Waveform view
79-07-G
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ale
buď
jestli
to
začíná
být
nerozumné
co
dělám
anebo
jestli
to
začíná
být
bezohledné
tak
to
nedělám
to
z
toho
plánu
vypustit
nemusím
se
ani
snažit
to
příliš
starostlivě
rozlišovat
protože
mě
bude
samotnému
pomáhat
ten
bůh
kterého
budu
poslouchat
já
poslouchám
prostě
že
ho
dyž
vykonává
něco
a
to
je
kvalitativně
vyšší
činnost
rozumíte
a
tím
se
z
vaší
vašeho
obzoru
ztratí
věci
které
vás
buď
vyčerpávalo
nebo
jsou
nerozumné
nebo
svou
bezohledné
nikdo
mně
nikdy
nezadal
a
když
mě
někdo
náhodou
padá
tak
ho
někdo
vezme
za
rameno
řekne
co
si
to
dovoluje.
Ty
nevíš
s
tím
má
čest
a
udělá
to
za
mě
to
je
tak
práce
pro
mě
řekne
ten
dotyčný
prosím
vás
taková
se
na
se
neděje
já
to
co
se
děje
symbolicky
převádím
do
slov
fakticky
to
někdo
vezme
z
mých
rukou
a
udělá
to
když
vy
to
bylo
nevlní
a
když
on
je
na
takové
úrovni
že
mu
tak
kvalita
nevadí
nebo
že
mu
ta
kvalita
náleží
domě
třebas
martou
například
taji
o
tomhletom
člověku
vím
že
by
měl
kvalitně
jednat
né
protože
že
by
neměl
být
jenom
martou
a
proto
se
pořád
s
ním
hádám
aby
nastoupil
vyšší
kvalitu
pokud
může
pokud
to
jde
pokud
na
to
neosvo
kolik
také
jedná
ne
ale
jisto
je
že
je
to
chyba
jestliže
člověk
se
netroufá
kvalitně
je
na
znamená
po
slušně
jednat
já
který
jsem
člověk
neposlušným
a
radím
vám
toto
tak
o
to
je
to
jak
páně
protože
mohl
říct
že
pokud
jsem
poslušný
tak
to
má
tenhleten
dopad
že
bůh
mě
úžasně
pomáhá
a
že
nejde
dojde
k
situaci
vyčerpaností
nebo
situaci.
Takového
rozporu
s
okolím
a
takového
něco
je
neklidný
a
jakmile
přejdu
na
nižší
kvalitu
tak
těm
rozporů
dochází
a
ta
nižší
kvalita
by
například
to
řeknu
konkrétně
upadal
takhle
co
se
do
toho
hrne
když
už
už
nemůže
když
pana
narada
mi
třebas
někdo
řekne
ne
toho
prosím
tě
život
toho
k
tomu
nesmí
dojít
to
znamená
já
jsem
začal
dělat
činnost
menší
kvality
třeba
jsem
se
při
tom
to
je
všechno
hezké
ale
to
byla
činnost
nižší
kvality
to
já
dobře
vím
a
tomu
by
nemělo
dojít.
A
ona
abyste
to
konkrétně
viděli
před
sebou
takovou
věc
ale
aspoň
máte
takový
pojem
už
teď
co
je
to
činnost
vyšší
kvality
činnost
kde
neposlouchám
do
zapnu
nýbrž
jenom
jednoho
ať
si
tam
ten
o
sobě
myslí
že
poroučí
ať
si
to
myslí
a
já
mu
to
nesmím
brát
že
by
ho
urazil
a
já
vím
koho
poslouchám
než
to
on
neví
co
dělá
a
mu
to
nesmí
mít
za
zlý
voni
slepý
a
to
nesmí
dát
najevo
že
slepý
samozřejmě
rozpozná
jestli
to
co
mám
dělat
je
vůli
boží
nebo
není
že
ano
jestliže
nerozpoutá
tak
to
dělá
marš
než
abych
to
nedělal
pochopitelně
ty
nám
přednost
tomuto
dělat.
Protože
pak
to
dělám
z
dopuštění
božího
a
své
říká
ne
ale
upozorňuju
tě
že
to
světlo
se
do
toho
vni
je
protože
dělám
odhodlaněji
do
toho
nechci
říct
z
ne
ale
pravou
chvíli
se
dycky
do
toho
byli
je
tak
že
já
jsem
už
zavržen
moje
ruka
se
zadrží
nečinnosti
anebo
se
pustí
nebo
začnu
chápat
proč
to
je
tak
to
už
vím
ano
asi
tak.
Jenom
je
třeba
nebát
jo
že
já
myslím
že
nesprávně
jedná
člověk
který
pořád
se
liší
jestli
tak
skrupulózním
jestli
je
to
správné
nebo
není
správné
to
strašně
zdržuje
všimnout
jestliže
mám
dojem
že
je
to
správné
že
to
neodporuje
vůli
boží
tak
to
dělám
přemýšlím
dlouze
to
je
nejlépe
já
to
samozřejmě
dělám
systémem
který
snad
nedá
poradit
protože
to
je
člu
vás
činnost
já
když
někdo
něco
radí
o
čem
si
nejsem
jist
že
to
je
správné
tak
to
rozsuzuju
vojenském
je
třeba
udělat
nebo
to
není
třeba
dělat
to
jeden
způsob
a
druhý
zastavím
se
nad
tím.
A
předám
to
co
mně
řekl
bohu
ne
aby
to
udělal
jenom
to
odevzdám
činnost
mu
odevzdám
anebo
že
tuto
činnost
kerou
nastupuje
tě
odevzdávám
ti
odevzdávám
rozumíte
musí
to
vůbec
říkat
já
vím
jak
se
to
dělá
to
zastavím
nosí
a
ne
za
všimli
ste
si
jak
jsem
to
sval
včera
předváděl
že
tady
pokusem
několikrát
říkat
tutéž
otázku
nebo
to
bylo
nesprávné
čela.
Abych
vám
ukázal
že
byla
tedy
on
samo
sebou
to
začlo
nikdy
nevím
jestli
jsem
se
zmocnili
situace
tak
jak
jsem
se
měl
mocný
tak
ji
musím
znovu
pravdou
boží
tu
situaci
oni
u
toho
byla
stačí
se
jako
ale
tak
to
platí
o
každém
pocit
třebas
která
je
neslo
víte
faktická
říkat
sou
vtipy
slovní
a
soustavně
tak
situaci
taky
mohu
takovýmto
způsobem
ale
vzdávat
ne
slova
tolikrát
ji
znovu
a
znovu
odevzdávám
bohu
až
buď
vím
co
mám
dělat
v
jeho
moci
anebo
mohu
klidně
od
toho
odstoupit
protože
už
to
vyřešeno
nikdy
to
nechám
rozpracované
to
nerad.
Čím
je
si
tady
ne
se
snažím
pokud
čili
stačí
interpretace
moje
stačí
na
to
řečeno
věci
dořešil
řeším
dycky
neznám
se
odpovídat
na
tu
vě
třebas
já
nevím
po
kolikáté
už
ne
dycky
to
dopadne
tak
že
něco
navíc
třeba
se
řekne
protože
z
jiného
hlediska
protože
z
toho
etika
ze
kterého
by
to
potřebujete
že
si
že
mluvím
kolikrát
z
toho
vašeho
hlediska
které
se
třebas
mě
řekli
protože
když
to
odevzdám
tak
bůh
ví
ne
a
on
mě
to
před
niko
na
hodí
vyvede
to
toho
východisko
nad
hodí
on
mě
do
toho
uvede
nová
odívám
do
slov
příliš
noste
počet
nich
proto
to
že
to
čili
světit
ale
nejde
mě
otázkou
od
deklaraci
a
to
všechno
to
často
vám
připomínám
než
jde
o
správným
postoj
to
můj
správný
postoj
způsobuje
vyšší
kvalitu
jedná
nebo
nižší
ženo
že
mám
postoj
člověka
který
je
poslušen
bohu
a
z
toho
vyplynout
jiné
situace
přátel.
Takže
já
se
neocitnu
před
takovými
těžkosti
jako
že
by
toho
boha
nebyl
poslušen
já
jsem
vždycky
ukazoval
na
případ
žerarda
majeli
že
byl
absolutně
přečet
ten
potom
a
nezdá
byl
poslušen
jestliže
voni
ztratili
ten
klíč
od
chrámu
a
nemohli
to
tím
si
svatou
a
nikdo
ji
nepodařil
jak
ten
klíč
tý
studny
tam
padl
omylem
dostat
tak
nakonec
bude
dali
prosťáček
že
adama
je
la
a
zeptal
se
ho
jak
co
si
myslíš
jak
to
máme
udělat
a
on
říkal
zase
ta
a
co
myslíte
přeje
si
pán
bůh
abychom
mu
sloužili
abychom
pochválili
dneska
jako
včera
v
tom
chrámu
o
jednohlasně
řekli
ano
tak
pak
ten
kri
potřebujeme
a
je
to
vůle
boží
abychom
ho
měli
a
pak
ten
kříž
budeme
mít
nezáleží
na
tom
jak
se
k
němu
dostaneme
ale
budeme
ho
mít
ten
klid
byl
vstup
hluboké
studni
vzal
toku
ježíška
přivázal
na
provaze
a
vytáhl
ty
líčí
to
se
z
něho
zázraky
prosím
vás
jestli
je
člověk
je
poslušen
boha
a
jeho
miluje
že.
Věčné
o
jeho
pomoci
a
to
tak
prostě
nejsme
je
veliká
chyba
protože
tak
prostý
se
staneme
tím
že
jsme
poslušni
to
vede
k
úžasné
prostor
jelikož
se
přesvědčíš
že
všechno
moc
je
od
boha
copak
si
myslíš
že
ten
mála
si
myslel
že
ho
vypadne
na
provázku
o
viděl
jenom
on
byl
jenom
přesvědčen
o
tom
že
bůh
si
to
přeje
aby
ten
přísněji
a
tak
co
ho
napadlo
to
bylo
pro
něho
od
boha
to
bylo
pro
něho
vnuknutí
od
boha
čili
to
nebyl
on
který
jedno
a
taky
to
z
toho
bylo
vidět
nebo
by
ta
hluché
ono
je
nemožné
že.
Takže
ta
prostota
toho
majeli
to
nebyla
jeho
to
dobře
věděl
to
byl
dar
vod
boha
který
si
zasloužil
jenom
svou
poslušnosti
a
poslušní
házím
větší
míra
poslušnosti
by
znamenala
větší
míru
styku
s
bohem
a
řešení
samo
bylo
by
přidáno
jako
přidáno
snazší
řešení
všech
vás
toto
jako
věc
předaná
a
kdyby
nebyla
přidáno
tak
je
to
ve
vůli
boží
tak
je
to
v
pořádku
kdyby
tam
nastaly
komplikovat
bych
nedokázal
řešit
tedy
ne
zruši
tak
bych
musel
být
vrcholně
vděčen
za
to
že
ty
komplikovalo
a
to
by
koukal
by
to
dohady
dokázal
samozřejmě
ale
i
byl
poslušen
tak
by
to
dokázal
i
když
nectil
a
byl
poslušen
za
všech
okolností
že
být
poslušen
za
čilý
a
pozic
žito
je
snadné
ale
být
poslušnost
takových
pekel
svatí
je
velice
nesnadné
a
tam
se
právem
mohu
osvítit
to
potupně
buď
chce
abych
se
ocitli
poslušnosti
minimální
poslušnosti
a
kříže
tam
zachovám
poslušnosti
toto
nejlepším
pořádku
o
přidáno
daleko
víc
než
malým
případů.
Jsem
se
ne
po
tom
odezva
mate
je
že
jak
jsem
to
teď
vylíčil
že
tam
nebylo
místo
pro
sebe
zákon
sebezápor
nemá
dycky
nebo
na
vyšším
stupni
sester
že
od
něčeho
utíkám
nebo
něčeho
se
zříkám
těžkopádně
přemáhám
sebe
nýbrž
sebezápor
má
charakter
na
mši
stupni
zapomnění
na
sebe.
A
naopak
že
člověku
jde
jenom
o
věc
protože
jestliže
ho
jednou
přemohl
sebe
někdy
to
už
nepotřebuje
znovu
přemáhat
nýbrž
musí
můj
jít
o
věc
že
můj
jde
o
věc
tak
pak
sebezapírá
ty
například
když
pracuje
a
nepomýšlíš
na
pána
boha
vůbec
tak
se
to
bezvadně
zapírá
je
si
to
jedno
za
druhým
bere
do
ruky
a
provádí
já
myslím
že
modlení
činnost
lidská
ne
úžasné
mu
sebezáporu
pokud
si
vyžaduje
celého
člověka
pokud
ne
tak
se
to
ucho
ponechává
velkou
část
bytosti
stranou
a
on
si
myslí
že
zahrával
ještě
s
tou
ostatním
činností
nebo
cestou
vlastním
sví
té
sliby
se
toho
musí
vložit
aby
to
uskutečnil
to
je
bezvadný
sebezápor
opravdu
ten
středověký
způsob
myšlení
který
sebezáporu
udělat
sebetrýznění
nebo
mučení
a
takovýho
něco.
A
má
si
na
sobě
to
už
dneska
moderní
pojetí
má
místo
jenom
pro
začátečníka
který
si
neví
rady
nebo
nezná
pravou
kvalitu
sebe
zákon
daleko
lépe
se
zapřete
nedovede
odstoupit
od
sebe
bez
hlesu
bez
řeči
to
jsem
poznal
v
tom
koncentráku
kdybych
byl
slovo
pronesl
já
se
tím
bože
odevzdávám
tak
bylo
pozdě
protože
jsem
to
slovo
pronesl
a
ten
gestapak
vyvedla
byl
já
jsem
to
ani
neprojevila
jenom
fakticky
bude
stal
nemohli
ani
komu
to
se
toho
života
vzdal
že
události
by
tak
prudké
že
je
bylo
čas
ani
pane
bože
já
odevzdám
ani
tato
nebylo
čas.
Nevadilo
to
tak
kvalita
tim
netrpěla
naopak
vůbec
se
mohlo
splnit
to
zatím
umě
sebezápor
aby
dokonalejší
já
nevím
jak
se
taky
může
dokonale
se
jinde
vzdal
než
tedy
ten
život
o
to
beze
slov
to
mučení
bez
ohlížení
jednou
nutných
slově
se
ve
západ
zapomenu
zapomenutí
na
sebe
a
že
toto
je
pro
nějaké
polovina
je
splní
něco
po.
Pak
ovšem
mě
musí
jít
o
věc
to
je
ta
druhá
poloviny
zapnout
si
to
na
sebe
nutné
aby
to
že
u
obě
je
druhá
nutnost
ste
obecně
řečeno
jakou
věc
ne
ale
tyto
ve
složky
sebezápor
musím
když
je
to
ne
věcné
za
co
není
praví
sebezápor
abych
já
dejme
tomu
zapomíná
na
sebe
a
nešlo
mně
o
nic
při
tom
oni
velkorysého
nic
co
by
můj
život
zaujalo
co
by
prostě
mě
od
vedlo
k
já
bych
se
oko
vrátil.
I
bych
na
sebe
za
chybu
samo
protože
spánek
je
taky
moment
na
sebe
zapomíná
a
nikam
to
nevede
to
nesmí
být
to
musí
bystré
vědomím
si
to
ne
aby
tento
by
sebezápor
byl
nebyl
lorem
tak
to
se
dívám
pro
sebeuspokojení
takže
to
nejde
o
věc
a
když
řeknu
o
věc
tak
my
si
ne
pro
sebe
uspokojení
než
o
věc
která
je
objektivně
nutná
ano.
Dívat
se
na
ten
za
není
objektivně
nutné
provedeme
to
televizor
prosím
vás
poddávejte
auta
nic
to
je
primitivní
způsob
jednání
to
kdybyste
se
všeho
zbavili
tak
jste
se
nic
myslím
fyzicky
se
ničeho
ještě
nezbavil
upozorňuju
vám
by
jste
možná
měli
tou
ten
ten
vzorným
nebo
co
co
to
zbavili
tomu
to
by
bylo
horší
než
dyž
to
máte
doma
že
kdykoliv
toho
satanášku
svýho
to
já
obavy
ne
že
on
taky
dobře
ho
ukolíbal
tak
opravdu
pánem
sem
se
to
přát
mu
tu
hru
i
ten
sekt
on
taky
potřebuje
žít
vy
ho
nutně
potřebujeme
i
vlastnímu
sebezáporu
protože
m
já
ten
náš
nene
služebník
takovou
taky
přejte
a
si
víme
na
celé
vyžití.
A
svatý
pravé
říká
k
dobru
je
ten
může
dělat
všecko
a
všechno
vede
k
dobrému
tak
to
fáze
vám
takhle
právě
a
jestliže
je
něco
diktováno
láskou
tak
je
to
v
nejlepším
pořádku
co
k
tomu
je
přidáno
že
tomu
činnému
a
hry
co
vůbec
neškodí
protože
je
nutné
zachovávat
míru
život
jestli
vy
musí
že
musí
být
radostný
a
my
radosti
je
jednou
směr
rozumný
kterou
by
měl
člověk
dodržovat.
Všimněte
si
že
nejsem
člověk
smutný
a
protože
kdybych
vás
viděl
smutno
tak
je
mi
to
důkazem
že
to
dělám
špatně
to
vás
nemá
ve
smut
okatě
to
vás
má
rozradostněni
to
co
já
tady
dělám
nemá
být
vnitřně
ho
ježíše
díváte
na
nějakou
hru
televizi
protože
víc
vám
to
nedá
niko
praxi
teprve
způsobí
obrazů
né
na
poslouchá
kterými.
Jenom
taková
orientace
no
tady
si
poskytuje
me
a
nic
víc
než
orientace
otázka
jestli
jste
ochotni
se
řídit
a
i
když
jste
ochotni
taky
máte
sobě
naje
v
sobě
tu
sílu
ale
se
opřít
pomoc
boží
abyste
to
mohli
uskutečnit
to
říkám
pro
člověka
který
má
touhu
být
poslušen
opravdu
mít
mohli
zvali
to
poslušnosti
pro
toho
stačí
abych
věděl
co
nemá
z
to
se
všechno.
A
on
bude
dělat
o
bude
jednat
správně
vždycky
byl
dostanu
protože
nebude
dělat
to
co
nemá
dělat
že
tady
kolikrát
říkal
tím
že
nemám
kouše
tak
nekouřil
a
tak
dále
takových
věcí
kromě
kou
ženě
strašná
fůra
nedělám
je
protože
vím
že
nemá
dělat
a
tím
že
nedělám
ješi
celé
nemám
dělat
se
dostanu
k
věcem
kterém
má
dělat
to
je
přímo
čela
cesta
že
se
mi
ocitli
sta
k
tomu
co
mám
dělat
protože
jsem
sebe
ovládl
to
byl
druh
sebezáporu
velice
účinný
že
jsem
nedělal
co
nemám
dělat
to
je
taky
jeden
duchu
velice
učiní
tedy
sebezápor
sebe
a
pro
proto
povahu
mnoho
stranou
ženě
která
se
nedá
vyjádřit.
Mám
tady
před
vámi
tabulka
ve
které
je
zapsáno
ve
které
zapsáno
jakými
stupni
se
člověk
může
ubírat
po
cestě
lásky
evangelia
třebas
svatého
marka
není
dost
jasno
že
tam
v
kapitole
dvanáctém
v
svatý
devátý
až
třicátý
první
jde
o
úrovně
lásky
když
on
mluví
o
lásce
k
bohu
celým
srdcem
svým
a
tak
dále
až
nakonec
veškerou
silou
svou
že
de
o
stoupání
po
žebříku
lásky
tohleto
je
jedna
z
největších
tragédií
kterou
si
neuvědomil
katolická
takle
že
když
to
všechno
nula
do
takové
balíku
a
pak
samozřejmě
nestačil
než.
Své
žáky
nebo
své
věřící
vychovávat
tím
co
bylo
nejsnazší
a
to
je
vždycky
cit
té
srdce
samozřejmě
když
na
prvním
na
první
úrovni
která
už
povznáší
člověka
na
úroveň
lidskou
nad
úroveň
lidskou
která
spočívá
v
tom
že
miluje
boha
tvory
sobě
aby
z
něho
měli
nějaký
prospěch
když
už
na
tomto
prvním
stupni
je
možnost
se
po
změna
sebe
citem
to
znamená
částečně
sebe
opustit
tak
pak
samozřejmě
to
si
vysvětlíme
na
těch
vyšších
úrovních
je
to
ještě
dokonalejší.
A
na
to
byla
li
zvládnuta
úroveň
nižší
ona
za
člověkem
nějakým
způsobem
těžko
slovy
vysvětlitelný
stojí
dělá
mu
podstavec
nebo
odrazový
můstek
myslím
takhle
dovedete
představit
že
když
člověk
vzbudil
v
sobě
nějaký
cit
třebas
vůči
nějaké
osoby
kterou
miluje
že
tento
cit
která
ska
svatém
temu
nedovoluje
aby
proti
ní
dělal
něco
svou
myslí
třebas
to
je
ta
ten
vyšší
stupeň
tam
už
třebas
i
lásky
nebo
aby
veškerou
svou
silou
něco
proti
němu
dělal
to
není
možné
naopak
kdybych
chtěl
třebas
kdyby
ho
větou
poňoukal
tak
on
nazí
na
tuto
základu
citovou
která
mu
to
dovolí
to
má
poměr
k
tomu
člověku
on
to
nemůže
udělat
je
to
tak
čili
je
srozumitelné
že
tyto
stupně
jsou
opravdu
stupni
a
že
to
měla
brát
žil
ke
nevědomí
i
když
se
naplní
určitá
úroveň
na
nižším
stupni
že
je
dobrým
odrazový
mu
těm
pro
stupeň
vyšší
a
že
tedy
měla
vědět
že
třeba
jak
to
dělá
o
na
ten
stupeň
citový
budova
poměrně
solidně
ale
nespokojit
se
s
tím
drž
okamžitě
z
něho
odstartovat
dál
a
to
už
jim
nešlo
a
to
z
toho
jednoduše
ho
důvodu
že
milovat
veškerou
duší
není
milovat
pomocí
musí
jak
si
ona
představuje.
Duše
vždycky
to
jsou
všechny
lidské
schopnosti
které
jsou
lidských
schopností
tedy
je
to
všemi
lidskými
schopnostmi
nevěstou
duší
ty
schopnosti
se
neprojevuje
jenom
ctnostech
že
to
je
v
činnosti
ba
ve
způsobu
odpočinku
nečinnosti
ve
všem
v
celém
způsobu
životu
se
schopnosti
lidské
projevili
kdo
nedovede
citem
napřed
k
bohu
jít
nebo
přihlásit
bych
mu
postavit
se
citem
tváří
knižním
necením
to
nebude
tváří
stavem
ani
pomocí
všech
svých
jeho
vlastností
to
není
možné
správně
jste
mi
tady
na
míti
že
tadyhle
ježíš
kristus
si
netroufá.
Od
boha
od
člověka
chtít
víc
než
lidské
to
když
aby
opravdu
k
tomu
bohu
šel
na
podkladě
toho
svého
pocitu
vlastnictví
ví
že
ten
člověk
pan
od
porá
ten
pocit
vlastnictví
dokud
toho
nedosáhne
sám
ho
se
člověk
šiva
nahoru
a
až
praha
také
pomocí
pocitu
vlastnictví
to
je
marná
sláva
a
to
musí
být
proto
ježíš
kristus
zásadně
říká
celou
duší
svou
celou
myslí
svou
celou
silou
svou
to
znamená
vědomě
a
ru
zahynutí
své
síly
svou
duši
svou
mysl
svůj
cit
protože
víc
učinit
nemůžeš
jak
špatná
terezie
správně
poznala
když
všechno
řek
nutně
všechno
u
sebe
lesa
ona
tomu
říkala.
A
věnuje
to
bohu
tak
nakonec
musí
musíš
přijít
těm
koncům
při
kterých
zjistí
že
protože
to
bylo
tvé
tak
tím
nemůžeš
prosadit
se
na
cestě
k
bohu
ty
nemůžeš
u
něho
zůstat
ty
nemůže
i
vnitřně
umřít
protože
to
vlastnictví
tě
přidružuje
při
tobě.
A
proto
ho
nám
říkala
hrůzou
když
tyju
že
nemůžu
umřít
přestože
chci
to
znovuzrození
je
možné
jenom
tehdy
když
je
opravdu
ztratí
sám
sebe
a
znovu
se
na
ni
nový
na
nový
základech
na
kterém
straně
bytostí
ano
přesně
tak
na
nový
základech
které
už
nejsou
z
tohoto
světa.
A
já
bych
vás
nejenom
věci
že
není
v
tom
žádná
řek
bych
chtivost
ze
strany
boží
nebo
žádná
tvrdost
jeho
strany
naopak
v
tomhletom
co
vám
tady
říkám
je
obsažena
úžasná
milost
ze
strany
boží
protože
jestliže
vám
jednou
sebe
tebe
se
sebe
jako
vlastní
tak
samo
sebou
dám
také
všeho
co
jsem
k
tomu
bohu
jako
vnesl
nebo
čím
jsem
se
k
němu
poznal
Tak
a
teď
bych
chtěl
jenom
říci
že
jestliže
dejme
tomu
to
bylo
citem
kterým
jsem
se
povznesl
k
bohu
tak
bych
už
napřed
měl
vědě
že
tímto
způsobem
se
nemohu
k
němu
pole
natrvalo
nýbrž
jenom
chvilkově
a
jestliže
nedokážu
nic
víc
než
citem
svým
se
pozná
že
k
bohu
a
dělám
to.
Opravdu
celobytostně
totiž
do
toho
srdce
vložím
sebe
celého
pavla
tě
sebe
ztrácím
způsobem
jsem
schopen
extatické
o
zpět
čili
většina
extazí
jsou
extaze
sou
původu
citového
než
na
těch
extatik
jsou
popis
jí
křesťanští
světy
sou
citového
původu
a
dále
to
nešlo
čili
marně
čekáme
že
oni
budou
osvíceni
potom
až
se
odtamtud
vrátí
tak
je
v
oblasti
jiné
než
citové
oni
jsou
osvíceni
potom
v
oblasti
citovým
se
vrátí
se
extaze
a
nemohou
pocit
který
byl
oživen
jednou
bohem
proti
tomu
citu
jednat
to
je
taková
solidní
odložte
ch
jednání
že
nic
nedá
propadnout.
Kdyby
ale
tam
byly
vstoupili
celou
duší
svou
to
znamená
všemi
schopnostmi
které
mají
to
máme
to
mu
oči
pocit
by
se
ti
tak
by
samosebou
kterákoliv
se
to
schopností
kterou
tam
když
vešli
stála
potom
mezi
člověkem
hříšným
a
mezi
bohem
a
člověk
by
nemohl
dolů
propadnout
protože
by
narazil
na
tuto
schopnost
o
živeno
bohem
asi
tak
když
potom
tam
člověk
jde
celou
svou
myslí
tak
samozřejmě
nemá
cílu
člověka
žádná
myšlenka
tak
velkou
jako
tak
která
byla
bohem
oživen
že
to
byla
myšlenka
na
boha
a
celou
svou
myslí
tedy
k
bohu
se
člověk
odebral
tak
pak
na
tom
myšlenka
je
takle
ná
že
je
nic
než
všechny
ostatní
hnutí
mysli
a
ona
mu
nedovolí
aby
věnoval
tutéž
péči
ale
byla
pekla
starostlivý
aby
byl
vás
lidí.
Aby
se
mohl
trvale
zabývat
něčím
co
není
jeho
to
není
boží
a
jsem
svou
boží
v
bohem
nebo
aby
moh
ten
řád
hodnot
zase
pozměnit
v
tom
smyslu
jak
ho
teď
oživil
bůh
že
napřed
tam
do
té
mysli
vložil
sebe
jako
na
prvním
sto
tíže
jde
o
tu
sílu
pytel
tak
ta
síla
jednou
obrácena
k
bohu
veškerá
lidská
síla
obrácena
k
bohu
se
vrací
potom
ke
člověku
i
když
je
to
třebas
jenom
etak
dovršení
se
vrátil
eště
jak
tím
způsobem
že
síly
člověk
má
nějak
rozvi
najednou
v
sobě
což
předtím
neměl
tak
že
věci
boží
mu
do
strašně
snadno.
A
věci
které
by
byly
proti
tomuto
plánu
budou
strašně
těžko
ba
tak
těžko
že
je
vůbec
nemůže
dělat
že
je
tak
slabý
přitom
jestli
dělat
něco
třebas
co
je
jeho
co
jsou
ži
jemu
že
to
ani
nemůže
provést
jako
kdyby
byl
zbaven
veškeré
osobní
síly
já
jsem
tuhletím
kratičká
předem
chtěl
jenom
říci
že
tyto
stupně
jsou
podle
mé
zkušenosti
opravdovým
úrovněmi
lásky
úroveň
dosažená
v
tomto
oboru
je
zárukou
že
se
na
ní
dá
stavět
dál.
Ještě
bych
chtěl
se
dotknout
aspoň
takové
krátce
to
je
druhé
stránky
té
pravé
strany
totapury
úrovně
lásky
k
bližnímu
tam
to
samozřejmě
je
jenom
obdobné
protože
člověk
kterého
milujeme
nikdy
není
tak
dokonalý
abychom
nenacházel
tisícero
překážek
v
tom
abychom
milovali
jako
boha
to
vidění
tělesnosti
lidské
nás
zbavuje
té
možnosti
čisté
lásky
a
já
si
myslím
že.
Milovat
bližního
je
po
této
stránce
aspoň
na
těch
vyšších
stupních
mě
toho
citu
daleko
těžší
než
na
těch
vyšších
stupních
na
cestě
lásky
k
bohu
protože
si
říkáme
on
toho
ten
člověk
ne
jeho
den
ano
a
on
by
toho
zneužil
nebo
to
by
bylo
házení
perly
které
vidím
tak
nějak
si
toho
vymlouváme
a
ona
že
máme
také
pravdu
a
že
by
nebylo
správné
tak
bez
umě
milovat
byli
bychom
možná
i
s
něčím
nebylo
by
to
správné
proto
kdybyste
dovolili
abych
později
o
té
válce
bližnímu
promluvil
trošku
jinak
než
podle
té
do
tabulka
protože
ježíš
kristus
chtěl
zabránit
k
tomuto
příliš
nemu
srovnání
z
lásku
k
bohu
přestože
účinek
je
stejný
tím
že
ukázal
že
máme
milovat
bližního
jako
sebe
a
tím
vlastně
to
vyřešil
nemusíme
tam
rozlišovat
je
to
stupni
tak
skočili
vě
jako
tady
ještě
sem
vám
slíbil
že
nese
tím
cestě
nepustil
to
faktického
krutě
hledě
stupni.
Když
to
přímo
rozpočet
to
že
se
ještě
zmíním
o
tom
že
aspoň
by
se
mělo
vědět
že
jsou
obdobné
dvě
další
cesty
cesta
existenční
a
cesta
poznání
a
ty
mají
také
své
úrovně
samozřejmě
dokud
tam
člověk
jde
tím
svým
to
cestě
poznání
tak
je
to
také
cesta
která
nevede
až
k
bohu
nýbrž
na
práh
nebo
ví
až
k
tomu
vědomému
spojení
s
bohem
a
tam
opustí
přijít
pomoci
narozdíl
od
této
cesty
lásky
má
tahleta
cesta
třebas
cesta
poznání
tu
nevýhodu
že
na
ní
neexistují
podložené
z
nižších
úrovní
misto
je
cesta
bez
příčit
my
někdo
někdo
padá
tak
padá
na
dno
v
lásce
to
nejde.
A
já
myslím
že
je
vám
jasno
že
svatý
jan
nemohl
nemilovat
ježíše
i
když
mu
šlo
o
život
on
musel
narodit
otče
ostatních
protože
bylo
cestě
lásky
prokázat
že
mu
nejde
o
něho
nýbrž
domu
že
od
toho
ježíše
krista
se
mu
musí
tu
lásku
prokázat
že
to
vůbec
asi
u
něho
nebyl
problém
jít
tam
pod
ten
kříž
zaručeně
ne
obav
o
sebe
tu
a
z
něho
vůbec
neexistoval
zapomněl
na
sebe
musel
na
sebe
zapomenout
jinak
kdyby
se
byl
malinko
vzpomněl
že
přijde
třebas
o
život
by
tam
byl
nešel
třeba
ale
to
on
vůbec
o
sobě
nevěděl
laskat
na
sebe
dovede
dokonale
zapomenout
kdežto
při
tom
poznání
o
cestě
poznání
tam
zapomeneme
jenom
pokud
jsme
věci
oddáni.
To
máme
na
sebe
to
víme
velkých
výzkumníkem
věci
uměl
že
oni
zapomenout
okamžiku
inspirace
na
sebe
jakmile
i
zkratce
přejde
upadají
úplně
ano
co
se
týče
té
cesty
existenční
bych
řekl
že
mu
věc
která
kdyby
byla
domluva
dokonce.
Tak
by
byla
tak
odvážná
že
by
mohla
vést
nějakým
omylům
já
bych
řekl
že
cesta
ať
ji
stačí
má
odložit
v
tom
že
člověk
je
člověkem
že
už
nemůže
být
když
jedná
jako
zvíře
jak
se
říkal
zvířetem
nemůže
být
že
může
se
ovšem
stát
že
tím
že
je
člověk
je
že
je
to
jeho
vyžadovala
nějaké
chvíli
jeho
vinou
největší
vinou
že
je
člověkem
a
to
tak
nejedná
ale
člověkem
stává
jenomže
to
lidství
jeho
může
být
mu
předností
někdy
někdy
může
být
velikou
vinou
když
nejedná
podle
toho
že
je
člověk
ale
zaručeně
nemůže
propadnout
někam
hlouběji
než
do
svého
lidství
nazpátek.
Ale
jestliže
chce
se
dostat
touto
cestou
nahoru
tak
zaručeně
musí
nějaký
systém
nějakou
metodou
nějakým
systém
nějakou
metodou
na
to
jít
metodou
do
všech
důsledků
propracováno
nikoliv
malichernou
velkory
sou
která
člověka
celého
zaujme
voni
to
dobře
věděli
starozákonní
proroci
a
všichni
tedy
zasvěcenci
stalo
zákon
neboť
ty
vedly
národ
izraelský
existenční
cestou
a
dával
jim
přesné
předpisy
to
má
dělat
a
co
to
dělat
nemá
taková
to
cesta
je
pro
mnohé
nediv
bažil
bych
prověřují
uzavřena
na
mnoho
zámků
protože
nedokáže
v
dnešní
složitosti
poměrů
žít
podle
nějakých
předpisů
byl
by
směšný
a
byl
by
nemožní
není
společnosti
a
proto
se
tento
systém
existenční
cesty.
Trošičku
obchází
systémem
vnitřní
koncentrace
takovou
řek
bych
radžajógu
kterou
o
které
zevní
se
nemusí
vědět
a
že
ona
hraje
tak
velkou
roli
v
životě
člověka
že
ho
celého
zaujímá
a
že
je
středem
jeho
života
ta
jeho
vnitřní
modlitba
tak
pak
to
může
být
existenční
cesta
která
k
bohu
vede
ale
zase
i
na
této
existenční
cestě
neexistují
příčit
když
se
člověk
povznese
ze
své
existence
trošku
ze
své
lidské
existence
trošku
výše
nebudu
říkat
jakým
způsobem.
Tak
zase
se
do
té
lidské
existence
dostane
já
bych
řekl
jestli
aspoň
aby
to
nás
označil
jestli
člověk
stane
dejme
tomu
bezstarosti
ne
protože
stal
lajdák
nýbrž
že
má
nějaké
poznání
že
je
v
rukou
božích
se
svou
tělesností
rukou
božích
jako
se
to
třebas
poznali
jak
to
koncentráku
ne
moje
tělesnost
byla
v
rukou
božích
neboť
se
dostal
někdo
ránu
po
určitýho
okamžiku
pak
samozřejmě
má
tady
nějakou
oporu
v
tomto
vědomí
toho
ano
a
víc
oporu
nemůže
mít
a.
To
je
málo
tak
to
je
asi
o
těch
pře
cest
naše
a
myslím
že
tak
podívejte
se
mám
tady
několik
s
kterých
námitky
proti
tomu
protože
toto
jsou
stupně
k
té
lásce
myslíme
to
jsou
námitky
celkem
tak
staré
jako
je
tato
tradice
která
o
tomhletom
pochybuje
že
to
stupně
jsou
od
začátku
o
tom
poslat
toho
důvodu
jak
tady
správně
říkáte
že
si
říká
jestliže
někdo
miluje
citem
nebo
dokonce
veškerý
vinci
k
přeci
k
tomu
si
přizvat
mnoho
lidských
schopností
to
znamená
svou
duši
ta
nemůžeme
nikdy
někde
vedle
nemusí
k
tomu
přizvat
také
svou
mysl.
Ta
mysl
musí
být
citem
tak
zaujat
že
vůbec
nemůže
tykat
kdo
miluje
ten
ne
těká
myslí
nestanou
nýbrž
ten
cit
ho
tak
zaujme
než
že
ho
táhne
nedovoluje
aby
myslet
na
to
než
napřed
něco
jeho
citu
a
samozřejmě
není
ani
pochyby
o
tom
že
tam
do
toho
vkládá
tu
sílu
kterou
může
čili
já
se
nedivím
vůbec
tradici
že
toto
nepovažoval
za
stupně
a
skrytu
by
dokonala
za
vyjádření
celistvosti
cesty
že
člověk
celý
má
k
bohu
jít
nejenom.
Právě
nejenom
tím
srdcem
nýbrž
zároveň
tou
duším
zároveň
tou
mysli
zároveň
tou
duší
tou
silou
a
jenom
v
komplexu
takovém
o
kterém
se
dá
říci
on
jde
celou
svou
bytostí
celobytostně
vším
co
je
mu
vlastní
ne
tak
jenom
ten
je
schopen
se
spojit
s
bohem
prosím
tohleto
je
pojetí
církve
bylo
by
to
pojetí
správné
kdyby
mezitím
nestálo
ohromné
nepochopení
toho
co
je
třeba
udělat
aby
ten
člověk
mohl
takhle
celobytostně
bohu
když
totiž
člověk
tam
převážně
té
citem
nebo
ty
tě
takovým
takovou
první
pohledu
budí
se
tři
zem
to
možné
vod
něk
to
musí
začít
ne
on
věcem
tak
není
tím
nikdy
řečeno
že
by
ostatní
stránky
jeho
bytostí
o
vyhovět.
Cit
může
být
zaujat
ale
protože
my
si
řekli
občas
ochabuje
nabyde
na
vrchu
navrch
vrchu
tedy
celá
jeho
ostatní
bytost
toho
člověka
a
ukáže
se
že
ten
cit
byl
příliš
malý
protože
byl
úplně
přebytek
trhu
von
těmi
ostatními
složkami
lidské
duše
tak
by
se
pravé
ukazuje
že
cit
je
nedostačující
i
když
von
do
de
na
chvíli
přizvat
nebo
ovládnout
celou
lidskou
bytost
já
uznávám
tak
zase
je
nucen
tu
celou
bytost
pustit
ze
svých
očí
jakmile
opadne
sám.
A
tam
tej
ne
se
pro
opadla
protože
přirozenosti
lidské
není
a
nemu
tak
schopnost
aby
cit
trvale
existoval
žádný
ci
trvalému
že
my
si
to
už
z
toho
důvodu
že
přirozenost
lidská
to
nedokáže
to
je
nad
její
schopnosti
ta
by
se
zlámal
s
tím
citem
ten
cit
totiž
zároveň
člověka
odstupuje
to
je
asi
tak
jako
jako
smyslová
činnost
se
otupujete
tím
že
se
smysly
něco
používá
dejme
tomu
když
jíte
polívku
tak
první
ice
nechtějí
to
nemá
už
méně
chutná
ostatní
ví
to
jenom
už
abyste
naplnili
žaludek
to
polohou
dobré
ano
že
taky
nečtu.
Čili
jestliže
člověk
jde
například
citem
veškerým
citem
svým
tak
se
mu
zdá
že
se
jo
měrou
šel
všemi
svými
schopnostmi
toho
myslí
svou
zase
dále
tomu
jenom
připadá
tomu
tak
je
ve
skutečnosti
ten
cit
nedovolil
aby
ty
ostatní
složky
žili
odděleně
od
něho
voni
jsou
v
jeho
stínu
my
si
myslíme
že
jsme
přizvali
ne
voni
se
ocitli
ve
stínu
té
toho
převádějící
ho
citu
to
je
moc
která
ovládala
lidskou
bytost
to
tak
může
určitá
myšlenka
ovládnout
lidskou
bytost
to
může
prosím
a
pak
city
jsou
ve
sílu
té
myšlenky
a
musí
stranou
a
člověk
se
vlastně
nás
o
jeho
myslel
zaujat
nějakou
představou
kterou
považuje
správnou
že
ano.
Tak
takhle
na
to
myslí
se
to
stále
nemohli
post
nesto
tisku
totomu
tak
je
a
proto
vám
na
tom
že
když
člověk
je
jak
citem
a
citem
se
povznese
k
bohu
ponese
na
sebe
chvilkově
na
na
dlouho
že
celá
jeho
ostatní
bytost
tak
zůstával
za
chvíli
ve
stínu
jenom
číhá
bych
tak
řekl
a
ten
cit
opadne
a
pak
se
znovu
probudí
životu
a
člověk
se
ty
za
to
že
potom
citu
následoval
tak
nízké
přízemí
život
styčný
že
nešel
celobytostně
jak
se
mu
to
dál
nýbrž
že
tu
bytost
ostatní
svou
zaplašil
tou
silou
toho
citu
v
tom
byla
síla
citu
a
ne
veškerá
síla
člověka
síla
toho
citu.
On
nám
buďte
přísný
mi
analytiky
za
sebou
po
se
vyplatí
protože
dete
mnoha
starání
ty
totiž
i
křesťanští
se
ti
trpěli
nejde
právě
tím
že
takhle
se
nedovedl
rozebrat
že
si
považovali
za
to
nejvyšší
co
člověku
je
že
varoval
za
něco
tak
skvělého
že
celá
ta
stavba
kterou
budete
teďka
počítat
je
citová
výchova
nic
jiného
nech
citová
výchova
někdy
prostředky
nemožní
mi
jenom
proto
aby
ten
cit
byl
po
všech
stránkách
po
chycen
samozřejmě
částečně
dávám
za
pravdu
že
není
možno
když
člověk
je
citem
tažen
není
možno
aby
nebyla
na
každé
na
místo
aby
se
člověk
na
tom
nepamatoval
příkře
se
to
stalo
aby
jeho
síla
nebyla
tím
opotřebení
citem
tak
může
být
tak
opotřebení
neboť
tam
byla
toho
neboť
byla
zajat
tím
citem
nedo
milovala
ale
byla
zajat
aktivní
že
potom
je
člověk
třebas
roky
po
takovém
citem
vědomou
si
lépe
popelem
a
ne
protože
veškerou
si
ho
šel
veškerým
ten.
A
tohleto
je
nutné
si
uvědomit
že
částečně
máte
v
tomto
smyslu
pravdu
že
ostatní
složky
se
naučí
určit
do
určité
míry
poslušnosti
že
jsou
připraveni
k
oběti
úcta
k
ano
což
předtím
třebas
nebyl
že
sem
pane
stane
že
jsem
si
ochabne
a
oni
už
nejsou
obětí
toho
citu
a
nejsou
mu
podání
že
já
jako
člověk
lidu
že
už
tomu
tak
není
a
vzpomíná
na
chvilky
citového
zanícení
jako
skvělé
okamžiky
nezatouklo
smrti
zapletena
takže
já
to
nemu
dál
stupňovat.
Ale
je
to
končilo
tehdy
se
na
to
nešel
z
opačné
strany
že
jsem
podřídil
ostatní
celou
bytost
tomuto
citu
sice
je
pod
manit
ten
je
vy
sál
ostatní
ste
mě
nepustil
ke
sloup
ten
je
vysálo
protože
to
mohlo
být
absolutně
nerozumný
třebas
ten
jeho
vylez
při
tu
ten
se
mohl
jevit
jeho
okolí
a
později
člověku
samotnému
jako
nerozumné
je
ani
prosím
vás
a
takže
jsem
člověk
se
jako
nezříkal
bylo
to
nerozumné
ale
bylo
to
krásné
a
bylo
to
blažené
tak
to
může
dopadnout
na
to
já
říkám
že
dycky
a
padl
tak
to
dopadá
při
lásce
citem
ano.
Takže
jestliže
člověk
třebas
jednou
citově
miloval
boha
takže
celého
bytosti
stát
bez
tíhu
tohoto
citu
ten
cit
už
je
určitou
podobou
určitou
určitou
úrovní
která
stojí
za
tím
člověkem
takže
člověk
se
předtím
si
citem
řek
bych
přinejmenším
tím
takové
a
to
už
to
už
taky
dobré
to
je
ovšem
ten
její
způsob
já
líčím
ten
menší
způsob
té
to
už
je
přeci
jenom
už
ta
ochrana
před
úplným
pádem
ne
ale
teď
si
představte
kdyby
ten
člověk
tam
nešel
jenom
citem
kdyby
hlavním
podnětem
proto
že
jde
k
že
miluje
boha
nebyl
cit
nýbrž
byla
nějaká
jeho
hlavní
ne
malicherná
hlavní
princip
janík
duševní
mohutnost
kterým
tomu
víra.
Nebo
dejme
tomu
nabývá
taky
věčnou
citová
ale
dejme
tomu
jeho
činnost
nebo
byl
jako
ve
službě
bohu
jo
na
poli
nebo
osobě
ne
tak
kdyby
on
třebas
jenom
den
ne
déle
než
ten
nebo
několik
hodin
některých
den
svého
života
takhle
se
poctivě
snažil
bezohledně
na
to
jak
to
dopadá
bez
ohledu
na
výsledky
bez
ohledu
na
to
že
co
tomu
říkají
lidi
protože
neví
co
dělá
že
jenom
krok
ho
má
nad
tím
to
dělá
ten
sem
ho
na
to
kdyby
takhle
jednal
tak
by
zjistil
že
tahle
že
vytvořil
v
sobě
základnu.
Že
ta
schopnost
duševní
kterou
k
bohu
se
ubíral
kterou
mohla
milovat
protože
mu
sloužil
lásky
že
ta
něm
vytvořila
základnu
o
které
si
budoucnosti
bude
říkat
když
třebas
nikdy
to
vyskytnou
to
nebyl
cit
ale
já
jsem
tehdy
byl
schopen
vznešeného
jednání
já
jsem
tehdy
zapomínal
na
sebe
přesto
že
mě
to
nepřinášelo
žádnou
blaženost
ale
úroveň
toho
jednání
byla
vznešená
tato
vznešenost
toho
jednání
to
je
této
božské
co
v
tom
je
v
každé
i
té
nejdrobnější
činnosti
boží
tam
se
najednou
od
loučí
něco
co
časného
dělá
věčné
abych
to
řekl
takhle
já
to
ukážu
třeba
jenom
na
jedné
lidské
vlastnosti
vůli.
Vůle
je
ká
vůle
je
boží
se
říká
ne
ale
před
by
nebyl
schopen
nejmenšího
projevu
vůle
kdybych
tomu
nedostával
neutrální
božskou
sílu
vůle
jako
má
svým
uvědomovací
od
boha
obecnou
si
uvědomí
tak
má
taky
sílu
bolení
sílu
mít
mu
něco
provést
a
od
boha
čili
za
každou
stvořeno
věcí
tak
každou
vytvořenu
vlastností
lidskou
stojí
tak
nesmrtelná
podstata
téže
věci
za
lidskou
vůli
stojí
vůle
boží
za
lidskou
láskou
láska
boží
a
tak
dále
a
mluvím
o
každém
vlastnosti
tak
je
tomu
takhle.
A
tím
procesem
že
já
dělám
něco
nikoliv
pro
sebe
nýbrž
pro
boha
a
to
je
užívání
těch
postit
veškerou
duší
svou
o
nějakou
hodinu
dělám
všecko
takhle
jenom
pro
boha
tak
tím
já
aniž
vím
jak
proč
je
tomu
tak
a
jak
je
tomu
takhle
jak
se
to
může
stát
já
vyučuju
a
odlučuje
božské
od
toho
lidského
od
toho
přidaného
to
božské
se
mi
dostává
navrch
protože
se
mu
dávám
přednost
volně
tomu
dávám
přednost.
Já
svou
vůlí
chci
sloužit
bohu
a
tato
volní
stránka
způsobuje
u
mě
převrat
že
ta
zvýšený
na
při
které
od
boha
to
pocházelo
ale
k
bohu
se
to
nevracelo
se
změní
na
novou
substance
která
tohle
opačným
směrem
ode
mě
k
bohu
toto
tíhu
ti
nové
substance
například
té
služby
že
já
toužím
znovu
sloužit
znovu
vznešeně
jednat
to
z
potkali
tak
daleko
vznešenější
mi
už
jednat
a
nikdy
se
dvacet
bývalý
potkám
které
mě
měli
jenom
ohledu
vůči
sobě.
Tato
u
mě
způsobuje
ten
tomu
rád
vracím
a
toto
že
se
rád
vracím
že
to
presuru
ji
to
je
to
božské
v
tom
takže
nějaký
věčný
se
tam
vracím
a
ne
tím
časným
které
z
toho
pocházelo
já
takhle
to
čas
ne
obrátím
do
toho
věčného
které
věčného
se
na
tom
dávám
nový
směr
o
to
šlo
do
rozvíjení
tohoto
života
to
znamená
od
boha
od
tvořit
tele
do
stvořeného
že
to
že
se
stvořeného
bohu
já
jsem
vždycky
tvrdil
že
než
než
nesmrtelným
cesty
je
smrtelným
spojujeme
ale
protože
to
nesmrtelné
v
tom
totálním
je
dostane
to
všechno
opačný
směr
než
rozvíjení
tohoto
života
a
ten
opačný
směr
je
s
tímto
životem
do
bohu
jít
palubu
lásku
rovně
tak
pak
samozřejmě
se
vrací
ta
síla
vtělená
do
té
své
nechtěl
a
mě
to
spojuje
s
bohem
a
s
celým
bohem
nikoliv
jenom
nějakou
jeho
vlastnost
samozřejmě
no
jak
ten
skončím
zatím
bez
ohledu
na
to
co
se
mezi
tím
tady
řekli
já
budu
pokračovat
v
tématu
a
proto
jste
prosti
uto
co
teďka
říkali
bych
o
tom
utekl
tak
mě
připomeňte.
Já
bych
to
chtěl
už
tady
dokončit
na
té
úrovni
na
které
o
tom
mluvím
nadále
tam
máte
veškerou
napřed
bylo
duší
to
se
probral
potom
myslí
proč
je
mysl
nadřazená
duši
proč
je
to
vyšší
úroveň
a
proč
mysl
potřebuje
dejme
tomu
té
lásky
veškerou
duší
jako
pod
nos.
Podívejte
se
ježíš
kristus
se
o
tom
vyjádřil
způsobem
že
mysl
lidská
se
ubírá
tam
kde
jsou
poklady
člověka
tam
kdy
jeho
mysl
tam
je
připoután
svou
mysli
myslí
na
ty
poklady
které
má
rád
a
jestliže
on
člověk
ty
poklady
a
té
ta
duše
to
rozích
nosti
jednou
obětoval
bohu
tak
už
tyto
poklady
člověka
nezatěžuje
myšlenkově
oni
už
naopak
jsou
mu
velikou
pomůckou
na
další
cestě
mysl
je
svobodnější
protože
kterákoliv
schopnost
lidská
je
schopna
láskyplně
se
obracet
k
bohu
schopnosti
všechny
ostatní
kromě
mysli
jako
takové
jako
celek
mysl
naza
určitého
klidu
a
právě
pro
mysl
je
charakteristické
to
čemu
ježíš
kristus
říkal
pokoj
ne
přemíra
ano.
Čili
veškerou
myslí
neznamená
přemýšlet
o
bohu
ustavičně
to
je
také
ne
se
taky
to
je
tak
jenom
schopnost
přemýšlet
na
neschopností
mysli
je
víc
než
přemýšlet
my
i
když
nepřemýšlí
tak
existuje
jako
vědomí
ne
lidské
tahleta
mysl
nemá
li
být
obtěžován
přemístí
povídavost
starostlivosti
roztěkaností
roztodivný
potřebou
urovnáno
tak
lidských
schopností
uspořádaný
seřazených
do
šiku
jako
pod
jediným
velitelem
a
jestliže
tímto
veliké
mě
láska
jak
se
tady
chce
v
tomto
přikázání
pak
je
to
se
šikovně
velice
dokonalé
to
je
jednotní
se
šikovně
těchto
schopností
lidských
a
mysl
snadno
velí
tomuto
šiku
tím
že
už
nemusí
rozjímat.
Se
zjednodušuje
stav
svého
vědomí
tak
dalece
že
jak
tomu
říkají
křesťané
křesťanská
tradice
nazírá
mysl
nazíravá
je
vyšší
stav
mysli
mysli
než
mysl
povídavá
a
rozjímavá
diskusí
pro
učí
se
o
něco
rozpor
ná
z
mysli
takto
připravené
tak
to
podložené
není
rozporů
a
jenom
taková
mysl
jako
veškerá
může
k
bohu
jít
nedělejte
si
naděje
naději
že
by
moh
lát
že
by
se
mohlo
milovat
veškerou
silou
dokud
nepředcházelo
ten
cit
dokud
nepředcházelo
to
se
lety
schopnosti.
Mysl
nesetkáte
mysl
nepoutá
te
vy
se
nesoustřeďoval
budete
pořád
těla
a
to
proto
že
tam
dole
je
někde
nedostal
tam
jsou
mezery
to
je
vešel
vešel
to
a
ne
podléhá
na
které
stojí
a
chtěl
bych
ještě
k
tomu
říci
že
ne
každý
člověk
je
stejně
u
tvořen
někdo
je
citovější
někde
jak
se
rozumový
rozum
není
mysl
rozuměno
žilích
schopností
to
je
lidská
duše
to
je
projev
lidské
duše
rozum
mysl
těžko
říct
jestli
projevem
lidské
duše
mysli
jako
takové
to
už
je
projev
vědomí
a
to
už
je
pro
je
my
se
daleko
vyššího
to
už
je
to
už
je
daleko
dál
to
to
jsme
si
o
tom
mockrát
mluvili
taky
to
hezky
říká
tuhleto
s
veškerou
svoji
teorii
ne
staví
nadevše
plným
právem.
A
tato
mysl
samozřejmě
se
popadá
všemi
těmi
mezerami
které
jsou
na
té
té
položí
to
je
jasný
popadá
se
do
té
roztěkanosti
do
té
starostlivosti
do
do
zbytečných
myšlenek
a
tak
dále
to
povídavost
jestliže
za
nechala
mezery
tam
dole
ovšem
a
není
třebas
citově
ten
člověk
není
si
to
je
tak
založen
aby
jim
měl
dokonalou
podobu
citovou
vůbec
třebas
vyniká
citem
pak
samosebou
může
být
něčím
chvilkově
jak
a
toho
unese
někam
jinam
protože
city
plytké
jsou
city
malé
ale
snadno
unášení
vylovit
víte
snáze
než
ty
city
silné
ty
silné
ty
dlouho
dona
a
když
se
rozumných
ají
tak
člověka
nepustí
zuby.
Ale
city
slabé
so
jako
slabé
myšlenky
jako
těkavá
mysl
těmito
slabým
si
ty
se
upínáme
k
čemukoliv
kolem
sebe
brzy
u
toho
bez
ale
to
tak
slabé
o
toho
snadnou
odejdeme
přejdeme
se
k
ničemu
jinému
to
jsou
slabé
city
tyto
netvoří
nikdy
dokonalou
odložte
je
citově
rozhárané
bytost
nebo
citově
slabá
bytost
citově
nezaložený
aby
to
jak
to
sem
říkat
to
už
je
jedno
ale
musíme
se
smířit
s
tím
že
někdo
nedokáže
třebas
tuto
citovou
což
k
vůbec
formovat
a
toto
měla
katolická
zase
vědět
a
nebyla
by
potom
všechno
na
citu
stavěl
protože
opravdu
to
potom
musela
jít
na
toho
představivostí
krutě
umělo
tedy
o
to
bylo
hrozný
k
čemu
nutila
své
lidi
to
se
tam
kožemi
přečtli
v
tom
tak
kam
jsem
se
tam
dostal
v
tom
své
tradici
že
to
je
nemožné
že.
K
čemu
je
má
protože
ta
každou
cena
chtěla
ten
cit
budit
na
to
citově
nezaložený
lidí
není
možné
vůbec
i
té
já
tím
chci
říci
že
u
některých
lidí
bude
nutno
se
smířit
s
tím
že
i
na
cestě
lásky
cesta
tedy
stupeň
lásky
srdcem
nebude
hrát
příliš
vysokou
velkou
roli
a
že
bude
velice
nízké
a
velice
řídké
ne
tak
úměrně
jak
jsem
já
tady
nemohla
tom
obrázku
bude
to
nízká
platformu
bude
to
rohy
vírami
že
ke
které
se
propadám
že
ten
člověk
ale
by
měl
se
do
té
míry
znát
a
svatá
terezie
správně
říká
že
sebepoznání
je
základem
veškeré
cesty
mě
by
se
do
té
míry
znát
aby
věděl
o
citů
se
nemohu
opřít
bylo
by
to
ošidným
sám
se
ne
by
klamal
lépe
je
zanechat
stranou
nevšímat
se
ho
opustit
ho
postavit
se
na
něj
nic
se
nestane
když
cit
nemůžete
vy
budovat
když
ho
za
stanete
potom
vyššími
složkami
duševními
neboť
dejme
tomu
naděje
láska.
To
je
vůle
prosím
nikoliv
cit
láska
jako
vůli
projev
vůle
to
jsou
vyšší
schopnosti
nebo
činnost
nezainteresovaná
to
sou
vyšší
nosti
které
mohou
do
určité
míry
zasta
ten
cit
samozřejmě
bude
na
tom
člověku
zná
do
smrti
a
on
bude
takovým
řek
by
se
stal
velice
přísným
svatým
potom
nemá
li
tu
citovou
pod
loket
svatí
kteří
byli
tak
světlo
založen
ty
byly
zase
naopak
velice
rozplizlý
a
povolení
ke
všemu
a
strašně
mýlí
ne
ale
po
taky
to
nebylo
tak
v
pořádku
no
ale
bylo
to
pořád
lepší
než
takový
drsným
svatý
který
nemilosrdně
kázal
všechny
kolem
tak
já
jsem
teď
myslím
řekl
že
milovat
veškerou
myslí
je
být
myslí
tak
zaujat
myslí
tak
zaujat
ne
citem
myslí
tak
zaujat
že
myšlenka
na
boha
mě
prostě
zaujme
zcela.
A
ne
nemám
ani
zapotřebí
o
ní
diktovat
ani
přemýšlet
ani
pochybovat
ani
rozdmychávání
vírou
ani
citem
já
ji
uznávám
toto
uznání
jako
uznání
něčeho
nejvhodnější
ho
může
být
tak
velké
že
mě
úplně
stráží
na
kolena
že
potírá
celou
ostatní
moji
bytost.
Já
jsem
si
dosud
promluvil
hlavně
od
těch
prvních
dvou
stupních
nebo
úrovních
to
znamená
veškeren
srdcem
a
veškerou
duší
dostal
jsem
se
k
té
veškeré
mysli
a
tam
jsem
to
ještě
nedokončil
já
bych
chtěl
říci
že
toto
stoupání
potom
to
žebříku
pokud
i
příčí
jsou
solidně
postaveny
znamená
že
člověk
se
do
té
míry
už
přibližuje
k
vědomému
zažívání
boha
už
zde
tě
to
okamžicích
že
mu
není
příliš
za
těžko.
Podívejte
se
na
tu
šiku
směrem
zdola
nahoru
se
dostat
extatickým
způsobem
bohu
to
znamená
dejme
tomu
v
tomto
případě
kdy
jde
o
mysl
zaujetím
velkém
zaujetím
mysli
se
dostat
dále
než
by
tato
příkaz
předpokládal
na
samozřejmě
jestliže
on
se
dostane
už
k
tomu
vědomému
spojení
a
je
na
stupni
teprve
lásky
mysli
tak
to
má
za
následek
že
toho
boha
vnímá
temně
temně
to
znamená
on
se
mu
nejeví
jako
konkrétní
pomocník
jako
duch
svatých
pomocník
nýbrž
on
se
mu
jeví
jenom
jako
osvětitel
řádu
nějakého.
Prostě
obecně
obecně
má
vztah
k
němu
takový
že
se
nedá
zrušit
jenom
tak
lehce
a
tu
bych
řekl
že
tento
vztah
bohu
má
charakter
především
ze
strany
boží
takový
že
člověk
ho
prožívá
jako
odezvu
z
druhé
strany
od
boha
jako
jeho
tažení
napřed
člověk
se
tam
dostával
k
tomu
bohu
zaujatostí
a
na
tu
jeho
zaujatost
je
povídáno.
Poutaností
boha
člověku
jako
kdyby
ten
člověk
a
ten
bůh
člověka
potřeboval
tak
mu
to
připadá
jako
kdyby
ten
bůh
to
člověka
tak
stál
že
ho
nepouští
ze
řetězu
a
v
tomto
okamžiku
jestliže
okolnosti
si
to
vyžadují
že
ten
člověk
si
uvědomí
že
nedošel
na
konec
své
cesty
a
že
ještě
má
v
tomto
světě
vykonat
něco
aby
mohl
jít
ještě
dál
na
tu
vyšší
příčinu
tak
pak
je
dobře
si
umět
také
od
tohoto
stavu
pomoci
protože
upozorňuju
vás
že
to
není
tažení
proti
bohu
duch
není
tak
to
není
lidsky
se
nedá
chápat
bůh
tím
ho
neurazí
te
když
toto
jeho
tažení
odmítne
v
tom
smyslu
ne
jako
co
je
mi
do
tebe
k
to
smyslu
já
se
toho
vzdávám
z
lásky
k
tobě.
A
jestliže
se
člověk
dovede
na
kterémkoliv
stupni
už
i
na
stupni
citu
zdát
citu
který
má
vůči
bohu
na
stupni
lásky
duší
vzdát
se
schopnosti
kterou
měl
a
kterou
bohu
šel
a
kterou
se
bohu
přiblížil
a
na
stupni
mysli
vzdát
se
té
poutanosti
kterou
ze
strany
boží
pociťuje
pak
je
to
to
nejlepší
co
může
udělat
ale
upozorňuju
vás
že
to
obvykle
nejde
nějakým
prohlášením
učinit
protože
se
už
v
tomto
stavu
mysli
prohlášení
je
hluboko
za
tímto
stavem
hluboko
po
tímto
strojem
to
vůbec
nedosahuje
ani
k
patě
on
se
tam
musí
dostat
nějakým
jiným
způsobem
a.
To
je
sebezáporem
například
stal
stal
tím
že
jsem
dělal
to
co
mě
nebavilo
a
o
čem
se
nevěděl
jak
to
souvisí
s
bohem
ještě
o
jednu
věc
mějte
na
vědomí
že
jsme
na
té
cestě
kde
svými
vlastnostmi
jdeme
k
bohu
tedy
i
svou
myslí
svou
zaujatostí
svými
či
nejlepší
je
všechno
své
obětovat
já
na
to
musím
trvat
ovšem
je
to
nad
tím
jít
tím
svým
ale
protože
je
to
nad
tím
tak
je
to
nejlepší.
Mějte
na
mysli
pořád
ten
příklad
svaté
terezie
ta
do
toho
opravdu
všechno
své
vložila
ono
to
přesto
k
tomu
spojení
k
bohem
které
je
podmíněno
u
zřením
řek
bych
na
kříži
nebo
z
mrtvím
nebo
opuštění
mi
dokonalým
sama
sebe
ono
to
tím
nekončilo
a
nemohla
vnitřně
umřít
na
pá
pořád
svá
probyl
zcela
boží
proto
nebyla
v
náruči
boží
proto
nebyla
s
tím
dokonale
spojena
výše
víte
že
to
nešlo
dokud
ona
s
tím
svým
šla.
A
tady
právě
na
konci
této
řady
něco
co
v
tomto
přikázání
nemůže
být
obsaženo
protože
tady
je
obsažen
jenom
to
co
člověk
může
udělat
ze
sebe
tím
svým
nic
víc
přeci
ježíš
kristus
nemohl
nikomu
předepisovat
aby
dělal
něco
z
něčeho
co
není
jeho
on
může
přeci
manipulovat
jenom
tím
co
si
myslí
že
jeho
je
potom
například
boháče
chtěl
aby
se
vzdal
svého
bohatství
svého
bohatství
protože
kristu
sám
tě
to
jeho
není
né
toho
věděl
ale
ten
boha
a
to
považoval
za
své
a
to
je
důležité
sice
je
to
za
co
to
mám
a
ne
jaké
je
to
fakticky
je
že
k
tomu
skutečné
stavu
vy
se
nedostal
nebo
toho
stanu
pochopení
sem
se
nedopracoval
a
pro
se
musím
smířit
s
tím
že
já
mylně
myslím
ano.
Že
když
já
třebas
na
této
cestě
du
kupředu
tak
se
opírám
o
klam
o
sebeklam
že
něco
je
mé
na
to
vás
upozorňuju
a
tím
sebe
kam
se
opravuju
a
ten
sebeklam
mě
vynáší
nahoru
protože
já
jsem
člověk
a
já
podléhám
k
tomu
velkému
pokušení
proti
kterému
se
modlíme
neuveď
nás
v
pokušení
že
já
musím
do
určité
míry
já
musím
to
poučení
požene
by
ho
využít
ne
bych
to
vlastnictví
se
nedá
jak
by
správně
říkáte
opustit.
Ale
dá
se
opustit
až
se
ho
správně
použije
kdybychom
správně
všechny
své
věci
používali
napřed
tak
se
také
naučíme
to
opustit
ale
dokud
se
to
nenaučíme
správně
užívat
a
k
tomu
ježíš
kristus
přivádí
lékař
správně
užívat
to
své
tak
potom
se
naučíme
také
to
opouštět
já
si
myslím
že
toto
je
obsaženo
v
ježíšově
poučení
do
se
osvědčí
v
malém
o
světí
se
i
ve
velkém
a
my
se
osvědčí
v
malém
v
tom
že
s
tím
vlastnictvím
dobře
vládneme.
A
to
tato
sta
lásky
je
jak
dobře
vládnout
tím
svým
ano
to
je
předpis
jak
tím
svým
dobře
vládnout
prosím
to
své
tam
nikde
nechybí
něte
si
to
je
v
tom
mentis
ano
ale
tak
odkud
toho
marka
ne
a
jistě
správně
a
petr
mu
diktovala
ne
tak
upozorňuju
vás
na
to
že
opravdu
svatá
terezie
nakonec
musela
uznat
že
nic
do
toho
ještě
zatím
nevložil
protože
toho
do
toho
tolik
vložila
ale
s
očích
božích
je
to
nic
to
kdyby
se
toto
musel
jevilo
nezačnu
takhle
tak
by
nebyl
schopen
udělat
ani
krok
ne
to
se
jim
mohl
začít
jevit
takle
až
na
určitém
stupni
poznání
se
určitým
stupni
vývoje
a
proto
si
z
této
myšlenky
za
tím
nedělejte
že
nejste
schopni
nevlastnit.
Že
budete
mít
ještě
svou
mysl
svou
zaujatost
vy
jste
zaujati
bohem
třebas
budete
si
říkat
já
jsem
zaujat
bohem
ale
tam
už
na
tomto
stupni
budete
pozorovat
že
ta
zaujatost
vaše
je
obětován
a
bohem
jako
zaujatost
jeho
vůči
vám
ano
to
už
budete
pociťovat
a
ta
zaujatost
jeho
vůči
vám
bude
přepisovali
postupně
vaši
zaujatost
takže
se
to
může
říct
že
to
tažení
boží
ne
takže
a
když
potom
já
myslím
že
mohu
přijít
na
tu
sílu
konce
dostane
k
té
síle
tak
tam
je
to
opravdu
už
oproštěná
od
veškeré.
Rozlišenost
která
tam
na
těch
zpod
nich
stupních
je
jasně
dávána
si
schopnosti
lidské
mysl
lidská
ne
a
tady
je
to
síla
jako
taková
ovšem
svá
já
já
myslím
že
to
moje
síla
kterou
mám
k
tomu
abych
toto
udělal
nebo
tam
to
udělal
na
odpověď
na
tuhleto
je
krásně
obsažena
prosím
vás
já
to
nebudu
dál
vysvětlovat
protože
doufám
že
se
nad
tím
sami
za
myslíte
byl
bych
rád
citová
to
řeknu
ale
dneska
by
byla
jsem
si
sami
namysli
jak
to
tam
skvěle
obsaženo
v
tom
co
se
stalo
tomu
ježíši
když
tam
se
ten
setník
a
chtěl
aby
ježíš
vyléčil
jeho
na
smrt
nemocného
služebníka.
A
řekl
mu
řekl
mu
můj
služebníkům
míra
pane
zahráno
a
když
mu
říkal
dovol
abych
tedy
k
tobě
šel
na
to
tomu
služebník
šel
a
on
říká
ne
nedělej
to
já
mám
taky
sluhy
řeknuli
tomu
aby
udělal
to
on
sám
jde
a
udělá
řeknu
je
aby
to
nedělal
neudělal
já
nejsem
hoden
toho
aby
vešel
do
mého
domu
ale
prosím
tě
změnou
ho
to
stane
jako
já
když
řeknu
se
mu
služeb
nikoli
tak
to
tak
se
to
stane
já
už
nemusím
zatím
dál
ní
hle
tady
je
obsažena
skvěle
leta
odpověď
veškerou
silou
já
bych
to
aspoň
naznačil
tady
se
člověk
totiž
tak
blízek
k
bohu
když
má
správně
tu
podložené
za
sebou
že
už
on
sílu
na
tomto
stupni
chápe
sice
jako
svou.
Ale
ne
přímo
odvozenou
o
sebe
nýbrž
krutě
závislou
na
každém
kroku
na
boží
boží
vůli
mu
ví
že
ta
jeho
síle
se
ho
síla
vlivy
ram
přímo
z
vůle
boží
a
že
by
bůh
nechtěl
o
toho
už
je
v
takovém
stavu
poznání
o
když
se
nedá
tak
sílu
k
ničemu
nemá
proto
on
se
k
té
síle
staví
tak
že
říká
touto
silou
kterou
si
mě
bože
dal
tak
která
je
nemusí
to
takhle
samo
sebou
vykládat
na
to
jenom
vám
to
bylo
srozumitelné
a
která
je
moje.
To
ta
touto
silou
která
slouží
k
tomu
abych
mohl
dýchat
abych
mohl
tady
žít
aby
mohl
jít
aby
mohl
dělat
cokoliv
na
této
světě
nemohl
být
k
něčemu
prospěšný
touto
veškerou
silou
která
slouží
všemu
možném
touto
veškerou
svou
silou
ve
všech
jejich
aspekt
tech
já
k
tobě
teď
a
do
ať
to
si
vám
mysli
ani
to
za
si
tu
ani
to
jak
kterékoliv
ne
schopnosti
lidské
že
touto
veškerou
silou
já
to
jdu
a
když
takhle
pojatá
síla
takhle
podle
ta
síla
ta
už
je
postaven
na
třech
no
ostatní
co
je
konkrétní
to
už
se
blíží
takovému
řek
bych.
Takhle
mu
pojetí
boha
kde
je
bůh
pán
jako
něco
co
ještě
nikam
neplyne
co
jako
takové
jest
ano
tak
už
je
vedeno
malinký
krůček
k
tomu
co
pochopení
jestli
člověk
takhle
pojímat
sílu
tam
na
tom
stupni
je
toho
totiž
bezvadně
schopen
si
že
má
tu
pod
nos
potřebou
bez
toho
ne
tak
pak
opravdu
v
klouzá
do
toho
boha
nenásilně
a
ani
nevidí
že
se
mu
dveře
otevírají
ani
to
nezažívá
otevírají
samo
on
si
je
neotvírá
ale
on
to
ani
zažívám
nemyslíte
na
vůbec
jednou
krizi
žádný
přechod
žádnou
zeď.
To
je
na
této
cestě
jediné
ze
žádná
není
ovšem
musí
být
ta
cesta
korunována
v
těmito
stupni
tak
jak
jsem
tady
řekl
jinak
sou
tam
děj
na
každém
kroku
že
například
křesťanští
se
citem
to
bylo
hrozné
týrání
duše
protože
to
se
museli
násilím
vyššího
od
nahoru
pomocí
extaze
byla
hrozná
hloubka
hloubek
svých
vola
tobě
bože
správně
nemodlili
hroznýho
ky
kdežto
tam
ten
už
volá
jako
syn
vracejí
se
se
vším
co
měl
nebo
co
dokonce
promarnil
ne
jenom
to
co
měl
ještě
tu
sílu
abych
šel
a
i
co
to
pro
marii
tou
slabostí
i
tu
slabost
na
tomto
stupni
chápe
jako
úžasnou
sílu
od
boha
schopnost
od
boha
danou
by
měl
nejhorší
vlastnosti
tak
sílu
k
nim
bere
od
boha
a
jako
tak
chovej
chápe
že
můžou
vůbec
existovat
dejte
se
celá
tato
celý
toto
třeba
které
jsem
vám
tady
namaloval
má
svou
nejhlubší
podložené
na
se
dosud
nezměnil
protože
jsem
mluvil
o
vzestupu
duše
k
bohu
nemluvil
jsem
ostatek
ve
kterém
se
lidská
duše
nachází
a
to
je
láska
k
sobě.
Nebo
láska
k
bohu
aby
mě
k
něčemu
sloužil
a
to
je
prosebné
proseb
nik
který
od
boha
podobného
ne
stejného
ale
podobného
sluhu
jako
mu
sou
jí
všechno
ostatní
a
potom
láska
k
bližnímu
tak
aby
mě
to
přinášel
nějaký
prospěch
e
tak
si
láska
k
sobě
upozorňuju
vás
že
jak
žiš
kristus
tak
bohužel
musím
i
já
předpokládat
že
toto
u
každého
člověka
existuje
jako
zaručen
odložte
které
se
nikdo
neobejde
kdyby
byli
dejme
tomu
učedníci
páně
nestáli
o
to
aby
byli
spaseni
a
zachráněni
v
okamžiku
kdy
se
blížil
podle
jejich
názoru
konec
světa
tady
byli
zajištěné
nešli
možná
na
toho
jana
a
ona
ta
na
možná
že
ti
by
byli
šli
a
ty
ostatní
zaručeně
ne
ty
se
báli
o
stan.
A
ty
chtěli
blažený
místo
na
nebi
místo
konce
světa
čili
to
byla
vrcholná
sebeláska
dále
k
tomu
vedla
a
ježíš
je
neměli
to
za
zlé
protože
oni
dávali
při
tom
přednost
v
tom
řádu
hodnot
přeci
jenom
něčemu
vyššímu
opustili
své
rodiny
ze
strachu
o
vlastní
kejhák
jelikož
si
mysleli
že
to
že
mají
strach
o
sebe
a
že
je
tady
někdo
kdo
muže
toho
strachu
zbavit
vymanit
že
to
je
vyšší
cesta
neboť
vede
ke
spáse
takže
oni
omlouvali
svoji
slabost
tím
že
jdou
za
vyšší
úkolem
lidsky
ne
prosím
tak
to
můžete
udělat
každý
z
vás.
Ale
nebojte
se
té
sebelásky
to
jsou
z
této
sebelásky
pocházejí
nejenom
všechny
negativní
vlastnosti
lidské
sobec
a
nevím
co
všecko
hříšnost
jeho
druhu
ale
z
této
sebelásky
pochází
taky
nejlepší
lidské
vlastnosti
protože
si
často
říkáte
to
je
ten
člověk
kdyby
dokázal
někoho
milovat
jako
sebe
to
by
byl
výtečný
on
projevuje
nejvíc
ještě
vlastnosti
v
tom
jak
se
přehání
v
sebe
lásce
že
ano
Čili
nejskvělejší
své
schopnosti
von
využívá
v
oblasti
sebelásky
živo
už
se
dosvědčuje
v
tom
nejmenším
neosvědčuje
on
se
osvědčil
v
sebe
lásky
a
já
bych
si
tvrdil
přeci
prosím
vás
neměl
těmi
to
za
zlé
že
se
do
se
neosvědčí
v
sebeláska
těžko
se
osvědčí
někde
výš
když
je
začneme
sebe
mít
rádi
tak
asi
patrně
nezačne
mít
a
radí
ani
pána
boha
já
se
to
nectím
říct
protože
já
jsem
osobně
vyšel
na
té
cestě
tak
nezřízená
sebelásky
jak
vám
to
často
líčil
že
nikdo
z
vás
se
tolikrát
neměl
jako
já
když
to
byla
láska
jiného
druhu
než
jakou
vy
znáte
nebylo
třebas
tak
přízemí
ale
to
nevadí
tím
byla
mam
a
tím
byla
ošidnější
je
méně
polední
to
je
důležité
vědět
čili
člověk
musí
považovat
za
svou
sílu
i
to
že
dovede.
Veškerou
svou
slabost
obětovat
bohu
a
touhletou
slabostí
k
němu
jít
já
vám
vždycky
připomínal
ten
moment
ježíšovi
smrti
na
kříži
jak
byl
slabý
nejslabší
ze
všech
tvoru
a
to
byla
jeho
největší
síla
nemusel
proto
nějak
řešit
samo
sebou
také
dejme
tomu
jak
se
vypráví
a
smyšlená
chůze
konci
laocem
kde
komu
už
se
ptá
toho
co
co
je
velikost
v
v
čem
poštveme
dost
on
říkal
v
této
slabosti
starce
nemocného
a
tak
dále
to
je
ta
se
že
vím
že
nic
nemám
ze
sebe
už
ne
a
tak
dále
ježíš
kristus
se
dovede
o
tom
opřít
o
tu
moc
boží
nepřítomnosti
z
tomu
bohu
a
tyto
synovi
se
vám
vyšel
o
tom
ostatek
punc
dává
proč
bych
to
měl
hned
vracet
že
ten
smysl
že
si
dává
ale
já
bych
měl
být
na
takové
výši
pochopení
věcí
abych
věděl
že
mě
to
jako
podařený
pro
něho.
A
jestliže
s
tím
nehospodaříme
pro
něho
tak
se
dopouštím
chyby
která
má
jeden
jediný
následek
že
jsem
uvržen
do
temnot
vnějších
znamená
jsem
blbej
pořád
ničemu
nerozumím
pořád
se
ptám
se
mi
to
je
neleze
do
palce
protože
nevchází
z
tohoto
to
budit
čte
že
já
se
nepomůže
jsem
fu
nějak
protože
této
chybělo
protože
jsem
této
chyby
neopouští
jenom
proto
mile
by
se
začal
dopouštět
že
bych
to
považoval
za
dané
a
nikoliv
propůjčené
tak
bych
okamžitě
to
ztrácel
okamžitě
protože
to
chvíli
může
přijít
hostinách
a
ne
idej
účet.
To
chvíli
že
přijít
a
ve
skutečnosti
to
tak
je
že
on
ustavičně
přichází
to
by
se
člověk
aspoň
měl
přát
aby
tomu
tak
bylo
aby
se
nemusel
bát
a
nevíme
dne
ani
hodiny
říká
ježíš
kristus
ne
to
krásně
znázorněno
tam
v
tom
přirovnání
o
těch
dvanácti
pannách
že
ano
že
voni
chvilinku
po
spali
a
už
přišli
nikam
už
potom
nechtěl
čili
oni
ten
oheň
který
nechali
haslo
neměli
pro
sebe
to
oheň
byl
připraven
pro
vítán
ženicha
všechno
co
mám
čím
hoří
se
mým
světlem
co
mě
osvětluje
cestu
o
je
taky
umožňuje
přístup
k
bohu
to
je
pro
něho
a
ne
pro
mě
se
na
to
vlastně
okamžitě
soustavně
vracím.
Tím
že
už
s
tím
hospodařím
pro
pro
něho
tak
už
je
to
způsob
vracení
protože
já
si
to
nepomyslel
na
to
nepomýšlí
nebo
nemám
pomýšlet
na
to
abych
si
něco
nechal
zanech
čem
ví
jak
krutě
zacházel
s
těmi
do
si
pro
sebe
malinko
nechali
svatý
petr
ten
pět
to
dobře
pochopil
to
je
to
věc
to
byla
to
byl
komunismus
spravoval
smyslu
všechno
dát
neboť
to
byla
to
bylo
praktické
do
znění
toho
jak
pochopili
vše
krista
do
to
nepochopil
nedal
ten
ho
nepochopili
a
neměl
tady
co
pohledět.
No
ne
se
před
tváří
boží
nemohl
objevit
to
jako
tamten
že
se
styděl
tam
někde
ve
starém
zákoně
a
krize
se
že
tváří
boží
no
tak
byl
vyhnán
z
toho
stavu
ve
kterém
byl
dycky
význam
takový
okamžik
nesmí
nastat
jeli
jsem
ji
zlá
a
nejsem
schopen
hospodařit
tak
si
to
musím
přiznat
a
říci
teď
jsem
sláb
nejsem
schopen
při
nejlepší
vůli
a
předstoupit
touto
slabostí
přes
boha.
Text view •
Help