Waveform view
prevzate-kotouc-79-06A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
poslušnost
mistra
mistru
má
už
význam
opačný,
než
jak
ten
mistr
začínal
žáka
vést.
On
ho
vedl
sebe
lásce
to
to
to
poslušnost
bo
vede
odosobnění
protože
ten
žák
zjišťuje
že
se
na
něm
chce
aby
nerozuměl
věcem
a
aby
přesto
byl
poslušen
protože
kdyby
věcem
rozuměl
tak
by
nebyl
poslušen
nikdy
nemohl
by
být
poslušen
z
toho
důvodu
že
je
vim
rozuměl
lidsky
jako
člověk
který
neví
co
dělá
jenom
jak
na
to
ten
mistr
jde
to
je
zbytečný
vědět
Kdežto
jestliže
to
dělá
z
poslušnosti
k
tomu
vůči
tomu
mistru
tak
jedná
jako
mistr
proto
že
do
toho
nezasahuje
ta
pouhá
jeho
lidskosti
on
se
nad
věcmi
nezmýlím
ve
formě
starostlivosti
nýbrž
jenom
ve
formě
funkční
to
znamená
provést
a
to
je
daleko
důležitější
než
obyčejná
stalo
starost
lidská
té
káni
a
proto
ten
mistr
začíná
ho
učit
netěkala
najít
sama
sebe
a
teprve
pak
z
této
úměrně
nosti
mysli
přicházet
bližnímu
to
je
to
mistrovství
způsob
jednání.
To
záviděníhodný
takhle
dyby
to
evropani
uměli
to
by
bylo
jiné
ovšem
ježíš
kristus
tomu
navádí
k
tomuto
způsobu
to
on
nemá
žákům
nic
za
zlé
než
aby
se
než
se
se
starali
proč
se
staráte
pro
se
obává
te
proč
strachujete
nic
žádný
hřích
jim
prosím
vás
nevyčítal
vůbec
i
tomu
petrovi
který
ho
zapřel
odpustili
už
napřed
ale
dám
marně
mu
odpustil
už
napřed
říkal
než
koho
za
krát
třikrát
mě
zapřeš
o
to
mu
to
řek
jako
houskami
to
postě
aniž
mu
to
vyčítal
a
potom
mu
postavil
si
zástupcem
to
přeci
je
krásný
příklad
jak
jinak
hleděl
na
lidskou
bytost
než
jak
nám
to
dneska
křesťanská
tradice
předkládá.
Já
možná
jsem
příliš
nakaženi
indickým
způsobem
myšlení
ale
já
v
tom
vidím
v
tom
ježíši
kristu
takovou
jednotu
vědění
kterou
my
jsme
už
dávno
ztratili
ve
toho
že
toho
krista
se
vykládali
lidsky
a
ne
pomocí
zasvěcenců
tak
poslušnost
potom
vůči
tomu
mistru
spočívá
v
tom
že
když
jsem
si
vědom
že
jsem
na
to
místo
poslán
tak
na
tom
místu
pracuji
jeho
prostředky
jak
to
pořád
říkám
jeho
prostředky
a
je
to
jeho
pole
kdyby
například
někdo
přišel
z
indie
do
evropy
ano
taky
byl
na
poli
toho
mistra
a
ne
na
poli
své.
Základní
neposlušnost
spočívá
v
tom
že
člověk
si
je
začíná
být
zase
na
svém
poli
tím
se
to
ztratí
všecko
to
je
jeho
až
tam
ve
kterém
ty
jsi
v
evropě
a
jakmile
tuto
poslušnost
ztratíš
tak
ztratíš
kontakt
a
budeme
se
tam
znovu
za
trest
ta
moc
peněz
zrovna
tak
to
bylo
u
toho
ježíše
krista.
Kdo
tedy
jednal
jinak
kdo
se
spoléhal
na
jeho
vedení
tak
ten
dycky
tomu
copak
si
myslíte
že
tam
na
tom
jezeře
kde
dával
tá
bouřka
že
trnuli
protože
byla
bouřka
ta
bouřka
byla
protože
voni
byli
malomyslnost
byli
malomyslnosti
no
to
byl
opačně
opačně
všechny
těžkosti
které
my
máme
jsme
svou
tady
proto
že
jsme
neposlušným
nevrní
nevěřící
a
tak
dále
kdybychom
byli
věřící
tak
ovšem
ve
smyslu
poslušnosti
ne
ve
smyslu
nějaké
slepoty
tak
bychom
ty
bouřka
nezažívali
já
jsem
podívejte
se
vedení
poslušnost
o
které
tady
mluvím
má
takové
dva
styčný
body.
Člověk
nesmí
odporovat
vnitřně
to
o
čem
nějakým
způsobem
já
říkám
nějakým
způsobem
ví
že
správné
to
je
jeden
moc
a
za
druhý
musí
sebe
obětovat
pro
tu
věc
čili
neodporovat
a
sebe
obětovat
jestliže
jedno
z
toho
vynechá
tak
je
neposlušen.
Ovšem
aby
sebe
mohl
obětovat
k
tomu
je
třeba
aby
dosáhl
něčeho
čemu
se
říká
vnitřní
mlčení
jak
jsem
tady
často
říkali
aby
totiž
ne
debatovat
o
tom
co
provádí
vnitřně
aby
nediktoval
aby
se
ne
rozhodoval
by
ne
váhal
on
sice
udělá
třebas
tisíckrát
chybu
protože
ze
začátku
tomu
dobře
nerozumí
ale
vytříbí
se
tak
že
později
sám
žasne
jak
je
řízen
celý
jeho
život
naprostou
dokonalosti
jenom
proto
že
ten
člověk
který
je
také
řízen
ztratil
svou
vlastní
vůli.
Já
bych
měl
promluvit
o
tom
co
je
to
ztráta
vlastní
vůle
to
neznamená
že
by
ten
člověk
nic
nedělal
no
pak
člověk
který
ztratí
svou
vlastní
vůli
toho
udělá
minimálně
desetkrát
víc
než
ten
člověk
který
svou
vlastní
vůli
má
to
není
odevzdávání
se
tu
b
do
nějaké
cizí
vůle
nýbrž
to
je
opravdu
obsahem
poslušnosti
a
já
bych
to
nejradši
předvedl
na
nějakém
příkladu
v
evropě
má
člověk
proto
těžký
přístup
nebo
špatný
přístup
k
poslušnosti
o
kterém
tady
byla
řeč
že.
Není
schopen
odstoupit
sám
od
sebe
kdežto
mistr
v
indii
od
začátku
vedení
člověka
vede
od
sebe
napřed
třebas
ho
nechá
poznat
sama
sebe
ale
od
toho
který
poznal
jsem
a
sebe
toho
člověka
vede
pryč
k
tomu
cíli
duchovnímu
který
mu
předložil
a
jestliže.
Evropani
není
schopen
pro
mnoho
myšlenek
který
má
v
hlavě
se
dva
jednoho
jediného
jeden
jediný
cíl
nýbrž
má
celou
řadu
starosti
jak
tomu
říká
jiných
kterým
jsem
věnuje
některým
více
některým
méně
tak
je
to
nejenom
roztěkaná
mysl
ale
rozparcelovává
vůle
a
takovým
podrobností
že
nemůže
nikde
pořádně
něco
provést
kdežto
ind
indický
mistr
napřed
tuhletím
aby
se
mohla
opustit.
A
ježíš
kristus
toto
dělal
také
napřed
jestli
jednotili
ve
víře
ten
mrtvý
konec
světa
tu
naléhavost
se
obrátit
čím
pokání
a
pak
je
odtamtud
vyvedl
k
tomu
úkolu
že
najednou
chudáci
musel
dělat
zázraky
museli
sloužit
bližnímu
a
vo
na
čáku
co
na
přišli
pod
jeho
ruce
syna
chodil
tři
roky
a
oni
za
čtrnáct
dní
po
setkání
s
ježíšem
udělali
zázraky
oni
k
tomu
prostě
měl
aby
takhle
jednali
to
znamená
velice
prudce
je
odváděl
od
nich
samotnýho
a
jestliže
člověk
neumí
odejít
od
sebe
a
on
nemůže
protože
sebe
nezná
ve
od
sebe
já
mohu
levnou
od
toho
o
kom
vím
odkud
duch
nebo
toho
znám
já
nemůžu
odejít
od
ně
od
něčeho
co
nevím
co
odkud
mám
jít
já
musím
květ
odkud
jdu
nedovede
ote
od
sebe
protože
sebe
nezná
tak
nemůže
také
nastoupit
v
jeho
vědomí
intuitivně
způsob
myšlení
to
znamená
vedení.
O
kterém
říkám
že
intuitivně
to
překládám
do
chybně
to
znamená
vedení
při
kterém
se
člověk
nestará
a
samovolně
jedná
podle
takzvaného
nápad
ne
nápad
který
on
ale
rozezná
od
obyčejného
světského
nápad
tím
že
má
naléhavost
tento
nápad
sobě
obsaženu
naléhavost
má
tak
velkou
že
je
člověk
ví
že
kdyby
to
neudělal
že
by
přestoupil
nějaký
řád
o
kterém
nedokáže
říct
proč
tady
je
ale
o
kterém
ví
že
tu
je.
Já
bych
tě
lišit
kvietismus
který
nesprávný
směl
v
křesťanství
od
správného
způsobu
myšlení
a
jednání
také
u
nás
v
evropě
musí
lidská
činnost
vést
k
tomu
aby
člověk
nic
nedělal
z
vlastní
vůle
aby
dělal
všecko
z
vůle
boží
takže
může
říct
že
svatou
terezií
mýma
rukama
pracuje
kristus
mýma
nohama
chodí
kristus
když
se
jí
divili
proč
toho
tolik
že
toho
tolik
zastane
kdežto
nepravý
způsob
ničeho
nedělání
spočívá
v
tom
že
se
člověk
opravdu
nic
nedělá
se
stane
že
prostě
nenosí.
Kdy
do
ztratí
svoji
vůli
ten
může
být
mnohonásobně
činnější
než
do
má
vlastní
vůlí
protože
jedná
osvíceně
z
vůle
toho
kterého
poznává
ne
a
vlivem
toho
že
jedná
o
světe
tak
celá
řada
lidí
a
situací
mu
pomáhá
takže
on
přitom
dělá
méně
než
ostatní
méně
se
namáhal
a
vono
to
vychází
rozumíte
jenom
proto
že
dá
na
ten
způsob
který
považujeme
za
správný
odstoupit
od
sama
sebe
když
například
někdo
dělá
proti
vlastní
vůli
něco
do
čele
mu
nechce
když
nerozlišuje
mezi
příjemným
a
nepříjemným
tak
pak
opravdu.
V
pravém
slova
smyslu
nedělá
to
co
jiný
který
dělá
to
co
mu
zahodí
a
nedělá
to
co
mu
je
nepříjemné
to
co
mu
je
nepříjemné
nedělá
proto
že
je
to
proti
němu
tento
proti
jeho
osobnosti
a
to
co
jeho
příjemné
dělá
proto
že
je
že
mu
to
navodí
čili
on
vlastně
je
pravým
člověkem
který
nic
nedělá
v
tom
křesťanském
slova
smyslu
než
to
jestliže
někdo
nedělá
nerozlišuje
tyhlety
kdy
věci
příjemné
od
nepříjemného
tak
dělá
něco
co
není
jeho
vůle
to
se
neřídí
je
to
pro
mě
není
to
pro
mě
příjemné
je
to
pro
ně
příjemné
nýbrž
je
to
potřebné
a
jestli
je
to
potřebné
a
je
to
otázka
poslušnosti
tak
nepotřebuju
k
tomu
vlastní
vůli
naopak
ji
musím
zapřít
protože
to
třebas
nepříjemné
pro
mě
a
v
tom
případě
nemusím
nakonec
když
to
hodně
daleko
dopracuje
vůbec
nic
dělat.
Nýbrž
ono
to
za
mě
se
ve
mně
děje
a
ještě
ve
tabulí
kteří
spolupracuji
tak
jsem
říkal
před
chvílí
čím
se
liší
různé
cesty
indických
jog
od
křesťanské
cesty
zhruba
jsme
si
řekli
že
křesťanská
cesta
je
univerzální
kdežto
jóga
je
vždycky
individuální
záležitostí
a
proto
se
na
křesťanské
cestě
dají
vytyčil
universálně
platné
body
které
se
samozřejmě
do
určité
míry
do
značné
míry
podoba
každé
individuální
cestě
indické
říkám
podoba
je
je
to
analogie
není
to
rovnosti
ano.
A
tak
teďka
začnu
tedy
jak
je
to
s
tou
českou
cestou
v
křesťanství
se
začíná
se
stvořitelský
úkolem
božím
to
znamená
člověk
může
se
chápat
boha
z
dvojího
hlediska
z
jednoho
jako
boha
stvořitele
a
z
druhého
hlediska
jako
boha
který
to
stvořené
nazpátek
táhne
do
nestvořeného
odkud
to
všechno
vyšlo
a
tím
se
ta
cesta
celá
dá
rozdělit
do
dvou
velkých
fází.
První
byla
znázorněna
starým
zákonem
že
tam
se
všichni
utíkali
k
bohu
jako
ke
svému
stvořiteli
a
hledali
u
něho
pomoc
v
tom
stvořeném
ne
nestvořeném
proto
tam
ani
ve
starém
zákoně
nemáte
nikde
zprávu
o
nesmrtelné
duši
vůbec
ne
že
tam
se
mluvilo
jenom
k
této
duši
která
zde
vznikla
a
ze
zaniká
lese
tam
ztotožňuje
s
duší
duše
je
krev
a
tak
dále
tam
říká.
Takže
jestliže
křesťan
začne
svou
cestou
musí
také
od
píky
tak
místo
od
sebe
poznání
jako
to
chtějí
třebas
indové
on
vychází
z
poslání
tvůrčího
božího
on
v
první
řadě
na
tom
tvůrčím
aktu
božím
se
začne
podílet
vědomě
se
začne
podílet
on
začne
dotvořit
do
té
míry
jak
je
mu
to
dopřáno
jeho
lidskou
podstatou
a
to
znamená
že
se
dostane
do
takzvaného
rozvinutého
lidského
života.
A
rozvinutý
lidský
život
není
jednorázová
záležitost
nýbrž
takový
okamžik
rozvinutosti
života
třebas
několikrát
za
den
může
nastat
nebo
jednou
za
život
to
je
otázka
jak
si
člověk
tím
životem
počíná
a
z
tohoto
bodu
je
možno
přejít
do
další
fáze
z
jiného
ne
teprve
když
jako
to
řeknu
zase
podle
historie
hebrejské
židovské
když
těm
židům
se
stalo
jako
samozřejmé
že
musí
poslouchat
do
spodní
tvůrce
a
že
potom
bude
s
nima
zacházení
jako
oko
za
oko
zub
za
zub
a
dělal
už
to
jako
samozřejmou
věc.
Tak
dospěli
do
momentu
kdy
mohli
nastoupit
vyšší
cestu
ta
spočívá
v
tom
že
se
při
volí
k
návratu
do
boha
zvláštním
způsobem
znamená
kde
se
za
tou
druhou
fází
do
tou
druhou
tváří
boží
než
tvůrce
nýbrž
z
toho
kdo
miluje
to
tvor
tvorstvo
v
tom
smyslu
že
ho
k
sobě
nazpátek
táhne
indové
tomu
říkají
durga
bohy
ně
ničitelka.
Neboť
stvořené
přivádí
do
nestvořeného
to
vypadá
pro
zevního
pozorovatele
jako
ničení
ano
ve
smíme
stále
svědky
ničení
toho
co
se
tam
vytváří
ve
vesmíru
v
malé
i
velkém
buňky
od
buňky
od
živého
organizmu
malého
až
po
vesmírové
soustavy
přivolení
tohleto
má
podobu
první
podobu
takovou
že
člověk
přivolujeme
k
tomu
aby
se
z
něho
zrodil
bůh
abyste
v
něm
narodil
bůh
aby
se
vědomí
boží
v
něm
začlo.
Projevovat
aby
se
tohleto
mohlo
uskutečnit
k
tomu
je
třeba
aby
přivolil
absolutní
trp
tu
trpnosti
to
znamená
poprvně
k
podílení
se
na
vůli
boží
neboť
musí
se
předpokládat
na
této
fázi
že
bůh
si
nepřát
tvořit
aby
to
bylo
stvořeno
nýbrž
jeden
z
důvodů
byl
aby
se
to
k
němu
mohlo
vrátit
nějakém
novém
vyšším
stavu
ano
a
o
tento
nový
vyšší
stav
teď
jde
jestliže
panna
maria
přivolila
aby
se
z
ní
narodil
ježíš
syn
boží
tak
člověk
přivolujeme
obdobným
způsobem
a
obdobným
způsobem
jako
ona
zachovává
podmínky
těhotenství
to
znamená
nesmí
ho
rušit
nějakým
zásahem.
Volním
jenom
musí
ten
svůj
duchovní
život
při
život
metody
při
životní
nebudu
tady
líčit
přes
to
v
tom
celkovém
obsahu
tučné
nemám
to
ale
jakmile
jednou
přijde
ta
chvíle
že
ten
božský
život
se
v
nejhlubším
nitru
lidské
duše
narodí
tak
člověk
to
pozná
tím
že
má
nesmírnou
radost
z
toho
o
které
nemůže
říct
odkud
pramení
protože
s
tím
nitrem
nejlepší
my
té
se
duše
nemá
tak
dokonale
spojení
s
takové
dálky
jako
je
zevní
duše
aby
mohl
přesně
vědět
se
za
všechno
děje.
Jakmile
toto
zažívá
tak
musí
začít
další
fáze
že
začne
trhat
opravdu
prchal
před
veškerým
protivení
z
rozumu
on
nes
o
musí
přestat
rozumovat
a
vzdávat
se
rozumování
o
tom
co
se
v
něm
děje
proč
se
to
měm
děje
a
jak
tomu
rozumět
protože
já
už
sem
vám
tady
beztak
říkal
on
tady
usiluje
on
návrat
k
bohu
k
nestvořenému
a
za
tím
se
v
něm
vytváří
nové
vědomí
čili
zdánlivě
co
úplně
opačného.
Toto
pochopit
v
této
fázi
nelze
dá
se
to
pochopí
jenom
tím
že
se
za
vede
další
disciplína
a
to
je
poslušnost
prostředí
ve
kterém
člověk
žije
že
to
přestane
člověk
považovat
to
prostředí
za
své
prostředí
nýbrž
za
prostředí
od
boha
dané
ať
se
už
to
rodiče
anebo
širší
okolí
jakmile
se
dostane
až
tak
daleko
že
už
samovolně
dovede
tuto
poslušnost
zachovávat.
Tak
by
přešlapoval
na
místě
kdyby
to
pořád
pěstoval
jenom
touto
poslušnosti
ví
chtěl
vy
stačit
nemůže
už
vy
stačit
k
bohu
poslušností
prostřední
když
on
musí
od
toho
umět
odejít
jako
by
byl
nikdy
nebýval
předtím
poslušen
oni
na
nikoho
jsem
s
tý
odhlédnout
a
musí
se
dát
poučit
svými
strom
v
tomto
momentu
mysl
je
vždycky
po
ruce
upozorňuju
dycky
po
ruce
není
třeba
se
o
to
starat
kde
od
sebe
ten
mistr
mu
dokáže
že
ne
vlastní
silou
ten
člověk
nýbrž
silou
boží
která
se
skrz
toho
mistra
projevuje
ten
člověk
začne
mít
vědomí
že
je
synem
božím.
Jakmile
na
bude
to
vědomí
tak
se
je
toto
vědomí
staví
krutě
proti
vědomí
že
je
člověk
synem
lidským
a
že
on
musí
toto
já
které
je
zastává
zcela
opačná
to
přemoci
a
to
je
další
fáze
toho
boje
na
poušti
jakmile
přemůže
zalíbení
v
tobě
a
to
je
jedna
nejběžnější
tváří
tohoto
poznání
že
já
jsem
synem
z
tohoto
světa
jakmile
toto
přemůže
tak
teprve
potom
může
se
dostat
do
stavu
učitelského
do
fáze
učitelské
ta
spočívá
v
tom
že
člověk
už
nekoná
svou
vůli
nerozeznáváme
né
od
nepříjemného
že
všechno
bere
z
rukou
božích.
Nejenom
události
okolnosti
a
všechny
prostředky
které
má
v
ruce
duševní
schopnosti
už
nejsou
jeho
on
se
od
svých
pěti
ježíš
se
o
svých
učednících
já
dřeli
že
mu
byly
svěřeny
otcem
že
si
je
sám
nevybral
když
to
byl
jidáš
je
si
nikoho
z
nich
nevybral
sám
za
takových
okolností
už
ten
člověk
začíná
s
něčím
co
bychom
řekli
nicnedělání
z
vlastní
vůle.
To
je
to
pravé
nic
nedělání
které
není
nebezpečné
které
není
k
věty
sme
protože
on
dělal
daleko
více
než
předtím
ale
nikoliv
nám
vlastní
vůle
čili
nemusel
se
ani
ji
nejpasivnější
situacích
namáhat
třebas
když
křižuje
mrtvého
to
by
nám
dalo
určitou
práci
bychom
byli
dobří
lékaři
že
ano
že
by
byl
tři
dni
v
hrobě
třebas
jako
lazar
vzkřísit
aby
to
nemělo
špatné
následky
že
na
něho
ono
by
to
asi
nešlo
ale
šlo
mu
to
všechno
z
toho
důvodu
že
nekoná
svou
vlastní
vůli
a
ne
svými
prostředky
jedno
jedna
po
se
ky
otcovým.
To
mělo
ovšem
za
následek
že
opět
se
vytvořila
situace
ve
které
se
stal
novým
středem
tou
mocí
kterou
od
otce
měl
a
je
třeba
tuto
moc
od
této
moci
otcovy
tam
byla
přechodně
odevzdán
se
také
umět
vzdát
to
je
velice
obtížná
záležitost
a
je
znázorněna
tím
co
předchází
před
křížem
a
na
něm
potom
a
po
něm
že
to
v
tom
přebývání
hrobě
tohleto
když
člověk
provede
tak
je
schopen
vstát
z
mrtvých.
To
znamená
nebýt
závislý
na
lidských
na
osobních
prostředcích
vedení
tato
fáze
po
zmrtvýchvstání
je
fáze
neosobního
vedení
která
vrcholí
sesláním
ducha
svatého
na
ty
žáky
do
svatý
nemá
podobu
lidskou
a
není
to
lidské
vedení
to
osobní
vedení
že
to
vedení
neosobní
a
tak
ježíš
kristus
z
této
joze
interní
zachytil
všechny
prvky
všech
jog
indických.
Ale
univerzálně
je
symbolismem
svého
života
naznačil
jak
za
sebou
mají
jít
a
jakými
prostředky
se
to
má
všechno
dosahovat
klade
tomu
tedy
otázka
proč
bůh
nestvořil
a
tak
dokonalého
že
musí
postupně
těmito
fázemi
procházet
na
té
jednoduchá
odpověď
že
to
co
v
bibli
je
znázorněno
jako
akt
stvoření
šest
dní
tvořil
a
sedmi
odpočíval
to
pořád
probíhá
to
není
něco
co
co
se
kdysi
stalo
nýbrž
co
se
pořádně
je
že
my
jsme
uprostřed
tvůrčího
díla
božího
mít
všichni
nejsme
na
jeho
konci
čili
tvůrčí
akt
jednání
božího
který
pořád
postupuje
a
také
postupuje
ruku
v
ruce
s
ním
zároveň
tažení
boží
k
němu.
Jediný
tedy
to
mohu
odpovědět
že
nejsme
na
konci
cesty
že
jsme
se
narodili
nebo
že
máme
právo
jako
lidi
zde
žít
v
době
kdy
je
bůh
uprostřed
práce
tvůrčí
a
uprostřed
práce
láskyplného
tažení
k
sobě
bych
ochranu
na
obranu
indické
vy
tě
říci
že
jestliže
ona
vychází
ze
sebelásky
jako
tak
tou
nejcennějšího
který
nesmíme
odvrhnou
předčasně
tak
jedná
správně
kdežto
já
neříkám
že
to
je
křesťansky
správné
ale
že
ona
jedná
správně
tam
v
indii
jedná
správně
z
toho
důvodu
že.
Zná
člověka
jako
sebe
milujícího
a
zná
cestu
jak
pomocí
sebelásky
se
dostat
na
vrchol
této
sebelásky
mi
to
neznáme
myslíme
si
my
si
myslíme
že
vrchol
se
lásky
když
člověk
se
stará
jenom
o
sebe
tak
aby
měl
tady
všechno
pro
tuto
živobytí
zařízeno
aby
měl
dům
třebas
boha
vy
nějaký
ne
na
všechno
co
s
tím
souvisí
je
mě
šťastný
život
a
když
to
ind
použít
sebelásku
tak
aby
ten
člověk
dával
přednost
vlivem
své
sebelásky
hledání
věčného
života
aby
v
tom
viděl
nejvyšší
větší
vrchol
sebelásky
když
se
mu
to
podaří
tomu
indickému
zasvěcenci.
Aby
ten
člověk
pro
sebe
hledal
spásu
tak
on
udělám
mnoho
těch
začátečních
kroků
správně
ale
ocitne
se
v
momentě
kdy
už
sebeláska
musí
být
odložena
musí
být
jenom
odložena
v
tomto
momentu
se
ještě
jana
neocitla
rozumíte
pak
ovšem
ten
zasvěcenec
musí
svou
mocí
působit
tak
aby
toho
žáka
povznesl
z
té
sebelásky
dál
znamená
on
mu
pro
učí
svoji
vůli
to
je
tak
dělá
věčně
takže
on
ten
sebe
milující
člověk
na
jednou
přestane
milovat
sebe
a
začne
milovat
toho
zasvěcence
převede
to.
Von
ho
převede
pomalinku
do
jiné
sféry
a
jakmile
začne
milovat
toho
sice
tak
že
mu
dává
ve
všem
přednost
tak
nakonec
se
sebe
zapomínal
a
dělá
všechno
pro
něj
no
a
to
už
je
nadějné
cesta
a
to
ještě
není
konec
věcí
jenom
říkám
že
to
že
to
dělali
dobře
do
ovšem
k
tomu
je
třeba
opravdu
riskantní
jednat
s
tím
žákem
vít
pořád
u
něho
pořádného
hlídat
protože
se
brát
svou
mohli
se
vrhnout
vy
že
bude
třebas
střádat
peníze
nebo
bude
třebas
tyto
světské
statky
střádat
nějak
dohromady
dávat
a
to
všechno
by
nevedlo
k
bohu.
On
musí
tu
sebelásku
vyžívat
záměrně
vidět
řecky
opravdu
vědecky
tak
aby
vedl
a
k
tomu
bohu
a
to
tento
zasvěcenec
dělá
má
tu
jeho
na
starosti
to
dělá
dobře
jenomže
je
na
jednom
slastmi
počátku
na
už
ho
má
ráda
hrozně
pro
něho
byl
dělá
všechno
možný
to
je
mi
jasné
tak
kdyby
kdokoliv
z
nás
měl
ráda
boha
rád
boha
tak
by
jeho
postavení
bylo
závidění
hodně
věřte
tomu.
To
se
o
tom
měli
do
zlý
v
druhé
července
devatenáct
set
sedmdesát
devět
mu
antoníne
vyčíslili
si
z
důkladnosti
to
by
vlastní
cesty
přeješ
vědět
o
své
chorobě
doufám
že
mi
pomineš
odpovím
ne
snadně
na
všech
sumárně
na
přeci
to
je
dotazy
protože
se
všechny
prolínají
především
si
vzpomínám
že
vyjádřil
lítost
nad
tím
že
se
tím
nenastal
tak
vona
příležitost
k
naléhavostí
s
ní
by
mohl
odsednout
jako
se
měla
koncentrační
tábor
připojuji
se
k
svaté
terezii
z
avily
že
si
člověk
nemá
přát
utrpení
dosti
je
toho
které
si
vědomě
nepřivolal
světlo
rozumu
je
mě
vyšším
světem
až
po
tu
dokud
nevládne
nějakým
rozšířeným
vědomím.
A
myslím
že
jsme
poslouchal
se
to
v
rozumu
když
si
v
roku
tisíce
pracoval
vůbec
sice
nikdy
přítomen
týden
jogický
triků
ale
slyšel
jsem
to
je
povede
přátelé
prováděj
jste
dvakrát
až
třikrát
tak
rychle
jak
se
mají
provádět
při
svatém
přijímání
si
sliby
obětovat
svůj
život
bohu
nebo
se
života
vzdal
neteče
přeje
naprosto
upřímné
ale
buď
nebylo
v
soulad
celým
obsahem
které
modlitby
například
modlitbu
prosebnou
nebo
s
otcem
pro
života
nebo
s
obojí
tak
musel
dojít
k
nějakému
druhu
krize
bůh
chtěl
ale
nezkouší.
Nutných
případech
nerovnováhy
dochází
krizím
a
kří
zákonitě
a
samovolně
ne
totiž
často
upřímně
a
bez
stím
co
prohlašuje
me
co
a
nejsme
schopni
z
ostatních
sil
uskutečnit
pak
ten
způsob
přiblížení
o
uskuteční
může
mít
povahu
krize
kterou
si
zažil
tyto
chyby
při
kterých
člověk
nějakým
způsobem
předepisuje
bohu
to
on
s
ním
učinit
nesou
následky
níž
si
byl
svědkem.
Důležité
je
jaké
praktické
poučení
si
z
toho
co
se
ti
stalo
při
neseš
a
to
ostatní
záležitosti
poslušnosti
a
samozřejmě
to
výkladu
toho
co
se
stalo
jistě
to
chápeš
jako
volání
krizí
jako
volání
boží
a
pak
z
toho
může
snadno
vyvodit
důsledky
chápeš
však
tyto
události
jako
trest
tak
se
dožije
začátku
řady
trestu
a
má
se
pole
se
nedostanu
vím
co
příčin
které
jsem
uvedl
to
je
ze
způsobu
hodnocení
krize
nýbrž
z
mnoha
jiných
příčin
o
kterých
jsem
částečně
promluvil
předešlých
řádcích
ale
vše
čeho
ale
věř
všechno
se
nedá.
To
se
zodpovědět
a
překročili
se
určitý
stupeň
nápovědu
zvláště
když
ona
pochází
z
vyšší
úrovně
už
bylo
odpovězeno
a
dotazuji
se
nedostane
dalších
odpovědí
protože
však
slovně
odpověď
vědecky
znamená
téměř
stoprocentní
okleštění
moudrosti
která
za
ní
stojí
na
je
bych
ti
zaujmout
postoj
dítěte
které
se
drží
ruky
matčiny
a
nepouští
se
jí
pak
dostane
od
matky
pokyny
mnoho
tvárnější
a
obsažnější
než
to
ukončený
například
porozumí
událostem.
A
nejen
to
dá
se
jimi
vést
kdyby
se
jen
jedenkrát
kdyby
je
nevymkla
porozuměl
a
nezařídil
podle
světa
moudrosti
pramen
inspirace
by
byla
nebo
nebo
se
slabý
a
stát
se
nestavím
pravé
a
když
přišel
do
chrámu
a
učil
přistoupili
k
němu
veliké
ží
a
starší
lidu
a
řekli
jakou
mocí
to
činí
a
kdo
ti
dal
tuto
moc
ježíš
jim
odpověděl
já
vám
dám
jednu
otázku
jestliže
ji
odpovíte
já
vám
povím
jakou
mocí
to
činím
křesťanů
odkud
byl.
Z
nebe
čili
lidí
oni
se
mezi
sebou
dohadoval
řekneme
li
nebe
řekne
nám
proč
jste
mu
tedy
nevěřili
řekneme
li
však
z
lidí
máme
obavu
se
zástup
dyť
všichni
mají
jana
za
proroka
odpověděli
tedy
ježíšovi
nevíme
stylem
řekl
i
on
ani
já
vám
nepomíjející
to
činím
další
část
podobenství
odvozeného
myslíte
jeden
člověk
měl
dva
syny
přišel
a
řekl
prvnímu
synu
dnes
pracovat
na
vinici
a
on
odpověděl
nechce
se
mi
ale
potom
toho
litoval
a
šel.
Otec
přišel
k
druhému
a
řekl
mu
to
též
on
odpověděl
ano
pane
ale
nešel
do
těch
dvou
splnil
vůli
svého
otce
odpověděli
ten
první
ježíšem
řekl
amen
pravím
vám
že
celník
a
nevěstě
vás
předcházejí
dobro
království
přišel
k
vám
jan
spravedlivý
abyste
mu
nevěřili
ale
cení
si
a
nevěstky
mu
uvěřili
by
jste
to
viděli
ale
ani
potom
jste
toto
té
toho
nelitoval
a
nevěřili
se
budete
o
zlých
vinaře.
Po
slyšte
jiné
podobenství
je
hospodář
vyřadil
vinici
obalí
zdí
vykopal
s
měli
aby
stavěl
strážní
věž
potom
by
nic
i
pro
na
já
vy
nařa
a
otce
slova
přiblížil
čas
ovoce
poznal
se
služebníky
k
vinaře
aby
převzali.
Aby
převzali
jeho
díl
rod
ale
vinaře
jeho
služebníky
jíti
li
jednoho
z
byli
kdo
jeho
zabili
dalšího
ukamenovali
znovu
poslal
sve
služebníky
a
to
více
než
předtím
ale
založili
s
nimi
právě
tak
nakonec
tím
poslaného
syna
řekl
si
budou
mít
ohled
na
mého
syna
by
nařídíš
když
vzhlédli
syna
řekl
že
si
mezi
sebou
to
je
dědictví
za
víme
ho
a
děj
svých
bude
naše
asi
čili
ho
bibli
ven
vinici
a
zabili.
Když
není
přijde
pán
lidi
ce
co
udělá
těmi
nam
řekli
mu
své
bez
milosti
za
hubí
a
vinici
pro
naje
jinými
na
dům
kteří
budou
odvádět
víno
k
určený
čas
ježíš
jim
řekl
cože
nikdy
nečetli
písmen
kámen
který
stavitel
zavrhli
prase
kamenem
úhelným
hospodin
to
učinil
a
je
to
podivuhodné
našich
očích
tak
proto
vám
pravím
že
mám
bude
odňato
království
boží
a
bude
dávno
národu
který
ponese
jeho
opatření
zapadne
na
ten
kámen
roztříštěn
se
a
na
koho
on
padne
toho
za
rolí
jestli
šli
lekne
a
farizeové
toto
podobenství
poznali
že
mluví
o
nich
hleděli
se
ho
zmocnit
ale
báli
se
zástup
protože
ty
ho
měli
za
proká.
A
po
o
ježíšovou
na
vom
je
úvodním
kapitolou
k
těm
nema
na
nás
tím
podobenstvím
bodem
si
od
bohu
činech
a
podobenství
o
lich
vy
nařídil
mohlo
by
se
říkat
napřed
něco
o
těch
podobenstvích
a
pak
by
se
mohlo
toto
shrnout
do
toho
sporu
o
ježíšovu
pravomoc
především
bych
chtěl
ale
začít
jak
to
tady
je
protože
tomu
ostatnímu
se
dostaneme
je
zajímavo
že
nevěděli
nebo
chtěli
vědět
farizeové
odkud
má
ježíš
moct
nebude
mít
jasno
že
moc
má
od
boha
a
protože
on
bude
v
tomto.
Že
bych
zlosti
proto
i
neodpověděl
přímo
ne
že
by
byl
nevěděl
odkud
má
moc
ale
říkal
já
tamto
povím
dokud
mě
neodpovídá
taky
vy
na
otázku
křesťanů
odkud
byl
z
nebe
čili
on
mu
na
to
neodpověděl
protože
to
je
tady
řečeno
proč
to
je
jasné
ale
napověděl
jim
také
jakou
mocí
činím
to
co
činí
poznamenám
jestliže
my
si
nedovedeme
zodpovědět
nebo
nechceme
spojit
jednoznačně
odkud
pocházejí
mší
stavy
nebo
nižší
vedení
než
bylo
ježíšovo
nebo
myš
poznání
než
bylo
ježíšovo
v
tom
si
to
s
tím
se
nevypořádám
toto
se
tak
nesmí
s
tím
sami
pořád
tak
ani
se
nemůžeme
dovědět
odkud
mě
to
vyšší
to
rá
přichází
právě
teď
co
mi
tady
dala
dal
někdo
z
vás
tu
otázku
o
tom
vedení
duchem
a
vedením
osobním
ježíšem
to
je
něco
takového
jakmile
bychom
nerozuměli
třeba
se
to
osobní
vedení
těžko
porozumíme
co
je
to
vedení
duchem
svatým.
Tak
já
bych
na
celém
třeba
zde
nikdo
pokud
ví
není
schopen
udělat
skok
neosobní
vedení
takový
aby
toto
vedení
bylo
pro
něho
tak
jasné
že
by
se
jim
od
konkrétně
řídit
třebas
já
jsem
v
těch
sedmnácti
letech
byl
poučen
duchem
svatým
o
tom
není
pochyby
po
tom
pochybuji
protože
se
neslyšel
ani
hlas
ani
jsem
neměl
žádnou
představu
aniž
jsem
nic
neviděl
prostě
jsem
nevnímal
smyslově
ale
navozený
totu
náhle
o
tom
jaká
je
moje
podstata
a
že
mám
dělat
všechno
aby
tuto
vnitřní
podstatu
dostal
navenek
do
zevního
života.
Čili
z
toho
usuzuju
že
to
bylo
vedení
duchem
svatým
ovšem
chvilkové
nebo
bezčasové
na
to
nebylo
třeba
vůbec
čas
abych
takovou
velice
závažnou
věc
najednou
pochopil
a
další
za
svou
a
nikdy
nemusel
z
tohoto
poznání
slevit
protože
všechno
ostatní
poznání
by
na
proti
tomu
matný
méně
cenná
hned
se
mi
nastolil
také
řád
hodnot
a
tak
dále
ale
jednu
nevýhodu
to
mělo
že
jsem
nedorostlo
tohoto
vedení
soustavně
to
byl
závan.
Ducha
svatého
kterým
měl
prostě
vnuknout
nový
styl
života
ale
nemohl
mě
konkrétně
vést
vešel
věcech
protože
to
bylo
poznání
velice
temné
ne
vypovídat
konkrétně
toto
máš
udělat
tamto
nebo
na
udělat
to
tam
je
obsaženo
nebylo
to
sem
musel
potom
zánět
postupně
nebo
o
to
jsem
se
musel
starat
dotek
dá
jenom
podnět
který
byl
silnější
než
ostatní
podněty
které
předtím
se
mě
přistoupili
nebo
potom
přistupovali
takže
nebyly
ničím
už
za
ten
základní
pode
duchem
nebo
ničím
zastíněno.
A
já
bych
se
teď
hned
pustil
do
tohoto
podobenství
po
tomhletom
úvodu
křest
janu
mně
připadá
něco
takového
jako
třeba
k
osobnímu
vedení
božímu
on
je
totiž
tam
na
té
poušti
jak
oni
tomu
říkají
poušť
a
to
už
nebyla
dobře
tam
na
poušti
nebo
v
most
jeho
vesnici
a
postil
se
tam
na
té
poušti
poučoval
slovy
poučoval
kázal
z
měl
a
to
je
prosím
začátek
o
kterém
bychom
nemohli
nic
tě
to
osobní
vedení
ve
smyslu
ježíšova.
Text view •
Help