Waveform view
89-21A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ale
vona
je
tam
tak
pěkně
užitá
v
tom
astrálu
že
si
ani
nevzpomněla
že
tehdy
tvrdila
za
šestnáct
let
jo
ale
odpouštím
ji
proto
že
to
netvrdil
mně
nýbrž
to
to
dělá
jiné
té
paní
co
tam
byla
u
toho
tam
železniční
ulici
duchové
my
bych
dobrý
kamarádky
a
poslo
se
velice
dlouho
stýkali
po
smrti
a
tak
se
naše
maminka
ptala
jak
to
je
s
vámi
ne
to
byl
ještě
naživu
a
on
říkal
no
tak
ty
se
převtělí
za
šestnáct
let.
Se
od
ní
pojí
když
ta
duše
nemá
už
schopnost
té
vazby
a
tím
končí
životem
astrálu
ale
to
vědomí
nekončí
ovšem
je
to
vědomí
úsekového
to
není
vědomí
e
řek
bych
v
pravým
slova
smyslu
božské
nýbrž
velice
omezené
na
ten
úsek
si
nemá
větší
úsek
ale
voni
tomu
takhle
nevěří
neříkají
jó
my
byl
jím
a
zase
tento
úsek
a
to
vypadá
jako
že
to
není
úplně
uvědomí
ale
my
myslíme
že
je
to
vědomí
úplně
když
se
jim
tam
proč
a
oni
říkají
proto
že
my
si
se
můžeme
pozvat
i
svatýho
a
vona
tady
káže
takže
my
dosahujeme
až
na
úroveň
toho
svatýho
to
znamená
na
úrovně
jestli
je
to
pravý
svatý
tráva
nevím
nemohu
zkoušel
já
jsem
to
nikdy
při
tom
nebyl
že
by
dělali
to
ten
experiment
a
tak
nám
to
nevykládal
protože
to
je
tak
úplně
vědomí
jako
tvoje
a
já
jsem
říkal
no
mně
to
vázáno
na
nesmrtelnou.
Nasednou
duši
že
který
celá
ta
smrtelná
pořád
to
vědomí
ne
a
kdyby
ji
načerpal
tak
ho
nemá
a
čeho
čerpá
u
nás
to
jsem
vždycky
vedle
to
se
nemůžu
s
nimi
domluvit
a
říkal
tak
taky
z
věčnou
nesmrtelnou
to
čerpá
seže
jenom
vidí
nějaký
úsek
to
ne
přece
nevadí
hlavně
že
tu
je
přesně
mne
tak
se
to
někoho
posedne
zase
tady.
Kdo
tedy
umí
brouzdal
takle
po
těch
úrovních
totiž
takový
rozptylování
ch
není
tak
ničím
zvláštním
když
se
člověk
když
se
sne
tak
tam
může
člověk
co
naši
ta
teta
tady
není
ne
a
tam
je
a
není
ani
tady
úplně
nemá
toho
ten
ani
tam
úplně
tak
to
je
jako
rána
víš
co
se
podobá
ráně
živé
ráně
a
to
danou
tam
může
cokoliv
vstoupit
protože
není
úplný
tak
se
to
doplní
rozumíš
má
všechno
tendenci
z
doplnit
taková
loučení
na
která
není
já
začnu
chemii
není
dokonalá
není
úplná
je
labilní
má
tendenci
se
stát
dokonalou
a
stabilní
ano
takže
kdyby
si
vyrobil
hází
s
o
tři
což
jest
možné
tak
to
samovolně
přijímáte
další
kyslík
a
za
chvilinku
je
to
had
s
oltáři.
Když
se
na
duši
ta
a
dotyčná
jak
ta
chemie
dobrá
a
tuhleto
to
člověk
o
věří
tam
věci
který
by
se
narovnání
nevěřte
to
je
prostě
hlídat
té
smrtelné
duše
to
nesmrtelná
vím
já
jsem
to
křesle
nesmrtelná
duše
pořád
dodává
smrtelné
všim
materiál
uvědomovat
sílu
a
jenom
takovou
míru
jakou
snese
ta
smrtelná
duše
ne
aby
jako
půjde
tomu
pánu
bohu
a
dostane
se
tam
opravdu
tak
tím
získává
nesmrtelné
duše
takový
příkon
že
se
ocitne
na
té
v
tom
stavu
nebe
třebas
který
je
nad
úrovněmi
anebo
když
má
menší
příkon
tak
třebas
v
ráji
který
ještě
na
se
není
na
úrovni
nebe.
Můžeme
se
v
těch
vinu
pustil
toho
ruysbroeck
já
jsem
nemůžu
k
němu
dostat
jestli
vám
tolik
celá
ne
něk
němu
nepouští
to
je
došel
k
tomu
že
podnětem
k
tomu
je
přetékání
okamžik
po
rozhodnutí
božím
přiměřené
moudrého.
Ví
ví
ví
bude
brána
zodpovědnosti
a
konečně
já
to
nebudu
číst
protože
já
to
po
sobě
nepřečtlo
ani
se
to
předal
se
nekoná
tak
jak
to
má
dopadnout
že
do
toho
máme
taky
co
mluvit
zdola
a
kdybych
toto
právo
naše
opíral
tak
by
ten
osud
stál
proti
ježíši
kristu
a
ježíš
kristus
ukazoval
že
proti
němu
nestojí
žádný
osud
kdybych
chtěl
být
velice
přesný
tak
bych
řekl
on
bojoval
proti
osudu
jako
proti
satanovi
žádný
osud
mu
nestát
cestě
protože
toho
satana
přemohl
to
že
zemřel
na
kříži
nebylo
že
by
ho
zabili
nýbrž
že
to
už
ne
už
ne.
Se
zmařil
vědomě
čili
on
ten
osud
si
vy
vytvářel
on
znal
kdy
to
může
udělat
přesně
odhadla
nebo
věděl
kdy
dorostl
k
tomu
kříži
a
nesměla
se
pro
to
a
kdyby
to
bylo
dříve
bývalo
tak
se
vzepřel
jo
že
ještě
nedorostl
on
znal
zralost
ví
le
a
u
nás
nám
se
to
jeví
jako
že
co
se
má
stát
že
se
musí
stát
že
neznáme
tento
bod
zralosti
tak
proti
jako
omlouvá
ale
buď
jako
křesťan
proti
tomu
že
co
se
má
stát
to
se
stane
nic
co
se
má
stát
se
nestane
tady
si
ještě
ty
který
máš
do
toho
co
mluvit
když
mluví
člověk
mohamedán.
A
smlouvat
tím
že
ano
tady
mám
odborníka
tak
on
říká
nechá
smlouvat
smlouvat
až
na
takovou
cenu
která
je
třebas
stokrát
menší
než
to
původně
chtěl
a
chytá
člověka
za
rukách
a
říkám
buď
nazpátek
eště
se
za
sedum
a
nakonec
to
nedá
za
takový
padáte
a
když
se
ho
ptáte
jak
je
to
možné
to
mu
říká
a
buď
pochválen
a
až
jednou
pošle
mě
strašně
hloupého
člověka
a
tomuto
napaří
a
von
to
zaplatí
a
jednou
mě
pošle
chytil
člověka
a
já
se
s
tím
musím
smířit
jenom
zkouší
jak
si
to
ta
nepoznám
člověka
mě
poslal
a
když
už
jako
výlevy
nemohu
tak
by
byl
dostatečně
chytli
tak
mu
to
začí
dám
za
tu
malou
cenu
a
to
předtím
bujet
že
jako
nemůže
že
děti
nemají
co
jíst
ale
ještě
horší
je
to
z
deníkem
arabů
proč
nemáš
den
jestli
mám
z
onou
mou
jestli
nemám
hmotnou
bezmocnou
a
nemožný
přeci.
V
tom
taky
dnešní
a
choďme
neřeší
je
si
mohl
mnoho
mou
s
no
to
museli
izrael
vždycky
nad
nimi
vyhrát
přestože
jejich
pětačtyřicet
nich
a
když
u
tři
miliony
to
to
se
musí
vyhrát
se
taková
ale
takový
způsob
myšlení
oni
dostali
jednou
napa
někde
v
egyptě
roku
šedesátýho
sedmýho
a
hned
vod
táhli
hned
to
složili
kdyby
byl
býval
nedržel
izrael
v
šachu
emoce
mi
tak
vytáhl
na
káže
du
a
dobyl
to
klidně
oni
to
vzdával
té
výpravu
ten
král
a
ne
jak
se
jmenoval
silo
vybral
jako
duchovního
rádce
že
druhá
myslíme
to
bylo.
A
on
se
dostal
do
palestiny
a
nabídka
východ
a
voni
poznali
že
to
je
člověk
který
proti
jimi
nemá
si
to
první
pořádný
křesťan
a
říkali
mu
aby
domluvil
těm
křesťana
by
těch
nevěděli
nepřátele
aby
se
s
nimi
jednali
mírové
že
voni
taky
nebudu
zabíjet
a
podobně
a
on
opravdu
to
setkání
dělá
že
ty
hory
který
byly
navrhovali
v
evropě
to
byli
opravdu
to
byla
spodní
že
ono
se
to
pořád
vrhal
něk
někdo
to
dodržoval
druhý
ne
takže
von
neuspěl
s
tou
mysle
jak
se
stýkal
s
těmi
osvíceni
alana
kterými
tak
se
dověděl
o
té
súfijská
věci
teda
co
pijovi
tedy
ještě
existovaly
nebyli
vymlátili
byli
zabití
všichni
pobití
si
přáli
mír
totiž
a
oni
to
ti
sufji
si
mě
dali
o
mír
a
tím
mu
řekli
že
všechno
z
boha
ustavičně
vychází
že
jsme
živi
protože
v
boha
emanuje
me
vyzařujeme
no
to
je
to.
Když
se
mu
mi
se
modlíme
za
duše
v
očisty
jako
dejme
tomu
já
mám
za
to
že
ta
barborka
je
v
očistci
protože
nezažila
není
v
astrálu
že
nezažila
do
stalo
může
klidně
ale
není
tam
doma
je
ve
stavu
očisty
tak
oni
platí
to
co
možná
říká
moje
maminka
voni
se
tady
očistě
a
potom
do
dalšího
vtělení
na
to
už
zase
není
tam
pravda
ale
ona
se
může
dostat
do
stavu
nebe
protože
dalšího
vtělení
není
protože
ne
ještě
se
neprovinil
jako
my
nebyla
tak
připoután
k
věcem
jako
jsme
my
a
tak
podobně
jak
ona
má
blízko
těmi
čím
tak
že
když
my
se
modlíme
která
záleží
potom
na
našem
stavu
kam
ji
můžeme
svým
stavem
zastat
já
nemůžu
ta
dál
než
sám
jsem
že
jo.
Tak
na
to
jdou
všelijak
každý
na
týkala
smějí
způsobem
na
to
šel
a
rovinu
lavina
ve
spisu
satana
že
tito
laskavě
tam
jsou
různý
cesty
jak
se
člověk
dostane
k
bohu
a
jedna
cesta
je
cesta
lásky
a
říká
cesta
lásky
spočívá
v
tom
že
celé
stvoření
boží
je
postaveno
na
lásce
k
těm
tvorům
a
jenomže
on
se
chová
od
bůh
jako
otec
který
si
hledí
dětem
a
ve
své
náruči
vyhazují
z
hru
člověk
se
staví
kontakt
s
tou
náručí
otcovou
a
ztratí
dech
řek
bych
zatím
vědomí
o
tom
otci.
A
vrátí
se
ze
se
nazpátek
s
pane
k
tomu
otci
čili
smysl
cel
celo
toho
stvoření
je
to
tam
není
dokončeno
indické
nikým
způsobem
myšlení
že
nějakým
způsobem
tou
hrou
se
ten
bůh
baví
bych
tak
řekl
ne
ale
to
není
konec
ta
zábav
spočívá
v
tom
jak
je
to
vyjádřeno
v
podobenství
marnotratném
synu
že
když
ten
syn
marnotratný
se
vrátí
všechno
promarní
předtím
stává
se
užitečnějším
a
cennější
než
ten
syn
který
tam
u
toho
otce
zůstal
jo
čili
to
stvoření
má
ten
význam
přestože
to
veliké
utrpení
i
pro
toho
pro
do
to
všechno
promarnil
má
ten
význam
že
tím
promarnění.
Na
sytil
všechny
ty
kterým
rozdal
ty
svoje
peníze
který
měl
vod
otce
dokud
měl
peníz
taky
sytil
ne
a
oni
ho
měli
rádi
tam
není
řečeno
kde
to
bylo
jak
to
bylo
ne
na
tom
na
mazlí
je
tam
krásně
řečeno
že
my
tím
že
žijeme
a
všechno
promarňujeme
až
k
smrti
když
se
nevrátil
do
otcova
domu
že
si
tíme
jiné
úrovně
a
už
sem
vám
tady
vykládal
tam
taky
v
tom
podobenství
ještě
mnoho
jiného
obsaženo
co
jsem
ještě
nevysvětlil
ten
velice
obsažené
podobenství
takže
zaseto
není
odpověď
já
vím
ale
je
to
spojité.
Takže
úrovně
jako
třebas
andělská
o
které
bychom
jí
řekli
že
vzhledem
k
nám
to
nestvořené
je
ještě
stvořená
má
z
nás
mnoho
že
my
jsme
takhle
dole
a
zase
my
máme
moc
z
toho
že
oni
jsou
tak
nahoře
ano
o
je
nám
pomáhají
boham
jim
aniž
to
víme
oni
to
vědí
že
je
na
pomáhá
ale
my
to
nevíme
že
pomáháme
jim
tak
já
myslím
že.
Bych
to
mohl
nazvat
lépe
než
ti
indové
tím
způsobem
je
říkal
všechno
je
veškeré
stvoření
je
víře
ní
něčeho
kolem
klidného
jádra
je
to
asi
atom
ve
velkém
a
smysl
toho
věření
je
tak
je
asi
ten
že
se
skládají
věci
které
jsou
ke
prospěchu
těm
kteří
jsou
od
věků
ne
někde
začalo
v
tom
příbytku
a
oni
to
tam
vědoměji
a
lépe
a
snáze
a
mají
možnost
z
toho
zamíchat.
Takže
je
to
pokrok
i
tam
v
tom
věří
vem
stavu
se
mu
že
dělat
pokrok
u
toho
boha
ne
ale
jestliže
jsou
tam
chybičky
vod
věků
jak
říká
svatý
pavel
ona
si
to
dobře
znal
tak
toto
je
asi
ne
pravděpodobně
jí
způsob
vysvětlení
proč
bylo
všechno
stvořeno
pro
ty
co
jsou
v
tom
příbytku
aby
měli
oni
úkol
a
tím
že
ten
úkol
plní
zase
byli
se
nenudili
v
nebylo.
Oni
ho
malinko
a
neodejde
aby
byl
chopíte
stát
dobré
děkuju
velice
mě
posloužil
protože
se
svým
vědomím
si
na
této
úrovni
není
rozhodující
protože
žiješ
na
všech
úrovních
já
jsem
tím
marně
vykládal
jak
konstatuju
že
ty
úrovně
narozdíl
od
instruovat
ven
ale
jenom
shora
dolů
abys
mohl
žít
na
úrovni
nejnižší
musí
být
všechny
náboje
otevřeny
a
musíš
ta
síla
musí
projít
protože
máš
tělo
všemi
úrovněmi
odejmi
všemi
sedmi
musí
od
procházet
a
proto
nejsi
na
úrovni
té
toto
si
jenom
vědu
uvědomuje
kde
si
ale
si
na
všech
úrovních.
Já
všech
úrovních
a
takový
nevědomě
a
na
tom
nezáleží
ale
prosím
tě
rozlišujte
přesně
že
ne
žiješ
jenom
tam
kde
o
čem
ví
že
tam
žiješ
nýbrž
že
shora
dolů
musí
být
všechno
s
bohem
propojeno
a
zdola
nahoru
to
zase
ten
spasitel
to
tlačí
zdola
nahoru
víš
nazpátek
uzavírá
okruh
takže
ta
pro
jeho
boží
je
úžasně
užitečná
a
ten
duch
svatý
teprve
protože
ten
je
propojení
mezi
tou
těma
dem
negativní
a
pozměním
složkou
nebo
trpnou
a
pozitivním
a
aktivní
složkou
tak
by
nemohl
dojít
ke
kasty
tak
všecky
toto
srovnejte
mi
to
proč
to
bůh
stvořil.
Ale
protože
jsem
se
dostal
to
jednadvacátýho
jedenáctý
třicet
devět
nad
úrovně
tak
dokonale
vím
jak
proč
to
je
ale
může
to
vysvětlit
když
to
není
logické
ta
není
logické
tak
se
to
pořád
můžete
říkat
proč
to
nestvořil
jinak
kdy
to
mohl
to
říct
a
to
je
logikou
myšlení
a
tam
není
odpověď
prosím
vás
ale
věřte
mi
že
odpověď
je
zcela
jasná
na
jiné
úrovni
protože
kdybych
ji
byl
nepoznal
tak
jsem
tam
taky
trpěl
já
sem
musel
to
poznat
tu
příčinu
toho
utrpení
ani
jsem
to
poznal
tak
jsem
byl
mimo
utrpení
jako
ten
pán
bůh
a
trvalo
to
pěti
tak
to
nebyla
náhodička
pět
list
měsíců
to
je
dodělá
doba
dát
do
devatenáct
set
osmdesát
devět
čeřínek
první
fázi
toho
spisu
první
tíhu
toho
spisu
pan
ruysbroek
v
obsahu
která
se
týká
činného
života
upozorňuju
vás
že
to
je
prvním.
Nich
který
si
všímá
především
činného
života
a
to
u
nichu
nebývá
protože
jak
jsem
tak
ben
anebo
svatou
terezii
tak
oni
bazírovat
a
on
té
modlitbě
připravuje
činným
životem
protože
pro
to
na
něho
té
od
něho
velice
pěkný
ježíše
mnichem
že
si
troufá
říci
že
modlitba
správně
vykonávána
musí
být
připravená
činnosti
já
si
pomohu
dneska
obrátím
to
protože
by
se
mu
dostal
že
bych
se
vůbec
k
tomu
nedostal
v
této
v
tomto
prvním
kroku
činná.
Funkce
života
říkám
funkce
nikoliv
činný
život
zvali
jaký
má
smysl
ta
činnost
si
dovolím
rozebrat
trošičku
ačkoliv
on
to
třebas
už
bude
nám
a
křitel
by
tam
bylo
něco
ještě
nepochopitelné
rozebrat
ježíšův
život
jak
nás
uvádí
do
činného
života
on
zásadně
když
mluví
o
modlitbě
se
držel
činného
života
on
věděl
že
bez
činnosti
člověk
by
vůbec
nemohl
být
kontemplativní
a
kdyby
byli
nepomáhali
jeho
učedníci
a
to
bylo
to
byla
činnost
vrcholná
řek
bych
zázračná
z
našich
očích
je
de
o
moha
bližnímu
co
by
byla
činnost
tak
by
byl
nemohl
je
naučit
ani
otčenáš
tam
ten
řád
otčenáši
je
uspořádává
poměru
činnosti
k
modlitbě
a
ke
spojení
s
bohem
to
spojení
s
bohem
je
v
tom
otčenáši
uváděna
až
nakonec
to
jsou
poslední
slova.
A
zbav
nás
zlého
až
teprve
se
pře
modlíte
praxi
životní
všechno
co
v
otčenáši
je
obsaženo
při
království
dopad
ale
to
jsou
všechno
přání
která
jsou
před
běžná
tak
se
dostane
k
tomu
zbavená
zlého
na
to
nemáte
vůbec
právo
dokud
jste
neprosili
může
to
říkat
pochopitelně
ale
uvědomte
si
že
to
neuskutečníte
zbav
nás
o
protože
to
není
na
vás
nýbrž
o
to
prosíme
a
musíme
prosit
boha
jelikož
jde
o
to
vymanit
se
svoji
zlo
je
přeci
nedílná
součást
relativního
dobra
a
zla
těch
párů
dvojic
o
kterých
mluví
indové
pořád
takže
zbavit
se
zlého
nemáme
právo
vůbec
na
to
dokud
se
životem
nepřemohl
e
to
co
je
před
tím.
A
teď
se
podívejme
si
je
vám
to
jasné
takže
když
se
povrchně
otčenáš
modlil
řiká
nakonec
taková
manas
že
nechceme
trpět
prosím
vás
to
by
byla
ba
nános
v
tom
případě
a
zbytečná
kdybychom
nevěděli
si
co
před
tím
předcházelo
že
tam
je
dělá
ch
je
hodnot
a
že
teprve
na
konci
až
už
máme
překonán
ten
dualismus
máme
právo
abychom
byli
zbaveni
zlého
jestliže
jsem
byl
například
po
pět
měsíců
pomineme
že
s
prací
na
sou
zkušenost
zbaven
všeho
zlého
na
tomto
světě
tak
to
nebyla
náhoda
nýbrž
já
jsem
se
asi
pře
modlil
to
co
co
bylo
předtím.
Já
jsem
se
vzdal
svého
života
nelítostně
a
tak
dále
všechno
se
v
tom
otčenáši
obsaženo
miloval
jsem
bližního
jako
sebe
sama
odpouštěl
jsem
ho
aby
ne
aby
mně
bylo
odpuštěno
ale
pro
to
mně
bylo
odpuštěno
kdybych
byl
měl
ještě
nějaký
požadavek
třebas
zpětný
vůči
někomu
který
mě
do
něco
udělal
tak
jsem
ten
klid
pěti
měsíčně
tam
nezažíval
to
zbavení
se
zlého
bych
tam
nezažíval
býval
kdybych
se
například
ještě
měl
za
zlé
něco
k
tomu
esesmanovi
že
mě
chtěl
zabít
tak
by
to
bylo
dopadlo
špatně
to
bych
byl
nemohl
právem
chtít
zbav
nás
zlého.
Ale
neříkám
že
mě
se
šlo
tří
do
takové
strašné
míry
že
ten
esesman
byl
zastřelen
a
ne
mně
to
ani
nevadilo
ani
mě
to
ne
prospělo
ale
vnitřně
se
to
začlo
tak
že
já
sem
ho
taky
potřeboval
jako
esesman
a
za
středem
a
myslel
jsem
ho
oživit
jako
dobrého
člověka
který
dělal
už
dobro
a
proto
byl
za
ten
ale
už
se
dostali
jenom
na
úroveň
relativního
dobra
rovného
zlá
tam
se
ještě
střílí
a
mordu
a
nebo
se
chválí
a
nebo
a
obojí
je
tedy
pár
dvojic
který
je
bezpodmínečně
spolu
s
vázán
tak
pochopili
se
proč
je
zbav
nás
zlo
a
on
na
konci
doufám
že
ano
všichni
ano
nemůžeme
si
to
vůbec
přát
aby
to
bylo
dřív
dokud
z
toho
dualismu
z
toho
řádu
do
lidského
nevtělí
všechno
co
v
něm
je
obsaženo
pro
nás
a
proto
si
nesmírně
vážím
já
opakuju
jenom
jsem
včera
říkal
souboje
ka
že
on
rozeznávám
milost.
Dvojího
druhu
a
to
milost
před
běžnou
bych
tak
řekl
a
milost
nasednou
s
nebo
milost
předem
přicházející
to
je
lépe
jak
to
říká
a
potom
dovětek
toho
té
milosti
která
už
přišla
je
následující
milost
když
milost
přichází
obvykle
přichází
utrpení
to
je
zákonité
protože
bude
veliká
radost
z
toho
a
veliký
přínos
o
to
dostanou
a
je
to
v
rámci
dualismu.
Tak
neříkám
že
si
to
musím
nějak
zasloužit
ale
protože
je
svázáno
aktivní
dobro
ze
zlém
tak
se
hlásí
zároveň
ke
slovu
relativní
zlo
svatá
terezie
by
řekla
ďábel
tak
je
to
dobře
hezky
to
řečeno
ale
nemusíme
to
perzonifikovat
já
jsem
pro
to
to
že
nejsem
klášter
nesmysl
nemusím
to
perzonifikovat
nepovažoval
za
ďábla
to
považoval
za
sebe
který
je
nepoznatelné
jako
člověk
nýbrž
jako
působící
zlo
relativní
a
působící
dobro
to
je
syntéza
která
je
v
člověku
obsažena
tam
dohromady
všechno
působí
jako
relativní
dobro
ale
ty
mě
zlo
je
to
pořád
jasné
prosím
vás
za
se
s
když
tam
nastane
nebude
no.
Teď
bych
se
vrátil
k
životu
ježíše
krista
teď
vás
budu
krutě
učit
symbolismu
a
budu
trvat
na
tom
abyste
ten
symbol
dokonale
rozuměli
jak
se
pokud
se
dá
jim
rozumět
a
opakuji
ježíš
jako
my
přichází
z
věčnosti
toho
rychlostí
musím
opakovat
to
bych
mohl
navázat
a
není
si
toho
vědom
není
si
toho
vědom
protože
přichází
do
takové
níž
do
první
úrovně
že
tam
kdyby
si
byl
toho
vědom
tak
by
tou
první
úrovni
vůbec
nemohl
projít
von
bych
hned
šilhal
nahoru
a
tím
by
nedovršil
co
v
té
úrovni
něte
udělat
to
dítě
musí
být
nevědomé
a
my
musíme
být
dlouho
nevědomým
proto
abychom
vydědili
svou
nevědomostí
také
nějaké
utrpení
které
se
krouží
k
tomu
relativnímu
dobru.
A
takže
prosím
vás
měli
asi
pravdu
v
tom
klášteře
když
na
utrpení
zbytečné
se
nám
zdá
utrpení
pátera
pia
viděli
budoucího
předpoklad
pro
budoucího
světce
velikého
on
trpěl
zbytečně
protože
neměl
v
klášteře
neměl
příčinu
se
stýkat
s
životem
který
člověku
podání
nohy
a
von
si
ty
nohy
podrážet
sám
že
způsoboval
nerovnováhu
mezi
relativním
dobrem
ale
ti
vím
zem
on
se
tlačil
za
tím
dobrem
a
vzbudilo
se
zlo
což
se
čemuž
se
nemohlo
zabránit
takže
ho
honil
satanáš
po
třech
a
ten
neměl
v
ten
vtip
jako
u
toho
svatého
jana
zvané
jo
že
jeho
toho
honil
okolo
marii.
To
bylo
asi
velice
nápadné
protože
když
ho
tak
honil
vokolo
marii
a
nikdo
toho
satanáše
neviděl
on
ho
viděl
ale
von
utíkal
vokolo
fa
dokolečka
a
kličkou
všelijak
do
tomu
se
bude
podívat
co
ty
lidi
v
té
chvíli
si
o
něm
moci
myslet
a
když
ho
za
jako
moudrého
člověka
na
druhé
straně
když
se
radil
tak
mu
to
asi
odpustili
já
myslím
že
to
nedostalo
to
tao
je
to
záznamech
že
lítam
okolo
malí
a
vypadalo
jako
jako
že
se
zbláznil
ne
a
on
ho
satanáš
pronásledoval
a
ta
do
něho
a
takže
on
když
do
sise
neutíkal
tak
strašně
trpěl
řečeno
takhle
já
vybavuje
symboly
prosím
vás
že
když
rychle
neutíkal
tak
dostal
modřiny
na
po
těle
protože
je
třeba
zle
vyhýbat
ne
se
mu
vystavoval
utíkat
před
ním
ale
zároveň
se
ho
nemá
protože
máme
schopnost
utéci.
Jakým
způsobem
se
má
utíkat
do
přímo
vědeckým
způsobem
naznačil
ježíš
kristus
svým
životem
takže
se
dostávám
promiňte
mi
já
to
musím
trošičku
obracet
protože
by
se
mohlo
stát
že
by
mě
na
to
nestačil
čas
já
budu
to
prokázat
teď
jsem
na
prvním
stupni
v
první
knize
van
ruisbroeka
který
stará
se
týká
činného
života
a
já
to
budu
prokázat
symbolismem
ježíšova
života
který
nejvíc
mluvil
o
činnosti
i
v
době
kdy
už
jako
na
té
pouhé
činost
stavěl
dál.
Nesmíte
si
myslet
že
když
vládneme
tu
činnost
tak
jako
on
si
zeti
letech
že
se
moh
odvrátit
od
rodiny
a
od
poli
která
něčemu
vychovala
něčemu
dobrou
vychovala
tak
že
mu
to
šlo
samovolně
že
mohl
zapomenout
na
účinnost
činnosti
na
této
cestě
platí
že
prostředek
který
jsme
překonali
pokrokem
se
nesmí
opustit
nesmíte
já
to
řeknu
sprostě
po
něm
plivat
nesmím
se
jím
opovrhovat
ten
byl
dobrý
a
účinky
jeho
svou
ve
mně
aby
nebyli
rušeni
musí
se
v
něm
na
pozadí
toho
nového
pokračovat.
A
to
je
ježíšově
životě
bezvadně
provedeno
a
také
v
tom
co
píše
van
ruysbroek
je
to
bezvadně
rozvedeno
protože
on
rozvádím
pořád
jednu
a
tutéž
větu
vy
ste
ženich
přichází
ve
domu
svých
abyste
se
s
ním
setkali
nic
víc
z
toho
podobenství
které
jsem
vám
dokonale
vysvětlit
do
vám
není
tam
obsaženo
cele
ze
podat
stránek
všechno
o
tomhletom
to
znamená
radí
nám
vrať
se
i
na
druhé
úrovni
k
tomuto
vizte
hleďte
co
se
děje
že
ten
ženich
ustavičně
se
ten
bůh
ustavičně
do
toho
života
vchází
napřed
činností
toto
jinak
nedokážeš
ho
po
své
hnout
a
potom
modlitbou
a
konečně
spojovacím
způsobem
takže
k
tomu
by
bylo
nutno
hned
uvést
ten
příklad
ježíšův
a
ten
zní
takle.
Ježíše
tam
reprezentovalo
nejenom
svými
tem
které
po
bych
ta
spravedlivě
řekl
není
vůbec
patrně
chtě
třetí
letech
až
na
té
dvanácti
rok
tam
o
tom
zmínka
o
že
ono
to
nitro
rostl
pochopitelně
ale
navenek
se
to
jevilo
kdybys
to
by
bylo
bývalo
jevilo
příliš
prudce
tak
by
byl
zradil
tu
rodinu
ona
mu
ještě
měla
co
říct
tento
svět
nám
na
až
do
konce
života
až
do
křižování
až
do
zmrtvýchvstání
co
říct
po
zmrtvýchvstání
vůbec
ne
nemá
co
říct
nemusíme
se
k
němu
vracet
prostota
terezie
řekla
jestliže
někdo
říká
se
setkal
s
kristem
osobně.
To
není
tvůj
případ
protože
on
tě
nevzal
za
ručičku
a
někam
tě
nevedl
když
se
tě
zjevil
do
bylo
součást
vedení
a
tak
to
má
být
ale
když
se
někomu
zdá
že
bůh
k
němu
mluví
bůh
nim
jedna
to
je
přebírám
fakta
sie
prosím
vás
tedy
já
možná
si
to
myslím
mylně
ale
já
jsem
proto
aby
se
ta
představa
držela
v
šachu
ne
proto
že
jsem
nikdy
nepotřeboval
ale
že
ti
kteří
to
přehání
mají
ty
konce
spojovací
velice
těžké
například
svatá
terezie
z
avily
ve
takovým
příkladem
ona
si
myslela
že
miluje
že
že
je
činná
tak
dále
a
teprve
byla
správně
činná
když
viděla
že
nemiluje
že
sem
miluje
bůh
když
věděla
že
nic
nedělá
že
dělá
bůh
a
proto
byla
tisíckrát
víc
schopna
něco
dělat
toto
není
možné
tento
předat
není
možný
lidském
životě
pokud
nepustím
pána
boha
činnosti
a
ten
ježíš
kristus
svým
životem
ukazoval
jak
otce
pouští
k
činnosti
kterou
potom
vynikal
po
tři
roky
kterou
vyniká
dodnes
jak
ho
poušti.
Tak
podívejte
se
my
nechám
tu
pasáž
kdy
byl
absolutně
nevědomý
absolutně
nevědomým
dítětem
lépe
bylo
řečeno
než
přišli
ty
stanicí
králové
ale
do
té
nevědomosti
ten
ježíš
nějakým
způsobem
ne
zasahovat
jeho
životě
bychom
mohli
rozeznávat
a
je
toho
prosím
jeden
celek
to
vnější
to
vnitřním
ježíšově
životě
jeden
celek
to
je
jedno
lidské
já
vtělené
totiž
rozváděno
v
člověku
podívejte
se
vnitřní
část
byla.
Panna
maria
a
svatý
josef
nic
víc
počátku
nic
víc
to
byla
vnitřní
část
ježíšova
života
a
zevní
částí
toho
bylo
strašně
moc
to
byla
stáj
to
byli
ta
to
byla
ta
zvířátko
v
té
stáji
to
byly
ty
pastýři
to
byli
ti
svatí
sí
králové
to
byl
herodes
to
byl
egypt
a
tak
dále
já
to
neumytí
všechno
znáte
a
to
byla
i
poslušnost
i
ta
má
svou
zevní
stránku
a
vnitřní
stránku
obojí
je
nutné.
Ta
poslušnost
se
kterou
on
poslechl
až
šel
za
se
za
rodinou
ve
dvanácti
letech
to
byla
to
dal
přednost
zevní
stránce
která
ještě
nebyla
dodělaná
která
ve
svou
ve
své
funkci
nějak
eště
to
říct
tomu
ježíši
kristu
kdybych
se
byl
nevrátil
rodině
postavil
to
všechno
na
hlavu
nepodceňujte
nikdy
svoji
činnost
a
zevní
okolností
které
na
vás
působí
ta
rodina
byla
zevní
okolnost
tomto
případě
která
ho
nutila
aby
se
vrátil
do
stylem
se
že
tam
byla
sice
matka
která
ho
ho
pekla
co
nám
to
učinil
syn
a
ale.
Nebyla
tam
sama
se
tam
celou
rodinou
od
a
že
tam
bylo
deset
patnáct
lidí
protože
si
říkali
budeme
muset
hledat
tak
si
rozdíly
úkoly
asi
tak
si
to
představuju
já
to
aspoň
tak
viděl
že
tam
nebyla
sama
ale
on
mluvil
jenom
k
té
matce
to
stačilo
protože
ty
zevní
okolnosti
se
musí
umět
už
na
té
první
na
tom
prvním
stupni
s
činnosti
propojoval
s
vnitřní
poslušností
který
z
vnitřním
úkolem
toho
zevního
když
já
si
myslím
že
ten
zevní
světlo
jiného
odděleného
od
boha
tak
musím
se
vycítí
post
říci
to
je
můj
klamat.
A
když
tohleto
přijmete
za
správné
tak
se
schopni
to
zevní
velice
snadno
propojil
s
tím
vnitřním
s
tím
co
pochází
od
boha
kdybyste
to
neudělali
tak
byste
řekli
list
na
stromě
nemá
nic
společného
s
kořenům
ten
by
tam
nebyl
kdyby
tam
nebyl
někde
kořen
a
nese
země
tak
takhle
berte
tu
spojitost
činného
života
s
životem
vnitřním
ten
činný
život
na
každém
kroku
a
to
je
veliká
přednost
van
ruysbroecka
pochází
z
vnitřního
života
ze
základu
božího
a
on
říká
ženich
rozdělena
tři
pasáže
jak
ženich
přichází
v
té
činnosti
přicházejí
každý
den
a
každý
okamžik
do
každé
činnosti
a
kdyby
tam
nevstoupil
tak
bychom
říkali
list
může
žít
na
tom
stromě
sám
o
sobě.
On
věděl
že
nemůže
sám
o
sobě
žít
že
musí
být
v
tom
co
jeho
otce
musí
tam
v
tom
být
zakoření
v
té
době
ty
činnosti
zcela
vnější
byl
zakoření
jako
list
na
stromě
zakotven
ten
kořen
tam
nevidíte
my
nemáme
tu
schopnost
vidět
kořen
ale
ten
základ
tady
je
to
sem
na
té
veliká
výhoda
z
toho
spisu
van
ruysbroek
jak
to
mohl
vůbec
von
říci
von
nich
který
si
mohl
myslet
že
ten
misku
život
je
to
hlavní
jako
by
by
říkal
list
je
to
hlavní
a
ne
ten
kořen
všechno
i
ten
nejmenší
lístek
pochází
z
toho
kořene
samozřejmě
nepochází
jenom
z
toho
kořene
ale
pochází
také
z
vnějšího
okolností
se
slunce
vlády
která
padá
z
hůry.
Proto
se
odebral
na
u
vyučenou
já
předbíhám
dotyku
tě
symboly
že
se
mi
to
teďka
hodí
zapomenou
že
jsem
to
všechno
neřekl
já
jsem
nezapomněl
se
k
tomu
vrátím
proto
se
musel
u
té
cit
egypta
kde
neprší
zhora
a
váha
de
zdola
a
on
se
tam
učil
celý
rok
toto
že
vláda
zde
z
vnitřku
se
poda
jak
pro
samé
voda
s
pode
do
těch
rostlin
že
ano
tam
to
bylo
založeno
hospodin
se
to
ne
honem
ne
z
vnějšku
se
to
tam
všechno
dostával
takže
von
když
dostal
tuhletu
lekci
všechno
pochází
od
boha
z
vnitřku
vnitřního
života
tak
byl
dokonale
připraven
k
tomu
aby
se
vrátil
do
zevního
světa
nazareta
už
připraven
o
to
vnitřní
poznání
ačkoliv
byl
třebas
něco
přes
rok
jenom
nepodceňujte
toto
vnitřní
poznání
u
dítěte
přestože
ho
vedete
k
zevnímu
projevu
toho
co
pochází
z
vnitřku.
To
se
musí
pořád
udržovat
protože
by
se
mohlo
stát
že
byste
před
cenili
ten
kořen
a
že
byste
třebas
strhovala
nebo
uznávali
listy
až
by
ten
člověk
až
by
ten
strom
neměl
z
čeho
dýchat
zvnějšku
on
dýchá
zevním
světem
on
jeho
dech
je
umožněno
že
je
spojen
se
zevním
světem
a
náš
dech
života
taky
ten
průběh
života
tím
myslím
symbol
říkám
o
nemluvím
o
žádném
dechu
prosím
vás
jak
nebudete
nějakému
já
nejsem
schopen
si
to
jako
už
vyříkat
sám
se
sebou
že
jsem
mluvil
symbolicky
já
si
myslím
že
jsem
mluvil
normálně
ale
je
to
třebas
symbol
který
nerozumíte
tomu
dechu
musíte
rozumět
ne
jako
dýchání
nýbrž
jako
přijímání
z
vnějšku
protože
ten
dech
to
dýchá
není
jenom
že
dýchám
ale
já
přijímám
nou
přeci
zvnějšku
to
je
umožněno
z
vnějšku
a
co
bych
dýchal
kdyby
ten
byl
vzduch.
Tak
prosím
čemu
se
tam
učil
těmi
ježíš
kristus
a
mohl
se
vrátit
zase
a
musel
se
vrátit
zase
k
tomu
odkud
vodešel
ne
sice
přímo
tam
ne
do
betléma
protože
už
se
nemusel
betlémě
narodit
do
ukázáno
že
už
se
nebude
rodit
nýbrž
že
bude
pokračovat
v
tom
narozeném
člověku
jak
má
postupně
jít
dál
a
byl
to
nazaret
není
to
daleko
betléma
ale
je
to
jinde
a
tam
se
ten
jeho
oči
jeho
pěstouna
znovu
instruoval
jako
tesař
a
tam
se
teprve
učil
tesařinu
ten
ježíš
kristus
čili
neučil
se
v
betlémě.
Protože
když
je
člověk
narozen
nemá
schopnosti
se
učit
síně
nemá
schopnosti
ještě
v
tom
životě
blít
tak
činný
jako
dospělý
člověk
to
se
musí
učit
někde
jinde
nesmí
vzpomínal
se
narozen
taky
že
není
schopen
to
zase
rozený
to
co
tam
se
nemusíme
obávat
jenom
říkám
že
nevzpomíná
protože
si
protože
vůbec
o
tom
neví
vzpomeňte
si
na
chvíli
svýho
narození
vzpomeňte
si
to
nedokážete
to
se
musí
zvláštní
praktik
indická
známa
dělat
aby
si
člověk
dovedl
svoji
paměť
až
narození
a
potom
od
narození
do
přecházející
ho
vtělení
že
ano
je
zajímavý
že
ten
ind
velice
zajímavá
věc
když
se
takovýmto
způsobem
naučí
vstupovat
pamětí
až
do
v
okamžiku
narození.
Že
rovnou
odtamtud
přechází
do
převtělení
přede
předešlého
vtělení
a
uvědomuje
se
zase
to
vtělení
od
začátku
až
do
konce
a
tak
předcházející
vtělení
a
tak
dále
čili
co
co
to
tam
děje
jde
o
těch
předcházejících
vtěleních
vůbec
ne
ale
jde
po
těch
idejích
které
v
sobě
má
a
se
kterými
se
musí
vypořádat
a
s
kořene
tý
ideje
oni
musí
vykořenit
on
musí
být
volný
svobodný
a
tak
se
setká
se
všemi
takzvanými
předcházejícím
vtělení
to
znamená
ze
všemi
idejemi
které
by.
Zabraňovali
jeho
vnitřní
svobodně
takže
on
nakonec
i
tímto
způsobem
velice
těžkopádným
se
dostane
k
vnitřní
svobodně
protože
to
nenechte
mi
tak
dlouho
jít
mimo
ale
já
myslím
že
to
bylo
nutné
abyste
si
nemysleli
že
to
stojí
proti
sobě
mně
celá
indickým
převtělování
nevadí
že
to
je
trik
kterým
jste
člověk
dostává
ideí
napřed
a
potom
od
nich
když
se
například
pomocí
jako
převtělení
dostane
člověk
k
tomu
že
je
dobrým
třebas
tesařem
tak
se
po
sem
potom
za
se
musí
naučit
jim
odstavit
jako
třebas
ježíš
kristus
to
ukázal
jsem
životem
a
tam
to
je
jasné
ale
v
tom
indickým
životě
nám
to
zase
není
protože
do
toho
nevidíme
ale
musí
dělat
oni
totéž
když
například
ten
člověk
dospělý
už
v
indii
příde
k
mistru
co
ne
poprvně
chce
zde
se
své
rodiny
co
chce
na
rodině
přiletí
jsem
tu
rodinou
a
ať
se
tebe
vzdá
jakmile
se
to
toto
mentálně
nepovede
tak
se
to
nepude
fakticky
vůbec.
A
to
musí
být
opravdové
zdání
já
sem
to
věděl
že
to
v
křesťanství
děláme
taky
tak
když
tady
etika
tam
v
tom
rizi
se
vzdával
toho
života
ona
se
šla
přelít
nechá
si
jenom
košili
a
tu
jí
asi
taky
dali
jinou
a
s
takovou
žije
jenom
nebo
já
jako
u
hrubší
takže
vona
přišla
mezi
nás
v
té
košili
a
tam
ji
oblíkala
nového
nový
háv
a
to
byl
háv
už
ne
její
od
příbuzných
věnována
nýbrž
to
byl
já
věnovat
tím
řádem
a
ty
ho
utkat
jako
roucho
panny
marie
na
podobní
panny
marie
ano
tato
děje
ní
zrozena
rozumět
tomu
ježíšovu
učení
jako
učedník
opustit
vnitřně
všecko
mé
ne
eště
sebe
ale
všechno
své
už
umět
opustit.
No
a
kdo
to
nedokáže
ten
není
učedníkem
páně
tento
může
bezvadně
rozumět
jako
třebas
vy
ale
nestává
se
učedníkem
let
veliká
chyba
protože
nemá
vlastnosti
zázračné
září
za
vlastnosti
zázračné
jsou
způsobeny
nikoliv
vlivem
ježíšovým
jedině
vlivem
ježíšovi
nýbrž
vlivem
toho
člověka
který
opustil
vnitřně
předkové
opuštění
rodiny
je
symbol
opuštění
toho
svého.
A
ještě
ne
všeho
protože
ta
myšlenka
na
osobní
spásu
byla
také
jejich
tedy
to
je
ta
je
také
svá
řečeno
obecně
ale
to
jim
dovolil
si
ponechat
po
tři
roky
protože
kdyby
jim
to
byl
nepo
nechal
tak
by
byli
nemohli
trvale
vzbuzovat
ty
zázračné
vlastnosti
ty
by
byli
usnuly
protože
oni
měli
nějaké
vedení
a
to
spočívá
v
tom
že
je
na
vším
svým
byla
touha
po
spát.
Text view •
Help