[1] |
|
---|
[2] |
to, co do rukopisu, z něhož opisoval, později bylo poznamenáno, na
|
---|
[3] |
př. výklad M. Jana Husi na 2. boží přikázání, jiný vý-
|
---|
[4] |
klad na totéž přikázání, aj. Na konci opakuje se letopočet
|
---|
[5] |
|
---|
[6] |
6. Podobný text čte se ještě v rukopise univ. kmh. v Praze 17
|
---|
[7] |
D 12, napsaném r. 1659: ,Pocínají se étení a vejklady pres cely
|
---|
[8] |
rok dobré a sv. paměti M. Jana z Rokycan, jenž jest lid vyučoval
|
---|
[9] |
u matky boží před Tejnem časův těchto L. 1470... Scriptum est
|
---|
[10] |
auno Domini 1659.“ Rukopis se končí kázáním na sv. Petra a Pavla
|
---|
[11] |
uprostřed věty. Psán jest rukou rozličnou a jest znešvařen nevkusnými
|
---|
[12] |
|
---|
[13] |
7. S přepracovaným textem setkáváme se též v ruko-
|
---|
[14] |
pise 17. stol., chovaném v knihovně ryt. Neuberka v Praze. Na konci
|
---|
[15] |
jest poznamenáno, že rukopis tento byl napsán mezi |. 1611 ай
|
---|
[16] |
1612 od Martina Nikolaidesa Brodského v domě Jiříka
|
---|
[17] |
Zinkovského z Klenového na Zderaze, nákladem P. Václ. Sixta,
|
---|
[18] |
mésténfna St. M. Pr. Zmiñuje se o ném DosRovskY, jenž píše
|
---|
[19] |
v Gesch. d. bóhm. Spr. IL 230, że ma jeden rukopis Rok. Posti Пу
|
---|
[20] |
a praví o něm: „Meine Abschrift besorgte 1612 Wenzel Sixt, ein
|
---|
[21] |
altstädter Bürger“, Rukopis tento dostal se pak nějakým způsobem
|
---|
[22] |
do knihovny ryt. Neuberka.
|
---|
[23] |
8. Rukopis musejní (5 D 3), nová sign. V. E 2, pap., 4°; psán
|
---|
[24] |
jest rukou rozličnou, ne-li v lb. aspoň na počátku 16. st
|
---|
[25] |
Obsahuje nejprve kázání Rokycanova od 1. nedéle adv. aZ
|
---|
[26] |
k masopustu (1*—310», tytéZ, kteró jsou v rukopise Pretoriové.
|
---|
[27] |
Jazyk vyniká v nich (ač ne všude) ještě staršími formami. Potom
|
---|
[28] |
následují kázání na každý den v postě, o kterých je po-
|
---|
[29] |
chybno, zdali jsou Rokycanova. (315*'5) —4765.) Na str. 477°,
|
---|
[30] |
478%, 480* jsou všelijaké přípisky čtenářů, 481°— 4985: kázání na
|
---|
[31] |
den narození Krista Pána. Konečně tento rukopis obsahuje
|
---|
[32] |
kázání nedělní od nejsyv. Trojice až do 24. neděle po
|
---|
[33] |
sv. Trojici. Jsou to kázání proti českým bratřím, „pi-
|
---|
[34] |
kartúům“, před nimiž kazatel lid varuje, vytykaje jim pokrytectví
|
---|
[35] |
a zvláště bludné učení o svátosti oltářní. Tato kázání byla
|
---|
[36] |
dlouho pokládána za Rokycanova, až Goll v Čes. Časo-
|
---|
[37] |
pise histor. II. 1896 na str. 246. dokázal, że nejsou od Roky-
|
---|
[38] |
cany, nýbrě pozdější, protože obsahují narážky na některé poz-
|
---|
[39] |
dější osoby; na str. 740* čteme totiž: ,Mistr Sovka, ten pro
|
---|
[40] |
15) 310b—314b: prázdné stránky.
|
---|