14 Č. 6. 1404, Jan.
erit terre Sodomorum in die iudicii, quam“ populo eicienti dignos prepositos. Et in
signum detestacionis huius peccati Christus legitur bis intrasse templum, ut dominus,
Johannis 1° 2° et Mat.® 21°, quia secundum Gregorium in Omeliis super ewan-
gelia" omelia 17: ,Subditorum culpas percutit per pastores, sed pasto-
rum vicia per semet ipsum ferit“.
Quod eciam symonia sit prima et precipua heresis, sacri edocent
canones, quibus vos contraire pro heresi reputatis. Unde questione prima
ultima ex decreto Pascasii Sic habetur ”: ,Patet simoniacos veluti primos et precipuos
hereticos ab omnibus fidelibus esse respuendos, et si commoniti non resipiscant, ab
exteris eciam potestatibus opprimendos. Omnia enim crimina ad comparacionem sy-
moniace heresis quasi pro nullo reputantur^ Ab exteris, dicit glosa, id est a
laycis, qui habent potestatem hanc extra cleri ecclesiam, ut distinccione
17?: ,Nec licuit^" et 283 questione quinta: ,Principes*.5 Ex quibus patet,
quod symoniaca heresis non est par predictis? aliis, ymo maxima, quia
peccatum in spiritum sanctum, et pessima, quia Sodoma spiritualis, et
contagiosa, quia lepra spiritualis.
Vellem igitur, bone domine magister, quod dimissis ambagibus" ac
glosis extraneis in caritate vera cum Christo Ihesu paupertatem ewan-
gelisaretis, quod idem dominus noster docuit verbo et exemplo, et dis-
cipuli sui, ut Petrus et Johannes: , Argentum et aurum non est michi*,
Paulus": ,Habentes victum et quibus tegimur, hiis contenti sumus*.
Augustinus testamentum nullum fecit, quia pauper Christi unde facere
non habuit, Martinus ante pauper et modicus, celum dives ingreditur,
Nicolaus tres massas auri proiecit etc. Beatus quoque Bernardus^ docet
presbiterum ,nulli! blandiri, palpare neminem, sed nudam nude pro-
mere veritatem. Clericus, inquit, qui partem habet in terra, non ha-
betit partem in celo. Item quod si clericus quidpiam habuerit preter
deum, pars eius non erit dominus, verbi gracia si aurum, si argentum,
Si possessiones, si variam supellectilem, cum istis dominus pars eius
fieri dedignatur*.
Pacem igitur et caritatem diligentes, rogemus dominum cum eccle-
£v Unv. touž rukou in margine opraveno místo nezřetelně psaného slova toho
v textu, kde by se mohlo číst jako peccatis. — "v Unv. následuje mezera několika cm.,
jež vůbec nebyla popsána. — i nullum Unv.
1*9 Srun. Joh. 2, 14 a d, Mat. 21, 12. — " Greg. Omel sup. evg. 17, Migne Patrol. 76,
1145. — "* Následující citál má i Wyclif, Desim.4. — ‘3c 27 C I q 7 (Friedberg I, 437);
jest výrok papeže Pascala. — ^ c 4 D XVII (Friedberg I, 51).— 5 c 20 C XXIII q 5 (Fried-
berg I, 936). — '* Srun. Act. 3, 6. — U 1. Tim. 6, 8. — '* Bernard (vlastné Gaufridus
abbas, Declamationes de colloquio Simonis cum Iesu ex s. Bernardi sermonibus coll.,
vyd. v Partzi 1729 S. Bernardi Opera V, 301, Migne PL 184, 443; jest to zejména od
slov „Clericus inguiť citát z Jeronyma ad Nepot. uvedený v Corp. iur. can. c ó C XII
q 1 (Friedberg I 678). Sedlák str. 97* zde znění rkRpné přímo falšuje, položiv místo
zcela zřetelného rkpného Bernardus“ své vlastní Jeronimus“ a připojuje dotčený
citát z Jeronyma (z Dekretu), ač v rkpe nic z něho není mimo poslední část, jíž užil
Bernard!