[1] |
|
---|
[2] |
aby to rozvázání v nebi bylo. A potom promluvením k kající-
|
---|
[3] |
mu: smiluj se Bůh Otec nad tebou v Kristu Ježíši, a račiž odpu-
|
---|
[4] |
šténí v něm skrze Ducha svého učiniti a moci přidati, k vůli
|
---|
[5] |
své se ostříhati. A já tě mocí mně svěřenou v poselství Kri-
|
---|
[6] |
sta Ježíše rozvazuji od svazku, v kterýžs všel v té naději, že
|
---|
[7] |
tě Bůh Otec v Kristu JeZisi, v Duchu svatém rozvazuje a pří-
|
---|
[8] |
jímá zase k milosti v obnovené úmluvě svědectví poselství
|
---|
[9] |
svého ve jmeno Otce, i Syna, i Ducha svatého. Amen. Jdiž
|
---|
[10] |
v pokoji a nechtějž více hřešiti. A prvé než k svátosti při-
|
---|
[11] |
stoupí, za zjevný hřích má pokoru ukázati, pakli jest tajný,
|
---|
[12] |
tedy sám kněz zaň tajně a potom posluhováním posvátně roz-
|
---|
[13] |
|
---|
[14] |
Forma od Pána Krista vydaná. Odpouštějí se tobě
|
---|
[15] |
hříchové tvojí, jdiž v pokoji a nechtějž více hřešiti, af se tobě
|
---|
[16] |
|
---|
[17] |
Leta Páně 1504 toto souzeno jest. Proč lidé naděje
|
---|
[18] |
vůbec nepožívají? I vidělo se toho času proto, že pro nedo-
|
---|
[19] |
statky strany zprávcův, že když se neslouží zřízeně, podle
|
---|
[20] |
úmluv Božích s lidmi a slibův jeho, na kterýchž věcech vla-
|
---|
[21] |
stně záleží naděje budoucí milosti a pravdy v Kristu, že bude dána.
|
---|
[22] |
Strany pak lidu nedostatek někdy bývá strany dověrno-
|
---|
[23] |
sti, poslušenství a svědomí, a pravdy úmluvy Boží neostříhání,
|
---|
[24] |
v kteréžkoli věci se nadíti sluší. Dosti zdá se lidem, věrným
|
---|
[25] |
zprávcům věřiti a na jich ubezpečení ctnostně spolehnouti,
|
---|
[26] |
když ve všem jim bylby člověk zjeven sprostně.
|
---|
[27] |
Z sněmu jiného. Výše držeti o opravení lidském, jest
|
---|
[28] |
příčina pochybování o sobě při naději, a že milostí Boží ne-
|
---|
[29] |
mnějí býti, když takové nečijí, jakž o ní smýšlí. A ztoho také
|
---|
[30] |
všecka provinění blížních svých nesnáz nesou, když za to mají,
|
---|
[31] |
žeby toho nemělo býti, a ztoho i nezbytedlní. Ale poznati, co
|
---|
[32] |
jest člověk a kterak malé jest jeho opravení v moudrosti i
|
---|
[33] |
v moci, jest příčina ponížení, že tak zkaženého umínil ještě i
|
---|
[34] |
s tím Bůh spasiti v Kristu. A že v tom nalézaje se, má čeho
|
---|
[35] |
vděčen býti od Boha. A z toho jest příčina snášeti jiné a sna-
|
---|
[36] |
dně jich viny odpouštěti a nemilostivě jich nesouditi, ovšem
|
---|
[37] |
nepotupovati. Neb v tom jest skutečné zákona Božího plnění,
|
---|
[38] |
a přikázaní Božího ostříhání, aby chtěl vše činiti; což Bůh
|
---|
[39] |
chce od něho činěno míti a činil, což ví a můž. A podle zří-
|
---|
[40] |
zení Božího aby se k tomu poddal, aby chtěl odlidí přijímati
|
---|
[41] |
naučení, výstrahy i trestání, a opravoval neb opraviti chtěl
|
---|
[42] |
viny, kteréž poznává pokorně; zvlášť o kterýchžby se mohl
|
---|
[43] |
domněti nejblíže, že jemu věrně a právě podle Boha radiliby,
|
---|
[44] |
a že oni jsou ti, o kterýchž Pán Ježíš dí: Kdo vás slyší, mne
|
---|
[45] |
slyší. Kdož to do sebe mají, ti víry živé a lásky k Bohu i
|
---|
[46] |
k lidem dokazují, by písem málo svědomi byli; neb jsou jich
|
---|