EN | ES |

Facsimile Lines

1081


< Page >

[1]
258

[2]
i) Kveton vždy žádá, aby nějak lépe opatřen byl. Odpo-
[3]
věditi, že při prvním usouzení zuostáváme, totiž aby na tom,
[4]
což mu učiněno, dosti měl, pakli kde své lepší , aby opravil.

[5]
11. Věci polské.

[6]
B. Simeon ptá se, má-li se do Lobzenice přenésti na byt,
[7]
poněvadž místa v Ostrorojci (jakž praví) jemu dlouho nebude,
[8]
prvé tehdy nežliby nepřátelé na něj připadli a jakž hrozí i
[9]
s ním i s věcmi bratrskými, jak by se jim libilo, nezacházeli.
[10]
Odpověď. Nevědouce jak místně pro nejedny příčiny nějakého
[11]
jistého o věci nálezu učiniti a zvláště, nebylo-liby nad tím
[12]
1 zboru Ostrojského i jiných ministrů i pánů zhoršení: za nej-
[13]
lepší soudíme, aby i starší, i ministrové, i patronové toho pilně
[14]
posoudili a snesli-li by se na tom, aby se B. Simeon odebrati
[15]
mohl, my že proti tomu nebudeme; mezi tím, dokudž by tam
[16]
byl, nepřestávalo-li by zvláště nebezpečenství věci bratrské i
[17]
své, aby pomalu někam jinam vypravoval.

[18]
Zbor Poznaňský. Zbor Poznaňský Bratra Girka nikoli míti
[19]
nechce a zvláště Polský, a velice k němu jest zuražen, tak
[20]
že pro něho, když tam starší byli, ku posluhování jíti ne-
[21]
chtěli. Má-li odtud vzat a přenešen býti jinam, když se zdá,
[22]
že k tomu hodných příčin nemají, a na druhou stranu zdá se,
[23]
že, nestane-li se jim, čeho žádají, že sotva, jakž hrozí, k lute-
[24]
rianům se neobráti. Zuostáno na tom, aby zboru Polskému
[25]
dán byl za zprávce i za hospodáře domu bratrského B. Ma-
[26]
těj Ryba a B. Girk do Leštna. O německého kazatele mají
[27]
tam ještě Bratří společně pilně rozmluviti, a někoho jiného,
[28]
bude-li hodnější než B. Libika, tam dáti, tak však, aby Němci
[29]
na něm přestati bez pohoršení mohli. U

[30]
O synod. Synod chtí míti na svatého Michala v Samotu-
[31]
lách a tam voliti do rady mezi starší někoho; též zříditi mi-
[32]
nistry a i nižších stupňů služebníky, byli-li by kteří hodni.
[33]
Povoleno, že se to muože státi, a za dobré usouzeno, aby
[34]
k tomu casu vypraveni byli tam z spolku našeho B. Jakub
[35]
Narcissus a B. Samuel Sušický, to však aby v mlčení všeli-
[36]
jak bylo.

[37]
O vraZedlniky. Mélo-liby jaké zvláštní pokání vražedlní-
[38]
kům, na něž moc světa nesahá, podobné jako v papeźstvu
[39]
ukládáno býti mimo vyloučení? Nového, něco neobyčejného
[40]
do Jednoty se uvoditi nemá, jako sou rozličné papeženců neb
[41]
moci světa při tom pokuty, ale na kázni, kterouž vedeme, do-
[42]
sti míti; takového vyloučiti zjevně v zboru a třeba si i ze
[43]
zboru, dokavadž by Pána Boha, přátel zabitého i zboru Bo-
[44]
žího neuspokojil, nepřijímati.


Text viewFacsimile