
ps2013-017-05-002-015.u2.p4.s2 Mnozí to měli ještě předtím, než se ten systém uzákonil dobrovolně, protože to zase měli jako konkurenční výhodu vůči jiným stanicím technické kontroly, a byla to konkurenční výhoda, kterou využívali zejména velcí uživatelé.
ps2013-017-05-002-015.u2.p4.s3 Velcí dopravci si podle velmi dobře hlídají, jak kvalitně ta služba poskytovaná je.
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s1 jsem mluvil ve čtvrtek, že původně ten zákon měl platit od 1. července letošního roku a přidali jsme po debatách v hospodářském výboru v minulém volebním období šest měsíců, což předpokládám, že je dostatečná doba.
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s2 Pokud by to platilo od toho srpna do června, tak kterýkoli ministr či ministerstvo by mělo necelý rok na tu implementaci.
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s3 Z hlediska bezpečnosti, jak říkám, jsme přidali šest měsíců.
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s4 Pan ministr nastoupil v lednu.
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s5 Samozřejmě nevím, v jakém přesném stavu se příprava ministerstva na účinnost toho zákona nacházela, ale jsem přesvědčený...
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s6 Mně se fakt špatně mluví, když je takový hluk...
ps2013-017-05-002-015.u2.p5.s7 Jsem přesvědčený, že se to stihnout dalo.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s1 Takže bych poprosil o informaci, pokud ji Ministerstvo dopravy, kolik stanic technické kontroly v dnešní době existuje, kolik z nich ten systém , kolik jich nemá a hlavně kdo a jak selhal.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s2 Protože to není věc konkrétního ministra, příprava zákona, resp. implementace zákona.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s3 Zákon byl schválen.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s4 Vyšel ve Sbírce zákonů v srpnu 2013.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s5 vím, že od doby byli dva ministři.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s6 Ale to přece není osobní věc toho ministra.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s7 On to přece nepíše, on to přece nechystá.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s8 Pokládám to za samozřejmou součást práce úředníků na ministerstvu.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s9 A pokud stávající ministr říká, že to ministerstvo nestíhá a nestihne, a to poměrně brzo před tím lednem, protože ten návrh zákona byl ve vládě snad v červenci nebo v červnu, myslím, že v meziresortu byl v červnu, tzn. ještě šest měsíců mělo ministerstvo na to, aby to zvládlo, tak konkrétně zajímá, v čem je problém, kdo tedy selhal a jak to případně pan ministr nebo odpovědný náměstek či odpovědný vrchní ředitel či ředitel odboru řešili.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s10 Ministrovi můžeme vyčítat třeba, že nějaký návrh zákona předloží pozdě.
ps2013-017-05-002-015.u2.p6.s11 Ale ne implementaci zákona, který byl schválen.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s1 Potom můj pozměňovací návrh směřuje k tomu, abychom z těch tří věcí vypustili právě odklad účinnosti u stanic technické kontroly.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s2 Pak samozřejmě v podrobné rozpravě se k tomuto návrhu přihlásím.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s3 Mám i text pro pana zpravodaje, tomu můžu dát rovnou ten text, jak mi ukládají pravidla Poslanecké sněmovny.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s4 A požádal bych pana ministra o odpovědi na otázky.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s5 Děkuji.
ps2013-017-05-002-015.u2.p7.s6 Pak se případně přihlásím s doplňujícím komentářem či dotazy.
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s1 Děkuji panu poslanci Stanjurovi.
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s2 Ptám se, kdo další se hlásí do obecné rozpravy.
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s3 Nikoho nevidím.
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s4 Končím tedy obecnou rozpravu, pokud pan...
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s5 Pardon, vracím zpět, nevšiml jsem si pana poslance Bendla, který se přihlásil na poslední chvíli.
ps2013-017-05-002-015.u3.p1.s6 Prosím, ještě v obecné rozpravě pan poslanec Bendl.
ps2013-017-05-002-015.u4.p1.s1 Děkuji.
ps2013-017-05-002-015.u4.p1.s2 se omlouvám.
ps2013-017-05-002-015.u4.p1.s3 jsem mával, asi jste neviděl, pane předsedající, takže se omlouvám všem.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s1 bych doplnil dotazy na pana ministra, protože s tou koncepcí registračních značek, kterou by nevlastnil stát, ale vlastnili by ji přímo ti majitelé vozidla, jsme kdysi přišli my, protože to považujeme za efektivní jak z hlediska lidí, kteří vlastní automobily, tak i z hlediska státu.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s2 Protože málokdo , že to je stát, kdo objednává ty registrační značky a tiskne je.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s3 V roce 2009 vynakládal stát na registrační značky částku zhruba 300 mil. korun.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s4 Mně přijde daleko logičtější, když by každý vlastník automobilu měl svoji registrační značku.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s5 Vždycky kdyby si koupil auto, pouze by si na dopravním inspektorátu vyřešil ten problém, ale měl by jednu jedinou registrační značku.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s6 Stát by nevynakládal stovky milionů korun na to, aby něco takového kupoval.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s7 A pro nás pro všechny, kteří vlastníme vozidlo, by tahle situace byla jednodušší.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s8 chci vědět, jestli v tomto pan ministr pokročil, jestli toto se stane, tzn. že stát nebude nadále vynakládat žádné finanční prostředky na registrační značky a vlastníky se tím pádem stanou lidé, kteří si je koupí a budou je moct vlastnit celoživotně, což bych považoval za praktické.
ps2013-017-05-002-015.u4.p2.s9 Děkuji.
ps2013-017-05-002-015.u5.p1.s1 děkuji panu poslanci Bendlovi.
ps2013-017-05-002-015.u5.p1.s2 Ptám se pana ministra, zda si žádá o slovo.
ps2013-017-05-002-015.u5.p1.s3 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-017-05-002-015.u6.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážení poslanci, vážené poslankyně, bych chtěl reagovat na vystoupení pana poslance Bendla.
ps2013-017-05-002-015.u6.p2.s1 velmi těší, že kdysi dávno tady byl zájem řešit registrační značky a převést je do vlastnictví občanů z vlastnictví státu.
ps2013-017-05-002-015.u6.p2.s2 Skutečnost je taková, že každý rok stát vynakládá řádově 280 300 mil. za vlastnictví hliníkového plechu.
ps2013-017-05-002-015.u6.p2.s3 Takto to funguje od roku 1990.
ps2013-017-05-002-015.u6.p2.s4 Za tu dobu jsme přišli o financování 25 km dálnic a zhruba 40 km silnic první třídy.
ps2013-017-05-002-015.u6.p2.s5 jenom udivuje, proč v zákoně 56, o kterém se tady bavíme, o odložení dvou paragrafů v účinnosti, toto nebylo navržené, když pan poslanec Bendl říká, že s tím přišli v roce 2009.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s1 Co se týká dalšího postupu.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s2 My jsme vypsali transparentní výběrové řízení, které je napadáno jednotlivými účastníky v současné době.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s3 Proto, abychom zrušili monopol společnosti Hycon, která trvale na základě smlouvy uzavřené mými předchůdci, panem ministrem Schlingem, nadále dodává registrační značky státu.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s4 Toto transparentní výběrové řízení v této chvíli probíhá.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s5 Naším cílem je ho dokončit.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s6 V zadávacích podmínkách výběrového řízení je platnost do konce roku 2015 s tím, že připravíme komplexní novelu zákona č. 56, která bude řešit převod značek do vlastnictví občanů.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s7 Rovněž tam navrhujeme možnost vydání tří značek včetně nosičů kol a duplicitně vydání značky v případě jejího poškození, kterou určitě uvítají všichni dopravci, tak aby nemuseli po každém poškození značky jet na stanici technické kontroly a zejména podnikatelé vyřadit tak vozidlo na minimálně týden z výkonu.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s8 Tento zákon předložíme Poslanecké sněmovně na začátku příštího roku tak, aby jeho účinnost byla k 1. 1. 2016.
ps2013-017-05-002-015.u6.p3.s9 Stát tak ušetří 300 mil. a vytvoříme prostor pro malé a střední podnikatele, kteří na základě definování značky budou moci tyto značky nabízet občanům.
ps2013-017-05-002-015.u6.p4.s1 Co se týká vystoupení pana poslance Stanjury.
ps2013-017-05-002-015.u6.p4.s2 Požaduje ode doplnění, kolik STK existuje, kolik STK implementovaný systém.
ps2013-017-05-002-015.u6.p4.s3 Toto v této chvíli takto z hlavy nechci říkat a nechci vám tady lhát.
ps2013-017-05-002-015.u6.p4.s4 Připravím to a seznámím Poslaneckou sněmovnu se všemi požadavky pana Stanjury.
ps2013-017-05-002-015.u6.p4.s5 Děkuji.
ps2013-017-05-002-015.u7.p1.s1 Děkuji panu ministrovi za jeho odpověď.
ps2013-017-05-002-015.u7.p1.s2 Dále se hlásí do podrobné rozpravy pan poslanec Stanjura.
ps2013-017-05-002-015.u7.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-017-05-002-015.u8.p1.s1 Děkuji panu ministrovi, že mi ty údaje poskytne.
ps2013-017-05-002-015.u8.p1.s2 jsem počítal s tím, že to nemůže vědět z fleku, to je naprosto pochopitelné.
ps2013-017-05-002-015.u8.p2.s1 Ale vy jste se, pane ministře, vyhnul odpovědi na ty moje další otázky a tam byste tu odpověď znát měl.
ps2013-017-05-002-015.u8.p2.s2 Proč vlastně navrhujete to odložení, mimochodem i těch třetích značek, o kterých jste mluvil, že chcete zavést od 1. ledna.
ps2013-017-05-002-015.u8.p2.s3 Ale tomu rozumím.
ps2013-017-05-002-015.u8.p2.s4 Ale u těch STK jsem se jasně ptal, jaký je důvod navrženého odložení o jeden rok a kdo to vlastně způsobil, pokud ten důvod je vážný.
ps2013-017-05-002-015.u8.p2.s5 A pokud ano, jestli byla přijata nějaká opatření vůči těm, kteří to způsobili.

Text viewDownload CoNNL-U