[1] |
|
---|
[2] |
hrzyechow, czyftoto duffyczek, matko fyrotkow, pyestuno
|
---|
[3] |
dyetek, vezecho wífyech zaloftnych ; zdrawa myla dyewko
|
---|
[4] |
ftogeczy przyed oblyczegem bozym. Ey, racz [pomenuczy
|
---|
[5] |
na naffye hrzyechy, na naffye zamutky, na naffye nedo-
|
---|
[6] |
ftatky, ty dobroczywa, ty mylofezywa, ty mylofrdna, day
|
---|
[7] |
nam f prawu wyeru zeleczy fmrezy a newynne krwe
|
---|
[8] |
prolyczye tweho [yna, naffyeho myleho boha, bychom
|
---|
[9] |
fye mohly f tobu radowaczy tu, kdez fbozne duffye prze-
|
---|
[10] |
bywagy w nebefkem kralowftwy wyeky wyekom. Amen.
|
---|
[11] |
Amen. Srovnej podobnou modlitbu ze stol. XIV. v Hanu-
|
---|
[12] |
šově: Malém výboru str. 65.
|
---|
[13] |
Rukopis pochází dle poznámky na straně 148* na-
|
---|
[14] |
psané ze zrušeného kláštera v Ardaggu v D. Rakousích.
|
---|
[15] |
Že pochází z jižní Moravy, o tom mimo jiné známky
|
---|
[16] |
svědčí listina německá, vydaná dne 6. února r. 1392.,
|
---|
[17] |
kterou Zikmund z Myslibořic prodává Hanušovi star-
|
---|
[18] |
šímu hraběti Hardekovi vinici při vsi Myslicích leZící.!)
|
---|
[19] |
Svědky prodeje tohoto byli: pan Jaroslav z Mezeříče,
|
---|
[20] |
Petr z Jarošovic, Vilém z Lucka a Kunštátu, pan Smil
|
---|
[21] |
|
---|
[22] |
Evangelistář obsahuje evangelia od první neděle
|
---|
[23] |
v adventu až do předposlední neděle po sv. Duchu, ale
|
---|
[24] |
ovšem bez evangelií týdne pašijového. Nebo tato evan-
|
---|
[25] |
gelia tvořila sama pro sebe cyklus zvláštní, a přicházejí
|
---|
[26] |
|
---|
[27] |
Jako zvláštní známkou stáří předlohy zdá se nám
|
---|
[28] |
býti čtení na první neděli adventní; přichází tu totiž
|
---|
[29] |
místo nyní obyčejného čtení evangelium M. 21, 1—19.,
|
---|
[30] |
které nalézáme také v nejstarších evangelistářích, na př.
|
---|
[31] |
v rukop. dvorní knihovny č. 752 (stol. XI. na listu 54),
|
---|
[32] |
6. 1213 (XII. stol. list 9.). V tak zvaném Hazmburském
|
---|
[33] |
”) Wolny, Die Markgrafschaft Mähren III, 888.
|
---|