Že
jsem
třebas
tímto
způsobem
mezi
čtyřma
očima
byl
poučován
od
roku
-třicet
do
roku
do
roku
-třicetdevět
troufal
jsem
si
to
zapsat.
dělal
jsem
si
o
tom
protokol.
Protokol,
který
nakonec
se
rozrostl
na
tisíc
stránek
velikého
formátu.
A
indové,
když
jsem
po
dlouhém
váhání
chtěl
přistoupit
m
k
tomu,
že
jsem
to
chtěl
přepsat
na
stroji
a
přiložit
to
k
tomu
spisu
em
mystika
jedna
jako
mystika
dvě,
tak
mě
slušně
požádali,
abych
to
nedělal,
abych
to
zničil.
srdce
a
jsem
to
zničil
celou
tu
dobu
která
byla
prakticky
navozena
to,
co
řekli
mezi
čtyřma
očima,
to
já
jsem
tam
veřejně
hlásal
a
to
oni
těžce
nesli.
Tak
si
nic
z
toho
nedělejte,
že
z
toho
co
já
jsem
tam
napsal
ani,
co
oni
říkají
mezi
sebou
mezi
čtyřma
očima
vy
to
nevíte
anebo
že
vám
to
někdo
neřekne
a
nebo,
že
vám
to
řekne
jenom
výjimečně
to
je
v
pořádku,
takhle
vypadá
joga
a
Jesudian
říká.
joga
má
velké
přednosti,
protože
dbá
na
individualitu
žáka.
To
je
největší
přednost
oproti
křesťanství
kde
třeba
tu
individualitu
tolik
to
se
zglajchšaltuje
všecko
to
ne
my-
na
nějakou
rovinu
kdežto
my
se
o
to
vůbec
ne-
nesnažíme.
Ten
mistr
vezme
žáka
sice
individualitě
toho
mistra
ale
dbá
přesně
na
jeho
výchozí
postavení
a
podle
něho
se
zařizuje,
sestoupí
k
tomu
mistru,
k
tomu
žáku
jako
asi
to
dělal
Ježíš
Kristus
když
šel
do
hospod
a
do
brlohů
a
pil
s
nimi
a
řádil
s
nimi
a
žejo
na
žádnej
ten
chlast
mu
ne-
nescházel,
ne,
první
zázrak
byl,
že
vodu
proměnil
ve
chlast
no
to
by
nám
mělo
něco
připomenout
o
tom,
že
opravdu
jsme
ho
asi
špatně
pochopili,
že
on
dovedl
sestoupit
tam
k
tomu
člověku,
kde
on
byl
a
odtamtud
te-
začal.
Takže,
když
on
jim
tam
například
vyměnil
vodu
za
víno
a
lepší
než
jaké
se
tam
podávalo
předtím,
tak
je
přesvědčil
tímto
faktem,
že
jeho
víno
je
lepší,
že
jeho
nauka
je
lepší,
takhle
na
to
šel,
řiklne-
řekl
bych
zdlouhavě
né?
ale
takhle
na
to
de
i
ten
mistr
indický
že
von
totiž
získává
vůli
toho
člověka,
že
von
ten
člověk
lpí
svou
vůlí
na
tom
mistru.
A
pokud
na
něm
lpí,
tak
ten
mistr
je
schopen
ho
někam
vést,
jakmile
na
něm
přestane
lpět,
jakmile
ho
hází
přes
palubu,
jakmile
mu
tak
mysl
něčím
vedlejším,
tak
není
vůbec
opěrného
nebo
styčného
bodu
mezi
těmi
dvěma
a
ten
mistr
ho
dále
nemůže
vést
a
musí
ho
vyhodit
ze
svý
školy,
upozorňuju
vás
na
to.
Takže,
co
indický
mistr
napřed
dělá.
Indický
mistr
odnaučí
až
na
bhakti
jógu,
já
mluvím
o
všech
ostatních
jogách
jež
o
bhakti
józe
teďka,
teď
momentálně.
Odnaučí
ho
věřit.
V
toho
boha
a
v
celou
tu
mytologii
indickou
se
vším
všudy,
prostě
ho
donutí
aby
ten
žák
se
vzdal
této
víry,
to
je
první
věc,
vy
musíte
být
teďka
a
napřed
poučení
o
tom,
jak
se
to
v
Indii
dělá
ne
jak
se
to
dělá
v
Evropě.
Dále
co
od
něho
chce,
aby
ho
rodina
uvolnila.
Aby
mu
dala
absolutní
svobodu,
aby
si
na
něho
nedělala
nejmenší
právo,
ten
je
pro
rodinu
a
pro
celé
okolí
mrtev,
rozumíte.
Když
ten
žák
je
uvolněn
rodinou,
když
ta
rodina
řekne
ano,
my
ho
pouštíme
k
tobě
mistru
mistrovi,
tak
on
teprv
ten
mistr
má
právo
s
ním
něco
dělat,
předtím
s
ním
právo
nemá
jestli
vy
vstupujete
do
jógy
a
má
na
vás
někdo
jiný
právo
než
ten
mistr,
pokud
tam
vůbec
má
ten
tam
nemá
třeba
žádnýho
takže
to
není
potom
žádná
ovšem
jóga,
pochopitelně
tak
když
toto
právo
nedáte
svému
mistru
tak
jste
nezačli
vůbec
s
jogou
ještě.
Tam
musí
být
jednota
ve
vedení,
nic
jiného
než
jednota
ve
vedení.
Dále
co
je
třeba.
Ten
žák
musí
se
vzdát
své
osobní
vůle
vůle
tomu
mistrovi
se
musí
vzdát,
aby
von
ten
mistr
mohl
volně
pronikat
vůlí
do
vůle
toho
žáka
aby
ten
žák
bez
opozice
vykonával
jeho
vůli,
aby
mu
v
ničem
neoponoval,
takhle
to
vypadá
v
Indii
a
potom
ten
mistr
je
schopen
v
něm
působit
zářný
takový
příklad
nám
ukazují...
třeba
... toho
posledního
žáka
Rámakrišnova
tam
je
to
krásně
znát,
to
latu,
ne,
ten
vochlasta,
ten
herec
sukničkář
ne
a
příde
k
tomu
Ramakrišnovi
já
to
ve
zkratce
opakuji
viděli
co
to
se
v
tom
v
té
joze
děje
je
to
latu
i
když
jo
taky
ale
latu
to
je
jeho
jméno
teď
po
tom
přetvoření
jo
toho
člověka.
Já
ho
beru
už
jako
zasvěcence,
jo
ne
jak
se
jmenoval
předtím
do
toho
mi
nic
není.
Pro
mě
je
to
latu,
ano.
Tak
tendleten
Latu
příjde
tam
ožralý
k
tomu
mistrovi
říká
já
jsem
o
tobě
slyšel,
že
máš
takovou
a
takovou
moc
a
chci
se
na
to
podívat
co
v
tom
je
a
je
tak
jat
tou
vnitřní
krásou
toho
mistra
a
říká
já
bych
rád
vstoupil
do
tý
školy
ale
když
já
jsem
mátoha
já
chlastám
a
já
nevím
co
všechno
dělám
s
manželkou
se
jenom
hádám
a
on
říká
No,
na
tom
nezáleží.
budeš
ochoten
ně
poslechnout
tak
teďka
jdi
domů
měsíc
ne
chlast
že
a
namysli
při
a
on
opravdu
to
ten
měsíc
držel.
A
přijel
kořarem
lorem
ipsum
dolor
sit
amet
říkal
já
jsem
mu
to
slíbil
tak
nemohu
to
udělat
jinak
než
že
přestanu
chlastal
ale
jakmile
odtamtud
vypadnou
hned
moh
tady
plní
otá
tak
se
do
toho
pustit
ne
a
ramakrišna
mu
říká
latu
co
to
máš
v
tom
kočku
ti
splnil
tesaře
třetí
a
bylo
to
správné
a
bylo
to
těžké
protože
si
předtím
pořád
pil
ne
každý
den
byl
žena
lí.
To
kam
si
myslí
že
nebyl
ale
to
že
je
to
splnit
výtečná
známka
té
vyspělosti
duchovní
ale
teď
když
seberu
víno
to
tam
máš
ten
chlast
a
přines
ho
se
on
říkal
mistře
já
jsem
přesvědčen
že
jsem
se
jenom
zavázal
za
jeden
měsíc
a
ne
na
víc
já
už
se
těší
na
ten
chlast
on
říká
já
taky
my
to
vypiju
spolu
a
teď
zíral
ten
na
tu
o
ten
ramakrišna
byl
schopen
se
nam
volit
že
ano
a
taky
to
udělal
tím
latu
přesně
totéž
dělal
ježíš
kristus
já
se
na
to
upozorňuju
to
nebyl
střední
člověk
když
šlo
o
získání
hříšníka.
On
si
dělal
totéž
co
ten
hříšní
dělal
a
ti
mohl
líčil
říkal
pole
pokračuji
v
tom
stavu
vožralství
rozumíte
a
tam
to
někde
začlo
a
oni
se
říká
pobratřili
v
tom
stavu
vopicí
a
ten
musí
být
věčnou
věrnost
ten
latu
k
tomu
mistrovi
ovšem
přišel
domů
a
začal
fakta
no
a
protože
už
jako
na
víc
než
na
něčí
nestačil
a
apage
na
to
dobře
věděl
jak
to
dopadne
tady
přišel
příště
latu
velice
shlídli
ale
už
bez
náboj
ve
voze
že
říká
všechno
se
může
být
byl
napřed
už
tady
nic
sebou
na
mysli
do
krásou
nemám
by
to
vím
že
nemá
ale
si
vožralej.
A
to
nevadí
já
to
opravím
vím
že
nemáš
tak
miskou
vůli
aby
se
to
sám
dokázal
vlož
svou
vůli
do
mé
vůle
a
já
to
za
tebe
udělám
on
říkal
mistře
bude
mě
to
velice
zatěžko
se
zbavit
toho
chatu
no
a
když
to
tak
vznešená
věc
a
když
by
to
se
udělá
výš
sebe
bereš
možná
začne
sápat
být
to
mě
a
dokud
bez
starosti
poženu
poddal
dal
svou
jeho
vůli
toho
hlasu
na
sebe
a
která
tu
nebo
nemohl
dále
chlast
rozumíte
nešlo
to
protože
se
odevzdal
upřímně
tomu
mistrovi
a
to
upřímnou
odevzdanost
mistrovi
chtějí
indičtí
jogini
od
žáka
upřímnou
odevzdaného
mistrovi
to
musí
být
ale
na
život
a
na
smrt
odevzdanost
ano
a
pak
se
začne
vlastního
a
teprve
teď
já
už
nebudu
pokračovat
dál
té
joze
auto
že
křesťanství
za
se
to
potom
potáhnu
dál
v
joze
a
potom
na
se
zdálo
nazí
takhle
budu
postupovat
až
kam
až
se
vám
to
bude
nosit
tak
už
představuju
já
jsem
ochoten
toho
ovšem
dotahovat
že
dokonce
že
si
byste
byli
ochotni
poslouchat
ale
zase
začnu
a
křesťanstvím.
Počínal
si
ježíš
kristus
jinak
vůbec
ne
jenomže
ten
symbol
jeho
života
nezačíná
jak
my
si
představujeme
někdy
jeho
narozením
v
betlémě
nýbrž
ta
symbolika
jeho
života
začíná
někde
v
asýrii
městu
u
u
toho
abram
a
rama
to
byl
napří
a
pravé
abraham
u
toho
abram
a
začíná
u
vnitřní
smrtí
abrahama
potom
už
to
pokračuje
a
tak
dále
čili
je
tam
řečeno
za
těch
tisíc
sedm
set
let
my
ten
ježíš
působil
v
židovském
národě
nějak
protekčně
bychom
řekli
měl
si
je
vybral
si
jako
své
žáky
ten
národ.
Působil
v
nich
tak
že
jim
že
postupně
zbavoval
vlastní
vůle
postupně
pomalinku
co
tomu
mistrovi
indickému
stojí
řekněme
čtrnáct
dní
nebo
tři
neděle
práce
tak
tady
se
dělo
tisíc
sedm
set
let
v
tom
izraeli
ne
voni
se
dostali
aspoň
někteří
s
ní
do
situace
že
byli
ochotni
při
víta
toho
mistra
jako
svého
pána
a
to
tam
symbolizuje
ti
tři
mudrci
který
se
přišli
pokon
ježíši
kristu
že
totiž
mu
přinášejí
za
to
každý
do
a
myrhu
to
znamená
to
nejlepší
co
měli
dispozici
to
nejlepší
ze
sebe
mu
vydávají.
A
tím
se
dostávají
do
jeho
područí
vlastně
a
tak
dále
ten
si
božímu
jenom
já
bychom
mohli
i
detailně
aby
vám
bylo
zřetelný
ale
musel
opakovat
se
napsal
umění
následovat
krista
v
jiných
spisech
já
se
s
tím
nebudu
za
větu
chou
tisíce
stránek
ne
a
to
tady
nemohu
krátkou
já
musím
jenom
po
těch
povrchu
po
tom
povrchu
ji
promiňte
mně
ale
teď
řekněme
panna
maria
se
vzdala
svého
postavení
v
židovském
národě
protože
když
měla
jako
svobodná
žena
porodit
dítě
tak
byla
vyděděna
z
té
společnosti
a
stala
se
pouze
služkou
maximálně
nikoliv
si
práva
toho
manželkou
někoho
jiného
nemohl
už
být
neustou
nějaké
rodině
mohla
být
čili
ona
když
na
sebe
vzala
tento
úkol
narodit
proti
ze
sebe
dítě
sama
jsou
svobodná
musela
si
uvědomovat
tohleto
či
vona
se
zřekla
ví
rodiny
na
se
řekla
rodiny
širší
kastlu
svého
národa
se
zřekla
v
té
situaci
jaká
se
ty
vládla
že
ona
udělal
totéž
co
žák
listu
vstupující
do
jógy
rozumíte
když
potom
ten
ježíš
utíká
před
herodem.
Do
egypta
tak
je
to
totéž
k
čemu
radím
mistr
jogický
tomu
tomu
svému
žáku
říká
nesmíš
dbát
na
to
co
ti
říkat
v
rozum
ten
ti
nerad
správně
herodes
je
rozum
ten
chce
zabít
svůj
duchovní
život
ten
tě
zatím
ten
život
zabít
neboť
se
nedostal
dál
než
za
vědomí
tohoto
světa
které
málo
to
jako
zabití
honí
života
jestli
si
aby
to
takle
dál
nepokračoval
tak
musí
od
toho
rozumu
ustoupit
tam
si
dát
čistě
na
to
co
ti
já
radím
a
podle
toho
se
zařídit.
Čili
rozum
stranou
to
je
pro
tebe
víc
než
rozum
tohleto
tak
to
udělala
panna
maria
předtím
to
udělal
teďka
josef
svatý
ne
s
tou
panu
marii
a
s
tím
ježíškem
že
odstoupil
od
rozumu
od
herodesa
že
z
jeho
oblasti
vlády
odešli
tam
ne
už
vládu
neměl
a
to
byl
egypt
ta
už
on
nevládl
ten
herodes
ne
a
tak
bych
moh
krok
za
to
velice
detailně
vysvětlovat
daleko
detailně
než
jak
nám
to
říkají
mistři
já
jsem
to
takle
taky
vysvětlil
už
v
tom
nedě
že
to
spálil
takhle
detailně
to
líčí
kristus
svým
životem
je
to
úplně
tedy
do
všech
podrobností
popsaná
jóga
přátelé
nic
se
tam
liší
vod
taky
jenom
že
se
tam
věci.
O
kterých
vy
jenom
mistr
až
žák
tam
někde
v
indii
a
který
vám
ani
ten
nejlepší
mistr
do
evropy
neříká
von
musíme
přijít
on
tyto
vědomosti
zemřít
na
jo
tak
neříká
vám
protože
vás
postě
v
tom
smyslu
že
ví
že
jste
pod
vlivem
svého
okolí
a
představ
vnucen
ch
okolí
ani
si
uvědomuje
že
s
tou
vynucené
představy
uměle
představy
a
ty
že
na
koneckonců
vždycky
vtělil
na
vámi
tak
se
mezí
například
na
jednu
z
osmi
nebo
dvou
osmi
částí
jogi
a
v
tom
vás
vychovává.
V
domnění
že
to
ostatní
se
přidá
a
je
to
velice
moudré
že
také
jedná
do
toho
já
jim
nechci
mluvit
prosím
vás
nepovažujte
to
co
vy
děláte
za
něco
špatného
ale
zaručeně
dříve
nebo
později
musíte
poznání
se
to
samo
o
sobě
nedostačuje
takže
když
to
kombinace
křesťanstvím
tak
tam
patrno
dáváte
z
jiné
strany
ty
prvky
které
v
té
josef
chybí
ale
v
indii
nechybí
ale
tady
nám
chybí
a
my
to
jako
nedostačující
pociťujeme
když
se
na
tu
ku
dáme.
Když
mě
například
dejme
tomu
od
roku
to
bylo
devět
let
pouhých
roku
třicet
dokud
se
devět
vedli
jenom
indové
tak
já
jsem
neposlal
vůbec
křesťanství
vůbec
ne
nemohlo
být
ukradeno
já
jsem
nedělal
jeden
křesťanství
a
druhý
den
jogu
nýbrž
jenom
jogu
a
to
z
toho
by
se
dělali
celou
prana
já
mu
všecko
prostě
pozici
to
je
začátek
věcí
mantrická
cvičení
to
už
je
prostředek
že
ano
a
ještě
není
všecko
mantramu
jsou
úvodem
do.
Ztišení
absolutního
jo
které
nastoupí
bez
vůle
toho
žáka
žák
prostě
po
určité
době
není
schopen
přeříkávat
nějaké
mantram
a
jste
nutí
ho
přeříkávat
tak
to
dopadne
špatně
protože
zpomaluje
si
celý
ten
postup
a
jestli
si
myslíte
z
toho
co
tady
dneska
říkám
že
tohle
tedy
vrchol
to
vnitřní
slyš
těšení
a
řek
bych
na
přirozené
ticho
které
před
může
člověka
povídavého
tak
ne
to
je
začátek
teprve
k
tomu
co
v
evropě
se
říká
mystika
čemu
se
říká
v
indii
joga
z
čeho
začátek
začátek
rozšiřování
vědomí
že
totiž
na
rozhraní
každého
úseku
vědomí
musí
nastat
ticho.
A
těch
rozhraní
je
šest
přátelé
takže
vy
musíte
na
různých
úrovních
zažít
ticho
stále
se
prohlubuje
bych
tak
řekl
neboť
to
ticho
ten
začnete
s
na
počátku
není
tím
téže
tichem
které
zažíváte
na
prostředku
nebo
někde
na
konce
to
ticho
na
konci
vám
bere
život
ve
vesmíru
už
to
vás
vytrvalost
to
vás
vrhá
do
náruče
věčnosti
to
je
ticho
velice
obsažené
tak
řekl
které
z
vás
dělá
dokonalé
nic
takže
když
z
toho
vyjdete
tak
řeknete
svatým
františek
kdo
jsem
já
a
to
byl
je
bůh
a
řeknete
všechno
je
bůh
a
nejsem
nic
asi
tak.
Takže
ty
nejlepší
křesťanští
mystici
jako
eckhart
toto
věděli
a
to
nic
ke
kterému
se
musíme
člověk
s
tímto
způsobem
propracovat
považovali
za
podstatnou
záležitost
křesťanské
mystiky
a
indové
od
začátku
to
nic
toho
žáka
soustavně
pěstují
voni
ho
nutí
aby
bez
mistra
nebyl
ničím
rozumíte
a
teprve
když
ho
dovedou
až
pod
kříž
ve
smyslu
křesťanské
mystiky
tak
ho
pouští
a
říkají
ty
jsi
mistr.
Takže
normální
jogy
když
se
s
tím
smíří
a
to
je
geny
vidíte
zde
v
evropě
kdy
jsem
přichází
to
jsou
ty
normálního
vinit
nejsou
jogini
kteří
se
dostali
za
jógu
to
jsou
joginy
mysli
do
jógy
a
neříkám
že
to
chyba
ale
existuje
cesta
za
jogou
cesta
tajemnou
začíná
v
symbolice
ježíšova
života
smrtí
na
kříži
zmrtvýchvstáním.
Potom
nanebevstoupením
seslání
ducha
svatého
a
tak
dále
to
už
tam
v
té
joze
normální
indické
obsaženo
není
ne
že
by
tím
joga
jako
trpěla
protože
tam
vždycky
byli
partyzáni
jako
třebas
buddha
a
jiní
kteří
se
nesmířil
s
touto
normálního
kou
nýbrž
si
ten
nejznámější
duch
jogi
jogín
tedy
stoprocentní
byl
šankaračárya
ten
se
drží
jenom
devět
dvacet
let
ale
k
tomu
stačilo
k
tomu
aby
se
dostal
za
jógu
aby
prostě
vstoupil
toho
ducha
toho
poznání
a
vlivem
toho
za
dete
teso
života.
Vrátil
indii
ducha
ind
ismus
hinduismus
oni
si
tím
ho
ztratili
toho
ducha
jenom
veliké
velik
nebo
okuřovali
védy
a
vůbec
je
už
ani
nečtli
návodě
naučil
znovu
chápat
vnitřní
smysl
těchto
věcí
člověk
kde
je
ta
asi
letý
zaslzel
a
stačil
tohleto
udělat
protože
jsem
velice
prudce
dostal
za
jogu
neznamená
že
by
mohl
jogu
potřít
po
nikdy
neudělal
že
ty
jeho
ke
no
pani
šat
a
abyste
si
věděli
že
on
byl
jogin
hotovým
v
jiném
než
tuhleto
začal
dělat
ale
říká
že
jóga
není
konec
nýbrž
je
to
prostředek
jestliže
jaká
vede
extazi
tak
té
může
vede
křesťanská
mystika
kdy
upadají
do
extáze
a
jestliže
se
normální
oklikou
ze
samadhi
nebo
zjevena
pasamade.
Tak
ještě
vůbec
nepochopil
co
je
za
jogou
za
jakou
není
vytržení
nebyl
zjevu
je
sestup
ducha
do
tohoto
světa
do
tohoto
života
takže
on
tady
samovolně
působí
ten
duch
jako
by
tady
byla
jeho
vlast
on
se
zde
už
uděláme
si
u
tebe
svůj
příbytek
říká
se
někde
bibli
to
je
ono
a
takhle
ramakrišna
šankaračarya
buddhy
buddha
nejlepší
jogini
indičtí
takle
to
jsem
ne
to
dotáhli
ano
upozorňuju
vás
protože
já
nemluvím
proti
indii
nýbrž
já
si
přeju
aby
iniciativa
taky
byla
schopna
těchto
pokroku
aby
se
neohraničenou
nám
tady
ukazuju
po
je
to
nás
může
vytírat
zrak
já
vím
ale
když
to
srovná
s
jogou
ježíšovou
která
je
ta
žena
za
za
ní
tedy
tak
vím
že.
Ještě
ty
běžní
jogíni
mají
co
dohánět
jo
a
teď
bych
chtěl
říct
jak
tedy
se
srovnává
křesťanství
s
jogou
já
se
chopme
jenom
toho
křesťanství
zatím
protože
ne
že
je
nám
to
bližší
ale
že
nemáme
elektrická
abych
to
stačil
aby
to
tam
tam
došla
baterky
a
pak
vám
byli
úplně
vyřízený
tak
křesťanství
totiž
na
střední
fázi
vývojové
až
do
té
střední
fáze
vývoje
včetně
se
rovná
dokonale
jse
protože
od
toho
člověka
se
nechce
nic
jiného
než
co
se
se
od
etického
žáka
já
jsem
viděl
vstupovat
dejme
tomu
kladou
dívku
v
sedmnácti
let
do
kláštera.
To
byl
klášter
ve
francii
lidi
a
byl
to
klášter
karmelitánský
no
to
znamená
to
je
řád
ve
kterém
například
byla
svatá
terezie
z
avily
a
toto
dívka
při
tom
vstupu
do
toho
kláštera
neříkala
asi
já
to
řeknu
teďka
si
my
slovy
tohleto
rodiče
příbuzný
neplačte
nade
mnou
já
pro
vás
od
této
chvíli
jsem
mrtva
neboť
já
jsem
se
zasvětila
kristu
a
jemu
budu
teď
sloužit
a
pro
něho
budu
žijí.
A
ten
kristus
toho
kristova
vám
svou
modlitbu
budu
přibližovat
tak
to
pro
vás
větší
požehnání
než
kdybych
žil
mezi
vámi
ale
jestliže
se
vy
mě
nevzdáte
si
mě
nepustí
k
tomu
kristu
že
si
na
něm
let
dělat
pořád
roky
tak
já
tady
nesmí
v
tom
klášteře
být
první
předpoklad
je
že
já
se
musím
stát
tvou
pro
tento
svět
víte
že
to
se
absolutně
shoduje
s
miskou
jakou
o
joze
ten
žák
musí
stát
mrtvým
pro
svět
kolem
sebe
jenomže
toto
pochopení
být
mrtvým
pro
tento
svět
ve
dvacátém
století
už
neobstojí
ani
joze
ani
v
křesťanství
to
si
jogini
dobře
uvědomuji
že
to
znamená
nikoliv
utect
rodiny
zříct
se
jí
nedbat
na
společnost
nýbrž
dělat
tu
jogu
uvnitř
této
společnosti
řek
bych.
Asi
tak
že
na
věci
se
dá
zvnějšku
a
to
je
věc
nedokonalé
anebo
z
vnitřku
a
ta
věc
velice
dokonalá
z
vnějšku
že
vod
toho
uteču
a
to
je
způsob
neomalený
už
dneska
utečte
si
ze
společnosti
dvacátého
století
už
těká
skoušce
málo
a
tak
dále
nás
jde
ale
není
to
vzorné
není
to
vzorové
pro
ostatního
ostatního
ostatní
lidé
svatý
lidi
takže
neutíkal
nýbrž
postavit
se
čelem
k
těm
problémů
které
mě
staví
tento
svět
uvědomovací
jednu
věc
kterou
si
tak
úplně
a
zásadně
a
dokonale
a
důsledně
do
všech
ošetřován
neuvědomoval
indičtí
jogini
ty
začáteční
že
totiž
všecko
ustavičně
pramení
od
boha.
Z
toho
zdroje
to
existenci
která
jest
z
té
lásky
která
jest
z
toho
poznání
které
které
je
a
které
se
nestává
teprve
poznání
nebo
nestává
se
životem
jako
nás
život
se
stal
teprv
životem
narozením
dne
naše
poznání
se
stává
poznání
teprve
tím
co
poznáme
v
tomto
světě
to
ne
bethe
existuje
poznání
jako
takové
které
jest
a
kdyby
to
poznání
nebylo
a
kdyby
z
něho
ustavičně
nepravdě
poznání
které
se
stáváte
pro
je
poznání
tak
se
nemáš
čeho
co
stávat
čili
nebudete
to
stávat
čili
já
nebudu
poznávat
já
bych
vás
nemohl
poznávat
nemluví
vás
vidět
kdyby
ustavičně
nebral
od
boha
sílu
uvědomovací
ne
ustavičně
bez
mezer
beru
já
bych
byl
nepřišel
sem
do
toho
brna
kdyby
mě
sem
nevedla
láska
boží
né
moje
láska
láska
boží.
Ty
jeho
soucit
s
lidmi
který
vo
velí
mně
abych
já
mu
byl
poslušen
já
musím
být
poslušen
zrovna
tomu
svýmu
mistrovi
jako
ten
žák
v
té
joze
a
ten
mistr
mně
velí
ti
dobra
tak
mu
to
na
to
nemá
dělat
na
nevím
co
tam
budu
dělat
to
nikdy
neřekne
jenom
do
od
buď
mě
tam
třebas
vidět
í
nebo
mně
vyhodí
nebo
mě
zavřou
nebo
mě
přijmou
to
už
není
moje
záležitost
to
mě
nařídil
mistr
dete
mistr
ten
masa
kosti
nemůže
jinak
to
to
už
není
člověka
ale
to
je
pro
narůstají
poznání
odmyslete
si.
Tu
věčnou
formu
li
že
jsou
spojení
s
bohem
ale
jdi
ne
spojení
s
bohem
to
není
vůbec
pravda
my
jsme
všichni
spojení
s
bohem
ustavičně
spojen
nedostalo
nejsme
vědomi
kdybychom
to
spojení
tady
nebylo
tak
nemůžeme
být
vědomě
potom
spojení
rozumíte
my
musíme
napřed
nevědomě
všechno
od
boha
brát
bezostyšně
jako
že
je
to
naše
přivlastňovat
si
to
že
ano
to
my
dovedeme
bezvadně
to
je
moje
vědění
to
je
moje
snaha
to
je
moje
láska
kabrňák
že
jsem
pár
vůbec
ne
vokradeni
všichni
brňáci
že
ale
tomu
mistrovi
né
kupodivu
že
on
má
sálá
krát
a
podal
si
rámci
toho
že
vás
pomáhat
takhle
tady
vane.
No
podívejte
se
jestliže
to
tomu
takhle
je
že
je
všechno
z
něho
vyvrátí
ty
vychází
tak
stůjte
ve
svém
životě
a
to
vám
velice
pomůže
za
tou
formulkou
sufijů
emanační
teorie
že
všechno
boha
ustavičně
vyvěrá
a
že
kdyby
nevybíral
jak
existence
tak
poznání
tak
láska
takže
by
to
přestalo
vůbec
existovat
že
celý
vesmír
je
pořád
tvořen
že
nebyl
stvořen
za
šest
dní
nýbrž
je
ustavičně
tvořen
to
by
taky
ještě
nestačilo
ten
sedmej
božího
pořád
probíhá
taky
v
uvnitř
té
tvůrčí
činnosti
to
musí
být
nedílné
celek
tvůrčí
činnosti
není
řek
aktivity
musí
být
trpnost
a
jestliže
třebas
toto
nechápeme
a
řekneme
si
není
možnost
plnit
to
co
ježíš
kristus
na
nás
k
té
miluj
pána
boha
z
celého
srdce
svého
které
mysli
celé
duše
které
síly
že
komplexně
a
tele
nejsem
nic
popel
to
přeci
dobře
pochopil
vím.
Tak
vás
upozorňuju
že
nejsme
se
mně
mluvíte
nesmyslně
myslíte
že
to
je
že
úvahou
na
to
nemusíte
přijít
že
toto
je
ná
na
vnitřní
soustředění
jestliže
nastav
trpnosti
nastav
správné
trpné
modlitby
že
ten
člověk
se
stane
dokonale
trpný
a
pak
je
schopen
celého
srdce
milovat
celé
staré
duše
milovat
to
znamená
všechny
síly
do
toho
vložit
a
ne
z
vlastní
iniciativy
nýbrž
pro
tu
trpnost
pro
tu
odevzdanost
si
je
ta
odevzdanost
je
tak
mohutná
tak
si
jedná
ne
vás
celé
připoután
tak
shora
když
je
to
to
slabý
začátek
a
na
chvilku
chvilku
jenom
to
mající
jako
nějaký
dyž
tele
jenom
tak
ta
vás
beze
dál
a
prohlubuje
se.
Přívěskem
shora
bych
tak
řekl
ne
od
boha
pocházející
takže
nakonec
takový
svatý
křesťanství
prosil
pána
boha
nech
mě
aspoň
hodinu
moci
pá
tak
ho
to
poutalo
se
to
je
ale
noty
z
nich
se
modlili
marně
takle
byli
spálen
touto
poutaností
a
indové
mně
říkají
blíž
mi
to
co
dokážeme
technikou
tak
dvacet
let
vy
dokážete
tohoto
poutaností
za
půl
hodiny
tedy
z
toho
my
poznáváme
že
kristus
je
avatarem
který
čidel
novým
ku
do
toho
celýho
jogický
ho
dění
právě
velice
účinná
to
opravdu
nezahynou
potom
je
to
naše.
Počínání
je
dlouhá
cesta
tak
zvaná
e
dlouhé
putování
že
to
co
on
ukazuje
krátké
putování
tak
je
dobře
že
si
toho
všímáte
si
to
vykládáte
a
že
chápete
co
to
poctivě
potí
ze
vnějším
symbolismem
který
celkem
za
podat
celýho
mu
nic
neřekl
než
je
pořád
nerozumí
tak
já
nechci
ten
konat
ale
říkám
že
už
nejvyšší
čas
kvůli
tomu
aby
se
světe
zhroutil
abychom
sami
vevnitř
v
tom
té
provedli
nějakou
reformu
myšlení
abychom
nepovažovali
vědomosti
které
přichází
z
vnějšku
za
její
je
platné
nýbrž
dával
přednost
jako
jsem
sebe
dával
před
tou
toho
pře
sklonku
tomu
co
přichází
z
nitra
jako
něčemu
co
je
lepší
než
to
co
přichází
zvnějšku
a
když
toto
bude
rozlišoval.
Jako
to
dělal
židovský
národ
je
dával
přednost
zákonu
který
mu
vůbec
nerozuměli
ale
nebyl
to
z
jejich
rozumový
bož
proti
jejich
rozumu
že
i
nařizovalo
něco
co
ty
ostatní
nádob
mohli
klidně
dělat
mohli
už
řádit
a
všechno
možné
dělat
a
oni
to
ti
chudáci
nemohli
co
je
bez
ho
skutku
pochopitelně
a
když
to
dělali
ty
si
sedm
set
let
tak
si
vykopal
ježíše
krista
on
se
tady
narodil
a
on
tam
se
narodil
a
kdyby
by
to
nedělali
tak
si
tak
nenarodil
a
tohleto
jsem
si
předřeli
ve
svém
vlastním
životě
že
není
třeba
na
totiž
sedm
set
let
že
se
to
dítě
když
to
dělá
třebas
jako
já
jsem
byl
dítě
sítě
ten
podobu
činit
let
tak
to
vede
k
poznání
boha
ne
ten
začátečnímu
nakloníte
mi
za
něco
nic
stav
extazi
a
extaze
tak
vás
se
teďka
chci
znovu
krále
prostřední
fáze
vývojová
to
není
konečná
fáze
jak
si
indové
běžní
jogíni
mysli
voni
mluví
pořád
o
blaženosti
a
jako
ty
křesťany
a
to
je.
Velká
chyba
je
zajímavé
že
já
jsem
už
v
předškolním
věku
kdy
vem
toho
co
ty
lékaři
se
mnou
udělali
říkal
babičce
která
mě
vodila
do
kostela
babičko
proč
tam
chodíš
neříkal
abych
po
smrti
byla
věčně
blažená
ona
si
na
pána
boha
a
jeho
svatýho
jsem
říkal
to
bude
otrava
jenom
ať
se
mě
nestane
něco
podobného
a
přestal
jsem
tomu
věřit
tomu
co
věřila
tak
mě
vodnaučila
prudce
věřit
na
pána
boha
před
tím
se
musí
sedět
a
z
boží
na
něho
hledět
to
víte
dítě
boží
neko
hledět
to
bylo
nemožné
že
ano
a
tak
mě
vlastně
otočil
aby
si
ale
už
v
předškolním
věku
a
to
se
mi
velice
vděčen
a
kam
řeknu
k
tomu
je
vnitřní
poznání
říkal
že
je
to
správné
že
nevěřím.
Že
to
není
pravá
víra
která
vás
nevede
poznání
právě
a
vás
vede
prudce
k
poznání
a
ježíš
kristus
ukázal
že
dokud
se
jeho
učedníci
nezbavili
víry
která
je
přímo
poznání
nevedla
nestačilo
že
dělali
zázraky
o
něm
musel
té
víry
zbavit
a
oni
mistrně
zbavil
že
vstoupil
na
kříž
a
oni
si
všichni
až
na
svatýho
jana
to
byl
při
tom
když
se
všeho
k
tomu
vydali
co
si
udělat
vlivy
který
si
mysleli
že
on
byl
zmařen
ne
že
se
zmařil
byste
že
ho
někdo
přemohl
hodně
do
odsoudil
vůbec
ne
on
se
odsoudit
on
se
dobrovolně
zmařil.
Tak
správně
poznal
svatý
pavel
a
v
těch
svých
epištolách
na
píše
že
se
zmařil
takže
nejenom
svatý
pavel
ale
nejenom
svatý
jan
ale
i
svatý
pavel
toto
takou
zastával
a
opravdu
dostalo
ho
správně
takže
potom
třeba
ti
učedníci
páně
když
se
ocitli
za
křížem
muž
tak
potom
na
to
při
taky
ze
se
mýlili
že
ho
nikdo
nezmařil
nýbrž
on
se
zmařil
sám
takže
toto
následovat
znamená
dobrovolně
sebe
zmařit
to
mě
dalo
hrozně
práce.
Dobrovolně
se
zmařit
protože
já
jsem
lpět
na
tomto
životě
když
když
mě
si
pán
bůh
bral
ten
jsem
říkal
prosím
tě
ještě
ne
až
zítra
a
utekl
jsem
toho
čtrnáctkrát
jsem
z
toho
utekl
to
patnácti
jsem
se
odvážil
to
uskutečnit
nebo
za
pomocí
jiného
mistr
se
to
uskutečnil
tak
že
jsem
běžném
stavu
tohoto
vědomí
poznával
tu
spojitost
mezi
bohem
a
člověkem
co
to
odtamtud
se
obrácení
světské
ne
kdo
četl
cesta
vědomí
tak
tam
jsem
to
popsal
že
si
o
všem
se
dostali
do
a
je
to
popsáno
ano
tak
to
je
po
těch
čtrnácti
krást
nějakých
kvali
sem
na
tohleto
přišel
tak.
Potom
následuje
za
těmi
extázemi
a
proč
jsou
to
extáze
protože
člověk
celobytostně
nedokáže
k
tomu
bohu
jít
tak
například
dokáže
třebas
svým
citem
takže
vzniká
první
jako
běžná
extazi
je
citová
extaze
i
v
té
jogi
i
tady
v
tom
křesťanství
první
stupeň
extatický
jsou
zase
různé
stupně
se
k
ten
nejnižší
je
citový
on
se
člověk
nadchne
že
a
celobytostně
přejde
do
té
oblasti
toho
poznání
ovšem
z
celého
srdce
svého
miluji
to
není
celý
celá
láska
pochopit
to
je
jenom
jedna
čtvrt
na
berte
to
na
vědomí
aby
svatá
terezie
prodělal
nesčetný
extaze
a
dostala
se
vzdání
tak
potom
prozradila
že
to
že
se
dostala
za
ně
byl
další
pokrok.
Že
to
nebyla
cesta
zpátky
nýbrž
že
za
za
jogou
která
jde
samadhi
a
za
křesťanstvím
která
které
by
extazi
to
je
totéž
je
něco
co
bychom
museli
názory
cestou
za
jogou
nebo
se
s
tou
tam
mystikou
ne
k
tomu
říká
branton
která
už
se
obejde
bez
extazí
a
to
je
něco
co
velká
ten
století
cesta
kterou
zasadit
to
ti
potřebujeme
tak
by
člověk
upadl
do
extazí
tak
se
kompromisu
považuju
sebe
za
epilepsie
už
malý
člověk
v
předškolním
věku
je
schopen
extaze.
Je
schopen
extáze
jenomže
nemá
ty
následky
jako
dospělém
člověka
protože
nemá
ještě
všechny
vnitřní
sekrece
víte
takže
je
ta
extaze
je
nemá
následky
poznání
takže
dejme
tomu
kdyby
nějaký
janíček
upravil
v
této
extáze
tak
to
nemá
za
následek
poznání
ale
kdyby
se
v
tom
člověku
pěstoval
stoprocentní
činnost
takže
by
se
dovedl
činnosti
odevzdat
celý
činnosti
se
odevzdat
tak
by
taky
tahleta
extaze
přešla
do
stavu
poznání
víte
tak
se
se
na
tom
musí
takže
u
někoho.
To
je
velice
prudce
a
takže
je
lékaři
s
tím
třebas
nevědí
rady
a
považuju
to
za
chorobu
nebo
tak
něco
jenom
to
chce
vedeni
když
se
to
u
někoho
projeví
jako
u
mě
to
pude
velice
v
mládí
že
mi
ten
těch
lékařů
tak
to
chtělo
vedení
a
to
vedení
se
to
stalo
v
noci
rozeznávání
dobrého
ho
nebo
nebo
správného
a
nesprávného
a
když
by
to
někoho
takhle
nešlo
tak
se
mu
to
musí
vnuká
tak
se
mu
musí
na
něho
působit
tak
aby
měl
absolutní
důvěru
ve
svého
vychovatele.
Také
v
křesťanství
cesta
jde
přes
určité
fáze
já
bych
je
zjednodušeně
nazval
fázi
očistnou
fází
osvěcovací
a
fází
spojovací
je
to
sice
školské
pochopení
věci
ale
mně
to
pro
dnešní
výklad
bude
stačit
když
očista
dospěje
do
určitého
stádia
ve
kterém
už
se
začne
přešlapovat
na
místě
proto
ten
člověk
nemůže
z
vlastní
iniciativy
a
vlastními
silami
se
dále
očišťování
tomuto
stě
nejde
na
to
nemá
jako
člověk
to
není
v
jeho
moci
tak
neměl
by
zoufat.
Nýbrž
měl
by
se
vyprázdnit
od
té
snahy
se
dále
očišťování
pro
tu
chvíli
se
vyprávěl
ne
navíc
pro
tu
svými
anebo
vždycky
znovu
a
znovu
když
se
ocitnu
na
tom
rozhraní
a
je
to
asi
tak
jako
s
radžajógu
když
například
radžajógy
otevře
muladharu
a
ocitne
se
v
svatyně
bere
stupni
tak
za
jakých
okolností
se
to
děje
on
si
musí
představit
čtyř
právo
to
na
konci
páteře
musí
tam
říkala
nějaká
nějaké
slabiny
že
to
tady
nebudu
asi
předvádět
a
ten
velký
lotos
prý
břehu
před
sebou
musí
dostat
do
konce
páteře
jako
bezprostorovou
a
bezčasu
záležitost
čili
ten
mistr
ho
učí
vidět
kterého
to
z
veliký
ale
říkám
mu
ten
je
na
konci
té
páteře
tak
on
přestože
ho
vidí
veliký
ono
vtěsnání
vlivem
toho
působení
mistra
do
konce
té
páteře
a
v
té
chvíli
z
druhé
strany.
Jemu
se
něco
odívá
se
odívá
vědomí
masité
ale
neotevře
se
mu
dokud
on
neopustíte
obraz
a
tady
je
ta
mezera
kdyby
neopustil
ten
obraz
který
ho
dovedl
až
tě
dveřím
kdyby
tlačil
na
ty
dveře
kdyby
nevěděl
že
se
má
jenom
klepat
a
ne
si
na
ně
lehnout
tak
by
se
nedostal
do
té
svatyně
vůbec
a
totéž
sám
říkal
že
se
děje
mezi
vstupem
do
druhého
stupně
prvním
a
druhém
stupně
tak
se
děje
v
joze
mezi
držím
a
třetím
třetím
a
čtvrtým
stupni
na
pasivní
všemi
na
ní
a
nestarali
tím
co
je
našimi
stupni
se
pořád
takhle
děje
a
čím
dál
ta
mezera
je
trapnější
a
těžší
a
tíž
překonatelná
podívejte
se.
Jak
snadno
bylo
překonat
třebas
u
ježíše
krista
ten
přechod
z
jedné
úrovně
ze
které
byl
oddán
své
rodině
a
svému
okolí
a
dal
se
od
ní
poučit
ve
všem
rozvinul
tento
život
od
rozvinutého
tohoto
života
k
rozvíjení
života
učitele
který
začal
někde
v
jordánu
tam
nastala
mezera
přeci
když
odešel
od
své
rodiny
tak
hned
nebyl
v
jordánu
nýbrž
musel
nějak
tam
došlápout
do
toho
jordánu
ne
dyť
ten
betlém
není
na
jordánu
na
se
tři
jordán
tam
se
musí
dojít
a
to
je
mezera
de
které
nic
se
s
tím
ježíšem
nedělo
které
jak
bychom
řekli
česky
byl
na
holičkách.
A
jestliže
potom
v
tom
jordánu
my
mu
byla
předána
obrovská
moc
pocitu
spojení
s
bohem
tak
se
to
dělo
s
tím
způsobem
jak
je
to
zapsáno
ve
starém
zákoně
tam
se
všechno
naplňovalo
podle
starého
zákona
tam
se
v
jedné
chvíli
stalo
že
eliáš
předal
svůj
plášť
elíšovi
svému
žáku
a
dvojnásobný
efekt
to
by
neslo
to
znamená
elíša
dostal
dvojnásobný
ducha
toho
eliáše
k
dispozici
který
ježíš
dostal
dvojnásobný
ho
ducha.
Svatého
jana
křtitele
k
dispozici
protože
svatý
jan
byl
eliáš
v
tomto
smyslu
byl
eliášem
a
v
tomto
smyslu
byl
ježíš
elíšovi
jenom
byl
předán
tento
plášť
ano
a
já
vám
jenom
my
jsme
upozorňuju
že
je
absolutní
rovnováha
nebo
jednota
mezi
starým
zákonem
a
novým
ale
absolutně
vyčetli
všem
s
odporuj
ale
kdopak
na
to
přijde
že
tři
se
stalo
tytéž
co
tam
někdy
sedm
set
let
před
kristem
mezi
eliášem
a
do
dopadat
přijde
bych
na
to
nepřišel
já
jsem
na
tom
nikdy
nepřišli
já
jsem
to
najednou
věděl
v
tom
koncentráku
jak
jsem
se
dodal
svýho
života
se
člověk
vyprázdní
tak
za
tím
je
to
to
poznání
samozřejmě
bez
násilně
bez
úsilí
sem
to
vůbec
nestál
na
to
votok
vím
ne.
Čili
já
jsem
s
tím
nemusí
být
to
není
moje
asi
to
nemohu
taky
přivlastnit
to
je
výborné
jak
když
si
to
přivlastnil
tak
je
po
všem
tak
je
veta
to
jsem
nepochopil
zásadní
věc
že
to
není
moje
že
proto
jsme
na
huntě
pořád
se
všechno
si
před
vlastníme
já
jsem
jogin
já
jsem
mystik
já
jsem
křesťan
já
já
já
nepa
to
země
dělá
pán
bůh
to
země
dělá
to
vyšší
vedení
a
mu
říkáme
jak
chceme
který
za
každým
z
nás
stojí
a
za
každého
z
nás
o
každém
máš
pečuje
no
a
jestliže
potom
ježíš
kristus
z
toho
vyvozuju
důsledky
tam
po
tom
jordánu
a
jde
na
poušť
přimějte
si
toho
tam
se
říká
že
byl
puzen
duchem
že
si
to
nevymyslel
tu
pouště
je
čtyřiceti
dny
a
zase
se
tady
vyplňuje
starý
zákon
že
totiž.
Ve
starém
zákoně
se
stále
jedna
věc
židovský
národ
pod
v
počtu
šest
set
tisíc
lidí
se
ubíral
to
padesáti
kilometr
trasu
z
egypta
do
zaslíbené
země
čtyřicet
let
čtyřicet
let
mezi
sesláním
ducha
svatého
a
smrtí
na
kříži
zase
čtyřicet
dní
a
tak
dále
a
čtyrka
ve
čtyřicítka
za
tam
hraje
velkou
roli
to
je
opakovaně
symbol
z
toho
důvodu
abychom
nemuseli
to
znovu
hledat
abychom
věděli
že
to
k
sobě
patří
abychom
při
souvislosti
našli
jak
bych
vůbec
nenašli
mezi
tím
bloudění
toho
židovského
národa
na
poušti
a
mezi
tím
co
dělal
ježíš
kristus
spojování
a
mezitím
se
stalo
po
jeho
smrti
až
do
seslání
ducha
těch
nepřišli
na
to
že
je
to
jednota
ducha
která
tady
působí
by
tam
nebyla
ta
čtyřicítka
ještě
že
tam
je
co
nám
pomáhá
do
a
on
teďka
co
který
již
dělá
on
přemáhá
satana.
To
znamená
on
přemáhá
to
svoje
já
které
si
dělá
právo
abychom
jemu
sloužili
celý
to
pokušení
je
pokušení
našeho
já
to
si
toho
mě
se
klad
ne
on
říká
kdepak
to
by
to
by
ten
netuší
klaněti
že
ano
a
udělej
uli
tuhletomu
nebo
to
ve
starém
zákoně
psáno
kameni
promění
v
klepy
když
to
neproměnlivý
ti
nikdo
neumí
jít
si
mesiáš
dej
si
pozor
kromě
ty
kameni
v
tyhlety
a
dále
je
veta
zákoně
psáno
zcestí
tady
chrámu
jeruzalému
a
nic
se
nestane
anděla
popadnou
a
uchránilo
od
toho
pádu
se
kosti
tady
a
von
žádné
případě
když
mu
to
říká
jeho
já
neposlouchá
říká
slyší
se
poslouchat
si
boha
a
ne
tebe
takže
ten
satan
jeho
já
odchází
no
pozor
naši
to
tam
vůbec
nespouštěl
že
on
je
to.