|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-04-30 ps2013-008-02-004-077 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

77. Výroční zpráva o činnosti a účetní závěrka Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013 /sněmovní tisk 159/

Date2014-04-30
Meetingps2013/008
Agenda Itemps2013/008/077
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/008schuz/s008023.htm

Select a sentence

ps2013-008-02-004-077.u1.p1.s1 77.
ps2013-008-02-004-077.u1.p1.s2 Výroční zpráva o činnosti a účetní závěrka Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013 /sněmovní tisk 159/
ps2013-008-02-004-077.u1.p2.s1 Požádám tedy pana ministra dopravy Antonína Prachaře, aby přednesl své úvodní slovo.
ps2013-008-02-004-077.u1.p2.s2 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-008-02-004-077.u2.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-008-02-004-077.u2.p1.s2 Podobně jako k minulému materiálu dovolím si předložit Poslanecké sněmovně Výroční zprávu o činnosti a účetní závěrce Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013.
ps2013-008-02-004-077.u2.p1.s3 Na základě zákona č. 104/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o Státním fondu dopravní infrastruktury, vám byl předložen ke schválení návrh Výroční zprávy o činnosti a účetní závěrce Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013.
ps2013-008-02-004-077.u2.p1.s4 Tento materiál byl dne 24. března 2014 projednán a odsouhlasen vládou České republiky.
ps2013-008-02-004-077.u2.p2.s1 Výroční zpráva státního fondu, jejíž součástí je účetní závěrka, podává komplexní informace o činnosti a hospodaření státního fondu v roce 2013.
ps2013-008-02-004-077.u2.p2.s2 Účetní závěrka byla v souladu se zákonem ověřena nezávislým auditorem.
ps2013-008-02-004-077.u2.p2.s3 Výrok auditora je součástí výroční zprávy.
ps2013-008-02-004-077.u2.p3.s1 K základním údajům hospodaření státního fondu.
ps2013-008-02-004-077.u2.p3.s2 Pro rok 2013 byl schválen rozpočet příjmů státního fondu ve výši 58,6 mld.
ps2013-008-02-004-077.u2.p3.s3 Schválený rozpočet včetně výdajů nároků z operačního programu Doprava a Evropské investiční banky dosahoval výše 64,5 mld. Skutečné příjmy činily 51,9 mld. a výdaje, tedy prostředky uvolněné příjemcům a výdaje na činnosti aparátu, dosáhly v roce 2013 celkové výše 49,2 mld.
ps2013-008-02-004-077.u2.p3.s4 Nevyčerpané finanční prostředky byly převedeny do roku 2014 a je s nimi počítáno při přípravě a schvalování rozpočtu na letošní rok.
ps2013-008-02-004-077.u2.p4.s1 Hlavním problémem nečerpání při financování dopravní infrastruktury nebyl v uplynulém roce nedostatek finančních prostředků, ale především problém s výkupy pozemků, dlouhé schvalovací procesy a průtahy související s rozhodovací praxí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže.
ps2013-008-02-004-077.u2.p4.s2 Navzdory nižšímu čerpání je však nutné uvést, že operační program Doprava byl k 31. prosinci 2013 nejlépe čerpajícím sektorovým operačním programem České republiky, kde byly splněny stanovené limity čerpání pro rok 2013.
ps2013-008-02-004-077.u2.p4.s3 V letošním roce je na rozdíl od předcházejících let zahájen velký počet zadávacích řízení, což dává naději na výrazné vyšší čerpání i do budoucna.
ps2013-008-02-004-077.u2.p4.s4 Vše bude ovšem záležet na výsledcích zadávacích řízení a rychlosti řešení případných odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
ps2013-008-02-004-077.u2.p4.s5 Mezi opatření, která by mohla do budoucna napomoci řádnému čerpání zdrojů, patří také příprava zákona o liniových stavbách, novela zákona o zadávání veřejných zakázek a v neposlední řadě i novela zákona 416 o výkupu pozemků pro účely výstavby dopravní infrastruktury.
ps2013-008-02-004-077.u2.p5.s1 Dovolím si navrhnout Poslanecké sněmovně, aby byl předložený materiál schválen.
ps2013-008-02-004-077.u2.p5.s2 Děkuji.
ps2013-008-02-004-077.u3.p1.s1 Děkuji panu ministru dopravy Antonínu Prachařovi.
ps2013-008-02-004-077.u3.p1.s2 Usnesení hospodářského výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 159/1.
ps2013-008-02-004-077.u3.p1.s3 Prosím, aby své slovo přednesl zpravodaj výboru pan poslanec Karel Šidlo a informoval nás o jednání výboru a přednesl návrh usnesení Poslanecké sněmovny.
ps2013-008-02-004-077.u3.p1.s4 Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.
ps2013-008-02-004-077.u4.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-008-02-004-077.u4.p1.s2 Vážená vládo, vážené kolegyně, kolegové, hospodářský výbor i tento sněmovní tisk 159 projednával na své 6. schůzi dne 9. dubna letošního roku.
ps2013-008-02-004-077.u4.p1.s3 Zabývali jsme se velice podrobně obsahem tisku 159, protože všechny nás bude velmi zajímat, jak bude dočerpán operační program Doprava, a ptali jsme se samozřejmě po příčinách toho, co je důvodem, proč je v současné době nečerpáno 20,5 mld. korun, které bylo možné čerpat z tohoto evropského zdroje.
ps2013-008-02-004-077.u4.p1.s4 Současně jsme se také ptali, proč účetní závěrka roku 2014 s ukončeným financováním projektu TNT na D47 představovala částku 14,5 mld. korun nevyčerpaných, a samozřejmě nás také zajímalo to, proč byly poskytnuty finanční prostředky na údržbu a opravy dálniční a silniční infrastruktury v roce 2013 na konci druhého pololetí 2013.
ps2013-008-02-004-077.u4.p1.s5 Tím nedošlo k dočerpání těchto stanovených prostředků.
ps2013-008-02-004-077.u4.p2.s1 Je skutečností, tak jak řekl pan ministr při popisu celého tohoto tisku, že došlo k uvolnění, resp. přípravě rozpočtu na výdajové stránce ve výši 57,4 mld. korun, přitom skutečné čerpání - a to byly ty vlivy, o kterých jsem hovořil - byly čerpány pouze na 48,9 mld. Těch 8,5 mld. zůstalo nevyčerpáno a je to velká škoda, protože bohužel Česká republika legislativu nastavenu takovým způsobem, že při liniových a infrastrukturních stavbách se neustále potýkáme jak s otázkami majetkového vypořádání přípravy staveb, tak i vlastní přípravy staveb a dalších vlivů, které souvisejí se schvalováním těchto staveb.
ps2013-008-02-004-077.u4.p2.s2 si myslím, že to jsou zásadní věci, které zmínil i pan ministr, a budu velice rád, pokud v roce 2014 to nebude pouze deklarace z úst pana ministra, ale budou učiněny i reálné kroky k tomu, aby výstavba dopravní infrastruktury a využívání zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury bylo mnohem efektivnější.
ps2013-008-02-004-077.u4.p3.s1 A na závěr mi dovolte konstatování, že hospodářský výbor přes všechny tyto výhrady a připomínky, které měl v průběhu projednávání tisku 159, doporučuje Poslanecké sněmovně Výroční zprávu o činnosti a účetní závěrku Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013 schválit.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s1 Děkuji.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s2 Zahajuji všeobecnou rozpravu.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s3 Konstatuji, že nemám žádnou písemnou přihlášku do rozpravy.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s4 Ptám se, kdo se hlásí z místa.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s5 Pan ministr zájem v rozpravě vystoupit.
ps2013-008-02-004-077.u5.p1.s6 Prosím, pane ministře, máte slovo.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s1 Pane předsedající, dámy a pánové, bych chtěl jenom doplnit záležitosti, které se týkají roku 2014.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s2 Skutečně stav v oblasti výstavby dopravní infrastruktury v České republice neodpovídá postavení České republiky jako tranzitní země uprostřed Evropy.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s3 A kdybych to měl shrnout, tak se v podstatě potýkáme se třemi body, které nás výrazným způsobem omezují, a to je výkup pozemků pro dopravní infrastrukturu, který řeší zákon 416.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s4 Musím říci, že my jsme ve velmi krátké době připravili analýzu, kde by byla reálná cena týkající se zemědělské a lesnické půdy, připravili jsme materiál do vlády a koaliční vláda tento materiál v rekordně krátkém čase s udělením veškerých možných výjimek v projednávacím procesu schválila a doporučila Poslanecké sněmovně k projednání.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s5 Věřím tomu, že je velmi blízko doba, kdy se bude Poslanecká sněmovna naším návrhem zabývat.
ps2013-008-02-004-077.u6.p1.s6 V případě přijetí této novely bychom zabránili vyvlastňovacím řízením, která probíhají v řádu několika stovek napříč celou republikou, týkají se nejvíce úseků alternativního spojení dálnice D1 a silnice R35 mezi Olomoucí a Hradcem Králové a týkají se rovněž úseku dopojení dálnice D1 na trase Říkovice-Přerov na střední Moravě.
ps2013-008-02-004-077.u6.p2.s1 Samozřejmě tento zákon o výkupu pozemků nevyřeší veškeré problémy, které dneska při výstavbě dopravní infrastruktury máme.
ps2013-008-02-004-077.u6.p2.s2 Skutečně na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže leží dnes nevyřízená odvolání v řádu desítek miliard.
ps2013-008-02-004-077.u6.p2.s3 Stavební firmy a Svaz stavebních firem si stěžují na propad ve stavebnictví, dopad do zaměstnanosti, ale Ministerstvo dopravy ani žádný státní orgán není strůjcem tohoto.
ps2013-008-02-004-077.u6.p2.s4 Toto si dělají stavební firmy samy v rámci konkurenčního boje a jenom Úřad na ochranu hospodářské soutěže nekoná v přiměřených lhůtách.
ps2013-008-02-004-077.u6.p2.s5 To je určitě velké téma, kterým by se měla zabývat nejen Poslanecká sněmovna, ale i vláda České republiky.
ps2013-008-02-004-077.u6.p3.s1 Další záležitost je otázka zákona o zadávání veřejných zakázek, lhůt, které je potřeba využívat, lhůt na oznámení vypsání veřejné zakázky, která trvá měsíc, následně lhůty na podání nabídek 59 dní, vyhodnocení.
ps2013-008-02-004-077.u6.p3.s2 Je to záležitost i hodnoticích komisí, kdy členové hodnoticích komisí dnes musí mít prověrku na stupeň tajné a tím se počet členů hodnoticích komisí výrazným způsobem omezuje.
ps2013-008-02-004-077.u6.p3.s3 Toto všechno v současné době probíhá v rámci meziresortního připomínkového řízení k realizaci novely zákona o zadávání veřejných zakázek a věřím, že v rekordně krátkém čase bude předložena Poslanecké sněmovně k projednání.
ps2013-008-02-004-077.u6.p4.s1 Tolik jenom na doplnění, aby bylo patrné, kde máme největší příčiny.
ps2013-008-02-004-077.u6.p4.s2 Není to nečinnost fondů, není to nečinnost Ředitelství silnic a dálnic a ostatních organizací, ale skutečně devadesát procent těchto problémů je v oblasti legislativy, kterou jsme zdědili z minulých období.
ps2013-008-02-004-077.u6.p4.s3 Děkuji.
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s1 Děkuji za vystoupení pana ministra v rozpravě.
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s2 Kdo dál do rozpravy?
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s3 Nikoho nevidím, obecnou rozpravu končím.
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s4 Přistoupíme k rozpravě podrobné.
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s5 Ptám se, kdo se hlásí o slovo.
ps2013-008-02-004-077.u7.p1.s6 Pokud nikdo, požádám pana zpravodaje, aby přednesl návrh na usnesení.
ps2013-008-02-004-077.u8.p1.s1 Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky schvaluje Výroční zprávu o činnosti a účetní uzávěrku Státního fondu dopravní infrastruktury za rok 2013 dle sněmovního tisku 159.
ps2013-008-02-004-077.u9.p1.s1 Děkuji panu zpravodaji.
ps2013-008-02-004-077.u9.p1.s2 Předpokládám, že není zájem o závěrečná slova.
ps2013-008-02-004-077.u9.p2.s1 Přistoupíme tedy k hlasování.
ps2013-008-02-004-077.u9.p2.s2 Návrh na usnesení budeme hlasovat v hlasování číslo 35, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro tento návrh.
ps2013-008-02-004-077.u9.p2.s3 Kdo je proti?
ps2013-008-02-004-077.u9.p2.s4 Děkuji vám.
ps2013-008-02-004-077.u9.p3.s1 V hlasování pořadové číslo 35 z přítomných 167 pro 137, proti nikdo.
ps2013-008-02-004-077.u9.p3.s2 Návrh byl přijat.
ps2013-008-02-004-077.u9.p4.s1 Konstatuji, že návrh usnesení byl schválen, a končím tak bod číslo 77.
ps2013-008-02-004-077.u9.p4.s2 Děkuji panu ministrovi, děkuji zpravodaji a budeme pokračovat.
ps2013-008-02-004-077.u9.p4.s3 Pana ministra požádám, aby ještě zůstal u stolku zpravodajů, protože i další bod bude jeho.
ps2013-008-02-004-077.u9.p5.s1 Dalším bodem je bod číslo 50.
ps2013-008-02-004-077.u9.p5.s2 Tím je

Text viewDownload CoNNL-U