Waveform view
85-31A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Byl
tady
předěl
pásek
který
já
opakuji
poslední
větu
zpověď
já
jsem
vám
tím
způsobem
že
jsem
se
ho
ptal
jak
se
ho
rodinné
poměry
a
on
mi
říkal
no
rodiny
nebo
měli
jsou
těžké
protože
já
se
neshoduju
z
mámou
ani
státu
já
je
nenávidím
já
jsem
říkal
no
tak
tady
máš
výbornou
třicet
začít
milovat
ho
moc
dál
nemohu
začít
milovat
aby
se
takovou
žáru
ženu
která
na
mě
nemá
ráda
která
mně
dokazuje
že
jsem
nehodný
syn
komu
studuje
vysokou
školu
berte
ročníku
roky
když
ho
tišinou
tak
úplně
nehodnotit
to
nemůže
být
zajímá
se
o
tyhlety
věci
ne
no
to
neber
vážně
jaké
má
o
tobě
mění
ale
s
nějakým
způsobem
to
zasluhuješ
jiným
způsobem
než
si
myslíš.
A
to
matka
taky
nevy
jakým
způsobem
zase
zeš
a
nechtějí
vod
ní
vědět
jak
si
to
zas
luštit
nemůže
vědět
ale
co
je
důležité
důležitější
je
že
si
to
ty
zasluhuješ
pocit
zasluhuješ
protože
ta
matka
si
zasluhuje
aby
si
miloval
protože
já
ne
tak
to
nemyslíte
vážně
jestli
bych
cokoliv
dokázal
tak
nechtějte
abych
zase
aby
znova
tady
začal
nebo
aby
právě
tady
začal
ve
já
nemohu
začít
to
je
pro
mě
nejtěžší
oře
protože
todleto
takový
těžký
úkol
hned
na
poprvní
na
prvním
místě
já
jsem
říkal
protože
tato
duchovní
cesta
jestli
má
být
pravdu
chová
cestu
je
si
být
sou
malichernou
musí
to
být
velkorysá
cesta
musí
začít
tam
kde
je
středních
těžkostí
ale
ne
někde
na
periferii
opravovat
se
v
maličkostech
to
je
to
nikdy
se
dostane
k
tomu
středu.
Ty
se
musíš
napravovat
v
tom
středu
tvého
dění
a
tady
je
na
výš
matku
to
jsem
rád
že
ne
na
víš
matku
tam
jsem
už
naučit
milovat
a
vona
tě
nenarodí
vona
je
s
tebou
tak
že
by
se
budete
střeva
takže
se
mu
se
musíš
pořád
osvědčovali
a
to
já
potřebuju
aby
to
nebylo
jenom
sporadicky
aby
si
opravdu
měl
možnost
každý
den
tu
příležitost
se
s
ní
setkat
a
tu
lásku
osvědčovali
on
říkal
prosím
vás
tak
já
nevím
ale
to
nebudu
moci
protože
tam
je
leze
z
krku
a
se
přímo
vyjádřil.
A
že
jsem
tak
a
tak
starý
třebas
tři
a
dvacet
let
a
to
už
přeci
jsem
dokonale
poznal
tak
nebudete
vykládat
že
ji
mám
ten
začít
milovat
že
ono
to
nejde
to
nejde
a
si
říkal
vono
to
de
podíváme
se
na
tvou
matku
z
blízka
prosím
čím
je
nebo
čím
byla
byla
blesk
z
povolání
v
divadle
plzeňské
jo
jak
dlouho
osmadvacet
let
tak
si
představte
osmnáct
by
na
se
jako
palec
já
jsem
je
říkal
já
se
vám
těžké
povolání
jako
třebas
v
kantor
ké
promiňte
že
ho
považuji
za
těžké
já
považuju
za
těžší
povolání
než
třebas
honit
ale
palec
sbalení
povolání
je
daleko
těžší
než
kantor
sé
řekl
on
říkal
páč
protože
ta
palec
na
tom
podivu
vystavuje
své
tělo
na
ukázku
mužů.
A
ty
v
tom
těle
nachází
zalíbení
touží
po
ní
ta
touha
když
si
ji
to
třebas
nevyjádřil
to
třebas
nekončí
nějakým
stykem
s
těmi
muži
tak
ta
touha
přeci
do
ní
je
pořád
zase
vá
na
ta
spojitost
tady
je
a
má
se
si
nějakým
způsobem
musí
vypořádat
kromě
toho
jestli
to
a
on
říká
moje
matka
nikdy
nikým
nikde
nespal
ta
muži
v
tomto
tom
studia
věrná
tam
nebyl
nebyla
ta
chyba
proč
se
o
ně
rozváděl
ta
byla
ende
já
se
neptal
kde
ale
to
je
jedno.
Musíte
patrně
rozházel
s
ideologických
důvodů
no
ale
to
nevadí
si
politický
důvodů
byl
na
jiné
straně
než
ona
si
tak
nějak
nebo
je
eště
on
studoval
mozky
ty
roky
a
tam
se
stal
pomohla
ekonomika
tak
dále
no
a
vono
zase
byla
zde
a
na
jiné
názory
asi
patrně
tam
to
někde
začlo
pokud
se
to
roznese
ostatních
oboru
a
říkal
toto
řešit
nebudeme
to
je
jiná
věc
to
není
třeba
řešit
to
jsou
postranní
záležitosti
které
si
vyšší
sami
sebou
ale
co
důležité
vědět
jak
ta
matka
toho
a
těch
osmnáct
set
let
tam
na
tom
jeviště
vydržel
on
přeci
musela
vědět
že
stane
že
ji
ubývá
po
jov
schopnost
že
jiné
předčí
a
už
spravedlivě
nebo
nespravedlivě
a
už
tím
že
si
pomáhají
třebas
nějaký
jiným
způsobem
k
tomu
úspěchu
než
čistě
uměleckým
a
ona
když
tak
nejednal
když
byla
poctivě
tančí
í
a
vydělávání
si
poctivě
ta
vona
si
musela
být
vědoma
toho
že
to
nikam
nedotahne
a
že
tedy
odejde
bez
nějaké
pot.
A
to
ví
muselo
časem
vzbudit
dojem
po
ražen
tví
takže
ona
se
v
někde
taky
vládnout
takže
možná
že
tady
ty
vylívala
tím
děti
a
a
tak
dále
a
tak
dále
tak
ono
je
obětí
svého
povolání
vzpomeň
na
to
nebo
mysli
na
toho
kdyby
ty
si
byl
na
její
místě
a
musel
tam
čit
na
scéně
jak
by
si
se
k
tomu
tvářil
kdyby
stál
a
nemohl
si
a
musel
si
cestě
co
by
to
v
tobě
způsobovalo.
Ta
tvoje
matka
byla
na
tom
čím
dál
duševně
už
a
protože
tam
na
to
se
to
nemohla
ven
ty
lovit
ne
a
tam
musí
tam
musela
poslouchat
tak
tady
nařizoval
tobě
a
ty
si
musel
poslat
zase
ty
tak
ona
potřeboval
někde
se
uplatnit
tak
to
všechno
ta
nenávidí
musí
tobě
to
je
pocit
méněcennosti
který
vona
si
tímto
způsobem
i
vůči
manželovi
který
si
způsobem
se
ho
zbavovala
tak
potom
jsem
mu
vykládal
dál
o
té
mám
mámeli
mezi
dokonale
popřej
a
to
vás
už
nebude
zajímat
já
jsem
začal
s
vámi
jenom
o
té
hlavní
součásti
že
ona
byla
vlastně
oběti
svého
povolání
a
to
se
potom
začil
v
tom
poměru
k
rodině
ano
o
to
to
uznal
a
říkal
ale
přesto
bude
nesmírně
těžké
se
s
tou
matkou
setkat
na
poli
opravdu
lásky
matky
dítěti
nebo
jdete
k
matce
protože
ještě
o
tom
delší
o
neboli
to
to
je
nebudu
smiřte
konkrétní
záležitosti
jeho
ale
při
měl
jsem
ho
k
tomu
aby
se
opravdu
začalo
láskou
tam
kde
to
nejvíc
ho.
Kdyby
byla
třebas
maří
magdaléna
se
zřekla
já
nevím
jaké
svoje
své
špatnosti
a
ne
té
své
úvah
to
je
hlavní
tak
by
byl
ježíši
vůbec
nemilost
a
jestli
řekla
podstaty
svého
způsoby
svého
že
jo
to
smyslu
svého
života
tak
to
šlo
rychle
kupředu
no
a
já
jsem
mu
říkal
jakmile
jednou
se
přemůže
v
tom
smyslu
že
budeš
mít
rád
matku
i
při
tom
že
ji
to
nebe
napřed
aspoň
za
zlý
že
tě
třebas
krutě
na
padla
že
tě
odmítl
c
c
dobré
službě
nebo
že
ti
nepo
nepochopila
já
nevím
co
všecko
by
se
mohlo
stát
se
to
vy
počítá
tak
tak
asi
pětadvacet
já
sem
si
tak
vzpomněl
narychlo
a
tak
prosím
ty
se
k
ní
chovej
jako
kdyby
tě
nekřivdil
jako
kdyby
ti
přál
to
nejlepší
jako
kdyby
tě
milovala.
A
jedné
z
pozice
milujícího
tvora
jak
by
to
dělal
člověk
který
byl
eště
nemiluješ
neumíš
to
ale
dělej
to
jako
by
to
dělal
člověk
vyví
který
by
nebyl
předtím
napaden
který
by
nebyl
a
tak
dále
jo
tej
mu
nebylo
křivděno
a
víc
se
stane
nečeká
nečekali
nečekali
to
co
jak
neska
řeknu
to
řeknu
proto
aby
věděl
že
to
stane
abys
protože
jim
se
s
tou
ne
tak
neuvidíme
aby
věděl
že
už
to
má
účinky
vidíš
přeci
najednou
otevře
v
tobě
něco
co
si
předto
nikdy
nežilo
že
najednou
budeš
poznávat
že
je
to
správné
že
ji
máš
rád
a
bude
to
poznávat
nikoli
si
m
rozumem
že
rozumně
pořád
bude
říkat
no
tak
si
to
nezasluhuje
ale
na
ten
rozum
nedej
ty
budeš
poznávat
vnitřně
že
je
to
správné.
A
budeš
moc
v
této
lásce
pokračovat
udělat
další
krok
více
ti
nebudu
radit
ale
to
stane
se
na
tu
platformu
na
ten
se
dostal
já
tomu
té
školním
věku
že
když
jsem
jednou
poslechl
tak
potom
už
mě
dál
to
šlo
snáze
čím
dál
snáze
až
k
té
samovolnosti
že
se
muž
věděl
co
je
správné
a
aniž
jsem
se
potřeboval
dotazovat
já
jsem
taky
nedotahl
aniž
jsem
potřeboval
na
tím
váhat
nebo
tak
nějak
no
tak
s
tím
jsme
se
rozloučil
a
on
odešel.
Prosím
vás
vezměte
se
za
nosný
do
ohledně
te
na
své
svědomí
jestli
opravdu
v
těch
zásadních
životních
věcech
se
spravedlivý
jestli
tam
nejste
takový
že
byste
dbali
na
sebe
že
bylo
let
na
sebe
jestliže
berete
v
těch
zásadních
tech
ohled
ne
že
by
se
někomu
tím
učili
křivdy
ale
berete
ohled
především
na
sebe
a
teprve
potom
to
uděláte
tak
se
nemůže
se
tomu
vnitřní
vedení
vy
musíte
bez
ohledu
na
sebe
udělat
to
co
víte
že
je
správné
a
pak
se
stane
to
že
čím
dál
rychleji
a
důkladněji
budete
bude
odpadal
vaše
zemí
a
které
vám
diktovala
který
byl
vlastní
středem
se
se
vytvářet
nový
střed
a
tím
novým
středem
bude
váž
vnitřní
duchovní
vůdce
a
ten
vám
bude
potom
napovídat
čím
dál
snáze.
Tak
zkrátka
a
dobře
ten
duchovní
vůdce
může
nám
napovídat
jenom
tehdy
když
sebe
opouštíme
a
proto
ježíš
kristus
říkal
zapři
sama
sebe
žádným
recept
nedal
zapři
sama
sebe
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
ježíš
kristus
ukázal
ještě
v
těch
nejtěžších
chvílích
svého
života
před
popravu
nad
říci
že
si
nevěděl
rady
s
tím
co
se
s
ním
právě
děje
protože
to
ukazoval
na
že
to
bude
náš
případ
že
totiž
říkal.
Asi
já
to
řeknu
vlastními
slovy
bože
prozradí
proč
jsem
já
takhle
trestán
proč
já
jsem
to
bo
opouštěn
proč
mě
není
pomoženo
v
těhletěch
věcech
a
je
to
trošku
možné
pomoc
vy
cítil
se
opuštěn
on
to
říkal
slovy
duše
je
smutná
až
k
smrti
že
to
je
totiž
ta
opuštěnost
kterou
pociťoval
ten
smutek
vašich
duší
a
všech
ctím
kdybych
ho
necítil
ten
obrovský
smutek
na
tím
daleko
dokonce
než
vy
si
nejste
mi.
A
já
si
tím
za
vás
protože
já
jsem
se
jedno
z
toho
vězení
už
dostal
třeba
napřed
jenom
na
chvíli
vy
si
neuvědomujete
že
jste
ve
věz
vězení
tam
vaše
duše
s
ten
co
to
s
mečem
s
ní
nejste
nejsou
vnitřní
uši
spojení
my
jsme
si
toho
vědom
ale
ta
tam
jste
na
já
to
stejní
slyším
cítím
která
nemusím
osvědčovali
žádnou
trpělivost
v
tom
že
vám
to
říkám
třebas
padesátkrát
protože
já
jí
slyším
rozumíte
a
ví
neslyšíte
a
proto
se
můžete
musíte
musíte
se
znovu
ptát.
No
tak
řekl
jsem
vám
že
je
nutné
se
zapřít
a
já
jsem
ho
radil
že
je
to
nejlépe
se
to
káže
láskou
nezainteresované
láskou
láskou
která
se
vzdává
veškerých
následků
pro
sebe
a
že
tedy
pak
je
třeba
taky
vzít
svůj
kříž
to
znamená
všechno
co
pochází
z
toho
že
já
věc
jsem
nerozumím
že
to
dělám
špatně
že
klopýtám
že
jdu
jinam
než
bych
měl
ale
ne
z
vlastní
iniciativy
protože
my
to
dobře
nejde
a
nevím
jak
ani
někdo
neporadí
já
jsem
si
duchovní
sem
nestýkám
takže
já
bez
té
vlastní
vůli
bloudí
že
dobré
mínění
že
by
to
tak
mohlo
být
to
všechno
jsem
viděl
na
sobě
mockrát
a
vidím
to
i
na
vás
takže
jenom
čekám
na
ten
moment
kdy
vystopovat
vykoupe
te
a
jakmile
z
něho
vyhlídnuti
neříkám
že
bude
vyhráno
ale
budete
vědět
že
jste
ve
vězení
protože
budete
jasně
pociťovat
že
jste
ve
vězení
nejenom
chvilkama
ale
pořád.
Tak
budete
sobecky
toužit
cestou
vězení
dostat
té
první
dobrý
případ
životě
každého
člověka
sobecky
toužit
se
z
toho
vězení
pokud
se
nevěděl
že
je
to
vězení
tak
jsem
netoužil
ale
teď
se
má
rád
mám
rád
dlouhou
dobu
je
je
pak
eště
nechal
milosrdně
vaše
sobectví
abyste
pomocí
něho
se
dostali
kupředu
z
toho
vás
ne
nevybaví
hned
nýbrž
vás
pomalu
ji
vadí
velice
milosrdně
jemně
neslyší
nepoznatelné
no
a
končí
to
tím
v
té
první
fázi
tedy
že
z
toho
vězení
se
dostáváte
za
cenu
ústup
nepospíchá
svůj.
Já
bych
to
měl
říct
na
nějakém
příkladu
já
budu
mluvit
o
malých
stupních
jenom
abyste
to
dobře
pochopili
třebas
teď
jsem
jel
do
gottwaldova
je
vám
jasno
že
jsem
sem
měl
především
protože
mě
pozvali
ti
posluchače
to
je
vám
jasné
že
to
byla
záměna
protože
u
těch
poslouchat
to
jsem
nějakou
hodinku
a
tady
s
vámi
sem
potom
třebas
dva
dni
čili
to
byla
zmínka
ale
to
zmínku
já
jsem
potřeboval
z
jiných
důvodů
vám
to
třebas
potom
vysvětlím
jaký
důvodů
sem
to
potřeboval
já
vím
že
je
to
správné
a
ten
zájem
stý
ale
pro
mě
kdybych
je
dal
pro
sebe
tak
bych
sem
nejel
by
byl
radši
v
plzni
vědo
bych
se
takzvaným
svým
věcem
a
nebyl
bych
tady
zahálel
pro
ty
věci
které
je
tam
vážnou
ne.
Ale
a
taky
by
to
bylo
pro
ně
pohodlnější
než
se
jezdit
já
například
teď
vody
v
podělí
a
přijdu
sem
zase
v
sobotu
já
si
nemohu
troufat
nebýt
tam
čtyři
dni
a
bylo
mně
to
daleko
příjemný
sys
cesta
já
ukazuje
no
maličkosti
jak
se
na
sebe
nesmí
dbát
chceli
dokázat
to
co
je
mu
ukázáno
jako
správné
já
vám
teďka
řeknu
proč
se
bylo
ukázáno
že
toto
je
správné
jednak
proto
že
vám
mám
vysvětlit
se
to
duchovní
vůdce
a
jak
působí
a
za
jakých
okolností
to
jsem
si
že
už
napřed
že
to
má
udělat
to
mě
napověděl
jesudian
to
tam
musí
jednou
říct
protože
to
už
je
po
čí
kryt
ve
nechá
takhle
dlouho
v
tom
platit
a
za
druhé
že
tam
budu
na
tom
se
dání
mít
někoho
na
starosti
nevěděl
jsem
koho
tomu
budu
muset
tyto
věci
říci
a
bylo
tam
jenom
osm
lidí
přítomno
ale
přišel
tam
jedna
bývalé
postup
aa
která
tam
dosud
nikdy
nebyla.
A
když
se
tak
přilíval
konci
toho
našeho
klaní
tak
jsem
říkal
protože
se
tady
nikdy
nebyla
já
jsem
zpovídal
jednoho
za
druhým
oni
neklanět
mluvil
o
svém
životě
tak
přišla
že
na
na
ní
jako
na
vě
příchod
protože
říkal
já
jsem
byla
z
manželem
delší
dobu
vedle
ze
a
potom
v
postavy
se
tak
to
se
tady
neobjevila
to
je
omluva
jasná
zase
cizině
a
teprve
teď
jsem
v
jablku
zase
překládám
španělštinu
pro
ty
kolonie
tam
ruku
ale
bývalý
státy
tam
je
střední
americe
a
já
jsem
se
dověděl
že
by
to
je
něco
říkali
důležité
ho
tady
mi
to
říkala
sousedky
byl
bys
tak
dobrý
a
řekl
by
to
nezkrachli
co
jsem
jim
tam
před
tím
přednášel
už
dvakrát
tyto
světu
a
před
te
čtyřmi
roky
a
v
tom
před
jeho
roky
a
teď
až
do
se
o
tři
roky
jestli
je
to
je.
A
ona
řekla
no
to
já
celý
život
hledám
v
tom
a
to
to
hledá
kdo
my
to
pučí
kdo
mě
a
teďka
to
se
sval
že
to
má
i
to
učí
a
tak
dále
tak
pro
tuletu
duši
sem
věděl
že
jsem
splnil
v
té
poslání
tam
vůči
té
třídi
je
zase
neměl
do
to
bude
nevěděl
jaký
okolnosti
tam
budou
hrát
roli
to
jsem
nic
nevěděl
ale
věděl
jsem
teď
si
vykonal
to
co
bylo
správné
a
tady
bude
správné
když
já
vysvětlím
toho
duchovního
vůdce
a
jeho
působení
za
jako
nocí
působí
abyste
měli
k
němu
snazší
přístup
abyste
věděli
že
to
vaše
vina
když
k
vám
nemluví
a
nikoliv
vy
na
toho
nějakého
duchovní
vůdce
nebo
nemilosrdenství
od
té
strany
pánaboha
vždycky
jste
vinni
stoprocentně
ne
devadesáti
ví
že
stoprocentně
vy
každý
z
nás
tedy
že
nejsme
vedeni
osobně.
Ale
protože
u
mě
to
jako
to
brzo
na
stalo
to
vedení
třebaže
bylo
pro
lidské
a
nebylo
soustavné
tak
já
jsem
nikdy
nebyl
bez
tohoto
vedení
sem
když
jim
po
znamení
člověka
že
jsem
byl
bez
něho
jenom
tři
dni
když
životě
začátku
toho
koncentráku
a
to
jsem
myslel
že
můj
konec
já
jsem
byl
bez
toho
vnitřního
vedení
jako
vy
jste
celý
život
tak
klidně
si
tu
žijete
to
si
to
a
já
jsem
byl
jenom
tři
dni
bez
toho
vedení.
Které
bylo
v
té
době
už
soustavné
já
jsem
vnitřně
věděl
co
je
správné
už
soustavně
a
ovšem
měl
že
by
byl
dycky
poslechl
to
ne
jinam
ale
věděl
jsem
to
ale
teďka
najednou
se
neděl
nic
že
jsem
se
od
boha
opuštěn
to
bylo
peklo
a
to
mně
pomohlo
k
tomu
že
jsem
to
tak
snadno
vzdal
k
tomu
esesmanovi
který
mě
chtěl
zabít
jedna
z
pomůcek
těch
pomůcek
bylo
víc
a
jedna
z
hlavních
pomůcek
byla
v
tom
spočívá
v
tom
že
já
jsem
věděl
že
s
tou
na
sloužim.
Že
jsem
věděl
že
jsem
jednal
špatně
nebo
jsem
se
ještě
já
že
se
jedná
špatně
a
že
si
zasloužím
toto
že
se
najednou
na
huntě
že
se
úplně
nad
ně
takže
když
mě
chtěl
zabít
a
se
říkal
tak
to
dovršení
toho
co
poznávám
jako
správné
zabít
jsem
poznával
že
je
správné
já
jsem
dokonce
věděl
že
správné
že
mě
zabije
nemýlil
se
ten
duchovní
vůdce
nemýlil
on
mě
zavládl
než
zevně
je.
Něco
podobného
jako
třeba
to
nepochopil
a
já
jsem
taky
nechápal
do
tý
si
ještě
zaběhl
vnitřně
tak
jsem
to
že
byl
pomocníkem
k
tomu
zabití
vnitřnímu
tak
jsem
to
taky
nechám
jako
tak
svatá
jana
z
arcu
říkal
ten
hlas
říkal
zvítězíš
nezemřel
zvítězíš
no
a
byla
upálena
ono
to
s
úsměvem
na
tu
hranici
byl
udělal
že
jí
to
nebude
pátej
bude
že
zvítězí
a
že
víru
koukat
na
ten
zázrak
tam
nikdy
na
zázrak
tak
ukájení
přilil
zdálky
mě
byli
jak
tam
stojím
a
čekám
na
popravu
čekali
jenom
protože
musel
vstát
pozor
kdy
já
proti
du
se
dycky
dělalo
před
všemi
aby
bylo
by
to
bylo
odstrašujícím
ne
aby
si
nikdy
nedovolil
někomu
oponovat
nebo
tak
něco
ten
dotyčný
vedle
mě
byl
zabíjen
proto
že
si
při
velkém
masu
pomáhal
tam
těla.
To
si
po
dvou
asi
měli
tak
to
nakou
prošlo
bylo
že
na
von
se
přát
nenese
tvá
tomu
přišel
odpojil
a
zabilo
o
to
že
se
přát
na
mě
velel
že
jsem
byl
u
toho
díval
se
na
to
abych
zůstal
káže
přijde
na
mě
ne
já
jsem
věděl
že
tu
ne
to
že
jsem
ale
já
jsem
se
vzdal
z
toho
důvodu
že
jsem
věděl
že
jsem
se
dopustil
nějaké
chyby
teletem
ještě
nějaké
a
že
pro
tu
chybu
jsem
tolik
na
holičkách
a
že
jsem
platil
všechno
vedení
ale
ve
sme
si
je
to
přechodné
do
to
přechodné
stádium
jednoho
kladeno
druhého
a
tam
vždycky
tam
mezera
musí
být
vy
jste
třebas
tři
mi
v
hrobě
ježíše
krista
nebo
tři
měla
záhrobí
tak
že
ho
tam
mezera
tam
je
mosty
vy
se
dí
na
poušti
nebo
takovýho
něco
ne.
Ovšem
já
bych
neměl
zapomenout
že
to
není
nikdy
otázka
jenom
jednoho
jediného
člověka
a
to
nebyla
jenom
záležitost
mé
spásy
nebo
mého
osvícení
nýbrž
minimálně
ještě
záležitost
také
mé
matky
já
jsem
vám
to
řekl
já
vám
to
ještě
teďka
připomenu
prosím
vás
promiňte
mi
to
znovu
se
mu
ho
tam
vypadli
by
to
v
tom
kontextu
nebylo
že
než
jsem
se
dostal
koncentráku
tak
žádná
ještě
akce
se
brání
do
koncentráku
nebyla
man
hromadně
se
byli
první
takovou
akce
v
manou
a
já
jsem
věděl
najednou
najednou
jsem
to
věděl
že
se
ocitnu
před
velikou
těžkost
životní
a
že
v
tom
hraje
roli
i
moje
matka
a
že
když
se
mě
neřekne
tou
svou
řek
bych
to
ale
těžko
říct
opičí
ale
na
mírnou
láskou
maskou
vůči
synu
že
mě
měla
to
ještě
jako
duchovní
pracovníci
radši
než
boha
že
když
se
mě
neřekne
tak
bůh
se
řekne
jí
a
zabije
budu
zabít
já
i
ona.
Tak
si
říkal
ty
můžeš
mně
prospět
teď
mně
musíš
prospět
jestli
chceš
v
něm
mračna
hrad
tím
že
mě
přestane
mít
radši
než
pána
boha
prvním
tvým
miláčkem
je
teďka
bůh
a
ne
tvoje
dítě
ona
plakala
hořce
sem
měl
poprvně
plakat
a
naposled
pak
ta
věřte
mi
to
kdyby
za
mnou
bila
nestál
v
tom
koncentráku
to
svýmu
odhodláním
je
pomoci
tak
by
se
byl
taky
tak
snadno
nevzdal
to
byli
v.
Váhavý
důvody
pro
sem
se
ocitl
předtím
esesmanem
další
vod
bylo
samo
sebou
dozrávání
nějakého
jednoho
stavu
nebo
jedné
úrovně
a
přecházejí
na
druhé
úrovně
to
jsem
nemohl
kontrolovat
a
dalším
důvodem
bych
že
jsem
do
neposlušným
na
té
úrovni
spodní
že
jsem
neposlechl
o
co
jsem
měl
vědět
o
změně
duchovní
modlitby
to
jsem
neposlechl
to
taky
víte
dobře
několikrát
tedy
opakoval
tak
to
nebudu
říkat
ale
mně
jde
o
věc
o
podstatu
věci
že
totiž
člověk
který
toto
sou
jde
musí
ustavičně
měnit
míru
odevzdanosti
ta
se
musí
stupňovat
míru
sebezáporu
to
neznamená
zapři
sama
sebe
jednou
na
lžičky
a
potom
už
toho
ne
nýbrž
postupně
se
musí
zapírat
víc
a
potom
musí
ještě
stupňovat
tu
míru
poslušnosti
že
jo
to
je
důležité
takže.
Mě
dneska
ani
nenapadne
když
vím
že
správné
být
tady
zůstat
čistí
to
mě
padne
a
bylo
by
mě
tam
dobře
ale
věřte
mi
to
není
v
tom
vůbec
se
nestane
záslužné
protože
mně
už
to
ani
nenapadne
to
jsem
přece
jenom
vlivem
toho
vedení
které
užívám
se
dostal
tak
daleko
aspoň
že
už
nereptal
že
už
to
beru
jako
hotovou
věc
proti
které
je
zbytečné
reptat
ne
že
by
to
nebylo
možno
jinak
udělat
je
ale
zbytečně
bych
ukazoval
vrcholné
nepochopením
věci
a
proč
bych
to
dělal
když
jde
jenom
o
sebe
lásku
takže
pomalý
vlastního
já
které
tady
ježíšovi
šlo
spočívá
v
tom
že
stupňujícímu.
Sebezáporu
mrtvi
svoje
já
a
to
mě
zase
spočívá
v
a
tomu
všechno
musím
definovat
že
převádím
sílu
vlastní
vůle
do
vůle
boží
to
je
to
umrtvené
toho
vlastního
já
toho
nepravého
vlastního
já
že
já
když
si
dělám
po
své
něco
tak
je
to
moje
vlastní
a
posilu
sám
sebe
a
svůj
svoje
odpovědí
nebo
svoje
svůj
nevědomost
nebo
svoji
osamocenost
pocit
oddělenosti
od
boha
tak
by
to
dál
definovat
asi
tak
kdežto
oni
to
dělám
jinak
když
sobě
odporuju
sebe
zapírám
tak
ten
pocit
oddělenosti
padá
postupně
a
se
přestává
být
oddělen
já
jsem
říkal
taky
tomu
hromadit
ty
budeš
tou
matkou
vnitřně
tak
pozná
že
stav
lásky
už
není
tvůj
že
to
od
boha
pocházející
stav
když
jsem
já
potom
v
tom
koncentráku
odešel
od
toho
esesmana.
Tak
jsem
už
nemiloval
tak
se
mu
se
nikdy
nemodlil
abych
miloval
pána
boha
se
dobře
věděl
že
se
nikdy
nemiloval
a
že
nikdy
už
mě
za
nebudu
prosím
vás
protože
on
je
to
který
ve
mně
miluje
a
jestliže
něco
z
té
jeho
lásky
za
chytím
o
osobní
schopností
tak
je
to
dobré
a
čili
láska
kterou
prokazuji
komukoliv
je
jeho
láska
a
to
má
velice
důležitý
dopad
na
místo
myšlení
který
já
si
vaši
vděčnost
nepřivlastňuje
já
nejsem
za
to
vám
vděčen
že
vy
jste
mi
vděčni
nebo
o
já
vím
o
jak
chybně
jste
mně
vděčný
za
to
že
vám
projevuju
nějakou
pozornost
třebas
malou
sem
jedu
nebo
tak
nějak.
Tak
já
jsem
definoval
začátek
toho
vedení
a
důvody
by
ten
člověk
může
být
tím
vnitřním
vůdcem
veden
upozorňuju
vás
že
je
to
nesmírně
moudré
vedení
které
má
patrně
hlavní
smysl
ten
že
vede
člověka
úkolu
který
je
pro
toho
člověka
připraven
a
tedy
odpovídá
te
nesmrtelné
podstatě
toho
člověka.
Takže
dejme
tomu
ta
marta
ošetřovat
ne
jaká
které
jsem
vám
mluvil
byla
jiný
prostředky
vedena
k
tomu
vedení
cem
navádí
na
jinak
než
já
úplně
opačnými
prostředky
já
bych
se
dají
prostředky
styděl
a
vona
by
mé
poskytoval
živa
za
absolutně
neužitečné
a
neschopné
člověka
někam
dovést
který
každý
den
veden
ze
své
pozice
a
že
nemůžete
nikdy
mně
napodobovat
vy
z
toho
ze
všeho
berte
obecné
principy
k
tomu
vás
tady
má
ano
tady
snažím
vysvětlit.
Takže
dejme
tomu
to
je
ta
ošetřoval
a
je
vedena
k
tomu
aby
slyšela
ošetřuje
tuhletu
ženu
buď
u
ní
až
do
posledka
věnuji
se
jí
a
po
už
se
od
ní
buď
bdělá
spojit
s
ní
vnitřně
a
tak
dále
neboť
ty
nepomůžeš
jinak
než
když
se
propojí
vnitřně
jako
jedna
bytost
to
se
jí
podařilo
a
vona
se
s
ním
vnitřně
proto
jako
bytost
a
tím
nic
založeno
náruče
a
převedli
na
druhý
břeh.
A
tam
ji
hned
postavila
před
úkol
nebo
mohla
být
postup
postavena
pro
že
to
byla
lékařka
zase
přes
lékařský
úkol
takže
ta
lékařská
zase
dneska
už
léčí
s
prozradila
že
dneska
léčí
a
nemohla
pochopit
že
já
jsem
ji
tady
říkal
vy
budete
muset
léčit
nesmíte
umřít
vy
máte
před
sebou
úkol
né
čit
a
řekl
ale
já
vím
že
umřu
já
jsem
nic
říkal
kdo
to
umře
prosím
vás
te
té
živa
dneska
už
ví
že
je
živa
a
že
může
léčit
já
se
domnívám
to
říkám
tady
na
účet
přítele
překladatel
že
ona
bude
za
chvíli
daleko
lepší
než
je
mistr
la.
Tak
i
na
tom
mlčí
tam
vono
se
musí
nějak
které
jenom
věc
to
víte
jak
to
třeba
byl
roky
trvat
a
že
to
tam
natrénuje
ale
až
to
tam
na
to
je
to
tak
přejde
na
zdejší
půda
byl
léčit
taky
tady
na
to
vás
upozorňuju
a
už
nebude
nežít
přes
nějaké
médiem
jako
tady
cesta
o
čem
ne
přes
toho
asie
nýbrž
bude
léčit
přes
jasné
vědomí
lidí
to
je
veliký
úspěch
veliký
pokrok
v
tomto
oboru
a
ten
úspěch
je
možný
jenom
proto
že
ona
se
v
okamžiku
smrti
dostala
dál
než
doktora
ona
se
dostala
v
okamžiku
smrti
už
vědomému
sou
zvuku
nekonečnem
ano
a
to
von
se
nedostal
on
sice
předpokládal
to
a
postupně
do
toho
dorostl
to
smrti
a
až
po
smrti
než
to
vona
v
okamžiku
smrti
to
byla
to
bylo
velice
mnoho.
Úkol
zná
ten
chodí
vůdce
přesně
ví
a
podo
také
zná
prostředky
kterými
toho
člověka
k
tomu
komu
má
na
dovést
nemohla
nemohl
by
dovést
k
tomu
úkolu
to
je
ošetřoval
velký
marty
těmi
prostředky
které
já
mám
k
dispozici
a
naopak
mně
by
neprosil
bych
já
měl
ty
prostředky
její
na
tom
úkolu
který
já
mám
technice
od
začátku
ví
co
budu
dělat
tak
že
se
mohlo
stát
že
se
třebas
převážel
někoho
v
pěti
letech
přes
řeku
ne
on
mně
říkal
budeš
převozníkem
jak
to
ten
duchovní
se
tehdy
věděl
že
budu
dělat
oko
převést
že
jo
nebo
na
moc
to
by
že
a
von
to
myslel
vážně
znáte
úkol
ten
chodí
a
já
jsem
to
tedy
vůbec
nepochopil
říkal
přesto
nebo
on
se
moh
usmál
se
umíral
no
ani
přes
tuhletu
ani
přes
někomu
přes
jakou
jinou
ale
budeš
převážet
a
bylo
to
velká
řeka
poděkoval
říkal
jsem
já
bouracím
převozníkem
a
von
se
s
tím
bavit
peníz
a
to
se
se
mnou.
Kdybych
jako
neměl
ten
peníz
v
ruce
tak
bych
věřil
že
to
bylo
zjevení
nějaké
jenom
vnitřní
které
nikdo
jiný
neviděl
protože
zvířata
na
tom
voře
drak
jeho
přítomnost
že
by
to
na
rádi
na
cizího
člověka
že
husy
prostě
se
bouři
ne
hučí
ne
a
husy
se
všímali
sami
sebe
bez
neštěkl
nikdo
neutíkal
on
prošel
dvorem
jako
by
neprošel
ale
já
jsem
držel
ruce
ten
se
svatým
kryštof
jaký
je
to
k.
To
je
svatý
kryštof
jak
je
známo
byl
vysloužil
měl
by
sloužim
nějakým
mámení
voják
a
jako
vysloužil
voják
šel
přenášet
na
svém
hřbetě
lidi
přes
jednu
a
sou
malo
a
sku
řeku
a
tam
ty
málo
ty
řeky
mají
kolísaví
tok
jednou
jsou
rozhodne
jednou
jsou
velice
malé
to
přitom
svým
neviděla
tedy
ale
jednou
vybalovat
vona
přišlo
malý
dítě
by
to
a
poprosil
ho
do
toho
aby
to
dítě
taky
přenesl
a
on
ten
kristem
říkal
no
to
bude
snadná
práce
dítě
mu
řeknu
nebude.
A
bylo
čím
dál
těší
takže
on
málem
tomu
a
to
dítě
muselo
ulevovat
a
říkal
tak
já
ti
pomůžu
já
se
trošku
od
lehčím
a
tak
konec
se
to
dítě
přenesla
a
von
říkal
to
dítě
mu
řeknu
že
kdybys
věděl
koho
si
nesl
ty
si
nesl
spasitele
světa
že
sem
si
všechny
hříchy
světa
pomáhal
s
těmi
st
a
to
co
to
bylo
tak
těžké
všem
ten
spe
keltský
úkol
tedy
v
spočívá
že
ten
člověk
který
se
od
té
můj
úkol
ovšem
ne
já
tej
spasitel
by
byla
bych
přitom
mocní
ke
že
jo
při
tom
úkol
že
musím
na
sebe
brát
vy
tomu
říkáte
karma
kdepak
to
by
se
člověk
v
tom
utopil
musím
prostě
na
sebe
vrátím
že
se
odosobním
že
sebe
zapřu.
Ty
vaše
těžkosti
já
dej
mám
proto
že
jsem
se
jel
už
tím
že
jsem
se
měl
já
je
odejít
protože
se
zapřel
kdyby
mě
to
nic
nestalo
nemusel
se
zapřít
tak
to
ne
to
znamená
že
se
musím
zapřít
tak
tím
jsem
částečně
odňal
ty
vaše
těžkosti
musel
si
dobře
vědom
to
sou
spojitost
které
nejsou
dost
dobře
pochopitelné
ale
takhle
bavila
a.
Když
tedy
má
někdo
nějaký
úkol
a
ten
duchovní
vůdce
přesně
ví
jakými
prostředky
povede
tak
byste
si
neměli
a
to
je
další
rada
velice
důležitá
to
vám
dal
neměli
byste
si
zoufat
že
prostředek
kterým
jste
šli
kupředu
teď
už
vůbec
nepůsobí
třebas
že
ho
mu
to
hodit
přes
palubu
že
se
ho
nesmíte
vůbec
dotknout
nebo
že
musíte
navlíct
nový
prostředek
se
který
ještě
nejste
seznámeni
a
který
vám
neslouží
a
se
kterými
si
nevíte
rady.
To
je
důležité
protože
život
ježíše
krista
nám
to
jasně
ukazuje
jakým
způsobem
se
má
začít
ukazuje
od
starého
zákona
od
města
ur
přejít
od
vlastnění
ke
správcovství
všechno
spravovat
ničeho
se
nezříkal
všechno
spravovat
ale
spravovat
nevlastnit
a
pak
jsou
tam
ty
další
fáze
zase
vysvětleny
já
to
budu
vedla
to
jsem
to
mockrát
svým
vysvětloval
ale
tam
rozpracováno
přesně
takže
zříkat
se
rodiny
to
nemohu
udělat
dřív
nebo
společnosti
to
neudělal
říct
dokud
jsme
vstoupil
do
jordán
a
dokud
někdo
druhý
nepřidal
tu
moc
od
boha
která
se
vyjádřil
a
tento
jestli
můj
milý
v
kterém
se
mi
zalíbilo
to
je
další
rada
víra
prostředku
tohleto
mně
dělalo
vždycky
největší
potíž
já
jsem
totiž
nikdy
nebyl
ochoten
slevit
z
toho
prostředku
který
používá
a
vyměnilo
za
nějakých
který
ještě
je
neznámý
pro
mě
kdybych
to
definoval
obecně
tak
by
řekl
cesta
za
duchovním
cílem
je
cesta
do
neznáma.
To
je
ta
moudrost
nejistoty
je
to
moudré
že
já
do
té
nejistoty
kráčím
tímto
způsobem
primitivním
na
světlo
ve
starověku
že
do
úžasné
nejistoty
uváděli
zasvěcovaného
jo
třebas
egyptě
vodil
dostal
hlubší
modli
aby
měl
dojem
že
se
ho
chtějí
utopit
a
když
už
se
to
pil
tak
teprve
potom
když
už
se
vzdal
toho
života
pokud
se
ho
vzdal
tak
byl
prázdný
a
voni
mohli
nějaké
poznání
do
něho
vytříben.
No
tak
to
bylo
jinde
taky
a
umět
tomu
taky
tak
dycky
bylo
já
že
tam
vždycky
nastávají
nějaké
mezery
a
ty
nesmíte
považovat
za
chyby
jako
já
se
jsem
všechny
chyby
udělal
za
lásku
proč
bych
to
dělali
vy
já
vím
že
tam
byla
mezera
třebas
tři
dnu
tam
v
tom
koncentráku
a
že
předtím
byli
mezera
a
to
z
toho
důvodu
že
jsem
si
nevěděl
lidově
prostě
nebo
jsem
i
nepoužíval
nebo
se
neposlouchala
vy
prostředkem
tak
a
doufám
že
je
tohleto
všechno
nebude
váš
případ
že
by
nebudete
přešlapovat
na
na
místě
a
že
vy
todleto
budoucnosti
rovně.
Ale
upozorňuju
vás
jakmile
nějaký
prostředek
se
vás
zmechanizuje
opusťte
lidem
prostředek
nový
zmechanizovaně
prostředek
není
správným
prostředkem
se
při
je
martini
jako
koncentraci
a
už
se
to
říká
ten
mechanicky
tak
to
už
nevede
nikam
to
je
nepatrný
prospěch
takle
pane
strany
ani
za
řeč
ale
když
dete
jak
radí
šli
aurobindo
ghos
jeho
jako
celým
svým
životem
to
znamená
jestli
já
to
co
je
kristus
radí
slovy
modlete
se
neustále
tak
pak
samozřejmě
to
se
nemůže
nikdy
zmechanizovat
že
situace
do
kterých
se
dostávali
dáte
se
ustavičně
proměn
pokaždé
jiné
a
vy
musel
čili
dycky
jiných
s
jiné
situaci.
Tak
to
ten
úvod
k
tomu
já
bych
teďka
byl
rád
kdyby
se
k
tomu
vyjádřili
sem
se
možná
vyjádřil
nepřesně
když
jsem
řekl
a
já
myslím
že
je
to
neřekl
ale
vy
jste
to
slyšeli
a
té
důležité
takže
jsem
to
řekl
že
je
noste
je
chybná
a
že
to
je
přivlastňování
si
toho
účinku
ve
své
duši
a
to
dobrou
těžké
se
vzdát
toho
účinku
ale
já
vám
radím
jednu
věc
ježíš
kristus
radil
rodiče
se
zahodí
a
pak
plačící
mi
ale
on
říkal
radu
se
sám
se
sebou
vždycky
z
někým.
Takže
von
tam
byl
no
podobenství
říká
a
jak
žena
na
se
na
svém
poli
nějakou
peru
nebo
nějaký
poklad
ne
a
to
z
vaše
chy
sousedky
a
radovaly
se
a
plesal
všechny
to
ukazuje
jako
příklad
zorným
že
ten
člověk
který
má
vnitřně
a
dost
a
neumí
se
jí
zříct
nedá
se
nemů
sem
se
mi
to
to
hezký
podobenství
tohleto
neumí
se
jí
říct
a
nejde
mu
to
a
bylo
by
to
opravdu
těžké
na
něho
síly
nechci
pozve
k
té
radosti
svoje
přátele
a
já
to
dělám
soustavně.
Já
vám
v
té
se
vnitřně
dosti
těla
s
pořád
zvu
já
vám
říkám
tehdy
jsem
zažil
to
ty
a
měl
jsem
z
toho
takovouhle
z
a
toto
toto
mělo
za
následek
to
má
zlu
ke
své
radosti
já
si
to
nechám
po
sebe
na
rozdíl
od
ostatních
mystiků
před
jednou
předcházejících
kteří
to
tajili
ale
je
soudným
ukázal
že
to
je
nesprávné
že
von
to
netají
a
že
to
nesmí
tady
ani
já
a
šli
arubin
boží
téhož
názoru
že
právě
to
o
radostí
kterou
z
toho
mám
vás
musím
podněcovat
ale
talon
smysl
jiné
podněcovat
umíš
si
nemá
kosti
tedy
že
nemá
tento
smysl
vedou
nena
ale
musí
to
být
radujte
se
radujícími
rozumíte
to
znamená
i
aspoň
na
pivo
no
když
už
ani
i
na
neumíš
za
to
sice
to
podařilo
jo
ale
nebude
v
tom
sám
rozumíš
dobře
tak
říkám
symbolicky
vydalo
chopil
ně.
Stačí
to
tady
jeden
z
vás
říká
že
má
starosti
ně
a
že
jim
radí
aby
měli
radost
z
toho
to
bylo
ho
vykonal
nebyli
kolem
je
to
jeden
z
podnět
mých
prostředků
které
je
velice
účinný
a
takže
o
taky
persky
využívá
správně
při
chodily
využívá
proti
tomu
nikdo
by
neměl
ani
ježíš
kristus
mít
protože
podívejte
se
ten
člověk
jako
ten
učení
nikdo
z
nich
není
na
vědomé
cestě
bohu
a
točí
se
dokolečka
to
znamená
od
radosti
k
bolesti
v
dualismu
žije
a
jestliže
ho
přimějte
k
tomu
aby
se
radoval
ani
netuší
že
ho
dostáváte
také
k
následně
potom
bolesti.
Protože
z
čeho
se
dneska
je
příště
to
bude
pociťovat
jako
dejme
tomu
ne
bolest
přímo
třebas
ale
jako
něco
jsou
si
nezasluhuje
radost
a
to
se
bylo
třeba
si
že
se
to
tak
vlito
bylo
tak
málo
o
to
slova
po
celé
ačkoliv
to
není
po
celý
betelně
si
měl
vážit
v
pořádku
jenomže
naroste
takže
každý
dorůstá
do
té
duchovní
velikosti
a
jestliže
neví
co
to
duchovní
cesta
a
nezná
nic
těchto
zásad
který
tady
jmenuju
tak
se
vůbec
nestane
když
má
radost
z
té
vykonané
práce
že
on
tu
práci
vykonal
pro
někoho
jiného
to
je
ten
účinek
pravý
přece
jenom
přešel
do
toho
uskutečnění
toho
díla
ne.
A
jenom
vedlejší
následek
si
po
nechal
ten
člověk
takže
to
je
správné
že
si
ho
po
nechal
protože
dělník
je
hoden
své
mzdy
proto
nejkrásnejší
zda
kterou
on
dostává
nepřipravuje
nikoho
o
to
sebe
máš
právo
o
to
připravit
jenom
tehdy
když
byl
té
míry
miluje
boha
a
do
té
míry
ho
poznáváš
že
ví
je
jeho
musí
z
toho
vykonat
rovnat
nemůže
tak
toho
nebudeš
o
to
připravovat
to
bys
byl
vopravdu
hrozný
chrám
to
čit
neradím
takže
když
dva
dělají
totéž
není
to
totéž
rozumíš
ty
musíš
jednat
jinak
než
ten
učení
ten
činí
musí
mít
z
toho
čím
víc
rostou
tito
má
tím
je
to.
Text view •
Help