XXXI
197—211) s dodatkem (do 122), klerého Erben nepojal, dále Seneca
a jiné verše.
Následuje část pro nás nejdůležitější, nejprve český text relace
Mladoňovicovy f. 125—139', velmi krásně psaný, s červenými iniciálkami,
potom f. 140 se záhlavím červeně psaným: „Epištoly M. Jana Husi
z Konstancie' řada žalářních listů Husových (vyčet v. níže), jež
jde do f. 163 a k níž se dodatečně ještě na f. 174—174' připojuje
jeden list a nadpis jiného (Havlíkovi), již dříve psaného. V naznačené
prostoře mezi oběma částmi listů najdeme před opisem rozsudku a řeči
Lodskeho na f. 163: ‚Articuli lecti contra doctrinam Joh. H.
die Martis XVIIP mensis Junii in congregacione publica et
lIraditi notario', ale neni ani tu vlastních artikulü, toliko známé nám
již prohlášení Husovo je pak opsáno, zjev ne nezajímavý pro záhadu,
jež nás při podobné příležitosti zajímala u rukopisu Vdn. Potom násle-
duje (f. 163—165) rozsudek koncilu proti Husovi a (f. 165—167) řeč
biskupa Lodského, načež po některých přípiscích, naznačujících, co vy-
necháno, od f. 167" do 173 tretí Cast relace Mladoňovicovy (Doc. str.
273-—285), a dale, za dokončením řady listů, na f. 175—187' část druhé
části relace Mladoňovicovy (Doc. 266 n.), ale poněkud přeházena a pro-
vázena jinými dokumenty, s ní již v rukopise Vdn spojenými (listy če-
ských pánů, glejt atd.).
Konečně — není již třeba další přehled různorodého obsahu uvá-
děti tak podrobně — v další části může poněkud zajimati na f. 207—207'
píseň ,V naději boží', a na str. 211—215 domnély Husüv katechismus
(Doc. 705 n.) na f. 225—229 Husovo „Jádro“ a mravoučné verše (Erben
Ш, 255—259).
Také tento rukopis, jak řečeno, jest opis, ale v jednotlivých částech
v nestejných dobách vzniklý. Co do vročení, nehledě k částem jistě až
v 16. stol. dodatečně psaným, neboť listy nás se týkající psány jsou
vesměs písaři 15. stol., může zajímati zápis na f. 199—199': [Ista tabula
per modum oraciuncule edita ostendit numeros septimanarum (předtím
Skrinuto ebdomadarum) intervalli carnisprivialis incipiendo computare
seplimanas a prima dominica post festum Nativitatis Christi usque ad
dominicam Esto michi. Et durat hec tabula ad annos LXII, et
incipit anno nativitatis eiusdem M*CCCC vicesimo. Verte fo-
lium etc‘, na druhé straně pak zakončil písař tabulku: FFinivi cum
lumine sabbato in die Valentini ante dominicam Exurge
ete“ Byla tedy tato tabulka dokončena dne 14. února některého roku,
kdy tento den připadl na sobotu po Devítníku (čili před osmou nedělí
předvelikonoční). To může býti v 15. stol. jen rok 1422 nebo 1433. Jest
ovšem svrchované obtížno určovati písmo na tak krátké lhůty, nicméně
myslím, že zde spíše, třeba ne z důvodů grafických, snáze se rozhod-
neme pro r. 1422, již proto, že jest onomu východisku výpočtu neděl
(1420) bližší. Ovšem písař mohl výpočet tento později teprve nalézti