Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
221
na manželkách věrných, kteréž když manžely své cti a vůli jejich
konají, dobře a zřízeně dělají (jináč nic). A těmť Bůh žehná.
Čtvrté. Byli-liby dva sobě rovní při starším svém, též
dlužní jsou svatého tovaryšství vespolek ostříhati, pokoj a lásku
ostříhajíce, a však řádně, totiž jak kterého na kterém místě
postaví starší, tu státi. Co se mu poručí, to dělati věrně a
pilně podle pravdy a svědomí, a však sebe tovaryšsky reto-
vati, zastávati 1 zastupovati, ano i niż$im povinnost od sebe
činiti k vzdělání jich.
Tyto osobné povinnosti sepsány sou, aby při vizitování
od starších byly přečítány neb předkládány, aby mohli svě-
domí dobré spolu bydlící zachovati, dílo Boží jednosvorně dě-
lati, v lásce a pokoji se ostříhati, k vzdělání sobě i čeládkám
i zborům býti, a svými nepříklady maličkých P. nehoršiti,
ovšem jich nezabíjeti.
Leta Pine 1567.
Ke dni narození svatého Jana Kftitele zbor ucinil Bratki
starší v Přerově, kdež rejstřík officiorum ouzké rady čten byl.
Za potřebné se našlo, při něm toto čtvero rozsouditi i doplniti:
Nejprv. Kdež položeno stojí, že hlava ouzké rady jsou
étyfi biskupi, neb kolik koli jich zůstává, to aby bylo vy-
vrżeno, aby nebyli od nepřátel nazvání šelma mnohohlavá.
Nebo všecka ouzká rada v svém zřízení a plnosti a počtu
dvanáctním jest jako (zdravě rozumějíc) služebná jedna hlava.
Druhé. Kdež se pokládá, že původ moci ouzké rady jest
z dání neb poručení ode vší Jednoty leta 1494, zdá se, že po-
třebi, aby lepší grunt moci té položen byl, totiž z Krista a
z moci zřízené jeho a od něho svěřené sluhám, o čemž pěkně
v dekretu starém pod titulem: o dvojí moci,
Třetí. Promluveno o jmenu ouzké rady, že neobyčejné a
nesrozumitedlné jiným krom Jednoty, a konsistoř neb kapitola
není přijato ; protož nejlépe nazývati ji starší Jednoty pro
rozdil od starších zborů.
Ctvrté. Züstáno, aby examen ucinén byl v&ech nás podle po-
vinností v téZ kniZce osobné zapsanych, a to kdyžby možné bylo.
O jednoceníse s luteriány zvlá&t v Pol§té na
jaky zpüsob byti by mélo.
Veliká nesnáz a nevole potýká nás v Polště, ano i zde
po místech o oddělení; nebo nás viní evangelici z dělení se
od nich a lidu jejich k sobě obracování, a sjednocení žádají,
ač však bychom napravili, co proti nám z apologi vyhledali