Waveform view
89-10A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Tak
sem
říkal
petříku
že
se
nechci
jí
a
to
máš
dědečka
který
dovede
vyklepte
na
panu
vysuší
psala
a
vono
on
to
nedovedl
z
reprodukovat
že
jo
tak
jsme
hrál
první
den
jenom
když
se
musí
pást
a
a
na
to
na
ten
klavír
a
on
při
tom
plakal
když
plakal
tak
to
byl
správný
stav
lítosti
tak
jsem
odešel
a
se
ho
vyplatil
se
sem
po
čtyry
místnosti
pryč
tam
na
to
ve
kvartýr
tak
možno
utect
přeci
před
tím
housetem
a
von
se
začli
vy
klepat
když
se
musí
páchal
a
poznalo
že
slepá
špatně
už
to
poznal
napravo
vono
se
to
lou
až
to
byla
kdy
se
musí
pas
dědečku
já
mu
kdy
se
musí
pást
tak
jsem
si
to
poslechl
a
druhý
stěl
ještě
nějakou
jinou
písečku
na
ten
týden
nebo
za
deset
ní
to
bylo
uměl
třicet
písničky
přišel
do
školy
po
prázdninách
vánoční
a
říkal
sou
drž
učitelkou
já
mám
bude
mít
sluh
prosím
tě
to
ti
krize
mě
levá
není
možno
vy
si
dělejte
jasný
antipatie
já
mám
bude
mít
sluch
a
on
říká
o
tak
dobře
já
ti
za
klepám
co
chce
abych
tě
výsek
musí
psal
no
a
to
je
povahy
se
musí
pama
on
to
zpíval
přesně
kdy
jsem
musí
pásl
jako
vona
to
hrál
na
říká
no
tak
počkej
zkusím
nějakou
jinou
no
já
je
pomíjen
třicet
opice
to
bys
tačil
tak
co.
Proč
proč
je
to
je
a
tak
dále
všechny
ty
normální
písničky
ne
a
letěl
a
holubičí
ze
skály
a
tak
je
a
on
to
všechno
zazpíval
on
říkal
ty
jsi
nejedli
máš
nejlepší
den
slu
do
tam
byl
dědeček
protože
se
na
to
nejde
jako
normálně
učitel
která
ten
ten
ale
na
stav
toho
žáka
když
jsem
vyučoval
tak
jsem
se
v
zbavil
ne
sem
učil
tady
mám
svědka
a
jesi
se
něco
někdy
naučil
tak
proto
že
jsem
byl
dávno
se
na
mě
těšili
a
já
jsem
potom
taky
mu
to
moh
přimíchat
něco
co
jim
nebylo
milio
a
že
ano
protože
to
co
jsem
přimíchal
nebylo
ji
mělo
to
by
se
zapomněli
a
o
tom
že
něco
nevyložím
sedm
a
učil
vo
ani
přejete
li
se
musel
na
to
laika
my
se
dá
nebo
něco
tak
taktika
to
byla
no
to
už
není
zapotřebí
je
dět
ale
chybí
vám
to
nechybí
ale.
To
máte
dobrý
vzpomínky
na
ty
hodiny
protože
jsem
tam
přicházel
jako
člověk
se
svým
stavem
že
svým
úplně
klidným
stavem
bezstarostný
sportovní
založený
smysl
a
to
ty
děti
nebo
ta
ten
dorost
nebo
ta
mládež
potřebuje
abych
se
na
mě
takhle
šlo
tak
nechci
se
jenom
chválit
ale
chci
říkat
jaká
je
výhoda
považovat
to
svoje
bytí
za
stav
a
vycházet
z
toho
to
potom
nejenom
sebe
ale
všechny
ostatní
naučit
daleko
víc
věcem
než
kdybych
se
je
vykládali
fakta
fakta
jsou
pozná
sledu
nějakého
stavu
že
ten
člověk
byl
ve
stavu.
Ne
dvojnosti
neduálnosti
že
byl
jak
tady
se
říká
sám
k
tomu
sme
pochopit
že
mu
nic
nechybělo
napřed
když
byl
sám
teprve
když
to
dlouho
trvalo
když
už
v
tom
stavu
dospěl
do
jeho
vrcholu
tak
potřeboval
taky
druhého
potřeboval
dualismus
takže
na
nebyla
někým
dalším
v
jeho
životě
nýbrž
byla
víra
zem
je
výrazem
to
nastupující
ho
stavu
duální.
A
to
mohl
být
zrovna
tak
adam
jako
eva
to
je
jedno
do
ten
voni
voba
dva
založili
ten
stav
do
a
nosti
pochopitelně
ale
teď
se
to
tyto
nějaké
potíže
zarážela
třebas
křesťanský
filozofování
takový
velcí
svatí
jako
třeba
svatý
augustin
dožil
otázku
a
jak
to
bylo
tedy
zvířaty
když
člověk
padl
z
toho
ráje
svatý
augustin
bez
rozlišení
řekl
že
zvířat
ta
panna
z
ráje
ne
člověk
jak
tomu
přišla
ta
zvířete
to
je
hrozně
nespravedlivé
to
se
nikdy
nestalo
protože
ty
žili
v
jiném
stavu
ještě
neměli
tolik
zapotřebí
té
duální
jako
člověk
a
ani
neměli
schopnost
transformační
jako
člověk
nemohl
mohl
jimi
říct
kam
člověk
ten
stav
dáno
ti
je
totiž
nepostradatelným
přechodným
stavem.
Do
stavu
sjednocení
se
stavem
božím
se
stane
neobsáh
stavem
se
všeho
sám
stavem
musím
být
z
jednoduchého
stavu
do
dvojitém
stavu
do
totální
dvojnosti
a
dvojnosti
mohu
používat
stoprocentně
svého
reprodukčního
nebo
transformační
aparátu
a
s
tím
se
za
se
mohu
dostat
dál
já
vám
prosím
ještě
dneska
řeknu
rovnou
co
jsem
říkal
ze
plzni
ale
my
to
prominete
protože
tady
mě
bych
pořád
by
mě
chyběla
jedna
věc
že
totiž
my
když
čteme
si
indii
tak
dostaneme
z
toho
klidný
názor
že
člověk.
Musí
z
toho
svého
stavu
ve
kterém
je
z
toho
vidění
tohoto
světa
se
dostat
k
rozšířeném
vědomí
aby
viděl
také
jiné
světy
a
až
projde
celým
vesmírem
všemi
úrovněmi
které
jsou
možné
úrovně
vědomí
té
to
možné
ve
světě
na
ve
vesmíru
tak
potom
může
se
dostat
nad
ně
nad
ty
úrovně
k
tomu
bohu
je
to
v
pořádku
by
tomu
nic
nemůžeme
mít
ale
je
to
strašně
těžkopádný
systém
který
ty
nejlepší
z
nejlepších
indů
dávno
prohlédli
jako
jenom
pomůcku
aby
člověk
nepodceňoval
svůj
nynější
stav
a
troufal
si
z
něho
jít
nahoru
jenomže
jestliže
je
všechno
bohu
a
je
to
pravda
tak
tento
stav
také
existuje
bohu
tento
můj
stav
on
o
něm
ví.
To
je
nejme
nejmilejší
se
může
stát
on
on
on
o
mě
o
ně
vírami
nevím
to
je
ten
rozdíl
toho
nahoru
se
to
velice
těžko
něco
ví
ale
shora
dolů
velice
snadno
kdyby
to
bylo
jenom
takhle
že
by
všechno
pán
bůh
o
čem
ovšem
věděl
tak
by
to
bylo
špatné
když
člověk
existuje
a
má
transformační
aparát
tak
ten
má
tuhletu
funkci
všechno
od
boha
přejímat
do
tohoto
stavu
muadhary
ve
kterém
žiju
a
všechno
z
té
s
tohoto
u
muladhary
zase
obracet
nazpátek
k
bohu
když
se
to
děje
hned
nebo
za
miliardy
let
nebo
to
už
teďka
nebudeme
řešit
to
není
možno
řiká
ke
přednášce
ale
jisto
je
že
je
to
tak
aktuální
zase
dá
říct
od
boha
do
člověka
jeho
síla
pořád
plyne.
Ale
nemůže
vyhnout
své
tělesnosti
ta
tělesnost
má
obsaženy
všechny
úrovně
vědomí
které
vesmíru
jsou
možné
a
čili
ta
síla
když
jde
od
boha
tak
jde
přes
všechny
tyto
úrovni
až
do
mé
úrovně
vědomí
že
není
nic
všechno
o
sebe
odděleno
není
nic
od
sebe
vzájemně
odděleno
nýbrž
všechno
je
propojeno
tak
když
od
boha
něco
přichází
do
této
úrovně
tak
to
musí
projít
těmi
vyšší
úrovněmi
taky
to
nestojí
žádný
čas
prosím
přátelé
tam
u
boha
to
se
té
bezčasová
záležitost
ale
ta
úroveň
každá
se
na
tom
podílí
prosím
fakticky
se
na
tom
podílí
takže
dejme
tomu
zase
mu
úroveň
čtvrtou
z
těch
sedmi
anděle
se
podílejí
na
tom
že
my
jsme
lidmi.
Neboť
ta
síla
od
boha
pocházející
do
člověka
jdoucí
pod
něj
jdoucí
do
je
první
úrovně
o
sobě
čtvrté
na
páté
ta
musí
přesně
projít
a
voni
o
tom
musí
vědět
že
prochází
a
nemyslete
si
že
je
něco
nestane
dané
vite
této
úrovni
všechno
zůstane
toho
tolik
že
by
v
tom
připravena
třeba
v
úrovni
lidskou
kde
ještě
má
sílu
k
tomu
člověka
by
viděl
tento
svět
aby
nemohl
žít
aby
moh
všechno
dělat
věr
vědomí
lásku
a
všechno
si
to
srovná
a
po
měří
tak
by
říkal
hodně
to
řeknu
jednoduše
aby
to
bylo
snadno
srozumitelné
že
ten
anděl
toho
získá
tím
pro
stupeň
té
síly
od
boha
k
člověku
tisíc
a
my
jenom
jednu
jedničku
jedno
jednotku
čili
když
byste
si
náhodou
všimněte
si
toho
až
se
dostanete
na
úroveň
andělskou
ale
prosím
vás
ne
moci
toho
všímat
jenom
trošku
vystopovali
jako
třebas
já
být
ne.
Tak
co
tam
zjistíte
že
ten
anděl
má
k
vám
úžasnou
úctu
protože
on
je
z
vás
živ
on
nemůže
být
živ
z
husy
z
kamene
nýbrž
jenom
toho
z
toho
kdo
má
tu
jeho
úroveň
taky
v
sobě
zamontován
neboť
když
se
síla
od
boha
tak
musí
přestu
úroveň
ta
síla
a
on
je
z
toho
živili
on
že
vy
jste
živi
on
je
živ
daleko
dokonaleji
z
bohu
rozumíte
on
žije
v
bohu
ale
je
daleko
dokonaleji
v
něm
živ
tím
že
přes
něho
da
posílal
do
vás
kdyby
nebylo
lidí
tak
by
opravdu
ty
andělé
neměli
smyslu
existenci
neexistovaly
to
bylo
by
to
bylo
to
proti
smysl
né
a
to
proti
samo
sebou
o
vyšších
úrovních
teprve
takže
kdybyste
za
chlebem
třeba
setkali
nějakou
zato
terezy
která
je
na
sedmé
úrovni
tak
byste
se
od
ní
ve
věděli.
Třeba
kdybyste
byl
muž
a
ona
byla
žena
tak
synu
neměj
mě
není
vůči
ne
takovou
vděčnost
že
ti
tyto
věci
napovídám
ty
pro
mě
děláš
víc
aby
se
řekli
co
ho
co
dělám
protože
jestliže
ty
žiješ
tak
bereš
sílu
která
musí
procházet
mnou
a
já
po
té
chvíle
mohu
k
tobě
buď
sestoupit
do
toho
vědomí
a
nebo
nemusím
anebo
nemohu
podle
toho
si
to
vědomí
mě
otevřeš
nebo
ne
počkej
ještě
ne
eště
toho
přijde
horší
věci
ještě
na
té
přijdou
a
jestliže
tedy
to
přímým
že
vona
vidí
správně.
Tak
ji
musíme
mít
nesmí
mít
za
zlý
že
strašně
pokorná
i
v
tom
stavu
nebe
on
je
strašně
pokorná
v
tom
stavu
nebe
ona
prostě
sami
nejedná
jako
s
nějakým
podřízeno
méněcenné
nebo
na
nižší
úrovni
že
se
vyskytuje
nýbrž
ona
vám
napoví
na
té
úrovni
jaké
je
způsobem
jak
se
na
té
úrovni
mluví
to
znamená
obsahem
myšlenkovým
ale
když
to
jednou
udělá
a
vy
se
k
tomu
otevřeli
tak
to
nemá
být
bez
účelné
tak
bdí
nad
tím
aby
se
to
pracovali
pro
svého
bližního
jako
třebas
na
den
jestli
se
z
toho
schopni
a
dokud
to
nepracuje
tak
pořád
stojí
ve
vás
a
znovu
a
znovu
se
opakuje
až
to
pracujete
takový
takou
zkušenost
jenom
nesčetněkrát
i
tady
je
v
tom
a
bude
to
moc
když
to
mám
toto
k
tomu
říkám
už
vyčíst
toho
mýho
spisu
prosím
teďka
to
zruším
s
já
říkám
na
všech
úrovních
říkal
jsem
tam
nějaké
souvislosti
ano
ovšem
bůh
není
úroveň
v
bohu
jsou
všechny
úrovně
ale
von
není
úrovní.
Prosím
budete
na
vědomí
čili
to
tě
nemohla
říct
svatá
terezie
se
svůj
rozum
a
on
říká
ona
svatá
terezie
říká
že
jsou
vidění
obrazové
a
vidění
rozumová
co
se
tam
za
chvilinku
do
čteme
a
ta
rozumová
že
jsou
solidněji
než
ta
obrazové
já
jsem
nikdy
obrazovce
neví
neměl
ale
rozum
můj
byl
občas
zachováte
nějakým
věděním
a
to
bylo
zaručeně
výš
kdyby
měl
nějakou
představu
o
těch
věcech.
To
je
matek
matek
mi
tem
matematikou
nějakou
pořádnou
osobou
kterého
mi
matematiku
tak
a
řeknu
ji
že
integrace
ale
tedy
vracejí
konec
matiky
ten
se
diví
panečku
ale
to
je
začátek
teprve
matiky
protože
derivace
a
integrace
je
pohyb
v
kleci
a
matematika
musí
být
pohyb
v
klece
a
to
dobře
věděl
nějaký
pan
ani
ta
a
říkal
protože
to
pohyb
z
klece
tak
já
vo
tom
nemohu
vůbec
mluvit
o
tom
se
nedá
mluvit
nechtějte
ode
mě
přiznání
jestli
věřím
na
boha
to
je
věc
která
je
nevyslovitelné
tím
řekl
že
nikoliv
věří
a
ví
že
něco
nevyslovitelné
ho
co
je
na
tou
jeho
matematiku.
Jestliže
jsme
si
řekli
že
pátrá
je
spát
do
dualismu
plného
dualismu
tak
jestliže
bůh
začal
tvořit
jestli
považujeme
toho
stvoření
za
nějaký
něco
částečný
člo
věčný
no
tak
to
byl
vpád
do
dualismus
začáteční
vpád
do
tam
to
začlo
dokud
všechno
bylo
u
boha
tak
nebyl
žádný
dualismus
a
jakmile
to
vychází
z
boha
jakmile
se
stav
mění
v
děj
tak
se
mění
v
duální
co
prosím
můžeš
když
promluvit
o
terezie
tak
je
to
tam
a
ne
zapomínáte
je
říkáte
de
dochází
k
tomu
první
projevu
dali
ty
a
nebo
je
to
začíná
nebo
je
tak
ta
otázka.
Je
ne
zodpověditelná
protože
je
špatně
kladena
já
ji
a
dobře
jestliže
je
nějaký
základní
stav
do
kterého
se
vejdou
všechny
staví
nižší
to
je
to
tak
tomu
říkáte
úrovně
vědomí
tak
pak
tento
stav
není
závisí
na
tom
co
z
něho
vychází
je
absolutně
nezávislý
ale
všechno
co
něho
vychází
závisí
na
tom
to
původním
stavu
čili
nemůžeme
říct
kdy
to
začlo
protože
míra
závislosti
jaký
vidíme
jaksi
dovedeme
ty
světit
podle
dění
je
vysvětlení
jenom
děje.
A
nikoliv
stavu
původního
nedějového
jenom
ten
kdo
se
dostane
děje
do
původního
stavu
bez
vysvětlení
to
najednou
víc
dejme
tomu
sedmnácti
letech
kdy
jsem
nevěřil
se
najednou
věděl
že
je
bůh
a
já
jsem
při
tom
na
tom
nevěřil
já
jsem
jenom
o
něm
žádnou
představu
já
jsem
ji
odmítal
tvrdě
jak
jsem
se
to
najednou
věděl
protože
se
mi
stala
maličkost
napřed
ty
operace
a
potom
vůz
věci
viděl
se
chtěl
být
já
jsem
vám
to
říkal
detailně
napřed
hercem
nebo
stroje
vůdcem
nebo
zpěvákem
všude
mi
řekli
za
tou
rukou
nemůžeš
pole
byli
chemikem
tam
žádná
ruka
nestalo
cestě
na
se
stal
je
to
válkem
neměli
peníze
naše
rodina
dvě
stě
pane
osmdesát
pět
korun
měsíčně
nemohli
počítat
aby
oko
školu
se
mě
dostat
rychle
to
bylo
ještě
to
dělat
do
praxe
abych
si
vydělávat
a
bylo
po
chemik
vi.
Prosím
vás
to
co
se
to
se
mnou
dělo
jakmile
jsem
se
začal
litovat
že
do
čeho
jsem
to
všechno
zkrachovalo
tak
sem
se
nikam
to
byl
stav
zoufalství
ale
když
jsem
se
z
toho
stavu
zoufalství
vymanil
tu
chvíli
ne
za
vteřinu
ten
bezčasový
okamžik
tady
byl
bůh
jakmile
se
přestal
litovat
že
nebudu
chemikem
to
všechno
především
to
už
si
vot
byl
to
se
už
nelitoval
že
nebudu
hladce
a
nebo
ale
je
nebudu
chemikem
to
sem
vyklad
rok
a
tři
čtvrtě
kde
se
z
toho
dostal
z
dubna
třicet
to
bylo
rok
a
tři
třicet
se
odešel
tamtý
školy
kde
mě
to
bavilo
že
tam
je
se
učila
a
vidíte
já
jsem
potom
přišel
na
školu
kde
se
ta
chemie
se
neučila
ale
byl
tam
profesor
který
tu
chemie
strašně
rád
vybudoval
tam
obrovskou
latu
nabrat
která
ani
na
tom
gymnáziu
nebyla
a
nikde
přepi
se
nebyla
a
v
té
největší
o
laboratoře
sem
já
pracoval
takže
když
jsem
to
nechtěl
se
to
nelitoval
tak
jsem
se
s
tím
chemikem
stál.
Vidíte
jak
je
to
dobrý
víc
toho
stavu
to
je
když
člověk
hledá
království
boží
jako
že
jsem
začal
vše
ostatní
mi
přidal
i
ta
chemie
kterou
měl
tak
rád
a
když
teďka
hledím
na
to
na
ty
pokroky
třebas
chemie
biologie
nebo
fyziky
tak
se
říkám
kdyby
se
to
naučil
a
zůstal
na
té
úrovni
tehdejší
aby
šel
z
toho
nebo
dělal
něco
technického
jenom
nezval
že
já
vás
jsem
se
dal
tak
by
byl
hotový
řídil
a
nestalo
by
to
za
nic
dneska
by
jogi
má
úplně
o
povahu
než
měla
tehdy
za
mých
let
to
je
něco
úplně
jiného
já
když
na
to
dívám
tak
já
sám
protože
není
to
ještě
moc
pěkné
ale
je
to
tak
dobré
že
to
je
převratné
prostě.
A
beru
bezvědomí
že
ať
se
čímkoliv
nedostanete
ani
chvilinku
stát
už
to
víte
opodál
ale
copak
o
to
víte
opodál
boha
neboť
ten
svět
je
udělán
tak
abyste
v
něm
pořád
něco
dobývali
co
já
tady
dělám
to
prosím
to
je
ustavičné
dobývání
to
kdyby
mně
záleželo
například
na
mě
tak
to
nedělám
já
sem
musel
sebe
opustit
ať
se
chválím
anebo
se
o
soudím
je
to
jedno
já
ty
věci
musím
dělat
proto
že
vím
že
to
mám
dělat
a
že
to
bude
za
to
dlouho
dokud
na
to
budou
síly
dokud
mě
neodvolali
z
toho
abych
to
neděl.
Takže
jestli
vám
třebas
teďka
teďka
se
třebas
pochválí
tak
ne
zlo
vyvá
tím
prosím
nedovíte
dneska
jsem
šel
na
dnešek
sem
měl
s
pane
brát
hodin
a
večerní
jsem
stával
protože
sem
potřeboval
tohleto
do
opravit
to
bylo
dostane
k
opravovat
ne
tak
jsem
to
opravil
a
byl
jsem
ho
hotov
vede
na
pět
a
pak
už
jsem
bažil
snídaně
a
všechno
ostatní
o
asi
ne
se
připravoval
se
se
na
tu
cestu
copak
myslíte
vidíte
mně
moc
unavený
ho
a
myslíte
že
to
moje
přednost
jestliže
bych
myslel
přitom
na
sebe
tak
se
mluvím
že
já
jsem
nespal
nebo
já
nevím
napl
už
nutil
ustání
a
u
poměr
říkal
včera
mě
říkal
já
tě
potřebuju
abych
mě
tam
nespal.
A
on
to
říkal
líp
tak
neslušně
víra
tam
s
tím
sám
mám
ten
chápat
ať
aspoň
tělesný
buď
mně
po
cestě
já
jsem
to
takhle
si
přeložil
to
co
on
říkal
on
neříkal
todleto
vůbec
já
sem
to
přeložil
já
sem
překládal
tu
močí
tak
jsem
ho
celou
cestu
bavil
chudáka
tak
sem
ho
bavil
že
ani
nemoh
usnout
a
že
byl
obsah
tak
otráveně
protože
já
jsem
se
bavil
ne
nezřízeně
eště
že
mám
na
to
svědka
moji
jeden
inspektora
byl
u
mě
to
na
inspektora
to
byli
otřesné
typy
který
se
tam
říkal
já
jsem
říkal
to
byl
od
šestý
protože
to
s
tím
žákem
otřes
tak
on
nemůže
usnout.
A
totéž
jsem
těla
dneska
pořád
stejně
ne
ani
chvilinku
jsem
nezůstal
tiše
že
jo
a
na
posvě
protože
by
byl
sám
usnul
teď
jsem
to
vyvrátil
tu
svoji
bdělost
příklad
pár
ráje
a
to
přeskočím
pátrá
je
je
proces
to
není
momentální
příroda
to
dítě
myslím
když
je
v
matčině
těle
a
je
tam
ještě
málo
rozděleno
budou
může
klepat
nohama
rukama
neuvědomuji
si
svoje
o
svoji
osobnost
svoji
oddělenost
od
matky
do
určitý
míry
odděleno
už
od
matky
tak
je
zaručeně
ještě
plně
v
ráji
ale
jakmile
tam
je
nepokojná
v
tom
těle
matčině
tak
už
to
není
úplný
láli
já
když
to
měl
detailně
vykládat
to
já
nebudu
dělat
ta
nechám
žena
má
být
sami
se
v
tom
vyznají
protože
porodil
třeba
tak
ví
jak
to
dítě
je
napřed
je
tam
klidně
a
potom
klidný
není
viďte
a
pro
vás
protože
už
je
samo
se
samo
sebou
už
je
sebou
také
trošičku
už
není
jenom
tou
matkou
a
když
víte
si
matky
taky
ještě
pořád
hodně
matkou
daleko
více
než
jsme
my
teďka
ano
my
jsme
dospělí
ale
ještě
není
samostatně
ještě
to
není
ta
samostatnost
která
je
dospělém
věku
a
tak
se
dostavuje
až
při
mentální
a
tělesné
dospělosti
ne
dřív
čili
člověk
se
stává.
Dokonale
oddělenou
bytostí
například
od
matky
až
je
mentálně
a
fyzicky
dospělý
tak
to
je
stav
který
takhle
já
nemohu
líčit
promiňte
mi
že
by
to
to
by
se
všechno
rozvedl
že
jo
a
já
musím
říct
tam
to
někde
končí
tam
ten
nezačíná
jako
to
dělají
takhle
v
tom
kázání
o
tom
stvoření
že
to
najednou
padli
z
ráje
to
tak
najednou
nešlo
protože
on
ten
pán
bůh
ji
musel
ukázat
dva
stromy
strom
života
a
v
tom
poznání
dobrého
a
zlého
ten
strom
i
musel
zakázat
ovoce
z
toho
a
tam
z
toho
musel
dovolit.
A
to
je
tím
řečeno
že
když
povídali
těch
se
ostatních
stromů
života
tak
byli
tam
živi
byli
tam
živi
ale
když
poznali
dualismus
strom
dobrého
a
zlého
poznání
dobrého
a
o
tak
tam
neměly
v
té
neurazil
co
dělat
že
ano
a
tak
postupně
se
začli
odrozovat
takže
dejme
tomu
viděli
se
nazí
viděli
se
různí
než
byli
původně
to
se
předtím
neviděli
proč
se
předtím
neviděli
nazí
byli
dávno
adam
a
eva
neviděl
se
nazí
nesměl
se
před
sebou
neviděli
se
různými
rozumíte
mě
byli
z
jednoho
masa
a
z
jedné
krve
proč
by
se
byli
cítili
různými
a
najednou
se
cítili
to
znamená
ten
darem
postupoval.
A
když
padne
z
ráje
tak
to
bylo
vrcholné
ch
to
byl
vrcholný
vstup
do
dualismu
ještě
bych
chtěl
říct
tohleto
když
se
té
eva
potom
narodil
první
kain
první
ka
ne
ten
druhý
to
byl
ábel
pro
rozený
byl
taji
z
toho
pocházíme
tak
řekla
mám
boha
plní
už
nesměli
adam
a
eva
bydlet
zkrátím
ráji
tam
byly
je
život
radostný
šťastný
teď
jak
už
byl
smutný
a
namáhavé
byl
to
tres
a
jejich
neposlušnost
jednoho
dne
se
však
při
hodilo
něco
krásného
bůh
jim
varoval
dítě
malého
malého
hračka
tak
se
z
toho
radovali.
Tak
se
eva
stala
maminkou
dala
ste
jemu
chápe
jméno
kain
víte
že
byl
první
to
jsem
ještě
ne
popletlo
ze
které
později
za
krátký
čas
se
jim
narodil
druhý
klape
to
nazvali
abel
teď
měli
adama
vady
děti
evan
měla
klepu
do
které
by
položila
svoje
děti
neměla
ani
žádné
přikrývky
kterými
by
je
chráněn
předkládám
byla
tak
chudá
že
neměla
téměř
nic
starala
se
však
o
kaina
i
abel
jak
nejlépe
dovedla
udělají
postilu
ze
své
na
a
slávy
přikryli
kožemi
které
je
pěkně
zažívali
oba
chci
rychle
rostl
učili
se
mluvit
aby
ha
potom
je
adam
z
evou
naučili
modlit
se
a
vyprávět
s
tím
vyprazdňuje
o
bohu
hospodinu
o
ráji
a
také
o
zlém
katany
který
chce
aby
lidé
byli
neposlušným.
To
jsou
všechno
budu
vy
svých
dětí
se
ptali
chcete
mít
pána
boha
vždycky
rádi
a
budete
ho
vždycky
poslouchat
kaž
i
abel
vyrůstalo
se
stane
a
zda
tvého
chy
teď
už
neměli
teď
museli
pracovat
zrovna
tak
jako
jejich
tatínek
z
kaina
cesta
rovní
kaina
se
stal
roní
tady
se
to
popletlo
pracoval
na
poli
a
zaséval
zrno
když
pak
obilí
zrálo
postel
je
ty
mlátil
zrno
a
ze
zrovna
na
mlel
mouky
svou
ty
pletl
chléb
a
teď
se
stal
pastýřem
o
a
berte
stal
spasí
ten
ovcí.
Vycházel
se
svým
stavem
na
pole
a
loučil
a
hledal
pro
ně
nejlepší
která
v
na
tou
patu
za
tu
očí
mé
kloubila
utne
někdy
poradil
ovci
a
získal
tak
dobrém
maso
kain
zaséval
víc
aby
zrovna
abel
měl
stále
více
ovcí
pže
se
každý
rok
narodila
jeh
nějaká
kde
všech.
Vy
do
však
dal
růst
každou
obilí
do
dával
a
byloli
všechny
ovce
hospodin
všechno
pochází
od
boha
kaž
i
abel
toto
ře
věděli
adam
jim
to
často
říkávala
proto
chtěli
hospodinu
za
všechno
poděkovat
a
něco
mu
za
to
dát
přinášely
mu
oběť
víš
jak
to
udělat.
Když
chtěl
abel
obětovat
hospodinovi
teda
nejlepší
největší
otci
kterou
měl
tak
řekl
toto
je
otce
pro
hospodina
tak
nabíral
suché
věcné
no
dobře
které
dobře
hořeli
kvete
položil
na
hromadí
kamení
zabil
ovci
a
položil
narodí
tak
byla
oběť
připraveno
oběti
musela
hořet
a
proto
abel
položil
po
suché
roští
chabé
vůlí
víte.
E
víte
koukal
do
ohně
a
zapálil
roští
proč
ti
shořelo
a
maso
také
tím
stoupá
shůry
k
nebi
pak
abel
po
klekl
a
hovořil
plný
svaté
bázni
milý
bože
mám
tě
ta
hrát
ty
se
o
nestará
š
tak
dobře
protože
ti
nes
rád
obětuj
tuto
obci
abych
ti
ukázal
svoji
vděčnost
už
to
všechno
slyšel
ty
ší
kdy
všechno
co
lidé
říkají
ve
své
modlitbě
viděl
že
ho
abel
miluje
hospodin
měl
abel
rád.
A
s
radostí
přijímal
jeho
oběť
z
toho
se
abel
velice
radoval
také
kain
obětoval
hospodinu
po
zmíral
kameni
na
hromadí
a
nosil
na
ně
věc
tak
by
se
tak
položil
sochu
obilí
které
hospodin
nechal
růst
na
jeho
poli
a
všechno
to
spálil
byl
se
při
tom
ty
se
také
ale
opravdově
vděčný
nevymyslel
si
propíchl
bohu
vlastně
děkovat
já
sám
jsem
přes
se
zase
zrno
a
musel
jsem
hodně
namáhat.
Jenže
bůh
přesně
věděl
co
si
kam
myslel
viděl
že
ho
kain
nemiluje
proto
nechtěl
ani
přijmout
jeho
oběť
a
neučil
ho
šťastný
a
radostným
člověkem
každý
to
také
dobře
poznat
rozdělovali
se
tedy
velice
na
boha
a
také
na
abel
záviděl
mu
myslel
si
že
bůh
dává
vždycky
přednost
a
velmi
a
jemu
dá
dává
radost
a
štěstí
a
mě
ne
a
jak
často
na
tom
myslel
tak
se
stával
také
zlostí
v
noci
neměl
klid
a
nemohl
spát
a
jíst
už
mu
také
nechutnalo.
Jak
často
byl
na
dra
zlí
pán
bůh
jej
varoval
kain
proč
tak
si
tak
zlý
a
závisí
když
je
to
je
tvoje
vina
budeš
tím
opravdu
mít
rád
tak
budeš
také
radostný
až
šťastný
mysli
na
to
kain
že
nesmí
být
závislý
ale
kain
jakoby
neslyšel
já
si
co
se
mu
zalíbilo
jednoho
dne
řekl
a
bylo
by
po
půjdeme
na
pole
když
byl
saver
sám
ze
začal
se
s
ním
hádat
pak
je
začal
dokonce
být
a
to
takovou
silou
že
je
byl
smrti
teď
tu
abel
ležel
mrtvý
a
krev
z
jeho
ran
kdy
té
ká
do
trávě
až
jak
se
kain
pole
ka
konec
utíkal
pryč
protože
měl
strach
před
stresem.
Doufal
jen
že
to
bůh
neviděl
jenže
bůh
to
moc
dobře
viděl
bůh
vidí
všechno
co
se
děje
na
zemi
a
zeptal
se
kaina
že
je
svůj
bratr
aber
kam
ještě
navíc
začal
at
aby
bez
copak
já
vím
kde
je
ábel
před
se
nejsem
strážný
svého
bratra
bůh
řekl
přes
si
ho
udělal
přešli
to
udělal
nevyroste
ti
už
nic
na
poli
nemůžeš
tu
zůstat
běž
o
tu
pryč
nechci
otcově
nic
vědět
až
ať
přijdeš
kamkoliv
ne
je
nikde
na
světě
klid
a
pokoje
a
to
se
také
stalo
kain
odešel
musel
tak
bydlet.
Stranou
a
bez
svého
bratra
kterou
stále
myslel
celý
život
ho
provázal
strach
a
proto
byl
nešťastný
tak
se
stalo
že
v
jednom
dni
ztratili
adam
a
eva
opa
své
syny
ani
jeden
se
nevrátil
večer
domů
i
vyšly
a
hledali
své
děti
našli
jen
aber
vypadal
jako
by
spal
jenže
se
nikdy
už
neprobudila
protože
byl
mrtev
adam
a
eva
pozbyli
mrtvé
tělo
svého
syna
do
země
kterým
moc
nutný
ale
hospodin
je
znovu
občasný
varoval
jim
znovu
děti
chlapce
a
děvčaty
jeden
z
chlapcům
byl
také
takový
jako
abel
a
měl
také
rád
hospodina
tenhle
chápe
se
jmenoval
se
tak
to
by
stačilo.
Samozřejmě
ten
kain
který
byl
rokem
byl
ve
větším
pokušení
co
jsem
tady
to
popletlo
než
ten
abel
který
byl
po
čem
varovat
málo
protože
jak
jsem
mělo
klovat
kdyby
byl
dalo
všechno
tak
neměl
nic
takže.
Ten
jeho
stav
duševní
byl
zaviněn
jeho
postavením
ve
světě
odějte
se
nesmíte
si
myslet
že
můžete
za
všechno
dává
nechci
zbavovat
viny
ale
že
můžeme
za
všechno
co
na
tom
světě
děláte
a
jak
myslíte
ale
všimněme
si
ježíše
krista
že
přišel
k
člověku
který
si
nežádal
aby
ho
byli
odpuštěny
hříchy
a
on
mu
čisté
a
s
a
říká
odpuštění
se
tři
to
byl
ten
chromý
jo
prosím
vás
jak
k
tomu
přišel
ten
chromý
to
je
jasná
odpověď
jenom
jedna
my
jak
tady
jsme
jsme
tím
svým
úsekem
vědomí
které
máme
zplodí
tohoto
světa.
Já
to
řeknu
nějak
ukázkově
naše
vůle
je
vyčleněna
z
vůle
boží
je
vyčleněna
z
vůle
boží
eště
jednou
to
už
není
vůle
boží
nýbrž
to
bude
naše
čili
co
si
svou
vůlí
uděláme
to
už
je
náš
závazek
čili
když
my
jsme
třebas
ve
společnosti
lidské
tak
jsme
na
ně
závislí
a
je
to
závazek
náš
vůči
té
společnosti
a
to
že
tento
závis
závazek
plníme
může
někdy
způsobit
zapomene
pána
boha
a
to
se
většinou
stává
že
nebo
ano
nemysli
my
si
na
svůj
závazek
vůči
společnosti
to
není
nic
špatného
ježíš
kristus
říkal
se
kolik
je
nejmenšímu
z
bratřích
svých
města
učinili
žádné
o
místní
ste
učinili.
Takže
on
si
mohl
tam
ježíš
dovolit
někoho
někomu
odpustit
všechny
hříchy
viďte
jak
je
to
možné
myslím
že
dneska
se
na
to
nedopovím
protože
svatá
terezie
na
to
velice
jasně
odpovídá
a
až
se
nitro
pustím
tak
si
to
spojíme
detailní
ale
zatím
vy
jste
mě
vy
aspoň
tolik
že
celá
lidská
hříšnost
jenom
zmínku
k
tomu
abychom
se
mohli
dostat
nazpátek
bohu
protože
obyčejně
když
ty
hříchy
nebo
když
ta
špatnost
tisku
je
příliš
velká
tak
to
svědomí
že
věku
nedá
a
se
se
vobrátí
nemá
se
na
to
čekat
ale
ježíš
kristus
na
to
nečekal
a
odpustil
hříchy
ukázkově
tomu
komu
chtěl
odpustit
hříchy
protože
tuto
moc
jako
syn
boží
měl.
A
chtěl
bych
vám
jenom
v
té
věci
říct
pro
dnešek
tohleto
že
totiž
byli
mně
odpuštěny
hřích
sedmnácti
letech
a
já
jsem
to
nechtěl
se
to
předtím
nepřál
a
jak
jsem
se
to
psal
kdy
jsem
začal
třebas
když
jsem
byl
přemožen
od
boha
abych
ho
měl
rád
nadevše
ne
já
jsem
byl
schopen
ho
milovat
ale
on
mě
ukázal
že
mě
miluje
takže
já
jsem
potom
nikdy
ho
nedohonil
v
tom
v
té
lásce
a
kdy
se
si
mysleli
že
boha
nemilujou
protože
on
mě
ve
všem
před
honil
ve
všem
oděla
živa
prosím.
Je
tady
otázka
jak
dojít
ke
spáse
já
to
zjednodušuju
abych
nemohl
tak
dlouze
přes
zbytečný
pro
takovou
vite
společnosti
tak
podívej
se
dokud
jsem
taky
také
o
čem
říct
vzdát
se
sama
sebe
a
to
v
pořádku
ne
z
se
i
té
spásy
tité
lásky
všeho
še
čeho
se
vzdá
co
je
moje
čeho
nevlastnit
nic
a
to
by
lovil
ne
a.
Když
ten
člověk
já
kterou
uče
strany
všímá
se
jenom
tohoto
světa
a
žije
pro
něj
a
dobře
a
nedělal
žádné
špatnosti
nýbrž
poctivě
mu
slouží
protože
jednak
ne
se
potřebuje
já
to
nikoliv
jenom
z
lásky
k
němu
ale
taky
z
vypočítavosti
že
když
on
dá
světu
tak
se
ta
zase
jemu
je
když
prostě
žije
jako
obchodník
tak
k
tomu
bohu
je
ochoten
se
přiblížit
také
jenom
jako
obchodník
nějak
jinak
protože
však
ale
na
této
úrovni
na
které
se
jde
za
bohem
obchodní
cení
nemá
vůbec
žádné
žádnou
cenu.
A
jak
ukázal
ježíš
kristus
celým
svým
životem
nýbrž
jenom
sebe
obětování
a
sebepoznání
tak
jednáš
špatně
a
já
sem
mohl
právem
na
něj
vyřknout
soud
že
když
má
celý
v
transformační
aparát
a
všímá
si
jenom
jeho
části
a
používal
jenom
jeho
části
a
zanedbává
to
ostatní
tak
se
proviňuje
do
té
míry
proti
tomu
ostatnímu
co
v
sobě
má
že
nakonec
to
ostatní
co
má
je
k
ničemu
že
když
to
není
používáno
tak
to
jak
se
říká
za
mrzí
a
není
možno
toho
už
použít.
Takže
on
se
odsuzuje
k
úrovni
zvířete
on
žije
jako
zvíře
zvíře
totiž
žije
na
tomto
světě
jedině
účelově
jestli
člověk
a
to
otázka
je
tak
divně
postavena
jako
že
by
chtěl
žít
jenom
účelově
kdyby
si
že
jenom
pro
tu
spásu
tak
je
to
zvířecí
život
že
ty
jsi
schopen
ten
účel
pochopit
vyšší
než
to
lež
to
zvíře
že
ano
tak
se
to
zase
zvířecí
život
a
zase
nikam
nedo
jdeš
čili
já
jsem
proto
aby
se
nežilo
účelově
nýbrž
aby
se
žilo
správně
to
znamená
správné
je
milovati
budeš
byli
z
ní
jako
sebe
sama
a
tak
dále
a
ta
dvou
všechno
opakovat
a
to
způsobuje
že
se
vrátíš
k
tomu
otci
a
ne
že
si
to
přeješ
nikdo
z
těch
dobrý
při
posledním
soudu
osvobozeni
nebyl
do
svobodný
protože
si
přáli
s
tím
bohem
se
spojit
nýbrž
milovali
žní
ho
protože
ten
kdo
miluje
bližního
je
vzorem
v
každém
případě
neboť
on
nemusí
ani
věřit
neboť
ne
každému
je
dáno
ta
víra
já
mě
například
dána
nebyla
ale
stačí
že
miloval
bližního
jako
sebe
samého
a
byl
spasen.
Tak
upozorňuju
na
to
že
ta
otázka
byla
považuje
a
zase
špatně
protože
se
zapomíná
ten
to
se
kázal
zapomněl
na
to
co
ježíš
kristus
od
člověka
chtěl
a
když
člověk
neplní
to
co
kristus
od
člověka
chtěl
degraduje
se
na
zvíře
někdo
na
rostlinu
někdo
na
kámen
ale
zaručeně
neužívá
ne
využívá
všech
lidských
možností
a
nedonutíš
dejme
tomu
ani
černoši
ne
v
africe
lámali
aby
miloval
sou
třeba
z
jiného
kmen
říkali
tomu
našemu
svatou
z
toho
léčí
ti
to
není
našeho
kmen
to
pro
ně
nebyl
člověk
takhle
se
rozšiřovat
s
láskou
k
bližnímu
to
je
začátek
správné
cesty
a
to
není.
Ne
že
by
člověk
zanedbával
něco
co
v
něm
je
v
něm
je
uloženo
nikoliv
jenom
činnost
a
je
ho
uvažovat
taky
láska
a
jestliže
ji
zanedbává
tak
na
na
zakro
a
protože
tohleto
přeci
říkám
není
doporučení
nýbrž
to
je
příkaz
tak
jestliže
člověk
toho
příkazu
nedá
že
neví
že
tam
bylo
čeho
bylo
a
ti
budeš
ale
možná
že
by
mohl
nebo
prosím
těm
miluji
neprosí
přikazuje
on
má
nikdy
ne
přikazuje
nikde.
To
už
se
dělo
ve
starým
zákoně
se
přikazoval
nese
si
nepokradeš
a
co
všechno
já
to
ale
tady
kristus
nenazval
jenom
milovati
budeš
to
je
příkaz
lásky
a
rozum
to
příkaz
lásky
neplní
může
se
na
hlavu
postavit
nehledá
ani
království
boží
správně
co
nehledá
že
nedo
pro
sebe
to
tam
není
řečeno
hledej
království
boží
pro
sebe
co
tam
není
řečeno
prosím
to
je
velice
problematické
i
všechno
ostatní
se
to
je
napsáno
bylo
něco
kontextu
je
velice
o
žhavá
záležitost
to
se
málo
kdy
člověk
stech
když
je
to
přesně
píše
tak
to
nemá
bez
kontextu
vůbec
žádnou
cenu
vůbec
žádnou
někdy
se
někdy
nějakou
malou
no
ale
tohleto
co
tady
je
napsáno
kdo
se
zaujme
do
do
boha
ten
se
nemůžeme
milovat
do
člověka
to
je
to
středověké.
Popírání
skutečnosti
jak
oni
brali
tento
všechno
stvořené
je
ve
zlu
postaveno
a
ty
se
musí
od
toho
vzdálit
či
taky
o
člověka
čili
nemiluji
nikoho
nemiluji
nic
na
světě
než
pána
boha
neboť
vzdal
se
od
teho
stvořeno
nikdy
by
byl
nikdo
nešel
do
kláštera
kdyby
byl
to
takhle
nebral
jako
je
to
na
té
blízce
ve
ten
musel
přestat
milovat
člověka
v
minulá
ten
zdí
vlastně
fakticky
když
to
tak
nevyslovil
protože
by
byl
i
o
o
neutekl.
To
já
jsem
neměl
tenhleten
názor
ani
jsem
na
to
nepřišel
v
té
době
když
jsem
se
řekl
kláštera
se
to
řekl
kláštera
osobně
a
já
jsem
řekl
pro
indů
no
důvodu
že
bych
tam
dostal
peníze
za
to
že
bych
za
to
byl
celý
život
placen
a
to
se
mi
nezdálo
stane
že
to
je
věc
za
kterou
jedinou
člověk
nemá
být
placen
že
tyto
věci
se
mají
dělat
z
lásky
to
by
byl
pořád
služebníkem
na
poli
rozumíte
a
byl
by
služebníkem
neužitečným
kdyby
byl
klášter
já
já
ne
někdo
jim
já
cizím
způsobu
myšlení
a
proto
jsem
se
z
tohoto
vnikl
toho
pater
a
teď
to
začnete
jako
had
kdy
se
asi
vidíš
tím
mým.
Krédem
tělesní
jako
hadovi
a
prostě
jako
holubice
tak
teďka
tě
donutí
aby
byl
taky
tak
prostě
jako
holubice
kdy
si
byl
tak
si
jako
a
já
podívej
se
říkáš
mi
tady
já
pořád
se
nemůžu
smířit
tím
zatracení
toho
člověka
který
tady
prožil
celý
život
a
někdy
v
ve
velkým
trápení
a
rudého
ne
v
radost
tech
jenom
a
vono
to
všechno
přijde
v
něm
a
v
tomto
případě
dělal
ten
člověk
jednu
chybu
a
jenom
proto
jednu
chybu
bude
zavržen
celý
jak
se
zná
jak
se
znám
se
jenom
celý
jak
se
znám
ne
celý
jak
se
nezná.
Nelituje
člověka
který
tuto
chybu
dělal
že
bude
za
to
zavržen
opravdu
zavržen
protože
tato
chyba
by
mu
nedovolila
aby
mohl
podívat
věčný
život
protože
ta
mu
dovoloval
aby
používal
jenom
tento
život
tam
mu
to
uvolňoval
tomuto
dovol
stoprocentně
ale
von
se
s
tím
zpokojil
a
zůstal
tam
trčet
to
je
tak
jako
kdyby
třebas
ramakrišna
neměl
pravdu
v
tomto
a
on
má
pravdu
ten
mudrc
radil
ne
tenhleten
ale
o
kterým
mám
vypráví
když
se
nedo
ptal
co
mám
dělat
tak
on
mu
říkal
dis
dále
do
lesa.
Text view •
Help