[1] |
|
---|
[2] |
Ta práce dvojí hodnosti potřebuje, jedné života ctného,
|
---|
[3] |
|
---|
[4] |
První hodnost potřebuje svédomi dobrého i obcování ctného
|
---|
[5] |
a dobré pověsti. K ouřadné moci v službě potřebí úmysla upří-
|
---|
[6] |
mého, smysla zdravého, umění, opatrnosti, rozšafnosti, sily, do-
|
---|
[7] |
věrnosti, hotovosti, poslušenství, povolnosti, milosti ku práci
|
---|
[8] |
o spasení lidské péče, starosti i skutečnosti. A podle toho můž
|
---|
[9] |
pravé vyvolení poznáno býti, jenž bude znamení vyvolení Bo-
|
---|
[10] |
žího. Podle řádu první církve měloby volení tu každého býti
|
---|
[11] |
od toho zboru, v kterémžby byl ku práci, a aby byl na to
|
---|
[12] |
vyslán s dobrým svědectvím hodnosti a ouzké radě podán a
|
---|
[13] |
skrze ouzkou radu biskupovi k posvěcení neb k potvrzení.
|
---|
[14] |
|
---|
[15] |
Povolání jest osob před starší úmysla starších oznámení
|
---|
[16] |
v požádání ku práci, a osob těch vůle neb úmysla zvědění.
|
---|
[17] |
|
---|
[18] |
Dvoje má býti zkušení. Jedno předcházející života ctného
|
---|
[19] |
a péče vlastní pilné o spasení své, hodnosti v chození povo-
|
---|
[20] |
láním svým, víry, dověrnosti, poslušenství, povolnosti, pokony,
|
---|
[21] |
trpělivosti, dobrých tvárností a pověsti dobré v pilnosti, v oby-
|
---|
[22] |
čejích, bratrství 1 v Citáni 1 v uóeni a t. d. Druhé má byti
|
---|
[23] |
zkušení podle předešlé neb přítomné práce, nad níž byl usta-
|
---|
[24] |
ven, v niž každý mčlby prvé pro zkušení ordinován býti, jako
|
---|
[25] |
místa připravování, zboru odvíráni, zaviráni, svoláváni, pfisluho-
|
---|
[26] |
váni zboru pohodlnostmi, zacínáni písni, Gitani, promlouváni,
|
---|
[27] |
řízení při almužnách neb při časných věcech, soudu činění
|
---|
[28] |
mezi jinými etc. Neb přitom má býti zkušovaná péče, pilnost,
|
---|
[29] |
vážnost, rozšafnost, povolnost, pokora, trpělivost, stálost, opa-
|
---|
[30] |
trnost, tajnost i ku práci milost. A bez práce té nemůž zku-
|
---|
[31] |
šení býti. Protož nejbezpečnější věc zkušovati v svěření niž-
|
---|
[32] |
|
---|
[33] |
Třetí pak zkušení býti má smyslu víry, i pri pismich
|
---|
[34] |
svatých, i v rozumu pravdy při zřízeném spasení, mnoho-li
|
---|
[35] |
toho nabyl, čiliby bylo co při něm z nezdravého učení aneb
|
---|
[36] |
smysla zavrženého. Neb poněvadž má víře a slovu Božímu
|
---|
[37] |
sloužiti k spasení lidskému zřízeně, povinen toho známost pra-
|
---|
[38] |
vou míti. Pozdě bývá počátkům řemesla mistru ustavenému
|
---|
[39] |
v verštatě se učiti. A byť v kterých artikulích ještě mdloba
|
---|
[40] |
a nedokonalä osvicenost byla, jediné jestli způsob dobrý k na-
|
---|