Waveform view
prevzate-kotouc-80-10AB
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Ono
je
třeba
abychom
byli
opuštěni
abychom
umřeli
vnitřně
ano
takže
když
já
jsem
tam
potom
devíti
let
modlení
za
jedno
jediné
když
jsem
za
jedno
jediné
se
modlil
a
potom
jsem
byl
opuštěn
jsem
se
omylem
domníval
že
jsem
byl
opuštěn
mýlil
jsem
se
na
tom
nezáleží
když
si
tady
někdo
z
vás
myslí
že
nikam
se
nedohrabal
že
je
opuštěn
na
tom
nezáleží
přátelé
to
je
omyl
jestliže
máte
dobrou
vůli
to
je
omyl
ale
vy
si
počínáte
zatím
magicky
a
proto
se
nespojíte
s
bohem
vy
ste
te
uchopit
a
to
se
nedá
a
této
cestě
tam
se
nic
pochopit.
Nedá
tak
o
jde
o
celou
řadu
omylu
jak
vidíte
ještě
bych
o
vyjmenovat
víc
není
třeba
že
bych
to
komplikoval
tyto
dva
omyly
jsou
ty
hlavní
ale
buďte
bez
toho
si
když
jdete
za
tím
jediným
a
účinek
se
dostaví
ale
tím
záhadné
způsobem
že
prostředek
ve
kterých
se
doufal
že
vás
tam
dovede
a
na
který
vám
třebas
pán
bůh
kázal
že
je
ten
pravý
prostředek
ten
vás
tam
nedovede
tak
přímočaře
jak
se
to
byl
spaloval
nýbrž
tím
že
ho
nebudete
moci
použít
vás
tam
dovede
já
se
už
nemohl
to
toho
prostředku
modliteb
ho
použít
to
se
nemohl
modlit
o
tu
lásku
k
bohu
především
protože
jsem
my
projevovalo
že
miluju
sebe
víc.
A
tak
jsem
si
potom
cítil
a
hodna
umřít
zahynout
by
bohem
opuštěn
stalo
se
to
všechno
situace
se
vyvodila
tak
že
to
tak
vypadl
a
tou
chvílí
tady
bohu
znovu
byl
a
ta
spása
se
tedy
přiblížil
že
jo
prosim
vás
něte
na
na
vědomí
že
i
při
modlitbě
třeba
tě
na
jednom
místě
i
při
té
magické
tomu
říkám
to
znamená
zformulované
je
třeba
na
jednom
místě
popad
nejen
na
mnoha
místech.
A
jestliže
je
to
třebas
otčenáš
přestože
tam
mnoho
různých
proseb
tak
je
to
pořád
na
jednom
místě
pokud
je
zachována
hierarchie
hodnot
které
tam
naznačeno
pokud
opravdu
mě
nejvíc
záleží
na
tom
přijď
království
tvé
jak
to
je
na
začátku
a
na
tom
že
jsem
synem
jeho
otce
a
čím
dál
tím
méně
na
tom
ostatním
nebo
to
druh
nebo
jinak
řečeno
to
druhé
podřizuji
tomu
první
pak
je
to
řád
hodnot
ve
kterém
neni
chyby
a
hodnotu
musí
až
k
těm
nejnižším
stupněm
ty
nesmí
vynechán
že
by
kdyby
byli
vynechán
a
nechali
napospas
živu
bych
tak
řekl
to
znamená
naší
lidské
přirozenosti
tak
by
nám
tím
že
by
zahálel
překážely
oni
by
lou
on
by
nás
odváděl
my
musíme
vědět
o
nich
co
s
nimi
ano
to
znamená
ste
li
sobci
muže
také
vědět
co
se
svým
sobectvím
jak
ho
zaujmout
chléb
náš
vezdejší
dej
nám
dnes
ano.
Prosit
za
někoho
konkrétně
je
výborné
prosím
se
za
více
lidí
a
všeobecně
za
všechny
lidi
je
dobré
ještě
lepší
a
prosí
ti
za
nikoho
ne
prostě
za
nikoho
nejlepší
tak
já
si
dovolím
tohleto
vysvětlit
jak
to
myslel
protože
toto
prosit
za
nikoho
už
je
modlit
v
duchu
astra.
Dokud
se
člověk
modlí
za
někoho
konkrétně
například
za
sebe
za
svou
spásu
tak
to
ještě
není
ruku
a
pravdě
když
se
mluví
za
více
lidí
ještě
to
není
v
duchu
a
v
pravdě
protože
pořád
napovídá
pánu
bohu
co
má
dělat
jako
by
byl
takový
hlupák
že
bych
já
to
mohl
uměl
líp
než
on
a
musel
mu
radit
prosím
tě
udělej
tamto
nedělej
tamto
zas
mě
nebo
jak
to
takovýho
to
vůbec
mu
není
třeba
na
povídat
když
se
člověk
potom
ocitne
na
druhém
břehu
tak
se
přesvědčí
že
nikdo
netoužil
víc
než
on.
A
že
já
eště
moje
touha
byla
pouhou
o
vědou
jeho
touhy
po
mě
rozumíš
až
jsem
při
až
tě
to
nebude
vhod
až
tě
to
nebude
to
nebude
se
rozumět
ten
proto
mohl
radit
eckhart
že
prosit
za
nikoho
je
to
nejlepší
jelikož
když
já
konkrétně
prosím
tak
svou
trousí
formuluj
to
říkáš
správně
s
tím
spokojen
to
že
si
ji
formuloval
ale
nedosahuju
ničeho
které
se
o
ani
pravého
ducha
modlit
protože
nevystihují
co
bůh
ode
mě
chce.
A
bůh
ode
mě
chce
abychom
byl
odevzdán
a
ne
abych
ho
prostřed
je
možno
být
mu
odevzdán
prosbou
eckharta
že
ano
protože
ho
neříká
buď
mu
odevzdá
a
to
je
nejlepší
prosba
říká
pro
se
za
nikoho
si
vnitř
proto
je
ohromný
machr
je
graduovaní
jenomže
bezohledný
při
tom
to
je
tak
bez
ohledu
jako
skvělý
čili
on
říká
teďka
teďka
by
to
bylo
nesrozumitelné
od
teďka
ale
já
to
udělám
to
zlomení
tím
že
ukážu
na
ten
příklad
toho
s
osmnáct
ho
roku
co
to
byla
touha
stát
se
při
jeho
věcem
to
byla
konkrétní
touha
neprotřel
jsem
pána
boha
o
to
a
mění
aby
jež
udělal
že
se
na
něj
nevěřil
když
mě
vyrazili
s
tý
školy
kde
jsem
to
případně
vědy
studoval
tak
jsem
v
tom
pokračoval
v
tom
studiu
muzeu
zemské
vědecké
knihovny
tam
jsem
se
brzo
ocitl
situaci
které
jsem
byl
přesvědčen
že
nikam
nevede.
Že
mně
schází
soustavnost
toho
vedení
toho
učitele
který
mě
ukazoval
do
to
musíš
trvat
takle
takhle
to
věda
musí
být
prostě
soustavná
a
ne
se
chopit
nějaký
knížky
ale
něco
odněkud
vyčíst
a
se
voni
hodinou
tak
to
nejde
že
jo
to
není
vědecké
já
jsem
poznal
nevědecký
svého
počínání
a
zároveň
nemožnosti
to
způsobem
se
stát
přírodovědcem
povoláním
nebudu
ale
že
prostě
co
není
zkáze
mě
někdo
do
mě
vedl
a
tak
jsem
tam
sice
chodil
pořád
dál
ale
čím
dál
jsem
se
vzdával
toho.
Poznal
jsem
že
to
není
kvalitní
a
dával
jsem
se
té
kvality
a
tím
se
vzdával
celého
toho
dříve
navozeno
systému
jako
napodobitelné
ho
ne
opakovatelného
ne
prodlužovat
temného
mými
silami
mými
silami
to
dál
kupředu
nešlo
že
já
toužím
po
něčem
konkrétně
a
vyjadřuju
toho
formuluji
to
tak
je
to
mými
silami
nese
ná
prosba
nebo
tužba
ale
teď
už
moje
síly
na
to
nestačili
na
zvanému
věta
pomalu
tak
jsem
rezignoval
na
vlastní
síly.
Jiných
sil
nebylo
doby
mně
pomohl
jimi
kupředu
v
těch
přírodních
vědách
tak
jsem
tím
fakticky
rezignoval
fakticky
rezignoval
na
veškerý
pokrok
přírodních
vědách
ale
přírodní
vědy
se
mi
nepřestával
líbit
do
těch
sem
byl
pořád
zamilován
jenom
že
jejich
oblast
se
mi
ztrácel
a
neohlédlo
je
to
pochopitelné
pořád
dál
no
čili
jaký
druh
touhy
zůstal.
Zůstalo
zalíbení
v
přírodě
vědách
neuskutečnitelné
lidskými
silami
a
toto
zalíbení
nakonec
vedlo
tichému
klidné
mu
nikoliv
už
po
dráždění
mu
zalíbení
já
jsem
prostě
chodil
do
muzea
studoval
jsem
dál
jako
se
zabývá
někdo
něčím
co
má
rád
ale
už
ne
proto
aby
z
toho
něco
měl
nýbrž
proto
že
to
má
rád
že
je
mu
přitom
to
ře
jednoho
dne.
Na
tomtéž
ní
stě
za
okolností
které
jsem
líčil
jinde
a
tedy
já
tady
nemyslel
neopakoval
ten
si
poprvně
v
tom
musel
otevřel
knížku
která
nebyla
přírodovědecké
ho
obsah
která
byla
doporučen
jenom
nadpis
jedné
knížky
u
těch
šup
ke
kterým
jsem
chodil
na
klade
byla
bhagavadgíta
na
stole
přeložil
karel
manipura
badat
píseň
o
boží
já
jsem
vám
říkal
k
tomu
se
neměl
vůbec
žádné
žádné
si
vztahy
jenom
jsem
se
hrozně
divil
že
mohou
lidi
tak
věční
jako
jsou
šuchmy
kteří
se
hádali
pro
se
manželství
nebyli
spousta
jak
mohou
číst
píseň
o
božství
a
jak
to
vůbec
normální
člověk
ne
neby
si
nejvyšším
tý
nepatři
čí
do
kláštera
plače
i
ten
považoval
za
lidi
nenormální
jak
to
může
vůbec
číst
co
na
tom
mohou
nacházet.
Tak
s
pouhé
zvědavosti
které
si
přírodní
věda
se
pouhé
zvědavosti
sem
přibil
knížku
která
tam
od
manipura
byla
aby
se
přesvědčil
to
je
že
takový
lidé
které
je
považuju
za
normálně
lidské
v
tom
mohou
číst
a
já
jsem
si
v
té
knížce
malinká
knížka
osobní
vliv
a
jak
ho
užívat
o
to
asi
jenom
čtyřicet
stránek
více
řešíte
brouku
formátu
a
pět
to
nebyl
vůbec
normální
vaš
čtyři
nebo
proč
je
pět
ne
až
ty
šest
malinké
ti
noty
co
jsou
na
na
slovíčka
takový
tam
a
prana.
A
šest
nevázané
to
bylo
na
tudletu
malinké
tato
krajní
vidíte
si
tu
této
bylo
to
bílé
tady
v
tom
tak
jsem
to
otevřeno
naše
se
tam
tu
větu
to
je
jsem
vám
často
už
vykládal
že
smyslem
lidského
života
je
spojit
se
s
bohem
toto
říkám
se
jimi
způsobu
kráse
vědomě
se
s
ním
spojit
a
ne
stopy
pod
žít
nebo
dělat
co
dělat
jiného
třebas
ty
přírodní
vědy
to
tam
už
nebylo
na
se
z
toho
pochopil.
Že
bych
nikdy
byl
v
těch
přírodních
vědách
našel
uspokojení
které
najdu
v
tom
že
s
tím
bohem
setkám
říká
a
a
to
je
ten
pravý
cíl
který
já
vlastně
hledám
já
jsem
v
tom
poznal
v
tom
svým
minulém
hledání
toto
hledání
to
takhle
definoval
pochopitelně
ale
bylo
tomu
tak
organicky
jsem
přešel
na
tento
cíl
ale
takovou
dokonalosti
že
jsem
přestal
myslet
na
sebe
že
mě
někdo
zajel
který
si
mě
vzal
pro
sebe
takže
to
jsem
poznal
co
je
to
poprvně
modlit
se
v
duchu
a
v
pravdě.
Nepřál
jsem
si
nic
z
toho
co
v
té
dítě
bylo
dokud
si
totiž
člověk
pro
sebe
něco
přeje
nebo
pro
někoho
jiného
tak
se
nemodlí
v
duchu
a
v
pravdě
dostane
muslim
jenom
čista
touha
patřit
pravdě
patřit
věčnému
životu
rozumíš
když
jí
pro
něj
tak
pak
už
se
modlí
za
nikoho
protože
ten
který
bude
tomu
bohu
patřit
to
je
přesně
ten
který
vyšel
z
rukou
božích
než
byl
zboříš
než
byl
stvořen.
Ten
tam
u
něho
byl
tak
teprve
sestoupilo
tohoto
stvoření
jsme
tím
člověkem
který
byl
dříve
letech
no
bylo
stvořeno
se
z
to
momentu
setká
tam
vystihne
právě
správně
toho
pravého
ducha
to
je
své
modlitby
a
protože
setká
s
tímto
člověkem
který
byl
dříve
než
všechno
bylo
stvořeno
setká
se
taky
s
bohem
samozřejmě
ten
člověk
se
kterým
se
váš
v
tomto
momentu
nemá
ještě
tvar
nemá
formu
není
vyjádřit
ten
žádným
slovem
žádnou
formulaci
ale
nevadí.
O
to
je
ten
zážitek
čiší
protože
všechno
co
potom
následovalo
považuje
za
méně
důležité
pro
sebe
pro
tu
chvíli
než
to
co
právě
v
té
chvíli
zažíváš
ten
stav
před
zrozením
tak
si
pronikl
do
pravého
ducha
modlitby
neboť
pravý
dost
modlitby
je
u
boha
já
jsem
síla
koncentrační
říká
krišna
to
znamená
já
se
fakticky
správně
modlitbě
ty
to
z
toho
si
buď
člověče
vědomí
já
jsem
jasnost
jis
kri
o
ha
tak
dále
a
tak
dále
říká
on
na
tohleto
je
za
tím
jenom
na
držení
že
ano.
Ale
chtěl
jsem
tím
říci
že
člověk
se
modlí
v
duchu
a
v
pravdě
tehdy
zase
řeknu
když
se
dá
ne
s
touhou
po
bohu
a
nepředpisuje
k
bohu
nic
jenom
že
mu
chce
patřit
takže
ať
vyslovuje
jakoukoliv
prosbu
tam
konkrétně
formuluje
tam
ještě
se
nemodlí
v
duchu
a
v
pravdě
ale
když
není
vyslyšen
což
je
v
nejlepším
pořádku
a
zůstane
mu
ještě
ta
touha
kterou
před
tím
formuloval.
Tak
tady
začíná
ta
pravá
modlitba
v
duchu
opravy
tady
naší
tak
je
to
touha
už
neformuloval
ná
ale
je
to
touha
a
touha
o
to
čistí
že
to
čistý
duch
neomalený
nějakým
tvorem
nějakou
formou
nějakým
slovem
je
to
člověk
před
stvořením
člověk
ještě
nestvořený
a
tam
je
taky
bůh
neboť
tam
jednota
v
tom
nestvořeném
a
proto
v
tomto
pravém
duchu
modlitby
se
člověk
s
bohem
setkávám
tam
se
jako
nic
znamená
čím
je
člověk
zde
na
světě
tady
zase
tě
je
formulací
po
všech
stránkách
zformoval
protože
se
postaral
tvaru
po
stránce
myšlení
po
stránce
vůle
po
stránce
citů
po
stránce
vnímání
po
stránce
vědomí
je
pochování.
A
tak
je
něčím
a
v
tomto
stavu
modlitby
nic
z
této
formulace
nemá
on
je
nechovám
ale
je
tou
touhou
samo
ano
se
to
si
to
doplnit
dalšího
řeknu
než
to
slovo
nešení
a
tam
musíme
aby
byl
srozumitelný
než
začal
tvořit
musel
si
to
schvalovat
hlavě
musel
si
říct
co
to
bude
a
k
čemu
to
bude
přip
se
do
toho
pustil
si
vás
mu
to
že
si
to
von
zformoval.
To
ještě
neznamená
že
to
mělo
konkrétní
podobu
to
byla
vlastně
touha
po
stvoření
touha
po
tvoření
jako
asi
člověk
který
by
chtěl
vkládat
nějakou
skladbě
by
byl
nadšen
nějakým
motýlem
a
nemohl
by
se
ho
zbavit
ten
mocí
v
by
nebyl
na
papíru
eště
ale
k
tomu
hmotu
by
se
přidával
celý
oře.
Až
by
to
tě
s
takovou
jistotou
hrálo
v
tom
člověku
že
by
nemohl
ne
sednout
papíru
ale
napsat
to
klavíru
a
předvést
si
to
aspoň
zhruba
o
tom
je
třeba
další
disciplína
vůči
disciplína
aby
se
tohleto
stalo
čili
ten
bůh
který
to
takhle
měl
v
hlavě
promiňte
že
tak
mluvil
lidově
ten
ještě
nezačal
s
tou
tvůrčí
disciplínou
tento
nechal
v
sobě
nějakým
způsobem
narůstat
věci
narůstají
tam
kde
není
ještě
forma
a
potom
teprve
se
zhmotnilo
potom
teprve
dostávají
formu
to
mně
třeba
učí
iniciativy
a
tvůrčí
disciplíny
mnoho
lidí
by
skládal
hudbu
kdyby
měli
napřed
tu
to
řemeslu
za
sebou
věděli
v
jak
mě
na
napsat
a
kdyby
měli
tu
disciplínu
při
k
tomu
sednout.
A
překonat
ty
těžkosti
toho
tvoření
protože
mít
to
hlavně
je
snazší
než
to
dát
na
papír
a
tím
si
vysvětlujeme
protože
to
všechno
tak
nedokonale
protože
ten
tvůrčí
a
pořád
pokoje
ten
teprve
vlastně
začal
to
je
tvůrčí
dílo
které
pořád
běží
kupředu
a
my
při
něm
také
spolupracujeme
prosím
řekli
jsme
si
že
ideál
harmonicky
udělá
člověka
by
byl
být
buď
na
poli
hospodářově
a
nebo
v
jeho
domě
ale
v
každém
případě
na
poli
mu
sloužit.
A
v
domě
rovně
všech
a
sobě
sloužit
v
tom
domě
až
tehdy
až
tě
k
tomu
vybídne
ano
tak
to
znáte
si
ježíše
krista
a
teď
jak
prakticky
na
to
tak
především
začneme
na
tom
poli
upozorňuju
vás
že
k
tomu
se
musí
člověk
výši
kdykoliv
aby
byl
služebníkem
ne
aby
byl
na
poli
ne
ale
ale
byl
služebníka
já
myslím
že
kdyby
pán
bůh
poslal
někoho
na
pole
který
neví
co
tam
má
dělat
neví
co
jaký
je
povinnosti
má
služebník.
Tak
by
udělal
větší
zlo
než
dobro
a
že
by
to
byla
jeho
vina
takže
on
vás
nikoho
nemá
na
poli
svém
pokud
nejste
jeho
služebníky
jenom
svého
služebníka
může
pustit
na
pole
cizího
tam
nepustí
prosím
ještě
jednou
o
to
abyste
neslučovali
toto
podobenství
s
podobenství
on
nám
z
ní
dělnících
na
vinici
to
nejste
máme
zní
dělníkem
dočasně
úkol
vě
k
něčemu
při
puštěn
nýbrž
to
trvalé
poměru
a
o
to
vám
jde
trvalé
poměru
hospodáři
má
tedy
být
trvalé
poměru
hospodáři
musíte
jednat
jinak
než
nám
z
dění.
Který
dneska
vykoná
úkol
a
zítra
ho
konat
nebude
protože
tohleto
je
jasno
že
toho
vyplývá
že
se
musíte
předtím
než
se
stane
se
tím
služebníkem
nějak
osvědčit
a
já
bych
začal
takhle
když
přeložili
ježíšovi
minci
zkoušející
ho.
Na
jedné
straně
byl
označen
císaři
a
řekli
mu
slyší
se
dávat
císaři
dní
on
řekl
ano
ukažte
mi
ten
peníz
ukázali
a
byla
tam
podoba
císařovo
on
řekl
dávejte
to
je
co
je
císařovo
císaři
a
co
je
božího
bohu
a
řekl
amen
vám
ale
to
vypadalo
o
vyvo
se
ale
řeknu
vám
že
opravdu
když
někdo
není
schopen
plnit
své
povinnosti
své
takzvané
eště
své
pro
sebe
v
tomto
světě
je
malá
naděje
se
osvědčí
na
poli
hospodáře
protože
to
je
těžší
plnit
pro
někoho
povinnosti
když
to
na
ni
pro
sebe
když
i
košile
než
kabát.
Proto
bych
každému
radil
kdo
bych
chtěl
být
do
bych
chtěl
být
zaměstnán
na
poli
hospodářově
aby
napřed
chtěl
správně
vykonávat
ve
takzvané
své
povinnosti
já
si
myslím
že
ti
služebníci
tři
kteří
byli
hospodářem
vyvolení
aby
hospodařil
hospodařili
ne
někde
na
poli
ale
s
hřivnami
hospodářovi
ne
že
svými
ne
nekonali
své
povinnosti
ono
spodek
dané
tak
že
ti
už
byli
zkušený
mi
služebníky
že
si
ze
všech
služebníků
vybral
tyhlety
jako
nejjistější
protože
oni
se
všichni
chopili
tohoto
úkolu
to
byla
velká
připravenost
pro
služebníka
božího
osten
připravení
a
já
si
myslím
že
ta
přípravy
měla
vypadat
takhle
schopnosti
lidské
které
má
člověk
by
měl
v
životě
spravedlivě
užívat
to
znamená
měl
by
žít
spravedlivým
životem
ten
si
myslím
dožije
projev
životem
třebas
podle
svých
představ
to
je
jedno
já.
Ten
že
je
dobře
připraven
pro
to
aby
se
stal
služebníkem
na
poli
hospodářově
žít
spravedlivým
životem
znamená
veliké
odříkání
protože
ta
spravedlivost
se
někdy
draze
platí
já
neříkám
že
by
měl
být
spravedlivý
za
každou
cenu
může
někdy
spravedlivosti
také
přední
také
utéci
ne
proto
aby
zachránil
život
ale
aby.
Se
příliš
neangažovat
způsobem
který
by
ho
stal
příliš
mnoho
sil
tak
že
by
potom
neměl
dostatek
silná
ostatní
věci
kromě
té
své
povinnosti
a
taky
právo
se
radovat
toho
života
ne
nejenom
plnit
nějaké
povinnosti
nic
spravedlivým
životem
neznamená
že
neradostný
životem
já
bych
opravdu
radil
aby
se
člověk
snažil
žít
panen
spravedlivým
ale
radostným
vo
ten
to
už
je
trošku
moc
to
nemůžu
obecně
radit
to
že
si
řekli
jde
to
radost
sebrat
a
mohla
že
byste
zírali
způsobem
nepatřičný
to
a
kdybyste
měli
devět
spravedlivosti
tak
by
patrně
tomu
tak
nebylo
a
jestliže
vy
můžete
o
sobě
říci.
Já
jsem
proto
abych
jednal
správně
tak
jste
připraveni
se
dostat
na
pole
hospodářovo
a
pracovat
na
poli
hospodářově
začít
pracovat
na
pro
hospodáře
to
ani
nepoznáte
že
se
ze
jste
začli
to
nevíte
teď
jsem
začal
pracovat
na
poli
hospodářově
to
je
to
co
ježíš
kristus
ukázal
při
posledním
soudu
že
ti
kdo
pro
něho
pro
boha
něco
udělali
ani
nevěděli
že
pro
něho
něco
udělali
protože
to
dělali
pro
bližního
a
udělali
to
nezainteresovaně.
Čili
když
už
potom
vopravdu
se
te
být
na
poli
hospodářově
tak
stačí
abyste
k
té
tomu
spravedlivému
do
dali
nezainteresovanost
to
znamená
být
už
po
ní
bez
ohledu
na
sebe
já
dneska
říkám
že
v
tom
okamžiku
kdy
se
začal
litovat
třebas
pro
stáří
nebo
nebo
že
mě
někdo
příliš
mnoho
nakládat
práce
jak
se
začnou
litovat
tak
de
lépe
a
tom
světě
nebudu
lítost
nad
sebou
je
ta
forma
starosti
ve
které
člověk
starost
vůbec
nepoznává
ale
je
jednou
z
nejvíc
zdržující
ch
ta
mně
nedovoluje
vít
na
poli
hospodářově
nesmím
se
nikdo
litovat
ne
abych
sebe
zničil
ale
abych
sebe
nepotřeboval
vy
to
a
to
je
důležité
aby
se
to
fakticky
nelitoval
neboť
ten
kdo
ví
je
na
pole
hospodařil
tam
musí
být
za
každého
počasí
za
všech
okolností
ne
jednou
tam
přijít
a
podruhé
tam
lepší.
A
to
je
třeba
aby
se
nelitoval
aby
mu
šlo
o
věc
každému
komu
jde
o
věc
třebaže
to
s
bohem
nemá
nic
společného
je
připravený
o
o
dobro
vě
spravedlivou
samo
sebou
nebo
a
správnou
i
matematicky
správnou
tak
komu
jde
o
věc
ten
je
vopravdu
připraven
jim
syčením
který
může
pracovat
od
rány
na
hospodářově
poli
už
tam
pracuje
tak
bych
takový
může
jako
říkal
co
si
ocitne
jednou
si
vzpomněli
bohu
už
dávno
k
němu
jdeš
kdy
mě
říkal
já
bych
taky
toužil
po
cestou
že
ukažte
jak
se
de
k
tomu
boha
říkal
aby
se
podíval
na
jeho
život
tak
by
si
to
vysvětlit
by
zjistil
že
tohleto
dělá
říkal
už
si
tam
dávno
asi
dál
než
já
a
neví
že
de
bohu.
A
ne
nedal
na
bych
protože
mít
pána
boha
v
ústech
nebo
na
mysli
to
není
to
hlavní
ten
kdo
má
správně
sloužit
na
poli
ten
nemusí
celý
den
na
boha
vůbec
pomyslet
nemusí
se
štípat
a
říkat
si
já
to
dělám
pro
hospodáře
nýbrž
on
to
musí
dělat
těchletěch
o
kterém
jsem
já
tady
mluvil
a
to
je
práce
na
poli
hospodářově
jestli
to
dělá
formuluje
ráno
prosím
já
jsem
to
kdysi
odbyl
tímto
způsobem
ale
jistě
si
si
mezi
tím
zjistil
že
ono
to
nejde
někdy
to
jde
někdy
to
nejde
ale
většinou
to
nejde
zapomenete
ale
jednat
správně
spravedlivě.
A
že
za
ne
ty
ta
interes
van
to
de
vždycky
tomu
je
třeba
jenom
určitá
míra
sebezáporu
to
znamená
stylizace
života
člověk
já
jsem
vám
podal
směr
kterým
za
sešit
který
mě
předurčuje
k
tomu
abych
byl
opravdu
byl
fakticky
byl
apolona
jestliže
teď
stojí
eště
o
víc
abych
byl
v
domě
toho
podáte
tak
především
nesmím
od
něho
nic
víc
jinak
se
do
toho
domu
nikdy
nedostal.
Jestliže
si
se
dostat
do
hospodářova
domu
tak
musím
k
tomu
všemu
co
jsem
dělal
že
sem
byl
spravedlivost
al
přidat
už
vědomě
že
je
to
pro
něho
a
nebo
aspoň
pro
bližního
abych
viděl
všude
tu
živou
nutnost
sloužit
a
pak
se
mi
nemůže
stát
že
až
se
pášou
to
znamená
že
už
se
nebudu
cítit
ve
službě
na
poli
nýbrž
když
vyčlením
ve
svém
dnu
sváteční
ch
víry
od
které
budu
chtít
abych
měl
v
klidu
být
jenom
s
bohem.
Tak
pak
nebudu
nikdy
vyhozen
a
jestliže
důstojný
se
budu
chovat
a
budu
převeden
nebudu
tam
jako
pracovník
na
poli
nýbrž
jako
někdo
kdo
si
svého
hospodáře
vážím
s
úctou
pudů
li
přistupovat
k
tomuto
okamžiku
třebas
jenom
okamžiku
a
ten
okamžik
může
být
během
dne
musíme
až
na
konci
s
tím
li
že
to
bude
během
dne
ke
cítím
být
nutkání
k
tomu
abych
s
úctou
přistoupil
k
bohu
mohu
vám
slíbit
rukou
dál
že
vás
ten
hospodář
nejenom
nechá
sebe
obsluhovali
on
to
nepotřebuje
aby
z
toho
slova
vy
to
potřeboval
abyste
toho
slovo
veli
ale
že
vás
vybídne
abyste
s
ním
aspoň
vypili
kam
to
znamená
budete
pociťovat
milost
tohoto
okamžiku
velikost
tohoto
ticha
toto
úcty
životě
taková
úcta
a
vděčnost
za
to
že
s
tím
pro
někoho
směli
dělat
kdo
je
dobrý
to
je
myslím
nutná
věc
kterou
bychom
neměli
ta
nedával.
To
vše
já
jsem
vám
řekl
mezi
řádky
nebylo
by
dycky
správné
čekat
až
na
noc
když
se
půdu
klanit
hospodáři
nýbrž
kdykoliv
s
tím
potřebu
cho
ctít
aby
ho
uctíval
třebas
okamžik
ale
zrovna
tak
pořádně
jak
jsem
před
tím
pracoval
tak
opravdu
že
moje
úcta
k
němu
není
opravdová
nesetkám
se
s
ním
o
moje
úcta
spočívá
pokorný
uznání
že
jsem
za
každý
okolnost
i
když
pracuji
i
když
odpočívá
jeho
služebníkem
jestliže
nechávám
vždycky
až
na
poslední
okamžik
dne.
To
abych
se
mu
poklonili
tak
to
je
asi
s
bohem
už
těm
mám
dost
to
se
z
posledních
sil
mele
já
toto
nedoporučuju
venku
to
říká
no
co
ale
já
opravdu
nejsem
pro
to
kdyby
to
bylo
ráno
tak
ano
ale
na
noc
prosím
do
se
takový
čiperný
tak
ano
ale
já
takový
čiperný
sem
na
noc
já
si
myslím
že
to
úcta
tu
poslední
ka
ku
síly
co
ještě
zbyla
hodit
pod
nohami
dobrou
no
a
spád
samozřejmě
že
je
v
pořádku
se
mu
na
noc
odevzdat
ale
to
není
ak
úcty
co
je
a
samozřejmosti
ten
a
ty
se
musí
dělat
pravým
založeným
ústy
váží
cho
si
člověka
toho
je
tomu
se
ustu
vrací
a
já
myslím
že
za
den
je
tisíce
příležitostí
kde
člověk
je
jat
buď
velikostí
boží.
Jeho
krásou
jeho
stvoření
nebo
jeho
milostí
a
nebo
nedostatkem
této
milosti
kde
mi
dává
příležitost
abych
se
osvědčil
to
je
báječná
příležitost
úctu
tady
mám
možnost
se
osvědčit
děkuji
tě
pane
bože
tam
se
do
toho
to
je
projev
úcty
to
není
tak
sponou
vydáváme
žito
prosím
vás
nejde
v
tom
nějakou
formu
to
musí
být
přirozená
záležitost
která
vyplývá
třebas
z
každé
situace
tak
my
se
divíme
proč
se
nestát
s
bohem.
To
byste
jednoduše
říci
proto
že
toto
co
žijeme
k
čím
žijeme
a
co
si
uvědomujeme
nám
představuje
příliš
velkou
jistotu
kdy
mě
to
neposkytoval
tuto
představu
o
jistot
tak
bych
se
toho
tak
nedržel
ale
jestliže
by
to
bylo
pro
mě
jednou
velice
nejistě
v
tom
momentu
byto
ještě
zase
nebylo
všechno
to
musí
plnit.
Ale
byl
bych
velice
blízko
musel
bych
se
potom
z
té
nejistoty
a
to
byli
a
obyčejně
až
ta
roce
úplně
ptáky
jako
to
bylo
u
mě
vrhnout
do
něčeho
čemu
jenom
věřím
co
ještě
větší
nejistotu
se
potom
ukáže
být
samozřejmě
velkou
jistotou
opravdu
tudleta
formulace
že
toto
je
příliš
jisté
a
proto
je
toho
nespouštět
to
je
asi
nejlepší
odpověď
proč
tady
bůh
se
mnou
nekomu
nekomunikujeme
například
dejme
tomu
to
zobrazit
na
tom
soto
bylo
pro
nás
prošel
že
dokud
on
tam
má
zařízeno
jedno
místnost
tak
v
tom
starém
domě
který
je
připraven
ke
zapotřebí
tak
má
v
tom
větnou
jediném
vítě
místo.
A
ta
jistota
že
je
to
zařízené
že
se
tam
dá
bydlet
uši
sebe
z
vody
ale
s
který
kou
nastav
vidět
je
důležité
stav
vidět
to
je
určitá
ist
a
o
jiné
zatím
nevíme
že
protože
ten
víta
sice
vede
do
horší
chození
h
patra
jsem
ho
nikdy
nepoužil
se
stal
mi
mocným
o
něj
to
se
musím
odhodlat
použít
něco
co
je
mimo
té
mé
zařízené
domácnosti.
Jestliže
si
myslí
že
jenom
když
my
si
na
propasti
a
tím
se
zajedno
ruku
aby
že
se
nese
vteřin
to
se
neudržím
a
letí
a
bude
po
mě
tak
jsem
ochoten
říct
opravdově
pane
bože
s
ti
odevzdávám
tak
to
se
mi
že
to
jediný
moment
jestliže
zaveden
například
takové
soustředění
na
boha
kde
se
mu
odevzdáš
tak
se
ocitneš
z
už
té
propasti
a
už
se
odevzdáš
pa
už
si
u
něho
protože
se
s
odevzdal
tou
svou
modlitbou
ta
modlitba
tě
nestavte
si
ji
věřil
že
je
to
prostředek
který
těch
bohu
nese.
A
tedy
já
jsem
ho
asi
tomu
nevěřil
že
jsem
to
věděl
že
to
neví
to
je
ten
rozdíl
ona
si
víra
nestačí
asi
se
o
tom
prostředku
musí
vědět
že
je
schopen
se
tam
vodnest
sem
to
věděl
a
bylo
mi
z
toho
ou
skočili
tam
fakticky
nese
měl
opačný
těžkosti
sem
se
musel
bránit
té
opačná
těžkost
nemáš
jak
že
jsem
se
bránil
prosím
jsem
včera
dotázán
co
dělám
před
spánkem
a
proč
to
dělám
řekl
jsem
že
před
spánkem
se
snažím
dělat
pokud
možno
nejméně
potože
dost
ostudu
se
udělal
přes
den
a
tak
se
snažím
přejít
do
stavu
nicnedělání
abych
tento
stav
u
spíš
tento
přechod
musíš
tak
si
počínám
takhle
že
to
co
pro
nesu.
Považuju
za
zakončení
dne
a
za
úvod
do
druhu
stavu
ve
kterém
se
nic
neformuluje
a
to
je
spánek
meze
snu
přes
den
totiž
všecko
nějakým
způsobem
formuluje
me
v
tom
nejširším
slova
smyslu
krok
té
formulace
mého
chtění
kupředu
třebas
po
dozadu
nebo
někam
dojít
slovo
všechno
každý
pohyb
jedění
vytí
to
je
formulace
toho
konkrétního
pozemského
života
to
zformoval
pozemský
život
není
to
život
jako
takový
nýbrž
život
už
s
hormony
mou
individualitou
mou
osobností
mými
potřebami
mými
sklony
a
mými
odpor
tak.
A
tomuto
jsem
si
měl
přes
den
počínat
trojím
způsobem
měli
být
ten
den
harmonické
neměly
vypočtou
toho
plánu
vrcholného
nebo
smyslů
volního
života
že
od
boha
lidu
a
k
bohu
se
vrací
a
proto
tento
den
zakončili
pouhým.
Pro
nesení
ovšem
jenom
pro
necením
ale
řek
bych
spojeným
s
pochopením
toho
co
to
znamená
slov
tří
ve
jménu
otce
syna
a
svatého
proč
je
u
otce
protože
přes
den
jsem
měl
pokračovat
v
trčím
díle
božím
neboť
on
pořád
tvoří
a
jestliže
já
se
rozhodnu
s
ním
v
tomto
tvůrčím
činu
nepokračoval
tak
se.
Chci
vyprosit
z
jeho
tvůrčího
díla
mu
nechat
tři
si
se
cítit
při
nebýt
jeho
toho
otce
to
je
chyba
čili
já
jsem
měl
soustavně
přes
den
pokračovat
pučí
činnosti
boží
tím
že
sám
jako
od
let
boží
všemohoucnosti
něco
dělám
samosebou
pomíjejícího
do
časného
malého
tím
že
myslím
tím
že
cítím
smyslově
nam
rozm
a
tak
dále
to
všechno
je
jasné
zároveň
s
tím
ne
vedle
toho
nebo
kromě
toho
nebo
za
tím
bych
měl
plnit
lidsky.
Jak
dokážu
přes
ten
den
úlohu
spasitelské
neboť
on
je
bůh
trojjediný
zároveň
působí
ve
stvoření
jako
spasitel
kdybych
já
se
totiž
odevzdal
jenom
tvůrčí
činnosti
boží
tak
bych
dotor
do
stvořeného
odcházel
z
otcova
domu
ale
já
zároveň
musím
do
toho
otcova
domu
se
ten
den
vracet
já
musím
pevně
být
zakotven
ve
stvořeném
a
to
je
způsob
odcházejí
a
já
zároveň
musím
mít
namířeno
do
otcova
domu
té
ten
druhý
směr
po
mně
dovoluje
něco
čemu
ty
říkáš
dynamické
harmonie
a
bez
ní
to
v
životě
nejde
najednou
zjišťuju
že
mám
potíže
když
to
takhle
nedělám
že
že
mě
že
mě
nikdo
hází
klacky
pod
nohy
a
jsem
to
já
který
to
dělá
a
zdánlivě
to
někdo
kdo
mě
třebas
nadává
do
mě
třebas
pátý
to
jsem
já
když
mě
někdo
mlátím
to
sem
já
když
mně
někdo
pochybuje
pořád
se
s
tím
vinen
já
oboje
ne
harmonické
já
bych
se
o
bez
toho
obejít
ale
bez
toho
je
těžko
se
obejít.
No
plnímli
třetí
funkci
boží
jak
sice
dovedu
a
to
je
funkci
poznávací
to
je
funkce
na
nejvyšší
úroveň
ducha
svatý
na
nejvyšší
úrovni
nestane
fuska
ho
na
mé
úrovni
samo
sebou
lidské
poznávání
které
může
být
co
chvíli
povýšen
nějakým
způsobem
působením
božím
toto
všechno
se
mohl
aktivně
přez
provádět
nic
z
toho
nebudu
aktivně
v
noci
provádět
a
proto
lesu
na
kříž
přátelé
v
té
chvíli
proto
přišiju
že
kříže
mi
symbolem
toho
že
ten
kdo
na
něj
vleze
není
už
na
zemi
nechodí
aby
něco
uskutečnil
nejí
aby
se
najedl.
Nemluví
aby
promluvil
kdysi
mezi
nebem
a
zemí
není
na
zemi
není
ještě
na
nebi
ale
je
připraven
jít
nahoru
a
proto
stoupá
na
kříž
proto
se
dotýkám
kříže
jsem
si
vědom
toho
co
on
znamená
pro
mě
nebo
že
no
si
nebudu
moci
promluvit
buduli
tvrdě
spát
nebudu
moci
udělat
ani
jeden
krok
ale
bylo
by
chyba
abych
nebyl
proto
dokonaleji
když
nebudu
dokonaleji
spojen
s
tím
bohem
otcem
synem
duchem
svatým.
Čili
to
je
asi
to
co
dělám
je
to
velice
jednoduché
protože
já
tak
se
o
tom
nepřemýšlím
jak
si
toho
vědom
neboť
tato
formulace
kterou
začíná
si
být
toho
vědom
tato
formulace
sama
by
to
vědomí
rušila
tam
musí
jenom
uvést
toto
uvědomění
se
které
musí
být
beze
slov
a
bez
formulací
a
tak
jsem
schopen
usnout
bez
ta
bez
moh.
Prosím
tady
další
dotaz
jestli
to
kristovo
vezmi
svůj
kříž
a
následuj
mě
za
hrnu
je
také
to
vyleze
na
kříž
pochopitelně
to
otázka
která
se
netýká
snu
a
stavu
před
spánkem
ne
ká
se
běžného
denního
života
protože
já
když
spím
tak
opravdu
jsem
přikovat
někde
v
tom
beze
snu
to
tě
odpočívá
chci
odpočívat
na
kříži
nikde
jinde
se
týče
běžného
dne.
Jestli
také
ta
moje
činnost
se
má
v
podobat
jeden
na
kříži
na
kříž
tedy
vzdáleně
se
má
podoba
ale
bude
se
podobat
dycky
velice
vzdáleně
tomu
protože
záleží
na
úrovni
na
které
se
v
lehce
už
na
kříž
prorazím
dovedu
jenom
bez
pánu
protože
tam
se
dokonale
beze
nosti
připoután
jinak
když
když
se
o
to
snažil
jste
zen
tak
svý
žá
co
chvíli
a
to
není
být
na
kříži
jestliže
on
ježíš
kristus
říká
vezmi
svůj
kříž
tak
neříká
les
syna
kříž
brž
vezmi
ho
jo
to
je
rozdíl
určitý
to
bychom
měli
dokázat
kdyby
to
nebylo
dokazovat
kdyby
se
to
nedovedla
tak
by
to
ježíš
neměl
radit
ale
let
si
na
kříž
to
nedokážeme
ano.
Jsem
ji
den
v
kalech
o
přirozenosti
lásky
my
jsme
si
po
těch
šest
dnů
předešlých
opakovali
všechno
to
co
se
týká
stupňů
cesty
snažili
jsme
se
při
lišit
k
tomu
abychom
pochopili
kde
jsme
na
kterém
stupni
pomohli
jsme
si
třebas
historii
židovského
národa
historii
samotného
života
ježíše
krista
výkladem
jedno
tých
fází
jeho
života
a
bylo
to
dobré
po
té
stránce
pokud
jsme
si
mohli
vůbec
nějak
zprostředkovat
myšlenku
že
tady
jsme
na
tu
máme
jít
chyběla
tomu
ještě
jedna
věc
a
to.
Vědět
uvědomovat
si
že
a
ne
naší
vinou
jsme
zvířata
že
celý
vývoj
vesmíru
za
kterým
my
nemůžeme
dospěl
tak
daleko
že
my
máme
k
dispozici
zvíře
kterému
říkáme
člověk
a
toto
zvíře
má
k
dispozici
a
rozum
smysly
smysly
chabější
než
zvířata
rozum
mocnější
než
zvířata
a
nad
to
toto
zvíře
může
také
zle
tnout
nemysli
letadlem
ale
k
bohu
kdežto
jiná
zvířata
toto
nemohou
když
jsem
si
tohoto
všeho
vědom.
Tak
vím
co
je
nynější
stav
zvířete
v
čem
spočívá
nynější
přítomnosti
je
to
zvíře
před
zlem
k
bohu
kdežto
ostatní
zvířata
nelidská
ještě
k
tomu
v
tom
okamžiku
mají
daleko
čili
mámli
zvíře
se
všemi
zvířecími
sklony
neměl
bych
se
za
to
stydět
neměl
bych
to
považovat
za
hříšné
jako
to
dělá
křesťanství
nýbrž
za
přirozené
jestliže
oni
mají
to
za
hříšné
tak
velice
křivdí
celému
tvůrčímu
aktu
božímu
který
až
jsem
dospěl
že
nás
oděl
tak
skvělými
přítel
hříšným
jak
tomu
říkají
tělem
zvířecím.
Je
zcela
přirozené
že
to
zvíře
bude
tíhu
k
tomu
co
ostatní
vrata
a
na
nás
jenom
je
abychom
jeho
cestu
po
opravili
že
pomocí
tohoto
tí
nutí
zvířecího
ne
pomocí
něčeho
jiného
ze
ne
k
bohu
kdyby
cokoliv
z
tohoto
zvířecího
pominulo
tak
by
se
provinil
proti
svému
stavu
neboť
musíme
mít
za
to
že
tady
je
všechno
připraveno
tak
jak
to
tu
je
k
tomu
vzletu
a
že
když
něco
pomineme
z
toho.
Tak
ne
vzlet
nem
vůbec
když
něco
nevezmeme
sebou
na
tu
palubu
tak
ono
je
to
temně
svázáno
s
tou
rakouské
bytosti
která
má
od
letět
tomu
bohu
a
ta
reakce
při
vázána
tím
co
jsem
tady
na
té
zemi
nechal
tak
to
můžu
přirovnat
čili
já
nelezte
není
jako
odhodím
pár
ci
hl
zbav
aby
se
moh
uvolnit
to
ne
to
není
karmické
záležitost
musím
do
té
kain
vzít
celého
člověka
do
té
kain
svého
bytí.
A
jak
tam
něco
chybí
tak
je
to
někde
jinde
a
odtamtud
to
se
mnou
komunikuješ
není
to
v
té
aby
některá
letí
do
toho
k
tomu
bohu
berte
tohleto
prosím
vás
na
vědomí
že
jenom
celý
člověk
toto
si
kolikrát
říkali
může
k
bohu
odejít
když
jsme
si
neuvědomoval
že
nám
tak
jasně
že
to
je
člověk
se
svými
slabosti
přednostmi
s
celým
s
tím
arzenál
který
má
od
boha
vypůjčit
v
tom
stvořeném
a
teď
ještě
něco
z
hlediska
věku
toho
člověka
jestliže
člověk
se
narodí
nemá
ještě
od
boha
všechno.
Co
má
za
dva
měsíce
třebas
po
narození
co
má
za
rok
od
po
narození
co
má
v
dospělosti
a
teprve
v
dospělosti
má
člověk
všechno
co
potřebuje
ke
vzletu
nedospělý
člověk
nemůže
se
tou
protože
něco
ještě
nemá
tuto
mo
letu
nějaká
látka
musí
být
a
tu
bohužel
se
říká
vlivem
třebas
nějakých
minulých
vtěleních
vo
není
připraven
ne
on
tento
život
ne
nedošel
do
stavu
dospělosti
bohužel
a
jemu
třebas
osmdesát
let
a
ještě
není
dospělý
se
může
samozřejmě
taky
stačí
osmdesáti
letech
už
není
zase
dospělý
to
také.
A
proto
by
si
měl
člověk
dal
pozor
aby
v
té
zralé
dospělosti
odešel
tehdy
tomu
bohu
v
eště
všechno
má
pohromadě
všech
pět
svých
smyslů
a
tak
dále
a
nečekal
až
se
to
zase
šlo
bude
rozlišovat
protože
jak
jsem
si
teďka
řekli
ve
zkratce
všechno
se
to
skládá
postupně
a
všechno
se
to
postupně
rozkládá
a
mezi
těmito
dvěma
vkladem
a
rozeným
kdy
těmi
to
demě
období
mi
je
možno
bohu
vstoupit
jindy
ne
ano
mám
námitku
velice
dobrou
že
to
přirovnání
o
tom
ote
vracet
nebeskýho
neklape
po
té
stránce.
Že
byste
považovali
a
já
myslím
že
všichni
právem
za
důležité
aby
to
všechno
lampách
kterým
nejsem
mluvil
bylo
na
té
základně
ale
už
nebylo
v
té
jaké
tě
neboť
to
co
zle
ne
k
bohu
to
co
se
s
bohem
může
spojit
její
mně
to
věčné
a
nikoliv
to
časný
nic
stvořeného
se
z
nestvořeným
ve
setká
nýbrž
co
je
za
tím
stvořeným
se
s
tím
nestvořeným
může
setkat
moc
má
možnost
a
vlastně
se
setkal
protože
nestvořené
ale
teď
jsem
to
právě
prozradil
vlastně
už
skal
to
nestvořené
ve
mně
už
se
setkal
nemá
se
s
tím
se
kát
je
s
ním
není
není
dvou
jednota.
Jedno
ta
o
kterém
nevím
sice
ale
je
jedna
jednota
a
teď
je
otázka
mám
tam
do
té
kain
všechno
mít
a
nebo
tam
nemám
vyčetl
samozřejmě
i
když
tam
vezmu
všecko
jak
se
jak
jsem
teďka
předtím
tak
je
to
jenom
přirovnání
že
se
od
toho
chtít
ale
přestože
se
vám
to
zdá
být
nesprávné
tak
já
pro
svůj
výklad
který
teď
mluvila
potřebuju
abych
tam
všechno
vzalo
jí
to
potřebuju
promiňte
mi
a
já
vám
to
potom
zdůraznit
zvuku
odůvodnění
ale
považujte
to
co
říkáte
že
tam
místo
nesmí
vykopal
také
za
správný
výklad
nový
tak
dobří
ale
nemějte
nikdo
z
já
tam
teďka
potřebuju
mít
všecko
no
tak
je
tam
bude
ještě
něco
překládat.
A
protože
se
mě
může
stát
že
ne
vzletu
protože
nejsem
dospělý
tak
musím
mít
i
tu
dospělost
ti
tu
zralost
pro
všeho
horama
čeho
tam
svý
do
zralé
čili
první
stránka
věci
která
by
se
měla
splnili
byla
ta
se
dospělý
a
to
bude
první
kapitola
v
tomhletom
povídání
jak
se
stát
dospělým
to
znamená
připravený
proto
abych
mohl
zle
tnout
ano.
Prosím
vás
než
se
do
toho
pustím
tak
se
chvilinku
o
tom
okolím
to
je
když
jsme
tedy
tu
definici
tam
zapsal
doufám
že
se
tam
zapsal
tak
bych
mohl
o
tom
říct
že
se
to
netýká
pojmu
lidského
o
dospělosti
ani
o
zralosti
v
tom
statické
slova
smyslu
nýbrž
že
je
to
pojem
který
si
potřebujeme
dál
vysvětlit
že
stát
se
dospělým
pro
vědomé
spojení
do
spět
tedy
k
domem
spojení
s
bohem
se
může
pro
určité
určitý
důvodů
které
si
budeme
ještě
potom
jmenovat
se
může
jenom
v
určitém
okamžiku.
A
nebude
to
nikdy
aspoň
na
poprvé
po
nebude
nikdy
ten
nejvyšší
stupeň
dospělost
nýbrž
bude
to
jenom
takový
stupeň
dospět
si
při
kterém
už
si
boha
my
uvědomovat
to
to
už
je
dost
vysoký
stav
dospělosti
jestliže
třebas
židovský
národ
si
myslel
když
takový
dlouhým
odříkání
ti
letý
si
vyjdu
pane
země
spasitele
že
tatam
že
je
národem
vyvoleným
a
tak
mu
to
taky
bylo
proroky
říkán
že
jsou
vyvolení
tak
si
myslel
že
to
je
definitivě
definitivně
vyvolený
ale
tato
dospělost
která
u
nich
způsobovala
že
že
z
jeho
jich
nadal
mesiáš
což
byla
veliká
míra
dospělosti
nestačí
na
k
tomu
aby
ho
unesli
vůbec
aby
se
smířil
s
tím
co
znamená.
Mít
mezi
sebou
mesiáše
tohleto
už
nám
dělalo
v
kalech
roku
sedmdesát
tři
veliké
potíže
mít
mezi
sebou
mesiáše
vy
ste
ho
mnozí
už
mezi
sebou
měli
a
i
z
toho
promarnili
protože
jste
nevěděli
jak
jak
na
to
tam
jste
byli
chvilinku
dospělý
pro
ten
stav
mít
v
sobě
mesiáše
ale
vypadli
jste
odtamtud
protože
ta
zralost
jak
se
tomu
říká
nebo
dospělost
jak
to
dítě
tak
já
najednou
přestala
to
jednou
ten
přestali
být
dospělý.
Protože
jste
přestali
plnit
podmínky
dospělosti
podmínky
dospělosti
se
musí
pro
každý
stupeň
plnit
soustavně
anebo
jinak
řečeno
pokud
se
plní
také
člověk
dospělý
pro
ten
stupeň
jakmile
se
neplní
tak
o
ten
stupeň
spol
není
viztež
třebas
takového
vynášet
který
byl
napřed
dospělým
aby
se
stal
žákem
přišlým
a
pak
jim
přestal
být
protože
ježíše
zradil
postupně
se
k
tomu
nějak
dopracoval
odporem
vůči
němu
takže
to
nešlo
tak
najednou
odpadal
pomalinku
z
té
dospělosti
a
ti
učedníci
páně
kteří
byli
dospělí
proto
aby
se
stali
jeho
učedníky
abyste
vědomě
vy
vědomě
chodili
ježíšova
dokonce
dělali
zázraky
když
se
ukázaly
být
nedospělém
pro
vyšší
stupeň
dospělosti
to
znamená
pro
bližší
uší
kontakt
s
bohem
který
nastává
teprve
když
člověk
není
veden
osobně
nýbrž
neosobně
a
proto
nebyli
připraveni
kromě
svatého
jana
a
proto
jsem
si
tam
končila
jejich
vyvolenost
dospělosti.
Toto
vydalo
dospělosti
není
tedy
nižším
definitivní
a
končí
v
tom
okamžiku
kdy
přestanou
se
plnit
podmínky
za
kterých
jsme
dozráli
dozráli
k
této
dospělosti
ano
aby
se
to
dalo
říct
aby
tomu
zrání
také
bylo
e
e
zralosti
dozrávání
to
bych
nerad
jako
trvale
spojoval
protože
když
něco
zralé
tak
je
zralé
ne
od
zdát
to
nemůže
co
tady
ta
dospělost
od
z
lát
může
že
ano
to
je
to
je
ta
bída
při
tom
že
já
ten
pojem
musím
všestranně
definovat
totiž
nějak
komentovat
aby
mu
bylo
rozumět
jak
se
mu
rozumět
má.
Tak
to
byla
zatím
definice
která
měla
kterou
se
to
mělo
končit
a
teď
bych
ještě
chtěl
rád
žít
jak
se
k
té
dospělosti
aspoň
prvního
stupně
jestli
člověk
se
stane
buď
učedníkem
páně
anebo
aspoň
ho
v
sobě
narodí
jak
se
k
tomu
dostane
pochopitelně
já
myslím
že
rozumíte
a
že
to
nebudu
muset
znovu
vykládat
dlouze
a
zkáze
to
řeknu
za
jaké
podmínky
existují
pro
učení
sví
jaké
podmínky
existují
po
narození
ježíše
jaké
podmínky
existují
jaké
se
musí
splnit
abych
se
nenastala
zaslíbené
země
že
mám
mluvit
o
těch
fázích
zralosti
na
různých
stupních
jak
jsem
je
nebo
té
potom
už
dospělosti
jak
jsem
je
předvedl
ve
sladkém
jhu
a
v
nich
spisech
tak
by
řekl
ve
zkratce
tohleto.
Ten
symbol
odchodu
z
města
ur
do
země
zaslíbené
jakému
rozhodnutí
a
jednání
lidskému
to
odpovídá
že
člověk
nepo
myslí
na
to
že
by
se
s
bohem
nějak
spojit
to
o
tom
ještě
vůbec
nejde
ale
po
myslí
na
to
jak
by
se
na
tom
světě
měl
dobře
lépe
než
dosud
čili
rozhodnutí
čistokrevně
sobecké
které
má
za
následek
že
on
opustí.
To
co
považuje
za
horší
a
vy
mě
nu
je
to
za
to
co
považuje
za
lepší
přičemž
při
tom
opuštění
toho
co
považuje
za
horší
a
pochodu
do
toho
co
že
za
lepší
zastává
přitom
mezera
čili
k
tomu
nějaká
odvaha
aby
odešel
z
toho
co
měl
k
tomu
co
eště
nemá
neboť
vždycky
to
co
má
mít.
Může
býti
držena
za
nových
podmínek
které
neplatil
proto
co
dosud
měl
to
co
měl
v
městě
ur
k
tomu
aby
to
měl
nepotřeboval
plnit
podmínky
které
musím
plnit
zaslíbené
zemi
tam
musel
jak
se
říká
se
říká
sekat
dobrotu
musel
poslouchat
hospodina
aby.
Byla
naděje
to
asi
bez
a
my
se
bude
mít
líp
než
tam
v
městě
ur
ano
a
co
tím
chci
říct
že
na
všech
těch
stupních
kterými
člověk
dozrává
do
určitého
nového
rozhodnutí
realizace
rozhodnutí
a
stavu
tak
naše
těch
stupních
je
třeba
něčeho
se
znovu
zříci
a
něco
znovu
začít
obojí
zříct
mám
musím
mít
čeho
se
zříct
musí
to
pro
mě
mít
nějakou
hodnotu
a
musím
to
zaměnit
za
něco
lepšího.
A
musím
za
to
něco
zaplatit
takže
po
celé
této
cestě
dlouhé
platí
taková
zásada
něco
za
něco
je
to
ještě
cesta
velice
nízká
a
celá
celé
to
období
které
budeme
se
dva
do
daleko
bude
poznamenáno
tímto
všech
tažení
a
židovský
národ
pověstný
představený
na
to
to
oni
nemohou
další
stupeň
jako
známo
narození
v
betlémě
já
pomíjím
ten
stupeň
toho
odříkání
že
že
jsem
tak
naznačil
to
stylizaci
to
stačí
před
té
neska
se
tak
obecný
zkratce
aby
se
člověk
mohl
nadát
toho
že
se
v
něm
narodí
ježíš
kristus
musí
rezignovat
musí
rezignovat
na
schopnosti
lidské
které
by
to
mohli
způsobit.
Totiž
oni
musí
přisluhovat
dokonce
zvířecí
schopnosti
při
sluhou
nakonec
i
ta
zvířata
za
říkají
toho
ježíška
jestli
on
ale
sami
o
sobě
způsobují
narození
ježíše
krista
to
o
sobě
já
se
je
náruče
mít
k
tomu
musíme
poskytnout
podmínky
aby
se
to
mohlo
stát
lidského
hlediska
toho
je
mnoho
co
musíme
udělat
aby
se
mohlo
narodit
dítě
boží
to
co
je
tam
napsáno
nebudu
opakovat
to
je
celý
pak.
Aby
se
člověk
mohl
stát
učedníkem
páně
k
tomu
už
je
zapotřebí
abyste
schopnosti
dal
do
služeb
ježíšových
do
služeb
svého
osobního
vedení
protože
vznešená
stránka
dospělosti
protože
normálně
ty
schopnosti
až
do
té
doby
sloužili
člověku
a
jeho
okolí
celou
byl
oddán
ale
od
té
chvíle
musí
sloužit
bohu
nebyli
by
schopni
bývali
zůstat
služebníky
nebo
učedníky
ježíšovými
kdyby
byli
zůstali
u
toho
rozhodnutí
které
stačilo
aby
nastoupili
učení
oni
nastoupili
učednictví
že
chtěli
pro
sebe
spásu
ještě
uniknout
konce
světa.
Ale
jakmile
nastoupili
už
to
nestačilo
už
museli
přidat
nové
podmínky
splnit
nové
podmínky
zralosti
aby
vydrželi
v
tom
učednictví
a
to
bylo
to
co
hledali
pro
sebe
okamžitě
jiným
věnovat
že
on
je
okamžitě
poslal
dělat
zázraky
kázat
křtít
a
tak
dále
ne
si
všímat
u
sebe
někde
na
lůžku
nebo
sedět
nebo
já
nevím
jaké
jogické
pozici
a
v
jakém
rozjímání
sám
sebe
vůbec
tohotěch
nechce
on
chtěl
aby
ihned
li
to
propagovat
ale
činy
ne
hubou
a
tohleto.
Je
podmínka
že
pokud
jí
plnil
tak
byli
učedníky
čili
i
tady
se
ukazuje
že
ta
dospělost
není
definitivou
nebo
ti
ztratil
postupně
postupně
bulíky
na
neříkám
najednou
to
radou
ztratil
třeba
jidáš
všichni
až
na
jana
tuhletu
dospělost
pro
vyšší
stupeň
neměli
neměli
ne
nabyli
jí
když
ježíš
kristus
vystoupil
výš
než
byli
než
kam
je
do
pravil
než
kam
měl
doprava
a
může
za
ním
nemohli
pro
tu
chvíli.
A
já
jsem
je
jenom
naznačil
tu
di
na
milost
té
dospělosti
je
to
mě
stačí
nebudu
se
dá
všeho
všímat
toho
sladkého
jha
když
se
tam
všechno
vyčteme
ale
myslím
že
tím
je
ta
dospělost
v
duchovním
sva
smyslu
nebo
to
stát
se
dospělým
dost
dobře
definováno
a
že
víte
že
to
je
jedna
lidská
záležitost
a
že
do
ní
je
třeba
novými
podmínkami
vždy
znovu
a
znovu
vstupovat
a
vydržet
v
ní
plněním
těch
podmínek
těch
nových
podmínek
vyšších
podmínek
řek
bych
zpod
ne
náročnějšího
a
jakmile
je
plním
tak
tam
nejsem
čili
není
nějaká
definitivě
vyvolenosti.
Abych
dokázal
lability
toho
stavu
dospělosti
nebo
přechod
nosti
toho
stavu
tak
chci
říci
tohleto
dospělost
na
jak
kterémkoliv
stupni
jak
jsem
říkal
že
dotažena
ovšem
ne
to
dospělo
to
je
a
mám
na
mysli
být
dospělým
poznání
boha
to
ne
ale
dítě
je
svým
způsobem
dospělým
toho
stavu
v
tom
stavu
ve
kterém
se
ocitlo
že
při
přestane
křičet
po
narození
a
spokojí
se
že
je
v
tom
novém
stavu
vědomí
které
se
vyčleněno
z
toho
věčného
a
trpně
spí
třeba
jakmile
začne
zase
plakat
tak
ta
rovnováha
je
porušena.
A
znovu
se
dítě
snaží
přirozeným
způsobem
tu
rovnováhu
nabýt
tak
se
mu
dá
napít
ne
a
on
ho
ji
zase
na
bude
čím
je
člověk
mladší
bych
tak
řekl
tím
častěji
potřebuje
pít
tím
častěji
potřebuje
doplňovat
rezervy
které
nemá
nebo
je
té
má
slabé
takže
vy
tvrdíte
kdybych
se
ustavičně
věcmi
nezabral
tak
by
ve
mně
s
chali
upadli
nebo
by
vůbec
nebyly
když
se
o
těch
věcech
bavíme
spolu
mluvím
o
tom
mezi
tvém
tak
je
to
v
nás
živé
provedeme
li
se
rychle
to
to
je
znakem
toho
že
rezervy
tou
malé
a
nebo
že
je
nedovedete
z
vlastní
zdrojů
dostat.
On
nebo
obojí
do
sama
dy
mohl
byste
mít
ještě
jednu
námitku
a
tak
bys
měl
a
takto
no
tak
a
jak
k
tomu
třeba
také
fyzické
dospělosti
o
tom
jsme
často
mluvili
teďka
mluvím
o
fyzické
dospělosti
té
vlažnost
milost
kterou
znáte
ano
a
já
jsem
říkal
že
to
fyzické
dospělosti
je
také
zapotřebí
tím
se
ale
neřekl
že
když
se
dosáhne
fyzické
dospělosti
že
se
dostane
taky
spojení
s
bohem
to
roznesli
městech
smrti
jednou
potřeb
aby
se
mohlo
dos
pěti
také
duchovně
ale
je
nedosa
o
sobě
nedostačuje.
Tak
to
získá
dospělost
co
to
vlastně
je
definováno
takhle
duchovně
proč
je
tak
důležitá
také
taky
tam
třeba
říct
protože
jak
vám
je
třeba
k
vám
je
známo
té
sekreci
která
funguje
v
člověku
vnitřní
polovině
a
poloviční
a
vše
jaké
jaká
ještě
může
existovat
chce
různé
věci
mění
fungujou
vlády
malého
dítěte
kterou
se
fungujou
dospěli
ho
člověka.
Nebo
fungujou
funguje
nějaká
sekrece
chlapce
která
už
u
téhož
chlapce
v
dospělém
věku
nefunguje
a
u
ženy
je
ještě
funguje
já
tady
nebudu
dál
přesně
definovat
lékař
více
to
je
a
ostatní
to
nepotřebujou
vědět
ne
ale
teprve
v
dospělém
věku
zisk
dospělém
věku
fungují
tyto
žaláři
tak
že
představují
řek
bych
takovou
fyziologický
ciziny
správnou
základnu
pro
to
aby
se
mohl
člověk
odlit
od
ní
dál
je
už
teďka
z
tohoto
jasno
že
žena
je
přeci
jenom
něčím
jiným
než
ten
muž
i
v
té
v
tom
stavu
fyzické
dospělosti
prosím
vás
byl
bych
rád
kdyby
se
to
to
nepsali
ale
já
já
vám
to
řeknu
že
na
tváře
na
vnitřně
tak
aby
více
náležel
a
této
zemi.
Ona
má
daleko
solidně
ší
pozemskou
základnu
než
má
muž
ten
žije
více
ve
větru
a
kdežto
co
prosím
než
to
žena
kdyby
neměla
ten
solidní
základ
pozemský
tak
by
bylo
ohrožen
po
tom
politické
na
ni
totiž
především
závislý
výchova
těch
a
to
dítě
také
to
cítí
nebo
těsně
spojeno
dlouho
do
dospělého
věku
páskou
na
daleko
solidněji
než
s
tím
mužem
svým
otcem
takže
musíme
ženě
tyto
věci
vykládat
jako
člověku
který
se
vám
třebas
může
zdá
být
velice
pojetím.
Ale
ve
skutečnosti
je
to
tvor
nechci
ví
přízemní
ale
tvor
daleko
realitě
ji
myslícím
než
muž
já
si
myslím
že
kdyby
ženy
vládli
politik
větou
takže
by
ho
pravdu
války
nebyli
už
dávno
že
protože
my
nemyslíme
realitě
když
dovolíme
války
to
není
nenávist
správný
ale
totéž
platí
na
cestě
duchovní
oni
ráně
myslí
jim
je
ježíš
kristus
mylném
ženichem.
Toto
já
nemohu
se
svaté
terezie
přímo
tak
je
to
tam
přímo
řekl
prosím
ale
pro
ně
to
pro
ni
to
byla
realita
ze
které
vycházel
a
protože
většinou
ženy
tyto
zkušenosti
psali
a
voni
ch
zvěstovali
světu
tak
my
dneska
mluvíme
o
duchovní
svatbě
my
dneska
mluvíme
o
ježíši
kristu
jako
o
svém
ženich
své
duše
a
podobně
prostě
pohlavně
myslíme
a
pohnut
je
součást
dualismu
ze
kterého
se
přeci
máme
vymanit.
Takže
žena
má
kdybych
tak
to
setnul
snazší
pozici
těch
prvních
fázích
sestupu
nesmírně
těžkou
pozici
na
tom
konci
neboť
tam
je
blízko
té
základny
to
začátku
má
se
otco
opřít
a
tam
na
tom
konci
výši
být
to
tak
abstraktně
toho
myšlení
může
a
takže
se
těšil
stávají
k
tomu
neosobnímu
vedení
to
je
neodpovídá
nebýt
tam
by
doma
řekl
bych
to
ještě
snad
jinak
že
většina
velkých
opravdu
velkých
mystiků
byli
mužové.
Eckhart
je
takovým
vzorem
ale
mnozí
jiní
než
to
ty
ženy
rozdílem
svatý
terezie
z
avili
to
se
těžko
dosahovali
těch
abstraktní
výšek
protože
se
jim
dostávalo
na
jedné
straně
hodně
síly
k
tomu
aby
realizoval
vzestup
sebe
samé
se
ve
samých
od
země
li
koš
na
zemi
pevně
stáli
ale
těžko
se
jim
realizovalo
vrazil
pohyb
toho
člověka
od
země
už
odpoutanost
byla
tu
taková
svatá
terezie
z
avily.
Která
tento
pohyb
oblastech
kde
už
se
člověk
nedotýká
země
na
radila
velikou
mírou
poznání
o
kterém
které
ještě
pojala
osobně
a
jak
si
řekl
bych
provedl
na
stavbu
kterou
normálně
žena
neprovádím
v
jejím
životě
se
stalo
něco
čeho
jsme
nebyli
svědkem
životě
jiných
světit
které
nepřešli
přestože
to
fázi
že
ona
se
setkala
s
ježíšem
kristem.
A
ten
jí
řekl
to
byl
ještě
osobní
vedení
to
byla
transformace
do
slov
jejího
vnitřního
vedení
které
nebylo
slovní
pochopitelně
to
byla
to
bylo
jí
přetlumočení
osobní
ale
bylo
to
je
její
poznání
a
to
si
na
tom
velice
cenný
a
ten
ježíš
jich
řekl
podívej
se
ty
nemůžeš
vnitřně
umřít
pro
to
a
to
je
ta
poslední
fáze
do
které
tak
těžko
se
dostávali
ženy
protože
to
dělá
si
mi
vlastními
silami
to
jsou
ty
síly
které
ze
začátku
tu
tu
ženu
velice
podporoval
na
cestě
protože
ona
všechno
vlastní
silami
musí
u
toho
dítěte
udělat
ona
musí
se
o
ně
vlastní
silami
starat
ona
tímto
způsobem
pokračuje
pořád
dál
ať
je
to
cesta
duchovní
nebo
teče
tě
protože
my
sme
za
zlé
ale
musí
od
vlastní
přil
umět
odstoupit
na
určitém
místě
to
je
u
může
daleko
snazší
protože
on
se
opírá
spíše
o
poznatky
jiných.
O
vlastní
sounáležitost
tím
co
pěstuje
na
to
je
obor
ne
a
opírá
se
bezhlavě
o
poznatky
v
tom
vědním
oboru
spolehnu
se
na
něj
jako
by
to
bylo
jeho
vlastní
by
to
měl
o
vlastní
majetek
ztotožní
cením
při
vlastnictví
a
tak
dále
ale
už
se
ve
do
kdežto
taženo
se
pořád
s
nedá
svým
vlastními
prostředky
a
teď
to
najednou
dál
nejde
to
je
starý
vidíte
ten
jemňounký
rozdíl
který
potom
hraje
tak
velkou
roli
na
tomto
stupni
a
ona
ta
svatby
a
poučení
kristus
ti
tady
dávám
k
dispozici
svoje
utrpení
na
kříži
toto
moje
utrpení
na
kříži
je
teďka
tady
objektivní
s
tím
se
nech.
Ukřižovat
a
ze
svými
silami
mou
silou
sebe
přil
mou
realizací
se
nech
křižovat
ona
to
udělala
a
umřela
vnitřně
a
na
starat
ta
poslední
fáze
kterou
poměrně
snáze
dosahovali
mužové
třebas
dejme
tomu
kdybychom
to
srovnali
osmnáct
let
tápání
svatý
terezie
představují
dva
roky
tápání
téhož
tápání
u
svatýho
tak
tečka
a
takže
takovým
poměru
to
asi
je
víte
to
neznamená
že
by
to
nemohla
tažen
dosahnout
ale
osmnáct
let
ku
dvou
to
je
tak
asi
takový
poměr
který
tak
slušně
vyjadřuje
u
poctivé
ho
pracovník
jak
je
to
těžké
tam
a
těch
vyšších
stupních
protože.
A
teď
jsme
si
ovšem
než
den
nazvali
přirozenost
lásky
a
už
konečně
po
té
definici
můžeme
k
tomu
přistoupit
proč
je
láska
přirozená
ta
láska
přirozená
na
úrovni
zvířete
je
v
tom
smyslu
přirozená
že
zvíře
ke
svému
druhu
tíhne
myslím
zvířecím
tvoru
ne
partnerovi
druh
určitého
zvířete
se
má
vzájemně
rád
do
určitý
mají
dostanou
ryba
požírá
třebas
svoje
ji
kri
taky
že
v
těch
je
a
eště
nevidí
svůj
druh.
Příklad
ale
ne
požírá
třebas
jedna
ba
bu
druhou
téhož
druhu
nýbrž
tykal
nešika
na
požírá
nýbrž
jinou
rybičku
jiného
druhu
ano
a
tak
dále
čili
tam
na
úrovni
zvířecí
ta
láska
je
poznamenán
pravidlem
zákonem
zákonitostí
kterou
bychom
nazvali
oko
za
oko
zub
za
zub
to
znamená
ten
miluje
kdo
je
milován
ten
nemiluje
kdo
není
milován
z
toho
z
tohoto
dostačoval
z
tohoto
pouhého
zvířecího
pojetí
lásky
to
je
nesmírně
těžká
vychovatelská
úloha
a
bude
třeba
se
do
tohoto
pustit
už
u
malého
dítěte.
Aby
neza
nešel
aspoň
na
toho
kdo
ho
nemá
rád
aby
se
mu
nectil
protože
jestliže
tohleto
by
nedokázal
tak
by
byl
pořád
na
úrovni
zvířecí
a
nikdy
by
v
této
oblasti
nemohl
dospět
tam
kde
z
lásky
se
dá
vejít
bohu
do
takhle
myslí
tak
o
nedospěl
není
dospělým
oblasti
lásky
dospělým
oblasti
lásky
někdo
dovede
odpouštět
nám
naše
viny
jakož
i
my
odpouštíme
našim
viníkům
to
musí
umět
tohleto.
Jinak
nejenom
se
má
právo
modlit
otčenáš
to
je
to
fázi
ale
nemá
opravdu
nejmenší
naději
se
s
tím
povědomí
spojit
a
potom
ještě
je
třeba
aby
do
milovat
člověka
ne
pro
jeho
přednosti
ale
takového
jaký
je
toto
se
dá
všechno
ještě
výchově
udělat
a
to
je
už
ta
úroveň
lidské
přirozenosti
která
se
dá
dosáhnout
bez
něčeho
nařízeno
tomu
říká
křesťanství
protože
je
to
člověk
tak
si
zasluhuje
lidské
lásky
m
milovat
ho
proto
jeho
lidství
toto
začlo
někde.
Tam
už
začátku
červené
kříže
to
to
mě
dálku
funkce
ona
čele
že
to
tam
dávám
že
voni
poprvně
prosadili
aby
byl
nepřítel
ošetřován
a
to
to
chtěl
ježíš
kristus
na
křesťanské
lásce
a
to
ukazoval
jako
pravým
vzor
čestné
a
s
ky
bez
ohledu
na
boha
a
tam
ani
slovo
když
se
mluví
o
samaritána
který
se
ho
nepřítele
ošetřil
ten
vo
tom
ani
nevěděl
že
o
třeba
to
že
byl
bez
bez
vědomí
a
ještě
tam
nechal
peníze
aby
to
stačilo
do
té
doby
než
von
se
vrátí
aby
ten
ho
stisku
nebo
do
tam
byl
mu
dal
všechno
co
potřebujete
mít
zranění
byl
zraněn
ten
nemocný
ne
tím
kdo
ho
ošetřoval
ne
liší
kým
to
mu
nemělo
nic
být
ale
byl
to
člověk.
Byl
to
tvor
který
měl
v
ve
výjimku
cestu
k
bohu
a
nemohl
být
tedy
ponechán
v
takovém
stavu
jako
zvíře
víte
promiňte
mně
trošičku
tři
tady
nějak
straně
člověku
toto
měli
ježíši
strašně
za
zlé
hlavně
indové
že
rozlišuje
mezi
člověkem
a
mezi
zvířetem
že
byl
schopen
jist
beránka
naopak
nařizoval
kam
mají
na
toho
beránka
že
si
s
nimi
je
eště
po
zřízení
ryby
aby
jim
dokázal
že
je
že
hmotný
ne
zrovna
si
vybral
ryby
maso
a
tak
dále
to
indové
tedy
nemohou
ježíši
odpustit
a
neví
proč
je
to
a
ono
je
to
jedině
proto
že
on
si
byl
vědom
úkolu
člověka.
A
úkolu
zvířat
úkol
člověka
jiný
než
úkol
zvířat
nechci
že
zvířata
jsou
tady
proto
abychom
je
zabíjeli
to
ne
lidi
kteří
který
dávám
z
to
otázku
říkají
husa
je
tady
proto
aby
člověk
snědl
pro
to
ne
tak
jsem
se
daleko
tak
by
to
pochopí
nedržte
dostal
ale
pusta
je
tady
pro
ten
suž
husí
život
prosím
u
boha
a
ne
pro
bych
ji
snědl
ale
přeci
jenom
zavraždit
husu
je
daleko
menší
hřích
než
zavraždi
člověka
nebo
napomoct
člověku
je
daleko
větší
hřích
než
ne
pomoci
huse
ano
to
vás
upozorňuju
protože
my
musíme
i
v
tomhletom
takovou
škálu.
Text view •
Help