Waveform view
prevzate-kotouc-79-09B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
když
upadlo
jde
extazi
že
je
to
důkaz
toho,
že
něco
u
nich
není
v
pořádku.
Protože
nevěřím
už
dneska,
že
je
něco
nadpřirozeného,
do
čeho
se
člověk
musel
za
tím
že
Ztratí
kontakt
s
tím
takzvaným
přirozeným.
Takže
správný
způsob
postupu
je,
neztratit
kontakt
s
ničím,
Je
to
k
ní
ale
ocitnout
se
nad
tím.
Já
bych
to
řekl
asi
technicky
nějak.
Jestliže
letec
letí
nad
krajinou,
nemůže
se
říci,
že
by
měl
přímý
kontakt
se
zemí.
ale
protože
jenom
letec,
který
se
vznáší
určitou
výšku
nad
zemí
a
nazí
o
třebas
moře
na
zemi
tak
kontakt
nezem
má
a
to
je
ta
přitažlivost
to
země
která
ho
drží
v
určité
výše
a
nebudeme
aby
a
ze
že
spitím
letadlem
ještě
výše
tento
kontakt
má
duše
jestliže
se
ocitne
nad
tím
čím
byla
dosud
tak
to
vypadává
ce.
Že
totiž
neslouží
se
po
zemi
a
už
nýbrž
se
vznáší
ale
má
kontakt
se
zemí
jestliže
ho
ztratí
to
to
není
v
pravém
pole
smyslu
cesta
lásky
nýbrž
nebo
úplná
cesta
lásky
tak
je
to
cesta
zůstali
citů
které
člověka
tonou
tak
se
upadne
zastat
kontakt
s
touto
zemí
ne
tak
ale
všem
jak
se
také
tento
kontakt
tak
se
přestane
orientovat
a
zase
na
něho
naléhat
jeho
přirozenost
která
nebyla
plně
opuštěná
která
která
čtyř
zůstala
a
naléhavou
až
se
musí
odtamtud
zase
vrátit
takže
on
každé
extase
vaší
nazpátek
je
z
toho
byli
nešťasten.
Tak
to
po
neprovedl
správně
a
toto
by
na
cestě
lásky
nemělo
zastávat
na
cestě
lásky
by
člověk
nemít
tím
způsobem
jako
svatý
jan
já
bych
to
řekl
na
tom
příkladu
svatého
jana
když
svatý
jan
nedbal
jako
ostatní
apoštolům
a
dbali
nebo
to
eště
nebyl
apoštola
to
byli
učedníci
k
bavila
to
abych
ho
přišli
život
on
nedbal
tak
se
ocitl
jako
jediný
pod
křížem.
To
šlo
o
život
protože
kdyby
ho
byl
někdo
poznal
že
to
to
jeho
následovníky
a
patří
na
ten
kříž
taky
nebyl
by
žádný
problém
křižovat
nebo
ho
zabít
nebo
věznit
takového
ale
on
o
svém
životě
vůbec
nevěděl
on
byl
sice
v
těle
byl
vědomí
toho
co
dělá
nebyly
žádné
extazi
ale
naprosto
od
sebe
odstoupil
on
se
v
lék
ze
sebe
jak
by
řekl
říkat.
A
tak
to
ze
sebe
svlečené
a
z
všeho
stvořeného
svlečené
neboť
všechno
stvoření
mu
bylo
vedlejší
on
šel
za
tím
ježíšem
který
tam
udělal
na
kříži
on
se
dočkal
jedné
věci
nesmírně
důležité
která
je
pletou
rozhodující
fázi
na
cestě
lásky
pomocí
níž
totiž
ten
člověk
nemusí
upadat
do
extaze
nýbrž
mu
ne
se
bez
extaze
dostat
do
dokonalejšího
kontaktu
s
bohem
a
to
je
znázorněno
v
tom
evangeliu
svatého
já
takhle
přišel
pod
kříž
když
umíral
a
řekl
mu
hle
matka
tvá
ukázal
na
marii
a
jeho
matce
řekl
hle
syn
tvůj
a
když
jestliže
nám
panna
maria
představuje
nesmrtelnou
duši
tak
v
této
fázi
by
měl
dojít
k
tomu
že
se
osobně
vědomě
stýkáme
svou
podstatou
svým
vědomím
že
jsem
nesmrtelnou
duší
a
to
už
je
za
stejnou.
To
znamená
duše
za
to
dí
čili
vám
přešel
přes
tu
spolku
o
trestali
se
svým
ko
mluvili
přesto
my
taky
ne
jakým
způsobem
to
se
dokonale
svlékla
ze
sebe
to
dokáže
tom
láska
která
sebe
zapomene
správná
láska
je
říkal
jsi
kazatele
neboť
tam
v
při
tom
posledním
líčení
to
posledního
soudu
kritika
kdykoliv
ste
milovali
svého
bližního
mě
ste
milovali
ne
všem
vystopovali
nezištně
bez
ohledu
na
sebe
pochopitelně
oni
mu
říkají
kdy
jsme
tě
viděli
kdykoliv
jste
ho
nejmenšího
z
bratří
u
mě
ste
milovali
na
to
říkáme
zkratce
samozřejmě
to
nám
okatě
říkal
dali
jste
mi
si
zajistit
navštívili
tomu
a
tak
dále.
Oko
říkáme
nám
toto
že
cesta
pro
vás
je
ta
taková
se
v
evropě
vyznačovat
soustavu
extázi
u
svatýho
jana
se
věnovala
klidným
přechodem
neextatickým
přechodem
do
vyššího
stupně
neosobního
vedení
kde
člověk
se
stýká
láskou
která
jakoby
nemilovala
protože
jestliže
dříve
měl
před
sebou
ježíše
kterého
on
miloval
a
ježíš
miloval
jeho
tak
to
bylo
osobní
to
byl
osobní
styk
dávkou
ale
když
teď
byl
synem
nesmrtelné
duše
tak
ten
představitel
toho
boha
byly
pryč
nesmíme
kdy
že
po
něho
byla
panu
marií
to
oni
potomka
ježíšovu
ne
za
boha
to
si
musíme
uvědomit.
A
pro
nás
do
sebou
nesmírně
důležitý
že
je
to
nesmrtelná
duše
kterou
nemůžeme
vy
dobře
považovat
za
boha
v
tom
smyslu
na
nebesích
nýbrž
to
je
něco
úkol
boží
koná
vytvořen
který
jsem
dopoledne
nazval
v
tom
ne
to
znamená
je
to
stvořitel
u
nás
líčí
který
vytváří
našem
prostředí
situace
lásky
který
moudře
miluje
skrz
na
protože
pak
zástěn
mezi
námi
který
jsme
na
jedné
straně
její
a
mezi
nesmrtelné
duši
celé
na
straně
boží
tak
spojka
se
otevřela
to
dokonale
propojené
všecko
ano
takže
to
nic
z
toho.
Eckharda
se
sem
bezvadně
hodí
jenomže
bude
třeba
to
takhle
dovysvětlit
ano
on
sám
s
to
vysvětlení
ani
svým
žákům
neposkytuje
no
že
se
nám
nabízí
něte
například
nabídl
to
okamžiku
kdy
jsem
tu
knížku
našel
a
když
jsem
si
tam
stáhl
jak
se
vám
to
dopoledne
tady
líčil
toto
poznání
co
to
je
pro
cestu
lásky
že
to
tam
může
existovat
to
to
nic
a
že
absolutně
nutné
aby
tam
existoval
když
se
s
dost
se
dostat
a
zvané
níž
lásky
to
za
pomahat
od
té
vyšší
lásky
kde
už
člověk
není
faktem
nýbrž
kde
miluje
aniž
ví
že
miluje
ano
by
totiž
vlivem
tak
by
se
znovu
pomůže
na
úroveň
předešlu
té
nižší
lásky
protože
by
si
mysleli
že
to
on
který
by
kdežto
tady
neví
že
miluje
tak
ví
v
každém
případě
že
miluje
bůh
to
to
vidí
na
pasek
jako
jsem
tehdy
viděl
v
tom
koncentráku
že
on
mě
o
tom
příteli
který
jsem
tam
viděl
se
třás
že
já
nejsem
schopen
do
člověka
vstoupit
a
on
pomocí
mého
vědomí
vstoupil
do
toho
člověka
který
na
kterou
se
na
kterém
se
ukázat
svoji
lásku
příklad
své
lásky
moc
své
lásky.
To
byla
obrovská
moc
že
ten
dotyčný
do
které
pomocí
boží
milosti
sem
takhle
viděl
ten
říkal
mluvíš
pravdu
vidí
do
svého
do
života
co
jsem
nikomu
neřekl
a
proto
co
mě
řekneš
to
já
udělám
prosím
vás
takhle
nediv
normálně
nemluví
takhle
odevzdaní
toho
muselo
něco
chytnout
to
opravdu
do
něčeho
něco
do
něho
muselo
vstoupit
to
byl
v
mých
očích
ne
možná
v
jeho
ale
v
mých
očích
byl
obrovský
zázrak
podo
asi
taky
protože
to
se
mu
asi
nestalo
životě
todleto
a
to
byla
ta
moudrost
vloudila
ska
boží
která
ve
něho
vstoupila
a
já
sem
si
ji
nemohl
a
nemohu
si
ji
přivlastňovat.
To
je
totiž
dnešní
doba
oproti
té
středověké
o
které
jsme
se
bavili
a
ze
které
pochází
hlas
sekal
du
má
tu
výhodu
a
zároveň
nevýhodu
že
rozum
povýšil
na
kruté
to
na
rozsuzovat
tele
mezi
věcmi
který
je
a
rozum
v
sobě
obsahuje
na
rozumová
činnost
jenom
to
co
prošlo
smysly
protože
to
ale
prošlo
předtím
smysly
tak
je
to
služka
pověst
to
co
se
do
toho
rozumu
z
toho
protože
smysly
nám
věci
jako
že
ska
vědecky
víme
předstírají
vidění
slyšen
hmatání
tak
že
nás
to
uvádí
do
omylu
že
to
tak
fakticky
je.
Například
jsem
tady
říkal
že
ten
stůl
se
nám
zdá
být
kompaktní
hmotu
ačkoliv
mi
že
to
hlavně
samá
mezera
a
občas
nějaká
hmota
a
to
by
se
tam
muselo
špendlíku
hledat
ne
jenomže
dynastii
té
hmoty
způsobuje
abych
to
velkou
živeno
duše
ně
že
se
to
jeví
jako
z
tu
vina
milost
vnitřní
náboj
který
je
v
tom
v
té
hmotě
a
to
tak
a
zrovna
tak
v
tom
rozumu
v
tom
nějaký
náboj
ovšem
ten
je
uká
řady
kompaktní
řady
řady
bez
mezer
všech
možných
po
věr
zprostředkoval
ch
smysly.
Dokud
my
budeme
trvat
na
tom
že
je
to
to
nejzazším
co
člověk
má
k
dispozici
těžko
uděláme
další
krok
ale
nezáleží
na
tomto
lid
důležité
je
abychom
tu
soustavu
rozumových
zkušeností
a
smyslových
zkušeností
dovršil
tak
jak
je
to
za
dnešního
stavu
věčný
možné
a
za
dnešního
stavu
věcí
možný
je
moje
jsme
schopni
toho
abychom
daleko
dále
rozumovou
činností
do
než
došel
člověk
středověký
a
než
došel
člověk
starověký.
To
znamená
my
z
vyšší
pozice
můžeme
jít
dál
čím
my
nemusíme
dělat
tak
obrovský
skok
těm
duchovním
věcem
jako
dříve
protože
tento
most
nebo
tento
stupeň
na
kterém
my
dneska
stojíme
je
uka
z
nesčíslného
množství
klamu
ale
to
nevadí
přestože
je
takhle
utá
my
si
ji
se
přece
jen
na
ní
můžeme
postavit
a
to
je
na
tom
důležitého
ne
že
je
klamný
ale
že
na
něj
můžeme
že
na
ně
můžeme
stát
jestliže
uznáme
všechno
co
tady
říkám
co
tady
říkám
jeho
kvalitě
tak
jsem
nevadí
že
uká
ze
řady
omylu
a
předsudků
to
nám
nevadí
hlavně
že
naše
noha
na
tom
může
stanou
sto
je
důležité
a
toto
obě
eckharta
ještě
nebylo
možné.
Já
nesmím
něco
ním
to
že
máme
školy
a
že
se
tam
násilím
člověk
učí
věcem
o
kterých
si
myslí
i
ve
zralém
věku
že
jich
nebude
potřeba
pravé
nepotřebuje
že
on
se
dostal
toto
rudží
jak
takovému
novému
způsobu
řek
bych
vědeckého
myš
vděčnější
ho
myšlení
než
jako
byl
schopen
člověk
člověku
který
všechno
měl
zahalena
to
ruky
tajemství
neska
už
to
na
ní
tajemství
to
co
potřebuje
k
o
všech
tady
dycky
bylo
je
důležité
třebaže
to
není
úplně
pravda
co
my
víme
že
si
myslíme
až
tamto
není
tajemné
a
kdy
si
nesou
tato
mez
byla
daleko
tíže
ne
je
daleko
výše
kde
to
tajemné
začíná.
A
my
tedy
nemusíme
dělat
tak
obrovský
skok
my
například
dneska
nepotřebujeme
extázi
mystickou
bez
kterou
se
středověký
člověk
nemohl
odejít
bez
které
se
nemoh
obejít
obešel
se
do
ní
a
té
podivuhodné
protože
on
už
měl
schopnosti
které
bude
mít
náš
člověk
tak
někdy
ještě
za
nějakých
čtyři
sta
let
e
on
správně
předvídal
on
už
to
schopnosti
měla
on
tedy
vyučoval
bez
extaze
zužoval
takovým
milým
vstupem
jenomže
vás
nesmí
mít
až
to
budete
číst
jak
mu
to
všechno
lehce
šlo
o
to
úžasně
lehce
jeho
žáci
na
něho
s
obdiv
hleděli
jak
on
říkal
překáží
se
s
bohem
například
tak
poznáš
taky
sám
sebe
tak
je
to
tam
zrovna
byla
v
tomto
svém
vám
včera
četl.
A
ono
to
je
sice
pravda
ale
například
u
mě
to
poznám
sama
sebe
aspoň
do
určité
míry
potřebné
to
nedovíte
po
tom
že
se
setkal
s
bohem
sedmnácti
letech
teprve
v
šestadvaceti
letech
mě
došlo
to
co
sebepoznání
čili
se
devět
set
není
maličkost
kdežto
on
to
káže
ek
jako
že
dostane
okamžitě
víte
to
jako
byl
úžasně
daleko
proti
nám
náš
obdiv
mu
patří
opravdu
takovýto
člověk
tomu
by
se
mělo
zakázat
aby
takhle
mluvil
protože
od
těm
mýlí
lidi
ne
já
bych
opravdu
by
tu
možnosti
svatý
bych
střílel
když
mu
to
když
to
takhle
všechno
snadno
jde
vy
máte
i
o
několikrát
mínění
že
mně
něco
šlo
snáze
než
třebas
ve
vám
se
na
velkém
omylu
nešlo
všechno
jenom
donucením
jenom
ty
události
zevní
mě
toho
přiváděly
protože
jsem
pomocí
nerovnováhy
těchto
věcí
dosahová
než
to
od
vás
chci
abyste
pomocí
rovnovážné
ho
stavu
tyto
věci
dostat
daleko
lepší
té
to
chyba
budoucnosti.
Takhle
to
bude
mě
jednou
vypadat
a
byli
ti
neměli
nějaký
předěl
mezi
přirozeným
nás
přirozeným
aby
lidi
to
přirozené
a
se
dá
do
nekonečna
tahat
že
taky
existuje
přirozenost
boží
a
ne
nad
při
nos
tak
jak
to
cítil
tak
to
věděl
jak
to
poznával
a
není
to
přirozeného
nebude
budu
nutit
třeba
věřit
na
pána
boha
vůbec
ne
to
bude
to
bude
přežitek
ovšem
za
dob
ježíš
aby
to
byl
hlavní
argument
a
on
nelhal
ale
budu
to
si
to
nebude
už
to
vidíme
že
to
není
slavný
argument
moc
něhož
se
dají
kupředu
protože
člověk
na
tahne
ty
přirozené
možnosti
tak
kupředu
že
nebude
potřebovat
skoku
z
nichž
jeden
je
například
extáze
nebude
toho
zapotřebí
on
bez
těch
leta
skoků
přirozeným
způsobem
přejde
někam
tam
mi
nejsme
schopni
přejít
samovolně
aniž
si
to
bude
přát
že
on
bude
na
určité
úrovni.
Že
ze
které
se
to
dá
bez
kok
provést
jak
jsme
tady
najednou
případu
dneska
ukazovaly
ne
nějakého
určitého
muže
na
to
taky
do
toho
nebudu
jmenovat
ne
a
jak
bych
mohl
ukazovat
i
na
svém
případě
jenom
si
to
věci
nikdy
nepřál
jsem
si
nikdy
nepřál
být
duchovně
založen
navrhuje
nevěřil
a
vono
to
na
mě
sedl
a
najednou
jsem
bez
toho
nedovedl
být
živ
protože
jsem
vystihl
podmínky
a
pro
byste
tě
podmínek
se
měl
zase
nějaké
předpoklady
klo
se
zásahu
následují
lékařů
a
tak
dále
to
všechno
se
vám
líčil
někde
jinde
to
tady
nebudu
dál
předvádět
říká
například
ekhart
se
vědomě
nikdy
nestane
nespojím
nikdy
silo
neuvědomí.
Dokud
se
úplně
neteče
se
sama
sebe
a
dokud
se
úplně
neseš
ze
všeho
stvořeného
a
to
říká
velice
hezky
ale
prosím
vás
lék
něte
se
sami
ze
sebe
buďte
tak
dobří
udělejte
to
někdo
to
znamená
i
z
té
své
tělesnosti
ukažte
to
dokažte
to
já
bych
to
byl
nikdy
nedokázal
nikdy
kdyby
kdybych
byl
nevystihuje
om
podmínky
pro
to
léčení
ale
kdo
to
své
k
to
sem
nebyl
já
takže
nechtějte
vědět.
Jak
se
svý
ty
nýbrž
znát
jenom
podmínky
při
kterých
se
člověk
může
svléknout
aniž
by
nazval
oni
by
ho
to
stálo
život
eště
řečeno
a
oni
jsou
někdy
podmínky
takové
že
oni
sice
vystihne
ale
vono
to
stojí
život
já
jsem
vždycky
mluvil
při
té
bytosti
o
té
lambertíny
ne
dokud
tisíc
třista
třicet
ten
miláně
která
jsou
nado
nebylo
rostou
ne
dospělou
dívku
si
přála
se
spojit
s
bohem
a
viděla
tamto
přijímání
těch
jeptišek
a
jakmile
přijala
to
tělo
boží
tak
rázem
umřela
ne.
Tak
to
je
také
jeden
ze
způsobů
jak
se
dá
svléknout
na
se
dokonale
svlékla
ho
to
života
ovšem
v
tom
pojetí
tehdejším
středověkém
já
bych
neska
nikde
nedoporučoval
dospělému
člověku
aby
tyto
věci
studoval
studovat
by
mohla
aby
je
praktikoval
protože
by
se
svolal
vždycky
tímhletím
způsobem
tý
lambertíny
já
nejste
se
vytk
by
to
mělo
za
následek
smrt
že
tou
fyzickou
smrt
já
jsem
měl
co
dělat
abych
ještě
v
sedmnácti
letech
se
se
nebyli
tak
utne
dospělý
aby
abych
neumřel
lotru
to
na
mě
ta
fyzická
sobě
šla
ne
na
vás
už
ne
že
jste
dospělí
ne
takže
opravdu
sl
se
se
sama
sebe.
To
je
to
můžeme
udělat
jenom
to
že
to
připravíme
taková
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
jak
to
ježíš
kristus
říká
napřed
všechno
své
dokonale
použít
všechno
své
jak
miluj
taky
celého
sice
svého
své
své
své
ve
svého
ze
své
nesmí
zásobárnu
až
teprve
vydám
všechno
za
své
zásobárny
ale
jiným
způsobem
než
jak
se
promrhávat
věci
tak
se
ocitneme
už
rázem
na
prahu
otcova
domu
rozumíte
my
můžeme
promrhávat
dvojím
způsobem
že
přitom
jíme
s
vepři
jako
ten
marnotratný
syn.
Protože
na
nic
jiného
nezbývá
a
nebo
že
to
všechno
obětujeme
že
se
ten
život
bereme
jako
oběť
jako
službu
bohu
a
k
tomu
já
vás
vedu
a
to
se
tak
je
promrhávat
z
toho
se
taky
zříkám
to
taky
už
přestává
být
moje
člo
je
službou
mojí
bohu
toužim
říct
tak
já
jsem
dneska
byl
na
tom
poli
hospodáře
a
tedy
ta
úrov
která
se
z
toho
zrodit
ale
moje
to
ne
nejmenším
z
výškou
ani
na
nejmenší
zdířkou
se
s
ní
dělat
právo
kdybych
se
dělal
tak
se
všechno
na
hlavu
postaveno
já
musím
opravdu
pro
to
rozpadá
na
tom
poli
pracovat
a
to
je
ten
způsob
přípravy
toho
své
kluci
cestou
činnosti
a
obdobný
způsob
sletět
by
se
dal
předvést
na
cestě
lásky.
Tam
se
musím
dokonce
svléknout
té
lásky
která
si
přeje
toho
kterého
miluju
mít
ne
a
to
je
to
své
nutí
té
na
cestě
lásky
když
já
si
ho
nepřeju
mít
nýbrž
já
mám
miluju
pro
něho
samého
že
jenom
kvůli
němu
a
ne
kvůli
sobě
tak
tehdy
je
na
láska
na
takové
úrovni
že
mě
svlékla
ze
sama
sebe
mluví
o
něčem
co
nazývá
jis
řiká
duše
a
o
to
s
kristem
informuje
asi
tímto
způsobem
a
to
jiskru
duše
je
v
každé
lidské
duši
a
panuje
jako
spojka
mezi
jiným
tohoto
světa
a
mezi
vstupem
do
světa
dosud
neviděn
ho.
Které
který
tradice
nazývá
nadpřirozeným
ale
který
není
nějak
nadpřirozený
jenom
je
za
tou
spojku
to
je
veškerá
jeho
na
přirozenost
kdybychom
pomocí
té
spojky
která
sama
je
už
nestvořená
česky
řečeno
nepatří
k
tomu
co
vnímáme
v
tomto
světě
kdybychom
pomocí
této
spojky
se
přepadli
za
tu
jenom
za
tu
spojku
tak
bychom
najednou
viděli
nebo
vnímali
zažívali
věci
boží
ne
asi
tak
to
říká
on
a
říká
o
této
spojce.
Je
to
spojka
o
které
někteří
my
si
duchovní
praví
že
závislá
nebo
že
funguje
jenom
pomocí
lásky
že
se
dá
jako
zapojit
jeho
pomocí
lásky
této
na
to
do
na
to
slabé
to
nás
a
patnáct
kou
některý
říkají
se
na
to
vás
a
pak
poznáním
kterému
si
před
tím
předcházet
a
někteří
říkají.
Obojí
dohromady
a
ekhart
tomu
říkají
říká
no
ty
už
jsou
blíže
pravdě
ale
já
pravým
říká
on
že
ani
tím
ani
oním
toto
spojka
nemá
nic
společného
ani
z
láskou
ani
s
poznáním
ta
není
schopna
ani
poznávat
ani
milovat
tahleta
jenom
sprá
nic
víc
a
dá
se
tam
vejít
jenom
tím
že
se
svlečeme
ze
sami
sebe.
A
tím
se
na
tu
spojku
šlape
a
že
se
něčem
ze
všeho
stvořeného
toto
věční
se
ze
všeho
ovšem
my
jsme
si
už
tady
řekli
že
svůj
tnout
se
ze
všeho
je
nemožné
už
proto
že
člověk
sebe
nezná
do
té
míry
aby
to
moh
ze
sebe
své
si
on
neví
totiž
vůbec
o
tom
co
má
na
sebe
zavlečen
si
to
neuvědomuje
se
třebas
ne
protože
je
o
tom
informován
svým
rozumem
nějaký
kabátem
ale
ona
mu
zůstane
košile
a
protože
mu
zůstala
košile
tak
spojka
nefunguje
ano
asi
tak.
Kdežto
proti
tomu
říká
eckhart
jestliže
to
je
točení
se
krů
červené
jestliže
se
setká
s
bohem
tak
zároveň
pozná
sama
sebe
a
víš
jak
se
s
volenou
a
výš
čeho
se
váš
svléknout
je
to
pravda
ale
jenomže
to
pozdě
setkání
s
bohem
obě
bývá
tak
temné
povahy
že
to
tomu
člověku
nedá
konkrétní
program
nýbrž
jenom
obecný
programu.
Kdybych
mluvil
ze
své
zkušenosti
tak
by
řekl
to
to
setkání
s
jím
v
těch
sedmnácti
letech
měla
za
následek
byla
se
měl
nesmírnou
to
je
slabé
cestou
tedy
velik
velký
veliký
odpor
proti
hříchu
že
jsem
se
snažil
nedělat
nic
co
by
stálo
mezi
mnou
a
bohem
co
by
navrhoval
překážky
mezi
ní
a
jím
a
proto
jsem
se
vzdaloval
všeho
světského
já
jsem
to
klasickým
způsobem
upsal
jsem
ze
světa
vím
dobře
ne
že
to
je
špatný
způsob
že
to
je
okolní
života
oklesťovat
života
a
že
otom
vchází
do
království
boží
úplně
zmrzačení.
Dobrá
oporu
pohybovost
a
pokrokovosti
který
měl
kterou
měl
získat
kdyby
to
byl
býval
nesmrtelností
to
zásadně
a
takhle
dělalo
že
toho
člověka
absolutně
zmrzačováni
záleži
ho
z
toho
přirozeného
způsobu
života
a
pak
mu
chtěli
vštěpovat
lásku
k
bohu
a
pak
mu
chtěli
vše
pat
poznání
měli
malinký
úspěch
a
nemělo
by
nás
překvapovat
anebo
nemělo
nějak
odhazovat
když
oni
tak
málo
kteří
z
toho
dostávali
přestat
vé
snaze
že
také
náš
případě
takový
a
že
my
také
nebudeme
moci
zrovna
jako
oni
se
tam
dostat
to
není
náš
případ
protože
mi
na
to
deme
už
jinak.
Přeci
jenom
doba
nějak
pokročila
a
my
víme
že
musíme
všechno
provést
to
nás
rozumně
může
to
nejdokonaleji
připravit
k
tomuto
pochodu
abych
ale
chvilinku
od
toho
odstoupil
mu
to
eště
vrátím
a
za
bych
si
na
pomoc
indický
názor
protože
tento
dostane
teoretické
je
daleko
dál
než
ženství
ty
znají
tu
teorii
zatím.
To
že
člověk
neznamená
spojku
je
stav
přijímání
tohoto
světa
jako
jediné
skutečnosti
všem
člověk
jde
vnímání
tohoto
světa
unaví
kterého
přirozený
skon
unavi
se
vnímání
tohoto
světa
tak
on
do
ně
na
tu
spojku
šla
se
tím
že
hadí
na
denně.
Která
radí
se
jaká
je
v
muladhaře
to
znamená
před
tou
spojku
na
té
straně
naší
vystavte
ta
hadí
síla
samovolně
stoupá
do
svadhistany
dobro
postupně
není
to
moci
oko
čili
přirozeným
způsobem
se
šlápnout
únavou
navou
pouhou
se
člověk
dostane
u
navozování
tohoto
světa
zažívání
toho
to
za
člověk
dostane
do
bylo
postupně
že
to
málo
pro
se
tam
se
o
mnoha
věcech
nepřesvědčím
ale
přeci
jenom
se
to
ustavičně
opakuje
čili
v
žádném
z
nás
umíme
spásu
tato
spojka
nezahraje
závisí
nezaplakalo
ne
používání
my
denně
spojku
se
tlapu
je
me
pouhou
únavu
ale
jsou
jiné
příležitosti
než
je
únava.
O
které
poslechnutí
předřazuje
víry
kostí
nebo
tišší
úroveň
ano
tam
totiž
neplatí
a
byli
pořád
i
dycky
zkušeností
tentokrát
se
navádím
nohami
pojmy
tam
totiž
neplatí
že
by
se
dětičky
nešlape
se
to
zabrzdí
nebo
že
to
napojeno
se
se
tam
sraz
třebas
to
otupení
nebo
tak
nějak
že
to
chci
ne
postavy
neplatí
tady
je
možno
představit
pomocí
extáze
to
nevrní
vysokého
stupně
ovšem
i
tam
něco
obdobného
se
stane
jako
otom
to
obdobného
jenom
nechej
do
to
dotor
který
najednou
je
převeden
na
vyšší
klo
a
ne
do
náhodou
trošku.
A
tak
tedy
taky
člověk
který
se
dostane
extazí
k
bohu
dycky
zza
se
musí
vypadnout
nazpátek
této
chybu
ty
to
tou
si
tak
řekl
ano
já
teďka
se
pokusím
to
ještě
vyjádřit
indickými
pojmy
normálně
člověk
vnímaj
je
tento
svět
má
tu
se
světem
okolní
který
bere
svou
existenci
od
boha.
Pomocí
šakti
pomocí
vesmírové
síly
a
to
vesmírová
síla
proudí
jak
se
říká
lidově
jenom
lidově
celým
vesmíru
nepotřebujete
když
proud
ona
je
tím
nestvořeným
v
tom
stvořeném
je
součástí
té
s
kříži
která
je
v
naší
duši
ona
nemusí
někam
poučit
aby
tam
byla
my
si
to
nedovedeme
představit
protože
když
letím
třeba
na
marta
muset
obrovskou
rychlost
že
ano
kdežto
zasvěcenec
když
chce
být
třebas
v
indii
tak
nemusí
vot
žádnou
rychlost
žádný
pohyb
a
je
tam
bez
pohybu
jak
tak
kantor
jak
já
tomu
říkám
ano
se
setká
třebas
někým
v
indii.
A
to
se
dá
na
druhém
stupni
této
na
to
už
není
třeba
tak
vysokého
ale
já
se
vrátím
k
tématu
člověk
má
zapomenou
vesmírovou
sílu
do
svého
těla
do
svého
živého
organizmu
muladharou
koncem
páteře
a
tím
vnímá
tento
svět
jestliže
se
to
převádí
pomocí
té
spojky
do
do
stupně
vnímá
svět
s
ní
spí
jestli
to
převádí
třebas
do
tvrdého
do
anahaty
do
čtvrté
rychlost
tak
vnímá
lásku
boží
to
se
asi
se
mnou
stalo
aniž
jsem
to
věděl
to
je
je
to
za
sebou
neměl
těch
sedmnácti
letech
sem
nima
lásku
boží
a
z
toho
pocházelo
potom
jako
době
tak
jako
následek
ta
blaženost
to
sedmnáct
dní
trvající
asi
tak
už
to
to
byla
ta
láska
už
to
to
jenom
následek
už
to
bude
následek
té
lásky
se
vyváženo
sražen
na
nižší
úrovni
to
dohořívá
v
tomto
světě
toho
co
jsem
tam
zažil
ne
okamžik
k
tomu
ze
jestliže
ten
člověk
zařadí
třebas
tuhletu
strohostí
tak
řekl
tak
najednou
začne
milovat
boha.
Začnu
ho
bloc
nade
vše
ale
běda
jestli
si
myslí
jako
já
že
je
to
on
který
miluje
čím
to
bylo
způsobeno
tady
ta
teorie
indická
nám
velice
pomáhá
že
se
to
předal
se
ta
vesmírová
síla
vlívala
už
potom
do
člověka
čtvrtým
stupněm
rozumíte
mi
ovšem
ona
nemůže
normálně
do
čtvrtého
stupně
přecházet
jinak
než
přes
muladharu
by
je
ten
nejnižší
stupeň
a
nebo
přímo
do
čtvrtého
ale
pak
pozornosti
nebo
zaujatostí
člověka.
A
to
byl
křesťanský
případ
taková
marie
markéta
ala
kok
nevěděla
nic
o
indii
a
uměla
toto
středisko
ve
svých
prsou
anahatě
osvítit
ovšem
svítilo
ji
tak
dlouho
dokud
se
tam
na
ně
soustřeďovala
jakmile
se
tam
nesoustřeďoval
se
ten
lotos
zase
zavřel
a
to
jsou
ty
odlivy
v
křesťanské
cestě
jinak
se
s
tělíska
které
s
indii
neznají
vůbec
du
na
to
vědečtěji.
To
tu
hadí
sílu
pro
hájit
tu
šakti
to
už
jak
ty
nechej
tlačit
na
hadí
sílu
na
trpnou
stránku
na
trpnou
stránku
je
trpná
stránka
veškeré
existence
a
pomocí
této
trpnosti
pomocí
takhle
uměle
vypěstovaného
stavu
dosaženo
stavu
trpnosti
dosahuji
všechny
následky
tak
nosti
ta
nenávidí
spojení
s
bohem
neboť
vědomí
spojení
s
bohem
se
dá
dosáhnout
jenom
to
pěstounem
stavu
rozumíte
mi
a
oni
tento
trpný
stav
uměle
navazují.
Boha
něj
se
tuto
prost
která
spí
říkali
hledí
síla
která
spí
dole
v
muladhaře
vyhnání
ho
nahoru
měly
na
pomocí
aktivní
síly
to
aktivním
si
ov
šakti
ta
vesmírová
síla
která
proudí
vesmírem
a
udržuje
ho
při
existenci
to
je
ta
síla
která
ustavičně
tvoří
to
je
těch
šest
dní
tvůrčí
které
ustavičně
probíhají
o
kterým
kterých
je
řeč
genezi
ustavičně
se
vesmír
tvoří
a
my
jelikož
existujeme
se
ustavičně
bohem
vytváření
kdyby
nás
pořád
nev
ne
varoval
tak
přestaneme
existovat
on
pořád
nás
dotvořuje
ano.
No
a
tohleto
když
jsem
teďka
vysvětlil
tak
možná
že
se
osvětli
o
trošičku
kdo
na
to
šlape
říkal
jsem
vám
že
pouhou
únavou
šla
nem
na
to
my
únavou
šatem
na
to
tak
že
se
neseme
spát
a
řeknu
málo
ale
přesto
ve
spánku
můžeme
získat
podněty
které
kterých
nejsme
schopni
přijmout
ve
stavu
bdělém
to
je
známá
věc
že
tam
člověka
mohou
třebas
duchovní
bytosti
ovlivnit
toho
mu
předat
sílu
duchovní
to
jednání
ve
dne
kterou
by
byl
normálně
vede
odmítl
ne
že
by
byl
chtěl
ale
nevědomě
ji
odmítá
svým
postojem
duševním
a
takový
sem
se
mu
potom
jeví
jako
požehnání
ze
kterého
nějaký
nějakou
dobu
žije
říká
si
ten
se
na
mě
měl
opravdu
vliv
obrodí
nebo
mě
podnítilo
nebo
mě
trošičku
zničil
tak
nějak
ale
chtěl
jsem
jenom
říci
že
vedle
tohoto
se
šlapáno
únavou
existují
jiné
způsobit
seslání
spojky
z
naší
iniciativy
a
to
jsou
třebas
vyslán
se
z
já.
Nebo
by
by
setkání
se
celé
celého
stvořeného
tak
já
jsem
tohleto
provedl
jenom
v
oblasti
modlitby
pro
sebe
pro
to
ta
nerovnováha
v
mém
životě
že
to
nikdy
nepodařilo
provést
sesláním
z
tohoto
stavu
který
kolem
nás
je
to
znamená
seslání
tohoto
vidění
a
jak
jsem
to
prováděl
není
příkladné
ale
přesto
to
řeknu
opakoval
se
jméno
boží
je
mise
a
najednou
jsem
nebyl
schopen
to
jméno
opakovat.
To
znamená
já
jsem
dobře
šlapal
na
tu
spojit
přesto
dobře
tedy
šlapat
a
krvi
a
jsem
dokonale
o
tom
poučen
být
zaujat
být
zaujat
tím
co
dělám
a
proto
já
považuju
každou
zaujatost
tím
co
děláme
za
vyšší
způsob
cesta
považ
čověk
je
čímkoliv
zaujat
bez
ohledu
na
sebe
bez
ono
to
není
to
škodí
nebo
je
mu
to
ke
prospěch
vůbec
na
sebe
se
neohlíží
tak
toho
hořícího
města
sodomy
a
gomory
kde
by
mu
rodila
zkáza
tisku
třeba
smrtí
on
utíká
že
a
obrací
k
sobě
tak
neutečete
obrací
vždycky
znovu
horní
slov
a
nemůže
dál
to
jsem
vám
netělesně
krát
stává
tento
omyl
no
a
já
jsem
taky
tento
omyl
opakoval.
Že
jak
mi
to
mi
nešlo
tohleto
myslet
na
to
jméno
boží
ho
považovat
se
za
za
potře
který
je
jedině
správný
teď
na
vedle
mě
spojení
s
bohem
to
osobně
jistotu
že
to
špatně
pochopeno
místo
tu
se
měl
že
ta
to
byla
správná
je
špatně
pochopená
rozhodli
patě
po
ten
dneska
tolik
za
na
to
abyste
dobře
rozumově
při
věci
pochopili
a
já
jsem
měl
tedy
jistotu
o
něčem
okatě
správnou
rozuměl
špatně
pochopeno
a
teď
jsem
z
toho
byl
vyveden
z
toho
rozumově
špatně
pochopené
i
ty
rozumět
tak
po
dožití
že
znovu
a
znovu
a
čím
dál
dříve
pře
sem
neubíral
na
své
zaujatosti
té
modlitbě
sem
byl
zmocňování
se
mě
bylo
zmocňování
po
té
modlitbě
jmenovat.
No
a
dostávat
ten
se
za
tu
stěnu
ovšem
dostat
tu
stěnu
ne
nebylo
mnoho
věku
toho
strachují
jak
říkal
eckhart
mnoho
starostlivosti
hrozilo
si
velmi
nutkavé
já
si
myslím
že
to
bylo
v
pořádku
protože
ten
člověk
který
sebe
neznal
který
se
nedokázal
že
to
světlo
nakonec
ustrnu
vrahem
tam
v
sobě
ono
se
říká
otec
tak
lekl
že
by
se
v
něm
nikdo
vede
do
sezdal
asi
nějak
ne
on
zastavil
pohyb
v
sobě
tím
strachem
tomu
bázni.
Takže
právem
se
dá
si
bázeň
před
bohem
je
začátek
no
dosti
aby
souhlasem
neříkám
že
to
nutím
začátek
to
platí
jenom
pro
lidi
kteří
se
neumíte
sebe
strhnout
a
já
si
myslím
že
to
platíte
všechny
protože
se
nedá
neznáme
tak
to
jsem
trošku
postup
postoupil
kdo
jako
fleka
samozřejmě
já
jsem
před
tím
se
také
své
l
ze
sebe
tím
že
jsem
například
nemohl
pokračovat
v
tomto
se
zalíbení
je
že
tento
případ
na
málo
koho
platí
protože
jak
se
mi
tady
správně
někdo
z
vás
říkal
nesmysl
to
byl
na
někdo
vás.
Že
nemáte
tak
vrcholný
zájem
o
jednu
jedinou
věc
abyste
mohli
jenom
jí
patřit
to
byl
velice
prostý
jednoduchý
školení
případem
tvý
patě
se
na
sem
patřit
přírodním
vědám
ne
a
ničemu
jinému
do
té
doby
ničemu
jinému
jak
jsme
předtím
nejsem
na
to
genezi
šel
to
být
třeba
to
vůdcem
té
pravda
tomu
jsem
taky
patřil
se
vaši
keni
dodneška
baví
ale
to
samozřejmě
jsem
nad
tím
názvu
potom
od
vrhl
jako
nemožno
záležitost
a
chtěl
jsem
být
při
rokem
a
ale
to
mě
tak
drželo
vaší
že
sem
se
spl
prostorem
který
mě
v
tom
přidržovat
poučoval
a
bylo
ho
odhalena
mě
to
to
světlo
židovské
bych
tak
řekl
nějaký
vědecký
se
jmenoval
tak
to
jsem
se
tomu
věnoval
řek
bych
veškerou
svou
životní
silou.
Tak
a
na
tohleto
ukazuje
ježíš
kristus
jako
nejlepší
způsob
že
stát
i
když
se
člověk
věnuje
k
něčemu
co
je
mravně
nepatří
vy
jste
š
maří
magdalenu
která
byla
prostitutka
a
stoprocentně
se
tomu
oddával
a
tomuto
deme
tam
to
bylo
řemeslo
a
dělal
to
poctivě
a
proto
že
hodně
milovala
říkal
ježíš
těmi
zákoníky
copak
bývali
že
nepoznává
i
má
tu
čest
o
říkal
ne
já
vím
kdo
je
to
ale
ona
hodně
milovala
a
proto
je
schopna
když
tak
to
připravený
člověkem
praští
vozem
této
seslání
jo
přejít
na
druhou
na
druhý
břeh
ona
musela
jako
já
v
tom
muzeu
ona
musela
udělat
tečku
za
tím
životem
tečku
ale
už
ne
se
strachem
nebo
z
ohlížení
pět
nýbrž
bez
ohlédnutí.
Asi
tak
jak
já
potom
za
devět
let
po
těch
sedmnácti
letech
došela
se
svý
šestadvacet
letech
jsem
tuto
tečku
udělal
za
svým
celým
fyzickým
životem
že
já
jsem
neměl
čas
se
modlit
pán
bohu
ochran
je
před
tím
gestapákem
nebyl
čas
probíhalo
tak
rychle
že
jsem
musel
si
být
jist
tím
že
mě
teď
zabije
nezabil
proto
jsem
tento
svět
opustil
se
ze
sebe
s
jak
tak
dokonale
že
jsem
pro
něho
nebyl
ani
fyzicky
hmotnou
osobou
že
zlatém
si
toto
říci
proto
mě
neviděl
a
ustrašen
utekl.
Tohleto
tou
samo
sebou
školské
případy
platí
u
člověka
který
na
to
jde
řekl
bych
nikoliv
přirozeně
nýbrž
dycky
se
mnou
zevní
události
to
se
u
mě
stalo
už
v
tom
jednom
a
půl
roku
a
potom
v
těch
sedmnácti
a
potom
je
šestadvaceti
a
mezi
tím
mockrát
já
to
všechno
kombinuje
protože
bylo
to
velice
poučné
co
všechno
vykládat
připadl
o
italové
když
se
vysvětlím
osobě
mně
jde
jenom
o
to
abych
ukázal
to
dělat
nemá
nebo
má
on
tě.
Text view •
Help