[1] |
|
---|
[2] |
„Výkladové a čtení svatá nedélní celého roku i ně-
|
---|
[3] |
kterých svátkův, skrze M. Jana Rokycana.“ Na konci jest
|
---|
[4] |
napsáno: „... A napsány jsú knihy tyto skrze práci Stanislava
|
---|
[5] |
z Křižanova k žádosti urozeného pana, Pana Buriana
|
---|
[6] |
na Brtnici. Léta Božieho Tisícého Pétistého, tu sobotu pred
|
---|
[7] |
svatym Havlem.* Po kázáních nedělních počínají se na str. 550.
|
---|
[8] |
kázání sváteční (9), z nichž dvě poslední jsou dogmatického obsahu.
|
---|
[9] |
Na str. 614. uvažuje pak skladateľ o povahách „spasencuov a za-
|
---|
[10] |
tracencuov“ a na str. 616. o očistci. Zásluhou B. Dudíka dostal se
|
---|
[11] |
rukopis tento v. 1878 ze Stockholmu do zemského archivu
|
---|
[12] |
|
---|
[13] |
2, Rukopis knihovny křížovnícké v Praze, sign. 17F3. Zprávu
|
---|
[14] |
o něm podává F. Czmwy v Listech Hl. roč. XXI, 1894, str. 119—113:
|
---|
[15] |
Jest psán na papíře a má 4du listů fol. Nadpis zní: „Poczynagy
|
---|
[16] |
le kniehy wykladow dobre pamieti wisltra Jana Roky-
|
---|
[17] |
ezauy na Nedielnij eztenij do roka...* Rukopis není již
|
---|
[18] |
dobře zachován, listy jsou potrhány, zvláště na počátku a na konci,
|
---|
[19] |
a nesou patrné stopy, že byly ve vodě, bezpochyby za povodně г. 1845,
|
---|
[20] |
která zatopila také část křižovnické knihovny. Mnohé listy jsou vy-
|
---|
[21] |
trhány a nahrazeny jinými. Písařové byli dva, vidí se to z rozličného
|
---|
[22] |
pravopisu a tvaru písma. Obsahem jsou řeči nedělní a sváteční na
|
---|
[23] |
celý rok, počínající první nedělí adventní. Ku konci jsou pak přidána
|
---|
[24] |
kratší a delší rozjímání. Rukopis pochází asi z doby okolo
|
---|
[25] |
|
---|
[26] |
3. Rukopis kmih, univ. v Praze 17 D40, pap., fol.; dle zprávy
|
---|
[27] |
Dudíkovy o rukopise Křížanově soudí Goll, že se tento rukopis
|
---|
[28] |
srovnává až na nepatrné odchylky s rukopisem Kříža-
|
---|
[29] |
novým. Dopsán byl od Davida Pretoriusa, „sauseda a pre-
|
---|
[30] |
caeptora v městě Táboře ve čtvrtek po památce svatých appoštolův
|
---|
[31] |
Simona a Judy léta patnáctistého vosmdesátého $estého*.
|
---|
[32] |
Na 1. listě jest v rámci s barevnou úponkovitou ornamentikou nápis
|
---|
[33] |
provedený barvou modrou a červenou; list tento jest sice asi do '/,
|
---|
[34] |
utržen, ale snadno poznáme, že nápis celý zněl: „Ve jméno (blaho-
|
---|
[35] |
slavené T:o)jce S(vaté, Do)ha Otce i (Sy)na i Ducha S(va)tého vše
|
---|
[36] |
jednoho) Pána Doha n(a) véky poZehuaného. AME(N.)^ Na 2. listě
|
---|
[37] |
čteme: „Počínají se Čtení s Vejkladem přes celý rok dobré paměti
|
---|
[38] |
Mistra Jana z Rokycan. A nejprve se počíná První Neděle
|
---|
[39] |
v Advent, Epistola S? Pavla k Rimanuom v Třinácté Kapitole“,
|
---|
[40] |
Rukopis jest psán písmem velmi pěkným po dvou sloupcích na stránce
|
---|
[41] |
a jest ozdoben hojnými inicialkami,. Vyniká zvláště tím, že
|
---|