EN | ES |

Facsimile Lines

795


< Page >

[1]
a Jednotau panskau w Čechách, r. 1468. 157

[2]
jich hanénie i pro takowy jich toćliwy klam pfiwoliti nemienime. Neb i prwnie
[3]
naše swolenie k příměří na jich chlůbu a přiřčenie, kdežto hlasitě byli při-
[4]
powěděli wšecko též učiniti a na králi Polském bratru našem mocně přestati jako
[5]
my, jediné aby spolu sjeli: a sjewše , kdež najblíže konce býti měli, tu
[6]
najdále do Říma зё odwolawaji na radu. A k tomu, aby wzdy k konci nešlo,
[7]
artikule popsali, kdežto ledwa by slušelo učiniti najutištěnějšícmu králi, I dou-
[8]
famet jeho swaté milosti božské, žeť nám ráčí dáti, že my bohdá sami s& i nase
[9]
poddané od jich neprawých a lstiwých jednání dobře uchowáme, a je takowé lidi
[10]
s boží pomocí k odiwě swětu přiwedem, tak aby každý takowého účinku dopustiti
[11]
wystfiehal. A my proto wzdy jako ten, jeżto pokoj miluje a (we) wšie rownosti
[12]
býti shledán žádá, na témž úmysle jakož i prwé stojíme a státi bohdá cheme, aby
[13]
wzdycky náš milý bratr král Polský nás mocen byl, wšecko rowne a sprawedliwe
[14]
od nás učiněno bylo, a nic méně. A jakož w swých barewných odpowědech oni
[15]
nasi zprotiwili prawie, že když jim z Říma poselstwie wráti, Zeby na králi Pol-
[16]
ském přestati chtěli: my wiery žádné nemáme, by oni pro swü neprawost
[17]
tak sprawedliwého krále süd podstüpiti sméli: a wšak staneli , i tehdáž náš milý
[18]
bratr král Polský nás mocen buď podlé prwnieho našeho podánie. Nebo prwé, i
[19]
na ten čas, jej našeho milého bratra mimo wšecky za smluwce a jednatele rádi
[20]
mieti cheme wéci , aneb by i wëtsie byla....

[21]
40.
[22]
Odpor jménem krále Jiřího učiněný proti článkům a pomluwám od Rudolfa Lawant-
[23]
ského biskupa i mnicha Gabriele na něho smítaným. (Sauwěký překlad z latiny.)
[24]
Bez datum. (Z rkp. Sternb. nyní Lobk.)

[25]
Jakož odpowěd naše, kterůž sme najmilejšícmu bratru našemu králi Polskému
[26]
učinili na žádost, radu i dobré zdánie bratrstwie jeho, a bohdá slušnů,
[27]
sprawedliwů , kresťanskú, srdcem i myslí upřiemů; kterážto pak odpowěd
[28]
w jiném úmysle i w jiném rozumu lapawě, ježto bohdá úmysl náš takowý
[29]
nenie, skrze Rudolfa biskupa Lawentského , kterýž býti prawi stolice
[30]
papežské legatem, a Gabriele mnicha bosáka, potworné a neprawé wy-
[31]
kládána jest, a we čtyři artikule dosti neslušně rozdělena jest:

[32]
W prwniem nás prawie nestydaté lháti, bychom w jednotë najswètéjsie
[33]
matky a swatého kostela byli; nás také i jinü (wieru) wériti, neżli najmilejsi obecni
[34]
krestanskü; pii tom také prwniem artikuli winu znamenitû däwajice, Zebychom my
[35]
16% swaté wiery matky zjewny protiwnik byli, wieru zrusiwse, sami zjewnéjie
[36]
kaciefem ukázali, zbozie duchownie rozpisowali, télo a krew bożi pod obojim zpó-
[37]
sobem rozdáwati kazowali, mistra Rokycanu hlawu knézstwa ustawili, jeho za


Text viewFacsimile