Waveform view
prevzate-kotouc-79-01B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Kdykoliv
je
co
děláte
bez
ohledu
na
sebe
pokud
je
to
věc
dobrá
ve
vašem
vědomí
podle
vašeho
úsudku
tak
už
nejsem
začátečníkem
kdyby
totiž
to
tak
jednoduché
bylo
a
to
tam
musíme
ště
poznamenal
takhle
rozsuzovat
politice
tak
byste
při
kvali
každému
k
nějakému
stupni
my
máme
jelikož
jsme
lidé
schopnost
být
každou
chvílí
smířen
zvíře
je
takový
jak
vy
říkáte
v
velké
je
ve
velkou
ostudou
konce
králi
králem
bycha
je
blechy
bych
vás
bude
chtít
pat
každém
případě
když
se
bude
na
žádná
že
ano
to
velká
to
dělat
nebude
to
vést
k
a
potom
a
kvete
jednou
skákat
jednou
budete
štípat
a
je
to
budete
hladit
vy
jste
pokaždý
někam
vám
to
hodí
a
taky
někdy
budete
milovat.
A
ne
jak
se
vám
to
hodí
ale
jak
to
bude
potřebovat
někdo
do
kte
být
ty
milován
potřeba
do
potřebuje
vaší
lásku
takový
sme
my
lidé
tomto
případě
jsme
velice
blízko
bohu
protože
kdyby
tomu
takhle
nebylo
tak
by
byl
neřekl
šli
té
dovolte
za
mnou
ne
a
tak
dále
to
nedělali
celý
život
ale
to
byli
momenty
které
byly
v
jejich
životě
rozhodujících
protože
uvažte
dobře
když
uzel
posledním
soudu
tak
on
měl
na
mysli
že
běžného
člověka
ta
ne
poslední
tou
nastává
v
okamžiku
smrti
že
kyž
u
definuje
celý
život
před
jeho
zrakem
a
takové
světle
okamžiky
jestliže
převáží
jestli
se
mají
převaha
tak
způsobí
působí
velice
mocně
na
celkový
dojem
o
životě.
A
když
ten
dojem
je
dobrý
převažuje
tak
je
to
pro
něho
řek
bych
tak
spát
to
nosné
a
když
se
mu
tam
staví
do
se
ty
dojem
naprosto
opačný
se
za
byl
život
žitý
špatně
malicherně
a
tak
dále
tak
se
mu
tento
dobrý
dojem
smaže
a
on
nemůže
být
v
okamžiku
smrti
já
bych
to
řekl
spasen
jak
se
říká
čestné
nesedí
to
ovšem
podle
mého
názoru
měl
zase
víme
o
okamžiku
smrti
k
tomu
já
vás
soustavně
vedl
abyste
posledním
sou
prožije
než
nastane
okamžik
smrti
právě
asi
vám
říkal
když
čtrnáctkrát
mě
se
ten
poslední
soud
tadleta
to
já
jsem
utekl
ne
tak
abyste
abyste
vy
neutíkal
abyste
si
ho
dal
líbit
abyste
vydrželi
je
to
opravdu
soud.
Prosím
vás
jakým
způsobem
tedy
otáz
myslím
že
to
budu
povedu
ne
jakým
se
zharmonizována
modlitbu
s
tím
kolísaví
stavem
lidské
mysli
dycky
citů
a
lidského
snažení
že
člověk
jednou
miluje
jednou
nemiluje
že
ano
no
je
naladěn
tak
a
jednou
ona
že
totiž
kolísá
ve
svých
citech
i
v
kapacitě
třebas
rozumového
chápání
a
klidu
a
ve
všech
prostě
vlastnostech
lidských
jak
harmonikou
touto
kolísaví
modlitbu
samo
sebou
bylo
by
nejsnazší
odpovědět
zatímco
stav
lidského
nitra
se
mění
co
chvíli
modlitba
by
neměla
této
proměn.
Podléhat
ale
za
to
bych
měl
být
křižován
nebo
aspoň
cele
na
ten
by
nemohu
přesto
třebu
tem
ale
já
bych
vám
na
to
chtěl
říct
tohleto
jestliže
chcete
zharmonizována
modlitbu
měnící
se
stavem
svého
nitra
pak
musíte
z
těchto
proměnit
vychází
jestliže
já
například
miluju
někoho
bez
ohledu
na
sebe
je
nám
pro
něho
nějaký
skutek
lásky
tak
já
bych
si
měl
být
vědom
toho
už
dneska
potom
poučení
které
mám
že
jsem
to
udělal
pro
boha
to
vy
dobře
děláte
to
za
příliš
vy
to
přehání
ten
trošičku
máš
moc
protože
ní
to
já
vás
vidím
nemyslete
si
tělem
co
mi
říkáte
má
dělá
potíže
tuhleto
že
to
přehání
te
a
pak
vás
to
může
podívejte
se
já
opravdu
mám
nemohu
radit
nic
jiného
ale
upozorňuju
vás
jestliže
se
do
toho
vmýšlí
te
jako
vy
to
děláte
do
toho
že
to
děláte
pro
boha.
Ale
nejste
toho
svědky
rozumíte
tak
děláte
něco
navíc
co
vám
přináší
neklid
já
bych
řekl
že
stačí
mít
záměr
náměstí
a
že
v
těchto
interní
to
provádět
rohu
lépe
než
kdyby
to
bylo
jenom
pro
člověka
jenom
vo
něco
málo
lépe
do
takové
míry
že
já
moc
toho
pána
boha
nemám
ještě
rád
jenom
o
něco
málo
lépe
ale
vždycky
aby
tam
bylo
nějaké
zrnko
navíc
co
bych
posledka
nebyl
ochoten
udělat
nad
něco
málo
jenom
únosné
ho
aby
mě
to
nemohlo
abych
abych
mohl
vydržet
páteří
aby
povede
nohama
a
to
řekli
dovy
a
jestliže
to
takhle
dělám.
Tak
ono
se
po
kapse
přelévá
někam
neviditelné
do
nějaké
nádoby
a
je
to
prostě
projev
dobré
vůle
a
to
stačí
zatím
protože
ten
kdo
přichází
k
poslednímu
soudu
s
tímhletím
dělal
dobře
od
něho
se
nechtěl
aby
aby
věděl
že
to
dělal
pro
krista
rozumíte
aby
byl
záměr
to
dělat
co
nejlépe
nebo
ten
neosobně
ji
nebo
tak
nějak
aby
opravdu
šel
bez
ohledu
na
sebe
ne
tomu
do
toho
žaláře
a
tak
nějak
tohleto
myslím
je
tím
dokonale
provedeno
a
teď
teprve
když
se
on
ve.
Ona
v
tom
smyslu
že
já
pociťuju
prosím
to
ale
zážitek
který
není
vám
neznámý
že
já
pociťuju
milost
od
boha
totiž
zaujetí
vůči
němu
pocit
lásky
k
němu
pocit
touhy
po
něm
nebo
něco
takového
nebo
touhu
se
k
němu
obracet
přímo
tak
já
bych
neměl
nevyslyšel
po
toto
já
bych
chtěl
si
ve
své
činnosti
udělat
takovou
mezeru
kterou
by
nikdo
nepozorovala
že
mezerou
je
já
vám
předvedu
lékař
ku
zubní
nějaký
projev
boží
mně
znemožňuje
i
ten
nejvděčnější
projev
boží
mně
znemožňuje
přístup
při
mít
i
tupou.
Mně
totiž
umožňuje
vůbec
boha
nějak
poznával
pomocí
jeho
projevu
té
pravda
ale
abych
k
němu
pro
ten
projev
moh
přistoupit
to
nejde
já
se
musím
se
vybalit
z
toho
projevu
neboť
on
není
projevem
mám
li
se
spoje
spojit
s
bohem
tak
se
nespojí
s
projev
projeveným
projevem
ani
to
nezaměňujte
tím
co
není
projevený
podstatou
toho
z
čeho
to
projevené
pochází
a
já
jsem
mohu
dát
s
tím
projeveným
někam
do
nestra
do
ne
já
říkám
někam
ne
k
němu
někam
do
ne
blíže
němu
blíže
k
němu
ale
tam
jak
vám
vždycky
říkám
musím
z
toho
koně
sester
mě
do
nes
ne
a
přestat
na
ně
rajtoval
to
je
nutné
a
to
co
potom
zažívám
je
ten
bůh
jestli
já
se
z
a
neztratím
neztratím
ten
směr.
Nestraním
to
nadšení
nebo
neztratím
tendenci
vstupu
tak
nějak
jestli
já
klepu
a
neuteču
od
dveří
bych
tak
řekl
když
si
není
od
své
ráno
rozumí
nýbrž
tam
chci
vím
ne
tam
s
tím
to
ostatní
jsem
tam
v
očekávání
nějakém
neklidem
očekávání
neba
bez
přemění
no
jako
na
si
ten
mrzák
tam
na
tom
břehu
toho
rybníku
bethesdy
ne
tak
asi
takový
vzorečky
ský
co
je
to
tedy
jak
se
to
tedy
projevuje
projevuje
svého
tak
že
ta
blaženost
mě
osvětluje
nejběžnější
projevy
blaženost.
Takže
já
projev
blaženosti
už
neoddaluju
od
podstaty
a
nepřivlastnili
u
tyto
nechci
z
toho
mít
pro
sebe
užitek
i
když
třebas
potřeba
mít
z
toho
užitek
ně
k
tomu
vede
abych
se
toho
chopil
nějakýho
toho
projev
ale
jakmile
se
to
chopím
tak
se
mi
projeví
podstata
věci
tak
že
já
nelpím
na
tom
užitku
z
toho
nýbrž
vrátím
se
kajícně
potkává
kajícně
k
tomu
k
té
podstatě
věci.
Že
kdybych
se
nevrátil
tak
jsem
řečeno
doslova
zahynul
padl
mrtev
na
tom
místě
kde
jsem
takle
jednal
to
je
asi
to
pojetí
ježíšova
ježíšovo
mrtví
pochovají
mrtvé
že
člověk
který
takhle
nebere
život
ustavičné
znovu
stává
mrtvým
nebo
je
znovu
je
vracel
do
temnot
vnějších.
A
při
spojení
s
bohem
nesmí
například
poutáni
třebas
na
něčem
ho
vracet
do
temnot
vnějších
to
nesmí
vrátit
nýbrž
k
tomu
musí
přibližovat
boha
tomu
musí
umřít
aby
pochopil
že
je
schopen
vy
chutnat
něco
na
tomto
světě
že
on
se
podstaty
je
do
do
umožňuje
to
bych
dávat.
A
že
tedy
je
to
všechno
to
moje
by
chutná
ní
věcí
závislo
na
jeho
podstatě
a
já
proto
se
cítím
chuť
z
té
podstaty
chuť
té
podstaty
toužím
po
podstatě
tak
se
ta
vedeme
to
k
tomu
se
podstatě
a
nespokojen
se
s
tou
chutí
té
podstaty
tou
vůlí
bych
tak
řekl
podstaty
nemě
kdybych
byl
takhle
poznalý
by
třebas
to
co
mám
rád
jídlo
měl
být
vůlí
nekonečná
nebo
u
ní
boží
nebo
voní
věčného
života
nebo
voni
ananda
podrobněji
ještě
přesně
řečeno
jako
třeba
zase
je
to
poznával
tak
by
to
měl
vůlí
toho
čit
ne
a
kdybych
žil
jako
že
se
mi
zdá
že
žiji
ale
ne
tak
jako
že
to
po
provizorum
za
za
věčnost
ale
jak
by
to
mělo
být
tak
bych
poznával
podstatu
existence
já
bych
se
každou
každým
momentem
tohoto
pomíjejícího
života
byl
schopen
vracet
podstatě.
Nepomíjející
podstatě
všeho
pomíjejícího
já
vám
tady
vysvětlím
co
je
spojení
s
bohem
rozumíte
takhle
vypadá
spojení
s
bohem
on
bude
musí
být
kontinuální
to
nemůže
jít
přes
trnité
tam
musí
jít
ve
všem
i
v
tom
nejsvětější
ten
člověk
ať
chce
nebo
nechce
na
něho
vůli
už
nezáleží
dávno
ztratil
některou
ne
některá
né
co
co
nevadí
ta
naopak
tam
vede
některá
část
vůle
vede
k
pou
a
je
to
jak
a
od
boha
odvádí
když
to
chce
pro
sebe
například
ty
věci
tak
to
odvádí
a
jestliže
takhle
on
si
žije
tak
všechno
co
zažívá
i
to
nejsvětější
ho
pořád
přibližuje
k
bohu
a
on
si
třebas
opíjí
kterou
má
taky
podškrtuju
tak
rád
a
on
s
tím
přibližuje
chudák
boha
vozit
modlí
já
bych
nerad
abyste
toto
veřejnosti
by
si
potom
celý
tak
to
potom
každý
člověk
z
nás
je
vlastně
ve
spojení
s
bohem
ne
to
není
pravda
že
nás
to
k
tomu
nevede
nás
to
jde
jenom
k
tomu
požitku
třebas
kávy
rozumíš
toje
ne
jemu
to
připomíná
domov
Ješi
domov
všechno
co
zažívá
jeho
cesta
do
věčnýho
domu
do
domu
otcova
podívejte
se
asi
takhle
záznam
nesmrtelné
duše
jsme
zvyklí
zaměňoval
za
nesmrtelnou
duši
mi
poznáváme
za
tím
nesmrtelnou
duše
jejího
záznamu
my
odvíjí
me
část
tohoto
záznamu
v
podobě
našeho
života.
To
není
nikdy
odvíjení
toho
trhu
abychom
na
cestě
k
bohu
kterou
ona
má
na
mysli
postupovali
přímočaře
nýbrž
je
to
vždycky
kluka
té
a
někdy
s
velikými
dením
to
pak
zatím
nechám
stranou
někde
o
jinou
věc
říci
vám
a
co
je
to
správně
žitý
život
v
duchu
tohoto
záznamu.
Lidská
úroveň
na
které
jsme
se
ocitli
může
býti
prožívání
řekl
bych
nehodili
způsobem
to
mě
okolnosti
přinesu
podle
toho
jednám
kam
vítr
tam
plášť
anebo
může
býti
prožívání
způsobem
uvědomělý
že
já
maje
na
mysli
nějaký
vyšší
nadřazen
vnitřní
cíl
všechno
tomu
podřizuji
ne
sem
životě
a
jednám
z
hlediska
tohoto
vyššího
cíle
a
to
tak
že
úroveň
kterou
uznávám
za
správnou
pokud
možno
delší
dobu
podržuje.
A
to
je
věc
informovanosti
když
já
potom
se
dovím
další
věci
tak
udržuju
další
úroveň
a
tak
to
jde
dá
ale
co
to
má
zále
když
já
mám
kvalitativně
sjednocení
život
že
já
se
na
určité
úrovni
zabydlím
což
je
taky
po
jedné
stránce
nesprávné
ale
protože
stránce
velice
výhodné
a
budu
mi
to
ote
výhoda
chtěl
byli
si
zabydlím
se
tam
tím
způsobem
že
já
tam
nabudu
zkušenosti
se
tou
úrovni
na
býtze
nosti
úrovní
je
možno
jenom
tehdy
když
já
na
ni
děti
pobíráme
když
já
z
ní
neodmítá
když
já
tě
kam
na
úrovni
ne
padám
v
k
v
tom
pán
pořád
tak
já
nenabudu
si
zkušenosti
takové
které
by
stali
bez
za
řečí
který
mě
někam
dovedli
když
já
tam
ale
stávám.
Tak
já
a
jenom
se
při
tom
ohlíží
m
nahoru
a
dolů
asi
v
tom
smyslu
že
z
minulosti
si
beru
poučení
ale
už
na
ní
nemyslím
jenom
na
to
poučení
z
minulosti
myslím
a
na
budoucnost
nemyslím
nýbrž
jenom
se
snažím
o
dosažení
nejvyššího
smyslu
života
nabudu
ctnost
myslí
jenom
nejmenším
rozsahu
klesá
že
dech
nám
ne
a
ty
v
tom
smyslu
a
jestliže
ponechávám
takovýto
prostor
pro
žití
v
přítomnosti
tak
pak
intenzivně
žiju
na
úrovni
na
které
jsem
a
to
má
za
následek
že
z
toho
klidného
postavení
na
této
úrovni
snadno
vidím
kolem
sebe
tose
mi
to
nemíchá.
Já
vidím
co
je
nade
mnou
co
je
podle
mnou
právě
hodnotím
své
minulé
chyby
už
se
jich
nedopouštím
protože
v
je
jasně
poznávám
a
co
mi
odporný
a
snadno
vidím
taky
co
bych
měl
udělat
do
budoucnosti
a
tím
se
připravuju
ke
skoku
kvalitativním
já
bych
vůbec
tomu
skoku
nedošel
kdybych
tuto
kladnou
zkušenost
na
nabyl
někde
na
nějaké
úrovni
jak
mi
ji
tam
nabudu
tak
se
stane
tohleto
ta
zkušenost
se
jeví
takhle
lépe
řečeno
ty
věci
které
jsem
dříve
dělal
těžce
těžkopádně
velkými
potížemi
utrpením
ne
karla
lehce
jako
bych
je
nedělal
a
tomu
se
říká
zvládnutá
úroveň
jakmile
takhle
zvládnu
úroveň
to
znamená
dělám
je
lépe
než
předtím
ale
už
bez
starosti
ne
lajdácky
ale
bezstarostně.
Jako
bych
je
nedělal
tak
to
je
moment
kde
už
bych
neměl
zůstat
zabydlení
na
té
úrovni
nýbrž
měl
bych
pomýšlet
na
to
jít
totálně
opustit
jako
asi
ježíš
kristus
když
šel
do
jordánu
opustil
tvo
rodinu
opustil
všechno
takže
po
jordáně
mohl
říct
kdo
je
má
matka
kdo
jsou
vibrace
viďte
a
takhle
my
musíme
umět
opustit
úroveň
na
té
se
se
zabydlil
právem
zabili
ale
jenom
do
té
doby
než
jsme
tam
nabyli
při
tou
samovolnosti
jednání
ano
a
pak
musíme
odejít
od
všeho
a
tím
jste
toho
vzdám
a
touha
po
vyšší
úrovni
mě
zůstane
a
přeroste
přes
to
vzdání
tak
sama
tato
touha
mě
přenese
na
tu
vyšší
úroveň
kterak
se
to
může
stát
není
moji
záležitost
nikdy
nevíme
jak
se
to
stane
na
tom
vůbec
nezáleží
ale
stane
se
to.
A
to
jsou
ty
vazby
mezi
jednotlivými
úrovni
mi
i
na
lidském
i
na
té
lidské
úrovni
a
tak
to
jde
až
k
poznání
boha
úmrtí
cesty
k
bohu
je
poněkud
revoluční
vzhledem
k
konzervativnost
nebo
tradici
která
vládne
v
křesťanství
je
méně
tedy
konzervativní.
A
je
to
dáno
hlavně
tím
že
mi
život
ježíše
krista
nepovažujeme
za
ohraničený
narozením
v
betlémě
a
vstoupení
jeho
na
nebesa
nýbrž
považujeme
ho
za
věčnou
bytost
jak
se
samo
sebou
rozumí
i
v
křesťanství
která
už
ale
mezi
lidmi
působila
odjakživa
ten
ježíš
než
se
zrodil
v
těle
kdy
za
na
sebe
jinou
funkci
než
dokud
nebyl
zrozeným
řek
bych
vyšší
funkci
už
působil
národě
především
izraelském.
To
a
to
z
toho
důvodu
že
abrahám
ještě
někde
v
úr
ještě
někde
v
zemi
chaldejské
bez
typu
to
podium
přišel
k
názoru
že
kdyby
se
do
věci
obrodí
li
ta
nepustil
jenom
genezi
člověk
k
tomu
nějak
vysílit
pili
nebo
vyvolený
nebo
váš
na
daný
ní
kdyby
se
pro
tu
to
věci
získal
celý
národ
že
by
to
muselo
mít
na
celé
lidstvo
byli
nejenom
na
té
národ
že
by
ten
národ
stalo
určitým
světlem
pro
středem
to.
A
proto
vystihli
podmínky
a
zjistil
si
následky
které
by
plně
určitý
podmínek
nesli
vyšli
z
toho
nebo
následky
které
by
mě
které
by
nastaly
a
řekl
si
jestliže
já
nám
svoji
vůli
tak
není
ve
mně
místo
pro
vůli
boží
zrovna
tak
jestliže
koná
národ
celý
svou
vůli
není
pro
něho
místo
pro
vedení
boží
zůstává
zastřeno.
A
proto
já
budu
mít
svůj
národ
tomu
budu
ho
bez
k
tomu
povedu
k
tomu
aby
plnil
vůli
boží
my
tomu
tady
říkáme
ne
naší
hantýrce
aby
stylizoval
život
podle
vůle
boží
a
chybně
ho
na
stojící
následně
si
abrahamovi
stejně
jednali
jako
on
takže
pro
ten
celý
národ
izraelských
stanovili
celou
řadu
podmínek
života
za
kterých
může
bůh
působit
kladně
a
řek
bych
volně
svobodně
a
nebude
mu
člověk
dělat
překážky
klá
překážky
a
už
to
by
tak
aby
člověka
vedl
kupředu
v
tom
duchovním
vývoji
a
byli
jsme
si
ky
toho
my
jsme
si
cíli
starý
zákon
že
kdykoliv
ten
židovský
národ
poslouchal
hlasu
svých
proroků
kteří
mluvili
moudrostí
hospodinovi
nebo
boží
tak
se
s
tím
zakázal
tolik
dobře.
Nebyli
taková
nebyli
napadán
a
tak
dále
kdykoliv
neposlouchali
dostávali
se
to
zajetí
a
ne
do
té
špatně
čili
tady
se
prověřil
na
zadek
nikoliv
jenom
v
malém
jako
třeba
dát
kteří
později
projevil
se
velkém
co
je
třeba
dělat
aby
se
připravoval
půda
pro
příchod
že
božího
života
člověku
tento
příchod
božího
života
nastal
národě
izraelském
narození
ježíše
krista
v
betlémě
a
ty
už
budu
velice
stručný
a
budu
říkat
jenom
co
tedy
z
toho
vyplývá
protože
ono
to
všechno
na
to
přestal
domů
to
nebudu
opakovat
že
potom
když
takhle
symbolicky
to
všechno
vezmeme
tak
se
stav
před
narozením
ježíše
krista
tak
si
je
je
v
té
tradici
křesťanské
inea
pojímán
to
čemu
se
říká
cesta
očistná.
Napomíná
se
by
se
ces
cesta
osvěcovací
a
tam
začíná
tím
že
ten
člověk
si
začne
uvědomovat
že
je
někým
veden
a
že
nějaká
moudrost
něm
ven
působit
nejenom
mou
doteky
láska
takže
tam
potom
začínají
návody
už
pro
nadstavbu
řek
bych
osvěcovací
cestu
a
a
spojovací
jak
to
znají
přestat
mystici
a
my
o
této
nadstavbě
tady
politicky
mluvíme
já
se
o
této
nastal
by
nastal
se
studií
kde
jsem
učinil
rovným
klo
mezi
chlebem
nebo
stájí
betlémě
a
lidským
tělem
kde
se
máš
řídit
to
stáj
smysl.
Potom
ten
učiní
dále
rovnice
mezi
pannou
marií
a
nesmrtelnou
duší
tisku
neboť
věta
moudrost
obsažena
potom
mezi
josefem
a
naším
osvícený
rozumem
rovná
se
do
mezi
herodesem
a
naším
rozumem
běžným
který
chce
normálně
všemu
rozumět
a
provaz
a
uchází
te
tím
způsobem
o
život
toho
ježíše
krista
je
pro
něho
největší
nebezpečí
a
protože
se
ba
začátku
před
tím
utíkat
a
tak
dále
takovéto
symboly
jsou
tam
v
tom
spisu
uvedeni.
Tak
to
je
ta
funkce
mám
tady
dotaz
jakou
funkci
plný
v
naší
bytosti
panna
maria
jestliže
pannu
marii
podle
svého
výkladu
považujeme
za
nesmrtelnou
duši
tak
první
funkci
kterou
plní
že
on
přivolujeme
k
tomu
aby
se
z
ní
zrodil
syn
boží
my
si
nesmíme
dělat
naději
že
bychom
upřímně
toto
přivolení
provede
tak
jako
to
provedeme
smrtelná
duše
jako
to
bude
napadá
maria
z
toho
důvodu
že
nám
nemůže
jít
o
něco
tolik
jako
jí
když
nepoznáváme
tolik
co
ona
učíte
si
myslet
že
ona
byla
nese
na
vynese
na
do
toho
svého
způsobu
myšlení
tím
noha
staletí
m
snažení
židovského
národa.
Že
člověk
je
také
dycky
výplodem
svého
prostředí
a
že
ona
tedy
byla
vlastně
nositel
kou
vůle
národa
která
vedla
k
tomu
aby
se
u
nich
spasitel
zrodil
on
ale
ukazuje
něco
navíc
že
máli
se
zrodit
ten
spasitel
musí
se
zrodit
z
nesmrtelné
duše
jenom
z
nesmrtelného
se
nesmrtelné
rodí
a
ne
lidskému
těla
ovšem
má
se
proti
bysem
těle
to
nevadí
ale
zůstane
nesmrtelný
tak
tady
máme
dvojí
věc
velice
důležité
velice
litovali
projevené
na
základě
vědomí
o.
Moudrosti
boží
která
je
větší
než
lidská
to
nás
je
dělají
já
ona
říkala
já
sice
nevím
kterak
se
to
může
stát
můžeme
poznávám
ale
straně
se
moje
vůle
který
tohleto
je
pro
nás
poučení
že
nepotřebujeme
vědět
kterak
se
to
může
stát
ale
musíme
předtím
dělat
to
nebo
jednak
tak
aby
se
podmínky
k
tomu
zrození
přiblížili
aby
se
dycky
li
aby
prostě
chabých
je
navodil.
A
ona
je
nena
vodila
sama
nýbrž
je
navodil
ten
židovský
národ
čili
panna
maria
je
symbolem
působení
nesmrtelné
duše
na
určité
úrovni
úsilí
toho
celého
národa
mysli
pod
tím
národem
můžeme
si
sami
sebe
my
jsme
podstatě
ten
symbol
ismus
bych
měl
ještě
doplnit
pro
mě
celý
židovský
národ
před
dobou
ježíšovou
to
jsem
ti
zase
já
protože
já
jsem
taky
velice
složitá
bytost
mnoha
zájmy
a
na
nam
a
nedostatky
a
přednostmi
a
mohu
z
toho
co
tam
ten
národ
dělal
vystopovat
také
se
vlastní
chyby
poslušnost
nepohlíd
mnoho
jiných
vlastnost.
A
tak
ta
panna
maria
může
projevit
svou
vůli
o
maso
u
příde
to
s
je
navštíví
archanděl
gabriel
jenom
v
tom
případě
když
my
my
národ
ty
dost
připravíme
tím
du
pro
toto
navštívený
paní
panny
marie
jinak
nemůže
ona
projevit
svoji
vůli
i
když
my
si
vzpomene
že
jí
projevy
beztělesnosti
ji
ne
pro
jíme
tak
plně
aby
to
mělo
ty
následky
které
by
to
mělo
mít
nýbrž
my
si
zanecháme
ještě
té
vlastní
jiné
zájmy
sedíme
vy
vymaní
jemu
diví
lépe
by
bylo
řečeno
na
mnoha
a
tím
rozbijete
svoji
vůli
nebo
rozm
otcem
nebo
prostě
jmenujeme
zápor
jedním
směrem
a
děláme
s
ní
něco
co
nemáte
mě
žádný.
Abychom
totiž
mohli
takhle
projevit
svoji
vůli
to
přivolení
tady
marie
provést
tak
aby
ona
při
mátoha
provést
taky
musíme
tomu
dát
si
to
s
tím
že
sebe
zapíráme
k
nim
způsobem
stylizace
života
jak
jsme
tady
řekli
předtím
a
tím
musí
dojít
k
tomu
navštívení
které
tam
znázorněno
i
archanděl
gabriel
je
teďka
promluvit
něco
o
tom
co
je
to
tam
skryto
nestavte
vysvětlovat
ne
nebylo
nějakou
věcí
on
si
mohla
té
škály
možností
jakými
se
plnil
zákon
boží
z
volit
různou
úroveň
ona
si
svým
způsobem
života
volila
nejvyšší
úroveň.
A
teď
já
to
řeknu
to
kličku
nebo
ručně
jí
pán
bůh
pokoušel
jestli
stojí
o
to
aby
tu
úroveň
zachová
pro
sebe
nebo
aby
i
zachovala
pro
boha
kdyby
ten
ten
anděl
gabriel
přišel
a
řekl
jí
má
se
sebe
zrodit
bůh
a
ona
si
uvědomuje
a
že
jestliže
se
to
stane
tak
ví
budou
pronásledovat
svůj
považovat
za
vrhnou
ženu
cizoložnou
vrozeno
udělena
otroky
čili
jestliže
by
pro
sebe
byla
dělala
pro
svoje
blaho
o
to
to
to
dělal
ve
svém
životě
to
znamená
dělat
čistě
tak
by
byla
odmítl
a
anděl
gabriel
a
tím
způsobem
já
bych
byla
otrokyní
moc
teďka
nepřijímám.
To
neučinil
nýbrž
ona
dobře
jsou
si
vědoma
čím
se
stane
očích
lidí
která
přednost
vůli
boží
čili
tu
svou
čistotu
ukázal
že
má
pro
sebe
pro
své
ostatní
blahou
pro
své
odstoupilo
to
prospěch
při
nejmenším
ani
v
nejmenším
prostředí
ostatních
prospěch
nýbrž
z
lásky
k
bohu
dává
se
z
lásky
nebo
poslušnosti
vůči
bohu
a
to
je
ta
podmínka
kterou
člověk
může
splnit
jenom
tehdy
když
se
dostal
do
daleko
když
zvolil
do
vznešenou
úroveň
stylizace
ve
vodě
vot
kdy
aspoň
na
druhém
místo
nebo
na
další
sto
kali
všechny
ostatní
starosti
které
zařadil
za
první
starost
přiblížit
se
k
tomu
aby
vem
mohl
vládnout
bůh.
Ano
pane
maria
panna
maria
se
spojuje
klidem
nápovědu
vyšší
které
se
dostalo
tomu
josefovi
si
josefem
spojeným
svůj
život
a
ten
josef
je
veden
k
tomu
co
má
prakticky
zařídit
aby
se
malý
ježíš
dostal
dosahu
herodem
tohleto
je
moc
důležité
tak
se
to
má
dělat
že
ze
začátku
se
nemá
člověk
bát
a
všeho
co
je
světské
nemá
ale
máte
vás
jednoho
jediného
a
to
je
jeho
rozum
herodes.
Protože
ten
není
o
svý
celý
a
ten
neví
že
ten
malý
ježíš
se
který
mají
život
ten
nový
věčný
život
který
v
něm
začíná
narůstat
že
ho
ne
ohrožuje
v
jeho
vládni
nýbrž
že
zlepšuje
situaci
tak
řekl
a
proto
nemá
proti
němu
po
stávat
a
jestliže
není
toho
schopen
on
toho
ten
začátku
není
tak
je
třeba
před
ním
uniknout
já
jsem
před
tím
herodesem
neutekl
se
to
že
ze
začátku
se
to
sem
dělal
všechno
co
se
si
mysleli
že
je
to
útěk
převede
ten
chápete
že
si
se
že
utíkám
před
neosvícený
dove
přes
světským
david
to
bylo
za
špatný
konec
za
to.
Naopak
egypt
je
symbolem
země
kde
se
židovskému
národu
dařilo
poměrně
dobře
tam
přeci
šli
na
práci
před
tím
a
jim
vyčítal
třebas
že
mojžíš
že
reptal
tam
na
té
pouště
ale
totiž
že
si
vzpomínají
na
plné
hrnce
egypt
a
že
by
za
ty
plné
hrnce
se
dali
za
prodat
k
těmto
plným
hnutím
se
utíká
ježíš
že
svatým
zaseto
marii
on
utíká
přečet
rozumem
k
normálnímu
lidskému
žití
který
který
se
které
se
už
nevidí
ale
jenom
rozumem
nýbrž
se
řídí
osvícený
rozum.
Nápovědou
josef
by
pozici
neboť
se
je
to
se
mu
zdá
vezmi
ti
tě
a
matku
a
uteče
dále
má
taková
zjevení
všechna
která
potřebuje
k
tomu
aby
se
zařídil
bezpečnosti
toho
dítěte
tak
funkce
toho
osvíceného
rozumu
je
mysli
jasná
že
pokud
takové
osvícení
člověk
má
zase
už
má
jenom
následně
kdyby
bylo
nepředcházelo
to
se
stalo
pannou
marií
tak
ani
to
osvícení
našeho
rozumu
nenastalo
mimo
kde
také
řečeno
je
tam
pěkně
že
to
není
pou
tamního
ale
že
je
to
něco
se
vyniká
normální
povahy
vědění
tak
že
ten
svatý
se
okamžitě
poznal
že
jde
o
osvícení
moc
boha
čili
si
že
já
něco
zažívám
o
čem
vím
že
pochází
od
boha
tak
se
tomu
mám
ty
přednosti
mám
lidskosti
a
nemám
to
vynechávat.
Chcete
ze
začátku
vode
mě
nikoliv
pět
utéct
od
všeho
nýbrž
utéct
jenom
od
toho
rozum
ti
ze
kterým
sem
já
si
zatím
vystačil
a
ta
mě
říkal
při
se
o
tebe
postarat
aby
tvůj
život
byl
takový
a
takovýho
by
takové
takové
přednosti
takové
vymoženosti
a
tak
dále
nebo
prostě
všechno
bylo
zaměřena
pomíjející
život
to
je
rozumí
také
to
ta
blaho
herodesa
je
vzorem
pomíjející
vlády
nebo
tady
a
zemře
i
ten
rozum
kdežto
ta
vláda
z
toho
osvíceného
rozumu
pochází
od
boha
a
je
tedy
věčná
povahy
věčné
i
když
světském
oním
je
člověk
jenom
příkazy
tak
to
je
prosím
počáteční
krok
pochopení
svatýho
josefa
ano
člověk
který
umírá
má
za
sebou
život
jeho
terezie
mi
z
jeho
povýšení
a
jeho
normálním
způsobem
takovým
běžným
středním
mám
za
to
že
v
okamžiku
smrti
pokud
neumírá
násilnou
smrtí
prosím.
A
tomu
je
zbytečně
něco
říkat
o
pokud
neuměla
jak
se
to
ve
před
ním
definuji
to
život
to
je
zařízeno
ve
poženu
bych
způsobem
sou
a
jestliže
v
tomto
soudu
budou
vynikající
okamžiky
které
předtím
všechno
ostatní
to
zažíval
no
málo
takzvaného
běžného
a
jestliže
budu
dosti
silné
tak
pomocí
toho
bude
převeden
pomocí
těchto
světců
okamžiku
svého
života
a
žádná
řeč
nepomůže
nýbrž
by
to
světle
okamžiky
ty
budou
panu
při
tom
váže
té
duše
přicházející
do
věčnosti
pravou
váhu.
Ovšem
bylo
by
možno
modliby
kvalt
ho
způsob
myšlenky
že
by
se
mu
do
toho
mluvilo
samozřejmě
že
by
se
mu
zdůrazňoval
co
by
ho
životě
byl
důležitého
co
tam
má
takový
na
že
mu
to
že
na
tom
přechodu
to
by
bylo
možno
a
je
taky
třeba
toho
člověka
znát
detailně
ho
život
a
umět
vystihnout
ty
momenty
aby
si
opravdu
na
ně
pomněte
je
to
myslím
zbytečná
starost
kterou
bychom
měli
protože
o
nich
sami
vidí
kroutit
okamžik
v
našem
povědomí
je
všechno
zapsán
beze
zbytku.
Takže
v
okamžiku
kdy
ho
umírání
se
tam
vrací
celý
život
byli
o
tom
kolikrát
mluvil
a
už
se
vrátili
i
v
okamžiku
smrti
zase
nazpátek
veden
třeba
to
lékařského
zásahu
a
říkali
o
tomhletom
tam
ten
pivo
před
ději
zrakem
defilovat
i
tam
byli
takovéto
pěkné
okamžiky
tak
ty
potom
vlilo
zdí
pro
to
se
po
smrti
jedno.
Já
rozumím
vím
nesprávně
pojmu
oběť
to
je
dobré
tedy
by
měla
mělo
v
co
býti
když
bůh
je
stav
ne
který
nepotřebuje
obětí
ovšem
odpověď
je
velice
do
ducha
že
totiž
já
a
každý
z
nás
je
na
určité
úrovni
a
tato
úroveň
má
vlastnost
která
je
pro
každou
úroveň
velice
charakteristické
udržovat
se
sama
na
sobě
bez
na
té
úrovni
na
které
je
to
znamená
je
to
taková
bych
výlučně
otázka
vyučovat
znemožňuje
aby
člověk
překročoval
přes
určitou
míru
úroveň
na
které
je.
Protože
ale
my
jdeme
na
se
nebo
snažíme
se
o
to
abychom
došli
na
úroveň
vyšší
než
na
které
jsme
a
protože
to
úroveň
má
tuto
vlastnost
sama
sebe
zachovat
zůstat
sama
pro
sebe
musíme
ji
obětovat
aby
ho
to
dotoho
vyššího
stavu
na
tu
vyšší
úroveň
svých
rodin
a
neznal
všechno
nenechají
to
je
úrovně
na
které
byly
no
nemohli
se
stát
učedníky
ježíšovi
nemohli
byla
to
obě
byla
to
oběť
proti
tedy
chtěl
protože
kdyby
to
na
světě
nebylo
taženo
tak
že
by
kterákoliv
úroveň
byla
si
tobě
stanou
kdyby
to
takhle
nebylo
zařízeno
tak
pak
by
objektem
zapotřebí
ale
protože
každá
úroveň
sama
sobě
povstanou
nutí
se
této
sobě
stanout
pomocí
obětování
této
úrovni
dostat
dál.
A
i
když
kristus
se
musel
obětovat
za
lidstvu
že
musel
tuhletu
cestu
ukázat
ten
ježíš
který
vedl
nebo
ten
kristus
který
byl
židovský
národ
přes
syn
narozením
betlémě
musel
tuhletu
úroveň
to
určité
ní
e
krutou
úroveň
vedení
obětovat
ve
prospěch
další
úrovně
daleko
divně
jho
učitelského
způsobu
vedení
mi
a
zase
ukazuje
svým
učedníkům
že
musel
obětovat
tento
učitelský
způsob
úrovně
jestliže
chtěl
dokázat
to
slíbil
učedníkům
že
kdyby
byl
neodešel
z
této
úrovně
rozuměl
od
nich
by
by
nemohl
postarat
ducha
u
těch
vite
ech
který
v
jednotlivce.
Čili
zase
závidět
že
jste
že
musel
obětovat
i
tu
úroveň
toho
učitele
velice
vznešenou
a
dokonale
to
ukázal
jakým
obětoval
ne
oběto
už
mezi
tím
úroveň
člověka
poddaným
rodině
tím
že
s
tou
vlo
jordánu
tam
se
učitel
tam
se
to
pořád
opakuje
na
různých
úrovní
čili
každá
ni
chybovat
musí
obětovat
že
prospěch
vyšší
a
když
se
beze
zbytku
neobětuju
není
možno
tu
vyšší
vstoupit
protože
kdybyste
se
za
drápek
jenom
drželi
níž
úrovně
tak
tam
nahoru
nevstoupíte
proto
že
tam
pořád
ježíš
kristus
zdůrazňuje
že
se
musí
hřivnami
hospodařit
tím
způsobem
že
se
dostal
se
všemi
pro
hospodáře
neměl
se
to
všechno
tak
ježíš
kristus
se
beze
zbytku
obětoval
za
lidstvo
bez
bytu.
Text view •
Help