Waveform view
prevzate-kotouc-78-07A
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
tak
je
to
modlitba
špatně
určena
a
špatně
prováděná
nejenom
určená
ale
prováděná
že
on
nemusí
být
třebas
špatně
vždycky
určena
ale
špatně
prováděna
totiž
každé
duchovní
cvičení
se
pozná
že
je
úspěch
tím
že
rozšiřuje
nebo
každá
levice
pozná
že
zpěvákem
že
rozšiřuje
moje
vědomí
jak
tomu
svatá
terezie
říká
dilatatio
mentis
rozšiřování
mysli
na
i
můžete
klidně
každý
z
vás
a
to
je
obecná
rada
ať
je
to
jakákoliv
modlitba
oni
říct
že
je
má
spojovací
chátrat
nebo
že
vede
ke
spojení
s
bohem
naprostou
jistotou
podle
toho
jestli
ona.
Vás
by
je
jestli
upravuje
vaší
pozornost
jestli
vaši
poutanost
zvyšuje
jestli
když
je
vaší
nutkavost
naléhavost
to
té
chvíle
jestli
povznáší
vaší
mysl
bohu
je
si
neupadá
přitom
úroveň
vašeho
myšlení
to
je
pravá
modlitba
která
třebas
jinou
nepatrně
nezvyšovalo
ale
to
je
ta
pravá
úroveň
modlitby
která
vede
ke
spojení
ale
jestliže
vás
odvádí
k
nějakému
mechanickému
přeříkávání
něčeho
aniž
to
otčenáš
nebo
písmena
nebo
cokoliv
tak
v
té
cesta
pět
od
boha
to
je
jenom
říkání
do
svědomí
útlum
svědomí
tak
řekl
nějakými
pilulky
které
neléčí
nýbrž
jenom
utlumuju
a
to
platí
o
všech
duševní
chorobách
a
do
kterých
se
tímto
způsobem
dostáváte.
Že
samotné
medikamentózní
léčení
neprospívá
je
třeba
psychoterapie
při
tom
a
jak
to
není
správně
zkombinováno
tak
to
nevede
k
žádoucně
výsledku
nebo
jenom
dočasnému
výsledku
protože
například
písmenová
cvičení
ze
začátku
když
to
člověk
děláte
ro
tak
to
někam
vede
pak
se
výsledky
zastaví
protože
ono
tohoto
ho
vložil
a
z
toho
si
vybral
do
toho
vložil
nebo
několikrát
sobě
víte
ale
víte
z
toho
nemohl
vydobýt
protože
on
a
to
on
se
stal
mechanickým
všechny
věci
se
velice
záhy
zmechanizuje
když
k
tomu
nechám
takovýhle
mechanický
průběh
tak.
Myslím
že
by
bylo
dobře
odpověď
na
otázku
jaký
je
rozdíl
mezi
citem
a
láskou
a
ta
otázka
byla
takhle
kladena
když
není
přesně
položen
ale
já
odpovím
tak
jak
byla
tak
na
uvedu
jinak
pravou
míru
to
otázku
totiž
láska
jaký
definovali
ježíš
kristus
tím
životem
svým
podobenstvími
a
svým
příkladem
především
a
potom
požadavkům
na
lásku
k
bohu
a
bližnímu
nám
řekl
že
láska
má
v
podstatě
čtyři
složky
si
to
znamená
veškerým
srdcem
svým.
Potom
mysl
zaujme
mysl
tou
jet
mysli
co
zaujetí
duše
to
znamená
veškeré
činnosti
sedí
která
je
která
je
podkladem
pro
jakoukoliv
činnost
možno
i
duševní
a
veškerou
silou
to
znamená
dát
do
toho
páru
ne
tak
to
je
zaujetí
to
je
tedy
opravdu
celá
láska
dole
zatím
to
ty
ty
tři
složky
veškerou
duší
svou
ze
sebou
na
kterou
myslí
svou
veškerou
silou
svou
mohou
být
splněny
a
prováděn
soustavně.
Bez
mezer
k
tomu
mohu
dospět
že
jsem
životě
nemohu
nikdy
dospět
k
tomu
abych
citem
citově
ustavičně
miloval
že
cit
má
tu
vlasti
když
veškerým
srdcem
miluju
jak
nás
k
tomu
nabádá
tak
to
jde
chvilku
a
nejde
to
pořád
protože
srdce
se
unaví
srdce
je
nástroje
totiž
cit
je
nástroj
který
chvilinku
tady
je
na
chvilinku
nevíme
kam
se
podíl
už
tady
není
čili
jestliže
bych
měl
veškerým
srdcem
svým
tamto
znamená
jestliže
by
mě
nějaký
cit.
Popadl
tak
měl
by
to
být
cit
tak
komplexní
že
bych
mu
celý
propadl
celý
by
se
mu
věnoval
celou
celobytostně
to
je
ovšem
třebas
jenom
chvilku
ale
to
je
nedostačující
to
tedy
není
celá
láska
kromě
toho
city
mohu
být
i
negativní
to
znamená
já
mohu
přejít
citu
pozitivního
lásky
mu
při
to
negativním
nenávisti
nebo
odporu
nesnášejí.
K
náladovost
a
tak
dále
a
to
všechno
citová
povaha
přináší
čím
je
do
citově
založený
tím
snáze
upadá
třeba
zármutku
nebo
do
radosti
kdežto
méně
citově
založený
lidé
těžko
se
příliš
mnoho
rmoutí
když
to
se
příliš
mnoho
radují
a
tak
dále
já
to
nebudu
dál
rozvádět
to
je
nám
všechno
známé
čili
opřít
lásku
ocit
je
možno
jenom
nějaké
chvilkové
přípravě
něčemu
co
se
bez
tu
neobejde
nebo
co
by
znamenalo
že
by
se
vůbec
ne
povedlo
tak
třeba
příprava
blízká
nějaké
vnitřní
modlitbě
může
mít
citovou
povahu
já
rozplamení
svou
lásku
citovou
bohu
a
tak
se
pustím
do
té
vnitřní
modlitbě
a
to
mohu
dělat
tu
přípravu
toho
spravování
udělat
pomocí
třebas
rozjímání
ne
nebo
nějakou
činností
láskyplnou
a
tak
dále
tím
se
to
může
rozm.
Podívejte
se
té
odtud
city
a
podobně
tak
je
to
rada
která
je
správná
za
určitých
okolností
já
bych
řekl
indický
ale
nikoliv
za
daleko
toti
život
ne
se
u
nás
a
bych
se
byl
tak
si
to
založen
jako
u
nás
tady
by
se
musel
úplně
vy
potřebovat
vy
si
si
to
vy
vy
věděl
hrozné
případy
sociální
bídy
a
všeho
a
do
tohleto
dávali
dohromady
tak
je
měli
ty
poměry
před
sebou
kdežto
ježíš
kristus
měl
poměr
jiné
tebou.
On
přišel
zarmoucený
jako
takovým
a
radil
abychom
v
té
radovali
ta
do
jistý
a
abychom
se
rmoutil
přes
zarmoucený
plakal
plačícím
přímo
řekl
čili
on
neříkal
proto
své
city
a
naopak
sám
ukazoval
přímo
lapidárně
že
citům
jak
se
zdálo
podlehl
a
že
se
jim
nebránil
nebe
tomu
proč
on
potřeboval
slzet
na
lazarem
který
zemřel
když
dobře
věděl
že
o
křísí
proč
se
se
potože
ty
dvě
sestry
k
němu
přišli
a
řekl
mu
pane
kdyby
se
tam
byl
býval
zůstal
jak
jsme
těch
přáli
tak
by
tomu
bylo
bývalo
nedošlo
a
že
si
odešel
na
šla
za
zemřel.
A
přitom
při
těch
slovech
ježíš
zaslzel
protože
mu
že
o
těch
plačící
sester
chápete
to
ne
toho
lazara
o
tom
moc
věděl
že
ho
vzkřísí
něte
dobře
na
mysli
to
ne
to
co
vám
čili
on
se
nevracel
citem
nějak
do
minulosti
že
von
zemřel
ale
on
viděl
před
sebou
plačící
ženy
a
připojuje
se
k
jejich
pláči
a
to
od
nás
e
já
si
myslím
z
minulosti
musíme
umět
zacházet
zvláštním
způsobem
jinak
je
nám
velikou
zatěžko
když
budete
zacházet
jinak
z
minulosti
si
z
veškeré
poučení.
Ale
přitom
na
ní
zapomenou
dyž
to
poučení
vezmu
stačí
se
jí
poučit
nezapomenout
nic
co
mě
z
minulosti
poučuje
velká
chyba
pro
také
popisuju
tak
zdola
vě
to
takle
tam
mě
poučuje
jak
mi
na
ně
něco
po
učí
jakmile
si
z
toho
jemu
konkrétní
poučení
okamžitě
odstupuju
od
myšlení
na
na
minulost
a
ten
v
přítomnosti
ze
které
vyvozuji
z
tohoto
poučení
důsledky.
A
ještě
opatrně
ji
se
musí
zacházet
budoucností
protože
a
to
nebuď
tuto
radu
se
vůbec
nebudu
dát
se
ten
a
tak
ste
chodil
na
vás
ale
důležité
je
totiž
umět
žít
v
přítomnosti
a
proto
se
budu
všímat
jenom
toho
co
se
ji
týká
na
třicátého
září
tisíc
devět
set
šedesát
osm
podívejte
se
tady
mám
námitku
řeknete
i
eště
nou
poznání
ke
kterému
dospívá
člověk
musí
být
rozdílné
podle
člověka
neboť
každý
jsme
jiní
a
tedy
také
dospíváme
k
jinému
poznání
to
zdánlivě
je
pravda
úplná
ale
je
skutečnosti
tomu
tak
není
protože
zaprvé
sme
jenom
málo
od
sebe
odlišný.
A
málo
se
naše
poznání
jednoho
liší
od
druhého
kdyby
tomu
bylo
jinak
tak
bychom
nebyli
schopni
tak
zvaných
vědeckých
názorů
to
znamená
že
ti
se
nebo
schodu
na
určité
úrovni
myšlení
to
že
to
není
znásobit
úroveň
ale
je
to
říkali
tomu
toho
latu
vědecké
protože
tam
se
dostali
právě
a
oni
to
všichni
vezmou
jako
ska
na
krámu
že
jo
ale
nebyl
by
schopni
kdyby
kdyby
nebyli
na
té
úrovni
tak
že
mají
menší
kvocient
tak
to
neberou
ne
tak
dále
ale
protože
ale
jsou
to
lidé
můžeme
říct
že
jedno
všem
těm
po
druhu
nebo
malinkým
změnám
poznání
podle
prostředí
kterým
že
to
promítá
že
že
se
to
liší
tak
přesto
jenom
tak
nepatrně
že
v
podstatě
lékař
jako
lékař
biolog
jako
biolog
když
to
zvládl
tu
svou
lásku
ne
podstatě.
Abyste
malou
individualitu
náhle
jsou
ty
tou
lékaři
ty
jsou
biologové
ty
jsou
matematiky
která
dále
podívejte
se
tohleto
je
velice
důležitá
věc
toto
slovo
lidský
oni
se
lidsky
dostali
na
usnou
úroveň
která
toho
času
je
lidsky
nepřekročitelná
říkáte
my
všichni
a
tam
narážíme
na
určité
axiomy
o
kterých
se
nepřemýšlí
které
se
předpokládali
na
to
dokonce
matematice
bylo
metry
všude
je
to
tak.
Takže
trvám
a
na
tom
aby
si
pamatoval
slovo
lidské
lidské
poznání
lidské
poznám
ní
má
nechtí
slon
mnoho
variant
ale
drobných
variant
takže
když
vychází
lidé
z
jedné
školy
tak
jsou
si
podobní
třebas
jako
velice
velice
bych
tak
řek
že
jsou
z
jiné
školy
tak
toho
se
podobně
tomu
učiteli
v
té
jiné
kole
to
je
některých
oborech
přímo
dramatické
todleto
třebas
scho
analytickou
ve
ty
jsou
poznamenání
těmi
ticho
na
lety
chytím
vedou
cením
pracovník
a
jinak
a
i
v
lékař
tyto
platí
že
se
drží
určitého
formátu
který
uznávají.
Ale
teď
vy
tady
tou
tímto
poučováním
vedeme
k
přechodu
lidského
božímu
nebo
nadlidskému
poznávání
na
druhé
straně
tedy
nějak
musím
říct
nad
námi
ačkoliv
to
špatné
to
takhle
říkat
to
není
já
snad
námi
ale
je
to
na
naší
úrovni
je
také
nějaké
poznání
jestli
nesmíme
o
sobě
myslet
že
my
jsme
nejvyšší
ta
celým
vesmíru
že
nad
níž
už
nic
není
jestliže
existuje
nějaké
řek
bych
absolutně
jí
poznání
a
je
naše
za
janík
pak
samosebou
můžeme
říci
že
je
možno
za
určitých
okolností
se
k
němu
povznést
a
tu
je
třeba.
Na
úrovni
lidského
poznání
dosáhnout
všeho
co
se
lidsky
dá
poznat
a
z
tohoto
bodu
že
jedině
možno
přejít
dál
na
vyšší
úroveň
že
z
jiného
bude
to
nesmírně
těžké
ba
řekl
bych
nemožné
a
já
jsem
to
převedl
do
zcela
konkrétní
závěru
v
té
své
předešlé
přednášce
kterou
teď
budu
opakovat
že
například
já
budu
mluvit
svatým
jenom
otcovu
a
potom
to
obrátím
na
zvířata
že
například
člověk
když
koná
nějakou
jednoduchý
práci
které
se
zmocním
velice
snadno
nepotřebuje
se
k
tomu
příliš
mnoho
zapřít.
A
nebude
se
moci
nebude
ten
pocit
nutit
a
do
je
k
tomu
se
ze
sebe
toho
moc
vydat
ale
jestliže
to
nějaká
velice
složitá
záležitost
ať
už
vědecká
nebo
technická
nebo
dokonce
i
anulík
kombinovaná
s
nějakým
rozumování
tak
on
musí
se
nebývat
třebas
všecko
co
má
k
dispozici
v
takovémto
případě
jestliže
on
tohleto
udělá
vydá
ze
sebe
všecko
co
může
a
tak
dlouho
to
ze
sebe
vydává
že
nejen
tvoří
v
tom
svém
oboru
dokonalou
věc
úrov
na
úrovni
lidské
myslím
dokonalou
nýbrž
že
to
potom
už
dělá
jakoby
to
nestálo
tu
náma
jako
by
mu
to
šlo
samo.
Tak
pak
se
dostal
v
tomto
svém
oboru
na
vrchol
své
lidské
úrovně
to
to
mi
jde
a
by
bylo
dobře
srozumitelné
a
jestliže
tedy
existuje
předpokládejme
vedle
toho
relativního
lidského
poznávání
lidského
poznání
lidského
činění
lidské
byste
se
tam
něco
absolutně
jho
nebo
nebo
dokonce
absolutní
jestli
potom
a
jestli
potom
se
toto
absolutní
poznání
přeliv
lidem
okolností
které
se
vystihli
a
podmínky
vypra
teďka
vykládáme
a
budeme
ještě
vykládat
za
jakých
okolností
se
přeliv
do
poznání
lidského
zdali
pak
to
lidské
poznání
potom
je
objektivní
ne
a
nebo
není.
No
je
to
tak
když
se
celí
je
čistá
voda
do
já
to
řeknu
naši
malém
dobrém
lék
do
nádoby
nečisté
tak
to
má
za
následek
že
se
samozřejmostí
a
že
třebas
kvasí
čili
skýtá
čili
měli
pravdu
křesťani
když
chtěli
dokázat
napřed
očistu
lidské
bytosti
aby
se
to
tam
do
té
bytosti
bylo
to
do
to
možná
nečiní
bytosti
ne
a
aby
ta
bytost
byla
co
nej
připraveni
ší
nějakým
sebezáporem
a
takovou
nějakou
věc
a
od
toho
si
slibovali
že
to
poznání
bude
mít
objektivněji
povahu
já
bych
tomuto
lineárním
způsobu
myšlení
oponovat
totiž
není
pravda
že
by
vůbec
někdo
mohl
dosáhnout
nějaké
čistoty
takové
aby
svou
bytostí
neovlivňují
objektivní
poznání
které
někde
existuje
mimo
lidský
dosah
zatím
ano.
Ono
jak
k
tomu
třeba
něco
jiného
než
postupné
nějaké
sebe
zpívá
něja
proti
tomu
nic
nemám
protože
jsem
to
vřele
vím
že
podle
zkušenosti
světců
které
jsem
sledoval
se
sem
dělal
záznam
a
to
jsem
si
nedali
rozebíral
této
zkušenosti
víme
že
každý
ten
světec
se
si
poznání
dopadl
jinak
že
každý
to
vykládal
trošku
jinak
ne
že
bych
se
to
odporovalo
vzájemně
ale
bylo
to
pozměňovat
osobností
někdo
byl
vložen
člověkem
lásky
nedo
se
sem
poznání
nebo
se
těm
činný
a
tak
dále
ne
a
asi
ani
do
nějakou
míchanina
kombinovat
to
vinci
těchto
tří
prvků
že
to
tak
že
vyšli
z
toho
nekonečné
případy
poznání.
Ale
jedno
bych
chtěl
říct
a
to
bohužel
nebudu
moci
napsat
do
tohoto
ale
řeknu
vám
to
já
vám
řeknu
jenom
obecně
si
o
tom
myslím
jako
nestačí
k
tomu
aby
poznání
které
k
nám
přišlo
bylo
nám
vlito
neříkáme
křesťansky
aby
bylo
objektivní
aby
nebylo
zkreslený
jako
ne
taky
k
tomu
postupné
sebezapření
až
do
úplný
čistoty
dokonalosti
to
si
není
při
možná
bez
předsudků
a
tak
dále
jako
to
pane
stačí
tak
stačí
na
druhé
straně
aby
byl
člověk
od
sebe
úplně
vyprázdnil
stačí
to
co
řekl
ježíš
kristus
se
tomu
modle
by
rozuměl
vy
řekl
nebudešli
nenávidět
sám
sebe
nezapřeli
se
nebudeš
se
jedná
vidět
a
tak
dalsí
svý
přátele
svý
příbuzný
že
budeš
schopen
se
stát
mým
učedníkem
to
znamená
nepochopí
tomu
je
učení
tak
aby
myslel
jako
já
který
jsem
si
letům
aby
to
bylo
objekt
a
to
mělo
objektivní
charakter
asi
tak
že.
Proč
tohleto
řekl
protože
on
řekl
musí
se
tak
dlouho
a
tak
tak
to
zlepšoval
ta
to
to
musí
dělat
a
tamto
nesměla
to
neřekl
nýbrž
ty
budeš
nenávidět
sebe
ty
se
bude
mít
zapírat
ty
budeš
nenávidět
své
příbuzné
svou
matku
své
tak
těl
prosím
vás
a
to
způsobí
že
budeš
mým
učedníkem
a
za
jiných
oprostím
učedníkem
nebude
to
je
slovo
do
pranice
a
ten
nám
tímhletím
odpověděl
kdy
se
člověk
může
domácnost
abych
tak
řekl
absolutní
pravdy
nezklame
lidskou
bytostí.
Jenom
tehdy
když
není
svůj
jenom
tři
není
svůj
protože
tím
že
miluju
své
příbuzné
tím
jsem
svůj
proto
chce
nenávist
ne
tím
že
miluji
sebe
tak
jsem
tvůj
a
tak
dále
proto
musím
nenávidět
sebe
sebe
zapírat
a
tak
dále
čili
toto
je
jediná
záruka
objektivně
sti
a
teď
se
vám
řeknu
musím
napsat
nutí
do
věčnosti
tím
způsobem
že
by
člověk
žil
opravdu
tím
přítomným
okamžikem
že
by
považoval
budu
cnost
za
bez
předmětu
a
minulost
za
nenávratně
to
znamená
absolutně
ztraceno
také
tento
způsob
myšlení
samosebou
přibližuje
člověka
k
bohu
velice
věčnosti
protože
vymazán
něco
čemu
se
říká
děj
to
znamená
čas
čas
ale
my
se
chcemeli
spojit
se
s
bohem
my
se
musíme
zbavit
časo
prostoru
a
ono
tohleto
samo
není
podmínka
která
by
vás
zbavovala
prostorově
existence.
Ono
je
třeba
ještě
něčeho
jiného
zbavit
se
té
prostorovosti
a
aby
se
člověk
mohl
zbavit
té
prostorovosti
k
tomu
je
třeba
obecně
řečeno
zaujatosti
vůči
něčemu
co
není
v
prostoru
například
vůči
bohu
jestliže
je
to
doplněno
to
sebe
přítomní
ještě
touto
zaujatostí
tak
pak
samosebou
tyto
dvě
podmínky
stačí
pro
vědomé
spojení
s
bohem
ale
jinak
ne
čili
z
přítomní
samo
nestačí
z
toho
důvodu
že
by
to
bylo
podobno
stavu
kamene.
To
znamená
tes
tě
sice
od
proměnit
lidské
mysli
ale
ne
cestě
k
bohu
to
znamená
chyběla
by
tam
jako
v
kameni
pohnutky
správná
čili
k
tomu
z
přítomní
je
třeba
eště
přidat
správnou
po
hubu
rozumíte
to
zlo
i
po
jaký
nějaký
pán.
Já
se
ti
myslím
že
tady
vás
není
nikdy
do
kromě
jednoho
který
by
byl
málo
panství
a
že
který
máte
zájem
o
to
aby
vás
život
probíhá
ulity
ty
bez
ohled
vratech
třebas
nějaký
duchovní
cílů
který
nějakým
duchovní
se
máte
dále
někdo
ty
myslíte
že
taky
kam
názor
pro
může
být
k
názor
na
myslíte
si
to
tenkrát
si
to
napřed
uspořádat
hladit
upravit
ty
tohoto
života
a
s
těmito
upraven
se
tam
i
přistoupit
do
duchovní
cestu
a
nebo.
Nechá
po
sláva
a
stala
se
především
a
tu
se
s
duchovním
kdybych
vám
neměl
tuhletu
věc
řešit
se
stav
protichůdný
učit
se
poslušnosti
vůči
učení
že
krista
poslušností
vůči
ale
v
rámci
této
poslušnosti
úprava
svým
že
skýtá
poměřovat
všechno
v
jeho
způsobem
myšlení
do
zevní
kapitola
na
nevší
a
listu
a
dej
harmonicky
kde
to.
V
normálním
vých
život
vypadá
ke
dneska
řeším
tamhleto
a
plně
se
tomu
věci
týden
si
tamto
a
pírko
věřil
život
tento
je
rozkouskovaný
a
já
u
že
jsme
já
to
pozoruju
že
něco
ten
plní
se
mi
podaří
a
něco
nikoliv
až
se
nám
postavil
vy
pořád
nové
a
nové
překážky
ne
v
životě
naprosto
nečekané
a
proto
nežádoucí
a
nepochopitelné
a
to
to
je
dohodnou
o
důvodu
že
jsem
ani
při
jednom
řešení
že
byl
já
sem
všemu
patřil
jenom
kousek
nebylo
to
ani
na
možné
protože
já
jsem
nešel
práce
do
práce
úkolu
do
úkolu
já
jsem
byl
jako
nahání
degradoval
kterou
bytost
do
takové
jednáte
degradoval
takže
to
takhle
řeka
na
bytost
není
schopna
nevěsta
něco
vůbec
vize
správná
kdežto
bych
tak
řekl
bytost
integrovaná
znamená
ucelená
která
má
nějaký.
Navazuje
cíl
na
ty
ptáky
si
je
schopna
přistupovat
řešení
v
zdánlivě
majeli
lidská
vyššího
to
znamená
už
patří
to
člověk
tomu
vyššímu
k
a
do
takové
míry
jak
potřebuje
řešit
něco
světského
patří
tomu
je
ké
mu
to
znamená
on
si
doplňuje
ten
svůj
konstantní
poměr
k
té
neví
oblasti
tím
neustále
její
povrchem
věcí
okolnosti
a
takže
to
všechno
co
se
děje
na
povrchu
znamená
čidel
které
se
ho
dotýkaly
byli
vehementně
nemůže
i
při
lepší.
Ne
vůli
považoval
za
nic
víc
než
na
bouřku
která
je
na
povrchu
a
musíme
bohu
dosáhne
a
to
ti
to
vědomí
nedá
se
podceňovat
ale
v
každém
z
tady
vám
radím
abyste
v
tomto
případě
bez
polohou
já
jsem
to
často
tady
předváděl
ve
formě
zlatého
klíče
ne
abyste
nikdy
nede
šli
větami
světské
ty
fyzické
ne
nebojte
se
řešit
pohodě
pánem
bohem
a
to
se
může
dělat
i
i
způsobený
že
na
něho
vůbec
nepomůže.
Protože
nikdy
nemá
uď
myslet
člověk
myslet
na
pána
boha
ale
má
jeho
že
se
si
tak
pak
se
chopte
oko
za
to
píše
který
se
vůbec
tak
že
by
jenom
po
straně
všímá
boha
někdy
je
řek
takle
být
jestli
to
musí
dovolit
museli
jenom
se
té
o
událostí
kterou
jsem
se
sešli
jakmile
se
vypít
auto
pánu
ne
jdi
jakmile
se
to
ty
ne
ve
stádiu
řešení
nějak
tady
znají
řešit
okamžitě
nýbrž
si
nějakou
chvilinku
malinkou
od
doří
odložit
řešení
a
znovu
přistupovat.
Tomu
řeší
nemůžete
li
klidem
mít
řešit
klidem
nešli
posedá
lidem
znovu
odstoupit
a
znovu
začít
že
si
něco
by
to
vůbec
se
ti
nehřešil
nemůžete
li
znovu
klidem
znovu
odstoupit
a
znovu
klidně
řečí
a
to
v
tom
v
čem
abyste
to
nevyřešil
vyšším
a
to
a
to
bude
řešit
tak
dlouho
to
znamená
pro
mě
nic
můj
činnost
klepání
rozumíte
ještě
na
který
dveře
na
tom
nezáleží
nevíte
ke
komu.
Ale
máte
ten
musí
být
taky
ví
a
klid
potřebný
do
duchovní
a
to
je
statky
malé
čárky
nově
ale
jestliže
tam
nebude
lid
naše
život
je
tibete
znepokojovat
tak
ta
nemáte
vůbec
žádnou
naděje
promítá
že
my
přátelé
předkládají
konkrétní
úkoly
jak
se
si
to
nebo
ono
v
jejich
světském
životě
ne
v
duchovním
a
tu
si
vždycky
vzpomínám
na
ježíše
krista
který
zásadně
nebyl
proti
řešení
český
záležitostí
jakéhokoliv
druhu
neměl
pro
každého
nejenom
slovu
slovo
útěchy
já
bohužel
nic
víc
nemáme
slovo
ale
měl
také
pro
něho
pomocnou
ruku
připraveno
takže
on
nikdy
neod
byl
třebas
plačící
ženu
svatí
si
rodiče
stáda
jí
lidi
nemocné
a
tak
dále
nikdy
ne
to
tam
nemáme
jsme
toho
svědky
v
tom
co
je
tam
vyjádřeno
v
těch
evangeliích
a
proč
aby
nám
dal
příklad.
Že
nemáme
podceňovat
tento
světský
život
tento
světský
život
kupodivu
je
základem
veškeré
naší
duchovnosti
jak
se
bude
u
tváře
tento
světský
život
tak
bude
dopadat
náš
život
duchovní
to
je
jednota
nelze
vůbec
oddělit
tě
co
světského
osvětlováno
my
se
musíme
smířit
s
tím
že
tady
na
tomto
lidském
poli
na
lidském
štěstí
se
budu
je
ještě
si
věčné
a
nikde
jinde
nikde
za
hranicemi
tohoto
světa
nýbrž
tady
jakým
způsobem
já
řeším
vedení
záležitosti
takovým
způsobem
budu
schopen
řešit
záležitosti
duchovní
to
znamená
neosvědčí
m
li
se
v
malém
nemohu
se
osvědčit
ani
ve
velkém
jak
by
byl
řekl
ježíš
kristus
a
to
co
znamená
světa
se
v
malém.
Když
já
třebas
nemám
to
osvícení
aby
věděl
co
je
dobré
co
mám
udělat
tak
zvláštním
způsobem
se
mohu
poradit
s
kristem
ne
tak
když
už
nevím
tedy
co
sám
dělat
a
jenom
to
případě
se
mi
to
sám
dělat
jinak
ho
neobtěžujte
tak
že
bych
říkal
pane
si
kriste
pomoc
mě
a
nutný
je
jak
mám
jednat
toho
bych
valdo
to
nejhorší
co
můžete
udělat
nýbrž
já
bych
měl
za
to
že
především
bůh
ví
o
všech
našich
těžkostech
nic
před
ním
není
skryto
napovídat
vů
nebo
nutit
ho
do
nějakého
řešení
které
se
mě
páčí
by
bylo
nesprávné
já
také
nemám
právo.
Ty
aby
mě
pomáhal
když
já
nevyčerpá
všechny
možnosti
které
mám
dispozici
abych
si
pomohl
sám
čili
hledím
věci
řešit
sám
jakmile
věc
nejde
a
mě
to
začíná
zneklidňovat
tak
přestože
v
nich
případech
u
jiného
člověka
by
se
a
nezneklidní
nenastala
u
mě
nastává
tak
to
je
pro
mě
rozhodný
okamžik
když
jsem
se
ocitl
na
střeše
to
znamená
na
kraj
svých
možností
já
nesmím
přejít
do
takového
zneklidnění
které
by
mnou
malo
na
pokraji
toho
zneklidnění
musím
od
toho
co
se
tím
ustoupit
do
oblasti
ale
dokonalého
ústup
z
řešení
to
znamená
já
musím
přestat
věc
řešit
třebas
na
několik
vteřin.
Ale
protože
vím
a
věci
naléhavá
a
vím
že
musím
věc
vyřešit
tak
se
tím
nevzdáváme
řešení
já
si
musí
jenom
zakázat
ale
už
zakázat
absolutně
na
to
zakázat
myslet
ho
nesmím
chvíli
na
to
myslet
je
by
neměla
být
nikdy
tak
naléhavá
abych
nemohl
dokázat
aspoň
fyzika
ní
nemyslete
ta
chvíli
zase
na
ni
začnu
myslet
zase
se
budu
snažit
o
řešení
jakmile
by
to
nebude
zneklidňovat
opět
odstoupím
a
tolikrát
jsou
budu
opakovat
až
vět
vešli
jestliže
věc
nevyřeší
a
je
moc
schopni
schopen
řešit
klidu
to
řečeno
jestliže
nebudu
schopen
ji
řešit
v
klidu
a
mámli
k
dispozici
víru
tak
pak
mám
právo
se
obrátit
na
boha
o
pomoc
ale
de
dříve.
Nejsem
pro
to
pořád
tahat
pána
boha
za
šlo
a
na
každým
rohu
se
s
ním
a
služebníka
jestliže
já
poctivě
vyčerpám
lidské
možnosti
tak
pak
musím
totiž
mám
právo
mít
za
to
že
mě
bude
pomoženo
ale
jestliže
jsem
nevyčerpal
lidské
možnosti
tak
já
jsem
se
neocitl
tam
kde
končí
lidská
možnost
a
kde
mám
právo
žádat
pomoci
vyšší
protože
nebylo
by
správné
potírat
svoje
lidství
já
se
jednou
člověkem
a
jsem
stvořen
jako
člověk
musíme
se
chovat
jako
člověk
v
každém
případě
že
jako
člověk
nechovám
se
choval
jako
zvíře
nebo
jako
méně
cenný
člověk
který
není
schopen
řešení
pro
nějakou
pro
nějaké
pohodlí
nebo
nedůsledně
nebo
ne
vytrvalost.
Vlak
no
a
tak
dále
tak
to
prosím
mě
dává
veliké
velice
malé
by
lidsky
na
budoucí
duchovní
život
protože
si
že
já
sem
i
v
běžném
životě
vlažný
a
nejsem
tam
ani
studení
ani
horký
tak
nebudu
ani
horký
lituje
ne
ten
duchovním
životě
kdežto
když
já
se
snažím
řešit
věci
světské
klidu
tak
jak
jsem
to
tady
řekl
já
dorůstá
do
řešení
věcí
duchovních
a
to
je
prosím
řečeno
pro
ty
kteří
nejsou
třeba
po
ke
klidu
chodí
cestou
ale
mají
právo
na
klid.
Tehdy
když
si
ho
přejí
dělo
proto
aby
tou
duchovní
cestou
mohli
jít
žádné
jiném
případě
na
ten
klid
právo
nemají
jestliže
napřed
mají
touhu
jít
cestou
duchovní
to
znamená
za
tím
cílem
věčný
jako
před
ním
cílem
svého
života
jenom
v
tom
případě
mají
právo
na
kryt
kdyby
tomu
tak
nebylo
nedělal
to
s
tímto
záměr
by
to
mělo
sice
následek
že
by
mnoho
věcí
řešili
mnoho
byl
veškeré
dříve
neřeší
nemohli
vyřešit
tím
že
užívali
tohoto
zlatého
klíče.
Ale
mělo
by
to
ten
neblahý
následek
že
by
se
jim
to
jevilo
jako
z
výše
ne
utrpení
na
potkává
nesmíme
dovolovat
na
boha
to
co
nás
potká
sval
je
zásadně
jenom
zase
třeba
se
můžeme
mýlit
na
tom
nezáleží
že
sem
jim
malým
to
zase
na
sebe
já
si
například
myslím
že
všechno
co
se
okolo
mě
děje
že
jsem
vy
nejá
proto
nemusí
to
být
pravda
prostě
ale
na
tom
vůbec
nezáleží
já
zabraňuji
horší
mu
zlu
že
kdybych
to
svalovali
jiného
tak
se
ubírám
přijmou
cestou
psychiatrii
na
prvé
a
za
druhé
někomu
křivdim
no
pán
bůh
to
vydrží
ne
ale
mohu
světa
lidem
té
horší
věc
a
to
bych
nerad
abyste
to
dělali
považuju
když
například
by
moje
dítě
o
nemocného
něčím
nebo
mělo
nějaké
potíže
tak
bych
nehledal
chyby
u
toho
dítěte
přestože
byla
evidentní
zavinil
třebas
svou
nepatrnou.
Já
bych
uznával
že
svůj
podíl
na
tom
taky
mělo
to
by
uznávat
ale
hlavní
podíl
se
měl
já
který
jsem
byl
za
to
dítě
odpovědí
protože
nevím
jak
se
to
mohlo
stát
na
tom
nezáleží
prosím
vás
tady
platí
pravidlo
panny
marie
který
se
ještě
nevím
kterak
se
to
může
stát
na
tom
ale
nezáleží
ale
nevěděla
kterak
se
to
může
stát
ale
zrodila
ze
sebe
krista
a
nevěděl
jak
se
to
může
stát
to
nevadí
jako
tamty
nevěděli
jak
sloužili
tomu
ježíši
kristu
když
někoho
navštívili
nemožnost
na
tom
vůbec
nezáleží
vy
musíte
řešit
události
hlediska
vlastní
vědy
to
vás
ale
nemá
přivádět
do
neklidu
nýbrž
řešení
vlastní
byly.
Zatím
nepoznatelné
já
mám
tady
na
tom
svou
vinu
co
se
své
okolí
děje
vlastě
rodině
a
takové
prostě
protože
kdybych
já
toho
nebyl
hoden
tak
by
se
to
v
mé
rodině
nedělo
já
toho
i
toho
dobrého
i
toho
zlého
to
děje
v
mé
rodině
musí
být
hoden
že
že
je
to
moje
rodina.
To
je
rovná
se
to
sem
já
kdyby
to
nebyla
moje
rodina
tak
samo
sebou
tady
něco
jiného
kdyby
jako
sem
už
neměl
svou
matku
neměl
své
děti
a
ne
to
je
bratry
to
něco
jiného
matky
řešení
je
tajné
a
já
předpokládám
normálního
člověka
který
má
svoje
bližní
tvoje
vzkaz
tedy
příbuzné
který
ještě
není
vědomě
učedníkem
ježíšovým
a
v
tom
případě
musí
postupovat
jinak
než
učedníky
ježíšův
ze
začátku
že
ano
musí
prostě
to
přičítat
tobě
chybu
a
jestliže
sobě
ji
příčit
tak
sobě
také
ukládám
pokání
především
já
si
myslím
že
to
je
to
je
velice
účinná
zbraň
totiž
pomůcka.
K
tomu
abych
řešil
abych
znal
pravé
příčin
kdykoliv
jsem
to
tímto
způsobem
dělal
tak
to
mělo
za
následek
že
jsem
brzo
porozuměl
pravé
příčině
a
mohl
tedy
odstranit
a
tím
se
odstranili
také
někdy
následky
já
vám
to
říkám
proto
že
jsem
se
někde
dověděl
tuhletu
věc
jeden
zpovědník
uložil
svému
letli
chce
tedy
tak
žít
tomu
kající
za
veliké
ví
malé
pokání.
A
ten
hříšník
asi
vědomí
těch
svých
velkých
hříchů
se
za
nějakou
dobu
vrátil
k
tomu
svému
zpovědník
vi
ale
dlouho
hledá
to
že
to
byl
zavřený
své
komůrce
a
tam
se
bičovali
a
ten
zpovědník
mu
řekl
nechtějí
na
mě
abych
tě
ukládala
větší
pokání
kdyby
ho
nesnesl
já
se
za
tebe
vyčteme
abyste
dělali
já
jenom
chci
říct
že
za
nás
se
vyu
ježíš
kristus
upozorňuju
vás
ať
chceme
nebo
nechceme
jestliže
vaše
pokání
je
třeba
i
malé
on
to
ostatní
jestli
je
to
bereme
dobré
vůle
bere
na
sebe
okamžitě
bere
samočinně
na
sebe.
Takže
správně
řekl
svaté
terezii
moje
utrpení
na
kříži
ti
předávám
a
tím
může
dítě
si
my
se
můžeme
opravdu
opřít
o
jeho
ustavičné
utrpení
které
z
lásky
lidstvu
s
námi
trpí
že
on
je
s
námi
v
žaláři
on
je
s
námi
nemocných
on
je
s
námi
při
všech
našich
těžkostech
on
je
o
nás
má
ve
svém
vědomí
totiž
tohoto
si
nejste
vědomí
jeho
né
ale
on
nás
má
čili
on
na
má
musí
být
při
všem
co
jinam
čili
osm
musí
tyto
věci
snášet
my
to
nemusíme
na
jeho
bedra
vůbec
přenášet
ono
je
to
na
ně
na
jeho
beztak
přeneseno
ale
bychom
neměli
být
prostě
to
věčnosti
a
měli
bychom
na
důkaz
toho
že
to
víme.
Jsme
si
že
jsme
věčně
toto
jeho
lásku
aspoň
něco
málo
pokání
také
učinit
v
každém
neřešim
nebo
ne
dořešit
el
né
nebo
neřešitelné
případě
toho
života
a
mohu
vám
říct
jenom
tolik
že
v
tom
případě
se
dovíte
jak
věc
máte
řešit
ale
pak
se
musíte
podle
toho
už
zařídit
pak
už
se
v
té
chvíli
začínáte
stávat
učedníky
ježíšovým
neboť
on
je
poučoval.
Vy
jste
byli
poučeni
a
to
je
obsah
toho
učednictví
že
jste
poučováni
jakmile
se
poučováni
okolnosti
k
tomu
říkám
vedení
událostmi
okolnosti
to
už
je
učedník
v
té
první
fáze
učednictví
jo
páně
vedle
je
še
já
tady
mám
jeden
dotaz
z
toho
co
jsem
četl
ve
sladkém
jhu
jaká
kruté
ra
je
kvete
kri
k
ke
které
platí
pro
prosazení
byl
začátečníkem
vidím
že
jsem
začátečníkem
upozorňuju
vás
že
kristem
a
jsou
správná
ztrá
tam
jsou
vedena
že
dělám
věci
pro
sebe
a
tak
dále
to
zprávy
které
začátečníka
ale
upozorňuju
vás
na
jednu
věc
nevidím
tady
před
sebou
žádného
z
vás
který
by
vyvolal
těmto
kristem
který
by
opravdu
odpovídal
tímto
pytel
protože
nikdo
z
vás
není
takový
že
by
dal
všech
jenom
pro
sebe
jestliže
něco
děláte
také
bez
ohledu
na
sebe
a
toho
děláte
hodně
tak
pak
samozřejmě
když
se
začátečníkem
a
dokonce
platí
by.
Text view •
Help