Pravé
lásky,
pravé
lásky,
která
musí
stát
nad
všemi
nepravými.
To
znamená
relativně
platnými
na
té
úrovni
nutí
mi
láska
mi
které
je
třeba
opustit
ano
a
jestliže
tomu
takhle
je
tak
pak
platí
zase
to
základní
že
i
na
poli
lásky
je
třeba
dosahovat
a
ne
stav
ve
kterém
jsem
považoval
za
dosažení
kdyby
třebas
někdo
pomáhá
je
bližnímu
si
řekl
dosti
sem
udělal
když
jsem
tomuto
nezištně
pomohl
a
zase
se
uložil
k
takovému
blaho
blaženém
klidu.
Tak
za
meškat
mnoho
jiných
pomocí
které
mohl
mezi
tím
učinit
vůči
jiným
bližním
ano
on
neměl
zastavit
nad
tím
zažívání
té
osobní
blaženosti
nebo
spokojenosti
na
tím
co
provedl
a
měli
hned
dalšímu
případu
tak
to
by
bylo
na
určité
úrovni
ale
ono
se
dá
předurčen
jak
to
bylo
vidět
tady
u
toho
té
mě
svý
ba
sama
blaho
dřeva
že
když
člověk
si
myslí
že
miluje
bližního
že
je
to
dost.
Tak
zůstává
trčet
protože
možná
že
v
té
lásce
k
bližnímu
by
se
na
to
dívá
někdo
objektivněji
než
ten
kdo
to
subjektivně
provádí
že
by
na
že
v
tom
najde
nějakou
chybu
že
nedokonalost
a
stěžuje
v
tom
nedokonalosti
kterou
tam
ten
milující
nevidí
a
tahleta
chyba
způsobuje
že
to
není
ta
pravá
láska
a
co
způsobuje
tu
pravou
lásku
tu
pravou
lásku
způsobuje
že
že
ten
člověk
neusne
na
dané
situaci
na
daných
prostředcích
kterými
může
situaci
ovlivnit
v
tom
smyslu
dobrém
vzpomenu
si
na
svatého
jana
miláčka
páně
evangelisty.
Ostatní
kromě
něj
buď
jeden
pár
se
vraždu
ale
ostatní
se
rozutekli
nebo
se
scho
chovali
aby
taky
nepřišli
pro
život
a
on
jediný
šel
pod
kříž
protože
se
nebál
o
svůj
život
jeho
život
pněl
právě
na
kříži
on
neměl
co
ztratit
kdyby
ho
byli
ukřižovali
i
s
ježíšem
nic
se
nestalo
že
jeho
jediná
naděje
pněl
na
kříži
ano
už
už
tam
byla
von
poznával
pravou
lásku
pravá
láska
spočívá
v
tom
absolutním
sebezáporu
který
tam
rozepisuje
ježíš
těmi
událostmi
před
tou
smrtí
a
při.
To
jsou
všechno
příznaky
pravé
lásky
nevypadá
to
jako
láska
ale
jsou
to
protože
když
takhle
si
dá
sku
nedovedeme
definovat
a
to
příznaky
pravé
lásky
že
on
tam
se
vzdává
toho
vedení
otcova
že
odevzdávám
přesto
svého
ducha
že
před
tím
se
degraduje
na
ponížení
ho
člověka
před
učedníky
potom
před
smí
známy
potom
přesně
nepřáteli
všem
se
vydává
na
napospas
to
je
vrcholná
láska
tohleto
čili
říkat
si
že
jako
není
to
správné
že
by
to
mluvilo
proti
lásce
že
du
za
ní
nějak
tak
jenom
jsou
tady
vyšší
formy
lásky
které
už
vypadají
jako
cesta
po
které
se
nedá
kráčet
jako
to.
Ten
který
miluje
tím
vyšším
způsobem
vypadá
jako
někdo
kdo
vůbec
nemiluje
ten
nepotřebuje
hned
nu
prosté
aby
miloval
dokud
potřeboval
hnout
prstem
jako
třebas
potřeboval
ježíš
kristus
aspoň
ho
prstem
aby
dělal
zázraky
v
těch
té
dobách
tří
let
tak
to
bylo
příliš
málo
ještě
oni
té
vrcholy
lásce
kdy
už
se
ani
prstem
nene
vy
například
svatá
které
zažívala
smrt
ježíše
krista
na
kříži
protože
už
on
dávno
na
ní
zemřel
takže
se
nic
nového
nestalo
to
se
ustavičně
děje
jako
by
se
to
nedělo
nikdo
o
tom
neví
že
ježíš
kristus
se
za
ustavičně
křižován
dávno
před
tím
než
vstoupil
na
kříž
a
dávno
potom
než
mi
to
všichni
zapomeneme
že
to
ani
nic
stoupla
proč
tam
opa
že
se
tím
stavím
spasitelem
to
není
třeba
aby
von
to
pořád
dělal
a
třeba
zase
cítil
se
vůbec
by
jiné
on
to
pořád
bude
dělat
se
to
pořád
ten
spaseni
úkol
mít
ten
věčný
spasitelský
úkol
ten
věčný
úkol
lasky
bude
mít
ano
čili
pravou
lásku
nemůže
posouvat
prostředky
které
máme
k
dispozici
to
nejde
prostě
o
tom
si
nemůžete
udělat
i
nejmenší
úsudek.
Největší
projev
lásky
pro
ze
strany
boží
vůči
mně
bylo
že
mě
dostal
do
koncentráku
že
jsem
cítil
absolutně
opuštěn
od
boha
a
kde
mě
ten
esesman
měl
právo
zabít
měl
právo
zabít
říkal
právo
právo
ten
nemohl
provést
protože
jsem
odstoupil
od
sebe
že
zase
ne
svou
vlastní
mocí
ne
a
tak
dále
že
si
myslel
že
kdyby
bylo
tomuto
odstupu
nepředcházelo
všechny
ty
odstupy
už
vod
toho
předškolního
věku
kdy
mě
ti
lékaři
nutili
vystoupit
to
je
tělesnosti
tak
bych
to
byl
tehdy
nedokázal
tomu
bylo
třeba
dvacet
šest
let
no
má
bez
mála
protože
první
jeden
a
půl
roku
jsem
byl
žít
jako
prase
v
žitě
na
tomto
světě
nic
mě
nechybělo
byl
jsem
zdraví
dítě
ne
žravý
dokonce
zdraví
a
bezohledný.
Ale
potom
už
ne
tak
kdyby
nebylo
bývalo
tohoto
tréninku
dejme
tomu
dvacet
čtyři
a
půl
let
svého
života
tak
jsem
to
takle
klidně
před
tím
esesmanem
nevzdal
ono
to
je
padá
ko
velký
skok
ale
zatím
se
tam
něco
stavěl
co
se
najednou
projevilo
a
bylo
dobře
že
jsem
to
nevěděl
že
to
staví
a
bych
se
byl
v
tom
velí
se
byl
v
okamžiku
kdy
se
nesmrtelnost
u
a
my
se
tam
byl
synem
abych
tam
byl
ocitl
tak
bych
byl
říkal
to
si
na
tom
padá
dítě
pán
bůh
má
takle
rád.
A
já
vono
bylo
nedošlo
k
tomu
zásahu
toho
esesmana
a
ten
byl
pro
mě
požehnáním
že
jsem
byl
nevědomý
že
jsem
byl
nepoznalí
že
jsem
se
opravdu
považoval
za
nic
a
to
bylo
potom
snadné
odevzdat
když
už
to
bylo
k
ničemu
já
si
myslím
že
toto
ve
velkém
prodělal
buddha
když
celé
toho
snažení
vyhazováni
od
mistrů
a
potom
vlastní
askeze
se
ukázala
být
na
nic
že
ano
tak
potom
to
zase
nirvánu.
Je
to
na
to
na
tamto
toho
boha
to
je
boha
se
byla
výborná
protože
von
to
kvalifikoval
sám
o
sobě
nevědomosti
jako
ani
o
jako
touhu
po
bohatství
ale
ve
otřes
to
to
co
evan
je
z
boha
to
ta
touha
po
dosahování
kterou
on
si
subjektivně
podle
se
ho
se
schopnosti
poznání
jako
materialismu
do
toho
do
té
chtivost
ne
a
do
toho
efekt
který
to
má
ne
a
věčnosti
je
to
tatáž
touha
po
věčnosti
že
člověk
hrabe
ne
to
se
vně
nemohu
každé
moři
pochopitelně
bych
učil
lidi
hrabou
vytratit
sti
ale
já
si
ho
stejně
vážím
jako
člověka
který
je
úžasně
pokorný
a
nikdy
nemá
tou
on
shrabat
mých
očích
není
na
tom
ani
hůř
ani
lépe
než
ten
de
takzvaně
pokorný
člověk.
Protože
v
něm
vidím
tažení
boží
von
je
hra
bože
kře
on
někam
míří
neví
kam
že
nemá
cíl
to
je
to
správné
si
no
nemáte
pravý
cíl
já
myslím
že
je
to
ten
pravý
a
zaměňuje
pravý
za
nepravý
no
a
to
je
tedy
ubohý
ne
tak
když
se
na
to
tak
hledí
vám
no
ale
já
se
nosti
podléhá
dává
pravou
právo
bohu
aby
von
svým
tažení
mohl
v
něm
působit
jenom
jak
to
platilo
špatně
ne
a
to
bych
musel
za
každého
za
milovaného
třebas
taky
odsoudit
že
on
miluje
toho
milovaného
ne
to
je
správné
že.
Tak
vlastně
tím
potírá
prvotní
otázku
kterou
tady
šlo
totiž
ty
se
brali
tomu
běda
nebo
svých
si
byl
proti
tomu
abychom
se
né
na
milovali
do
věcí
on
se
zamiloval
do
boha
který
tam
najednou
to
říká
že
to
je
při
to
tam
doufám
takže
to
je
zase
ta
relativní
pravda
kterou
tady
předvádím
je
to
pravda.
Proč
pak
ježíš
kristus
vymítl
penězoměnce
s
chrám
proč
pak
se
durdil
na
bíle
nosí
hrobu
farizej
svých
které
jsou
uvnitř
plné
hnát
mých
co
to
bylo
za
lásku
k
člověku
že
tohleto
dělal
že
takhle
protekčně
jednal
ne
co
to
byl
za
jednání
když
se
ocitl
před
soudem
de
mu
šlo
vo
život
a
kdy
ten
pilát
mu
říkal
je
pravda
co
na
tobě
nacházejí
a
on
na
tom
mlčel
kdyby
byl
promluvil
tak
se
uhájili
velice
snadno
protože
on
měl
nařízení
od
manželky
a
ono
na
ni
dal
zřejmě
nemění
s
tím
člověkem
o
ně
spravedlivý
ne
a
když
von
se
nehájím
tak
si
umyl
u
asi
já
jsem
nevinen
a
dal
ho
odsoudí
k
smrti
ne
prosím
vás
i
tak
daleko
to
může
jít
i
odsouzení
k
smrti
že.
Proč
to
je
to
všechno
říkám
abyste
pochopili
že
ježíš
s
každým
člověkem
jednal
podle
toho
co
unesl
svatý
pavel
to
dobře
pochopil
když
říkal
já
jsem
byl
jednou
dítětem
mam
myslel
jsem
jako
dítě
jedna
se
jako
dítě
teď
jsem
dospělý
na
jako
spěl
a
nemohu
tedy
říct
že
to
co
jsem
dělal
jako
dítě
bylo
špatné
ale
z
pozice
ti
to
to
bylo
správné
ale
nezbylo
tak
myslel
tak
by
toto
vlevo
jestli
ten
bohatec
je
je
chamtivý
a
chce
mít
větší
bohatství
z
jeho
pozice
duchovně
dítěte
na
malé
úrovni
je
to
správné
ano
protože
on
vyhovuje
on
dává
průchod
tomu
važ
božímu
tak
řekl.
A
horší
je
to
kdyby
byl
vlažný
i
muži
tomu
bohatství
i
vůči
duchovním
věcem
on
nemůže
být
nadšen
duchovní
věcmi
tak
aspoň
hrabe
ne
to
je
v
obyčejné
dopadá
tak
že
potom
je
tvrdě
proti
duchovnímu
založení
takový
hrabou
že
dycky
ano
že
říkal
tak
toto
má
jediný
smysl
abych
tady
nehrabal
protože
po
o
ten
nula
vodu
ptát
a
hrabe
jenomže.
To
je
pravda
pro
toho
člověka
ale
já
to
nemohu
obecně
všem
takhle
radit
ne
jako
to
ježíš
všem
takle
neradil
on
ří
ale
ty
jdi
za
mnou
ne
když
ten
bohatý
bohatý
mládenec
všeho
se
odříkal
to
znamená
neměl
žádný
chyby
žádné
hříchy
nedělal
ale
měl
veliké
bohatství
tak
mu
říkal
na
té
úrovni
na
které
mu
připadalo
být
ten
nádechu
co
máš
rozdej
chudým
ze
smutný
ale
mládenec
a
vodešel
nikdy
už
se
u
ježíše
neobjevil
ne
tady
nám
jenom
prozrazuje
co
jak
to
dopadne
když
se
snažíme
do
někoho
v
těch
snad
myšlenku
která
mu
ještě
nenáleží
ano
a
naopak
by
byla
chyba
a
tu
se
ten
se
nikdy
ježíš
kristus
nedopustil
kdyby
byl
nedával
učedníkům
více
než
k
tomu
ostatnímu
lidu
kdyby
si
je
byl
potom
neznal
stranou
a
řík
až
tě
jim
to
nevysvětloval
oni
to
potom
ještě
dál
vysvětlovat
za
podobenství
jak
je
tam
na
jednom
místě
napsáno.
Aby
tomu
lépe
rozuměli
a
přesto
když
jste
člověk
ty
ta
vysvětlení
která
tam
podává
to
je
u
boha
to
je
u
boha
vysvětlení
které
zaručeně
překonali
oni
v
okamžiku
toho
spotřebování
ducha
svatého
museli
to
překonat
to
neznamená
že
byl
boží
kristus
ale
že
zvládl
pozici
těch
svých
učedníků
že
nemohli
toho
ducha
ještě
přijmout
ano
tak
se
jim
dostalo
po
a
byli
uspokojeni
rozumově
aby
se
na
to
kukla
tele
nový
vrata
co
on
říká
těm
ostatním
že
aby
přeci
jenom
věděli
co
tím
asi
myslí
aspoň
tak
rámcově
co
s
tím
asi
myslí
co
tím
chce
říct
nevyjde
dejme
tomu
voni
se
chopili
toho
podobenství
o
kvas
a
že
mě
ne
jako
ty
lidé
kteří
řekli.
No
tak
to
má
asi
ten
smysl
že
bůh
má
takovou
moc
že
z
mála
může
udělat
mnoho
ne
to
asi
na
víc
se
nezmohli
a
kdyby
byl
při
tomhletom
nechal
ty
svoje
učedníky
už
v
době
než
se
dostal
na
kříž
a
než
se
zanikla
by
udělal
chybu
a
to
on
se
nedopustil
oni
jistě
toto
podobenství
vysvětlil
ještě
dál
on
se
nesmířil
s
tím
že
je
to
takhle
berou
že
uka
všechno
možné
že
z
mála
může
něco
velikého
se
růst
strom
z
malinké
o
semene
nýbrž
on
jim
asi
mluvil
o
tom
že
podobné
království
také
něčemu
jinému
a
tím
že
to
z
jiných
stran
zase
osvětlil
tak
způsobil
že
k
tomu
měli
přístup
doktora
něj
než
ten
obyčejný
člověk
který
čem
poslouchal
jenom
tohleto
jedno
popadnou
potřeboval
aby
všestranně
byli
chyceni
aspoň
po
dobu
vy
to
bude
všechno
vycházet
že
pro
těch
tří
let.
Kdyby
se
tyto
vědomosti
dostali
na
veřejnosti
bez
znalosti
toho,
za
jakých
okolností
jsem
to
řekl
a
komu
jsem
o
tom
mluvil,
tak
by
se
stala
stejná
chyba,
jako
když
se
do
ruky
křesťanů
dostalo
třebas-
mo-
dostala
modlitba
Otčenáš,
a
vy
po
těch
chabých
mých
výkladech
Otčenáše
již
víte,
co
běžnému
křesťanu
chybí
z
pochopení
toho
Otčenáše,
ne?
A
voni
by
to
začli
jenom
omílat
ústy.
To
znamená,
voni
by
se
vůbec
nemodlili.
Neboť
to
je
řád
hodnot,
který
mají
přijmout.
A
mají
si
ho
opakovat
jenom
proto,
aby
na
něj
nezapomněli,
ne?
Kdepak
to
pro
ně
je
řád
hodnot.
To
je
pro
ně
říkánka,
o
které
ani
nemusí
vědět,
co
říkají,
že?
To
je
hrozná
degradace
tý
modlitby,
ne?
Ale
my
musíme
si
vě-
být
vědomi
toho,
že
to
říkal
svým
učedníkům,
nikomu
jinému,
kteří
museli
mít
řád
hodnot
v
hlavě,
který
je
v
tom
Otčenáši
obsažen,
a
museli
si
to
přeříkávat,
ne,
aby
to
přeříkávali,
nýbrž
aby
si
znovu
a
znovu
uvědomovali
tento
řád
hodnot,
protože
ten
nevyplývá
samočinně
z
toho,
co
zažívají.
Ten
v
tom
není
vidět.
Tam
se
v
té
mnohoznačnosti
jevů
to
všechno
ztratí,
tenhleten
řád.
To
je
pár
holých
vět,
že
jo,
které
zapadnou
v
zapomenutí,
jakmile
začnu
konkrétně
se
potýkat
s
nějakou
věcí
v
tomto
světě,
že?
Jestliže
třebas
Oliver
teďka
čte
UNK,
předtím
Cestu
vědomí,
tak
nechť
si
uvědomuje
tuhletu
věc.
Cesta
vědomí
byla
psána
tak,
abych
nemusel
příliš
mnoho
okolo
toho
říkat
a
bylo
to
únosné
pro
normálního
čtenáře,
aby
to
mohl
přijmout
jako
něco
skutečně
platného.
Ale
pak
se
stalo,
že
ta
Cesta
vědomí
nebyla
ani
zdaleka
celá
gruntovně
podchycena.
Tam
jenom
bylo
z
ní
něco
zajímavého,
pro
člověka
zajímavého,
zachyceno,
aby
se
chytl
rozumově,
aby
se
upoutal.
A
nic
víc
jsem
nechtěl,
než
upoutat
toho
člověka.
Když
potom
se
pustil
do
toho
následova-
Umění
následování
Krista,
tak
tam
už
nešlo
jenom
o
pouhé
upoutání
rozumově
myslícího
člověka,
nýbrž
šlo
o
cestu,
po
které
se
dá
kráčet.
Tam
jsem
si
vybral
Ježíše
Krista
z
těch
tří
aspektů,
o
kterých
mluvil,
že
jimi
je:
já
jsem
cesta,
pravda
a
život.
Vybral
jsem
si
ten
aspekt
cesty
a
jenom
tu
nebo
převážně
tu,
já
jsem
musel
brát
ohled
na
ty
ostatní,
ne?
Ale
převážně
té
jsem
se
držel,
ze
stanoviska
cesty
jsem
se
toho
držel.
Čili
jsem
se
držel
ze
stanoviska
cesty
toho
Ježíše
Krista,
tak
jsem
samozřejmě
to
vrcholně
pokroutil
všecko.
To
jsem
si
dobře
vědom.
To
je
jednostranný
přístup.
Ale
člověk
je
opravdu
přístupen
především
tomu,
že
se
mu
ukáže
cesta,
po
které
se
má
jít.
Ale
já
se
svého-
zkušenosti
z
předškolního
věku
vím,
neboť
tehdy
v
době
sedmnácti
let
jsem
udělal
největší
pokrok
tomto
životě,
to
dneska
mohu
posoudit.
Potom
už
jsem
tak
velký
pokrok
nikdy
neudělal.
A
kdy-
co
to
bylo?
To
bylo
období,
kdy
jsem
nevěděl,
kam
jdu,
neznal
jsem
žádný
cíl.
Toulal
jsem
se
po
kvetoucích
loukách,
štěbetal
jsem
s
husami,
že?
A
neříkám,
že
mně
bylo
jenom
dobře.
Oni
mě
taky
štíply
občas,
ne?
taky
mě
třebas
kohout
sežral
chleba
ne
takže
nevycházel
jsem
s
nima
jenom
míru
milosti
to
by
byla
chyba
ale
se
to
že
jsem
ji
měl
velice
rád
ale
v
této
době
jsem
neměl
cíl.
A
to
znamená
nebylo
a
nebyla
to
cesta
po
které
se
dá
kráčet
nebyla
to
cesta
mých
očích
to
nebyla
cesta
já
jsem
v
tom
neviděl
žádnou
cestu
proto
jsem
tak
velký
pokrok
udělal
že
najednou
přede
mnou
stála
skutečnost
nesmrtelné
podstaty
v
sedmnácti
letech
který
přesně
mezi
sedmnáctým
osmnáct
a
to
by
se
bylo
nestalo
kdybych
byl
pojal
a
priori
cíl
jako
třebas
oliver
nebo
někdo
jiný
ten
cíl
on
musí
pojmout
třebas
při
studií
toho
lékařství
to
je
cíl
dosažitelné
a
ten
musí
pohybovat
pojal
tak
je
chyba
ale
tady
pojmu
cíl
to
je
veliká
chyba
totiž
zdržování
veliké
protože.
My
o
cíli
nemáme
nejmenší
představu
podle
hneme
li
křesťanské
víře
a
uděláme
si
o
tom
představu
jako
že
míříme
do
věčné
blaženosti
tak
tímhletím
způsobem
způsob
jenom
kdybychom
toto
přijali
za
své
tak
způsobíme
že
se
zastavíme
na
čtvrtém
až
páté
úrovni
z
těch
sedmi
možných
kam
až
člověk
může
dostoupil
a
dá
se
nenene
ani
krok
že
život
věčný
nemůže
být
život
věčné
blaženosti
nýbrž
to
musí
být
ustavičné
dosahování
boha
ve
všech
jeho
aspekt
ech
ano
tři
nejenom
blaženosti
já
si
myslím
že
ta
svatá
terezie.
S
tím
člověkem
kterého
má
už
možnost
s
jeho
vědomím
vest
trpí
nese
jeho
utrpení
a
kdyby
nebyla
k
tomu
ochotna
k
této
oběti
že
by
tam
v
tom
nebi
neměla
co
dělat
tedy
jakým
způsobem
ona
už
potom
dosahuje
tím
že
větší
měrou
se
podílí
na
stvořeném
než
dříve
byla
schopna
že
subjektivní
o
lidského
hlediska
to
už
vás
nemá
hledisko
boží
který
všechno
rozvíjí
a
k
sobě
táhne
a
všechno
zase
od
sebe
dostává
tak
dále
A
tohleto
je
důležité
vědět,
že
člověk
by
měl
se
aspoň
donutit
k
tomu,
že
by
si
nedělal
představu
o
cíli.
Já
si
potom
samozřejmě
od
těch
sedmnáct
let
dělal
představu
o
cíli.
Já
jsem
si
myslel
že
jsem
svatý,
že
tedy
jsem
cíle
dosáhl.
No
to
byl-
to
bylo
veliké
milosrdenství,
když
mě
Pánbůh
z
té
svatosti
sundal
v
tom
koncentráku,
ne?
Ne-
nemusel
jsem
proto
dopustit
se
žádné
chyby,
kterou
by
lidé
považovali
za
chybu.
Já
jsem
to
opustil
větší
chyby
než
normální
člově
že
jsem
najednou
ten
lidský
život
považoval
za
tak
důležité
sem
o
něj
prosil
aby
byl
zachováno
to
byla
chybička
panečku
velkým
ch.
A
to
jsem
myslel
že
jsem
už
prost
klo
přízemní
ho
jedná
neboť
těch
devět
let
třetím
jsem
se
jenom
modlil
o
to
abych
měl
větší
lásku
k
bohu
než
k
čemukoliv
jiného
a
on
mně
teďka
převzít
potřeboval
dokázat
že
jsem
ještě
k
tomu
nedorostli
které
větší
lásce
k
bohu
než
k
sobě
například
a
když
se
mu
toto
podařilo
tak
vítězství
bylo
na
jeho
straně
si
já
jsem
toužil
jenom
po
to
to
byl
můj
cíl
já
jsem
to
jako
svatý
jsem
chtěl
jako
eště
taky
mít
milovat
to
se
neděl
že
moc
nebylo
to
jako
svatý
si
uvědomoval
že
ho
tým
aby
pravou
se
kaši
ne
já
jsem
vyřešil
hlavně
tím
že
jsem
nemiloval.
To
jsem
si
myslel
že
ne
se
miloval
víc
než
kdokoliv
jiný
ale
ne
svou
silou
to
jsem
taky
nevěděl
co
jsem
moc
věcí
nevěděl
a
on
mě
přesvědčil
že
nemiluju
že
miluje
jenom
sebe
že
jsem
sobec
a
tak
dále
jako
ty
ostatní
že
tady
mám
právo
na
ty
rány
a
právo
aby
mě
tam
ten
esesman
zabil
takže
já
jsem
mu
to
právo
přiznal
a
jako
beránek
jsem
se
odevzdal
že
nemůže
t
že
bohu
ale
si
ne
prostě
odevzdal
na
nikoho
jsem
nemyslel
přejete
nemyslel
na
sebe
se
k
sobě
nevracel
na
této
cestě
je
důležitější
než
mít
jasnou
představu
o
cíli
jít
od
sebe.
A
třebas
do
velkého
neznámého
ale
nikdy
se
k
sobě
nevracet
jít
od
sebe
zbavovat
se
sama
sebe
dosti
na
tom
že
já
musím
se
ucházet
o
všechny
své
schopnosti
když
například
studuji
to
musím
ale
pak
je
třeba
tak
abych
paralelně
dovedl
to
zařadit
ho
řádu
hodnot
a
říct
kdybych
byl
největším
mezi
mudrci
lidskými
směl
všechno
ze
studovaný
tak
před
tváří
boží
se
ničím
a
nedosáhl
jsem
a
až
si
budu
myslet
že
jsem
dosáhl
tak
tou
chvíli
jsem
padl
na
této
cestě.
A
to
se
mně
stalo
a
on
to
nebylo
sice
tou
chvílí
a
to
byl
nějaký
výchovu
moment
a
to
není
boží
aby
to
nebylo
tou
chvíli
já
sem
musel
ještě
mnoho
toho
prodělat
že
jsem
si
to
uvědomil
ale
já
jsem
stejnou
měrou
věčem
za
všechny
pády
jako
za
všechny
takzvané
úspěchy
co
je
úspěch
co
je
pád
ten
pád
byl
největším
úspěchem
to
že
mě
esesmani
byli
největším
projevem
lásky
ano
nebylo
vyššího
projevu
lásky
který
ho
byl
byl
ještě
já
schopen
unést
nebylo.
Takže
když
teďka
si
přečte
von
třebas
umění
následovat
krista
tak
ať
si
uvědomí
že
jsem
na
to
šel
zase
jednostranně
a
kdyby
si
on
to
přečetl
potom
něco
jiného
sem
si
zamanul
to
ukázat
třebas
z
jiné
strany
ze
jsem
byl
jednostrannost
jsem
si
uvědomoval
že
kdybych
to
vzal
obecně
ze
všech
tak
najednou
že
by
to
bylo
absolutně
nepochopitelný
a
tak
on
si
musí
to
dát
dohromady
sám
a
čím
víc
to
bude
číst
tím
vlastně
to
bude
těžší
si
to
po
skládat
protože
dokud
si
myslel
třebas
nějakých
pan
postel.
Že
tu
velkou
způsobovány
baalem
že
jo
nějakým
k
berlí
tak
léčil
úspěšně
že
ano
šlo
to
totiž
preventivně
on
to
neléčil
ale
preventivně
se
dostával
z
oblasti
tento
choroby
že
jo
že
litoval
pacienta
ne
dala
by
se
ta
infekce
nerozešel
ale
my
dneska
víme
že
to
není
boj
s
baalem
prosím
já
to
tam
opravím
je
to
už
okam
teďka.
To
byl
to
koc
ten
pater
a
tak
to
nevadí
ono
tady
na
letech
nezahálí
tady
záleží
na
tom
na
abych
vám
ukázal
ten
omyl
jo
že
dneska
už
víme
o
těch
bacil
ch
tolik
že
víme
že
takzvané
infekční
choroby
nejsou
jenom
nějakým
dobývání
způsobem
nějakých
bakterií
který
chtějí
zničit
organizmus
to
vůbec
není
to
že
někde
jinde
je
ten
princip
a
to
nás
vede
k
tomu
že
sice
ctíme.
Antibiotika
nebo
sami
ty
a
takovýhle
věci
ale
že
víme
že
to
není
konečné
slovo
a
to
je
důležité
máme
otevřené
dveře
a
to
je
to
má
platit
o
tom
oliverovi
lékařství
a
že
odtamtud
pustí
z
té
fakulta
tak
bude
začátečníkem
a
když
bude
začátečníkem
pokorně
si
to
vnitřně
přiznávají
nikomu
ať
vo
tom
nemluví
to
už
nebyla
byla
daleko
chyba
a
ne
tím
pokoj
ne
tak
jim
blahodárný
zůstane
do
smrti
a
tím
bude
moci
dosahovat
jakmile
se
stane
umělce
který
namaloval
krásný
obraz
na
který
už
není
tak
další
krásný
obraz
nedávali.
Já
si
myslím
že
jeden
pan
tin
do
žil
pro
to
přes
devadesát
let
protože
nikdy
nebyl
spokojen
s
obrazem
který
namaloval
a
i
ten
poslední
vlasti
je
báječný
v
devadesáti
dech
namaloval
to
takového
tkvěl
nebyl
s
tím
spokojen
a
mohl
jít
dál
a
kdyby
ho
byla
nese
nula
tehdy
nějaká
nějaké
ten
mo
který
tedy
v
benátkách
spaloval
aby
tady
byl
eště
asi
do
dneška
strašilo
ale
nestalo
se
to
milosrdná
morana
na
něho
do
sedla
a
ono
ho
to
setnul
no
zkrátka.
Zase
platí
to
co
říkal
ten
géte
v
tom
faustovi
a
ve
imr
ten
be
i
já
bych
mu
nerad
vzal
s
pachy
to
co
dosud
je
nucen
dělat
máli
obstát
na
té
fakultě
aby
totiž
totéž
dělal
dál
aby
se
smířil
s
tím
že
co
řekl
makoň
že
na
to
on
ten
makoň
dívá
tak
jako
že
ještě
nic
neřekl
nebo
že
mluvil
o
obalu
pravdy
neboť
tak
já
na
to
nahlídli
že
pravdě
se
žádným
slovem
nikdo
nikdy
kdy
byl
větší
mudrcem
než
já
nepřiblížil.
Ale
je
dobré
mluvit
o
obalu
protože
on
na
sebe
vezme
podobu
toho
co
mně
je
a
z
toho
si
může
člověk
jak
nějaký
jaký
se
obrázek
o
tom
co
je
v
tom
obalu
a
se
to
za
tím
může
jít
o
člověk
bez
představy
těžko
někam
jde
on
je
jiným
člověkem
oliver
než
nějaký
karel
makoň
protože
on
tam
to
nešel
od
sebe
narození
mně
taky
vadí
ty
tři
a
půl
roku
když
jsem
s
tím
ještě
nešel
že
jsem
za
tím
začátku
takhle
našel
ty
už
mě
taky
mají
a
tím
více
budou
radit
vadí
ty
mu
nějaký
dvacet
let
nebo
to
bude
vadit
moc
od
do.
To
bude
předurčovat
produkovat
s
nějaký
chybný
postoj
vůči
životu
a
vůči
bohu
a
u
dětem
to
duchovním
věcem
víc
než
u
mě
čili
je
to
ne
napodobitelné
to
co
já
myslím
a
co
děláme
jak
já
mluvím
o
obalu
ne
ale
není
to
taky
dokonale
protože
jak
vám
říkám
jsem
toho
názoru
ve
starým
musí
dosahovat
jako
by
se
to
mělo
vzít
za
správné
v
každém
vědním
oboru
dosahovat
a
nespokojit
se
se
stavem
dosažení
není
dosaženo.
A
já
myslím
že
mluvím
duše
všech
pravých
vědců
kteří
nikdy
svůj
stav
nepovažovali
za
takový
aby
při
tom
nedokázali
být
pokorný
ale
v
tom
pravým
způsobu
pokročím
že
by
se
pokoření
nutili
že
by
říkal
on
to
správné
ví
pokorný
nýbrž
že
by
věděli
odkud
to
všechno
vane
a
že
voni
jsou
pouhými
ubohým
nástroj
které
denně
začínají
znova
pokud
to
kosti
mate
budou
tem
No
že
totiž
bych
chtěl
říct
tomu
jo
k
čemu
překládám
lite
jak
to
psychiatrii
amerika
už
jsme
tady
všichni
jednou
žili
a
ona
říká
o
sobě
že
nemíní
propagovat
převtělování
ale
až
to
přestat
tak
bude
je
to
napsáno
takovým
způsobem
je
všichni
budete
věřit
to
převtělování
já
vás
ale
k
tomu
taky
nemám
já
na
to
taky
nevěřím
to
převtělování
ne
ale
byli
době
když
sem
na
to
věřil
oproti
to
ale
dneska
už
ne
asi
tak
dvacet
let
už
ne
no
tak
prosím
matka
to
že
o
nechcete
oponovat.
Když
si
komentovat
tu
fiore
která
vlastně
si
dokazuje
nebo
nám
dokazuje
že
existují
předcházející
vtělení
dokonce
ten
svých
pacient
ech
tím
způsobem
že
řídí
hloubku
noze
i
pro
dycky
ho
tranzu
řídí
tak
dokonale
že
ten
hypotézu
i
ten
ten
hypotéza
i
ten
protivný
vo
sobě
vzájemně
vědí
ne
že
by
ztratil
dejme
tomu
ten
vypnout
zvaný
z
dohledu
nebo
s
patrnost
toho
hypotéza
on
o
něm
ví
on
ho
rozlišuje
od
sebe
a
on
ho
taky
on
taky
sebe
ště
odešel
od
nějaký
třetí
osoby
která
vystupuje
v
tom
předešlém
vtělení
ano
se
kterou
se
ztotožňuje
a
pomocí
níž
si
vysvětluji
nějaké
potíže
které
má
v
tomto
vtělení
jo
čili
ona
tímto
způsobem
léčí
těžkosti
které
ten
člověk
má
v
tomto
vtělení
a
velice
radikálně
a
dobře
jo
tak
takových
případů
tam
bude
na
stovky
stránek
tedy
to
bude
to
asi
devadesát
strany
celkem
v
tom
tak
ten
že
tam
toho
kdy
si
jistě
šedesát
pět.
No
tak
je
toho
dost
já
to
všechno
přeložím
protože
tam
lékař
si
z
toho
může
hodně
vzít
kdo
je
psychiatr
jak
se
má
řídit
hloubka
té
poz
toho
tranzu
jelikož
když
se
nechá
ten
člověk
upadnout
takového
hrubost
do
transu
že
neví
co
říká
kde
je
nejdou
vyplatil
se
roli
tak
to
je
konec
oni
se
nemohou
vzájemně
ovlivňovat
a
nedostanou
se
tam
kam
se
potřebuju
to
se
ona
přiletí
člověka
do
toho
patřičné
ho
vtělení
jo
které
je
rozhodující
pro
ty
události
v
tomto
životě
rozumíte
mně
to
je
ten
hlavní
komentář
a
když
to
nepude
tak
ho
odvede
počítáno
on
měl
kdo
znovu
cokoli
začít
dostal
do
jestli
chci
stane
ovšem
to
spočívá
odvede
ho
zase
na
patřičnou
míru
za
vede
ho
do
takové
oblasti
kde
se
musí
setkat
se
svou
minulostí.
Čili
z
tohoto
bylo
by
bylo
jasno
že
existuje
minulý
život
protože
ona
tam
úplně
vystupuje
přesně
následky
těch
dej
minulých
životů
ano
to
je
jako
u
nás
že
to
nemůžeme
vystopovat
protože
neznáme
ty
příčiny
že
v
těch
minulých
život
ale
vezměte
si
třebas
tenhleten
případ
já
jsem
se
ty
domníval
že
jsem
byl
nějakým
tím
spisovatelem
ne
a
když
jsem
tam
přišel
toho
sedmadvacet
narodil
tak
jsem
tam
všechno
poznával
že
to
všechno
všechno
víte
přesně
všecko
poznal
já
jsem
se
mu
příteli
mrtvi
který
ještě
živ
může
to
dosvědčit
přesně
říkal
tamhle
rozum
tamhle
sem
chodil
a
tak
dále
tváří
budova
že
me
lidi
jsem
říkal
tamleten
dům
na
mě
působí
do
otom
pojďme
k
němu
byla
tam
dneska
se
tam
umřel
a
tam
byl
před
tím
nemocen
si.
Ten
můj
přítel
přišel
na
to
že
já
jsem
byl
tím
vtělením
ne
a
že
tedy
předchází
vtělení
sou
a
protože
katolická
sek
mu
to
zakazovala
tak
chtěl
s
tý
ti
který
u
vystoupit
to
už
se
na
všechno
říkal
tak
až
sem
to
znáte
ale
teď
na
stojíte
když
jsem
tam
přišel
podruhý
třeba
do
té
paříži
sem
tam
byl
několikrát
a
šel
jsem
do
budha
sem
že
po
budova
se
žere
já
jsem
musel
podle
plánu
hledat
ryba
já
už
jsem
to
nepoznával
když
jsem
šel
do
sen
malo
já
už
jsem
si
pamatoval
na
to
se
malo
jenom
z
tohoto
vtělení
ne
z
toho
minulého
to
se
všechno
mrzelo
proč
zatím
to
nechám
neodpověděl
no
jo.
To
je
ten
ten
léčený
účinek
u
tý
lékařsky
fiore
že
vám
to
s
tím
že
to
vyvolá
ona
to
smazávám
o
tu
činnost
je
věcí
a
to
je
tím
odpověď
velice
chabá
že
to
jako
po
mně
už
ten
život
neexistuje
sem
už
přestávám
tím
být
vlastně
tímto
způsobem
přestává
to
radě
mít
vliv
ale
já
ještě
pluhu
se
dá
než
se
dostanu
vlastnímu
výkladu
když
třeba
jsem
potom
kromě
tohoto
vědění
měl
ještě
soustavu
náhodou
mě
se
rozvíjejí
které
mě
přivázali
všechny
zkušenosti
o
tom
autor
to
dokonce
dodneška
dostávám
protože
lidi
vědí
četli
si
umění
žít
ne
vodit
co
za
to
jsem
se
považoval
tak
mě
pořád
přihrávají
další
a
mešity
vo
tom
autora
takže
já
dneska
si
například
prověřuju
proč
jednal
tak
politicky
a
tak
dále
to
všechno
se
vám
prověřena
z
těch
spisů
všech
odborníka
kteří
studovali
jeho
život
a
musím
říct
že
mě
to
ustavičně
ska
přesvědčuje
o
tom
že
jsem
nikdy
tím
autorem
nebyl.
Já
vám
to
řeknu
proč
ovšem
ten
balík
jsem
zdědil
já
sem
ku
proč
protože
když
jsem
tento
balík
od
vinu
začala
to
tím
že
jsem
tam
přišlo
ty
francie
a
prožíval
jsem
tam
ten
život
znovu
že
ano
tím
zkuste
jsem
to
poznával
a
končilo
to
tím
že
jsem
si
prověřil
to
v
literatuře
a
všecky
sklony
jsem
zjistil
u
sebe
stejné
tak
jsem
se
jim
hleděl
vyhnout
ne
a
teď
vám
řeknu
jednu
věc
kterou
jsem
dosud
neprozradil
že
tím
se
pomalinku
dostane
na
jiné
pole
indové
věří
že
na
co
člověk
myslí
v
okamžiku
smrti
a
s
čím
se
nedokáže
vyrovnat
okamžiku
smrti
že
to
se
mu
potom
projeví
v
následující
vtělení.
Já
to
jsem
vám
říkal
že
jsem
se
nevyrovnal
totiž
ten
autor
kterým
jsem
měl
být
že
jsme
nevyrovnal
s
tím
že
měl
pět
let
posledních
života
na
pásce
levou
ruku
a
ne
projevilo
se
to
sice
hned
o
narození
by
sem
zdravým
dítětem
ale
infekce
na
všechno
ostatní
způsobili
to
znamená
něco
jako
by
zdali
zvnějšku
zapůsobila
toho
člověka
té
zajímavý
z
vnějšku
to
přišlo
ne
narozením
ale
z
vnějšku
to
přišlo
infekce
zvnějšku
a
další
omyl
lékařů
k
tomu
ještě
prosím
vás
shoda
okolností
takže
jsem
přišel
o
zdravou
ruku
a
musím
se
s
ním
nějakým
způsobem
vyrovnat
k
jsem
za
to
vděčen
protože
vím
co
mně
to
všechno
přineslo.
Čili
už
tady
je
určitá
oprava
toho
názoru
indického
že
by
to
měla
být
karma
špatná
ale
ona
je
to
karma
dobrá
k
chromou
protože
mně
to
přineslo
veliké
poznání
že
už
u
poté
útlého
mládí
my
je
ty
byli
nepřivedli
do
tohoto
stavu
toho
osobní
tak
já
jsem
nemohl
v
tak
brzo
oproti
vám
těch
věcích
pokračovat
ne
ale
já
mám
předstih
jenom
vlivem
těch
lékařů
před
vámi
že
voni
mě
přiměl
k
tomu
že
já
jsem
přešel
přišel
před
soud.
No
a
tam
jsem
byl
odsouzen
správnému
životu
nebo
zavázal
jsem
se
tam
tedy
abych
správně
že
já
o
tom
nic
nevím
ale
padne
se
snáze
to
bylo
vidět
podle
následků
že
sem
hned
překvapil
to
maminku
že
jo
sem
sem
chtěl
jednat
správně
přepych
to
moji
vnoučata
nechtějí
a
mají
děti
to
taky
nechtěli
lotrovi
na
to
to
jo
ale
todleto
ne
ale
že
jsem
tohleto
chtěl
to
bylo
nenormální
prostě
to
jsem
pro
prošel
zřejmě
tímto
soudem
dneska
už
je
mi
to
na
základě
muži
jasné
a
praktik
fiore
se
mi
to
ještě
dále
objasnit
ale
já
jsem
v
tom
soudu
ještě
byl
ost
ničemu
jinému
to
jsem
si
prověřil
teprve
nedavno
když
jsem
dostal
z
vede
nějaký
spis
o
tom
autor
zase.
Že
on
ten
člověk
psal
něco
co
na
nepsal
to
bude
o
dílo
hlavní
duch
křesťanství
že
dyby
krista
a
kdy
to
znamená
on
chtěl
postavit
křesťanství
nohy
tím
že
by
se
vrátilo
křesťanství
k
tomu
duchu
od
té
formy
k
tomu
duchu
toho
křesťanství
no
to
se
mu
moc
nepodařilo
ale
to
nevadí
proto
krásně
napsané
takže
to
se
hodně
četl
tak
tak
něco
znamená
ale.
Podle
toho
co
tam
psal
nežil
on
seděl
na
dvou
židlích
upozorňuju
vás
prosím
vás
abych
se
taky
přihlásili
potom
abych
vysvětlil
co
je
to
s
jedna
dvou
židlích
protože
každý
z
vás
sedí
na
dvou
židlích
ano
a
není
za
tím
vyhnutí
a
způsobuje
to
veliké
utrpení
a
já
bych
vám
to
dál
nepřál
já
my
dneska
vrátit
této
přednášky
mohu
vás
zbavit
této
anomálii
jo
sedění
na
dvou
židlích
aspoň
to
pochopíte
jak
to
udělat
aby
se
neseděli
janou
židlích
tak
to
bych
chtěl
tam
potom
přidat
až
ten
komentář
provedu
ale
teď
jelikož
on
umíral
poměrně
dlouze.
Ne
najednou
to
byla
pole
na
nás
smrt
on
měl
čas
si
všechno
pomyslet
a
zjistil
si
že
nežil
podle
toho
co
kázal
a
toho
zřejmě
stejně
trápilo
jako
ta
ka
takže
když
já
jsem
dosud
říkal
že
ta
ruka
kterou
jako
se
za
tou
se
nevyrovnal
ne
způsobila
že
se
mi
teďka
vrátila
nějakým
způsobem
tak
teď
tvrdím
že
i
ten
jeho
nemravné
život
se
mě
vrátil
určitým
způsobem
a
to
je
zajímavý
jakým
způsobem
kdyby
se
mě
ta
jeho
nemravné
že
on
měl
pořád
ženskou
na
každým
rohu
že
o
nějakou
konci
se
říká
že
von
za
to
nemůže
na
potom
chopit
el
můžeme
za
to
nemohou
tomu
dem
život
to.
No
no
a
by
se
dal
jsem
tak
on
by
řekl
zase
že
muži
jenom
na
to
to
nevadí
se
ta
a
to
budu
nebo
takový
drzí
teď
ten
bezstarosti
ale
on
si
byl
vědom
toho
že
to
byla
jeho
vina
nakonec
že
že
musel
nějakou
ženskou
pořád
mít
ta
manželka
mu
zřejmě
nevyhovovala
po
stránce
duševní
asi
tak
na
ně
asi
nestačil
a
nebo
tak
a
on
si
vybíral
dost
duchaplný
ženy
a
co
se
nám
měl
rá
nevím
tedy
ale
zřejmě
to
neodpovídá
tak
dost
dobře
tomu
křesťanskému
půl
u
že
jo
to
asi
to
pozval
o
něm
něco
jiného
ale
když
ta
madam
řekami
která
byla
asi
od
devět
let
naší
než
on
už
slepá
klečel
jeho
lže
když
ho
byl
osmdesáti
letý
a
jenom
když
už
neslyšela
že
dýchá
tak
zavolal
pomoc
potom
aby
ho
a
tak
dále
aby
ho
pobili
tak
to
nebyla
pouhá
nějaká
hlína
láska
že
ho
v
tom
věku
nýbrž
to
nic
problém
něco
navíc
a
který
měl
tak
mi
nejbližší
poměr
že.
No
tak
já
ho
nechci
tím
omlouvat
ale
zaručeně
mu
to
svědomí
nehřálo
po
této
stránce
a
teď
si
představte
když
já
jsem
prošel
v
tomto
vtělení
nějakým
tím
soudem
vlivem
těch
lékařů.