Waveform view
prevzate-kotouc-74-01B
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
To
vám
řád
hodnot
kdo
vědomě
nevychází
z
věčnosti
a
do
věčnosti
nevchází
je
třeba
z
obou
dvou
stran
my
uzavřený
okruh
aby
mohl
někdo
všechno
co
je
mezi
tím
správně
hodnotit
protože
když
něco
vidím
odděleně
třebas
jako
čas
ne
a
něco
zase
jako
věčné
tak
nemohu
ani
správně
tu
věč
nezmate
protože
jsem
se
toho
nedotkl
a
nikdy
jsem
do
toho
nevstoupil
a
nemohu
ani
to
časného
že
nevím
jakou
funkci
to
má
vhledem
k
tomu
věčnému
a
kam
to
vede
a
jak
to
přispívá
na
tom
na
té
cestě
do
věčnosti
mu
podceňovat
třebas
některých
čas
tento
bez
některý
události
v
času
a
prostoru
a
to
nesprávné.
Tak
to
je
další
funkce
panny
marie
ještě
aspoň
o
jedné
z
těch
dvaceti
pěti
které
znám
vám
řeknu
a
to
je
já
neznám
všechny
unikla
tisíc
padesát
ale
tlačí
se
pětadvacet
a
to
bych
vám
zbytečně
svěřoval
paměť
ve
za
tímto
všechno
ukládám
do
vaší
paměti
a
to
je
třeba
tak
došly
to
brát
to
základní
základní
učilo
probírám
základní
čivo
a
to
je
správné
další
důležitou
funkcí
je
láska
správné
on
nás
učí
správnému
pojetí
lásky
do
jiný
by
nás
mohl
či
spláchnout
pojetí
lásky
než
matka
pan
napadá
ale
jakým
způsobem
ono
nás
učí
od
začátku
až
do
konce
správnému
pojetí
lásky.
Ona
se
nikdy
neza
milovala
tolik
do
svého
panenství
aby
nedokázala
přes
něj
přejít
do
logicky
že
ano
aby
nedokázala
se
ho
vzdát
ve
prospěch
svým
způsobem
ve
prospěch
zrození
ježíše
krista
božského
čili
my
se
musíme
umět
zpočátku
zdát
mnoho
toho
co
považujeme
u
sebe
za
dobrého
za
za
nejlepšího
co
máme
abychom
mohli
vůbec
jít
kupředu
vždyť
panna
maria
od
té
doby
nebyla
před
lidi
ště
považováno
za
panu
usadit
považoval
na
za
ženu
pro
rovnou
která
za
svobodna
měla
dítě
ne
protože
nemohli
pokání
co
to
takovýho
přesný
že
si
ona
tím
dala
které
který
bych
tu
svou
pověst
a
váhal
při
tom
žiji
obětovat.
Čili
ona
je
správnou
ukazatelem
míry
oběti
to
to
je
součást
té
moudrosti
kterou
ona
nám
uděluje
že
totiž
je
nositel
kou
moudrosti
jak
jsem
říkal
a
z
toho
vyplývá
že
je
správnou
ukázkou
míry
oběti
protože
víte
největší
zlo
na
této
světě
na
páše
tím
že
přehání
oběti
a
nebo
jí
na
druhé
straně
nedonu
a
nebo
ji
přikládá
je
jiný
význam
než
jaký
má
forma
vždycky
věděla
jakou
cenu
má
oběť
a
jaká
míra
a
jaký
druh
oběti
se
má
vložit
do
věci.
To
by
měl
na
začátku
když
soudil
ježíše
krista
to
věděla
na
konci
si
ježíše
vzdávala
a
když
začal
dělat
zázraky
a
tak
dále
to
všecko
dělá
když
by
on
prohlásil
nemám
matku
nebo
do
jede
má
matka
tak
ona
to
přijala
jako
věc
samozřejmou
ne
tak
teď
jsem
vám
všem
neřekl
o
té
láskyplné
činnosti
všechno
aspoň
bych
chtěl
ještě
jednou
větou
nebo
jednou
myšlenkou
zpoza
postihnout
že
ona
totiž
zřejmě
měla
nejblíže
k
tomu
janovi
který
představoval
vlastně
cestu
lásky
to
je
tam
vidět
že
ta
spolupráce
tady
na
druhé
straně.
By
modlila
si
první
zázrak
na
ježíši
nepříhodný
čase
a
dokonce
na
nepříhodný
místě
a
kompromitují
způsobem
protože
byla
sta
tím
že
on
to
vesele
zase
nosti
vydrží
když
už
dělá
zázrak
hlasem
bych
tak
ano
aby
se
mohl
je
radovat
to
si
nakonec
ve
svému
dosti
asi
řekla
nebo
třeba
se
to
nějak
říkat
nebo
se
tam
mluvit
prostě
veliká
že
ta
radost
nemá
být
zbytečně
karle.
Já
si
vzpomínám
na
přirovnání
indické
že
považuje
za
jeden
z
nejtěžších
hříchu
mají
jinou
škálu
hříchů
než
my
střelit
třebas
víře
které
na
milovaného
že
jako
nejtěžší
hřích
říkají
takže
třetinu
se
chová
zcela
jinak
době
ří
je
by
třebas
nestřelil
do
toho
jana
který
tam
své
ne
s
ní
vytržen
to
je
těžký
hřích
u
nich
velice
hezky
to
to
a
ona
nechtěla
kazit
radost
že
těm
kteří
se
měli
rádi
to
společným
přátelům
jejich.
Čili
věřte
mi
to
že
ona
je
pravým
takovým
vysvětlovat
čem
toho
co
je
na
tom
náznakově
je
v
bibli
poznamenáno
třebas
o
ji
se
tam
praví
nalomeného
stébla
nedolomí
ano
pže
byl
hlavní
znak
jeho
poslání
nalomeného
ste
ne
a
ona
tomu
dává
průchod
že
on
by
dovol
kdyby
nebylo
panny
marie.
Já
myslím
že
panna
marie
asi
přitom
nebyla
když
ježíš
kristus
fíku
který
nedával
ovoce
pokyn
aby
zahynul
aby
ustrnu
us
to
byl
taky
je
zajímavý
zázraků
neklaďte
mi
prosím
vás
dneska
otázku
proč
se
to
stalo
jindy
jsem
ochoten
to
odpověď
ano
to
ne
nejde
do
tohoto
byste
mi
to
do
dál
to
by
se
mu
to
de
ty
nedopověděl
a
teďka
už
ne
na
tu
okolnost
a
spojit
že
teď
už
ne
se
tomu
bych
to
byl
po
věděl
o
tak
ona
mě
prostě
myslící
je
takovým
způsobem
moudrým.
Víte
my
t
rád
nemoudře
to
má
poloviční
účinek
lásky
než
to
ona
umí
uměl
o
učí
tak
moudře
milovat
že
vy
se
připojíme
k
moudrosti
jinák
tak
samotnou
láskou
se
dostaneme
až
navrch
já
myslím
že
nikdo
by
nedokázal
projít
cestu
lásky
aniž
by
se
opřel
o
panu
marii
na
trvá
sporné
protože
to
nejde
že
by
to
nešlo
ani
ježíšem
že
musíte
nechci
říct
dokonale
porozumět
ale
vžít
se
do
toho
postavení
vaší
nesmrtelné
podstaty
což
je
panna
maria
abyste
dokázali
s
ním
spolupracovat
a
opřít
se
o
ní.
Tak
co
jako
matka
trpící
to
ne
ženou
veli
naší
cestě
ano
protože
je
milující
tak
pro
to
také
musí
trpět
samozřejmě
láska
musí
trpět
a
trpí
nechci
říct
rozkoší
ale
trpí
jinak
než
člověk
který
nemiluje
úplně
jinou
kvalitou
protože
se
ztotožňuje
s
tím
kdo
vedle
ní
trpí
a
vžívá
se
do
toho
utrpení
toho
druhého
ono
je
trpěla
kudy
sobě
nýbrž
k
ježíši
že
po
jehož
křížem
stála
a
že
není
to
sice
lidsky
přeháněl
lidsky
že
to
nebylo
pouze
lidské
utrpení
ale
jedno
je
na
tom
důležité
co
bychom
se
měli
uvědomit
že
totiž
bez
utrpení
to
bohužel
vůbec
nejde
jenom
s
utrpením
jenom
soto
taky
nemá
jít.
Bez
utrpení
to
také
nejde
protože
to
tady
ty
přechody
které
jsou
vždycky
spojení
s
nějakým
utrpením
a
dokonce
nesmírný
utrpením
protože
člověk
nerad
opouští
to
co
jednou
jako
už
nabyl
nebo
v
čem
se
už
zaběhl
a
celku
dobře
šlo
ale
mějte
si
jak
panna
maria
potom
nevěřím
že
to
trpěla
stejným
způsobem
jako
my
tak
lidsky
jako
my
to
dokážeme
si
to
by
dávat
že
ano
on
přeci
se
vzdala
svýho
stavu
že
už
ze
začátku
když
měla
porodit
syna
božího
bez
hlesu
že
ano
já
věřím
že
pod
tím
křížem
opravdu
jenom
stála
a
že
prožívala
to
utrpení
toho
ježíše
a
že
kdyby
ho
byla
neprobírala
s
ním
že
by
se
bez
této
pomoci
býval
byl
neobešel
že
ona
tam
byla
nutná
jako
jsme
jako
to
věděla
svatá
terezie
z
lidi
je
že
to
bylo
nutné
aby
panna
maria
při
něm
stá
čili.
Vy
to
je
velice
důležité
nebýt
zvláště
v
utrpení
sám
on
na
důležité
nebýt
ani
v
radosti
sám
že
člověk
vedeli
se
zapomene
starosti
ztratí
kontakt
snadno
a
utrpení
také
snadno
ztratí
kontakt
tak
zoufalý
že
už
mu
vůbec
nezbývá
myšlenka
není
z
vyššího
že
ano
tak
zoufalost
úplně
rozloží
ho
zbaví
výšin
baví
dotyku
výš
výšinami
toto
špatní
o
tom
o
to
dosti
člověk
se
tak
nepříčetně
raduje
že
třebas
zapomene
na
svou
důstojnost
to
skok
vidí
nepřijal
těch
požadavcích
a
takovýhle
věci
tohleto
o
dočet
panna
maria
až
do
konce
ukazuje
že
dovede
zacházet
s
utrpením
vite.
To
je
moc
neživé
protože
ona
je
katany
zápor
jak
jsem
vám
říkal
a
ona
umožnil
ježíš
rychle
umřít
věřte
mi
to
touto
službou
katany
závoru
ano
protože
přesně
si
to
jak
jsem
vám
už
teďka
převtělím
kou
říkal
kdyby
on
byl
nemohl
jít
odevzdat
svatým
on
musel
vypořádat
a
musel
všechno
zaplatit
já
to
každý
z
nás
ne
odešlo
tu
dokud
poslední
vadí
že
platon
taky
tu
matku
musel
někomu
nestaneme
s
tím
souhlasit
ano
se
stalo
čili
ono
to
tam
ono
to
má
ten
smysl
toho
katolickou
ona
má
od
začátku
až
do
konce
a
když
si
uvědomíte.
Že
ona
je
urychlovače
utrpení
v
tom
smyslu
že
to
utrpení
potom
přestává
nejenom
že
přestává
ale
že
z
něho
rychle
vyplyne
to
z
něho
vyplynout
má
že
totiž
to
utrpení
bylo
prostředkem
určitému
vývoji
tak
potom
jistě
pochopíte
že
křesťanští
světci
se
opakovalo
ji
opírat
opírali
jako
by
bez
ní
patrně
byli
zahynuli
svým
utrpením
další
pokračování
v
spočívat
že
si
vysvětli
v
tom
že
by
si
vysvětlíme
symboliku
jak
je
tam
poddána
symbolika
vlastností
protože
právě
lidské
vlastnosti
jsou
tím
nebyli
jejím
čím
jsem
musí
zprávy
se
mělo
správně
manipulovat
nemělo
by
be
mysl
taky
rozebírat
celá
ta
evangelia
protože
je
to
všechno
je
spojité
je
to
všechno
jeden
celek
ale
my
v
tom
hledáme
prosím
návody
tak
teď
je
tady
jeden
další
návod
který
se
týká
naší
vlastností
a
víte
dobře
že
tam
jsou
znázorněny
stupně
asi
v
tomto
smyslu
než
se
narodil
ježíš
kristus
tak
ty
vlastnosti
lidské
sloužil
čistě
světskému
životu.
To
není
vše
krista
ty
vlastnosti
lidské
byly
zapřažen
do
služby
služby
ježíši
panny
marie
u
svatého
že
a
tak
dále
potom
s
ježíš
sám
si
je
ještě
nevzal
na
pomoc
jiným
způsobem
až
to
třicátého
roku
nežije
sám
využíval
pro
zdokonalení
až
do
takové
činnosti
která
už
by
mu
nepřekážela
kterou
by
nemusel
přemýšlet
která
by
byla
se
maminka
bezděčné
takže
počítáme
s
tím
že
to
třiceti
let
byl
patrně
dobrý
tesař
přinejmenším
říkal
říkáme
to
minimum
ne.
A
to
je
tam
to
končí
s
tím
lidským
způsobem
užití
vlastnosti
a
teď
se
tady
povídá
o
tom
jak
užít
vlastnosti
řek
bych
takovým
způsobem
jak
neznáme
totiž
ani
neuděláme
často
to
co
ježíš
kristus
dělal
do
třiceti
let
se
že
totiž
nezvládneme
ten
život
tak
abychom
mohli
těmi
vlastnostmi
si
ho
uspořádat
postě
víte
pořád
tak
že
bych
v
něm
nebylo
těžkostí
protože
a
to
je
spojeno
tím
že
ty
vlastnosti
nejsou
nám
prostředkem
nýbrž
že
dejme
tomu
určitá
vlastnost
vypěstovat
si
ty
vlastnosti
nám
cílem.
To
to
dělali
dokonce
křesťani
to
chybu
že
ve
ctnostech
by
děly
cíl
co
jste
životě
viděl
v
tom
je
těžko
je
od
toho
dostat
a
mnozí
ustrnuli
na
této
fázi
to
je
fáze
která
nevede
dál
než
pře
před
křest
jordánu
dál
to
nejde
ani
tu
jordánu
to
nejde
já
se
s
tou
dělá
cíl
tak
se
vám
zamezí
vstupu
do
do
jordánu
takže
nejtěžší
člověk
nevstoupil
nikdy
na
do
jordánu
toho
nebylo
možné
neboť
ta
chce
si
všimli
ježíš
kristus
se
musel
těch
svých
ctností
vzdát
své
se
odevzdat
jinému
člověku
musel
rezignovat
na
sestup
tou
cestou
pokání
a
musel.
Si
vzít
prostředníka
abych
ho
doučil
tomu
té
výslednici
pokání
protože
tak
výsledné
co
se
nedostavuje
při
normálním
pokání
neboť
ta
je
ta
jiná
na
z
milosti
božích
tak
už
to
už
je
cesta
mystická
to
už
není
cesta
která
by
se
dala
zasloužit
ano
to
už
je
cesta
milosti
tak
potom
on
si
ty
vlastnosti
přijímá
ježíš
kristus
je
přijímá
za
své
učedníky
a
na
o
se
bere
do
učení
ale
ne
že
by
si
je
sám
zvolil
nýbrž
z
vůle
otcovy
protože
on
už
nic
bez
byl
otcovy
nedělá.
Tedy
on
jim
sám
říká
já
jsem
si
vás
nezvolil
svalovat
můj
otec
podivuhodné
je
zvol
to
že
tam
byli
všeho
druhu
vlastnosti
taková
řek
bych
slepá
víra
tam
byla
že
ano
potom
činorodost
a
tak
ekonomickou
se
tam
neuplatnili
tedy
dobrem
smyslu
protože
je
to
byl
jidáš
to
je
symbol
ekonomika
my
jsme
jako
na
tom
takhle
stáňo
my
konvi
no
ale
to
nevadí
je
tady
řečeno
že
člověk
má
v
této
době
považovat
všechny
si
vlastnosti
od
dané
od
boha
za
dané
od
boha
ne
už
za
vlastní
když
ho
by
žal
za
vlastní
tak
mu
tu
zase
zabrzdí
další
postup
on
sám
i
bez
učedníků
by
nemohl
v
té
učitelské
cestě
pokračovat
je
vám
to
jasné
ono
mu
dokonce
nestačilo
těch
dvanáct
on
si
přizval
dalších
sedmdesát
dva
sedmdesát
dva
to
je
šest
dvanácti
té
plus
ještě
dvanáct
co
už
měl
to
je
sedmkrát
dvanáct
všimněte
si
té
symboliky.
Že
do
smrti
před
smrtí
už
jich
měl
sedmdesát
dva
plus
dvanáct
znamená
osmdesáti
čili
sedmkrát
dvanáct
ne
čili
ta
symbolika
je
vám
se
civět
ka
jasná
jestli
vám
mně
a
na
ani
vyložil
zvlášť
aby
se
se
to
od
otce
a
že
si
převzal
to
vlastnosti
to
znamená
my
se
dostáváme
do
takové
vývoje
fáze
po
tom
jordánu
že
už
nepovažujeme
ty
vlastnosti
za
své
že
už
celé
lidství
nepovažujeme
za
své
nýbrž
za
vývoj
který
způsobil
tvůrce
náš
ne
a
že
za
tu
vývojovou
fázi
nemůžeme
my
brzo
to
může
on
to
nás
svým
způsobem
osvobozuje.
Protože
my
jsme
si
předtím
dělali
šel
é
vstupuje
šel
jaké
jaká
si
do
mít
nějaké
vlastnosti
které
máme
ježíš
kristus
si
z
vlastností
jidáše
nic
nedělal
že
ste
si
a
nedělat
si
nic
z
vlastností
které
si
osobní
třeba
toho
petra
který
říkal
já
věřím
já
tě
miluju
a
nebyla
to
pravda
nic
si
z
toho
dělal
neměl
mu
to
si
protože
byli
od
otce
jsou
tady
to
dané
rozumíte
tomu
my
totiž
i
k
tomu
osvobození
konečnému
kráčíme
jenom
po
krocích
kroky
malými
kroky
které
všechno
ze
stupně
cesta
jako
že
řeky
i
v
těchto
vlastnostech
se
z
začí.
Nebudu
o
těch
vlastnostech
mluvit
jednotlivé
jenom
bych
chtěl
říct
že
ty
vlastnosti
v
okamžiku
smrti
ježíšovi
až
na
lásku
si
symbol
jsem
svatý
janem
se
rozprchnou
a
kdybychom
je
chtěli
v
tom
posledním
soudu
který
je
znázorněn
smrti
ježíšovou
využít
a
použít
po
usnadnění
té
smrti
tak
se
nám
to
nepodaří
protože
ty
lidské
vlastnosti
mají
přesně
vyměřenu
úlohu
která
končí
smrtí
končí
dočasně
smrtí
protože
oni
představují
vývoj
v
dualismu
a
smrt
to
je
pád
toho
dualismus
pet
na
kříži
ta
toho
dualismu
toho
pádu
boji.
Těch
všech
párů
dvojic
takže
oni
se
rozcházejí
a
láska
která
není
rozvoje
ná
od
boha
buď
to
je
první
přikázání
a
milovati
budeš
staneme
to
znovu
neska
si
poslechl
kostele
tak
to
je
vlastně
princip
tvůrčí
ta
láska
protože
bůh
netvoří
ten
svět
jiných
motýl
než
z
lásky
mi
to
nemůžeme
pochopit
ale
je
tomu
tak
za
tím
to
bereme
jako
věc
víry.
A
ježíš
kristus
to
dokázal
tím
že
toho
jana
nenechal
trpět
a
ten
jan
jediný
prchal
ten
jan
jediný
neztratil
víru
protože
láska
je
více
než
víra
a
tak
bych
se
říká
na
věčnosti
naděje
a
víra
přestanou
ale
láska
nepomine
že
tak
je
to
správně
proč
by
tam
byla
výhra
to
by
tam
byla
naděje
když
je
to
všechno
splněno
když
před
sebou
vidí
ten
kdo
předtím
potřeboval
jenom
věřit.
Tak
teď
ale
prosím
když
potom
přežiju
svým
způsobem
oddělení
od
přímo
od
té
smrti
toho
ježíše
krista
na
kříži
ty
vlastnosti
jeho
smrt
tak
tak
mají
nové
oprávnění
životu
soudit
naplněna
duchem
svatým
to
viděli
a
mají
to
právo
jenom
proto
že
už
potom
nejsou
vlastnosti
člověka
nýbrž
je
to
to
lidské
které
může
zase
lidskému
sloužit
že
kdyby
ti
apoštolové
byli
přestali
být
lidmi
tak
by
byli
nemohli
dělat
apoštola
nezm
museli
zůstat
lidmi
a
proto
měli
jenom
pojednání
ducha
svatého
ale
znovu
se
objevili
tak
že
tady
se
nám
podrobně
líčí
jakým
způsobem
je
zachována
lidská
individualita.
To
je
velice
zajímavé
protože
ti
svatý
na
věčnosti
jako
třebas
div
ne
kostele
v
katolické
církvi
v
tom
věřím
boha
obcování
svatých
se
tak
nemluví
ale
to
co
má
nic
svatých
vzájemných
styk
mezi
sebou
jak
mají
té
individuální
styk
který
má
zvláštní
povahu
že
opravdu
mají
individualitu
těch
lí
jak
se
tady
vína
ta
cesta
v
nich
je
zachována
to
má
veliký
význam
a
jestliže
v
tom
pochopení
tak
proč
může
být
svatý
na
nebi
to
se
nebe
vzata
prože
zas
takový
jaký
je
lidsky
takový
jaký
je
protože
kdyby
tomu
tak
nebylo
tak
by
nemohl
lidsky
zase
být
nebo
by
lidsky
posloužit
těm
kteří
půdou
po
jeho
stopě.
Ježíš
kristus
musel
zároveň
ukazovat
dvojí
věc
svoje
učitelské
poslání
a
musel
ho
naplnit
a
za
ve
musel
ukazovat
cestu
to
byl
konkrétní
historický
cíl
který
de
všem
to
musel
splnit
ten
byl
poměrně
malý
a
ten
větší
úkol
bylo
ukázat
cestu
na
věky
pro
další
věky
pro
celé
lidstvo
jsem
ten
úkol
byl
tak
vznešený
že
málokdo
mu
jako
u
kompletní
je
rozumí
že
je
my
si
například
dneska
myslíme
nebo
vy
znáte
třeba
dojem
že
to
velice
komplexně
vykládám
ne
a
že
to
mě
přijdou
lidi
kteří
to
bylo
daleko
podrobněji
ale
e
a
duchaplněji
upozorňuju
vás
na
to
že
pořád
se
to
tomu
začíná
rozumět
po
dobu
dva
tisíce
let.
A
protože
do
do
věčnosti
a
do
věčnému
dosti
své
já
ustavičně
dorůstat
a
nikdy
se
do
mě
někdo
roste
to
je
prostě
postavení
člověka
na
to
to
vypadá
na
se
zavřít
aby
mně
osobně
tak
tak
je
to
tak
já
jsem
dopadá
to
je
v
pořádku
tak
barák
tím
člověkem
který
do
věčnosti
jde
jinak
by
se
na
věčnosti
potom
nudil
to
by
v
tom
nevyslo
moc
okolí
potom
bez
jakýchkoliv
těžkostí
dále
proniká
tou
moudrostí
boží
tím
jeho
bytím
ne
a
to
jeho
láskou
a
protože
je
to
nekonečné
tak
může
nekonečně
takhle
si
žít.
Bez
nuly
a
velice
prospěšné
pro
ostatní
té
úděl
člověka
na
věčnosti
a
proto
také
výklad
které
který
my
tady
děláme
nemůže
být
konečný
a
nemůže
být
stoprocentně
správný
právě
proto
že
je
nekone
pravda
napovědět
jenom
není
celá
abychom
mohli
taky
říct
že
pravda
která
není
celá
je
vlastně
lží
protože
dejme
tomu
když
my
si
myslíme
o
téhleté
skutečnosti
které
tady
zažíváme
je
to
jediná
pravda
tak
je
to
ale
skutečnost
to
přesto
je
tak
takového
druhu
je
to
a
rozumíte
že
toto
je
jenom
část
přečti
a
my
to
vydáváme
za
celek
a
já
bych
lekat
považovali
za
celistvý
výklad
proto
že
se
snažím
všemožně
o
to
aby
za
dané
situace
to
bylo
co
nejmenší
ale
chybí
při
tom
ještě
jeden
z
článek
velice
nutný
abych
vám
ukázal
že
to
ty
jednotlivé
součásti
všechny
ty
se
vám
tady
předváděl
spolu
vzájemně
souvisí
a
tak
úzce
že
tvoří
jeden
celek
já
bych
měl
aspoň
zvláště
ště
promluvit
o.
Jedno
slož
ce
eště
bych
ji
měl
nako
vytknout
zvlášť
ačkoliv
taky
soužití
stené
a
vy
mělo
by
se
takhle
školsky
brát
zvlášť
a
to
jsou
události
které
to
tam
mít
protože
právě
historické
pojetí
ježíše
to
je
to
co
obyčejně
mezi
ním
a
námi
stojí
nejvíce
co
nás
od
něho
nejvíce
vzdaluje
už
toto
že
je
to
neměřitelné
všechno
co
se
tam
dělo
a
za
druhé
že
to
není
celá
podstata
věci
že
to
je
jenom
jedno
z
něho
součástí
které
jsem
tady
jmenovali
všechny
ty
události
okolo
ježíše
který
je
jak
jsme
si
řekli.
Úkol
který
ve
věčnosti
už
byl
dán
a
je
dán
přejít
do
určitého
času
a
prostoru
v
určité
době
který
se
provádějí
a
ale
protože
ježíš
dříve
než
se
to
stalo
už
je
bychom
řekli
byl
on
říkal
v
abram
by
já
jsem
protože
už
je
tak
ty
věci
už
historicky
když
probíhali
promiňte
mi
že
to
tak
řeknu
čínsky
tak
už
taky
dávno
předtím
proběhl
promiňte
mně
to
dejme
tomu
mojžíš
mohl
být
skrze
smrt
ježíše
krista
z
tose
dávno
předtím
než
k
té
smrti
historicky
to
šlo.
Kristus
mohl
příjemné
přinésti
říci
petrovi
odstup
ode
mě
satane
přestože
předtím
bylo
řečeno
když
ho
satan
ježíšem
marně
pokoušel
na
poušti
že
už
od
něho
odstoupil
na
věky
mohl
mohl
zrovna
tak
oslovit
svatého
petra
to
je
tam
nešlo
vo
satana
jako
takovou
satanskou
vlastnost
každé
lidské
vlastnosti.
Protože
lidská
vlastnost
má
povahu
oddělenosti
vede
člověka
k
pocitu
oddělenosti
já
jsem
takový
a
takový
tím
se
to
nejlepší
prostředek
jak
jeden
oddělit
od
druhého
ne
na
si
o
sobě
řeknu
takový
já
nejsem
abych
tohleto
těla
ne
tak
to
je
satan
tví
tohleto
v
pravým
slova
smyslu
že
já
s
tím
odděluju
obloha
kdyby
by
zůstal
při
těch
lidských
vlastnostech
tak
opravdu
té
vláda
satanova
protože
ten
rozdělí
je
rozděluje
aby
moh
kralovat
než
to
bůh
spojuje
aby
moh
kralovat
muže
ten
ten
podstatný
rozdíl
ne
čili
kdo
rozděluje
ten
je
proti
němu
té
satan
a
do
spojuje
se
bůh
ho.
A
proto
to
mohlo
být
v
tom
se
že
bych
chtěl
říct
ještě
o
tom
jak
je
to
s
tou
jedinou
vlastností
která
vede
k
bohu
tam
se
říká
na
jedné
straně
pán
ježíš
potřeboval
aspoň
dvanáct
vlastností
jako
základních
ukázat
že
jejich
nutně
zapotřebí
k
tomu
abych
mohl
splnit
svojí
svůj
úkol
člověk
také
není
nadán
jenom
jednou
vlastností
ale
většina
bytostí
nebo
aspoň
některé
vyhraněné
osobnosti
ne
v
útlém
mládí
ale
později
mají
takovou
nějakou
vedoucí
vlastnost
a
každá
duchovní
cesta
má
mít
povahu
velkorysosti
a
velkodušně
čili
když
já
jdu
do
věčnosti
nějakou
nepatrnou
svoji
vlastností
která
nemá
v
mém
životě
velký
dosah
a
k
ničemu
zásadní
mu
mém
životě
mě
mě
nevede
neschopný
tak
já
touto
cestou
nemohu
projít.
Když
já
ale
základní
svoji
vlastnost
zapsat
do
této
cesty
pokud
jí
takovou
nějakou
mám
samozřejmě
tak
ona
mě
zaručeně
to
může
abych
se
dostal
na
nejvznešenějšího
vést
to
znamená
až
ke
kříži
to
je
vysoko
že
ano
když
ji
ovšem
beru
z
rukou
božích
jak
je
tady
řečeno
nesmíte
se
svou
vlastní
potom
nakonec
a
tak
já
myslím
že
je
tam
krásně
ukázal
že
třebas
kdyby
někdo
měl
takovou
víru
jako
mě
třeba
svatý
petr
mně
že
ježíš
si
stále
ho
na
to
u
něho
nevládla
a
kterou
nejvíc
není
tam
hlavně
vůli
dobrou
vůli
mu
sloužit
které
člověk
vůle.
A
je
zajímavý
že
to
kolikrát
co
je
ve
víře
jako
váhal
petra
ale
kdy
měl
dobrou
petru
a
je
to
vidět
na
celém
tom
dědictví
té
církve
to
a
to
tam
té
víře
v
sekala
a
všelijaký
rozkladu
tam
je
to
učí
ale
vůle
je
tady
dobrá
a
nakonec
ta
dobrá
vůle
vítězí
takže
tady
se
ukazuje
že
pán
ježíš
dal
ty
tže
té
budoucí
ke
do
rukou
vůle
a
my
si
tady
si
proto
taky
troufali
ty
tam
vysvětlování
že
to
a
třesk
prvořadě
vůlí
ne
jako
manipulace
s
vůlí
to
jsem
měl
na
mysli
právě
tohleto
ono
se
může
dát
přerosteme
jinému
samozřejmě
při
tom
být
klad
ale
těžko
by
se
nastala
nosti
vnější
než
vůle
protože
my
z
v
přeci
jenom
že
daleko
svobodněji
pracovat
než
například
zvíře
nemůže
dovolit.
Kdežto
člověk
je
už
vybaven
takovým
druhem
vůle
že
může
svobodně
poměrně
svobodně
s
manipulovat
až
do
těch
obrovských
že
vší
znát
ty
čtyři
fáze
napřed
třebas
a
zapřahá
do
té
cesty
k
bohu
první
fázi
jak
jsme
si
říkali
že
chce
jít
ze
své
vůle
potom
už
pochopí
že
musí
bylo
tom
když
už
v
tom
vyspět
už
tu
vůli
se
svou
je
s
vůlí
boží
ne
z
vlastní
a
nakonec
se
odhodlávám
vzdát
se
synovství
božího
to
znamená
i
to
z
toho
vyplývá
že
nebude
znát
vůli
boží
že
nebude
s
ní
spojen
tak
na
když
se
vzdá
to
on
se
vlastním
aříká
činností
že
je
to
největší
tady
většího
bych
kterou
člověk
může
se
konečně
stane
tím
synem
vědomím
se
ho
nás
stává
si
už
potom
není
synem
on
mě
roven
otci
a
do
té
doby
je
není
než
ode
chápete
to
on
to
o
sobě
řekl
nezapomeňte
na
tohleto
já
si
nevymyslel
to
tam
všechno
mně
je
a
už
bychom
mohla
těžko
mohl
nazvat
menšího.
Jestli
je
konec
na
ale
dovolí
že
on
je
menší
tak
nebo
jestli
to
některá
církev
dokonce
myslí
ne
katolická
ani
která
jiná
si
to
myslí
že
je
menší
neboť
on
to
oso
jednou
prohlásit
tak
zapomněli
na
světu
ve
bych
potřeboval
nic
co
říct
o
povaze
vůle
protože
teď
se
mi
to
podařilo
definovat
když
jsme
si
řekli
že
v
té
fázi
učitelské
ježíš
kristus
se
vlastně
vzdává
vlastní
vůle
ne
ale
vlastnosti
lidské
vedle
něho
existují
k
podobě
v
těch
učedníků
kdysi
vlastnosti
jsou
něco
jiného
než
vůle
vlastně
neboť
to
se
už
vzdal
lidská
vůle
tady
u
něho
nehraje
pokory
nějakou
hraje
ne
velkou
větší
roli
hrajou
tím
vlasti
vlastnosti
které
jsou
ztělesněny
těch
apoštolů
těch
jeho
žák
a
když
se
třebas
máme
podívat
na
ty
jednotlivé
vlastnosti
tam
tak
samozřejmě
ten.
Svatý
petr
je
člověk
sice
vůle
ale
především
dobré
vůle
mistra
řekl
čili
touhy
po
vykonávání
dobra
za
každou
cenu
ne
tak
je
to
vlastně
člověk
zaměření
směrem
k
dobru
i
když
sebe
nezná
kolik
toho
dobra
sám
zmůže
no
tak
byl
to
především
ale
člověk
víry
kdežto
protože
nemůžeme
to
sebe
říct
a
o
tomášovi
člověk
je
svátost
se
rá.
Nezůstává
na
stejné
úrovni
a
řekl
bych
jeho
úroveň
je
především
dána
tím
která
vlastnost
u
něho
tu
chvíli
převažuje
když
je
někdo
pozná
ne
a
třeba
někoho
proklíná
hoden
je
soudu
to
znamená
ode
mě
se
to
za
do
pekla
tak
je
tatam
ne
a
když
někdo
toho
času
má
láskyplné
myšlenky
a
jako
ten
milovat
svého
přítele
tak
je
málem
nepřítelem
si
tak
je
málem
na
úrovni
ježíše
viďte
anebo
je
na
úrovni
svatého
jana
třebas
ráčka
páně
nebo
tak.
A
proto
vám
musím
říci
že
velikou
roli
jak
jsem
na
to
kladl
důraz
klade
příprava
příprava
vlastnímu
duchovnímu
cvičení
nebo
modlitbě
jakmile
člověk
nekoná
tuhletu
přípravu
to
znamená
nedostane
se
mentálně
na
úroveň
která
by
se
dala
ně
nazvat
že
je
ctnostný
aspoň
za
úroveň
že
odpovídá
nosné
životu
nebo
ctnostnému
člověku
nebo
mít
člověku
milující
mu
boha
tak
těžko
dokáže
během
nějaké
takové
koncentrace
se
vaši
tak
daleko
protože
přelití
ké
úrovně
se
snaží
vyhnout.
Musíme
se
snažit
i
těmi
běžnými
předků
z
výši
úroveň
a
víte
že
svatý
augustin
který
provedl
podle
tohoto
ve
měl
zvláštní
schopnost
kterou
bych
tady
upozornili
si
to
si
to
ště
vyviklal
ty
vlastnosti
říká
ze
mě
stydí
světlo
a
když
jsem
špatný
tak
to
světlo
uhasíná
to
mě
dělá
masa
a
tak
se
neprosím
vás
já
už
těžko
může
být
tak
zlý
jako
jiní
lidé
protože
já
bez
toho
utá
bych
z
toho
světla
nemohu
být
v
tak
proto
já
jsem
já
nejsem
dobrý
z
vlastní
iniciativy
nebo
se
i
byl
dobrý
ale
že
mám
rád
prostě
to
které
ve
mně
stý
a
roznesli.
Takže
to
měl
ten
obrovský
tak
že
pán
bůh
ho
takovýmto
způsobem
držel
na
výši
že
v
něm
svítila
kam
mou
to
je
to
opravdu
velice
moudrý
pán
a
cha
mile
jako
byl
jiný
než
jakým
měl
být
tak
ona
přestala
chybu
to
by
to
by
bylo
pro
nás
velikou
velikým
tedy
dobrem
kdybychom
tento
dal
měli
vite
a
já
vás
ale
upozorňuju
na
to
že
tento
dán
má
každý
člověk
kdo
prodělal
třebas
aspoň
ne
tak
stoprocentně
ale
kdo
si
vstou
aspoň
do
toho
jordánu
a
pocítil
aspoň
na
chvíli
že
je
synem
božím
a
nikoliv
lidským
ten
už
potom
nemůže
bez
tohoto
pocitu.
Nevydržíte
a
když
se
od
ní
od
tohoto
pocitu
zdáli
byli
vem
svého
života
tak
zase
spěchá
velice
muset
pět
tože
už
mu
to
vadí
už
bez
toho
nemůže
být
který
ho
míra
nesvobodu
která
ho
vede
pravé
svou
bože
kteří
jsme
to
nezažili
tak
to
co
potřebuju
necítí
je
tedy
velikým
dostatek
šlo
života
a
v
tom
je
veliká
nesvoboda
že
když
se
takhle
spoután
milosti
boží
jo
bych
chtěl
říci
závěrem
tohleto
ježíš
v
té
už
při
té
učitelské
dráze
všechno
považoval
za
jednotu.
A
jestliže
chceme
správně
pochopit
že
mohl
tak
jednat
jak
on
jednal
a
ne
jinak
je
von
nemohl
jinak
jednat
opravdu
neboť
jak
on
sám
říkal
potom
když
setkal
s
těmi
dvěma
jak
čili
do
emauz
zdali
se
to
všechno
nemuselo
stát
dali
to
nebylo
napsáno
proč
tak
dále
to
byla
vše
do
jsou
všeobecné
principy
cesty
které
byly
zapomenu
a
on
je
znovu
ohlásil
jenom
nic
jiného
to
už
je
dávno
přeneseným
způsob
pro
čověk
tento
způsob
je
jediným
způsobem
jakým
se
dá
jít
ty
variant
všecky
tobě
symbolické
ale
podstata
té
cesty
je
pořád
stejná
upozorňuju
vás
na
to
že
tu
jednotu
kterou
on
zažíval
to
nebyla
jenom
jednota
celého
toho
tvorstva
tak
jsem
vám
tady
líčil
nýbrž
to
byla
jednota
událostí
věcí
osob.
Vlastností
lidských
a
a
jeho
vlastního
osudu
a
smyslu
života
čili
kdybych
to
řekl
teďka
řeknu
tu
věc
do
pranice
kdybych
to
řekl
třebas
začal
ten
výklad
tak
bych
řekl
považujeme
je
něco
za
událost
třebas
to
není
jenom
událost
nýbrž
je
to
věc
a
třebas
to
není
jenom
věc
je
to
třeba
osoba
a
třebas
to
není
jenom
osoba
nýbrž
je
to
třeba
činnost
ne
událost
ale
činnost.
Číňani
skvělým
způsobem
tomu
to
rozuměli
neboť
řekli
nebo
říkali
v
činí
je
se
nerozlišuje
tam
nejsou
slova
než
to
tam
podstatná
jména
tak
jako
u
nás
jo
neslo
ve
sane
znají
tam
na
to
jdou
zcela
jinak
na
to
vyjadřování
tak
co
je
to
rozloží
pěst
když
řekneme
pěst
a
zdolání
pěst
za
byla
to
činnost
nebo
je
otevřená
za
ní
jiná
věc
ne
zavřená
dlaň
tech
říkáme
pěst.
Je
to
činnost
nebudete
to
věc
nebylo
to
jiná
věc
a
proto
ježíš
kristus
mohl
říct
bohové
ste
a
to
je
tedy
věc
kterou
která
se
potichu
obchází
ve
všech
tisíc
protože
kdybychom
bohy
nebyli
tak
bychom
se
jimi
nemohli
stát
může
se
člověk
stát
bohem
jenom
tehdy
když
už
ji
je
aniž
o
tom
samosebou
ví
že
o
to
aby
si
to
uvědomil
a
potom
podle
toho
jedna
v
každém
člověku
je
o
to
božskou
podstatu
a
on
když
se
stýkal
hříšníkem
on
se
s
ním
stýkal
přes
tuto
božskou
podstatu
přes
toho
boha
který
je
v
tom
člověku.
Takže
s
ním
jednal
jako
s
bohem
a
ne
jako
že
hříšníkem
a
toto
a
to
byl
ten
způsob
jak
se
prudce
odpouštěli
hříchy
tímto
způsobem
dělal
zázrak
odpuštění
hříchů
kdyby
s
ním
byl
jednal
jako
hříšníkem
tak
mu
odpustit
nemohl
ale
když
jeho
božství
povýšil
na
to
kam
na
ten
řád
ve
kterém
má
být
v
tom
člověku
tak
ten
hříšník
za
indů
ten
neexistoval
dále
mohl
povýšit
do
daleko
vznešenějšího
stavu
každého
hříšníka
jenom
když
se
setkal
s
něho
vnitřním
já
že
tohleto
všechno
podstoupit
musel
zemřít
na
kříži
aby
vystoupil
z
vlastního
života
i
z
toho
nejvyššího
daru
který
měl
jako
syn
boží
i
toho
se
musel
vzdát
ve
prospěch
celého
lidstva
aby
moh.
Text view •
Help