Waveform view
77-06B-Praha
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
proti
tomu
nic,
protože
kdyby
jste
vy
proti
tomu
měli
něco,
to
by
bylo
špatné.
To
je
jako
kdyby
při
tom
a
to
mělo
týká
jenom
tak
ještě
další
princip
že
tím
dalším
principem
je
nezainteresovanost
interes
česky
mít
zájem
nač
jako
kdybych
na
to
neměl
zájem
a
já
vás
pořád
mám
k
tomu
abyste
měli
zájem
třetí
deset
to
je
teďka
velice
obtížné
vám
světle
jak
to
myslím
a
já
si
pomohu
obdobami
teď
budete
mít
velikou
přednost
před
všemi
ostatními
vy
dva
protože
no
možná
že
protože.
M
bude
umíte
analogicky
myslet
jako
matematici
a
budete
muset
teďka
se
naučit
analogicky
myslet
je
tomu
tak
jako
když
třebas
rozeznáváme
bezstarostnost
na
jedné
straně
a
svatou
bezstarostnost
na
straně
druhé
obě
dvě
se
totálně
od
sebe
liší
totálně
čím
je
způsobená
bezstarostnost
člověka
který
není
poznalý
ani
flegmatičností
vlastnostmi
které
se
nehodí
na
duchovní
cestu
hořeli
nepoznalí
pro
něco
bylo
by
to
daleko
lepší
než
vy
se.
Starají
o
se
nestará
napočátku
protože
ježíš
kristus
to
tolik
měl
za
zlé
žáků
se
starají
ne
ten
nemůže
nikam
dojít
ten
prostředek
ze
začatku
ne
obrovskou
roli
později
pro
li
ztrácí
nebo
ji
dokonce
napřekážku
víte
já
si
myslím
předpokládám
tak
jsem
to
aspoň
ty
tom
koncentráku
že
až
na
toho
jana
na
toho
bartoloměje
všichni
ostatní
si
učedníci
ježíšovi
šli
přišli
i
petra
nevím
a
je
přišli
za
ním
jenom
proto
že
se
báli
konce
tak
čistě
světských
měli
starost
o
sebe
šlo
jim
o
ně
vůbec
si
nešlo
o
ježíši
jenom
věřili
podle
toho
co
viděli
že
dělá
že
on
je
převede
přes
ten
konec
světa
bez
pohrou.
Měla
že
voni
se
ocitnou
ve
věčným
životě
a
ostatní
všichni
ti
se
s
jeho
unese
zničí
všechno
bude
zničeno
a
to
bylo
rozhodující
že
za
ně
myšlenek
kdežto
svatý
jan
a
svatý
bartoloměj
nathanael
se
jmenuje
tam
původně
bartolěj
je
další
jeho
jmého
který
dostal
teprve
tak
tito
dva
mladíci
mimochodem
asi
dvcetiletí
byli
nejmladší
že
měl
za
sebou
bezvadný
život
než
poustevničení
po
boku
svatýho
jana
křtitele
bavili
jeho
žáci
ty
prostě
zřejmě
přešli
k
ježíši
na
doporučeni
toho
svatýho
jana
křitele
protože
se
ta
křitel
předtím
svědkem
pokřtění
ježíše
chápete
prvého
pokřtění
ježíše
po
jeho
vybojování
vítězného
zápasu.
Na
poušti
ježíš
teprve
potom
přijímal
své
žáky
své
učedníky
a
tak
je
velice
pravděpodobné
že
svatý
jan
mu
poslal
sve
nejlepší
svazky
ten
je
na
jejich
nejnadějnější
žáky
a
řekl
jim
míst
tam
je
pravésvětlo
a
za
vás
se
nebudu
muset
stydět
asi
tak
opravdu
se
za
oba
dva
za
nikoho
z
nich
nemusel
stydět
zatím
co
svatý
jan
nezemřel
nýbrž
násilnou
smrtí
zažívat
to
my
ten
zmizel
násilnou
smrtí
ze
světa
ale
přednášel
jak
víte
dobře
tyto
věci
v
indii
a
přednášet
křesťanství
v
indii
které
mělo
tak
starou
tradici
naboženskou
a
takhle
tolik
moudrosti
ve
své
tradici
to
byl
nejtěžší.
Úkol
který
mohl
ježíš
někomu
svěřit
to
nemohl
svěřit
nikomu
jinému
to
no
se
říct
ani
pavlovi
to
to
to
mohl
svěřit
jenom
mladičkému
nathanaelovi
s
otevřeným
srdcem
který
byl
schopen
velkoryse
se
postavit
po
bok
té
indické
moudsti
a
sekundovat
první
oponovat
na
druhou
roli
a
zřejmě
taky
tu
druhou
hry
ná
bezvadně
protože
jak
nám
dosvědčují
zprávy
o
jeho
působení
a
o
těch
máme
stavy
jenom
o
indů
a
mají
velikou
paměť
nikoliv
na
data
ale
na
události
v
tom
mají
velikou
pamět
a
ti
nám
říkají
ten
svatej
bartoloměj
to
byl
člověk
který
opravdu
se
choval
jako
náš
mudrc.
To
říct
a
na
druhé
straně
byl
tam
taky
tomáš
v
indii
jestli
z
vlastní
iniciativy
nebo
poslání
přímo
který
mě
poskytuju
a
ten
založil
jenom
malinkou
kolonii
která
ale
vydržela
takže
my
jsme
velice
vděční
tomu
že
vydržela
protže
ještě
svatý
františek
xaverský
bych
tam
přišel
někdy
se
sem
století
tak
se
s
těmito
tomášovci
setkal
v
indii
a
zjistil
jak
vlastně
ježíš
tehdy
učil
oni
se
dušovali
že
o
nic
nepřidali
a
nic
neubrali
k
tomu
co
je
to
máš
če
teď
jaký
je
rozdíl
mezi
svatou
a
obyčejnou
bezstarostností
proti
obyčejné
bezstarostnosti
jako
ježíš
měl
mnoho
výhrad
protože
byl
si
jist.
Že
je
to
lajdáctví
já
to
nebudu
dál
rozvádět
to
je
prostě
neobdělávání
pole
a
všechny
tyto
věci
které
tam
on
říkal
nechávání
ladem
neuži
nevyužívání
možností
to
to
co
vyčítal
velice
krutě
nad
pláčem
v
očích
jeruzalému
kdyby
věděl
že
teďka
přišla
tvoje
hodina
a
ze
svým
nechopil
jakou
lajdáckou
bezstarostnost
von
si
vůbec
nectil
a
nemohl
ji
hodnotit
jinak
než
odsouzením
ta
svatá
bezstarostnost
je
tedy
jak
vidíte
závislá
na
svatosti
chtěl
ježíš
od
tý
učedníků.
Aby
byli
svatě
bezstarostní
nese
sebe
asi
učednících
tak
to
oni
si
přeci
museli
být
vědomí
odpoví
no
okamžiku
chci
kus
smyslem
že
co
dělali
před
tím
nebylo
ve
schodě
s
tím
co
dělali
za
jeho
přítomnosti
že
jakmile
vstoupili
do
jeho
služeb
tak
řekl
nebo
do
společenství
s
ním
že
okamžitě
dělali
zázraky
okamžitě
převraceli
smysl
života
lidí
toto
nikdy
je
nenapadlo
vůbec
dělat
a
tomu
neměl
moc
čili
že
ta
moc
nebyla
vít
oni
si
svatost
které
byly
svědky
a
to
je
moc
to
světlo
té
odpově
vešlo
véda
věděti
taky
tak
svami
světlo
ano
tak
tu
svatost
věděli
že
nemají
svou
nýbrž
že.
Je
to
svatost
ježíšova
o
kterou
se
opírají
a
znějš
všechno
svatého
dělají
jestliže
najednou
vedle
této
svatosti
začli
být
starostliví
tak
to
znamená
že
se
vymykali
z
tohoto
vedení
starostlivého
člověka
ani
pán
bůh
nemůže
řídit
tak
mocen
není
čili
nezainteresovanost
se
musí
v
tomto
smyslu
brát
já
musím
všechno
brát
z
rukou
boží
a
moc
kterou
mám
mám
od
něho
a
nemusím
se
starat
kde
jí
vezmu
jsemli
postaven
před
úkol
který
na
který
mám
normální.
Po
dostalo
ze
matikářem
dejme
tomu
tak
nesmím
k
tomu
přistupovat
cením
těla
nýbrž
úkol
jako
úkol
od
boha
ke
kterému
jsem
zbaven
tím
jenom
tím
že
dneska
jsem
matikářem
přijel
rybářem
kdy
vás
je
taky
člověk
tím
že
jsem
prostě
člověkem
moje
lidství
mě
vybavuje
k
tomu
abych
mohl
být
nositelem
moci
boží
daleko
větší
míře
než
jak
jsem
toho
dosud
kam
a
ne
jak
to
pociťuju
zatím
ale
aby
se
to
mohlo
stát
nesmím
upadnout
nazpátek
do
starostlivosti
znamená
jak
to
udělám
jak
to
dopadne
tak
v
tom
přestalo
musím
do
toho
jít
jako
do
úkolu.
To
od
boha
všechno
musí
být
úkol
od
boha
to
tam
projde
sítem
rozumu
ten
nerozumné
že
si
nemohl
počít
boha
a
nemravné
věci
taky
né
řád
který
nám
do
ježíš
kristus
do
ruky
dispozic
a
ten
nepotřebuju
žádný
vnuknutí
to
je
mi
tady
dáno
to
vejce
tak
na
to
věřitele
toho
řádu
rozumně
poznáva
poznávanému
se
musím
říct
tak
podle
toho
řádu
se
musím
řídit
tak
nezainteresovanost
znamená
nebýt
zainteresován
natom
jak
to
dopadne
nebo
jestli
se
mi
to
podaří
nebo
co
z
toho
budu
mít
nýbrž
jenom
jestli
sloužím
bohu
jak
to
mohu
s
ní
sice
sloužím
bohu.
Jestli
si
to
tak
jenom
neprohlašuju
já
tomu
jenom
ze
začátku
né
později
to
se
tou
jiné
znaky
o
tom
souvisí
ale
se
lekat
ku
nemohu
to
ti
podle
jiného
znaku
než
že
jsem
ochoten
to
dělat
líp
než
kdybych
to
dělal
protoho
který
mě
zanikne
to
připravuju
třeba
říká
nebo
na
mě
chce
třebas
mámli
před
sebou
žáka
který
potřebuje
odemě
výklad
nějakého
pravidla
matematiského
tak
to
pro
mě
nesmí
být
žák
a
nýbrž
to
musí
být
pro
mě
vyslanec
od
boha
příležitost
aby
bohu
sloužil
abych
protože
mě
že
se
nemohu
stýkat
s
bohem
kam
se
jenom
s
člověkem
abych
na
měm
dokázal
jak
bych
jednal
kdyby
to
byl
bůh
rozumíte
mě
kdyby
tu
potřebu
měl
bůh.
Prosím
vás
to
je
obce
je
jenom
analogické
myšlení
tohteto
neboť
on
tam
říkal
o
těch
spasených
že
jsou
tí
kteří
udělali
nekomu
něco
dobrého
že
to
udělali
ježíš
tak
se
to
jenom
obrátil
rozumíte
to
udělaly
jemu
ačkoli
to
nepoznávali
že
to
dělali
sem
vy
to
nemusíte
poznávat
že
to
děláte
bohu
vy
to
musí
dělat
daleko
lépe
než
kdyby
se
to
dělali
by
to
byl
pouhý
žák
rozumíte
mi
a
to
pro
začátek
stačí
když
to
takhle
budete
dělat
tak
se
zachovaly
zainteresovanost
jinou
proti
který
ježíš
my
neměl
protože
on
říkal
hledejte
království
boží
to
byla
zainteresovanost
kterou
já
nemám
na
mysli
prti
které
já
nebojuju
já
mluvím
o
nezainteresovanosti
o
všechno
ostatní
jo
jo
já
nejsem
zainteresován
na
tom.
Jestli
třebas
budu
v
tom
nějaké
uspokojení
že
řeknu
teď
sto
udělal
dobře
nebo
špatně
nejsme
se
u
mě
oběví
tento
cit
emocionální
zažívá
věcí
tak
hned
tento
cit
obětuju
ne
já
nemůžu
takhle
to
už
je
další
kroky
to
nemohu
tady
vysvětlovat
to
by
nebylo
správné
ale
zkrátka
a
dobře
nezainteresovanost
znamená
neobracet
to
k
sobě
ty
účinky
mýbrž
je
obracet
k
bohu
to
znamená
nebo
sat
na
svém
byla
na
dělat
boží
že
ano
to
je
způsobem
že
z
počátku
dělám
je
to
navíc
co
bych
nedělal
by
to
sval
na
svém
a
to
místo
takhle
dělám
tak
potom
něco.
A
jsem
tomu
byl
schopen
přidat
já
tomu
a
přednost
co
mohu
ne
nějak
přebylo
mám
přidat
to
nemám
do
tady
dost
nějaké
mezi
toho
tam
přidám
co
mohu
aby
se
bylo
to
možná
ne
dokonalejší
i
to
takhle
dělám
tak
je
to
správně
pochopená
cesta
synové
si
no
a
já
se
pomocí
interpretace
dostanu
dostanu
k
vědomému
spojení
s
bohem
je
vám
bohužel
nemohu
líčit
teď
co
jsem
zažíval
v
tom
stezkou
šel
ve
koupila
o
té
televize
se
sem
ta
zainteresovanost
nezainteresovanost
má
se
nemůže
být
totalně
vesnice
to
nejde
ale
vždycky
poctivě
toho
musím
vložit
takovou
míru
nezainteresovanosti.
Že
on
tomu
a
takže
já
jsem
vám
řídil
jako
že
první
co
mohu
udělat
pro
mě
toho
se
tady
řekl
je
a
co
jsem
řekl
ovšem
jenom
mezi
řádky
že
ja
nekonám
příkaz
toho
kdo
mě
to
zdánlivě
dal
nýbrž
já
jenom
konám
příkaz
boží
rozumíte
kdybych
tohleto
nedělal
takto
na
sobě
vůbec
nepociťujete
jinak
co
tady
zažíváte
se
mnou
než
jako
obyčejné
řeči
a
nemožně
dyk
prostě
dělám
to
tak
abych
tam
vyčerpávájícím
způsobem
použil
veškerou
míru.
Jo
služby
bohu
a
protože
než
vám
vy
máte
dojem
asistovat
vezmu
jednoho
na
paškál
a
rozebíram
a
tak
máte
dojem
si
konkrétně
slouží
a
taky
tak
vyjadřuje
to
je
takový
as
menévr
já
když
chci
sloužit
jemu
tak
musím
velice
konkrétně
soužit
rozumíte
jakými
slovy
to
odívám
na
tom
nezáleží
ja
musím
vám
dát
jenom
pochopit
že
to
konkretní
počínání
když
na
nemyslete
si
že
ježíš
kristus
nesloužil
bohu
když
léčil
někoho
ze
slepoty
ale
konkrétně
léčil
slepotu
tím
de
schromnutí
jinde
odpuštění
si
a
tak
dále
to
bylo
kde
zapotřebí
na
zrak.
Si
mrtvých
konkrétně
konkrétní
úkol
zdolával
tak
já
vám
tady
chci
ukázat
na
těchto
případech
že
jsem
si
toho
vědom
že
musím
konkrétní
úkol
zdolávat
né
něják
rozplizle
pro
nikoho
že
to
musí
být
pro
vás
a
tím
je
to
pro
boha
že
si
se
mi
tady
od
boha
vy
jste
mě
já
to
přeženu
em
v
tomto
oděvu
já
vidím
ovšem
o
něho
odešel
to
jsou
vaše
těla
vaše
mysli
a
tak
dále
já
vidím
jenom
jeho
projev
ale
vy
jste
zaručeně
jeho
projevy
a
já
si
musím
nesmírně
vážit
když
vám
na
cti
utrhám
miloši
tohoto
projevu
božího
od
vám
v
tom
na
třebas
utrhám
to
vám
mysle
a.
Do
hlavy
to
bere
vaše
osobnost
je
oděvem
a
já
abyste
možno
k
ten
oděv
pasovali
už
tak
já
ho
strhávám
někdy
někdy
vás
zase
přiodívam
jo
jak
považuju
za
nutné
protože
někdy
kdyby
člověk
nepřioděl
ránu
ona
by
krvácela
rozumí
obvázat
a
někdy
kdyby
obvaz
nesňal
tak
by
zbytečně
způsobil
v
té
ráně
něco
to
by
nemělo
tam
třebas
nastat
já
si
pomáhám
taky
nějaký
možná
svatým
přirovnáním
ale
někdy
je
třeba
vystavit
člověka
votevřeně
třeba
světlu.
Vy
ho
před
světlem
zahalit
ne
a
tak
je
to
při
tom
mém
jednání
já
si
před
připadám
při
tomto
tady
dělám
jako
pomocník
velkého
lékaře
jako
instrumentář
rozumíte
tak
léčí
ne
on
uzdravuje
já
se
pokus
jak
se
pokouším
se
snažím
léčit
ale
vím
že
to
uzdravení
je
v
jeho
rukách
jedine
v
jeho
ka
ovšem
je
taky
v
rukách
vašich
přitom
si
spolupráce
no
člověk
nemá
být
blaží
devátý
horký
nebo
studený
to
je
odliv.
Toho
nového
si
to
studené
vy
taky
mohli
tomtoto
ježíš
hned
na
začátku
své
učitelské
kariéry
dal
příkaz
dal
totiž
příklad
takové
chaos
zabaleno
ti
pro
věc
svatý
jan
tam
poznává
že
už
proroci
o
tom
psali
že
bude
se
svalovat
touhou
po
čistotě
chrámu
božího
dolovat
čistota
v
touha
po
čistotě
ráno
božího
a
on
symbolicky
provedl
tuhletu
věc
málokdy
někoho
třískal
asi
nikdy
jinde
ne
ale
tam
ta
důtky
a
z
mlátil
a
vymlátil
z
chrámu
všechny
penězoměnce
Čili
tím
nám
jasně
ukázal
jak
tu
žhavost
docílit
že
je
to
touha
po
čistotě
díla
který
má
být
zasvěceno
jedině
bohu
a
bez
které
mentální
jednání
třeba
jeho
okrajové
oni
ty
učitelská
bylo
to
kartám
to
znamená
radovat
když
já
to
vě
bože
tohleto
tak
se
mě
zase
tamto
to
tady
to
není
to
je
to
není
způsob
který
by
někam
vedl
postavy
nesmí
být
ano
takže
on
ukázal
to
nejúčinnější
prostředkem
dalším
je
zásadní
odmítá
všeho
co
porušuje
čistotu
chrámu
tady
nevíte
že
chrámem.
Boží
k
té
a
du
boží
vás
přebývá
říkal
svatý
pavel
chovejte
se
tak
jako
kdybyste
byli
tímto
chrámem
to
je
vznešená
ta
ke
člověku
tedy
protože
když
já
člověku
vidím
tento
chrám
to
znamená
nejvyšší
možný
projev
říká
o
ženského
boha
tak
si
to
toho
tohoto
projevu
budu
vážit
nade
vše
a
to
to
mají
velice
zazl
indové
k
ježíši
že
jsem
nezastaví
za
je
to
stav
jenom
lidí
že
on
přiká
to
spise
učitelského
úřadu
a
při
tom
smyslu
svého
povolání
se
musel
všímat
jenom
lidí
z
toho
důvodu
že
jenom
člověk
může
se
spojit
vědomě
s
bohem
zvířata
nemohou.
Žili
těch
si
nevšímá
jenom
z
toho
důvodu
že
byl
tady
pro
člověka
poslán
a
člověku
sloužil
a
proto
tohoto
chrámu
vy
máme
vážit
více
než
čehokoliv
jiného
a
chtěl
bych
se
vám
přátelé
do
podobě
krátce
obuvi
tato
že
jsem
zapomněl
doma
dopise
mě
radovat
že
byl
váhavý
zel
na
které
jsem
měl
rozluštit
někdo
tam
se
k
tomu
to
rušení
vyhnout
kolego
marto
nepa
do
nýbrž
ve
chovat
se
kvůli
tak
by
brzo
stávat
osvěženi
se
sem
to
sebou
nevzal
a
nemohu
slíbit
ve
dovede
době
to
pracuji
protože
třebas
tím
času
momentě
dvanácti
hodinou
tu
a
nevím
do.
Že
učit
ale
jakmile
se
uvolněn
tak
to
ne
tomu
sednu
a
všechno
vyřídím
který
se
bohu
šk
tak
by
musíte
říct
že
doufám
že
to
co
si
přečetl
z
toho
spojení
mou
nesrazil
hřebínek
hlavy
nýbrž
naopak
ho
postavila
nohy
protože
já
to
tam
nemohl
by
se
li
tak
aby
to
člověka
jenom
podněcovali
nýbrž
se
sem
mluvit
do
sku
absolutně
k
tomu
asi
bude
vadit
protože
jsem
rozebíral
jednu
část
věcí
a
noze
byla
jsem
celé
celku
potom
od
vaším
dohoda
píši
toho
patrno
do
jaké
míry
sleví
z
toho
absolutního
povídání
nebo
z
toho
levnou
zařizování
na
to
jsem
zamontoval
do
tohoto
sílu.
Spojení
činnosti
ujišťuji
vás
že
píšu
pořád
o
oper
pryč
a
že
ale
to
nebudu
mít
čas
asi
předpisovat
na
stroji
a
tedy
to
ani
nedostanete
do
ruky
tak
si
buďte
zatím
buďte
tím
spokojeni
tím
to
máte
a
neměl
že
mi
to
za
zlé
protože
zatím
nemohu
více
udělat
na
vánoce
vám
přeju
hodně
daru
duchovního
a
ve
roku
stejnou
vemu
jenom
byste
to
antonínovi
říct
že
hrozně
vytírat
zrak
letím
bývaly
tomu
milostivě
protože
my
jsme
neska
měli
příležitost
srovnávat
tu
pavlíku
tady
tou
manou
kterou
tady
krmí
po
ní
tady
všemožně
a
na
druhé
straně
krmit
vy
tam
dopadli
a
vám
se
to
lidí
máte
poslat
do
prahy.
Všechny
recepty
tohoto
krmení
abyste
aby
je
taky
napodobovali
tak
ještě
jednou
vite
se
dobře
a
toti
se
rodiny
let
tak
jenom
bych
chtěl
by
přestali
s
těmi
různým
chorobami
já
je
dycky
znamená
že
tam
někdo
je
nemocen
u
nich
už
jako
je
to
doufám
vyčerpávající
a
že
začnou
být
zase
zdraví
čekám
že
je
při
setkání
mně
umím
všechny
nejlepším
zdraví
a
blahobytu
bolí
nevím
jestli
se
tam
dostanu
protože
nebudeme
mít
po
letí
prázdní
nebo
jaro
prázdniny
od
třináctého
do
devatenáctého
března
by
je
budete
mít
patrně
jindy
a
já
si
budu
muset
protože
jsem
se
to
nebyl
té
rozumíte
zadrží
nebo
moc
jít.
Toto
považovat
protože
se
nemohu
na
delší
dobu
ulejvat
od
těch
kubánci
mezi
tady
přešla
donesl
se
uli
ne
nějaký
den
dovršení
ty
tak
to
bude
moc
hrozí
mně
ta
tím
jen
hrozí
že
tady
budou
půl
roku
a
tak
to
je
téměř
to
takže
půdou
mě
neuvidíte
nemohu
do
té
říct
opravdu
protože
toto
nedělej
mám
volno
mohu
pro
těle
ty
vás
někam
do
prahy
se
cesta
vzdálená
ve
sto
pro
mě
je
cesta
do
prahy
velice
blízkou
cestou
a
mohu
ji
atomová
nikoliv
sice
kok
to
ono
to
tramvají
z
jedné
strany
prahy
na
druhou
trvá
déle
než
mě
rychlý
ke
studni
do
prahy
je
to
tak
takže
plně
postatě
tam
se
před
dnešním
prahy
víc
než
strašný
se
před
města
třebas
pobili
ano
to
je
do
slov
asi
dvě
hodiny
základy
se
plně
do
prahy
tak
se
tam
nedočetl.
A
tak
ale
řeknu
že
od
vždy
za
ředním
účelem
nechám
pomohu
dělat
tou
trest
priori
pou
chy
ukazovat
do
to
taky
ne
a
od
vědu
se
na
nějaký
den
podívat
se
boty
režim
nikomu
nic
nelíbí
nějaké
tady
slibuju
nikomu
necítíme
svýho
mořem
postavil
nevěda
oni
mají
hroznou
slávu
že
měl
kou
že
úloha
to
tam
budou
vystavovali
přídetak
my
se
tam.
Je
mu
pří
podivu
hlavě
tak
na
tom
velice
záleží
abychom
jakou
hlavu
tak
to
víte
to
jako
mě
jako
duchovní
člověku
velice
dát
na
tom
bych
na
tom
dneska
neopustili
je
zařízeno
tedy
si
drží
to
rozli
to
nábytek
na
nerozeznal
snítky
pod
staré.
On
byl
tam
pokud
byl
tam
při
už
a
ne
nařízeno
ne
to
u
toho
rybníku
to
vadí
to
ne
a
on
ticha
on
nevím
to
tím
dělali
já
vím
že
byli
rozpaky
na
tom
potom
vodou
ty
mysli
předpisovali
to
nepodal
nebo
si
tam
nechali
a
já
mám
dem
že
toho
to
eště
nevědí
co
s
tím
že
tam
stává
mám
dojem
kdyby
to
a
nabýdli
nějakýho
brňani
tak
potom
spočíst
napadlo
nabyli
tak
už
to
je
dávno
poženeme
se
někomu
třeba
vzdát.
Celý
ser
já
snů
se
stejnou
tématu
například
číselnou
a
když
jestliže
tato
téma
ti
ka
kdysi
začla
a
byla
vysvětlena
a
není
není
k
další
dalšímu
rušení
žádný
návod
tak
já
bych
chtěl
k
tomu
říct
tohleto
třebas
objevují
se
tam
čísla
bere
mají
už
deseti
součást
dřív
nebylo
a
la
čísla
celá
na
potýkam
se
ověřujete
měl
by
si
ho
žák
a
po
tím
za
tím
ještě
další
císaři
dokonce
to
znamená
to
je
číselnou
vedení
jaksi
točí
slo
celé
představujete
symbolice
obecnou
cestu
kdežto
to
ze
to
za
ten
ho
čárku
to
představuje
osobní
zabil.
A
víte
se
a
teď
kdyby
se
člověk
dověděl
co
to
znamená
tak
řehole
toho
možnosti
pochopitelně
ale
protože
jsem
to
vzdálený
šel
tak
je
tady
téměř
místo
že
nejde
o
dlouhodobý
vedení
nýbrž
je
o
krátkou
dobré
vedení
a
to
a
jestliže
přitom
není
nikoho
kdo
by
to
vysvětlil
tak
je
také
z
toho
zřejmou
nejde
o
to
aby
člověk
věděl
toto
znamená
nýbrž
aby
se
té
síle
té
milosti
která
to
obsaženo
dovedl
vy
staví
totiž
mystický
myslíme
že
je
nejlepší
vědět
co
mě
čeká
nebo
co
mám
dělat
nebo
jak
dosáhnout
úspěch
to
ale
na
této
cestě
málokdy
platí.
Protože
ten
kdo
to
věděl
to
je
někdo
jiný
než
ten
který
se
podle
toho
řídí
kdyby
byli
totiž
žáci
ježíšovi
věděli
plným
okamžiku
když
k
němu
přišli
učedníci
jak
to
s
tím
dopadne
na
kříži
tak
by
těžká
ho
byli
následovali
ono
bylo
dobré
že
to
nevěděli
že
si
to
představovali
na
se
velice
laskavě
že
to
pro
lineárně
nahoru
dokonce
si
přestávali
že
bude
konečně
ta
a
že
oni
v
tom
konci
světa
přijdou
toho
dobře
že
ho
spasen
ani
to
není
získání
bylo
že
tou
milostí
že
přitom
že
například
dejme
tomu
oni
ačkoli
byli
obyčejnými
rybáři
okamžitě
mohli
dělat
zázraky
viděl
jistě
že
to
jeho
silou
potom
není
pocit
tak.
Tohleto
bylo
rozhodující
a
teď
mě
třeba
si
že
člověk
je
takhle
veden
na
kapitolu
symbolikou
všimnou
jestli
něco
v
tom
lidském
životě
se
změnil
se
tam
to
přerostl
nebo
jestli
někteří
něčeho
bylo
třeba
lidského
já
nebo
tak
neboť
v
tom
snu
není
důležitější
že
se
to
vysvětlí
slovně
a
dokonce
nebezpečný
že
kdyby
se
to
slovně
vysvětlit
že
by
se
to
třeba
ani
nebylo
možno
třeba
nebo
že
by
to
že
by
to
člověk
pochoval
že
by
se
tím
to
to
si
je
neřídil
z
toho
vypadne
nebezpečí
se
mohl
by
se
to
stát
kdežto
když
se
to
nedovím
tak
se
nic
nebere
na
té
milosti
která
na
to
byla
nabalena
lépe
řečeno
ono
se
tím
rozvíjela
milost
tím
že
probíhá
nějaký
dej
jednám
já
si
to
my
tady
žijeme.
Tak
tím
se
odbavuje
to
je
věčnosti
pro
nás
život
ten
náš
život
by
nebyl
schopen
jestli
si
z
toho
va
ani
chvilinku
kdyby
se
odtamtud
pořád
ne
rozvíjel
kdyby
ten
proces
tvůrčí
boží
pořád
nepokračoval
kdybychom
nebyli
pořád
tvoření
pro
každý
den
to
každou
přecito
nou
vytváření
my
opravdu
jsme
živi
z
toho
jaká
milost
nás
potká
a
jakmile
by
nás
míra
tak
umíráme
ano
nemůžeme
bez
toho
být
živi
existence
boží
v
něho
všechno
bereme
a
tak
to
těch
snů
do
také
prase
ti
této
tady
proto
aby
nás
na
dáli
milostí
kterou
bychom
normálně
nebyli
scho.
Na
sebe
asimilovat
mě
kdybyste
taková
série
půda
tak
bych
to
považoval
za
napomenutí
že
nerealizoval
to
původní
číslo
té
éry
kterým
to
začlo
protože
je
to
asi
situace
že
já
musím
být
ustavičně
znovu
nějak
tím
je
tím
milosti
podněcováno
je
to
to
zlého
není
sem
prostě
za
ta
milost
je
to
vedení
tady
je
ale
jestliže
se
to
děje
pořád
na
úrovni
vů
tak
já
bych
v
tom
osobně
viděl
napomenutí
protože
ona
by
se
to
mělo
přesunout
do
oblasti
vědomí.
Když
mně
například
kdyby
se
zdál
sen
takového
obsahu
tak
první
co
by
mě
napadlo
čím
jsem
se
provinil
to
je
zásada
řešení
každého
smějete
bych
a
to
nepřišel
k
se
mě
asi
za
další
ten
to
že
se
a
zdá
byste
mi
tak
dlouho
až
bych
tu
milost
převedl
do
běžného
vědomí
dyby
tupou
uměl
pnapravit
že
bych
konečně
si
to
nepotřeboval
nechat
zdát
nýbrž
že
bych
do
toho
plul
do
té
situace
která
se
mi
těmi
smy
tráva
já
to
jsem
zásadně
proti
soustavu
vedení
s
nímž
je
že
to
moje
osobní
zaujetí
proti
to
možná
že
to
nemá
být
a
já
jsem
přesvědčen
na
mnoha
marnotratnovství
kteří
po
celý
život
byli
vede
nimi
ale
dá
se
vůbec
nedostali
protože
si
to
dali
líbit
ne.
A
vo
dělali
z
toho
jenom
ti
du
se
přijde
se
těší
a
další
sem
a
že
se
o
to
byl
napovězeno
naštěstí
tomu
mocněji
takže
tolik
neudělal
a
kdyby
to
byli
tomu
rozuměli
tak
se
dopouštěli
věci
si
byli
se
v
tom
shlídli
že
věřit
jak
jsem
nahlédl
do
těch
svých
s
to
jsou
velice
návodné
případy
jenomže
v
době
kdy
mě
to
došlo
už
bylo
pozice
že
to
jsou
její
poukaz
na
dvou
denní
nebo
denní
poukaz
co
se
má
dalšího
počít
a
jestli
to
neuděláš
tak
prostě
jenom
se
tě
otevírají
dveře
někam
to
je
potom
jedno
dis
tomu
nerozumí
co
dělá
hlavním
že
si
vědom
že
tu
milost
tady
máš
a
že
z
ní
žije
když
by
byl
si
vědom
toho
co
to
znamená.
Tak
každý
výklad
který
bych
já
podal
například
kdyby
jednostranný
že
by
daleko
jedno
straně
s
než
to
vedení
samotnou
milosti
já
si
já
vím
když
například
přiblížím
ke
svému
snu
před
mnoha
mnoha
lety
pro
žitému
jak
si
ho
dneska
vysvětlím
jinak
jako
asi
když
se
to
třebas
ty
moje
román
tak
si
to
zase
vysvětlit
se
jinak
než
předtím
nebo
vidí
tam
něco
nového
ne
tak
já
taky
v
tom
viděl
úplně
snového
a
říct
říkám
si
jak
jsem
tehdy
nevěděl
že
to
je
vedení
k
tomu
a
k
tomu
abych
to
byl
býval
udělal
ale
kdybych
to
byl
býval
udělal
tak
to
mělo
obyčejně
neblahé
následky
protože
ten
ten
je
tady
proto
nevysvětlil
jestli
je
to
viděli
nějakou
záhad
že
to
tak
má
být
že
totiž
kdyby
měl
být
vysvětlit
jak
k
tomu
mám
klíč
zrovna
jako
třebas
ten
základní
sem
se
vzdal
tak
zrovna
letli
já
sem
tam
přišel
aby
to
měl
by
světle
ne
a
ty
další
kupodivu.
Že
má
ti
koho
a
tam
si
to
nevysvětlují
nebo
já
nevím
to
nějak
vysvětluje
asi
ne
cit
vším
pořádku
neber
to
tragicky
ale
až
se
jednou
dostali
do
opakoval
tak
já
to
mezi
tím
a
odít
sedneme
na
pole
velmi
to
jako
minulost
jako
milost
ten
přešla
a
budeme
si
říkat
čím
to
asi
bylo
jo
budeme
se
dohadovat
to
se
budeme
jenom
dohadovat
vono
by
bylo
dobře
si
k
tomu
snu
tak
ten
mě
to
stalo
mezi
tím
napsat
události
které
nebyly
normální
které
zatím
snem
nebo
předtím
snem
předcházeli
tím
byste
člověk
sám
dostal
na
úroveň
výkladové
asi
o
těch
mám
dojem
že
vy
jako
míříte
já
má
jsem
mýlím
že
my
ste
zatím
k
tomu
abyste.
Nastoupili
cestu
lásky
k
bohu
protože
když
někoho
miluju
tak
na
něho
myslím
né
asi
tak
nějak
ovšem
já
nevím
jestli
si
přečtli
právě
to
co
jsem
napsal
misku
koncentraci
v
tom
spisu
anebo
jestli
jsem
to
řekl
špatně
ale
já
si
jak
to
děláte
absolutně
nesouhlasím
prosím
vás
já
si
to
chcete
mě
to
jedno
a
já
si
na
jenom
říkám
já
vám
říkám
vysvětlím
prostě
nesouhlasí
ano
my
musíme
zásadně
rozeznávat
jakým
způsobem
se
dosahuje
na
této
duchovní
cestě
řekni
způsobem
se
dosahuje
běžném
životě
to
jsou
dva
velkého
víry
v
tomto
běžném
životě
ve
kterém
žijeme
dosahuje
dostaneme
něco
tím
že
něco
dělám
Se
snažím
se
toho
zmocnit
snažím
to
vyřešit
snažím
to
dokázat
se
a
nevadí
že
má
v
tom
nějaký
uspokojení
a
že
vám
to
třebas
užitek
čili
to
je
takové
kri
kterým
se
ubírá
konání
a
myšlení
v
tomto
světě
já
myslím
že
nikdo
z
nás
jak
já
tak
vy
v
tomto
světě
neděláme
práci
jenom
z
toho
důvodu
abychom
dělali
nýbrž
že
na
to
přináší
určité
spokojení
že
jsme
pro
to
třeba
nějak
školení
a
proto
to
děláme
a
tak
víme
není
míře
že
vám
to
něco
vynáší
nemyslí
mi
jenom
peníze
a
musím
kromě
tou
uspokojení
také
řek
bych
že
nám
to
přináší
či
tou
místo
tu
že
tom
světě
k
něčemu
ten
protože
je
za
tím
nedokážu
dělat
nic.
Jiného
to
by
mě
zajistil
to
mně
dalo
jistotu
podobnou
já
kdybych
dělal
něco
co
by
třeba
bylo
jenom
myšlení
na
voják
který
se
prvně
říkáte
tak
bych
neměl
dojem
že
ten
se
zhostil
svých
úkolů
v
tomto
světě
dobře
protože
bych
zanedbával
třeba
jestli
světské
a
to
není
správné
to
bych
nebyl
na
poli
vy
nepo
nepochopil
se
to
smysl
lidského
života
já
nesmím
zanedbávat
kou
činnost
pochopitelně
tak
prosím
bylo
by
dobře
si
říct
jednu
věc
to
je
toto
dosahování
duchovním
světě
jestliže
toto
mám
nějak
vyřešit
tak
já
se
s
vašim
dovolenim
obrátim
na
velice
dobrého
myslitele
a
tím
je
martin
buber
martin
buber
je
filozof.
Původem
žit
který
žil
v
německu
potom
za
války
ve
spojitosti
velký
protože
se
mu
to
vysvěl
jako
žit
že
by
za
jedla
a
tam
nevydržel
a
tento
martin
buber
napsal
filozofii
jejíž
hlavní
podstata
je
v
češtině
přeloženo
je
to
spis
já
a
ty
a
ten
si
ten
významné
dílo
já
ovšem
jsem
si
vědom
toho
že
to
saleskýho
z
než
to
my
znás
já
nevím
to
moh
mluvit
a
všechny
ty
nás
nikdo
to
to
se
nejsme
vidět
filozofický
tak
já
se
zatím
ho
věky
psal
snažím
poučovat
poučování
to
jiného
než
ta
logicky
spis
toho
ne
mi
nedělal
ne
nezdá
být
správné
ne
postavení.
A
tak
tento
martin
buber
který
to
tak
si
to
dycky
podával
že
možná
že
z
toho
nevybere
te
to
co
já
vám
teď
řeknu
já
jsem
totiž
poslouchal
které
vyz
při
tu
jeho
letech
takovou
vzpomínku
tak....
Text view •
Help