Waveform view
88-11B-19
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
rodiče
by
tě
měli
od
útlého
mládí
učit
tomuto
ty
se
u
nás
narodila
proto
že
my
jsme
si
přáli
aby
se
během
toho
svého
života
do
věděla
když
sise
s
tímto
tělem
které
máš
pochází
z
nás
se
narodil
v
mamince
ale
tím
co
je
za
tím
tvé
duševní
vlastnosti
a
všechno
onomu
tomu
říkáme
duše
to
se
nenarodilo
mamince
to
tam
ještě
vůbec
nebylo
teprv
okamžiku
když
se
narodila
tak
se
začlo
formovat
teprv
zastav
duší
která
o
které
dneska
víš
jak
proto
se
pomá
si
myslí
že
si
hada
to
si
si
v
okamžiku
smrti
nevěděl
každej
toto
nevěděla
že
se
narodila
že
si
ho
ka
to
tím
mohli
říkat
haha
niko
jako
anebo
já
ne
jak
si
mohli
říkat
na
to
si
nereagovaly
ani
si
nekouká
kolem
sebe.
Ale
přesto
si
pocházela
z
věčnosti
tak
duše
není
něco
co
začne
existovat
v
okamžiku
smrti
nýbrž
co
existoval
života
i
smrti
ale
o
souč
existuje
dávno
a
bolest
tý
po
této
smrti
a
já
to
ovšem
stálice
dneska
se
k
tomu
dítě
by
se
tomu
neříkal
daleko
pomaleji
já
doufám
že
to
manžela
je
potom
rozvedu
a
to
dítě
smířit
s
tím
že
a
začne
asi
nekonečná
dní
vidět
kolem
sebe
svět.
se
narodí
také
slepé
když
nevidí
a
smiřuje
s
tím
že
to
co
vidíte
pravda
to
je
skutečnost
ustává
se
na
svou
maminku
na
své
okolí
patro
že
se
mu
napřed
oživí
pro
tento
svět
matou
to
jsou
smysly
které
napřed
máš
napřed
musíš
ice
teprve
potom
z
rád
a
všechno
ostatní
ale
kdyby
tě
deptal
mlíko
tak
se
neuži
když
musí
začátku
chuť.
A
já
ti
řeknu
to
je
velice
těžké
mít
o
začátku
života
chuť
protože
jakou
chuť
si
potřeboval
mít
v
mateřském
těle
když
tam
devět
měsíců
povídala
a
z
té
uteče
žili
nebo
se
tomu
říká
nuly
pořád
do
tebe
teklo
těch
celá
otrava
a
to
nebyla
jenom
léčen
potravu
vůbec
ne
to
nebyla
mylná
patra
v
té
mamince
si
užívala
všecko
co
tam
maminka
jedla
z
toho
všeho
si
bral
a
všechno
to
samo
nemusela
si
potom
stavová
ruku
byla
si
tím
živena
a
byla
se
tím
vyvíjela
on
je
to
vyvíjelo
tebe
a
když
si
věděla
že
se
to
děje.
Ale
já
ti
teďka
musím
ještě
odvésti
co
dál
my
jsme
součástí
ty
a
všichni
lidé
nejsme
jenom
součástí
své
rodiny
myslíš
ale
vy
jste
vším
měřítku
součástí
tohoto
státu
jsme
jí
i
si
jedním
jednou
z
občanskou
tohoto
státu
ale
tento
stát
by
nemohl
sám
o
sobě
vůbec
existovat
kdyby
nebyl
součástí
všech
státu
na
světě
čili
my
jsme
také
součástí
všech
těch
státu
dohromady
se
že
tam
nežijeme
na
tom
nezáleží
ty
jsou
na
sobě
závislé
a
vině
řekli
že
neví
ostatní
státu
tak
že
nás
život
státní
by
se
nehájím
spolupracovat
ostatními
státy
abychom
měli
tu
úroveň
kterou
máme
to
je
tak
mohutná
spolupráce
která
se
pořád
zvětšuje
pořád
sme
víc
se
závislí
že
na
druhým
že
už
dneska
si
nemůžeme
postavit
nějakou
hlavičku
mezi
národy
musím
se
smířit
že
třebas
je
jinak
oni
myslí
tak
my
s
nimi
musíme
spolupracovat
tak
ty
se
musíš
v
tomto
světě
napřed
naučit
myslet
jako
člověk
který
má
spolupracovat
napřed
se
smy
spolu
zač
kam
se
svou
maminkou
a
tak
viníkem
ale
tam
se
nesmí
zastavit
nýbrž
musí
žít.
Ke
spolupráci
s
uměním
ke
spolupráci
s
technikou
to
znamená
musí
se
naučit
hrát
zpívat
naučit
počítat
všecko
co
to
musí
na
aby
mohla
dále
jít
za
to
dál
a
kdyby
se
zastavil
u
té
techniky
u
toho
že
on
mí
počítat
anebo
že
mu
mí
dobře
hrát
tak
by
se
mohla
být
dobrou
hudební
tří
mohla
bys
třebas
být
dobrou
matematiku
nebo
čímkoliv
jiným
ale
co
by
to
bylo
partnera
by
se
zastavila
pamatuji
si
pro
život.
Že
se
nikdy
nesmí
zastavit
já
ti
to
řeknu
pohádkou
jo
do
vody
jednou
honza
šel
do
světa
ale
ne
proto
aby
tam
hledal
štěstí
ale
šel
tam
proto
že
se
chtěl
něco
dovědět
a
říkal
tady
já
všechno
už
znám
o
jeho
ohlas
byli
s
venkovský
rodiny
uvíznu
řecku
co
se
doma
udělá
mě
to
nebaví
protože
už
to
umím
já
nechci
tou
nesmrtelnou
čit
jiným
věcem
a
šel
a
přijde
na
jedno
místo
kde
v
nějaké
chaloupce
žije
nějaká
babička
a
říká
on
okam
tak
jdeš
já
dna
naučenou
do
světa
láska
to
je
dobré
umět
se
toho
hodně
naučíš.
Tak
je
tady
by
drž
u
mě
a
babička
naučila
tolika
věcem
kterým
se
doma
nemohl
naučit
les
například
kožky
to
vona
doma
neměla
doma
neměl
při
proč
tomu
nebo
umět
o
šetřit
koně
a
mnohé
jiné
věci
a
jednoho
dne
řekl
ten
honza
babičko
já
jsem
šel
do
se
ta
pro
to
aby
se
něčemu
doved
vodnaučil
a
já
už
všechno
umím
čemu
s
mě
učila
postě
dál.
A
babička
řekla
no
to
je
chováli
hodné
se
kte
naučit
ještě
více
věcem
podívej
se
ale
mně
to
stačí
dokonce
života
a
ty
chceš
jestli
něco
že
to
složit
ještě
víc
prosim
takový
pyšný
že
chceš
něco
víc
vy
na
nejsem
v
na
toužím
po
tom
něco
víc
vědět
toto
budí
pro
tebe
takovou
naší
silou
životě
pořád
to
užít
dál
a
babička
řekla
ale
musí
dostat
nějakou
vysluž
za
to
že
si
u
mě
sloužil
no
já
jsem
se
mnohé
mu
naučil
to
je
dostatečné
výšky
ano
to
je
pravda
ale
já
ti
něco
dám.
A
tady
může
zvolit
mám
tady
moc
věcí
já
to
nebudu
říkat
a
co
co
může
o
nabízela
ale
mám
tady
taky
toho
koníka
kterého
si
chodil
pást
toho
ti
dám
a
na
toho
si
sedni
umíš
už
ovládat
a
její
dát
mé
sestře
to
je
tisíc
kilometrů
to
to
je
veliká
vzdálenost
a
kdybyste
měla
tohoto
koně
kdybyste
měl
tohoto
koně
tak
se
tam
vůbec
nedostaneš
lidské
metrů
to
bys
každého
koně
utahal
na
tohleto
ho
neukázal
řecky
na
pás
a
ono
se
skočí
ten
dál
kousek
a
tak
to
pude
ten
se
nem
a
on
si
na
toho
koně
sedl
a
ten
kůň
začal
na
něho
mluvit
lidskou
mysl
řečí
a
honza
říkal
přesvědčit
co
si
to
nakonec
se
člověk
ne
a
ne
kvůli.
A
ten
on
řekl
tomu
honzovi
víš
co
se
ty
na
to
nepřišel
on
říkal
nepřišel
já
jsem
tvoje
zkracován
mysl
to
je
pohádce
všechno
má
symbol
pohádce
není
nic
takové
jak
to
tam
líčí
to
byl
znak
jeho
povídavé
mysli
ale
nemysli
si
že
já
ti
dovedu
k
ta
tě
e
byli
až
k
tomu
síly
po
kterém
ty
touží
já
tě
tam
nedovedu
já
tě
dovoleno
to
je
sestře
dál
už
nemohu.
A
opravdu
krátké
době
ten
kůň
dovedl
toho
honzu
až
to
druhé
sestře
a
tak
říkala
no
tebe
posílá
moje
sestra
aby
dělal
přesně
co
ta
sestra
naučila
toho
honzu
a
ty
než
tady
jsem
proto
aby
se
naučil
dalším
věcem
ale
já
ti
něco
řeknu
já
ti
naučím
mnoho
věcí
nových
toho
koně
pošle
pryč
to
nemůže
dál
potřebovat
ale
já
ti
naučím
mnoho
jiných
věcí
a
který
věci
my
naučíš
já
tě
naučím
hledat.
A
jedna
co
je
správné
a
on
se
a
řekl
to
je
nějaké
divné
hledat
se
správné
ta
tvoje
se
straně
nikdy
tak
kou
úlohu
nedala
aby
dal
co
je
správné
tam
je
prostě
správného
učila
rovnou
radši
mě
uč
se
stav
ne
nikdo
z
lidí
nemůže
mít
vědomí
o
tom
co
je
správné
jedině
já
to
já
už
jsem
strašně
stará
už
jsem
se
během
životem
naučila
poznávat
správné
od
nesprávného
tak
teprve
já
tě
pustím
dál
až
ti
naučím
rozeznávat
správné
až
ti
naučím
vzdávat
správné
tak
tě
pustím
abys
to
správné
poznal.
A
on
říkal
babička
a
kdypak
to
bude
chuti
záleží
čistě
na
tobě
kdy
to
bude
když
mě
budeš
všem
poslouchat
tak
to
bude
brzo
když
mě
nebudeš
poslouchat
tak
to
budu
vůbec
nebude
a
nebo
tebe
trvat
velice
dlouho
a
on
říkal
babičko
doslova
tím
bude
poslouchat
protože
já
chci
jednat
správně
to
je
správné
řekla
babička
jenom
jestli
vydržíš
a
vono
mu
dávala
úkoly
které
jako
to
těžko
vykonat
na
řekla
my
tady
máme
studánka
a
ta
studánka
nedává
vodu
a
já
jsem
do
té
stránky
dycky
chodila
pro
vodu
a
teď
už
není
vody
tak
já
musím
dořekl
já
to
není
dobrá
voda.
To
co
nám
ku
vyčistí
a
přes
my
s
ním
bodu
to
musíš
tě
počet
až
se
usadí
a
špínu
a
pak
je
tu
čistou
přinést
poznám
i
ten
první
úkol
vykonal
že
si
že
tady
je
nemluvím
už
o
během
mysli
nýbrž
o
studni
pramení
zdroji
té
mysli
a
von
vyčistil
tu
studánka
a
přinésti
se
čistou
van
se
na
to
odívala
dělal
oda
je
absolutně
čistá
a
ono
to
si
vykoná
správně
dostaneš
další
úkol
bude
daleko
těžší.
A
řekla
tady
mám
takovou
vysokou
skálu
na
té
skále
denně
se
objeví
orel
který
tam
přináší
nějakou
věc
kterou
tam
nechá
a
druhý
den
pílí
při
přichází
druhý
relace
si
tu
věc
co
sebere
nikdo
neví
tu
věc
odkud
přinesla
který
to
přinesl
a
tam
ji
se
ten
druhý
orel
koná
ty
tam
budeš
ale
tak
abych
ti
ten
první
orel
neviděl
on
tam
přinese
nějakou
věc
ty
se
té
věci
zboříš
a
budeš
se
snažit
utéci
té
skály
dokud
nepřijdete
druhý
oral
a
přece
s
ní
tu
věc.
On
to
babičce
slíbil
a
dával
pozor
tam
přiletí
ona
nevěděli
to
je
to
ale
asi
jestli
letí
pro
něco
nebo
ten
který
tam
něco
přináší
tak
se
mu
díval
a
doba
a
on
něco
oba
měl
tak
to
byl
orel
který
tam
něco
přináší
a
jsem
žádnou
a
jsem
oleje
od
dožil
rychle
aby
nepřevedl
ten
druhý
ne
sebe
a
mu
zase
ale
byl
na
poloviční
cestě
a
přešel
to
vývoje
já
se
to
sebral
tak
musel
druhý
den
znovu
do
toho
zase
tam
ten
první
přinesl
něco
a
ale
on
už
byl
na
poloviční
cestě
na
té
skále
tak
už
se
tam
dostal
dříve
než
ten
druhý
orel
co
si
pro
to
přinesl
přišel
a
sebral
to
a
vodnesl
do
té
babičce
a
babička
to
vzal
do
ruky
a
řekla
tak
v
tomhletom
je
potom
mě
tomu
je
poselství
pro
nás
pro
lidi.
A
on
za
řekl
a
můžeme
že
si
to
přečíst
a
babička
řekla
můžeme
si
to
přesvědčit
rozvi
tu
stránku
najdeš
tam
smutek
otevřel
tu
spánku
a
jsem
takový
svý
do
tý
papír
a
babička
řekla
čti
on
říkal
no
jsem
se
naučil
číst
ve
škole
ale
to
je
tomu
já
nenosím
je
nějaká
jiná
než
takové
kritika
já
tomu
nerozumím
babičko
přečti
mi
to
a
říkal
na
to
já
tady
nejsem
abych
ji
to
přečetla
dím
sestře
a
ona
ti
to
přečte
ale
ta
moje
sestra
je
deset
tisíc
kilometrů
de
mě
a
ty
už
nemáš
koně.
Nevíš
je
tam
dostaneš
a
nikdy
to
když
je
to
nikdo
nic
nepřečte
já
tě
taky
nepřečtu
až
se
mu
e
ta
moje
cesta
která
to
jí
vyčíst
tak
se
dá
na
té
cestě
po
poznání
nebo
za
to
že
se
něco
poznat
nedostaneš
a
on
si
vzpomněl
že
to
je
babičce
udělal
jednu
dobrou
věc
že
ji
oklestit
sudánu
vyčistil
a
přenesl
babič
se
vodu
a
řekli
co
by
se
dá
taky
napil
napil
se
sklonil
se
na
to
studánka
napil
se
jak
se
napil
a
jednou
se
sly
povstala
bila
a
říkala
do
to
je
sme
studánky.
A
on
za
říkal
to
je
to
je
který
osvobodil
tvůj
pramen
takže
znovu
dává
vodu
a
jsili
to
ti
kteří
mě
osvobodil
od
toho
mohu
od
pošle
tak
já
jsem
ochotna
jedno
přání
tísni
no
to
jsem
rád
ne
že
to
bude
přání
těžké
já
se
potřebuju
do
tak
sestře
té
babičky
neboť
ta
jediná
umi
které
vytk
a
tam
je
napsáno
jak
je
další
můj
úkol
nevadí
vám
to
vám
takhle
rozebírám
by
vám
to
vysvětlil
do
byste
zírali
panečku
a
tak.
Ona
on
ten
honza
řekl
prosím
tě
já
tady
bude
ten
vytk
a
ty
mně
dopra
rychle
k
té
sestře
té
babičky
neboť
ona
umíš
jediná
ten
vite
a
ta
víra
řeka
byla
ti
to
udělám
ale
musíš
něco
udělat
co
ti
ne
napovím.
Sou
ti
napovím
ani
slovem
a
když
to
neuděláš
nepomohu
tě
a
víckrát
tím
nikdo
nepomůže
on
se
podíval
na
tu
víru
podíval
se
na
tu
studánka
a
říkal
si
kde
může
být
odpověď
co
mám
udělat
sklonil
se
nad
tou
studánka
a
znovu
se
napil
ta
víra
zmizela
a
on
se
ocitl
před
chaloupku
té
třetí
sestry.
Strefil
se
bylo
to
správné
to
od
něho
chtěla
tak
studánka
se
mu
platila
za
to
že
ji
tak
osvobodil
a
ta
třetí
se
ztra
řekla
já
už
sem
tebe
čekám
neboť
má
splnit
třetí
úkol
rozvine
vite
o
rozvinu
ten
svět
ek
a
říkal
dyť
já
tomu
rozumím
dyť
já
to
čtu
a
najednou
tomu
rozuměl
a
vy
mně
to
je
sestra
říkala
že
nikdo
jiný
tomu
nerozumí
ani
kdo
ji
to
nepřestane
ty
jejich
sestra
a
já
tomu
rozumím
já
tebe
vůbec
nepotřebuju
já
říká.
A
ty
nevíš
proč
tomu
rozumíš
proč
pak
si
to
dříve
tomu
nerozuměl
po
to
podívej
neuměl
přečíst
proto
sem
tady
nebyla
já
protože
jsem
tady
já
tak
tomu
rozumíš
a
tak
to
můžeš
číst
čti
dokud
jsem
tady
nebo
dělat
to
za
chvilinku
nebudu
on
četl
ztratila
se
peníze
na
dívají
a
on
říkal
to
je
nádhera
jak
si
jsem
netoužil
po
tom
abych
a
nějakou
princeznu
co
mně
bylo
do
ale
babičko.
To
je
zvláštní
já
mám
teďka
takovou
neodolatelné
touhu
tu
princeznu
najít
že
mě
tady
neudržím
a
já
tu
princeznu
pudu
hledat
a
ono
to
babička
řekla
budešli
že
tu
princeznu
opravdu
jenom
hledej
princeznu
a
ne
ten
užitek
pro
sebe
já
ti
neříkám
že
to
bude
tvoje
žena
nebo
že
z
toho
že
nějaký
království
vůbec
nemá
tady
úkol
hledat
tu
princeznu
a
že
si
tím
úkolem
nadšený
to
je
mi
důkazem
že
si
také
schopen
do
není
naše
přátelé
to
takový
úkol
hledat
svou
nesmrtelnou
duši
ten
nenajde
a
ovšem
není
nadšen
z
vlastní
iniciativy
to
byla
byla
ta
babička
že
se
na
jeho
duše
a.
A
on
říkal
ale
jak
to
mám
udělat
to
nevím
víte
ještě
dál
vyprávět
na
že
to
bude
o
to
a
tak
řekni
končím
a
ona
to
babička
řekla
ví
že
ti
nemohu
říci
jak
to
má
udělat
a
jaký
máš
najít
jenom
ti
pořád
tím
směrem
jak
si
sem
přišel
pořád
dál
nebral
se
by
se
nazpátek
vzpomínají
na
mě
nesmí
na
tu
na
ty
dvě
moje
sestry
ti
už
tě
posloužili
co
ti
posloužil
tou
ti
nepo
slouží
slyší
kristu
posloužil
když
se
narodil
co
po
sloužilo
třiceti
letech
když
opustil
rodinu
co
pouze
na
kříž
zemřel
už
mu
dále
sou
nemohlo
pozvu
se
to
nemohlo
opakovat
sem
to
jenom
tak
dokonalých
to
po
a
ne
ta
poměr
já
to
byl
vysledovat
beztak
nebudu
tečka
a
nic
mě
řeknu
ještě
něco
s
tělem
di
a
na
cestě
najdeš
všecko
co
budeš
potřebovat
k
tomu
aby
se
s
tam
správně
dostal
aby
stupni
se
tu
osvobodil
a
on
zjistil
na
té
cestě
něco
co
bych
tam
asi
člověk
neviděl.
On
tam
zjistil
například
že
tam
na
prostředku
cesty
která
je
pro
pomoz
určena
roste
strom
vysoký
strom
a
říkal
snad
tady
nebudu
jenom
já
sám
že
tady
z
to
napřed
si
tak
to
nemá
co
dělat
a
ten
strom
protože
měl
pod
babičky
učený
se
ke
pil
všecky
věci
který
potřeboval
pro
svoji
činnost
tak
tu
ten
strom
pokácel
a
jak
ten
to
pokácel
ten
strom
říkal
tys
mě
pokácel
tak
mně
nestaly
ležet
na
té
cestě
mocí
člo
podvolit
stranou
aby
ta
cesta
byla
sví
znát
ostatní
mysli
na
ty
ostatní
já
už
ti
to
nebudu
všechno
líčit
vždycky
když
něco
provedl.
Tak
mu
bylo
řečeno
že
to
má
udělat
také
pro
ty
ostatní
které
kteří
půjdou
zatím
takže
odstraňovalo
překážky
z
cesty
fakticky
to
bych
si
po
vymyslet
koních
chtěl
já
si
je
nebudu
myslet
to
že
tady
přepočítá
před
praze
a
teď
se
ocitnu
v
tom
práci
kde
měla
žít
napsaná
ten
byl
smutným
rouchem
po
tažen
všichni
tam
plakal
i
král
a
říkal
ustat
dlouho
je
ztracena
nevíme
jak
a
nikdo
ji
nemůže
osvobodí
někdo
to
nedokáže
už
na
někdo
neodvažuju
protože
kdo
šli
nikdy
se
nevrátil
a
on
za
říkal
ale
já.
Jsem
odstranil
deset
překážek
cesty
takže
i
kdybych
já
neuspěl
při
tom
hledání
princezny
tak
mají
za
mnou
za
mnou
volnou
cestu
ty
ostatní
které
kteří
probu
za
ně
už
se
spolehnout
na
to
že
za
mnou
půjdou
svobodně
a
volně
jiní
lidé
a
ty
tu
princeznu
konečně
osvobodí
a
král
řekl
no
si
dobrý
člověk
že
si
myslel
že
nebudeš
to
ty
který
tu
mysle
tou
osvobodí
nýbrž
že
si
cestu
osvobodil
a
tím
taky
přístup
ostatní
lidi.
A
ale
abys
neřekl
že
ti
nepomohu
tak
já
ti
dám
na
cestu
prstem
který
tady
ta
princezna
nechala
než
se
ztratila
ona
právě
neměla
tento
se
na
ruce
když
jsem
najednou
ztratil
vítě
nemohu
krátit
a
přišel
do
hradu
nějakého
cár
čaroděje
a
čaroděj
mu
říkal
co
tu
chceš
o
neprozradil
se
tam
se
a
říkal
mám
tenhleten
prstem.
A
nutí
ho
nabídnout
člo
říkal
ukaž
ten
prsten
ale
nedám
ho
z
ruky
já
se
na
ni
po
ní
zdálky
on
si
ho
otočil
tak
ruce
ten
honzík
a
říkal
ten
čaroděj
říkal
a
děti
to
je
to
ten
princezny
kterou
já
věřím
a
vona
s
mine
chce
manžela
dokud
nebude
mít
ten
prsten
ty
ně
přinesl
ten
prstem
taky
už
není
žádná
překážka
vona
si
mě
veze
za
manžela.
A
on
za
řekl
no
to
je
v
pořádku
ale
patří
ten
prv
ten
princezně
dovol
abych
ten
princ
prstem
dal
nárok
roku
to
je
princezny
a
von
ji
to
vono
přivedl
to
honzu
princezně
von
se
pokoji
té
tíze
říkal
já
tě
neutekl
ten
prostředek
a
říká
ty
jsi
ohromný
měly
na
mě
by
neměl
ten
červ
ano
moc
bych
byla
bývala
měla
ten
prstem
po
svých
rodičích
ale
který
když
ho
mám.
Puč
mi
ho
na
ta
se
o
na
prst
v
tu
chvíli
tam
nebyl
ten
čaroděj
míchat
ani
ten
čaroděj
a
tak
blízko
bylo
do
toho
království
toho
krále
že
přestože
mezitím
ujal
deset
tisíc
koutu
eště
dalších
tisíc
a
tak
dále
tak
voni
byli
ubral
toho
krále
toho
království
a
toho
palác
při
víta
je
tam
poznali
tu
princeznu
pochopitelně
byla
svatba
a
pohádky
on.
No
a
to
ho
čtvrtý
osmdesát
osm
jako
se
liší
spočívá
v
tom
že
my
se
můžeme
přesvědčovat
na
tom
jak
s
nedělené
buňky
v
matčině
těle
třebas
já
začnu
odtamtud
za
devět
měsíců
je
hotový
člověk
že
může
dost
dojít
ve
zkratce
zkratce
časoprostorového
procesu.
Který
trval
normálně
miliardy
let
ke
zkratce
devíti
měsících
ale
ze
života
ježíše
krista
víme
a
kdybychom
rozuměli
té
symbolice
dneska
už
se
k
tomu
rozumově
dá
na
to
přijít
že
dojde
odejít
ještě
daleko
větší
zkratce
že
například
dejme
tomu
on
když
se
narodil
na
tomto
světě
a
asi
několik
mí
po
narození
si
se
dověděl
od
těch
svatých
tří
králů
že
z
věčnosti
pochází
o
to
nevěděl
byl
hloupej
jako
my
jsme.
Tak
jestliže
on
se
to
dověděl
že
pochází
z
věčnosti
tak
potom
už
vědomě
z
věčnosti
ty
věci
bral
a
do
věčnosti
prováděl
ska
návrat
do
věčnosti
ve
zkratce
provádět
rozumíte
zkrátka
krví
málo
máte
fáze
kdy
musel
být
ještě
poddán
tomuto
světu
toto
rodině
v
této
společnosti
jáprotože
se
nemůže
a.
Když
pro
dal
tuto
první
zkratky
nastav
mezera
stará
vstupem
do
jordánu
a
čtyřicet
dní
na
poušti
překonávání
satana
já
se
tomu
říká
tak
to
je
všechno
symbol
tam
co
tam
neexistuje
ale
to
už
bylo
čtyřicet
dní
jenom
když
došlo
k
další
zkratce
řídí
vobě
to
byla
plakat
a
neko
a
když
to
byl
na
nebe
což
je
naším
údělem
tam
máme
dojít
tak
už
to
vůbec
nestalo
žádný
čas
prostě
si
tam
vstoupil
takže
my.
Tímto
způsobem
můžeme
pochopit
co
vlastně
na
tom
svaté
své
pouti
máme
dělat
navíc
oproti
zvířeti
a
já
bych
to
řekl
takhle
kdybychom
neměli
ten
transformační
stupeň
přeloženo
do
češtiny
tuto
tělesnost
já
tomu
říkám
transformační
stupeň
takového
druhu
že
bychom
mohli
transformovat
během
té
zkratky
to
je
tento
život
pozemský
celý
život
pozemský
dočasný
na
věčný
transformovat
takhle
tak
bychom
vlastně
nevyužil
správně
tohoto
transformační
ho
stupně
ten
tam
sama
stupeň
vite
to
jako
začli
samozřejmým
počítači
my
je
máme
ale
my
je
plně
neužívám.
A
já
myslím
že
v
naší
nebo
by
se
sme
na
tom
je
na
světě
jako
že
jenom
státu
nejhůř
že
nevyužívám
tu
kapacitu
těch
samočinných
počítačů
se
nám
platný
že
to
máme
máme
takový
transformátor
v
sobě
a
my
to
použijeme
třebas
na
jednu
milionu
a
s
tím
sedneme
tady
to
je
tedy
veliká
veliké
plýtvání
na
tomto
stupni
se
dá
plýtvat
tak
jako
plýtvám
příroda
ale
prosím
vás
to
neopakuje
příroda
plýtvání
způsobem
že
z
milionů
je
se
třebas
narodí
jednali
ba
ostatní
jsou
si
požaduju
vzájemně
a
toho
se
ty
stane
a
stačí
to
na
reprodukcí
toho
rodu
to
stačí
ale
na
jenom
nejde
o
reprodukcí
tohoto
rodu
lidského
nýbrž
nám
jde
o
to
abychom
se
z
té
pouhé
reprodukcí
dostali
k
dynamiku
vývoje.
Abychom
se
dostali
k
opravdové
revoluci
no
a
v
tomto
smyslu
budu
dneska
provádět
výklad
o
cestě
oddanosti
totiž
křesťanská
náboženská
věda
abych
tak
řekl
ta
nejlepší
z
toho
co
v
tom
ten
náboženské
věděl
to
není
to
je
vyzvraceli
jako
je
třeba
do
ní
patřila
ta
ta
je
z
avily
tak
ta
si
je
vědoma
toho
že
toto
urychlí
je
možné
a
ona
dokonce
to
rozdělil
a
do
sedmi
fází
sedm
komnat
tady
hrad
nitra
co
dneska
ho
budou
praví
a
a
ví
co
v
první
komnatě
udělat
sou
druhé
třetí
až
sedmé
a
tak
dále
totéž
jed
indové
pochopitelně
jenomže.
Každý
z
těchto
jak
ta
svatá
terezie
taky
indové
všichni
dohromady
nějakou
věc
podceňuje
při
tom
a
každý
z
jiné
strany
abych
to
řekl
radši
podobenství
napřed
že
vám
to
nebude
stačit
to
podobenství
z
já
to
seberu
do
jiného
obrazu
ale
já
si
myslím
že
to
nedokážu
líp
než
obrazem
že
to
nedokážu
přímo
za
říct
že
kdyby
to
byl
ježíš
kristus
dokázal
přímo
říct
to
co
se
nějaký
kabrňák
tak
by
to
byl
řekl
a
on
to
nedokázal
ani
řečí
říct
on
mnoho
podobenství
uvedl
ale
žádné
podobenství
není
dokreslit
co
prokázal
svým
životem
já
jsem
tady
včera
ukazoval
a
to
musím
zopakovat
že
například
dejme
tomu
v
podobenství
o
moudrých
a
nemoudrých
pannách
který
které
šli
jako
družičky
na
svatbu
chybí
nevěsta.
Že
nich
tam
přijde
nakonec
na
tu
svatbu
ale
nevěřte
se
vůbec
nedostavil
a
vůbec
tam
nepostradatelná
s
tímletím
si
nevěděli
křesťany
radu
a
nevěděli
rady
ale
indové
to
obešli
tím
způsobem
obešli
že
kázali
a
kážu
spojení
s
věčným
tím
životem
vědomé
spojení
s
věčným
životem
to
není
nic
špatného
to
je
výborná
věc
protože
znají
taky
principy
je
za
jakých
se
to
stane
může
uskutečnit
ale
není
to
ani
zdaleka
to
o
čem
věděla
svatá
terezie
ta
je
dál
než
ty
jógy.
O
mater
on
o
spiritual
říká
o
manželství
duchovním
a
to
se
musí
uzavřít
když
uzavíráme
manželství
v
tom
co
se
na
těle
jsme
se
přede
za
nebo
trénink
na
tamto
manžele
aby
ta
věděla
že
vývoj
chtěl
jak
ho
můžeme
provést
končí
duchovním
manželstvím
a
ne
jenom
nějakým
spojením
s
nějakou
nějakým
věčným
životem
spojení
s
životem
je
uvědomění
si
toho
že
jsme
součástí
věčného
života
to
je
málo
protože
dlouhou
dobu
po
tomto
uvědomění
u
mě
poprvně
nastalo
v
sedmnácti
letech
z
toho
padáme
a
ty
pády
do
tohoto
stavu
oddělenosti
pocitu
orientu
kruté
jsou
krutější
než
si
tady
žít
se
všemi
trablí
které
tady
máme
protože
já
poprvně
mezi
ostatními
lidmi
pociťoval
že
jsem
tady
ve
vězení
a
každý
kdo
to
zažil
začal
být
tady
si
uvědomovat
že
tady
ve
vězení
kdežto
vysvětli
žijete
krásně
jako
když
jste
na
svobodě
hotovosti
vůbec
nemá
nic
společného
já
jsem
si
tedy
uvědomoval
by
ty
jsi
byl
si
nejsi
svobodný
a
dokud
nebudeš
vědomě
ustavičně
propojen
bez
možnosti
rozhoduji
Tak
nebudeš
svobodný
a
o
tom
mě
nešlo
o
tu
svobodu
protože
na
začátku
tohoto
procesu
se
dostavilo
a
taková
zaujatost
pro
ten
věčný
život
nesmí
nic
ti
vůbec
ne
já
jsem
o
to
nestál
u
vo
to
stát
ani
nebudu
nikdy
taková
zaujatost
že
já
jsem
nemohl
nic
jiného
dělat
než
za
tou
věčností
jít
přátelé
nešlo
než
to
to
jinak
a
tak
přesta
oddanosti
pro
mě
byla
absolutně
snadná
protože
ono
nebylo
možno
jednat
jinak
nebylo
možno
když
mě
třebas
ten
můj
zpovědník
říkal
když
jsem
šel
po
druhý
do
zpovědnice.
Tak
řekne
hříchy
tak
říkal
voni
nejsou
mně
to
nejde
o
říkal
no
to
co
to
jeho
ano
tě
to
nejde
to
si
tě
to
tady
ještě
nebylo
ne
říkal
nejde
mi
to
když
je
přítomen
majetníky
pokladu
tak
já
jako
zloději
tam
nemůžu
krást
já
musím
počkat
až
vodejde
a
von
neodejde
on
nebo
nešel
on
je
tady
tak
to
je
v
pořádku
říkal
tak
ten
zpovědi
chodila
já
tě
dává
dycky
a
já
to
budu
hrát
a
je
vám
rozhřešení
ale
ani
označení
nebude
a
tak
zkrátka
a
dobře
že
to
takhle
hrál
spolu
on
potřeboval
tyto
zkušenosti
který
sám
neměl
nebo
nějak
se
zrodu
a
já
jsem
potřeboval
zase
se
dovědět
z
té
teologie
co
voni
ví
a
co
já
sem
nevěděl
to
sem
se
tedy
také
dověděl
ale
já
to
nestarám
se
zvířetem.
Zvíře
se
neproviňuje
když
je
oddán
oddané
to
se
ta
oddanosti
všechno
všechno
cesta
živých
tvorů
když
je
oddán
té
malinké
sféře
omezené
sféře
svého
druhu
ten
druh
je
omezen
na
nějakou
poutanost
k
něčemu
která
je
nepřekonatelné
a
my
tomu
říkáme
uni
což
je
tedy
hrozné
to
je
nepřekonatelné
poutanost
něčím
co
je
v
něm
zakotveno
v
tom
zvířeti
jako
v
nás
jako
do
a
jiný
život
taky
zvířecí
v
podstatě
ale
další
ještě
kdy
jsou
tam
nejenom
genetický
kód.
A
tak
to
zvíře
prostě
tak
za
podobno
že
ono
ani
netouží
něco
jiného
dělat
ani
nemůže
něco
jiného
dělat
protože
jako
mně
nešlo
řešit
třeba
třeba
o
ně
pochopitelně
a
kam
hříšní
jen
to
tam
panečku
a
je
to
nešlo
protože
prostě
tady
byla
ta
poutanost
řek
bych
křesťanské
nadpřirozená
o
sem
já
vám
nařezáno
nepovažuju
za
to
považuju
za
velice
přirozené
jako
je
přirozené
že
to
zvíře
třebas
jako
včela
nemůže
dělat
nic
jinýho
než
to
co
dělá
včela
a
vona
je
tady
čtyřicetkrát
déle
než
člověk
na
tomto
světě
to
se
ví
dneska
a
vona
ovce
krát
déle
dělá
totéž
co
dělá
ta
včela
před
těmi
miliardami
let
a.
Když
si
třebas
vezeme
máme
nějaké
a
jak
krátké
pojednání
ze
života
včel
vystačí
pojednání
toho
druhu
máme
ze
starýho
registruje
tisíce
lidí
před
naším
letopočtem
a
ta
včela
se
choval
stejně
jako
není
včela
a
měli
na
ni
uli
měli
na
ní
stejný
principy
protože
ona
se
nezměnila
od
té
doby
to
je
ona
jako
člověk
má
ten
den
ho
jako
stálice
jako
že
toto
je
něco
stále
ho
věčného
já
se
ho
jako
věčná
bytost
jako
kdybych
měl
vžít
do
věčnosti
a
taky
žiju
jenomže
ty
vnitřním
s
tou
vnitřní
podstatou
o
které
nemám
zdání
když
dokud
jsem
oddán
tomu
co
z
toho
prej
a
to
je
tento
život
se
dožije
vyzařování
věčného
života
a
záření
jako
každé
má
svůj
začátek
a
mohla
svůj
konec
protože
to
pomazání
ale
není
to
neskutečné
to
sáhni
skutečné
že
to
žádná
iluze
jenomže
má
začátek
a
konec.
Takže
na
zvířeti
nemůžeme
chtít
aby
dělal
to
co
člověk
ale
na
člověku
bychom
měli
chtít
aby
nedělal
jenom
to
co
dělá
zvíře
a
bohužel
my
jsme
mentální
bytost
jednající
na
úrovni
zvířete
že
máme
větší
schopnost
a
puma
myšlenek
nebo
tak
to
je
to
nás
moc
nejvyšší
od
zvířete
my
nežijeme
na
mentální
úrovni
žijeme
na
zvířecí
úrovni
a
taky
neseme
všechny
následky
toho
že
tam
žijeme
jako
asi
já
bych
to
řekl
takhle
jenom
porovnání
maličký
jako
zvíře
pokud
se
všímá
nebo
drží
a
ono
se
musí
držet
té
úrovně
své
není
za
to
trestán
nýbrž
život
víte
probíhá
hladce.
Tak
když
se
člověk
řídí
zvířecím
způsobem
jednání
u
dovím
a
tak
dále
podvědomím
tak
je
za
to
tvrdě
trestán
protože
je
puzen
v
tamtoho
zdroje
v
kterém
normálně
nevíme
k
tomu
aby
šel
dál
aby
se
za
tuto
hranici
aby
překonal
tu
hranici
toho
ježíše
v
jordánu
a
na
kříži
ty
dvě
hranice
musí
překonat
a
vono
se
mu
o
tom
ani
nezdá
ani
vo
tom
neví
ale
ať
se
mu
to
zdá
nebo
neví
on
to
dělá
ten
život
je
tak
moudře
způsobem
jako
život
k
té
včely
jako
život
rostliny
že
musí
dělat
i
to
o
čem
vůbec
nemá
zdání.
Takže
já
se
přibližuju
fakticky
svým
životem
pomalinku
přirozeným
stylem
jako
zvíře
věčnému
životu
že
je
to
pomalý
na
těžkopádný
sestup
no
ale
může
se
stát
nějakému
jedinci
a
ono
se
to
děje
každému
tvoru
jenomže
ne
třebas
jako
mě
v
předškolním
věku
ale
v
dospělém
věku
že
se
dostane
do
situace
kterou
nemůže
řešit
i
při
lepší
vůli
mu
to
nejde
nemá
k
tomu
vůbec
si
a
říká
tady
jsem
bezmocen
jako
třebas
lidi
před
nějakou
katastrofu
dejme
tomu
na
potápí
se
loď
neměli
žádný
záchranu
slony
a
museli
se
nechat
utopit
no
tak
nebylo
z
toho
východiska
v
takové
situaci
se
člověk
ocitne
často
během
života.
Říkám
často
tak
říkám
denně
já
to
musím
převést
do
správného
symbolismu
neboť
tento
stav
bdělého
tento
bdělý
stav
má
tu
vlastnost
že
my
se
jim
unavím
a
my
to
nevydržíme
a
od
něho
odejdeme
jakmile
usneme
spíme
až
si
odpočineme
zase
jsme
schopni
vzletu
do
toho
bdělého
stavu
ale
neměl
bych
ho
se
tímto
pusta
vyšším
opakováním
zdržovat
bychom
měli
jít
za
to
protože
mi
z
toho
stavu
spánku
nemáme
vědomě
nic
my
nevíme
že
je
to
spánek
beze
snů
ve
jsme
to
vlastně
byli
a
já
k
zkušenost
že
jsme
tam
nabýval.
Kdežto
dejme
tomu
promiňte
mně
když
spí
husa
tak
ona
ví
kde
je
a
ona
si
z
toho
do
tohoto
bdělého
stavu
přináší
zkušenosti
takže
když
já
rozumím
husám
a
byl
jsem
s
nimi
v
tom
transu
tak
voni
je
přilil
to
si
tam
bylo
dobře
viď
a
neměl
si
tělo
to
je
krásná
svoboda
voni
to
považujou
za
vrchol
toho
proč
není
pravda
ale
voni
dál
nemohu
já
jenom
to
nemám
za
zlé
ale
protože
mi
to
ukázali
se
školním
věku
nejméně
stokrát
todleto
tak
sem
jim
vděčen
za
to
že
že
způsobili
starého
typ
že
já
ve
mně
jste
noty
který
není
normálně
v
člověku
minut
takže
já
jsem
potom
dostal
sen
nenormální
že
já
jako
stav
vědomí.
Bez
pocitu
tělesnosti
považuju
za
přirozenou
záležitost
a
za
přirozenější
než
se
cítit
masa
a
kosti
a
já
vám
řeknu
to
je
opravdu
přirozenější
než
cítit
se
jestlipak
by
se
cítíte
z
masa
a
kosti
když
se
něčemu
věnujete
duševně
vůbec
ne
pomyslíte
na
svou
tělesnost
když
za
něčím
míříte
co
není
vaše
tělo
se
řeklo
tří
to
do
teče
to
nesmíte
myslet
na
své
tělo
kdybyste
mysli
na
seděl
tak
se
neztratíte
na
záporn
ju
ale
máteli
se
ztratit
na
něco
za
úrovní
tohoto
těla
musíte
na
ně
zapomenout
a
to
my
umíme
dobře
to
tento
život
nás
v
tom
trénuje.
A
ten
na
nás
tom
taky
spánek
že
zapomeneme
dokonale
na
tento
život
v
bdělém
stavu
a
proto
jste
schopni
tvrdě
spát
zkuste
si
plánovat
než
už
ne
ten
usnete
vůbec
dokud
ten
pán
neživí
tak
neuznáte
musíte
opustit
nejenom
činnost
ale
také
mentální
činnost
myšlení
musíte
opustit
to
znamená
my
se
dost
dostat
za
mysli
jak
se
do
té
za
mysl
to
neznamená
že
ji
potřeme
ale
ta
mysl
má
ještě
jinou
podobu
při
které
se
nemyslí
a
ona
přesto
myslí
zůstává
my
tedy
rozlišujeme
mysl
pohybovou.
A
mysl
nepohyboval
a
tato
nepohyboval
mysli
je
základem
pohybové
mysli
a
tak
je
to
ze
vším
našem
životě
co
tady
pohybuje
ty
naše
ruce
nohy
to
naše
mysl
ty
naše
půdy
a
ne
co
všechno
co
by
pověst
je
jenom
následek
toho
zdroje
pohybové
nemusíme
o
vět
někde
na
nebesích
to
je
v
nás
ten
nepohyboval
a
tu
si
velice
cením
zkušenost
svatý
terezie
že
ona
říká
v
tom
hradu
nitra
jestliže
hledáte
království
boží
někde
mimo
sebe.
Tak
si
zbytečně
stěžujete
cestu
protože
všechno
je
ve
vás
připraveno
jiní
i
nebe
peklo
nic
není
mimo
vás
záleží
jenom
na
vás
kam
vstoupíte
a
jakého
jaké
jste
schopnosti
tam
vstoupit
a
má
pravdu
jenomže
vás
upozorňuju
na
jednu
věc.
Text view •
Help