[1] |
338 A. XXIX. Dopisy o rozdílech ve víře
|
---|
[2] |
můúdří tvojí, nechzt povédí, kteří pokrmové mají v postě jedeni býti. Na rybách
|
---|
[3] |
nestojí puost, jichžto mnozí celý puost neokusí, a jiní rozkoš z tučnosti jich nad
|
---|
[4] |
|
---|
[5] |
O neděli svaté zpomínáš, kdež sem jízdu měl na Vlaším: nic, mám za to,
|
---|
[6] |
nezhřešil sem. Tak jest, k večeru bylo, jel sem, a téměř celü noc. Kto viece zhřeší,
|
---|
[7] |
já-li čili vy, v neděli na posvícení pro jídlo chodiece, kdež lidem mnoho zlého při-
|
---|
[8] |
chodí, buď opilstva, her, vražd, prázdnění oc, a to knóżsku pfitini na to sejdü se.
|
---|
[9] |
By tvoji četli Hieronymum, kdež o neděli svaté píše in epitaphio Paulae, nikdá by
|
---|
[10] |
|
---|
[11] |
Již měj na tom dosti, nemohl sem pro krátkost času psáti viece. Než od-
|
---|
[12] |
pověz mi na tyto artikule, a to z písma svatého. Já sem tobě odepsal. Vale. Ex
|
---|
[13] |
Broda Alem. f. IIII. in vigilia Ascensionis Jesu Christi.
|
---|
[14] |
Na čem pravé záleží křesfťanstvo ?
|
---|
[15] |
|
---|
[16] |
Která viera pravá k spasení?
|
---|
[17] |
Kteří hříchové najvětší ?
|
---|
[18] |
Která přikázání boží křesťanuom vydána?
|
---|
[19] |
K čemu jest ustanoveno tělo a krev pána Krista?
|
---|
[20] |
Kteří pokrmové postní a puost křesťanský ?
|
---|
[21] |
|
---|
[22] |
Sacerdoti Simoni, plebano Habrensi, fratri in domino dilecto.
|
---|
[23] |
5.
|
---|
[24] |
Farář Habrský kněz Šimon kárá kněze Jana v příčině činění nových rozdílů ve víře, útočí
|
---|
[25] |
na M. Luthera a vykládá předložených mu sedm otázek.
|
---|
[26] |
|
---|
[27] |
Otci v Kristu milému, knězi Janovi, faráři Brodu Německého, kněz Šimon,
|
---|
[28] |
farář Habrský, pozdravení mnohé vzkazuje. V psaní svém jistě velmi pochybuješ.
|
---|
[29] |
Pravís, že tobě, což já psal sem, od koho to mám, oznámeno jest: i zleť jest ozná-
|
---|
[30] |
meno, ktožkoli praví na kohokoli, v svú hlavu klamá. Abych já od koho měl řeč-
|
---|
[31] |
níkem býti, aneb někto tobě, zastíraje se mnû, pséti by měl, zle se domníváš, a ne-
|
---|
[32] |
dobře mne ošemetným (jímž sem nikdá nebyl) býti pravíš. A kdež si mi jeden mezi
|
---|
[33] |
jinými artikuli vydal tento, abych pověděl, kteří sou najvětší hříchové: rozvažiž
|
---|
[34] |
sobě, jaký jest to hřích, že mě beze všeho zavinnění potupuješ a ošemetný mi dáváš.
|
---|
[35] |
Zda nepomníš, co Pán přikazuje Math. 4.: „Nolite condemnare et non condemnabi-
|
---|
[36] |
mini“. A kdeżt sem Timothea a Daniele, muže svaté, proti potupovánie mladosti mé
|
---|
[37] |
přivedl: v této věci abych se neučil na nich, velíš, že v nich při trestání byla sim-
|
---|
[38] |
plicitas columbina, ale ve mně že jest simulatio. Slychal sem jak živ přísloví: „Kto
|
---|