EN | ES |

Facsimile Lines

1005


< Page >

[1]
Fol, 135%

[2]
Fol. 135*

[3]
Fol. 1305

[4]
sia et quod venerabilem ecclesiam representat, Et quia aliqui volunt
[5]
dicere, quod declaracio supraposita de potestate immediate a Christo
[6]
etc. non fuit facta per ecclesiam, eo quod tunc non erant in Con-
[7]
stancia omnes obedientes, sed sola obediencia Johannis XXIIL, patet
[8]
quod ex istis / litteris Martini pape et tocius concilíi aperte con-
[9]
futantur, nam in predictis interrogatoriis ponuntur sequencia: ,Item
[10]
interrogetur, utrum credit, quod sentencia lata super condempnacione
[11]
articulorum Johannis Hus et Johannis Wiclef per sacrum concilium
[12]
fuit rite et legitime lata?^ Et tamen manifestum est, quod illa sen-
[13]
tencia fuit lata antequam essent ibi tres obediencie. Similiter eciam
[14]
ponit interrogatorium de declaratione facta in concilio Constanciensi
[15]
super communione divine eukaristie sub utraque specie, que fuit
[16]
facta, dum adhuc ibi erat sola obediencia Johannis. Et sic apparet
[17]
ex decursu litterarum predictarum, quod Martinus approbat, fuisse
[18]
verum concilium Constanciense representans venerabilem ecclesiam,
[19]
non solum pro tempore, quo iam erant tres obediencie, sed eciam
[20]
pro tempore precedenti . . . |

[21]
. dicunt, quod si concilia generalia possent corrigere et deponere
[22]
summos pontifices, pari racione populi habe[re]ntur corrigere et
[23]
deponere principes seculares. Qui enim talia dicunt, manifesto auc-
[24]
toritatem conciliorum ... destruunt... clare quoque negant, conci-
[25]
lium habere immediate auctoritatem a Christo, Nam ipsum conci-
[26]
lium Constanciense reprobavit illum articulum inter articulos Johannis
[27]
Hus contentum, quod principes haberent puniri ad arbitrium populi,
[28]
et in alterum approbavit, quod concilium habet immediate potestatem
[29]
a Christo etc.... /

[30]
ITALSKÉ POLEMIKY PROTI HUSITÜM.

[31]
O POMĚRU Italie k husitství nevíme dosud skoro ničeho.
[32]
Potkáváme se pouze s osobami representujícími církev, jako Fer-
[33]
nand z Luky, Julian Cesarini, Aeneas Sylvius a Jan Kapistrán, ale
[34]
ničeho se nedovídáme o vlivech husitství na veřejné mínění italské.
[35]
Ani ve vyprávěcích pramenech italských se o této věci nedočítáme.
[36]
V celé veliké sbírce Rerum italicarum scriptores podařilo se mi
[37]
nalézti všeho všudy tři velmi skromné zmínky o počátcích husit-
[38]
ského hnutí. První dvě zprávy pocházejí z kroniky Filipa de Lig-
[39]
namine, die jehož mínění Hus a Jeronym rozšířili učení Viklefovo
[40]
po Čechách. Co jim velmi napomáhalo, byly zmatky v církvi vy-
[41]
volané schismatem. Účelem nového hnutí bylo podvrátiti postavení
[42]
kněžstva. Pisateli se tedy jeví husitství nikoliv jako hnutí reformní,

[43]
100


Text viewFacsimile