[1] |
|
---|
[2] |
sti Pána Krista přišli, aneb že přijímají naučení a poslou-
|
---|
[3] |
chati chtí, a to na sobě ukazují v přítomných příčinách, když
|
---|
[4] |
sebe zapiraji. Tolikéž kteříž ač nepronášejí na se skrze za-
|
---|
[5] |
pírání sebe, ale když také nic odporného se nenalézá ani
|
---|
[6] |
smyslem ani skutkem, ač mrtvosti číti k skutkům dobrým a
|
---|
[7] |
k mrtvení žádostí zlých; však také zjevně zlých když se ne-
|
---|
[8] |
nalézá, a že se k tomu ohlašují, že poslouchati chti, jakož
|
---|
[9] |
obecně takoví bývají synové a dcery bratrské.
|
---|
[10] |
|
---|
[11] |
Též také kající někteří po pádech, když jsou tajní, než
|
---|
[12] |
toliko se knézi pronesli, kdyZ pravi, Ze Żeleji, a opravovati
|
---|
[13] |
slibují, mohou připuštěni býti. Než když jich pádové zjevní
|
---|
[14] |
lidem, tedy nemají; neb netoliko má účastnosti Krista Setfino
|
---|
[15] |
býti, ale také i vzdělání Jednoty. Také že má posluhováno
|
---|
[16] |
býti některým, o nichž víc bázeň jest, že účastnosti Krista
|
---|
[17] |
nedošli, a některým do času aby nebylo, o kterýchž naděje,
|
---|
[18] |
že došli pro bázeň jiných.
|
---|
[19] |
Jinými slovy na touž otázku. Kdežkoli jest na-
|
---|
[20] |
děje domnělá, že snad jest to pravda, aneb že není přítom-
|
---|
[21] |
ných zlých věcí při člověku, odporných milosti Boží, a účast-
|
---|
[22] |
nosti Kristově, a obnovení Ducha svatého, a církvi svaté strany
|
---|
[23] |
služebníkův, služeb neb tovaryšstva, ti mohou přijímání býti.
|
---|
[24] |
Odpor milosti Boží, hříchové, modlářští, skutkové těla, mar-
|
---|
[25] |
nosti světa, skuteční hříchové bez pokání, odpor oučastnosti
|
---|
[26] |
Krista Ježíše, mylná naděje z jiného neb v jiné, svá neb zá-
|
---|
[27] |
konníičí spravedlnost, odpor obnovení Ducha svatého, marné
|
---|
[28] |
náboženství. Odpor církvi svaté jest požívání jiných jednot a
|
---|
[29] |
cizých. Odpor sluhám jest nedověra a nepoddanost; odpor
|
---|
[30] |
sluZebnostem nepřijímání naučení atd., odpor dobrému tova-
|
---|
[31] |
ryšství nesvornost, nepokoj, různice, zlí obyčejové, zlé tvár-
|
---|
[32] |
nosti a hříchové proti společné lásce činění.Kdež se ti odpo-
|
---|
[33] |
rové zjevně najdou, nemá posluhováno býti.
|
---|
[34] |
|
---|
[35] |
Pakli jest osoba padlá v hřích, sluší znamenati, známý-li
|
---|
[36] |
jest hřích všem čili samému knězi. Jestliže jest známý všem,
|
---|
[37] |
a jest kajici ta osoba, ale že hřích jest urážčivý, sluší od po-
|
---|
[38] |
sluhování odloučiti, aneb podlé příčin pokoru raditi. Pakli
|
---|
[39] |
zpovědlníku známo samému, podlé žalosti vyslovené a hoto-
|
---|
[40] |
vosti k opravení přítomné, když není něco na překážku svrchu
|
---|
[41] |
jmenovaného, má padlý k posluhování přijat býti.
|
---|
[42] |
D*
|
---|