[1] |
|
---|
[2] |
Z strany propouštění k stavu manželskému.
|
---|
[3] |
Mamet pak za to, že od nich v smyslu rozdílni nic ne-
|
---|
[4] |
jsme, než tak že činíme, jakž učíme a v confessí zapsáno jest;
|
---|
[5] |
aby zprávcové neb kněží pro pilnější učení se písmům sva-
|
---|
[6] |
tým a volnější zborům Páně sloužení (což nejvýš pro svědomí
|
---|
[7] |
možné) byli svobodní a volní atd.
|
---|
[8] |
Item. A však za hřích nepokládají, aniž pro to koho od-
|
---|
[9] |
suzují, kdyžby z hodných příčin kněží se ženili atd. Tak se
|
---|
[10] |
stalo pfi Strejókovi, item při Kavkovi. Nikda mu nebylo zbra-
|
---|
[11] |
ňováno, ale co on činil jak řádně? Nýbrž jak čeládce i všemu
|
---|
[12] |
tomu zboru posvitil? Ano jakou ütrZku na Bratří uvedl, když
|
---|
[13] |
toho u nás neví? A snad i on to sám již lépe zná a vidi,
|
---|
[14] |
maje sobě světle tu věc předloženou? Ale o to bohda při shle-
|
---|
[15] |
dání pěkně a bratrsky i milostně spolu uhodíme a se sjedno-
|
---|
[16] |
myslníme, abychom jednostejně i mluvili i činili.
|
---|
[17] |
|
---|
[18] |
Co se muziky dotýče, poněvadž středmého užívání ji,
|
---|
[19] |
kdežby nebyla ku překážce ale ku pomoci pobožnosti, nikdy
|
---|
[20] |
žádný z rozumných a svatých mužů předků našich i jiných
|
---|
[21] |
nehanël a netupil, rozumíme, že ani vy toho nečiníite. A takž
|
---|
[22] |
na odpor nestředmému jí užívání, více se s ní nežli s učením
|
---|
[23] |
jiným theologickým, náležitým ku pobožnosti atd. obírání et
|
---|
[24] |
ceteris abusibus, my sme nikdy místa dávati a povolovati úmy-
|
---|
[25] |
slu neměli a nemáme, leč by se co toho kde mimo naši vědo-
|
---|
[26] |
most přihodilo, pročež i k tomu se pfihlidne bedlivé. V čas
|
---|
[27] |
pak protivenství a zármutku, netoliko že muziky zanecháno
|
---|
[28] |
býti má a hůsle po vrbinách rozvěšeny, ale také i potřebného
|
---|
[29] |
života pohodlí, a nad to tělesných zvolností a rozkoší, ovšem
|
---|
[30] |
svobodného a bezuzdného žádostí těla vyplňování že jsou se
|
---|
[31] |
předešli svatí varovali, a od toho, Kristova ducha majíce, mocí
|
---|
[32] |
jeho se zdržovali, to všechněm, zvláště staré učitele čítajícím
|
---|
[33] |
|
---|
[34] |
A protoZ nepochybujemet, že vtom ve všem i vy s námi
|
---|
[35] |
i my s vámi právě jsme jednomyslni, jako ti, jenž jedním du-
|
---|
[36] |
cha Kristova světlem podéleni i svatou laskou gruntovně a
|
---|
[37] |
cele spojeni jsme, a takovit bohda züstaneme in aeternum,
|
---|
[38] |
zpráv lidských a nesrozumění sobě, ač bylaliby v čem jaká,
|
---|
[39] |
k shledání společnému odložíce.
|
---|
[40] |
|
---|
[41] |
Ze strany osob některých jako Johannesa Gircea, poně-
|
---|
[42] |
vadž Turynští rádi by ho měli, povoliti mu a pustiti ho v tom
|
---|
[43] |
úmysle, v kterémž se ohlašuje, že věrný předce Jednotě zů-
|
---|