EN | ES |

Facsimile view

1081


< Page >

258

i) Kveton vždy žádá, aby nějak lépe opatřen byl. Odpo- věditi, že při prvním usouzení zuostáváme, totiž aby na tom, což mu učiněno, dosti měl, pakli kde své lepší , aby opravil.

11. Věci polské.

B. Simeon ptá se, má-li se do Lobzenice přenésti na byt, poněvadž místa v Ostrorojci (jakž praví) jemu dlouho nebude, prvé tehdy nežliby nepřátelé na něj připadli a jakž hrozí i s ním i s věcmi bratrskými, jak by se jim libilo, nezacházeli. Odpověď. Nevědouce jak místně pro nejedny příčiny nějakého jistého o věci nálezu učiniti a zvláště, nebylo-liby nad tím 1 zboru Ostrojského i jiných ministrů i pánů zhoršení: za nej- lepší soudíme, aby i starší, i ministrové, i patronové toho pilně posoudili a snesli-li by se na tom, aby se B. Simeon odebrati mohl, my že proti tomu nebudeme; mezi tím, dokudž by tam byl, nepřestávalo-li by zvláště nebezpečenství věci bratrské i své, aby pomalu někam jinam vypravoval.

Zbor Poznaňský. Zbor Poznaňský Bratra Girka nikoli míti nechce a zvláště Polský, a velice k němu jest zuražen, tak že pro něho, když tam starší byli, ku posluhování jíti ne- chtěli. Má-li odtud vzat a přenešen býti jinam, když se zdá, že k tomu hodných příčin nemají, a na druhou stranu zdá se, že, nestane-li se jim, čeho žádají, že sotva, jakž hrozí, k lute- rianům se neobráti. Zuostáno na tom, aby zboru Polskému dán byl za zprávce i za hospodáře domu bratrského B. Ma- těj Ryba a B. Girk do Leštna. O německého kazatele mají tam ještě Bratří společně pilně rozmluviti, a někoho jiného, bude-li hodnější než B. Libika, tam dáti, tak však, aby Němci na něm přestati bez pohoršení mohli. U

O synod. Synod chtí míti na svatého Michala v Samotu- lách a tam voliti do rady mezi starší někoho; též zříditi mi- nistry a i nižších stupňů služebníky, byli-li by kteří hodni. Povoleno, že se to muože státi, a za dobré usouzeno, aby k tomu casu vypraveni byli tam z spolku našeho B. Jakub Narcissus a B. Samuel Sušický, to však aby v mlčení všeli- jak bylo.

O vraZedlniky. Mélo-liby jaké zvláštní pokání vražedlní- kům, na něž moc světa nesahá, podobné jako v papeźstvu ukládáno býti mimo vyloučení? Nového, něco neobyčejného do Jednoty se uvoditi nemá, jako sou rozličné papeženců neb moci světa při tom pokuty, ale na kázni, kterouž vedeme, do- sti míti; takového vyloučiti zjevně v zboru a třeba si i ze zboru, dokavadž by Pána Boha, přátel zabitého i zboru Bo- žího neuspokojil, nepřijímati.



Text viewManuscript line view