ps2013-017-04-012-057.u8.p10.s3
Školské rady , promiňte mi , ale skutečně neplní tu správnou funkci , kterou by plnit měly , byť mají široké zastoupení jak rodičů , žáků i jiných . ps2013-017-04-012-057.u9.p1.s1
Paní poslankyně , já se omlouvám , že vás přerušuji , a poprosím kolegy , aby se ztišili , abyste nemusela na mikrofon tolik křičet . ps2013-017-04-012-057.u9.p1.s2
Děkuji . ps2013-017-04-012-057.u10.p1.s1
Já se to pokusím zvládnout i bez mikrofonu . ps2013-017-04-012-057.u10.p1.s2
Takže bych se ráda vrátila k svému tématu . ps2013-017-04-012-057.u10.p1.s3
Chtěla bych rozšířit účastníky školských rad , a to z třetinového zastoupení na čtvrtinové zastoupení zástupců především ve školách s obory s praktickým vyučováním o odborníky z praxe a provázat školy odborné právě na odbornost . ps2013-017-04-012-057.u10.p1.s4
A tady navazuji na některé své předchůdce , kteří říkali , že novela není o koncepci školství , a já bych byla ráda , aby tentokrát to o koncepci školství bylo . ps2013-017-04-012-057.u10.p2.s1
Stále se zde podporuje . . . ps2013-017-04-012-057.u10.p2.s2
Já vám děkuji za pozornost . ps2013-017-04-012-057.u10.p3.s1
Stále se zde podporuje odborné školství , všechny vlády , všichni ministři , nikdo ale není ochoten pro to udělat základní kroky . ps2013-017-04-012-057.u10.p3.s2
A toto by byl jeden ze základních kroků . ps2013-017-04-012-057.u10.p3.s3
Dalším krokem by byla také možnost převodu některých škol odborných , které jsou školy veřejné a mají kraje zájem o jejich optimalizaci , tedy lépe řečeno zrušení , do možnosti provozování firem a většího propojení právě s firmami , které by mohly ovlivňovat vývoj v těchto školách . ps2013-017-04-012-057.u10.p3.s4
To určitě bude předmětem jednání v podvýborech a ve školském výboru . ps2013-017-04-012-057.u10.p4.s1
Já vím , že je pátek odpoledne , a vím , že vám všem leží vzdělávání na srdci , a vím , že to není pro vás až tak důležitá tematika , abyste dávali pozor . ps2013-017-04-012-057.u10.p4.s2
Přesto mi dovolte , abych za klub ANO vyjádřila podporu tomuto zákonu , aby byl postoupen do druhého čtení , a vám všem , kteří jste dávali pozor na mé vystoupení , děkuji za pozornost . ps2013-017-04-012-057.u11.p1.s1
Děkuji paní poslankyni a nyní prosím k mikrofonu paní poslankyni Berdychovou . ps2013-017-04-012-057.u11.p1.s2
Prosím , máte slovo , a dříve , než se ho ujmete , poprosím kolegy u vchodu , aby se ztišili . ps2013-017-04-012-057.u11.p1.s3
Ale paní poslankyně čeká na své slovo . ps2013-017-04-012-057.u11.p1.s4
Děkuji . ps2013-017-04-012-057.u12.p1.s1
Vážená paní předsedající , děkuji . ps2013-017-04-012-057.u12.p1.s2
Já svůj příspěvek zkrátím , protože už se blíží 14 . hodina a mnozí z vás už opouštějí sál a i naše pozornost už není taková , jako byla na začátku . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s1
Já ve spolupráci s ASN , což je zastřešující organizace neslyšících , a s Ministerstvem školství připravuji pozměňovací návrh , který se týká § 16 , který řeší vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s2
V rámci toho pozměňovacího návrhu bude rozšířen tento paragraf a bude v něm blíže specifikováno to , co neslyšící potřebují , podpůrné potřeby . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s3
Víte , že jsem tady vystupovala k zákonu o pedagogických pracovnících , kdy jsem navrhovala začlenění tlumočníka českého znakového jazyka do toho zákona . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s4
To se nám nepovedlo , takže pokračujeme v cestě dál . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s5
Jsme u školského zákona a já doufám , že dojdeme ke zdárnému cíli . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s6
A blíže vám specifika neslyšících přiblížím v rámci druhého čtení zákona . ps2013-017-04-012-057.u12.p2.s7
Děkuji za pozornost . ps2013-017-04-012-057.u13.p1.s1
Děkuji a nyní prosím k mikrofonu pana poslance Andrleho . ps2013-017-04-012-057.u13.p1.s2
Prosím , máte slovo . ps2013-017-04-012-057.u14.p1.s1
Vážené kolegyně , vážení kolegové . ps2013-017-04-012-057.u14.p1.s2
Já opravdu na minimum zkrátím ten svůj projev . ps2013-017-04-012-057.u14.p1.s3
Konstatuji jenom to , že hnutí Úsvit a já osobně budeme podporovat projednávání této novely nebo tohoto zákona , a věřím , že to bude ku prospěchu našeho školství . ps2013-017-04-012-057.u14.p1.s4
Děkuji . ps2013-017-04-012-057.u15.p1.s1
Já děkuji , a jenom upozorňuji kolegy , že ještě nekončíme , máme ambici dojet tento bod . ps2013-017-04-012-057.u15.p1.s2
Prosím , abyste neopouštěli jednací sál , abychom byli schopni odhlasovat přikázání výborům . ps2013-017-04-012-057.u15.p1.s3
Děkuji . ps2013-017-04-012-057.u15.p1.s4
Nyní prosím k mikrofonu paní poslankyni Semelovou . ps2013-017-04-012-057.u16.p1.s1
Dobrý den , vážené kolegyně , kolegové . ps2013-017-04-012-057.u16.p1.s2
Bylo tady toho už hodně řečeno , přesto dovolte pár poznámek k této rozsáhlé novele . ps2013-017-04-012-057.u16.p2.s1
Pokud se jedná o předškolní zařízení , kde se dává možnost ministerstvům a ostatním organizačním složkám státu , předpokládá se , že to bude možno pro děti zaměstnanců , vlastně víceméně jsou to firemní školky , já to považuju za rozumné vzhledem k nedostatku míst v mateřských školách . ps2013-017-04-012-057.u16.p2.s2
Ovšem na druhou stranu doufám , že to nesklouzne k tomu , že budou zakládány při ministerstvech a dalších organizacích dětské skupiny , kam maminky odloží své dítě ráno jenom na hlídání , ale že se bude jednat opravdu o předškolní vzdělávání . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s1
Pokud jde o přípravné třídy základních škol , tady se umísťují děti před zahájením povinné školní docházky , dnes je to tedy pro děti s diagnostikovaným sociálním znevýhodněním , a navrhuje se rozšíření na další skupiny dětí , zejména pro děti s odkladem . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s2
V té souvislosti bych chtěla upozornit na to , že máme síť mateřských škol , i když nedostatečnou , ale jsou to školy , kde jsou právě kvalifikované učitelky pro předškolní vzdělávání . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s3
A tady já bych viděla to gros předškolního vzdělávání , aby se nám to nepřesouvalo stále víc a víc do přípravných tříd . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s4
Pokud jde o přípravné třídy , mám tady jednu výhradu . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s5
Nevím , proč by v novele školského zákona měla být rozšiřována možnost zřizovat přípravné třídy základních škol pro registrované církve a náboženské společnosti . ps2013-017-04-012-057.u16.p3.s6
Myslím si , že tato potřeba není zrovna vhodná , není nutná . ps2013-017-04-012-057.u16.p4.s1
Některé ty pasáže , co jsem měla připravené , přeskočím , abych to zkrátila . ps2013-017-04-012-057.u16.p5.s1
Kladně musím hodnotit povinnou jednotnou závěrečnou zkoušku v oborech středního vzdělávání . ps2013-017-04-012-057.u16.p5.s2
Myslím si , že ministerstvo by toto mělo garantovat , a nakonec o té potřebě a o tom , že s tím školy souhlasí , svědčí to , že i když to nebylo povinné , tak v tom minulém roce až 87 % škol už samo se k této jednotné zkoušce přihlásilo . ps2013-017-04-012-057.u16.p5.s3
Pokud jde o tu jazykovou zkoušku , která by mohla za určitých podmínek nahradit jednu zkoušku té profilové části maturitní zkoušky , tak já bych tady apelovala na to , aby skutečně byly vybrány ty instituce , které opravdu zajistí kvalitu jazykové zkoušky , aby nám nepoklesla úroveň jazykového vzdělávání ještě víc . ps2013-017-04-012-057.u16.p6.s1
K § 16 , to znamená podpůrné opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami , tady bylo řečeno víc než dost . ps2013-017-04-012-057.u16.p6.s2
Já tam řadu těch kroků velice vítám , myslím si , že je dobře , že jsou tam i podpůrná opatření toho nižšího stupně , kdy bude moci rozhodovat pedagog na základě znalosti těch dětí , kdy nebude muset být zbytečné papírování . ps2013-017-04-012-057.u16.p6.s3
Na druhou stranu mě mrzí , že během tří nebo čtyř dnů došlo ke změnám v tom smyslu , že varianta , která byla připomínkována Asociací speciálních pedagogů , kraji a dalšími , byla po jednání vlády pozměněna . ps2013-017-04-012-057.u16.p6.s4
Tady si myslím , že je potřeba opravdu diskutovat s odborníky , protože není možné , aby žáci , kteří potřebují být zařazeni rovnou do speciálních škol nebo tříd , procházeli celým tím martyriem tak , jak je tady uvedeno . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s1
Kvituji opatření proti nesprávným stravovacím návykům dětí . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s2
Já osobně jsem byla velký nepřítel vždycky těch všech školních automatů , kde jsou předražené sladkosti , předražené koly a další nápoje . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s3
A kromě toho , že to má vliv na budoucí stravování , na vývoj dítěte , tak musím říct , že to má velký vliv i na vztahy mezi dětmi . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s4
Protože máte děti , které si nemůžou dovolit ani pořádnou svačinu z domova , a potom máte děti , které přijdou do školy s plnými peněženkami , dělají machry , a určitě to nedělá dobrotu mezi těmi dětmi . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s5
A navíc se tady v té souvislosti projevuje šikana , okrádání a tak dále . ps2013-017-04-012-057.u16.p7.s6
Takže já to jedině vítám . ps2013-017-04-012-057.u16.p8.s1
Při té příležitosti jenom jednu poznámku . ps2013-017-04-012-057.u16.p8.s2
Když jsme se tady bavili o zákonu o dětských skupinách , tak mimo jiné jsme si říkali něco i o stravování , že poskytovatel nemusí dávat dětem obědy , že si je maminky připraví doma a donesou do školy nebo do té dětské skupiny . ps2013-017-04-012-057.u16.p8.s3
Na základních školách můžete být svědky toho , jak děti chodí ne bez obědů , ale i bez svačin do školy , že ti rodiče v mnohém jim je nepřipravují . ps2013-017-04-012-057.u16.p9.s1
Pokud jde o registr pedagogických pracovníků , já bych byla ráda , kdyby byl co nejjednodušší v tom smyslu , aby nebyly školy zbytečně zatěžovány papírováním , ale jinak smysl v tom vidím ten , že opravdu budeme mít přehled . ps2013-017-04-012-057.u16.p9.s2
Nakonec se to projevilo i při projednávání zákona o pedagogických pracovnících v tom , které obory potřebujeme , které se nám nedostávají , kterých je nadbytek . ps2013-017-04-012-057.u16.p9.s3
Je potřeba , aby to potom bylo skutečně využito při jednání s pedagogickými fakultami , s kraji a tak dále , aby to nebyl jenom registr pro registr . ps2013-017-04-012-057.u16.p9.s4
Jinak do budoucna si myslím že je to v pořádku . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s1
Pokud ty další technické záležitosti vynechám , na závěr jenom jednu poznámku , a to je domácí nebo takzvané individuální vzdělávání . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s2
Je povoleno na prvním stupni , probíhají diskuse , bylo vidět kolem druhého stupně , kde je ověřování . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s3
Já si myslím , že domácí vzdělávání by úplně mělo zmizet ze školského zákona . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s4
Některé případy , co se týká dětí se zdravotními problémy , se dají řešit jiným způsobem . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s5
Ale uvědomme si , že se v kolektivu děti učí komunikovat se svými vrstevníky , že se učí prosazovat své názory , ale také přijímat názory jiných . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s6
Učí se přijímat porážku , ale i vítězit . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s7
To jsou všechno věci , které jsou nenahraditelné a ke kterým přispívá i ta škola , která nejenom vzdělává , ale vychovává taky pro budoucnost . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s8
A pokud se jedná o druhý stupeň , my požadujeme pedagogickou kvalifikaci , magisterské studium , aprobaci . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s9
A doma si nedovedu představit toho geniální rodiče , který zvládne se vzděláním , které ani není pedagogické , obsáhnout celou škálu vyučovacích předmětů od češtiny přes chemii , přes zeměpis , přes výchovy a tak dále . ps2013-017-04-012-057.u16.p10.s10
Takže to jenom poznámka k tomu domácímu vzdělávání . ps2013-017-04-012-057.u16.p11.s1
Děkuji za pozornost . ps2013-017-04-012-057.u17.p1.s1
I já děkuji . ps2013-017-04-012-057.u17.p1.s2
A dovolte mi nyní přečíst omluvy , abychom učinili všem povinnostem zadost . ps2013-017-04-012-057.u17.p1.s3
Mám zde omluvu pana ministra Hermana od 13.45 z pracovních důvodů , paní ministryně Válková 13.45 také z pracovních důvodů , pana poslance Černocha od 14 hodin z pracovních důvodů , mám zde opožděnou omluvenku pana poslance Fiedlera , který se omlouval z jednání mezi 13 . a 14 . a je již zde přítomen . ps2013-017-04-012-057.u17.p1.s4
Dále zde mám omluvenku mezi 13 . a 14 . hodinou pana poslance Váchy též z pracovních důvodů , od 13 hodin z pracovních důvodů paní poslankyně Wernerová . ps2013-017-04-012-057.u17.p2.s1
Eviduji ještě poslední přihlášku do obecné rozpravy pana poslance Beznosky , ovšem v sále ho nevidím . ps2013-017-04-012-057.u17.p2.s2
Tudíž obecnou rozpravu končím . ps2013-017-04-012-057.u17.p3.s1
Nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání . ps2013-017-04-012-057.u17.p3.s2
Ještě než tak učiníme , táži se pana navrhovatele , zda má zájem o závěrečná slova . ps2013-017-04-012-057.u17.p3.s3
Je tomu tak . ps2013-017-04-012-057.u17.p3.s4
Prosím . ps2013-017-04-012-057.u18.p1.s1
Děkuji , paní předsedající . ps2013-017-04-012-057.u18.p1.s2
Já už opravdu jenom v krátkosti požádám o propuštění do výborů s tím , že ten zmiňovaný § 16 , tam se to dostalo ne z Ministerstva školství , ale poté , při projednávání v Legislativní radě vlády . ps2013-017-04-012-057.u18.p1.s3
Já souhlasím , abychom ho pozměňovacím návrhem upravili . ps2013-017-04-012-057.u19.p1.s1
Táži se paní zpravodajky - nemá zájem . ps2013-017-04-012-057.u19.p1.s2
Já tudíž svolám zbývající kolegy z předsálí , jestli se tam někteří nacházejí . ps2013-017-04-012-057.u19.p1.s3
Současně vás všechny odhlásím a poprosím , abyste se znovu zaregistrovali svými kartami . ps2013-017-04-012-057.u19.p2.s1
Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu . ps2013-017-04-012-057.u19.p2.s2
Já se táži , zda má ještě někdo jiný návrh . ps2013-017-04-012-057.u19.p2.s3
Eviduji zde návrh paní kolegyně Chalánkové na přikázání do výboru sociální politiky , ten budeme hlasovat poté . ps2013-017-04-012-057.u19.p2.s4
Jiný návrh zde nevidím , tudíž budeme hlasovat o přikázání z organizačního výboru .