EN | ES |

793

793


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   < Page >

B. IV. Szimowni wici Ceskć r. 1449. 219

Menbartowi swěřeno, najwiec se dotýče, žádali sme, aby takowé weliké wéci sné- mem obecným nepokůtně byly jednány; i také což jest na nażi Gest neprawè sa- ženo, jakož nás mazali i jestè newinnë maët, chlèli sme zřetedlně z toho práwi býti, jakožto newinni, tu kdeż najwiec dobrych lidi bywa. Nikoli nemohlo nás to potkati. NebrZ jakož oni rozpisují, že chtěli na: dobrých lidech prestati, tak aby we čtyrech neděléch stal se konec, i tuť práwi nezuostanů: neb sine my i toho podawali, netoliko we étyrech nedéléch, ale by to mohlo byti w témdni, Zebychom rádi to widěli. Ale oni toho podawse, potom to zawrhli, kdyz rekl pan z Rosim- berka, ze tepruw pan Oldiich ze Hradce, poradé se s prátely, we étyrech nedéléch na to chce odpowéd dáti; a odpowedi jest i w tom éasu nedal. Tot panem Zbyňkem Zajiecem, panem Janem Smirickym i jinymi dobrymi lidmi, kteriZ pri tom prawÿmi prostredky byli, dowedeno w prawdé byti muoZ. Mili piietelé! ро- wate toho, naselit jest rownéjsie a konećnójsie podawanie, čili oni: nekonečného podäwajic, swû winu na nés uwesti chtie. A muoëte rozumèti, Ze ty wèci netoliko nam i wám, ale i wsemu tomuto kralowstwi najpotiebnejsie, strannymi sněmy, kteréž pan z Rosemberka pokládá, nemohů tak spěšně k konci dobrému, jehož jest této zemi weliké potrebie, priwedeny byti, ale snémem obecnym, proto Ze wiech dotÿèie, aby napřed obecné a potom stranné wěci jednány byly a rownany. Oni pak rozumèjice, Zeby na snému obecném práwi nezuostali, jakoZby jim tu bylo mluweno, co zlého a přicliš škodného w této zemi jimi šlo i ještě jde, tak Żeby se móli zać stydeu, libi se jim lépe o zemské weci potutelné smlüwati, je2to mné i prátelóm mým nenie príslušné zemských wčcí prosuzowali. A ted opét kriwü řeč w Strakonicích sobě složili, žeby pan Menhart otráwen byl. Jiit sem wim prwé psal, žeť mi kiiwdu na tom weliků čínie, ježto to buoh wie i dobří lidé wědie. Take jakož pan z Rosimberka wám i jiným rozpisuje, žeby se rád k obec- nému dobrému a k upokojení země této přičinil: ale skutečná příčina jeho opak okazuje. Jakoż se jest to tak na snèmu w Pelhtimowè oëité shledalo, Ze poklädaw se za prostředek, wšemi obyčeji rušil to, k čemuž se ti dobří lidé, o nichzt sem wam prwé psal, jsúce prawým prostředkem, slušně primlüwali. Teď pak nynie Beneda ze Šťahlaw i někteří z Kolína prawili před dobrými lidmi, že pan z Rosem- berka a p. Oldrich Hradecky psali jim nejednii, aby w těchto krajích pálili; a že oni páléce, jestè ménè Ginie, nezli jest jim rozkázáno. PorozuméjteZ tomu, tako- wymli ponukowánim ku pálení mají obecné dobré a upokojenie w tělo zemi při- westi. Diwnéby bylo, by takowého jich staránie o obecné dobré pánu bohu se nezZelilo! Protoż znamenajice jich uekoneéné taidinky, a a prátel mych spra- wedliwa podáwánie, werimt wàm w celosti, jakožto dobrým lidem, milujícím obecné dobré tohoto králowstwie, že tém potwornym jich psaním wetiti nebudete, ani se

kterak nawesti date, w takowych bezprawich, jimiż oni zisków swych hlediece, А. С. И. 32


Download XMLDownload textManuscript line viewFacsimile