EN | ES |

Facsimile Lines

793


< Page >

[1]
B. IV. Szimowni wici Ceskć r. 1449. 219

[2]
Menbartowi swěřeno, najwiec se dotýče, žádali sme, aby takowé weliké wéci sné-
[3]
mem obecným nepokůtně byly jednány; i také což jest na nażi Gest neprawè sa-
[4]
ženo, jakož nás mazali i jestè newinnë maët, chlèli sme zřetedlně z toho práwi
[5]
býti, jakožto newinni, tu kdeż najwiec dobrych lidi bywa. Nikoli nemohlo nás to
[6]
potkati. NebrZ jakož oni rozpisují, že chtěli na: dobrých lidech prestati, tak aby
[7]
we čtyrech neděléch stal se konec, i tuť práwi nezuostanů: neb sine my i toho
[8]
podawali, netoliko we étyrech nedéléch, ale by to mohlo byti w témdni, Zebychom
[9]
rádi to widěli. Ale oni toho podawse, potom to zawrhli, kdyz rekl pan z Rosim-
[10]
berka, ze tepruw pan Oldiich ze Hradce, poradé se s prátely, we étyrech nedéléch
[11]
na to chce odpowéd dáti; a odpowedi jest i w tom éasu nedal. Tot panem
[12]
Zbyňkem Zajiecem, panem Janem Smirickym i jinymi dobrymi lidmi, kteriZ pri
[13]
tom prawÿmi prostredky byli, dowedeno w prawdé byti muoZ. Mili piietelé! ро-
[14]
wate toho, naselit jest rownéjsie a konećnójsie podawanie, čili oni: nekonečného
[15]
podäwajic, swû winu na nés uwesti chtie. A muoëte rozumèti, Ze ty wèci netoliko
[16]
nam i wám, ale i wsemu tomuto kralowstwi najpotiebnejsie, strannymi sněmy,
[17]
kteréž pan z Rosemberka pokládá, nemohů tak spěšně k konci dobrému, jehož jest
[18]
této zemi weliké potrebie, priwedeny byti, ale snémem obecnym, proto Ze wiech
[19]
dotÿèie, aby napřed obecné a potom stranné wěci jednány byly a rownany. Oni
[20]
pak rozumèjice, Zeby na snému obecném práwi nezuostali, jakoZby jim tu bylo
[21]
mluweno, co zlého a přicliš škodného w této zemi jimi šlo i ještě jde, tak Żeby
[22]
se móli zać stydeu, libi se jim lépe o zemské weci potutelné smlüwati, je2to mné
[23]
i prátelóm mým nenie príslušné zemských wčcí prosuzowali. A ted opét kriwü
[24]
řeč w Strakonicích sobě složili, žeby pan Menhart otráwen byl. Jiit sem wim
[25]
prwé psal, žeť mi kiiwdu na tom weliků čínie, ježto to buoh wie i dobří lidé
[26]
wědie. Take jakož pan z Rosimberka wám i jiným rozpisuje, žeby se rád k obec-
[27]
nému dobrému a k upokojení země této přičinil: ale skutečná příčina jeho opak
[28]
okazuje. Jakoż se jest to tak na snèmu w Pelhtimowè oëité shledalo, Ze poklädaw
[29]
se za prostředek, wšemi obyčeji rušil to, k čemuž se ti dobří lidé, o nichzt
[30]
sem wam prwé psal, jsúce prawým prostředkem, slušně primlüwali. Teď pak nynie
[31]
Beneda ze Šťahlaw i někteří z Kolína prawili před dobrými lidmi, že pan z Rosem-
[32]
berka a p. Oldrich Hradecky psali jim nejednii, aby w těchto krajích pálili; a že
[33]
oni páléce, jestè ménè Ginie, nezli jest jim rozkázáno. PorozuméjteZ tomu, tako-
[34]
wymli ponukowánim ku pálení mají obecné dobré a upokojenie w tělo zemi při-
[35]
westi. Diwnéby bylo, by takowého jich staránie o obecné dobré pánu bohu se
[36]
nezZelilo! Protoż znamenajice jich uekoneéné taidinky, a a prátel mych spra-
[37]
wedliwa podáwánie, werimt wàm w celosti, jakožto dobrým lidem, milujícím obecné
[38]
dobré tohoto králowstwie, že tém potwornym jich psaním wetiti nebudete, ani se

[39]
kterak nawesti date, w takowych bezprawich, jimiż oni zisków swych hlediece,
[40]
А. С. И. 32


Text viewFacsimile