|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-06-13 ps2013-010-04-004-010 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

10. Vládní návrh zákona o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů /sněmovní tisk 82/ - druhé čtení

Date2014-06-13
Meetingps2013/010
Agenda Itemps2013/010/010
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/010schuz/s010130.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 570 • previousnext

ps2013-010-04-004-010.u17.p1.s3 Prosím, vaše dvě minuty.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s1 Děkuji, paní předsedající.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s2 Vážené dámy, vážení pánové, než se tady rozběhne - zase asi očekáváme dlouhou diskusi - dlouhá diskuse a budeme tady reagovat na různé takovéto, řekla bych, kolikrát nepravdy, které tady zazněly z úst předřečnice - nemyslím teď paní kolegyni Novákovou, ale mám na mysli paní kolegyni Semelovou -, tak se prosím zamysleme nad tím, že se tady hovoří o určité alternativě.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s3 Alternativě pro rodiny, pro rodiče s dětmi, pro samotné děti.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s4 Nehovoříme tady o tom, že chceme něco nahrazovat.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s5 Nechceme nahrazovat mateřské školky dětskými skupinami.
ps2013-010-04-004-010.u18.p1.s6 To by bylo opravdu naprosto liché a demagogické.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s1 Berme to tak, že je tady celá řada rodičů, kteří by se velmi rádi vrátili třeba do zaměstnání na nějaký částečný úvazek, opravdu jen na pár hodin týdně, a jim může tato skupina pomoci.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s2 Je tady celá řada takových případů, kdy může být dětská skupina pomocná.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s3 Není důvod si myslet, třeba vezmu-li jen jako jednu z věcí, která tady zazněla, že by se rodiče o své dítě nedokázali postarat tím, že mu dají do dětské skupiny jídlo, které mu připraví, a tam mu ho ohřejí.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s4 Kdybychom takové věci tady měli do detailu rozebírat, tak by se jich našla celá řada.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s5 A myslím si, že bychom tady mohli zase být do večera a bavit se o tom, co je a co není správné a jak to všechno být přesně ošetřeno.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s6 Ale berme to tak, že se tady bavíme o alternativě.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s7 Prosím, přistupujme k tomu tak.
ps2013-010-04-004-010.u18.p2.s8 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u19.p1.s1 Děkuji paní poslankyni.
ps2013-010-04-004-010.u19.p1.s2 Nyní prosím s další faktickou paní poslankyni Semelovou.
ps2013-010-04-004-010.u19.p1.s3 Prosím, paní poslankyně, vaše dvě minuty.
ps2013-010-04-004-010.u20.p1.s1 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u20.p1.s2 Mám obavy že pánské faktické teď vystřídají dámské faktické.
ps2013-010-04-004-010.u20.p1.s3 bych jenom chtěla reagovat na to, co tady zaznělo.
ps2013-010-04-004-010.u20.p2.s1 v žádném případě nechci nijak očerňovat ty ženy, které se starají o děti v různých mateřských centrech a alternativách.
ps2013-010-04-004-010.u20.p2.s2 Vím, že tomu dávají hodně a že se snaží o děti co nejlépe pečovat.
ps2013-010-04-004-010.u20.p2.s3 To za prvé.
ps2013-010-04-004-010.u20.p3.s1 Za druhé, tyto alternativy existují a není kvůli tomu potřeba přijímat zvláštní zákon.
ps2013-010-04-004-010.u20.p3.s2 jsem tady chtěla upozornit na to, že pokud bude přijat tento zvláštní zákon, tak se tím skutečně otevírají další cesty k dalšímu rozšiřování těchto dětských skupin právě na úkor mateřských škol, které poskytují vzdělávání, což dětské skupiny dělat nebudou.
ps2013-010-04-004-010.u20.p3.s3 Tam je jenom výchovný plán pro péči o dítě.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s1 Poslední věc, kterou jsem ještě chtěla zmínit, pokud jde o stravování.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s2 vím, že je většina rodičů takových, kteří se snaží o děti pečovat co nejlépe.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s3 Na druhou stranu je skupina rodičů, kteří tak nečiní z různých důvodů, z různých příčin.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s4 Pokud jde o stravování, stačí se opravdu podívat na to, co děti dostávají například v první třídě základní školy s sebou na svačinu.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s5 Dostávají různé sladkosti, brambůrky apod., kofoly, coca-coly, případně si to kupují potom ve škole.
ps2013-010-04-004-010.u20.p4.s6 Ne každý rodič se takto bude starat a právě mateřská škola zajistit, aby zdravé stravování děti v dostaly a bylo poskytnuto pro všechny děti, i ty, o kterých jsem právě teď mluvila.
ps2013-010-04-004-010.u20.p5.s1 Podívejte se na to, jaké jsou výsledky týkající se lékařských prohlídek, co říkají zubaři na zdravý vývoj dítěte.
ps2013-010-04-004-010.u20.p5.s2 To je jeden z úkolů mateřské školy.
ps2013-010-04-004-010.u20.p5.s3 A v prvém případě samozřejmě vzdělávání.
ps2013-010-04-004-010.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u21.p1.s2 Nyní s faktickou prosím paní poslankyni Adamovou.
ps2013-010-04-004-010.u21.p1.s3 Prosím, paní poslankyně.
ps2013-010-04-004-010.u22.p1.s1 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u22.p1.s2 jenom ještě jednou zopakuji - bavíme se tady o něčem, co je pro ne úplně široké spektrum uživatelů.
ps2013-010-04-004-010.u22.p1.s3 Nemusíme tímto opatřením obsáhnout úplně všechny, to znamená, že bychom zde vlastně vymysleli návod na to, jak uspokojit úplně každého rodiče v této zemi.
ps2013-010-04-004-010.u22.p1.s4 Bavíme se tady o něčem, co může pomoci určitému segmentu, dejme tomu, když to tak nazvu, tohoto trhu.
ps2013-010-04-004-010.u22.p2.s1 A mám kolem sebe celou řadu rodičů, celou řadu maminek, které jsou na rodičovské dovolené, na mateřské dovolené, které se chystají na početí atd. a které teď řeší, jakým způsobem se budou následně starat o své děti.
ps2013-010-04-004-010.u22.p2.s2 Ty opravdu vítají to, že by tato alternativa tady mohla vzniknout a že by mohly svěřit své dítě do dětské skupiny.
ps2013-010-04-004-010.u22.p2.s3 V tomto případě, když s nimi hovořím, 99 % z nich opravdu neřeší to, co tady častokrát zaznívá, protože opravdu důvěřují tomu, že pokud budou dávat své dítě do dětské skupiny, tak si ji předtím ověří, kam to dítě dávají, jak to funguje a jestli je to správné.
ps2013-010-04-004-010.u22.p2.s4 A myslím si, že to tak dělá každý zodpovědný rodič.
ps2013-010-04-004-010.u23.p1.s1 Děkuji paní poslankyni.
ps2013-010-04-004-010.u23.p1.s2 Mám tady další faktickou, pana poslance Kaňkovského.
ps2013-010-04-004-010.u23.p1.s3 Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty.
ps2013-010-04-004-010.u24.p1.s1 Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, bylo tady řečeno, že dneska nás tady čeká smršť ženských faktických připomínek, tak připojím kousek toho mužského pohledu.
ps2013-010-04-004-010.u24.p2.s1 Jsem otec čtyř dětí v poměrně velkém rozpětí dvou sedmnácti let, takže si dovoluji tvrdit, že mám poměrně velkou zkušenost s předškolními zařízeními různého typu a také různé kvality.
ps2013-010-04-004-010.u24.p2.s2 si myslím, že diskuse, která je tady vedena k tomuto novému zákonu, k této nové možnosti v předškolní výchově, by se neměla zvrtnout v to, že se tady budeme vzájemně strašit.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s1 navážu na kolegyni, prostřednictvím paní předsedající, Adamovou, která to tady jasně řekla.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s2 My tady nepřicházíme bourat mateřské školky.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s3 My přicházíme s nějakou novou možností, s rozšířením nabídky předškolních zařízení.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s4 A jestliže se tady budeme strašit tím, že děti tam budou mít špatné vzdělávání, že je tam budeme zanedbávat, pokud se týká jejich stravování, tak to se dostáváme na úplně špatnou cestu.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s5 Toto ten návrh zákona neříká.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s6 A nepodceňujme ani to, co je možná úplně nejdůležitější, a to je vliv rodiny.
ps2013-010-04-004-010.u24.p3.s7 Jestliže budeme mít špatnou výchovu v rodinách, tak nám sebelepší předškolní zařízení toto nenahradí.
ps2013-010-04-004-010.u24.p4.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-010-04-004-010.u25.p1.s1 Děkuju panu poslanci za dodržení časového limitu.
ps2013-010-04-004-010.u25.p1.s2 Nyní prosím k mikrofonu pana poslance Pilného s faktickou poznámkou.
ps2013-010-04-004-010.u25.p1.s3 Prosím, pane poslanče.
ps2013-010-04-004-010.u26.p1.s1 Dobré dopoledne, dámy a pánové.
ps2013-010-04-004-010.u26.p1.s2 si také dovolím rozbourat tu dámskou diskusi, aby to tak nevypadalo.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s1 Chtěl bych se jenom vypořádat s dvěma mýty, a to je, že se budeme snižovat úroveň vzdělávání tím, že budeme mít dětské skupiny.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s2 Na úrovni vzdělávání v žebříčcích neustále klesáme.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s3 A není to jenom kvalitou vysokých škol nebo počtem bakalářů, kteří nemohou najít práci.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s4 Začíná to právě v těch mateřských školkách.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s5 A my se všichni rodíme jako originály a umíráme jako kopie.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s6 A ten proces začíná opravdu někde dole.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s7 Není to dáno kvalitou učitelek v mateřských školkách, tu nezpochybňuji, ale jejich přípravou na to, jak se vlastně vzdělávají.
ps2013-010-04-004-010.u26.p2.s8 Pokud máme ovlivnit vzdělávací proces, tak je zbytečná diskuse o tom, jestli se to bude dělat v dětských skupinách, nebo v mateřských školkách, ale je potřeba výrazně změnit přípravu pedagogů, kteří tam působí.
ps2013-010-04-004-010.u26.p3.s1 Potom další mýtus, to znamená stravovací návyky.
ps2013-010-04-004-010.u26.p3.s2 Stravovací návyky se vytvářejí nějak úplně jinak - pod vlivem marketingu, zjednodušování a tak dále.
ps2013-010-04-004-010.u26.p3.s3 To, jak by to mohly negativně ovlivnit dětské skupiny, opravdu nevím, protože děti s těmi stravovacími návyky, které začínají v rodině, prostě přicházejí a preferují je, preferují McDonaldy a tu skladbu potravin, s kterými se prostě vypořádávají obtížně nejen u nás, ale třeba i ve Spojených státech.
ps2013-010-04-004-010.u26.p4.s1 Nehajme tedy tady nějaké mýty, že tato alternativa něco v těch dvou zásadních věcech změní.
ps2013-010-04-004-010.u26.p4.s2 To vůbec není pravda.
ps2013-010-04-004-010.u26.p4.s3 To prostě bude probíhat nadále, pokud nezměníme ty základní předpoklady.
ps2013-010-04-004-010.u26.p4.s4 Děkuju.
ps2013-010-04-004-010.u27.p1.s1 Děkuji poslanci za dodržení časového limitu a nyní prosím s další faktickou pana poslance Gabala.
ps2013-010-04-004-010.u28.p1.s1 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u28.p1.s2 nechci tuto debatu prodlužovat.
ps2013-010-04-004-010.u28.p1.s3 Jenom datově je prokazatelné, že mateřské školky výrazným příznivým způsobem ovlivňují vzdělanostní šance a dráhy dětí zejména ze sociálně méně podnětných rodin, to znamená tento efekt tam je.
ps2013-010-04-004-010.u28.p2.s1 bych dal jenom k úvaze paní ministryni nebo paní zpravodajce, zda nedoprovodit tento zákon nějakým krátkým monitorovacím systémem rok nebo dva, kde by se porovnávaly výsledky dětí z běžných mateřských škol a z navrhovaných zařízení, a měli jsme tak tím pádem představu o tom, jestli tam je rozdílný výsledek, nebo je to shodné.
ps2013-010-04-004-010.u28.p2.s2 Děkuji.
ps2013-010-04-004-010.u29.p1.s1 Děkuji panu poslanci.
ps2013-010-04-004-010.u29.p1.s2 A nyní prosím k mikrofonu paní poslankyni Hnykovou, která je řádně přihlášena do rozpravy.
ps2013-010-04-004-010.u29.p1.s3 Prosím, paní poslankyně, máte slovo.
ps2013-010-04-004-010.u30.p1.s1 Děkuji, paní předsedající.
ps2013-010-04-004-010.u30.p1.s2 Vážené dámy a vážení pánové, než se pustím do svého příspěvku, chtěla bych říci poslancům, kteří tady měli faktické poznámky, že jsme sem do Sněmovny přišli proto, abychom se chovali zodpovědně.
ps2013-010-04-004-010.u30.p1.s3 Jestliže tady budeme upozorňovat na některé věci a budeme chtít pozměňovací návrhy, cítíme zodpovědnost o budoucnost.
ps2013-010-04-004-010.u30.p1.s4 To není žádné strašení, ale chceme k tomu prostě přistupovat zodpovědně.
ps2013-010-04-004-010.u30.p1.s5 Když načteme naše pozměňovací návrhy a ve třetím čtení tato Poslanecká sněmovna rozhodne o tom, jak to bude vypadat, tak si myslím, že to bude zodpovědné od nás od všech.
ps2013-010-04-004-010.u30.p2.s1 se vrátím ke svému příspěvku.
ps2013-010-04-004-010.u30.p2.s2 Dovoluji si vám představit pozměňovací návrh poslanců hnutí Úsvit přímé demokracie k vládnímu návrhu zákona o poskytování služby o dítě v dětské skupině, sněmovní tisk č. 82.
ps2013-010-04-004-010.u30.p3.s1 Úvodem chci říci, že z počátku při jeho předložení se nám zdál vládní návrh zákona přínosný, také jsme ho podpořili a propustili do druhého čtení, neboť umožní rodičům brzký návrat do pracovního procesu díky rozšíření spektra poskytovaných služeb.
ps2013-010-04-004-010.u30.p3.s2 Ale během hlubšího studia a při projednávání tohoto návrhu v jednotlivých výborech, jak pro sociální politiku, tak pro vědu a vzdělávání, kulturu, mládež a tělovýchovu a v komisi pro rodinu rovné příležitosti a národnostní menšiny, jsme došli k závěru, že daný návrh nemůžeme v této podobě podpořit.
ps2013-010-04-004-010.u30.p3.s3 Pokud bude přijat v této podobě, sníží kvalitu péče o děti, stejně jako hranice bezpečnostních, hygienických a odborných požadavků na poskytovatele těchto služeb.

Text viewDownload CoNNL-U