EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
67

[2]
sti Pána Krista přišli, aneb že přijímají naučení a poslou-
[3]
chati chtí, a to na sobě ukazují v přítomných příčinách, když
[4]
sebe zapiraji. Tolikéž kteříž nepronášejí na se skrze za-
[5]
pírání sebe, ale když také nic odporného se nenalézá ani
[6]
smyslem ani skutkem, mrtvosti číti k skutkům dobrým a
[7]
k mrtvení žádostí zlých; však také zjevně zlých když se ne-
[8]
nalézá, a že se k tomu ohlašují, že poslouchati chti, jakož
[9]
obecně takoví bývají synové a dcery bratrské.

[10]
Prijeti kajicich.

[11]
Též také kající někteří po pádech, když jsou tajní, než
[12]
toliko se knézi pronesli, kdyZ pravi, Ze Żeleji, a opravovati
[13]
slibují, mohou připuštěni býti. Než když jich pádové zjevní
[14]
lidem, tedy nemají; neb netoliko účastnosti Krista Setfino
[15]
býti, ale také i vzdělání Jednoty. Také že posluhováno
[16]
býti některým, o nichž víc bázeň jest, že účastnosti Krista
[17]
nedošli, a některým do času aby nebylo, o kterýchž naděje,
[18]
že došli pro bázeň jiných.

[19]
Jinými slovy na touž otázku. Kdežkoli jest na-
[20]
děje domnělá, že snad jest to pravda, aneb že není přítom-
[21]
ných zlých věcí při člověku, odporných milosti Boží, a účast-
[22]
nosti Kristově, a obnovení Ducha svatého, a církvi svaté strany
[23]
služebníkův, služeb neb tovaryšstva, ti mohou přijímání býti.
[24]
Odpor milosti Boží, hříchové, modlářští, skutkové těla, mar-
[25]
nosti světa, skuteční hříchové bez pokání, odpor oučastnosti
[26]
Krista Ježíše, mylná naděje z jiného neb v jiné, svá neb -
[27]
konníičí spravedlnost, odpor obnovení Ducha svatého, marné
[28]
náboženství. Odpor církvi svaté jest požívání jiných jednot a
[29]
cizých. Odpor sluhám jest nedověra a nepoddanost; odpor
[30]
sluZebnostem nepřijímání naučení atd., odpor dobrému tova-
[31]
ryšství nesvornost, nepokoj, různice, zlí obyčejové, zlé tvár-
[32]
nosti a hříchové proti společné lásce činění.Kdež se ti odpo-
[33]
rové zjevně najdou, nemá posluhováno býti.

[34]
Při osobě padlé v hřích.

[35]
Pakli jest osoba padlá v hřích, sluší znamenati, známý-li
[36]
jest hřích všem čili samému knězi. Jestliže jest známý všem,
[37]
a jest kajici ta osoba, ale že hřích jest urážčivý, sluší od po-
[38]
sluhování odloučiti, aneb podlé příčin pokoru raditi. Pakli
[39]
zpovědlníku známo samému, podlé žalosti vyslovené a hoto-
[40]
vosti k opravení přítomné, když není něco na překážku svrchu
[41]
jmenovaného, padlý k posluhování přijat býti.

[42]
D*


Text viewFacsimile