EN | ES |

Facsimile Lines

1094


< Page >

[1]
88 A. XXXII. Dopisy pánův Jana a Vojtěcha z Pernšteina

[2]
MsV perveniet ac deseretur. Nam et David filio suo Salomoni talia proposuerat ac

[3]
hortatus est, út Deum memoria teneret et in conspectu haberet. Quod si deseruerit

[4]
et neglexerit Deum, fore, ut is quoque negligatur ac deseratur ab eo. Precor, ut

[5]
Christus Servator noster ex sua divina misericordia VRMtem ad gloriam nominis sui

[6]
et publicam utilitatem in multos annos salvam et incolimem conservet, gubernet et

[7]
regat. Extremum est, ut me VRMs subditum et fidelem suum commendatum habeat.
[8]
Arch. metrop. cap. Prag. Codex O, Collectanea 160.

[9]
197.

[10]
Král Ferdinand odpovídá Janovi z Pernšteina na stížné výtky mu činěné; vyvrací příčiny
[11]
nelásky k němu, zvláště co se týče náboženství. K vytce, że pro víru mnozí Čechové byli
[12]
od něho životův zbaveni, odpovídá otevřeně bez zapírání, že tak stalo se, však že jen náčel-
[13]
níky a svůdníky trestal; že chrání víru pod jednou i pod obojí, jiných vyznání že nestrpí
[14]
a nedovolí, aby každý žil a věřil po své vůli. Odpird dále žalobám v příčině berní; omlouvá
[15]
způsob svého živobytí; připomíná, že volba jeho za krále Českého byla sice svobodná, však
[16]
že manželka jeho právo měla k nástupnictví. Válku v Uhřích nepodnikl bez rady a svolení
[17]
Čechův. Sjezdové krajští mají svolávání býti jen se svolením královským; na sněmích že
[18]
projednány býti mají nejprve věci obecně důležité a potom soukromé; o hranice zemské že
[19]
vždy bedlivě pečoval oc. 1539, po 2. prosinci.

[20]
(Responsum sacrae Rom., Ungariae, Bohemiae oc regiae Mtis ad singulos arti-
[21]
culos a dno de Pernstain, Suae SRMti oblatos et propositos 2. Decembris 1539.)

[22]
Primo quod sua sacra RMs grato animo et gratiose suscipit admonitionem
[23]
et consilum eius, quod a fide et sincera animi benevolentia proficisci non dubitat.

[24]
Deinde quod de mutuo inter principem et subditos amore eiusque fructibus
[25]
propositum est, bene prudenterque propositum esse, nec Mtem Suam sacram unquam
[26]
aliter sensisse, aut ei rei defuisse, occasionemve ullam, quo id minus fieret, prae-
[27]
buisse, sed Bohemiae regnum summo amore complexam semperque prosequutam
[28]
fuisse, proque eius bono et commodis nullos unquam labores devitasse. Cuius rei
[29]
optimus certissimusque testis omnipotens Deus est, a quo etiam si aliter sit, nec
[30]
filiitatem sibi in suis rebus sua SMs dari exoptat.

[31]
Causas vero, cur a subditis in regno Bohemiae aliisque ad id pertinentibus
[32]
provintiis Ms Sua sacra mutuo non ametur, has Sua Ms subesse putat: Primo fidem, de
[33]
qua paulo post respondebit. Deinde bernas seu contributiones, quas quidem com-
[34]
plures factas Sua sacra Ms sibi esse non diffitetur, illas tamen non in vanos aut in-
[35]
utiles, sed in regni ac totius christianitatis publicos usus fuisse conversas profitetur;
[36]
quas etiam non rogati ultro pro publico regni ac totius christianitatis bono ac com-
[37]
modo facere debuisse videntur, cum alieni nec Suae S. Mtis subditi idem facere non
[38]
recusarint, nec semel fecerint. Tertio nonnihil in causa fortassis sunt mores SMtis,
[39]
quod ludis, conviviis aliisque similibus minime delectetur: id vero jure Suae SMti


Text viewFacsimile