EN | ES |

85-08A

85-08A


Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


Že jsem třebas tímto způsobem mezi čtyřma očima byl poučován od roku -třicet do roku do roku -třicetdevět troufal jsem si to zapsat. dělal jsem si o tom protokol. Protokol, který nakonec se rozrostl na tisíc stránek velikého formátu. A indové, když jsem po dlouhém váhání chtěl přistoupit m k tomu, že jsem to chtěl přepsat na stroji a přiložit to k tomu spisu em mystika jedna jako mystika dvě, tak slušně požádali, abych to nedělal, abych to zničil. srdce a jsem to zničil celou tu dobu která byla prakticky navozena to, co řekli mezi čtyřma očima, to jsem tam veřejně hlásal a to oni těžce nesli. Tak si nic z toho nedělejte, že z toho co jsem tam napsal ani, co oni říkají mezi sebou mezi čtyřma očima vy to nevíte anebo že vám to někdo neřekne a nebo, že vám to řekne jenom výjimečně to je v pořádku, takhle vypadá joga a Jesudian říká. joga velké přednosti, protože dbá na individualitu žáka. To je největší přednost oproti křesťanství kde třeba tu individualitu tolik to se zglajchšaltuje všecko to ne my- na nějakou rovinu kdežto my se o to vůbec ne- nesnažíme. Ten mistr vezme žáka sice individualitě toho mistra ale dbá přesně na jeho výchozí postavení a podle něho se zařizuje, sestoupí k tomu mistru, k tomu žáku jako asi to dělal Ježíš Kristus když šel do hospod a do brlohů a pil s nimi a řádil s nimi a žejo na žádnej ten chlast mu ne- nescházel, ne, první zázrak byl, že vodu proměnil ve chlast no to by nám mělo něco připomenout o tom, že opravdu jsme ho asi špatně pochopili, že on dovedl sestoupit tam k tomu člověku, kde on byl a odtamtud te- začal. Takže, když on jim tam například vyměnil vodu za víno a lepší než jaké se tam podávalo předtím, tak je přesvědčil tímto faktem, že jeho víno je lepší, že jeho nauka je lepší, takhle na to šel, řiklne- řekl bych zdlouhavě ? ale takhle na to de i ten mistr indický že von totiž získává vůli toho člověka, že von ten člověk lpí svou vůlí na tom mistru. A pokud na něm lpí, tak ten mistr je schopen ho někam vést, jakmile na něm přestane lpět, jakmile ho hází přes palubu, jakmile mu tak mysl něčím vedlejším, tak není vůbec opěrného nebo styčného bodu mezi těmi dvěma a ten mistr ho dále nemůže vést a musí ho vyhodit ze svý školy, upozorňuju vás na to. Takže, co indický mistr napřed dělá. Indický mistr odnaučí na bhakti jógu, mluvím o všech ostatních jogách jež o bhakti józe teďka, teď momentálně. Odnaučí ho věřit. V toho boha a v celou tu mytologii indickou se vším všudy, prostě ho donutí aby ten žák se vzdal této víry, to je první věc, vy musíte být teďka a napřed poučení o tom, jak se to v Indii dělá ne jak se to dělá v Evropě. Dále co od něho chce, aby ho rodina uvolnila. Aby mu dala absolutní svobodu, aby si na něho nedělala nejmenší právo, ten je pro rodinu a pro celé okolí mrtev, rozumíte. Když ten žák je uvolněn rodinou, když ta rodina řekne ano, my ho pouštíme k tobě mistru mistrovi, tak on teprv ten mistr právo s ním něco dělat, předtím s ním právo nemá jestli vy vstupujete do jógy a na vás někdo jiný právo než ten mistr, pokud tam vůbec ten tam nemá třeba žádnýho takže to není potom žádná ovšem jóga, pochopitelně tak když toto právo nedáte svému mistru tak jste nezačli vůbec s jogou ještě. Tam musí být jednota ve vedení, nic jiného než jednota ve vedení. Dále co je třeba. Ten žák musí se vzdát své osobní vůle vůle tomu mistrovi se musí vzdát, aby von ten mistr mohl volně pronikat vůlí do vůle toho žáka aby ten žák bez opozice vykonával jeho vůli, aby mu v ničem neoponoval, takhle to vypadá v Indii a potom ten mistr je schopen v něm působit zářný takový příklad nám ukazují... třeba ... toho posledního žáka Rámakrišnova tam je to krásně znát, to latu, ne, ten vochlasta, ten herec sukničkář ne a příde k tomu Ramakrišnovi to ve zkratce opakuji viděli co to se v tom v joze děje je to latu i když jo taky ale latu to je jeho jméno teď po tom přetvoření jo toho člověka. ho beru jako zasvěcence, jo ne jak se jmenoval předtím do toho mi nic není. Pro je to latu, ano. Tak tendleten Latu příjde tam ožralý k tomu mistrovi říká jsem o tobě slyšel, že máš takovou a takovou moc a chci se na to podívat co v tom je a je tak jat tou vnitřní krásou toho mistra a říká bych rád vstoupil do školy ale když jsem mátoha chlastám a nevím co všechno dělám s manželkou se jenom hádám a on říká No, na tom nezáleží. budeš ochoten poslechnout tak teďka jdi domů měsíc ne chlast že a namysli při a on opravdu to ten měsíc držel. A přijel kořarem lorem ipsum dolor sit amet říkal jsem mu to slíbil tak nemohu to udělat jinak než že přestanu chlastal ale jakmile odtamtud vypadnou hned moh tady plní otá tak se do toho pustit ne a ramakrišna mu říká latu co to máš v tom kočku ti splnil tesaře třetí a bylo to správné a bylo to těžké protože si předtím pořád pil ne každý den byl žena . To kam si myslí že nebyl ale to že je to splnit výtečná známka vyspělosti duchovní ale teď když seberu víno to tam máš ten chlast a přines ho se on říkal mistře jsem přesvědčen že jsem se jenom zavázal za jeden měsíc a ne na víc se těší na ten chlast on říká taky my to vypiju spolu a teď zíral ten na tu o ten ramakrišna byl schopen se nam volit že ano a taky to udělal tím latu přesně totéž dělal ježíš kristus se na to upozorňuju to nebyl střední člověk když šlo o získání hříšníka. On si dělal totéž co ten hříšní dělal a ti mohl líčil říkal pole pokračuji v tom stavu vožralství rozumíte a tam to někde začlo a oni se říká pobratřili v tom stavu vopicí a ten musí být věčnou věrnost ten latu k tomu mistrovi ovšem přišel domů a začal fakta no a protože jako na víc než na něčí nestačil a apage na to dobře věděl jak to dopadne tady přišel příště latu velice shlídli ale bez náboj ve voze že říká všechno se může být byl napřed tady nic sebou na mysli do krásou nemám by to vím že nemá ale si vožralej. A to nevadí to opravím vím že nemáš tak miskou vůli aby se to sám dokázal vlož svou vůli do vůle a to za tebe udělám on říkal mistře bude to velice zatěžko se zbavit toho chatu no a když to tak vznešená věc a když by to se udělá výš sebe bereš možná začne sápat být to a dokud bez starosti poženu poddal dal svou jeho vůli toho hlasu na sebe a která tu nebo nemohl dále chlast rozumíte nešlo to protože se odevzdal upřímně tomu mistrovi a to upřímnou odevzdanost mistrovi chtějí indičtí jogini od žáka upřímnou odevzdaného mistrovi to musí být ale na život a na smrt odevzdanost ano a pak se začne vlastního a teprve teď nebudu pokračovat dál joze auto že křesťanství za se to potom potáhnu dál v joze a potom na se zdálo nazí takhle budu postupovat kam se vám to bude nosit tak představuju jsem ochoten toho ovšem dotahovat že dokonce že si byste byli ochotni poslouchat ale zase začnu a křesťanstvím. Počínal si ježíš kristus jinak vůbec ne jenomže ten symbol jeho života nezačíná jak my si představujeme někdy jeho narozením v betlémě nýbrž ta symbolika jeho života začíná někde v asýrii městu u u toho abram a rama to byl napří a pravé abraham u toho abram a začíná u vnitřní smrtí abrahama potom to pokračuje a tak dále čili je tam řečeno za těch tisíc sedm set let my ten ježíš působil v židovském národě nějak protekčně bychom řekli měl si je vybral si jako své žáky ten národ. Působil v nich tak že jim že postupně zbavoval vlastní vůle postupně pomalinku co tomu mistrovi indickému stojí řekněme čtrnáct dní nebo tři neděle práce tak tady se dělo tisíc sedm set let v tom izraeli ne voni se dostali aspoň někteří s do situace že byli ochotni při víta toho mistra jako svého pána a to tam symbolizuje ti tři mudrci který se přišli pokon ježíši kristu že totiž mu přinášejí za to každý do a myrhu to znamená to nejlepší co měli dispozici to nejlepší ze sebe mu vydávají. A tím se dostávají do jeho područí vlastně a tak dále ten si božímu jenom bychom mohli i detailně aby vám bylo zřetelný ale musel opakovat se napsal umění následovat krista v jiných spisech se s tím nebudu za větu chou tisíce stránek ne a to tady nemohu krátkou musím jenom po těch povrchu po tom povrchu ji promiňte mně ale teď řekněme panna maria se vzdala svého postavení v židovském národě protože když měla jako svobodná žena porodit dítě tak byla vyděděna z společnosti a stala se pouze služkou maximálně nikoliv si práva toho manželkou někoho jiného nemohl být neustou nějaké rodině mohla být čili ona když na sebe vzala tento úkol narodit proti ze sebe dítě sama jsou svobodná musela si uvědomovat tohleto či vona se zřekla rodiny na se řekla rodiny širší kastlu svého národa se zřekla v situaci jaká se ty vládla že ona udělal totéž co žák listu vstupující do jógy rozumíte když potom ten ježíš utíká před herodem. Do egypta tak je to totéž k čemu radím mistr jogický tomu tomu svému žáku říká nesmíš dbát na to co ti říkat v rozum ten ti nerad správně herodes je rozum ten chce zabít svůj duchovní život ten zatím ten život zabít neboť se nedostal dál než za vědomí tohoto světa které málo to jako zabití honí života jestli si aby to takle dál nepokračoval tak musí od toho rozumu ustoupit tam si dát čistě na to co ti radím a podle toho se zařídit. Čili rozum stranou to je pro tebe víc než rozum tohleto tak to udělala panna maria předtím to udělal teďka josef svatý ne s tou panu marii a s tím ježíškem že odstoupil od rozumu od herodesa že z jeho oblasti vlády odešli tam ne vládu neměl a to byl egypt ta on nevládl ten herodes ne a tak bych moh krok za to velice detailně vysvětlovat daleko detailně než jak nám to říkají mistři jsem to takle taky vysvětlil v tom nedě že to spálil takhle detailně to líčí kristus svým životem je to úplně tedy do všech podrobností popsaná jóga přátelé nic se tam liší vod taky jenom že se tam věci. O kterých vy jenom mistr žák tam někde v indii a který vám ani ten nejlepší mistr do evropy neříká von musíme přijít on tyto vědomosti zemřít na jo tak neříká vám protože vás postě v tom smyslu že že jste pod vlivem svého okolí a představ vnucen ch okolí ani si uvědomuje že s tou vynucené představy uměle představy a ty že na koneckonců vždycky vtělil na vámi tak se mezí například na jednu z osmi nebo dvou osmi částí jogi a v tom vás vychovává. V domnění že to ostatní se přidá a je to velice moudré že také jedná do toho jim nechci mluvit prosím vás nepovažujte to co vy děláte za něco špatného ale zaručeně dříve nebo později musíte poznání se to samo o sobě nedostačuje takže když to kombinace křesťanstvím tak tam patrno dáváte z jiné strany ty prvky které v josef chybí ale v indii nechybí ale tady nám chybí a my to jako nedostačující pociťujeme když se na tu ku dáme. Když například dejme tomu od roku to bylo devět let pouhých roku třicet dokud se devět vedli jenom indové tak jsem neposlal vůbec křesťanství vůbec ne nemohlo být ukradeno jsem nedělal jeden křesťanství a druhý den jogu nýbrž jenom jogu a to z toho by se dělali celou prana mu všecko prostě pozici to je začátek věcí mantrická cvičení to je prostředek že ano a ještě není všecko mantramu jsou úvodem do. Ztišení absolutního jo které nastoupí bez vůle toho žáka žák prostě po určité době není schopen přeříkávat nějaké mantram a jste nutí ho přeříkávat tak to dopadne špatně protože zpomaluje si celý ten postup a jestli si myslíte z toho co tady dneska říkám že tohle tedy vrchol to vnitřní slyš těšení a řek bych na přirozené ticho které před může člověka povídavého tak ne to je začátek teprve k tomu co v evropě se říká mystika čemu se říká v indii joga z čeho začátek začátek rozšiřování vědomí že totiž na rozhraní každého úseku vědomí musí nastat ticho. A těch rozhraní je šest přátelé takže vy musíte na různých úrovních zažít ticho stále se prohlubuje bych tak řekl neboť to ticho ten začnete s na počátku není tím téže tichem které zažíváte na prostředku nebo někde na konce to ticho na konci vám bere život ve vesmíru to vás vytrvalost to vás vrhá do náruče věčnosti to je ticho velice obsažené tak řekl které z vás dělá dokonalé nic takže když z toho vyjdete tak řeknete svatým františek kdo jsem a to byl je bůh a řeknete všechno je bůh a nejsem nic asi tak. Takže ty nejlepší křesťanští mystici jako eckhart toto věděli a to nic ke kterému se musíme člověk s tímto způsobem propracovat považovali za podstatnou záležitost křesťanské mystiky a indové od začátku to nic toho žáka soustavně pěstují voni ho nutí aby bez mistra nebyl ničím rozumíte a teprve když ho dovedou pod kříž ve smyslu křesťanské mystiky tak ho pouští a říkají ty jsi mistr. Takže normální jogy když se s tím smíří a to je geny vidíte zde v evropě kdy jsem přichází to jsou ty normálního vinit nejsou jogini kteří se dostali za jógu to jsou joginy mysli do jógy a neříkám že to chyba ale existuje cesta za jogou cesta tajemnou začíná v symbolice ježíšova života smrtí na kříži zmrtvýchvstáním. Potom nanebevstoupením seslání ducha svatého a tak dále to tam v joze normální indické obsaženo není ne že by tím joga jako trpěla protože tam vždycky byli partyzáni jako třebas buddha a jiní kteří se nesmířil s touto normálního kou nýbrž si ten nejznámější duch jogi jogín tedy stoprocentní byl šankaračárya ten se drží jenom devět dvacet let ale k tomu stačilo k tomu aby se dostal za jógu aby prostě vstoupil toho ducha toho poznání a vlivem toho za dete teso života. Vrátil indii ducha ind ismus hinduismus oni si tím ho ztratili toho ducha jenom veliké velik nebo okuřovali védy a vůbec je ani nečtli návodě naučil znovu chápat vnitřní smysl těchto věcí člověk kde je ta asi letý zaslzel a stačil tohleto udělat protože jsem velice prudce dostal za jogu neznamená že by mohl jogu potřít po nikdy neudělal že ty jeho ke no pani šat a abyste si věděli že on byl jogin hotovým v jiném než tuhleto začal dělat ale říká že jóga není konec nýbrž je to prostředek jestliže jaká vede extazi tak může vede křesťanská mystika kdy upadají do extáze a jestliže se normální oklikou ze samadhi nebo zjevena pasamade. Tak ještě vůbec nepochopil co je za jogou za jakou není vytržení nebyl zjevu je sestup ducha do tohoto světa do tohoto života takže on tady samovolně působí ten duch jako by tady byla jeho vlast on se zde uděláme si u tebe svůj příbytek říká se někde bibli to je ono a takhle ramakrišna šankaračarya buddhy buddha nejlepší jogini indičtí takle to jsem ne to dotáhli ano upozorňuju vás protože nemluvím proti indii nýbrž si přeju aby iniciativa taky byla schopna těchto pokroku aby se neohraničenou nám tady ukazuju po je to nás může vytírat zrak vím ale když to srovná s jogou ježíšovou která je ta žena za za tedy tak vím že. Ještě ty běžní jogíni mají co dohánět jo a teď bych chtěl říct jak tedy se srovnává křesťanství s jogou se chopme jenom toho křesťanství zatím protože ne že je nám to bližší ale že nemáme elektrická abych to stačil aby to tam tam došla baterky a pak vám byli úplně vyřízený tak křesťanství totiž na střední fázi vývojové do střední fáze vývoje včetně se rovná dokonale jse protože od toho člověka se nechce nic jiného než co se se od etického žáka jsem viděl vstupovat dejme tomu kladou dívku v sedmnácti let do kláštera. To byl klášter ve francii lidi a byl to klášter karmelitánský no to znamená to je řád ve kterém například byla svatá terezie z avily a toto dívka při tom vstupu do toho kláštera neříkala asi to řeknu teďka si my slovy tohleto rodiče příbuzný neplačte nade mnou pro vás od této chvíli jsem mrtva neboť jsem se zasvětila kristu a jemu budu teď sloužit a pro něho budu žijí. A ten kristus toho kristova vám svou modlitbu budu přibližovat tak to pro vás větší požehnání než kdybych žil mezi vámi ale jestliže se vy nevzdáte si nepustí k tomu kristu že si na něm let dělat pořád roky tak tady nesmí v tom klášteře být první předpoklad je že se musím stát tvou pro tento svět víte že to se absolutně shoduje s miskou jakou o joze ten žák musí stát mrtvým pro svět kolem sebe jenomže toto pochopení být mrtvým pro tento svět ve dvacátém století neobstojí ani joze ani v křesťanství to si jogini dobře uvědomuji že to znamená nikoliv utect rodiny zříct se nedbat na společnost nýbrž dělat tu jogu uvnitř této společnosti řek bych. Asi tak že na věci se zvnějšku a to je věc nedokonalé anebo z vnitřku a ta věc velice dokonalá z vnějšku že vod toho uteču a to je způsob neomalený dneska utečte si ze společnosti dvacátého století těká skoušce málo a tak dále nás jde ale není to vzorné není to vzorové pro ostatního ostatního ostatní lidé svatý lidi takže neutíkal nýbrž postavit se čelem k těm problémů které staví tento svět uvědomovací jednu věc kterou si tak úplně a zásadně a dokonale a důsledně do všech ošetřován neuvědomoval indičtí jogini ty začáteční že totiž všecko ustavičně pramení od boha. Z toho zdroje to existenci která jest z lásky která jest z toho poznání které které je a které se nestává teprve poznání nebo nestává se životem jako nás život se stal teprv životem narozením dne naše poznání se stává poznání teprve tím co poznáme v tomto světě to ne bethe existuje poznání jako takové které jest a kdyby to poznání nebylo a kdyby z něho ustavičně nepravdě poznání které se stáváte pro je poznání tak se nemáš čeho co stávat čili nebudete to stávat čili nebudu poznávat bych vás nemohl poznávat nemluví vás vidět kdyby ustavičně nebral od boha sílu uvědomovací ne ustavičně bez mezer beru bych byl nepřišel sem do toho brna kdyby sem nevedla láska boží moje láska láska boží. Ty jeho soucit s lidmi který vo velí mně abych mu byl poslušen musím být poslušen zrovna tomu svýmu mistrovi jako ten žák v joze a ten mistr mně velí ti dobra tak mu to na to nemá dělat na nevím co tam budu dělat to nikdy neřekne jenom do od buď tam třebas vidět í nebo mně vyhodí nebo zavřou nebo přijmou to není moje záležitost to nařídil mistr dete mistr ten masa kosti nemůže jinak to to není člověka ale to je pro narůstají poznání odmyslete si. Tu věčnou formu li že jsou spojení s bohem ale jdi ne spojení s bohem to není vůbec pravda my jsme všichni spojení s bohem ustavičně spojen nedostalo nejsme vědomi kdybychom to spojení tady nebylo tak nemůžeme být vědomě potom spojení rozumíte my musíme napřed nevědomě všechno od boha brát bezostyšně jako že je to naše přivlastňovat si to že ano to my dovedeme bezvadně to je moje vědění to je moje snaha to je moje láska kabrňák že jsem pár vůbec ne vokradeni všichni brňáci že ale tomu mistrovi kupodivu že on sálá krát a podal si rámci toho že vás pomáhat takhle tady vane. No podívejte se jestliže to tomu takhle je že je všechno z něho vyvrátí ty vychází tak stůjte ve svém životě a to vám velice pomůže za tou formulkou sufijů emanační teorie že všechno boha ustavičně vyvěrá a že kdyby nevybíral jak existence tak poznání tak láska takže by to přestalo vůbec existovat že celý vesmír je pořád tvořen že nebyl stvořen za šest dní nýbrž je ustavičně tvořen to by taky ještě nestačilo ten sedmej božího pořád probíhá taky v uvnitř tvůrčí činnosti to musí být nedílné celek tvůrčí činnosti není řek aktivity musí být trpnost a jestliže třebas toto nechápeme a řekneme si není možnost plnit to co ježíš kristus na nás k miluj pána boha z celého srdce svého které mysli celé duše které síly že komplexně a tele nejsem nic popel to přeci dobře pochopil vím. Tak vás upozorňuju že nejsme se mně mluvíte nesmyslně myslíte že to je že úvahou na to nemusíte přijít že toto je na vnitřní soustředění jestliže nastav trpnosti nastav správné trpné modlitby že ten člověk se stane dokonale trpný a pak je schopen celého srdce milovat celé staré duše milovat to znamená všechny síly do toho vložit a ne z vlastní iniciativy nýbrž pro tu trpnost pro tu odevzdanost si je ta odevzdanost je tak mohutná tak si jedná ne vás celé připoután tak shora když je to to slabý začátek a na chvilku chvilku jenom to mající jako nějaký dyž tele jenom tak ta vás beze dál a prohlubuje se. Přívěskem shora bych tak řekl ne od boha pocházející takže nakonec takový svatý křesťanství prosil pána boha nech aspoň hodinu moci tak ho to poutalo se to je ale noty z nich se modlili marně takle byli spálen touto poutaností a indové mně říkají blíž mi to co dokážeme technikou tak dvacet let vy dokážete tohoto poutaností za půl hodiny tedy z toho my poznáváme že kristus je avatarem který čidel novým ku do toho celýho jogický ho dění právě velice účinná to opravdu nezahynou potom je to naše. Počínání je dlouhá cesta tak zvaná e dlouhé putování že to co on ukazuje krátké putování tak je dobře že si toho všímáte si to vykládáte a že chápete co to poctivě potí ze vnějším symbolismem který celkem za podat celýho mu nic neřekl než je pořád nerozumí tak nechci ten konat ale říkám že nejvyšší čas kvůli tomu aby se světe zhroutil abychom sami vevnitř v tom provedli nějakou reformu myšlení abychom nepovažovali vědomosti které přichází z vnějšku za její je platné nýbrž dával přednost jako jsem sebe dával před tou toho pře sklonku tomu co přichází z nitra jako něčemu co je lepší než to co přichází zvnějšku a když toto bude rozlišoval. Jako to dělal židovský národ je dával přednost zákonu který mu vůbec nerozuměli ale nebyl to z jejich rozumový bož proti jejich rozumu že i nařizovalo něco co ty ostatní nádob mohli klidně dělat mohli řádit a všechno možné dělat a oni to ti chudáci nemohli co je bez ho skutku pochopitelně a když to dělali ty si sedm set let tak si vykopal ježíše krista on se tady narodil a on tam se narodil a kdyby by to nedělali tak si tak nenarodil a tohleto jsem si předřeli ve svém vlastním životě že není třeba na totiž sedm set let že se to dítě když to dělá třebas jako jsem byl dítě sítě ten podobu činit let tak to vede k poznání boha ne ten začátečnímu nakloníte mi za něco nic stav extazi a extaze tak vás se teďka chci znovu krále prostřední fáze vývojová to není konečná fáze jak si indové běžní jogíni mysli voni mluví pořád o blaženosti a jako ty křesťany a to je. Velká chyba je zajímavé že jsem v předškolním věku kdy vem toho co ty lékaři se mnou udělali říkal babičce která vodila do kostela babičko proč tam chodíš neříkal abych po smrti byla věčně blažená ona si na pána boha a jeho svatýho jsem říkal to bude otrava jenom se nestane něco podobného a přestal jsem tomu věřit tomu co věřila tak vodnaučila prudce věřit na pána boha před tím se musí sedět a z boží na něho hledět to víte dítě boží neko hledět to bylo nemožné že ano a tak vlastně otočil aby si ale v předškolním věku a to se mi velice vděčen a kam řeknu k tomu je vnitřní poznání říkal že je to správné že nevěřím. Že to není pravá víra která vás nevede poznání právě a vás vede prudce k poznání a ježíš kristus ukázal že dokud se jeho učedníci nezbavili víry která je přímo poznání nevedla nestačilo že dělali zázraky o něm musel víry zbavit a oni mistrně zbavil že vstoupil na kříž a oni si všichni na svatýho jana to byl při tom když se všeho k tomu vydali co si udělat vlivy který si mysleli že on byl zmařen ne že se zmařil byste že ho někdo přemohl hodně do odsoudil vůbec ne on se odsoudit on se dobrovolně zmařil. Tak správně poznal svatý pavel a v těch svých epištolách na píše že se zmařil takže nejenom svatý pavel ale nejenom svatý jan ale i svatý pavel toto takou zastával a opravdu dostalo ho správně takže potom třeba ti učedníci páně když se ocitli za křížem muž tak potom na to při taky ze se mýlili že ho nikdo nezmařil nýbrž on se zmařil sám takže toto následovat znamená dobrovolně sebe zmařit to dalo hrozně práce. Dobrovolně se zmařit protože jsem lpět na tomto životě když když si pán bůh bral ten jsem říkal prosím ještě ne zítra a utekl jsem toho čtrnáctkrát jsem z toho utekl to patnácti jsem se odvážil to uskutečnit nebo za pomocí jiného mistr se to uskutečnil tak že jsem běžném stavu tohoto vědomí poznával tu spojitost mezi bohem a člověkem co to odtamtud se obrácení světské ne kdo četl cesta vědomí tak tam jsem to popsal že si o všem se dostali do a je to popsáno ano tak to je po těch čtrnácti krást nějakých kvali sem na tohleto přišel tak. Potom následuje za těmi extázemi a proč jsou to extáze protože člověk celobytostně nedokáže k tomu bohu jít tak například dokáže třebas svým citem takže vzniká první jako běžná extazi je citová extaze i v jogi i tady v tom křesťanství první stupeň extatický jsou zase různé stupně se k ten nejnižší je citový on se člověk nadchne že a celobytostně přejde do oblasti toho poznání ovšem z celého srdce svého miluji to není celý celá láska pochopit to je jenom jedna čtvrt na berte to na vědomí aby svatá terezie prodělal nesčetný extaze a dostala se vzdání tak potom prozradila že to že se dostala za byl další pokrok. Že to nebyla cesta zpátky nýbrž že za za jogou která jde samadhi a za křesťanstvím která které by extazi to je totéž je něco co bychom museli názory cestou za jogou nebo se s tou tam mystikou ne k tomu říká branton která se obejde bez extazí a to je něco co velká ten století cesta kterou zasadit to ti potřebujeme tak by člověk upadl do extazí tak se kompromisu považuju sebe za epilepsie malý člověk v předškolním věku je schopen extaze. Je schopen extáze jenomže nemá ty následky jako dospělém člověka protože nemá ještě všechny vnitřní sekrece víte takže je ta extaze je nemá následky poznání takže dejme tomu kdyby nějaký janíček upravil v této extáze tak to nemá za následek poznání ale kdyby se v tom člověku pěstoval stoprocentní činnost takže by se dovedl činnosti odevzdat celý činnosti se odevzdat tak by taky tahleta extaze přešla do stavu poznání víte tak se se na tom musí takže u někoho. To je velice prudce a takže je lékaři s tím třebas nevědí rady a považuju to za chorobu nebo tak něco jenom to chce vedeni když se to u někoho projeví jako u to pude velice v mládí že mi ten těch lékařů tak to chtělo vedení a to vedení se to stalo v noci rozeznávání dobrého ho nebo nebo správného a nesprávného a když by to někoho takhle nešlo tak se mu to musí vnuká tak se mu musí na něho působit tak aby měl absolutní důvěru ve svého vychovatele. Také v křesťanství cesta jde přes určité fáze bych je zjednodušeně nazval fázi očistnou fází osvěcovací a fází spojovací je to sice školské pochopení věci ale mně to pro dnešní výklad bude stačit když očista dospěje do určitého stádia ve kterém se začne přešlapovat na místě proto ten člověk nemůže z vlastní iniciativy a vlastními silami se dále očišťování tomuto stě nejde na to nemá jako člověk to není v jeho moci tak neměl by zoufat. Nýbrž měl by se vyprázdnit od snahy se dále očišťování pro tu chvíli se vyprávěl ne navíc pro tu svými anebo vždycky znovu a znovu když se ocitnu na tom rozhraní a je to asi tak jako s radžajógu když například radžajógy otevře muladharu a ocitne se v svatyně bere stupni tak za jakých okolností se to děje on si musí představit čtyř právo to na konci páteře musí tam říkala nějaká nějaké slabiny že to tady nebudu asi předvádět a ten velký lotos prý břehu před sebou musí dostat do konce páteře jako bezprostorovou a bezčasu záležitost čili ten mistr ho učí vidět kterého to z veliký ale říkám mu ten je na konci páteře tak on přestože ho vidí veliký ono vtěsnání vlivem toho působení mistra do konce páteře a v chvíli z druhé strany. Jemu se něco odívá se odívá vědomí masité ale neotevře se mu dokud on neopustíte obraz a tady je ta mezera kdyby neopustil ten obraz který ho dovedl dveřím kdyby tlačil na ty dveře kdyby nevěděl že se jenom klepat a ne si na lehnout tak by se nedostal do svatyně vůbec a totéž sám říkal že se děje mezi vstupem do druhého stupně prvním a druhém stupně tak se děje v joze mezi držím a třetím třetím a čtvrtým stupni na pasivní všemi na a nestarali tím co je našimi stupni se pořád takhle děje a čím dál ta mezera je trapnější a těžší a tíž překonatelná podívejte se. Jak snadno bylo překonat třebas u ježíše krista ten přechod z jedné úrovně ze které byl oddán své rodině a svému okolí a dal se od poučit ve všem rozvinul tento život od rozvinutého tohoto života k rozvíjení života učitele který začal někde v jordánu tam nastala mezera přeci když odešel od své rodiny tak hned nebyl v jordánu nýbrž musel nějak tam došlápout do toho jordánu ne dyť ten betlém není na jordánu na se tři jordán tam se musí dojít a to je mezera de které nic se s tím ježíšem nedělo které jak bychom řekli česky byl na holičkách. A jestliže potom v tom jordánu my mu byla předána obrovská moc pocitu spojení s bohem tak se to dělo s tím způsobem jak je to zapsáno ve starém zákoně tam se všechno naplňovalo podle starého zákona tam se v jedné chvíli stalo že eliáš předal svůj plášť elíšovi svému žáku a dvojnásobný efekt to by neslo to znamená elíša dostal dvojnásobný ducha toho eliáše k dispozici který ježíš dostal dvojnásobný ho ducha. Svatého jana křtitele k dispozici protože svatý jan byl eliáš v tomto smyslu byl eliášem a v tomto smyslu byl ježíš elíšovi jenom byl předán tento plášť ano a vám jenom my jsme upozorňuju že je absolutní rovnováha nebo jednota mezi starým zákonem a novým ale absolutně vyčetli všem s odporuj ale kdopak na to přijde že tři se stalo tytéž co tam někdy sedm set let před kristem mezi eliášem a do dopadat přijde bych na to nepřišel jsem na tom nikdy nepřišli jsem to najednou věděl v tom koncentráku jak jsem se dodal svýho života se člověk vyprázdní tak za tím je to to poznání samozřejmě bez násilně bez úsilí sem to vůbec nestál na to votok vím ne. Čili jsem s tím nemusí být to není moje asi to nemohu taky přivlastnit to je výborné jak když si to přivlastnil tak je po všem tak je veta to jsem nepochopil zásadní věc že to není moje že proto jsme na huntě pořád se všechno si před vlastníme jsem jogin jsem mystik jsem křesťan nepa to země dělá pán bůh to země dělá to vyšší vedení a mu říkáme jak chceme který za každým z nás stojí a za každého z nás o každém máš pečuje no a jestliže potom ježíš kristus z toho vyvozuju důsledky tam po tom jordánu a jde na poušť přimějte si toho tam se říká že byl puzen duchem že si to nevymyslel tu pouště je čtyřiceti dny a zase se tady vyplňuje starý zákon že totiž. Ve starém zákoně se stále jedna věc židovský národ pod v počtu šest set tisíc lidí se ubíral to padesáti kilometr trasu z egypta do zaslíbené země čtyřicet let čtyřicet let mezi sesláním ducha svatého a smrtí na kříži zase čtyřicet dní a tak dále a čtyrka ve čtyřicítka za tam hraje velkou roli to je opakovaně symbol z toho důvodu abychom nemuseli to znovu hledat abychom věděli že to k sobě patří abychom při souvislosti našli jak bych vůbec nenašli mezi tím bloudění toho židovského národa na poušti a mezi tím co dělal ježíš kristus spojování a mezitím se stalo po jeho smrti do seslání ducha těch nepřišli na to že je to jednota ducha která tady působí by tam nebyla ta čtyřicítka ještě že tam je co nám pomáhá do a on teďka co který již dělá on přemáhá satana. To znamená on přemáhá to svoje které si dělá právo abychom jemu sloužili celý to pokušení je pokušení našeho to si toho se klad ne on říká kdepak to by to by ten netuší klaněti že ano a udělej uli tuhletomu nebo to ve starém zákoně psáno kameni promění v klepy když to neproměnlivý ti nikdo neumí jít si mesiáš dej si pozor kromě ty kameni v tyhlety a dále je veta zákoně psáno zcestí tady chrámu jeruzalému a nic se nestane anděla popadnou a uchránilo od toho pádu se kosti tady a von žádné případě když mu to říká jeho neposlouchá říká slyší se poslouchat si boha a ne tebe takže ten satan jeho odchází no pozor naši to tam vůbec nespouštěl že on je to.

Download XMLDownload textWaveform view