EN | ES |

Facsimile Lines

299


< Page >

[1]
O, VIII- XTY. 339

[2]
spravedlivě náleželo, mohli dluhův a svých spravedlivostí pro-
[3]
středkem takového opatření požiti; a ten při takovém statku
[4]
toho opatrování některé věci by sobě bral a nenáležitě se jich
[5]
spůsobem krádeže dotýkal: na kohožby koli to shledáno bylo,
[6]
jako jiný zloděj bez milosti oběšen býti. A ty věci tak pokra-
[7]
dené těm vydány buďte, kdož k nim právo a spravedlivost mají.

[8]
Kdoby, maje sobě poručení od auřadu, aby statek a některé věci po
[9]
člověku z světa sešlém aneb od práva ušlém opatřil tak, komu by co spra-
[10]
vedlivě náleželo, aby toho mohl požiti; a on by ten statek sobě a bral
[11]
spůsobem krádeže se ho dotýkal: takový oběšen býti. A ty věci po-
[12]
kradené mají těm býti vydány, kdož k nim spravedlnost mají.

[13]
O. XII.

[14]
Saerslegium, svatokródeż aneb posvátnych vécí pokradeni.
[15]
KdoZby co toho, což k pobožným a svatým místům aneb na
[16]
skutky milosrdné oddáno jest, pobral a pokradl. Pokuta oběšení.

[17]
Svatokrádce pokuta oběšení.

[18]
O. XII.

[19]
Seditio, pozdvižení aneb zbauření lidu, kteréž se působí,
[20]
kdyžby někdo lidu obecného proti vrchnosti aneb auřadu po-
[21]
zdvihoval. Pokuty rozličné na takové buřiče se vzkládají vedle
[22]
spravedlivého uvážení a skutku předsevzatého aneb provedeného.

[23]
Pozdvižení anebo zbauření lidu proti vrchnosti pokuta jest podle
[24]
uvážení skutku před se vzatého neb provedeného od buřiče,

[25]
O. XIV. EM

[26]
Incendium, Zháfství aneb pálení, když někdo ze zlosti, a
[27]
z návodu, chtěním a z aumysla oheň klade. A ten žhář pokutau
[28]
upálení se tresce. Že pak škody veliké od žhářův a jiných
[29]
zlých lidí vůbec často se dějí, protož o tom šířeji položeno bude.

[30]
Žhář pokutau upálení se trestce.

[31]
22%


Text viewFacsimile