Waveform view
prevzate-kotouc-78-01B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
A
toto
které
patrno
že
mě
začátku
ne
to
je
jasné
taky
si
nebyli
té
naději
že
když
se
vám
nepodaří
setkat
se
ze
svým
známým
bližním
na
úrovni
toho
hlubšího
setkání
ten
tady
byla
řeč
že
by
se
mohli
byste
měli
nejmenší
naději
setkat
se
s
někým
jiným
ne
na
této
úrovni
ale
když
to
nedokážete
na
těch
bližních
které
znáte
tak
to
nedokážete
ani
na
těch
které
neznáte
pobiju
vám
sám
může
zpočátku
stát
jedna
věc.
Že
to
budete
stezkou
přes
na
bližních
o
kterých
zase
můžete
předvídat
že
budu
na
to
reagovat
kladně
nebo
že
prostě
vás
nevy
hodí
nebo
že
to
berou
se
to
vezmou
aspoň
konvenčně
správně
běžně
tak
jsem
vám
že
sta
že
zrovna
v
tom
případě
kdyby
se
na
to
nevybere
případ
že
on
ten
bližní
se
postaví
na
zadní
nohy
jako
jako
na
potravu
jak
říkáte
vy
na
moravě
no
v
pořádku
kdyby
ten
bližní
který
se
mnou
vždycky
dobře
vycházet
po
mé
přípravě
najednou
začal
věřit
vlastnosti
které
předtím
neměl
a
neměl
pochopení
pro
moji
příchod
pro
moje
setkání
a
dával
mně
najevo
že
bych
mohl
myslet
jak
bych
to
měl
považovat
za
pokyn
abych
zmizel
ne
abych
se
mu
zíral.
Abych
to
mně
dokazuje
že
připravuju
jsem
provedl
špatně
to
je
ta
trpělivost
ke
které
jsem
vychováván
trpělivost
přípravě
teprve
tehdy
až
mě
nevyvodí
a
já
nebudu
při
tom
drzí
pochopitelně
kdyby
mě
přijme
jinak
než
předtím
ten
případ
mně
svědčí
o
tom
teprve
ten
mystici
o
tom
že
jsem
přípravu
pro
ve
správně.
Prosím
vás
a
pos
z
toho
stavu
a
von
věc
a
velké
straně
na
jedné
straně
a
jeho
projevy
na
straně
druhé
všechno
co
tady
se
děje
jsou
přímé
nebo
nepřímé
projevy
boží
ty
proč
by
bylito
je
vy
boží
něčím
neskutečný
to
není
neskutečný
já
se
s
tím
musím
vypořádat
jako
s
projevem
božím
a.
Boží
ho
ur
blízcí
která
země
zakotvila
že
nějakým
všechno
rozumově
posuzovat
všechny
projevy
boží
musím
rozumově
postupovat
jsme
dobře
že
boží
projevy
se
dějí
na
mých
prvních
na
úrovni
veme
tomu
nerostů
na
úrovni
nějakých
buněk
na
úrovni
zvířecí
na
úrovni
vlasti
né
na
úrovni
andělské
rajské
a
jaké
já
nepotřebuju
si
okolnosti
ac
nějak
uměle
vytvářet
ale
jestliže
nemáme
nepoznávám
boha
jeho
projevech
tak
jsem
povinen
se
zeptat
rozumu
který
mě
řekne
že
mě
chce
dát
aku
ten
člověk
je
to
ve
mně
beznaboh.
A
si
že
si
to
pak
vysloveno
se
dá
dělat
tak
patrně
si
doslouží
ale
jesliže
jenom
slibujou
já
jsem
to
tedy
dal
to
maří
komu
něco
tak
udává
aby
mě
nějak
zeptal
nevím
co
všecko
tak
pak
samozřejmě
se
budu
bránit
té
fakt
nevěřte
tomu
že
pán
ježíš
byl
jenom
jak
to
chápat
třeba
to
sto
nebo
chechtal
jenom
trpným
učitelem
učitelem
trpnosti
ten
uměl
odporovat
zlém
ježíš
kristus
a
von
své
učedníky
tomu
aby
také
zlém
odporoval
ne
aby
mu
neodporoval.
Naopak
odporujete
lou
ze
mu
to
je
to
v
jeho
výrok
se
všem
ne
metodami
násilný
pochopitelně
ale
odpojovat
se
mu
je
nutné
protože
taky
modlíme
modlitbě
a
neuveď
nás
může
ne
to
nás
od
zlého
to
máme
odporovat
sběhem
nemuseli
dopadat
toho
to
nemusíme
bude
ani
modlit
to
je
v
tom
řádu
hodnot
který
nám
tam
před
nás
slavil
ne
nebyl
to
z
toho
věčně
přesto
takou
záležitost
chovejte
se
zcela
přirozeně
ježíš
kristus
říkal
pane
plačícím
lžete
se
radujícími
takhle
přirozeně
na
věci
šel
k
přípravě
odbourat
na
cestě
lásky
to
je
strach
způsobem
tím
že
já
se
cítím
být
oddělenou
bytost.
Pocit
oddělenosti
vzbuzuje
sám
o
sobě
strach
o
to
se
řeči
když
ta
moje
udělal
hraničí
taky
nebezpečí
života
nebo
něčím
takovým
jako
nepohodou
vnitřní
vnější
tak
samozřejmě
si
uvědomuju
jednu
věc
že
jsem
absolutně
bezmocný
že
jsem
jako
ty
se
mu
vlastní
prachu
jenom
oponovat
a
tak
taky
abych
napravil
této
situaci
která
nastává
to
taky
nedokážu
a
tehdy
až
se
takhle
situace
zmiňovat
je
který
by
obyčejně
du
teprve
petříku
a
přes
tuto
krizi
se
obracím
k
bohu
o
kom
jenomže
cesta
lásky
má
vypracoval
na
se
stala
ský
má
se
obejít
bez
krizí.
Tak
řekl
jsem
vám
už
takový
krát
a
bůh
to
opakovat
že
příkladem
je
mě
to
co
se
stalo
na
tom
jezeře
genezaretským
kde
byla
velká
bouřka
a
ulice
plavili
učedníci
s
ježíšem
a
ježíš
spal
a
oni
se
začla
tento
který
nabíral
bodu
a
měli
bože
utonou
a
do
ježíš
para
ale
čím
větší
ztratili
tím
božská
jako
nabýval
na
síle
takže
se
odolal
to
se
probudí.
To
je
naše
situace
že
ty
těžkosti
které
máme
svou
tady
pro
to
co
tady
z
toho
důvodu
a
to
tedy
k
způsobený
ne
že
to
někdo
dělá
nemá
ale
že
my
žijeme
v
pocitu
oddělenosti
věřte
mi
to
že
kdyby
oni
při
prvním
mraku
na
nebi
nebyli
spasiteli
při
první
větších
dobách
nebyli
stavy
kali
nebyli
dostali
strach
tamní
standa
ani
zdaleka
tak
nerozpoutá
to
je
symbol
toho
že
mě
rozpoutáváme
události
svým
strachem
na
to
vás
no
překonají
ztra
je
činitel
který
způsobuje
krize
mimo
krize
které
člověk
může
zažít.
Já
jsem
právě
v
první
momentech
koncentráku
zažíval
tento
strach
o
vlastní
život
sem
si
myslel
dávno
před
tím
že
už
tohleto
mám
za
sebou
že
to
už
jsem
se
cítil
by
se
to
lesem
nad
tím
a
najednou
ten
byl
strach
o
hodný
život
vede
sem
dal
kde
se
to
co
sebeláska
takhle
to
na
šlo
najednou
především
o
to
abych
nezemřel
samo
se
nemoh
pole
volenou
to
to
nebojí
abych
nezemřel.
Čili
toto
popadlo
ty
učedníky
páně
na
tom
jezeře
tebou
ste
a
čím
jsem
více
lpět
na
tom
vlastním
životě
i
ta
poučka
kolem
mě
byla
s
tím
vším
že
to
hroznýho
opravdu
smrti
až
nakonec
to
vyrobilo
tak
že
se
do
mě
ko
zabíralo
že
se
naději
nabídnete
to
dopadne
vždycky
když
zůstáváte
sam
čili
když
si
nesnažte
v
okamžiku
strachu
když
se
nesnažte
ten
to
ten
strach
svůj
obětovat
bohu
víte
to
se
vám
nepodaří.
Nevíte
ani
jak
technicky
na
to
ale
obětovat
sebe
s
tím
strachem
mám
strach
o
svůj
život
dobře
to
znamená
tady
si
mě
volá
bůh
k
sobě
nebo
tě
splním
strach
tak
já
umřu
já
za
to
mě
bože
než
umřu
tě
budu
obětovat
svůj
život
a
to
objektu
a
ti
si
vezmi
k
sobě
že
tobě
patří
od
tebe
sem
přišel
k
tobě
mám
povinností
ani
to
může
brát
jako
povinnost
ho
a
že
to
vy
si
něco
nalhávali
to
povinnost
má
si
že
sebe
obětujete
s
tím
strachem
tak
se
konečně
naši
prostředek
který
má
splněn
k
bohu
vede
nebo
jenom
ten
prostě
prý
vás
to
je
který
vás
celé
jak
jsem
toto
říkal
ne
který
vás
propojeno
jenom
ten
vede
ke
spojení
takže
i
taková.
Událost
jako
třeba
na
té
na
tom
jezeře
že
byla
velká
bouřka
způsobilo
že
probudili
ježíše
vono
to
spojení
nějaký
dokonalé
ale
aspoň
do
takové
míry
dokonale
že
ten
ježíš
jim
tu
bouřku
zažívá
že
s
nimi
mluvím
že
ji
tedy
vyčítá
jací
jsou
malověrní
že
tisíc
dává
poznat
je
samé
že
zvyšuje
jejich
sebepoznání
voni
si
neuvědomovali
že
to
že
se
nepoznávají
správným
se
že
prostě
zahynou
a
že
to
způsobuje
ježíš
tím
že
z
vybíjet
tak
by
to
moh
už
dávat
to
žena
na
velkým
vomylu
byl
tak
bouřka
tady
je
kvůli
nim.
A
jestliže
proudí
tedy
toho
ježíše
tak
teď
ten
stav
něčemu
byl
není
to
nějaké
dokonale
spojení
ale
probudí
sobě
hlad
boží
který
mě
na
tom
neos
že
mě
dá
sebe
poznat
dokonaleji
té
také
jeden
krok
jeden
z
první
kroků
na
cestě
lásky
a
to
jsem
chtěl
a
že
on
tady
to
spojení
má
své
stupně
i
to
osvícený
má
své
stupně
a
tady
by
nějaké
osvícení
jenom
má
svoje
stupni
a
tento
stupeň
se
dociluje
tím
že
negativní
události
je
sem
životě
dovedu
i
tebou
obětovat
bohu
ne
tu
událost
to
by
se
mi
hodilo
abych
dovede
odešla
ne
ale
já
se
sebou.
Kdyby
si
byli
ti
učedníci
řekli
my
jsme
tady
z
ježíšem
když
za
hneme
za
mi
nebe
smím
že
ano
oním
pořádku
zůstaneme
klidně
stavy
nemysím
to
je
pro
nás
radostná
smrti
neřekli
tak
se
tak
řekl
zahynu
bohem
neboť
bez
boha
nech
jsme
nikdo
to
se
zabředne
tak
neřekl
sem
si
to
opasek
sobě
a
ta
se
je
jenom
svůj
a
jenom
jsem
se
nevlastnil
a
my
se
tak
o
toto
vlastní
tví
že
ho
popíjím
se
bouřka
zvyšoval
tak
na
tomtéž
jezeře
když
ten
petr
šel
za
ježíšem
po
těch
vlnách
ne
dokud
mu
věřil
tomu
ježíši
tak
se
voda
nebyl
měla
jak
jsem
začal
bohu
mít
že
po
té
hladiny.
Pak
začali
se
dělat
začas
výpravu
a
poután
to
po
kotnících
začal
se
topit
takže
musel
ježíš
kristus
podat
ruku
aby
vůbec
zachránil
té
velice
pěkný
příklad
toho
jak
člověk
nemá
mysl
nemám
tah
bavit
se
stav
odolnosti
zbavit
tak
musí
sebe
sebe
obětovat
tomu
bohu
stím
strachem
a
radost
že
má
konečně
se
prostředek
který
je
poctivě
vy
máte
tého
tké
bytosti
má
opravdu
strach
než
toho
ostatní
prostředcích
které
dosud
nevejde
ke
spojení
s
bohem
nemůže
to
říct
že
by
to
byli
pravé
prostředky
protože
ho
to
mu
spojí
nevedly
ale
umyji
vážné
to
ke
spojení
bere
z
toho
důvodu
pokud
je
to
tak
pořádný
že
když
sebe
připojíte
k
tomu
strachu
rodit
těžkého
ale
těžké
je
odevzdat
se
bohu
přitom
tím
tak
to
má
za
následek
prohloubení
té
lásky
k
bohu
a
to
je
první
příznak.
Toho
spojení
neboť
ta
láska
se
prohlubuje
s
vědomím
že
to
co
do
mě
vstupuje
nedělá
ska
moje
nýbrž
láska
boží
které
při
tom
to
důležité
ano
tady
je
ve
mně
může
myslet
že
kdyby
nějakou
postavu
já
například
zažívám
jeho
lásku
se
při
sem
se
napřed
nesl
na
vlastní
lásku
pochopitelně
ale
jakmile
začnu
zažívat
jeho
lásku
tak
pak
to
dopadne
tak
že
nakonec
vůbec
já
nemiluju
ani
nepotřebuju
mi
a
e
vot
on
miluje
ve
mně
ten
ten
ideál
žít
je
ve
mně
kristus
tam
to
končí
takže
víte
že
to
má
své
stupně
se
vás
poučoval
o
cestě
činnosti
tak
jsem
vás
poučoval
tak
abyste
události
odevzdávali
bohu
abyste
je
brali
z
jeho
rukou
také
že
ano
jak
přicházejí
obojí.
A
teď
když
vás
začínám
pečovat
o
cestě
lásky
tak
na
vás
chci
abyste
se
připravovali
na
setkání
s
bližním
tak
jako
by
to
bylo
setkání
s
bohem
ano
čili
bůh
událost
čili
neruší
to
to
se
mi
velice
dobře
napověděl
já
neruší
to
jsem
před
tím
řekl
že
bych
tuto
spolek
tam
sane
tak
to
tam
dodám
v
tom
spisu
že
totiž
já
se
tady
setkávám
s
bohem
a
jestliže
se
setkávám
jenom
s
bližním
tak
sice
je
to
v
nejlepším
pořádku
a
bude
to
ještě
událost
pouhá
událost.
Ale
protože
já
teď
jsem
úkolem
se
pomocí
lásky
spojovat
se
jenom
milovat
ale
po
jaký
se
spojovat
s
bohem
vědomě
tak
já
nemohu
tu
lásku
rozdělovali
na
dvě
části
pro
bližního
na
straně
jedné
a
pro
boha
na
straně
druhé
já
si
musím
uvědomovat
že
měl
pravdu
ježíš
kristus
říkal
ten
bližní
to
jsem
byl
já
to
zatím
nezažívám
pochopitelně
tak
já
se
musím
do
tohoto
stavu
nějak
propracovat
proto
jsem
mluvil
o
tom
že
přednost
na
počátku
této
cesty
mají
vztahy
a
ne
zážitky
já
dlouho
dobu
ještě
nebudu
zažívat
boha
v
bez
hrdinů
já
eště
je
nebyl
trápit
ne
ani
v
sobě
pochopitelně
ale
už
budu
moci
v
něm
zlepšovat
vztah
k
němu
tak
aby
překážky
pro
tento
zážitek
postupně
odpadal
rozumíte
to
jsem
měl
na
mysli
tak
že
se
fakticky
s
ním
nesetkával.
Se
stane
naučil
ani
setkávat
s
bližním
neřkuli
vidět
v
něm
boha
já
jsem
v
tomto
této
přípravě
to
už
je
napsáno
aby
to
ještě
nemáte
před
stanete
této
připravte
jsem
napsal
jak
to
setkání
stylizovat
protože
chápejte
mně
mně
jde
pořád
o
to
co
se
dělo
ve
starém
zákoně
s
lidským
národem
obdobu
obdobu
toho
co
se
s
ním
dělo
ne
nechat
to
plynou
jak
to
plyne.
Nýbrž
stylizovat
lidskou
činnost
směrem
k
lásce
teď
tohleto
se
napověděl
kdybys
to
ba
lidskou
činností
mě
neklape
tím
to
byla
třebas
práce
otroka
na
poli
ten
tok
nemusel
milovat
svého
pána
rozumíte
mi
a
o
tu
práci
provádět
správně
aby
se
ocitnout
večer
v
domě
svého
hospodáře
že
ho
otrokář
a
byl
přijat
milostivě
protože
dobře
že
se
celý
vemte
už
se
na
mně
chce
nebo
na
nás
se
něco
jiného
kdyby
ten
kdo
se
učí
lás
chce
jenom
dřeli.
Tak
se
proviňuje
proti
zákonu
lásky
víte
to
je
nejsnáze
se
po
a
já
se
vod
von
na
to
se
mi
ska
ráno
říkal
kdyby
se
poznal
jak
to
poznáte
nebo
se
s
tím
smířit
nebo
uznáte
to
z
toho
výroku
ježíše
krista
že
ta
marie
která
nic
nedělala
ona
sobě
lepší
úděl
poslouchal
ježíše
krista
než
ta
marta
která
pracoval
pro
tu
společnost
celou
láskyplně
zaručeně
láskyplně
čili
ta
láska
dokonce
u
evropských
křesťanských
mystiků
tančila
senilní
a
vobrázky
takové
že
jim
řekl
spojeno
a
u
nich
menší
beze
máli
to
ano
kteří.
A
já
myslím
že
bychom
měli
neska
za
den
k
tomu
poznání
které
máme
ve
dvacátém
století
měli
použít
a
neumytí
lásky
v
tom
smyslu
tedy
člověk
už
do
toho
láskou
plivali
ho
stavu
a
potom
vás
si
něm
že
na
rady
byl
rád
abych
dostavil
ne
na
nové
nohy
ale
mohu
na
nohy
celé
učení
se
krista
který.
Tak
všechny
na
minci
jak
to
jenom
porodila
a
ten
člověk
zahálel
třeba
celý
den
jakmile
a
na
nebo
někomu
nadis
třeba
pracovat
tak
ten
se
měl
vyhnout
a
m
mít
na
tu
vinici
nebylo
nikdy
později
k
večeru
mohl
jít
dostal
tutéž
odměnu
že
jo
čili
to
je
to
skloubené
činnosti
s
tím
ostatním
jeho
učením
já
bych
musel
si
se
vypomáhat
musí
to
nemohu
dělat
že
sem
se
písemně
protože
na
to
dopoledne
nestačí
na
tento
výklad.
Ale
vy
se
tomu
se
tam
k
tomu
zapsáno
je
tak
že
se
to
dovíte
postupně
z
toho
zápisu
ano
čili
jestliže
jde
o
to
takzvaného
přirozeného
způsobu
jednání
dostat
se
ke
stylizované
způsobu
jednání
a
že
si
a
ty
jde
o
to
že
si
od
něho
slibujeme
zlem
stereo
zkušenostem
zase
s
od
přirozeného
jednání
tak
prosím
na
láska
musí
být
absolutně
přirozená
ale
protože
nemám
protože
jí
neudržoval
tak
musím
se
nepřirozeně
k
tomu
připravit
z
té
takzvané
přirozenosti
která
nestojí
za
nitra
není
láskyplná
rozumíte
ji
musím
udělat
násilí
to
je
své
lidské
přesto
která
je
na
která
nechce
milovat
a
kterou
by
to
opravovala
ano.
A
jim
sem
přimět
k
tomu
aby
najednou
zakotvila
na
cestě
lásky
celá
celé
protože
jak
jsme
si
včera
říkali
ty
požadavky
že
krista
jsou
maxima
styk
když
on
říká
be
milovat
bližního
jako
sebe
no
prosím
vás
člověk
opomene
sebe
milovat
celý
den
jako
já
půdy
podle
sebe
ale
bližního
opomene
milovat
nebo
kdyby
nemusel
tak
by
mu
to
dělalo
dobře
třeba
zase
nejsi
mi
jenom
na
sebe
prosím
to
je
můj
způsob
myšlení
ano
se
našem
jak
vidíte
ale
jestliže
tomu
takhle
je
tak
já
se
musím
přimět
k
tomu
aby
tomu
bylo
jinak
abych
to
blaho
miloval
jako
sebe
aspoň
nebo
ne
jenom
tak.
Ale
co
ode
mě
ježíš
kristus
se
navíc
abych
miloval
z
celého
srdce
boha
se
vás
z
celé
duše
z
celé
síly
tak
vůbec
se
tam
říká
ne
prosím
vás
se
maximálně
styk
to
maximální
požadavek
něho
z
jiné
strany
za
tý
to
mě
třeba
vrcholné
tedy
zase
života
aby
to
mu
to
vůbec
neodejít
z
jiné
tady
za
tý
než
činnost
tam
přišel
maximum
pořádku
bylo
na
poli
anebo
kdo
mě
se
tam
na
tom
poli
dělal
něco
pro
sebe
o
tom
tam
není
řek
maximální
požadavek
ježíšův
na
poli
pro
hospodáře
a
do
mě
zase
procent
a
teprve
potom
až
tě
vybídne
tak
pro
sebe
to
je
maximální
požadavek
než
to
tady.
Milovati
budeš
že
boha
napřed
to
si
má
se
je
první
přikázání
a
pak
bych
ního
té
druhé
přikázání
to
znamená
na
přebito
měl
milovat
sviním
bůh
a
jak
toho
může
vůbec
dojít
když
já
boha
nepoznává
ježíš
kristus
to
dobře
věděl
že
přestože
tam
to
je
druhé
že
musím
začít
od
toho
co
je
mi
bližší
abych
se
naučil
tomu
prvnímu
čili
celé
učení
lásky
jeho
spočívá
v
tom
že
to
co
je
druhé.
V
tom
napřed
co
věku
poučuje
a
učí
ho
to
zvládnout
a
teprve
tím
se
člověk
dostal
k
tomu
prvnímu
o
tak
takhle
vypadá
cesta
lásky
když
se
jí
člověk
učí
a
protože
je
říkal
milovati
budeš
a
my
se
to
opakuju
z
minulého
dne
než
je
ni
nebyli
tak
musíme
mít
za
to
že
on
věděl
že
to
je
možné
protože
nemůže
se
nikomu
přikazoval
něco
co
je
nemožné
tak
moudrý
byl
aby
se
této
chyby
nedopustil
milovati
budeš
to
znamená
si
schopen
milovat.
A
způsobí
jak
k
tomu
dospět
on
ukázal
ovšem
způsoby
které
on
ukázal
zase
my
nemůžeme
zprostředka
napodobovat
neboť
to
co
dělal
on
se
svými
učedníky
a
učil
lásce
to
už
je
prostředek
poučování
o
lásce
to
už
jak
víte
předcházející
výkladů
ti
učedníci
představu
vlastnosti
lidské
které
už
jsou
křičeli
kdežto
po
toho
ježíše
opustili
celý
mozky
násobilce
než
to
naše
vlastnosti
extatikem
ne
nejsou
čili
nemůžeme
začít
napodobování
tam
někde
kde
si
je
pozval
k
sobě
ježíš
kristus
a
teďka
ne
řekl
tak
pánové
se
ti
se
byli
rybáři
teďka
budete
lovit
duše
a
to
se
dělá
takhle
že
já
tady
mám
nějakou
moc
od
otce
a
tu
moc
já
vám
předává
nebo
dělat
láskyplné
skutky.
Takové
abyste
přesvědčili
že
od
boha
pochází
tam
moc
kterou
máte
tak
tímto
patrně
řekl
a
oni
se
oděli
touto
mocí
boží
a
to
to
mocí
dělali
zázraky
ale
proti
jirásek
na
sahat
zázraky
to
se
nám
nestane
protože
se
přeskočili
všechno
to
co
se
dělo
předtím
a
to
jsou
nedělo
před
tím
aby
se
vůbec
ježíš
mohl
naproti
aspoň
v
betlému
to
byla
stylizace
života
tisíc
let
sice
života
nedokonalou
a
to
se
napřed
vládnout
rozumíte
mi
až
ji
zvládne
ne
až
nebudeme
žít
jako
zvířátko
víře
se
tam
ho
utáhne
to
dělá.
Tak
teprve
pak
mám
naději
se
v
nás
naučí
ježíš
v
našem
betlémě
v
naší
stáj
našem
těle
tak
abychom
zažívali
v
existenci
čili
napřed
musí
být
tak
v
této
věci
abychom
vešli
a
ne
proto
abychom
zažívali
vůbec
plně
následek
toho
že
se
ten
tah
nabyli
správný
ano
teprve
až
se
naučíme
milovat
toho
ježíška
to
znamená
milovat
boha
v
sobě
který
nám
ještě
nic
ne
radí.
Do
kterého
se
musíme
starat
a
který
musí
přestávat
vědělo
naší
starost
vedení
ž
žádnou
vinou
nemáme
teprve
pak
můžeme
mít
naději
že
budeme
napařovat
tak
to
ostatní
svěřím
o
té
ježíše
krista
uši
cesta
lásky
a
víte
že
ta
jediná
starost
která
se
od
nás
potom
chce
spočívá
je
tam
symbolicky
popsána
tím
způsobem
že
ten
svatý
josef
který
nebyl
si
ho
otcem
jenom
pěstounem
a
my
mu
vyčinit
nebudeme
že
cestě
poznání
ne
kázal
cesta
vědomí
pardon
jo
popisovat
svoje
rodný
město
opustil
své
zaměstnání
které
bylo
ne
celé
dobře
vynášel
a
všech
je
tam
do
egypta
jenom
protože
mě
starost
o
ježíše
tak
to
musí
dopadat
že
svatý
pavel
po
dobře
nazval
že
když
mám
opak
které
jako
nějak
svádí
něčemu
tam
to
mám
bylo
po
že
to
ruka
něčem
si
taky
utrhnout
nemenoval
se
opravdu
aby
se
člověk
vytrhli
toho
dosavadního
způsobu
opravdu
vykořenit
z
toho
dosavadního
způsobu
myšlení
a
jednání
aby
se
nebál
otrok
od
tebe
násilím
všecko
o
čem
vím
že
je
to
této
cesty
lásky
nepatři.
To
odvádí
někam
jinam
čili
von
to
vyjádřil
symbolicky
utrhnout
si
ruku
o
to
tady
nejde
to
bylo
málo
utrhnout
ruku
nebo
vyloučí
o
to
je
málo
to
je
symbol
toho
jak
to
vnitřně
má
dopadat
to
co
mě
stranou
odlákávat
o
této
meze
si
to
musí
jít
pryč
a
tak
ho
se
si
musí
podat
až
je
to
pryč
to
by
vůbec
nebylo
možné
kdybych
to
dokázat
kdybych
se
tou
stylizaci
života
dostal
k
tomu
narození
ježíška
ve
svém
životě
jestli
se
už
žije
ve
mně
až
po
ježíše
neříkám
ještě
kristus
tak
přeci
jenom
sem
svým
způsobem
svědkem
toho
že
tento
život
má
větší
hodnotu
než
všecko
ostatní
mimo
něj.
A
dostaví
se
nový
řád
hodnot
kterým
já
usuzuju
podle
kterého
všechno
posuzujou
po
té
ho
všechno
dělá
vám
podle
toho
také
myslím
a
tento
řád
hodnot
způsobuje
že
ten
ježíšek
je
středem
i
zájmů
jak
uli
němu
změním
svůj
život
vy
to
nazaretě
jsem
egypta
třebas
symbolicky
řečeno
a
tak
dlouho
jsem
tam
dokud
je
nebezpečí
že
ten
herec
by
mě
zabil
toho
ježíška
až
teprve
umře
tak
se
vrátím
nazpátek
to
znamená
teprve
až
umřu
některé
rozumové
vlastnosti
které
se
stavěli
prostě.
Tak
teprve
se
vrací
nazpátek
tady
to
všechno
bude
za
vyžadovat
to
stránky
novým
vysvětlení
že
budete
při
tom
možná
z
jeho
to
se
to
bude
o
obdoba
jenomže
bude
na
své
synteticky
převedena
na
cestu
lásky
rozumíte
mě
káže
musí
všechny
změnit
od
kořene
a
důsledně
se
musí
za
tím
abych
nakonec
se
dostal
k
milování
boha
především
a
z
celého
srdce
a
jak
víte
dobře
tak
se
nikdy
nedělo
jenom
samotným
příčin
mým
ježíšem.
To
by
byl
nevstoupil
do
jordánu
a
se
pokřtít
vzdání
méněcennější
člověkem
než
byl
ježíš
já
nem
křtitelem
aby
byl
se
nestal
vědomě
člověkem
vědomě
staví
tím
na
vůli
otcově
a
jedině
na
ní
a
jedině
na
už
potom
vůbec
nic
neudělal
co
by
bylo
z
jeho
vlastní
vůle
tak
zamohl
cokoli
já
dělám
pro
sebe
znamená
by
vůli
napřed
pro
sebe
jestliže
dělám
něco
pro
sebe
tak
let
řečeno
tak
mně
vůbec
nevěřte
vůbec
pro
sebe
nic
nedělá
to
dělá
pro
toho
otce.
Takže
přijal
z
jeho
rukou
jidáše
o
kterému
věděl
že
ho
za
radí
vzal
to
s
jeho
rukou
všecko
jak
mu
to
otec
na
servírovali
tomu
se
říká
milovat
z
celého
srdce
z
celé
síly
které
duše
on
nám
to
tedy
předváděl
taky
předváděl
že
i
v
této
fázi
vy
takhle
v
nás
už
vládne
kristus
do
té
fáze
se
dostaneme
že
tam
jsou
některé
ještě
nedostatky
nebo
některá
vnuknutí
nebo
některá.
Taková
takové
návody
vnitřní
ke
hříchu
jako
třeba
se
to
tam
na
poušti
nebo
nevsune
ten
kříž
ne
kdyby
ten
kalich
mohl
být
odňat
a
tak
dále
to
tam
vidíme
na
různých
místech
protože
on
neopomenul
nám
detaily
vysvětlit
a
je
to
cestě
lásky
abychom
si
zbytečně
nezoufali
deset
to
nás
eště
vzalo
nebo
když
mluvil
o
lidských
vlastnostech
a
to
svého
učedníci
tak
nám
ukazuje
že
člověk
se
v
této
fázi
ještě
nezná
dokonale
že
přeceňuje
ty
vlastnosti
které
má
v
tom
smyslu
že
voni
když
sloužili
ježíši
a
když
se
oděli
jeho
mocí
tak
vypadaly
velice
vznešeně.
A
výborně
bez
chyb
nebyli
neměli
chyb
ale
jakmile
se
ocitli
bez
jeho
pomoci
byli
zase
nepatrné
nebo
žádné
nebo
nestali
bez
za
řeč
a
nebyli
dobré
svatý
petr
se
měl
v
tom
jakmile
ježíše
krista
a
tak
dále
tak
to
všechno
jenom
to
a
jaký
to
co
chci
ještě
znovu
napsali
se
to
budu
psát
za
hrnou
za
trest
ale
zase
znovu
přijde
cem
ano
a
pudeme
především
o
to
znovu
vybudoval
stav
a
už
ne
jenom
jako
otrok.
V
nebo
jako
služebníka
nýbrž
tak
jak
pravý
svatý
jan
když
lituje
ježíše
v
té
chvíli
když
se
loučil
se
svými
žáky
říkal
už
nebudete
z
pouhý
služebník
přáteli
i
a
jedno
s
otcem
jako
já
jsem
a
psem
to
a
k
tomu
to
opravdu
láska
vede
přímočaře
ovšem
musíme
se
nějakým
způsobem
konat
ty
stáni
všechny
napravit
teď
samozřejmě
vynechávám
v
tom
svým
spisování
taky
to
že
nemluvím
o
poznání
které
za
tím
vším
je
za
tím
vším
je
a
bylo
obrovské
poznání
ježíšovo.
Které
von
zprostředkoval
lidem
i
těm
nejpoznalejším
své
doby
jenom
tak
že
řekl
kdybych
o
věcech
pozemský
ch
nemluvil
pozemským
způsobem
na
to
předělávám
na
slunit
mší
řeč
tak
by
to
moh
bez
nerozuměli
jo
to
je
k
tomu
nikodémovi
předěláno
po
tom
toho
smyslu
toho
já
to
musím
pozemsky
vyjadřovat
aby
se
to
vůbec
porozuměli
stín
mě
nikodem
abych
vám
se
vyjádřil
nebeský
takže
my
dyž
budeme
chtít
vystopovat
cestu
poznání
v
jeho
díle
ta
tám
je
o
té
je
tam
nejvíc
řečeno
tak
musíme
umět
dokonale
číst
v
jeho
činnosti
dokonale
číst
z
jeho
lásce
tak
nám
to
školit
nebude.
A
jesli
nebudeme
umět
si
přečíst
jeho
lásku
a
to
znamená
něco
jiného
než
čtení
běžné
tak
by
a
pak
to
poznání
které
za
ním
stálo
nás
bude
stát
víru
čím
toho
co
ježíš
řekl
a
co
protože
jeho
lásku
opravdu
nedá
tak
snadno
jako
vyčíst
jeho
činnost
vidíme
e
událostech
ale
lásku
zatím
těžko
pochopíme
protože
té
lásce
jeho
nežijeme
já
to
vím
že
to
nechápali
ani
ty
učedníky
zrovna
ty
vlastnosti
už
ta
ježíšem
chodí
s
lidském
si
za
nižšímu
škodí.
Protože
by
se
to
nemohlo
stát
pro
to
se
stalo
s
jidášem
nechápali
tého
lásku
brali
tuniku
lidsky
tak
lidsky
vzata
to
jaký
vyjádřil
jidáš
skvělým
působím
vypadá
asi
takto
tady
někdo
kývá
zradu
mají
hlavu
a
tvoje
tělo
ježíši
to
veliká
škoda
protože
tato
mate
má
dána
chudým
a
vona
chudým
zdání
nemůže
a
ty
to
potřebuje
být
než
aby
ty
spaloval
za
takovou
matko.
Kdežto
tahleta
čtení
v
této
lásce
jak
se
v
tom
nes
je
něco
jiného
mnohé
věci
se
na
světě
jediné
pro
to
aby
se
přímo
vykonalo
dobro
nýbrž
proto
že
to
má
nějaký
skrytý
mysl
v
budoucnosti
když
se
že
totiž
máme
nějaké
a
máme
jediné
předurčení
celého
vesmíru
jedině
co
učení
které
uznává
že
totiž
se
musíme
k
do
otcova
domu
vrátit
mým
a
tak
sem
nehodí
tě
je
aby
ta
připravil
tento
návrat.
Ta
příprava
toho
návrat
jako
říká
vás
ruku
káni
bližního
bližním
tak
je
případ
k
návratu
do
otcova
domu
a
to
že
on
nám
ta
žena
byla
tu
mast
na
hlavu
ježíšovu
to
byla
příprava
k
návratu
do
otcova
domu
toho
ježíše
on
koncily
ten
úkol
jak
on
tam
naznačuje
po
tom
a
šel
k
tomu
svému
otci
nazpět
aby
mohl
postavit
dále
které
na
všechno
známo
a
jestliže
tomu
takhle
je
tak
pak
se
nám
láska
než
nejevil
nutně
v
novém
světle
že
totiž
není
láskou
jenom
všecko
co
je
očividně
láskou
nýbrž
láskou
podstatě
ne
něco
obecně
platného
se
nám
vůbec
jako
láska
nejeví
kdyby
to
tak
za
vlasy
abyste
nad
tím
trošku
totiž
převýšil
o
tom
mi
tu
jde
lásku
je
taky
to
že
se
udržuje
třebas
krutým
způsobem
rovnováha
v
přírodě
krutým
způsobem
že
tolika
a
tolika
semene
které
vlastně
na
třeba
vyrob
ne
jsem
semeni
třičtvrtě
se
žerou
ptáci.
Další
velká
část
ale
ne
úrodnou
půdu
a
nějakém
malé
procentíčko
té
těch
semene
se
chová
k
tomu
je
milován
ono
syna
že
to
někoho
na
bolí
jak
se
říká
ale
to
to
teďka
je
v
oblasti
zvířecího
života
oblasti
vždycky
ho
života
ale
to
všechno
jsou
projevy
lásky
která
nás
připravuje
na
něco
konečného
a
kdyby
tyto
kruté
její
projevy
tady
nebyly
jak
jsem
vám
je
vykoupen
jeví
a
tak
by
nemohlo
dojít
k
tomu
návratu
po
té
zato
ve
kterém
utrpení
kdyby
byl
býval
té
malosti
syn
nemusel
jíst
vepři
při
živa
se
při
vepři
tak
by
se
byl
asi
vůbec
nevzpomněl
na
otcův
dům
protože
když
mu
bylo
dobře
tak
mu
ten
osudem
nechyběl
ale
protože
bylo
tak
ve
že
mu
se
se
přišívat
jenom
přilepí
ani
domů
vona
jíst
tak
si
vzpomněl
že
by
se
doma
měl
líp.
Toto
abychom
si
vzpomněli
na
otcovský
dům
k
tomu
je
třeba
aby
probíhá
tráva
tady
událost
který
nerozumím
ale
když
jsem
podíváme
hlediska
toho
kdo
umí
lásku
tak
pochopí
že
toto
se
dělo
proto
aby
láska
mohla
nastoupit
své
místo
to
kruté
utrpení
se
krista
na
kříži
to
hrozně
a
vona
to
byl
projev
lásky
jak
říká
svatý
pavel
a
svatý
jan
před
ním
že
ano
tak
a
tak
dále
je
zajímavé
že
se
tam
říká
tak
bůh
miloval
svět
a
nikoliv
člověka
a
zásad
a
neko
nekoná
jaká
místech
že
ono
nejde
o
čověk
jak
my
si
velkou
mylně
sebelásky
ono
jde
o
celý
vesmír
svět.
Tady
totiž
je
všechno
vzáve
vzájemné
spojitosti
ve
vzájemné
závislosti
a
jestliže
se
tahá
za
jeden
konec
a
ten
se
stane
do
věčnosti
tak
se
popotáhne
všecko
to
je
smysl
věku
tých
událostí
já
bych
nechtěl
abyste
to
omlouvali
že
to
to
je
to
učí
to
ne
že
my
jsme
to
daleko
v
tom
čtení
lásky
jako
ježíš
kristus
abychom
mohli
říct
otče
odpustím
neboť
lidi
točilo
neřekl
z
nějakého
milosrdenství.
On
se
řekl
poznání
neděje
naplňoval
takové
věci
ti
myslím
čeho
které
kdybyste
naplnili
tak
by
bylo
dost
se
nedospěl
k
tomu
křižování
a
k
tomu
celkovému
smyslu
toho
poslání
ježíše
krista
to
přípravu
na
setkání
s
kamene
a
už
to
božích
známých
nebo
příbuzných
nebo
rodině
proto
že
se
mi
protějším
prosím
ale
že
je
plně
nepoznáte
že
jsou
proti
pochopitelně
že
poměrně
melete
znáte.
Když
kristus
totiž
nám
k
tomu
na
překlad
a
já
se
opírám
ustavičně
o
ně
jenomže
vono
to
může
uniknout
vaší
pozorovat
proto
na
to
znovu
upozorňuju
že
kristus
byl
v
rámci
rodiny
že
je
třicet
let
a
z
toho
rámce
se
nějak
nevím
kul
přes
se
začlo
nějakýho
toho
kostela
pamatoval
ale
jinak
pořád
byl
tesařem
učiním
tak
ještě
o
něm
se
trvalo
v
době
když
byl
učitelem
chrám
tento
syn
tesařem
může
říci
viděli
v
něm
si
na
sekat
dotčen
syn
tesaře
že
se
špekulovat
co
se
se
dělo
ještě
v
předek
do
indie
nebo
zbytečné
spekulace
on
byl
synem
tesař
novým
poznám
chtěl
ukázat
kdo
se
musí
domácnost.
Kdo
se
neumí
pořád
s
obtížný
bližním
který
žije
u
jeho
prahu
nebo
za
ním
dokonce
tam
není
naděje
se
vypořádám
s
ostatními
bližní
s
těmi
setká
náhodně
nebo
nějak
by
málokdy
a
nezná
obsah
jejich
myšlení
a
jednání
a
kdyby
se
čela
odtamtud
tak
to
je
úkol
na
který
nikdo
z
nás
nestačí
a
který
nemůže
zvládnout
jeho
zvládl
jenom
proto
že
měl
po
ruku
po
ruce
moudrost
kterou
předtím
neměl
musel
být
od
otce
nadán
moudrostí
kterou
která
sebou
vyjadřuje.
Text view •
Help