Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
67
sti Pána Krista přišli, aneb že přijímají naučení a poslou-
chati chtí, a to na sobě ukazují v přítomných příčinách, když
sebe zapiraji. Tolikéž kteříž ač nepronášejí na se skrze za-
pírání sebe, ale když také nic odporného se nenalézá ani
smyslem ani skutkem, ač mrtvosti číti k skutkům dobrým a
k mrtvení žádostí zlých; však také zjevně zlých když se ne-
nalézá, a že se k tomu ohlašují, že poslouchati chti, jakož
obecně takoví bývají synové a dcery bratrské.
Prijeti kajicich.
Též také kající někteří po pádech, když jsou tajní, než
toliko se knézi pronesli, kdyZ pravi, Ze Żeleji, a opravovati
slibují, mohou připuštěni býti. Než když jich pádové zjevní
lidem, tedy nemají; neb netoliko má účastnosti Krista Setfino
býti, ale také i vzdělání Jednoty. Také že má posluhováno
býti některým, o nichž víc bázeň jest, že účastnosti Krista
nedošli, a některým do času aby nebylo, o kterýchž naděje,
že došli pro bázeň jiných.
Jinými slovy na touž otázku. Kdežkoli jest na-
děje domnělá, že snad jest to pravda, aneb že není přítom-
ných zlých věcí při člověku, odporných milosti Boží, a účast-
nosti Kristově, a obnovení Ducha svatého, a církvi svaté strany
služebníkův, služeb neb tovaryšstva, ti mohou přijímání býti.
Odpor milosti Boží, hříchové, modlářští, skutkové těla, mar-
nosti světa, skuteční hříchové bez pokání, odpor oučastnosti
Krista Ježíše, mylná naděje z jiného neb v jiné, svá neb zá-
konníičí spravedlnost, odpor obnovení Ducha svatého, marné
náboženství. Odpor církvi svaté jest požívání jiných jednot a
cizých. Odpor sluhám jest nedověra a nepoddanost; odpor
sluZebnostem nepřijímání naučení atd., odpor dobrému tova-
ryšství nesvornost, nepokoj, různice, zlí obyčejové, zlé tvár-
nosti a hříchové proti společné lásce činění.Kdež se ti odpo-
rové zjevně najdou, nemá posluhováno býti.
Při osobě padlé v hřích.
Pakli jest osoba padlá v hřích, sluší znamenati, známý-li
jest hřích všem čili samému knězi. Jestliže jest známý všem,
a jest kajici ta osoba, ale že hřích jest urážčivý, sluší od po-
sluhování odloučiti, aneb podlé příčin pokoru raditi. Pakli
zpovědlníku známo samému, podlé žalosti vyslovené a hoto-
vosti k opravení přítomné, když není něco na překážku svrchu
jmenovaného, má padlý k posluhování přijat býti.
D*