Waveform view
prevzate-88-00-Tereza
Loading wave form: 0%
Speed: ⊖ 100% ⊕
|
|
fast_rewind
play_arrow
fast_forward
|
Zoom: ⊖ 200 pps ⊕
|
Než
věřte
že
jsou
rozdíly
a
veliké
rozdíl
mezi
bytí
aby
tím
jsou
duše
které
lí
jen
v
okruhu
hradu
to
je
stan
kde
stojí
stráži
a
ne
pečuje
jak
se
dostat
do
vnitř
a
ani
nevědí
kdo
bydlí
na
místě
tak
vzácný
a
kolik
má
komu
to
je
náš
případ
že
nevíte
o
tom
nepřežil
že
o
tom
kolik
je
tam
komnat
a
že
on
tam
bydlí
a
tedy
vyprat
jako
nesmysl
že
se
má
vcházet
to
taky
nesmysl
je.
Vono
se
vcházet
nemůže
protože
my
tam
v
tom
nejvíc
větší
podstatou
sme
tak
tady
nás
nabádá
vejít
či
postupně
do
různých
komnat
ale
my
už
ve
všech
sme
ve
všech
sedmi
jsme
jenomže
nevědomě
ale
já
vám
to
pravý
z
pozice
toho
který
šel
na
to
opačně
a
byl
už
vědomě
ve
všech
komnat
h
než
začal
normálně
žít
tomto
světě
je
že
jak
vědomě
to
vám
líčím
detailně
abyste
viděli
že
to
není
že
to
nebylo
dokonalé
když
ty
lékaři
po
té
operaci
za
vědomí
přestali
operovat
protože
měli
je
toho
dost.
A
já
jsem
už
přestal
křičet
protože
jsem
nesnesl
tu
jejich
tíhu
bolesti
to
na
mě
sesílal
tak
jsem
se
ocitl
po
operace
ve
stavu
já
to
udělal
v
plný
jménem
věčné
blaženosti
a
v
té
věčné
blaženosti
člověk
už
neví
nemá
tělo
nic
nepotřebuje
nic
nepotřebuje
nic
mu
nechybí
a
těle
a
si
si
toho
všimli
jak
se
kouká
s
odpuštěním
jako
doby
ba
a
to
byla
duše
blažená
a
nevěděl
do
ta
říkali
matku
podívejte
se
k
dítě
vás
a
nás
nevnímá
kdyby
nás
mýma
o
tak
bude
křičet
abych
měl
neoperovali
dál
kličku
kde
je
tahleta
pan
tu
během
nevěděl
že
je
to
matka.
My
sme
my
sme
to
my
kteří
jsme
tě
operovali
to
se
takhle
škála
li
i
kdyby
mě
byli
to
někdy
ale
bohužel
na
zkoušku
znovu
zastával
až
do
kosti
a
se
to
zase
necítil
na
sebe
ve
stavu
blaženosti
ve
stavu
blaženosti
nikdo
nic
necítí
těžko
to
nemá
žádnému
splní
já
jsem
ale
kdyby
ten
stav
blaženosti
člověk
zažíval
zde
na
této
svět
tak
by
se
odvolal
pro
to
světa
upozorňuju
vás
o
blahoslavená
i
med
ale
berte
zažíval
tento
stav
a
byla
okamžitě
odvolán
toho
po
světa
okamžitě
zemřela
a
ne
za
vteřin
ale
okamžitě
tak
osm
jestliže
je
tomu
takhle
že
mi
tu
blaženost
neuneseme
zatím
nebo
když
jí
zažíváme
v
předškolním
věku
jako
já
jak
se
toho
nemáme
nic
jinýho
než
nějaký
navození
něčeho
co
tam
dosud
navozeno
v
tom
organizmu
duše
nebylo
a
to
bylo
dokonale
navozeno
takže
to
potom
vyvíjelo
dál
poznávání
toho
správného
bez
osum
a
takdále.
Tak
to
jsem
se
potom
zase
začal
pohybovat
v
tom
okruhu
já
vám
jenom
chci
říct
když
jsem
mystický
žák
evropský
snaží
o
soustřeďování
do
nitra
a
myslí
si
že
je
to
správné
neberte
po
a
ono
je
to
totálně
tupé
protože
on
má
vycházet
z
toho
nitra
a
ne
do
toho
nitra
on
je
proti
pánu
bohu
a
ono
mu
to
nejde
chudák
všimněme
si
třebas
nějaké
marie
markéta
ala
co.
Která
se
prvně
v
evropě
soustřeďoval
do
nitra
ale
za
jakých
okolností
když
vadila
jí
řečnění
tototéž
nabyla
kristem
upozorňoval
že
tady
je
jeho
srdce
to
je
ten
ráj
které
on
si
lí
jak
jsme
si
říkal
dověděli
a
že
na
to
se
má
soustředit
když
on
na
to
upozorňuju
taky
dal
k
tomu
moc
z
vnitřkem
vona
si
myslí
že
to
na
myslel
že
na
to
nahlížet
tak
nitro
a
tíže
na
to
lžete
tímto
zrakem
ale
zrak
má
dvojí
povahu
zevní
a
vnitřní
čili
tím
z
jakém
zevní
a
já
ti
zevní
smysl
má
si
tří
styl
a
tak
dále
čili
marie
martě
a
ach
ale
nám
to
nejde
to
nemá
že
nejsem
proti
tento
koncentrace
vůbec
ne
ale
nedělejte
si
naději
že
v
tom
nějak
pokročí
te
někam
dokud
nedovolím
te
aby
při
tom
působil
bůh.
Teď
jsem
měl
za
zvaní
to
neudělal
to
to
promeškal
že
bylo
při
tom
tak
dobře
že
jsem
sám
si
po
býval
v
tomto
vědění
aby
působil
bůh
k
tomu
je
třeba
abyste
klepali
na
tu
bránu
svého
nitra
ne
abyste
si
na
ní
lehli
zvnějšku
protože
klepat
ještě
ze
z
vnitřku
tam
máte
připraven
poklad
vy
si
nemůže
se
mít
otevřít
ale
tam
je
připomene
ta
jiný
poklad
jehož
vahou
věčnou
vahou
je
vám
otevřeno
čili
vy
si
otevíráme
ne
tím
co
tady
znáte
že
a
co
vyjde
že
existuje
nýbrž
tím
co
je
za
tím
za
tou
branou
a
to
je
boží
čili
neotvírá
te
si
fakticky
sami
ale
máte
možnost
pustit
pána
boha
k
tomu
aby
vědomě
ve
vás
působí.
Zajisté
se
jich
slyšeli
že
se
v
některých
nějak
modlitbě
duši
radí
aby
vešla
sebe
právě
o
čem
tu
řeč
pavel
mi
nedavno
veliký
čele
že
když
které
si
nehledím
modlitby
to
jako
tělo
taktně
cíl
nebo
dosti
že
né
ješ
má
sice
nohy
a
ruce
ale
nemůže
jimi
vládnout
a
je
tomu
tak
jsou
duše
tak
nemocné
a
vykl
zabývat
se
věcmi
vnějšími
ve
vnějšími
že
ji
není
pomoci
a
zdá
se
že
se
nemohou
že
nemohou
vejít
do
sebe
neboť
již
zvyk
že
taková
duše
se
stále
zabýval
lidem
a
jimi
zvířata
zvířaty
která
se
kolem
ho
to
zdržuje
učinili
téměř
podobnou
jim
a
není
pomoci.
Ať
je
svou
přirozeností
tak
bohatá
a
může
dokonce
svým
bohem
opsat
nesnaží
li
se
tyto
duše
pochopit
a
vyléčit
svou
velkou
vidu
zůstanou
po
své
ze
jako
solný
sloup
protože
neobrátí
z
jako
svého
sobě.
Jako
že
na
lotova
proměna
jest
silných
sloup
proto
že
se
jak
obrátila
zpět
genese
kapitola
devatenáct
krát
ve
dekárt
šestý
tady
je
velice
důležitá
věc
vysvětleno
že
když
se
snaží
se
soustřeďovat
do
nitra
je
to
zabývat
se
věcmi
vnějšími
a
vy
si
myslíte
zabýváme
věcmi
vnitřní
kdybys
zabývali
věc
mi
vnitřními
tak
tam
vstoupíte.
Ale
vy
jste
zažíváte
věci
vnějšími
je
co
to
máte
rozumět
že
vám
to
velí
vaše
dobrá
vůle
a
vaše
dobrá
bude
věcem
jako
tento
svět
to
není
vůle
boží
to
odvozená
záležitost
a
protože
se
zabývá
té
zemi
věcmi
vnějšími
tak
se
von
tato
modlitba
nedaří
takže
to
musíte
udělat
při
té
modlitbě
do
nitra
musíte
klepat
to
znamená
mezi
jednotlivými
klepete
je
mezera
vy
tam
musíte
zařadit
mezery
když
vám
někdo
řekne
já
jsem
ti
du
denně
půl
hodiny.
Tak
ho
rovnou
pro
eště
te
před
zadek
ale
hodně
silně
aby
ho
to
bylo
aspoň
jeden
ten
protože
nelže
sobě
sám
vůbec
se
nemodlí
vůbec
se
nemůže
soustředit
na
tu
hodiny
já
vám
říkám
soustředí
tele
na
tři
minuty
pže
už
nebudete
myslet
na
ni
když
to
dobře
dopadne
a
to
bude
správné
soustředění
tak
budu
strašně
šťasten
já
se
ale
musím
soustřeďovat
ustavičně
ale
takhle
a
jedna
nula
jedna
ne
jedna
pořád
mezerami
abych
mu
v
tom
pokračoval
moh
taky
zase
do
zemí
všech
to
dvacet
to
ne
to
není
namáhavé
to
jenom
věc
tréninku
čili
můžete
vejít
do
sebe
jenom
tehdy
když
to
děláte
jako
já
jsem
to
špatně
dělal
opačně
já
jsem
vyslovoval
jméno
boží
a
protože
jsem
věděl
podškrtl
věděl
a
ne
z
rozumu
že
je
to
správný
prostředek
jak
se
dostat
do
vědomého
spojení
s
bohem
tak
jsem
nepřečetl
to
jméno
boží
opakovala.
No
a
protože
jsem
je
opakoval
tak
jsem
znemožňoval
k
bohu
aby
působil
vědomě
ve
mně
mém
vědomí
ve
mně
čili
jak
jsem
se
bránil
přirozenosti
boží
která
není
omezení
vědomím
brž
nekonečným
vědomím
čili
já
jsem
tam
měl
zařazovat
mezery
to
jsem
nezadal
takže
nakonec
to
dopadne
tak
že
nutkavost
nebo
poutanost
nebo
zaujatosti
bohem
stoupala
tak
já
jsem
nakonec
to
jméno
boží
nebyl
schopen
vyslovit
protože
se
zastavila
mysl
v
té
pohádce
už
u
tomu
páně
těch
myšlenek
a
protože
utonul
v
té
v
tom
váhy
tak
já
jsem
nemohl
pokračovat
ve
vyslovování
to
jména
božího.
A
to
jsem
mockrát
opakoval
jsem
z
toho
byl
nešťastný
co
že
jsem
věděl
podporuju
věděl
to
nebylo
rozumem
že
je
to
správný
prostředek
jenomže
to
stran
prostředek
v
tom
smyslu
že
bez
metody
to
nejde
a
nesprávný
pro
smrt
je
s
metodou
to
taky
nejde
obojí
dohromady
nejde
to
ani
kdy
byste
nic
nedělali
že
bych
se
uložil
klid
a
nejen
to
ani
když
když
to
jenom
děláte
tak
to
je
bez
metody
a
s
metodou
ano.
Proč
najdete
ta
právě
byl
ten
nejezte
budu
v
pekle
mluvit
tak
je
tomu
který
mě
oslovili
jo
ale
v
takle
se
prosím
vás
nikdo
je
doufám
daleko
protože
já
budu
lítat
ty
jeden
si
říkal
když
to
ne
ne
ne
konání
bez
metody
tak
tak
je
to
pro
kočku
ho
která
je
ne
tak
to
všechno
má
ten
význam
který
jsem
tomu
teďka
dal
že
do
určité
doby
to
jde
metodou
ale
kdybychom
ten
lpěli
na
metodě
tolik
jako
když
jsme
ji
ještě
pomocí
nic
ne
někam
mohli
dostávat
tak
přes
určitou
míru
se
nemůžeme
někam
dostat
čili
já
bych
to
řekl
jiným
způsobem
formulací
když
jsme
nějakou
formu
u
tak
to
s
ní
de.
Ale
když
nedovedeme
opustit
v
pravý
čas
tak
už
to
vůbec
nejde
dal
a
já
jsem
byl
donucen
to
opustit
on
to
šlo
ale
jenom
do
určité
míry
ale
pak
jakákoliv
formulka
po
určité
době
vadí
jenom
tak
sebou
souhlasím
bylo
to
ctění
si
ry
zajisté
neviděl
z
toho
protože
já
jsem
neumyl
ještě
namáhat
hmotně
není
tím
je
nemáte
nebo
halíř
a
ty
se
moc
dobře
pochopil
že
obojí
je
správné
metoda
i
bez
metry
jenomže
člověku
chybí
míra.
Že
když
se
jednou
chopí
nějaké
metody
tak
je
mu
za
těžko
se
jí
vzdát
v
pravý
čas
a
na
pravém
stě
nevzdával
se
jí
tedy
předčasně
to
je
nutné
ale
zdát
se
jí
včas
co
je
to
v
čas
to
vám
v
této
fázi
vývoje
nemohu
říct
ale
vývoje
výkladu
nemohu
říct
ale
slibuju
vám
že
se
stane
do
v
daleko
tak
to
tam
bude
obsaženo
takže
bude
vždycky
věřit
kdy
když
mě
to
nešlo
tak
formulka
kterou
jsem
opakoval
a
já
sem
se
marně
snažil
jí
opakovat
a
my
to
nešlo
tak
jsem
nakonec
tu
koncentraci
opustil
rozumíte
jsem
si
to.
A
protože
se
je
to
rozmýšlel
tak
to
tím
dále
méně
šlo
že
do
toho
smut
úvahu
semena
vrátit
se
k
nemoci
vlastní
vůle
to
je
to
analyza
zevní
to
semeno
země
mohu
posuzovat
jako
to
čtu
udělal
předtím
ty
k
tou
s
tou
se
vytk
nedopustí
protože
jsem
se
dopustil
této
chyby
zevní
analýzy
tak
jsem
ten
den
už
nebyl
schopen
v
tom
pokračovat
ale
jakmile
opadla
vzpomínka
na
to
že
mi
to
nešlo
tak
jsem
znovu
další
den
soustřeďoval
se
pomocí
té
formulky
a
vono
už
to
kupodivu
dříve
nešlo
absolutně
to
nešlo
protože
se
smysl
že
se
zastavoval.
Když
se
mysl
zastaví
tak
tam
nemá
význam
ani
ta
formulka
ani
tak
se
tam
ta
nejsvětější
formu
tak
by
to
bylo
o
se
nemůže
vyslovovat
umíte
nejde
když
ta
formulka
vyjadřuje
veliký
pokrok
hle
ani
panem
tam
místo
kde
už
se
dostane
za
tu
formu
člověk
když
jsem
druhý
den
a
další
ví
znovu
v
tom
pokračoval
a
znovu
jsem
byla
z
toho
a
dřív
a
čin
dá
dříve
tak
jsem
nepřestanu
tu
formu
pu
nepřestanu
formulku
říkat
má
s
nějakou
dobrou
formulku
držení
ale
musí
umět
od
ní
ustoupit
když
tito
pomocí
nejde
a
on
to
možná
vám
nejde
tak
nečekat
až
on
to
půjde
se
se
nedočká
te.
Nýbrž
okamžitě
odstoupit
bez
ohledu
na
to
že
vám
to
nejde
prostě
nejde
to
nejde
to
ale
není
to
tak
zoufalé
že
teď
to
nejde
to
není
časová
záležitost
té
beze
svázal
toti
jestli
to
v
časem
to
co
jde
vono
to
mimo
čas
a
prostor
de
tak
já
se
potřebuju
dostat
za
čas
a
prostor
nejsnazší
prostředek
jak
se
tam
dostat
dostavit
mysl
žil
zastavím
úvahu
zastavení
mysl
a
ode
ano
už
to
de
a
třebas
u
ne
na
mi
na
vteřinu
takže
ještě
nepoznáte
že
to
je
do
který
tady
působí
ale
budete
poznávat
že
ono
to
jde
bez
té
metody.
A
tak
už
zase
ne
znovu
znovu
se
s
tou
metodou
aby
byl
zase
se
ocitli
za
ní
ono
ta
metoda
při
vaší
zaujatosti
bez
ní
by
to
nešlo
při
vaší
zaujatosti
pomůže
k
tomu
aby
brzo
dycky
dodělal
aby
byla
nemožná
abyste
ste
se
ocitli
za
metodou
bez
nepodstatného
nešlo
kdybyste
ze
začátku
demě
nějakou
metodu
nikam
se
nestanete
ale
teď
už
to
bez
metody
jde
a
protože
to
bez
metody
jde
tak
statek
tohleto
mohlo
přát
když
jí
brali
každou
kapitoly
ruku
a
nevěděla
co
psal
předtím
a
ona
se
s
tím
opakuje
ale
je
to
pro
né
opakování
protože
neměla
v
ruce
ty
listy
který
ten
biskup
ce
bral
ne
aby
na
to
intuice
nepřišla
se
tam
staví
svatý
spisy.
A
na
to
nepsal
jenom
pro
nějaký
několik
žádal
se
starou
pro
toho
biskupa
a
to
psal
pro
tisíce
pět
set
lidí
v
klášteře
ženský
karmelitánský
a
tu
tisíc
pět
set
dívka
ch
terénu
ský
a
byl
se
stali
tak
se
to
rozmnožovalo
hledá
pochopitelně
ale
jak
jakému
rozmnožení
to
bylo
připraveno
když
tu
tadyhle
teď
tohleto
tak
von
to
taky
komentuje
je
to
řádu
karmelitánského
člověk
osmdesát
tých
letech
tohoto
století
a
dobře
tomu
rozumí
nezrozuje
nic
že
tu
svou
úvahou
protože
už
to
není
úvaha
je
to
člověk
z
milost
ale
je
to
karmelitáni.
To
znamená
je
to
člověk
který
žije
za
dveřmi
taková
která
má
nežijeme
tak
my
musíme
k
tomu
ještě
něco
dalšího
přidat
nedá
se
dělat
to
není
omezovali
toho
karmelitánského
žádné
boží
neuctivě
nýbrž
to
je
to
nám
velí
naše
postavení
svatá
kateřina
svatá
terezie
kdyby
vašem
postavení
tak
tam
také
něco
přidala
a
ona
kdykoliv
byla
vašem
postavení
tak
tam
přidával
tohleto
co
přidám
teďka
dneska
my.
Že
zakládají
kláštery
jezdil
na
koni
na
koni
posla
na
koni
vy
přes
rozhodný
řeky
aby
se
tam
však
dostal
ne
čili
to
už
musel
toho
vložit
svou
vlastní
sílu
a
ne
jenom
nějakou
modlitbu
ona
se
sice
uprostřed
rozhodne
řeky
dycky
modlitba
aby
to
přebrali
to
víte
že
měla
sukni
sou
a
né
všecky
a
nebyla
se
dvojec
že
ano
ale
dostala
se
do
našeho
kláštera
by
vám
toho
že
neměla
metodu
v
té
v
té
chvíli
ona
se
od
dala
boží
moci
neodolal
se
boží
moci
pane
bože
vy
poutě
z
toho
proudu
ne
nýbrž
dala
ten
život
bohu.
A
kdybych
řekl
bohu
tak
bych
se
dopustil
ještě
určité
chyby
vona
ho
vdala
dílu
božím
konkrétně
dílu
božímu
neboť
to
že
jeden
dalšího
kláštera
vyhodilo
boží
a
ne
její
proto
mohla
o
tom
dílu
říci
že
mýma
rukama
proc
kriste
na
máma
chodí
kristus
to
nebyl
dílo
a
teď
se
mi
líbilo
právě
jedinečně
na
těch
sestřičku
byla
se
jich
sestra
z
toho
řádu
tady
někde
v
hrabe
volně
de
mají
asi
přesto
pacientů
sami
imbecilové
a
mrzáci
a
jejich
tam
šestnáct
si
to.
A
teď
to
tady
vlivem
tamhle
toho
muže
oni
si
mysleli
že
jsem
to
učil
já
teprv
hlad
nitra
nedobyli
nesmírně
vděčni
takže
mně
po
děkovali
samo
sebou
jsem
se
nad
mu
ne
protože
vím
že
jsem
ji
do
neučil
že
to
učil
dále
stáňa
ale
já
jsem
já
si
rád
přispět
druhým
na
kabát
to
co
mě
nepatří
to
je
mně
příznačné
ale
říkám
vám
to
proto
abyste
věděli
co
mě
odepřela
voni
mě
podepsala
tohleto
děkujeme
vám
mockrát
já
bych
to
nemoh
takhle
říct
kdybych
na
tady
nesmim
už
lhát
ne
mě
nemají
za
to
děkovat
ne
protože
to
jim
učil
stáňa
k
tomu
také
nemenoval
ale
že
jim
to
učil
bůh
a
že
to
potřebovali
vítán
co
v
tobě
je
a
voni
mě
děkuju
pusu
copak
to
byl
si
hadr
že
proti
mně
ne
to
uznává
to
že
jo
a
musíte
chudáci
že
si
se
kterou
ho
ještě
vyzvěte
do
sobotu
byste
vydržel
klidné
tak
já
bych
odešel
pochopitelně
protože
být
moje
tak
mně
by
byla
shrbená.
A
oni
tam
píšou
děkuji
mockrát
za
to
se
nám
učil
je
nám
velice
pomohlo
naše
vnitřní
životě
a
musím
vám
prozradit
že
my
nejsme
jeptišky
z
vlastní
vůle
vlastní
vůli
jsme
se
měli
sem
vstoupit
do
toho
kláštera
ale
kdybychom
nebyli
odění
milostí
boží
tak
nemůžeme
to
tou
vydržet
si
tady
děláme
s
těmi
si
pacienty
ale
my
při
vstupu
do
toho
kláštera
jsme
se
zavázali.
Že
budeme
poslušným
dcerami
dvou
milosrdenství
božích
nebo
dvou
charisma
zdarma
daných
dvou
darů
darmo
daných
a
to
milosrdenství
a
kontemplace
a
pokud
jsme
poslušni
tou
milosrdenství
vykonáváme
milosrdenství
jako
bychom
mu
nevykonával
nezatěžuje
nás
to
toto
už
tam
nebylo
to
už
já
přidával
že
na
tak
se
modlíme
třebas
správně
ale
ne
z
vlastní
síly
bytí
ze
síly
boží
a
když
si
myslíme
že
to
s
naší
síly
pokud
se
to
myslíme
k
té
metoda
to
už
je
tam
zase
přidáno
kterou
to
nejde.
Ta
modlitba
je
výrazem
má
být
výrazem
touhy
boží
po
lidské
duši
aby
mu
patřila
čili
ona
musí
být
výrazem
touhy
člověka
aby
patřil
bohu
jestliže
to
nějakým
letí
nějakého
jména
božího
nebo
cokoliv
jiného
tak
to
nikam
nevede
a
oni
mě
tam
todleto
psali
a
že
by
ještě
potřebovali
svatýho
radí
že
to
už
jsem
tam
poslal
celý
o
svatého
na
kříž
já
jsem
o
nepsal
já
nás
tímto
způsobem
to
se
je
zemi
a
to
jsem
strašně
rád
já
jsem
jim
napsal
mile
se
tří
velice
se
mně
potěšil
co
se
ovšem
hlasem
napřed
tak
hezký
dopis
já
jsem
netušil
a
teď
už
říkám
že
že
jsem
nelhal
teď
představu
že
to
děláte
z
milosti
boží
to
setam
děláte
já
sem
myslel
v
tom
řádu
protože
tam
člověk
je
vlastní
vůlí
a
že
nepociťuje
na
sobě
že
z
milosrdenství
božího
a
ze
síly
boží
to
mě
co
dělá
to
je
mi
velikou
po
těch
užitá
který
že
mohu
u
nich
říci
že
přežiju
není
dobu
a
všechny
doby
a
že
budou
věčné
v
tom
smyslu
že
jaký
bude
zapotřebí
a
tak
budou
a
já
ve
zve
řádu
to
jsem
tam
napsal
mám
jenom
jedno
charisma
a
řád
jak
jsem
teďka
má
jenom
jedno
charisma
a
tím
charismatem
s
tím
darem
od
boha
a
nemě
tento
celý
život.
A
tím
jsem
končil
to
jsem
je
stal
protože
dokud
voni
budou
dělat
jenom
moudsti
té
málo
a
voni
za
těmi
klášterním
my
nemohou
dělat
víckrát
dobře
vy
ale
proto
jsem
je
stal
abych
z
nich
udělal
nuly
aby
si
řekli
jo
ten
celém
to
učil
v
tej
v
lepším
řádu
ten
už
chápe
celý
život
jako
dar
od
boha
to
bychom
si
taky
vstali
voni
mě
tím
budou
přát
a
voni
se
k
tomu
dostanu
protože
pro
ně
to
bude
snazší
cesta
než
pro
nás
jelikož
voni
už
boží
vůle
a
moci
mají
milosrdenství
a
kontemplaci
kdepak
tam
se
hrabeme
my.
Čili
my
si
že
že
se
mi
tvrdil
že
se
mi
velice
prospěch
no
já
myslím
že
uděláme
přestávky
tady
byl
citována
výrok
z
bible
o
tom
co
stalo
dvanácti
letech
ježíšových
že
když
konečně
dál
na
ně
odešel
s
nimi
domů
s
těmi
rodiči
těm
svou
rodinou
celou
by
bylo
asi
takový
těch
tě
padesát
ale
všichni
za
ním
nepřišli
tak
panna
maria
jenom
pane
maria
uložila
to
hluboko
v
srdci
svém
co
řekl
že
musí
být
v
tom
ve
se
mluví
o
jeho
otci
nebo
ne
že
prostě
s
otcem.
A
jenom
ona
protože
ona
měla
srdce
živé
jestliže
totiž
přijala
to
poselství
toho
anděla
že
sebe
se
zrodí
život
věčný
to
buďte
se
narodí
syn
boží
u
tebe
a
vona
s
tím
souhlasili
tak
ona
potřela
svůj
rozum
že
není
to
logické
co
se
stane
může
nepoznává
vona
od
toho
to
úsudku
ustoupil
do
této
analýzy
ustoupil
a
proto
tak
přísná
analýzy
a
proto
měla
srdce
živé
a
tam
by
mělo
být
do
svého
živého
srdce
ne
to
zasadil
ale
my
jsme
viděli
na
jiných
místech
evangeliu
že
to
že
se
jí
bylo
živé
a
tak
živé
že
když
třebas
neměli
v
kani
galilejské
chlast
a
ona
se
za
ně
přimluvil
a
synu
nemají
co
píši
tak
ježíš
kristus
se
nad
tím
trošku
zastavil
protože
šlo
o
chlast
to
opíjí
a
řekl
člověk
ti
do
toho
ženu
ale
zázrak
udělal
protože
ona
byla
živá
ta
jinou
ona
jim
přála
i
ten
hlas.
Duchovně
založený
člověk
přeje
ten
život
celý
člověku
jinému
jako
sobě
on
nedělá
rozdílu
on
miluje
jako
sám
sebe
a
ona
milovala
tu
společnost
jako
sama
sebe
samo
nepotřebovala
chlastal
ale
toho
společnost
potřebovala
a
ono
ho
miloval
tu
společnost
jako
sebe
ne
tak
řekla
synu
udělejte
zázrak
a
ještě
nebyl
jeho
čas
a
o
to
všechno
překročil
záko
k
té
matce
všechno
překročil
ten
zázrak
udělal
velice
kompromitují
zázrak
že
udělal
jako
první.
To
je
to
to
by
si
měli
opravdu
katoličtí
teologové
denně
opakovat
ne
aby
začli
hlas
tato
oni
dělají
už
to
musíš
si
ho
opakovat
že
že
krista
ale
aby
věděli
že
celý
život
lidský
má
takovou
sílu
nebo
takovou
hodnotu
že
se
nad
ním
každá
živo
duše
oživen
už
jako
byla
panna
marie
z
toho
člověka
přimlouvá
že
tento
život
má
přímo
v
boha.
Kdyby
tu
přímo
u
boha
neměl
ten
život
takový
jaký
je
tak
by
nemohl
být
se
nemoh
provádět
ano
rodiče
a
svatý
josef
maria
úzkost
hledali
toho
svého
syna
to
znamená
oni
nevěděli
vo
tom
proč
tam
je
a
byli
absolutně
nevědí
o
významu
toho
co
se
tam
dělo
on
je
ježíš
kristus
poučil
a
pochopila
to
aspoň
panna
maria
ale
nevěděla
si
s
tím
země
rady
tak
to
uložila
ve
svém
srdci
které
už
si
s
tím
vědělo
rady
protože
bylo
živé
jenom
to
celý
živ
je
si
s
tím
výhrady
vi
nikdo
si
neberete
rady
nevezme
té
nebo
chci
neat
poradit
tím
co
já
tady
říkám
a
to
řka
to
páterovi
kdy
řek
že
se
tam
které
přetáhl
protože
máte
kde
jste
mrtvý
ale
panna
maria
ve
svém
srdci
nebyla
mrtvá
tak
to
pochopila
tímletím
srdcem
nebo
tam
aspoň
uložila
pro
příště
začít.
Strašný
bubik
to
nám
utekl
si
se
ti
letech
už
měl
sice
dospělost
ale
není
to
hezky
sestry
toho
tady
měli
rádi
a
byl
dobrým
to
snažím
a
najednou
si
utekl
tak
tím
se
má
říci
že
panna
maria
byla
jistě
moderní
tokem
tohoto
branou
říká
nebojte
se
už
když
mu
bylo
dvanáct
let
tak
sem
věděla
že
musí
být
v
tom
co
je
jeho
otce
takže
on
nikam
neutekl
jinam
než
ke
svému
otci
jako
vám
zaručuju
a
klid
všechno
ostatní
lehce
se
překvapit.
Já
si
tak
ta
vyvedly
analiticky
rozumíte
bezvadně
tomu
já
tady
říkám
já
věřím
že
ten
na
výši
ve
svém
rozumu
tak
to
výši
rozum
takové
že
vám
nic
z
toho
co
tady
tedy
slyšeli
nezdá
být
nerozumné
nýbrž
rozumné
a
proto
přímá
přes
tím
si
dáváte
samo
sebou
vizitku
hroznou
že
je
to
jenom
rozumné
jak
je
to
rozumné
a
vysvětlím
spokojeni
že
to
rozumné.
Tak
nedovolujete
té
milosti
boží
a
říká
se
ta
terezie
aby
přestoupit
sty
ani
se
toho
všeho
úseku
ab
že
tam
vynesla
někdy
dá
rozum
a
byli
straně
nedají
smysly
smysl
smysly
mysl
to
tak
vám
dostalo
rozumět
to
zrazovali
ne
okruh
zase
čili
mrtvý
zůstáváte
po
takové
řeči
kterou
já
tady
vedu
ale
tu
nádob
ten
obe
toho
úseku
ab
něčím
ste
po
přejeme
si
trošku
chemie
o
ses
toho
to
vyš
ale
přeci
ne
jestli
si
něco
máte
že
nastává
v
rostou
stav
nenasycené
stav
na
sice
nosti
a
stav
přesune
nosti.
A
já
mířím
k
tomu
aby
vám
to
lezlo
z
krku
ke
stavu
přeci
se
nosti
a
tam
může
nastat
krystalizaci
to
dopadá
tak
že
usnete
to
je
stav
přes
se
nosti
takže
jsou
tady
mezi
vámi
lidé
kteří
jsou
přece
ustavičně
to
nevadí
ty
jsou
blízcí
toho
mužského
hlubokého
poznání
a
tím
chrápe
není
to
zatím
slyšet
ale
je
tomu
tak
tak
prosím
vás
jestliže
já
přeci
mám
před
o
tom
jestli
to
mi
tady
zpívá
pozor
a
přesto
mluvím
tak
věřte
že
to
neříkám
že
rozumu
rozumu
by
stačilo
jenom
on
to
viděl
a
přestal
by
ne
nýbrž
já
to
dělám
z
důvodů
že
ve
vás
něco
střádáme
a
to
se
střádají
jinde
než
paměti.
Já
když
mluvím
o
těchto
věcech
tak
jsem
tady
tak
jsem
dovolil
předtím
nebo
dovoluji
mezi
tím
pořád
ještě
aby
ta
milost
boží
mnou
působila
to
si
myslíte
že
to
je
normální
milost
kterou
už
beztak
zažívá
to
ne
to
je
něco
malinko
navíc
neříkám
toho
hmota
malinko
a
toto
malinko
navíc
je
tady
přítomno
a
tím
si
tíme
svoje
nitro
a
tím
ho
oživuje
te
lite
než
vypučí
semeno
tak
se
musí
zažívat
já
tady
zalívá
nic
jiného
vám
neříkám
že
tím
že
se
mu
záležet
že
začne
růst
to
neříkám
já
říkám
že
jsem
vzali
a
že
zalívá
pomněte
si
ještě
za
leta
že
semeno
bylo
za
lito
a
že
právě
nečekaně
vyrostlo
nečekaně
vyroste
bez
toho
veliká
sto
hospodář
že
už
vyrostlo
ale
nešlape
po
té
dělam
která
byla
se
ta
tou
pudu
která
byla
o
setra
je
vaše
tělesnost
važte
si.
Já
si
vaš
vážím
vaší
mysli
ať
jste
vědomí
nebo
nevím
ale
se
spící
nebo
položit
ať
se
e
to
chápete
nebo
nechápete
já
si
vaší
přítomné
s
tím
velice
vážím
z
toho
důvodu
že
zařízení
tyto
věci
dělám
a
to
nesení
není
země
takže
já
mám
klidný
svědomí
kdyby
to
nikdo
neslyšel
nic
se
nestane
protože
zatím
to
nikdo
neslyší
nic
se
nestane
se
to
ukládám
nýbrž
to
slyšeli
tak
že
co
byste
udělali.
Řekli
byste
děkuju
mockrát
pánu
bohu
a
budešli
byste
je
zbytečný
tady
být
den
to
že
není
tetě
není
nasycena
je
občas
prostě
se
na
ale
to
je
něco
co
bych
já
nazval
relativním
přelidněné
přes
to
já
vám
to
země
spisu
musím
jedno
termín
a
myslet
že
to
relativní
příležitostní
mezopotámii
například
vzniklo
relativní
přelidněné
když
jim
tam
všich
tam
bylo
čtyřicet
miliónů
tehdy
dneska
je
tam
daleko
méně
lidí
a
je
tam
relativní
přelidněné
to
je
to
záleží
na
jiných
prostředcích
jejich
použití.
My
tam
tedy
mě
vzali
zavodňovací
kanály
a
celou
kopat
měli
krásně
odděleno
ska
ne
to
je
poušť
že
tří
čtvrtý
ještě
víc
možná
tak
tam
je
zalezli
nosti
dochází
dříve
než
tehdy
bez
starověku
to
dlouho
nebyli
přemíra
když
bylo
v
tom
bita
dělali
vývoje
a
až
to
někam
jinam
taky
že
ano
jak
se
ocitli
něco
jiného
tak
tohleto
je
relativní
přešli
přednost
že
ve
stavu
v
jakém
jste
jste
přesvědčeni
to
jest
se
nesmí
do
vás
příliš
toho
soudu
ale
když
si
odpočineme
trošičku
tak
ta
relativní
přesvědčen
ost
ustoupí
odpočinek
dívejte
co
je
to
a.
My
si
láska
boží
napřed
jeho
tamtud
začnou
potom
se
dostanu
k
té
lásce
lidské
ano
až
na
závěr
láska
boží
to
je
uvolněn
činnost
boží
v
člověku
její
dáno
plače
jej
dána
svoboda
není
překáželo
a
tak
ona
miluje
tak
konkrétně
já
sem
ho
chvíli
když
se
jí
to
dovolil
že
jsem
se
vzdal
sama
sebe
tento
aby
vona
mohla
působit
to
je
dvacátého
prvního
jedenáctý
e
třicet
let
ten
na
tu
asi
třebas
dostalo
a
ty
i
v
noci
to
pořád
jmenuje
dokolečka
tak
tam
od
té
chvíle
jsem
netrpěl
protože
bůh
jednal.
A
bůh
mě
tak
miloval
že
ani
jedna
rána
to
mně
nedotkla
jo
a
všichni
dostali
nařezáno
puch
mě
tak
miloval
že
sem
neměl
hlad
a
všichni
měli
hlad
víta
miloval
že
všichni
lidi
se
dané
a
tak
dále
trápili
se
měli
utrpení
já
ne
že
ano
tak
to
je
tomu
říkám
konkrétní
láska
ne
on
miloval
a
dokonce
velkodušně
a
rovnou
a
dostávali
nařezáno
od
rána
do
večera
jo
ale
já
teďka
mluvím
jenom
o
tom
jak
se
mi
to
jevilo
u
mě
on
mě
zřejmě
miloval
a
ty
byste
řekl
tedy
protekčně
což
není
pravda
pochopitelně
protože
nevidíš
mu
za
do
zákulisí
a
to
je
to
je
špatné.
Proč
mě
takle
miloval
jinak
než
ti
ostatní
proč
oni
dostávalo
se
dáno
když
se
ke
mně
přidali
říkali
my
víme
že
nejste
dostane
žádný
název
tak
my
za
to
bohme
bych
kostmi
prže
při
tom
apelplatzu
a
přitom
pochodování
s
těmi
esesmany
a
ta
svého
vyčerpá
nese
zno
příklad
karmickým
způsobem
jinde
jinou
byli
tam
velké
louži
byla
zima
tys
tam
sme
je
pil
museli
svým
tělem
tím
rovní
v
těch
loučí
jsme
museli
zbavit
toho
leda
pro
trhu
ten
let
a
když
se
stali
tak
on
říkal
vy
prasata
jak
jste
vy
vlny
a
z
na
kopal
nás
kdekoliv
ta
kolik
už
vinu
viděl
a
tamto
způsobil
pochopitelně
jak
se
tam
těžko
proto
to
je
vám
jasný
to
to
jsou
to
byli
těžkosti
ale
oni
si
všimli
že
já
jsem
byl
mezitím
a
mě
nevadil
na
zem.
Mě
nechal
stranou
takhle
stát
a
dívat
se
na
to
a
on
tam
olovo
a
oni
byli
na
kopni
tak
oni
řekli
mně
a
proč
si
také
ne
lehl
aby
dostal
nakopáno
to
se
bál
dostat
tak
a
se
řeka
vůbec
ne
se
nebál
já
jsem
zůstal
stát
kde
by
z
teologa
li
já
jsem
mezi
vámi
stál
to
je
pravda
ti
stala
on
to
neviděl
že
tam
stojí
on
měl
do
viděl.
Ty
tam
stálo
mě
neviděl
takže
já
se
o
dolovat
nemusel
a
voni
mě
viděli
to
nemá
být
ten
o
kolovat
smyslu
z
toho
mockrát
to
studovaný
asi
vám
dvakrát
ale
jinde
při
mých
přiložit
to
ne
už
ne
dvacet
to
ještě
trapný
a
člověk
vezmi
udělit
platný
do
je
vo
německu
nebo
tak
nějak
pravých
mela
nebo
volovi
já
jsem
ho
velice
vděčen
těch
při
že
na
sebe
vzal
takový
veliký
úkol
a
vy
to
protekce
nýbrž
to
byla
záležitost
že
já
jsem
se
ocitl
na
jiné
úrovni
na
které.
Tak
kterou
ten
esesman
ani
neviděl
ale
to
není
zodpovědnost
všecko
protože
jak
mě
neviděl
žaludek
sem
neměl
hlad
to
nebude
se
man
to
byla
moje
tělesnost
a
taky
ta
tělesnost
se
ocitne
na
jiné
úrovni
já
jsem
si
mohl
klidně
dovolit
ošetřovat
spát
ve
bo
jakýkoliv
prostředků
ochrany
no
a
zřejmě
jsem
se
asi
nenakazili
možná
že
já
nevím
ne
ale
se
nedoufal
lékaře
který
tam
s
námi
byli
netroufali
to
nemáme
žádné
prostředky
ona
ta
spánek
vodejde
sama
o
se
u
mě
a
léčí
taky
odešla
ale
já
jsem
se
nebál
čili
druhá
stránka
lásky
boží
je
ta
že
vlivem
toho
že
on
nás
miluje
my
se
přestaneme
bát
proč
se
cítíme
v
jeho
náruči
ne.
My
nemůžeme
krást
protože
on
který
všechno
má
je
muž
všechno
patří
je
při
tom
tak
oděj
se
neplatí
takže
já
jsem
třebas
nepotřeboval
zase
znovu
víru
bez
protože
jsem
bral
z
kraje
jiných
kteří
měli
hlad
a
tak
dále
jenže
já
jsem
to
udělal
na
několikrát
a
mockrát
ne
aby
si
nemyslel
ježíše
se
nějaký
zázračný
člověk
a
že
nemusím
jít
já
jsem
nepotřeboval
jíst
a
já
jsem
jedl
to
maličko
se
nám
tam
dávali
většinou
aby
nepoznali
žil
sem
někde
jinde
a
kdyby
byl
těch
pět
tisíců
nejede
tak
se
mě
vůbec
nestalo
naopak
byl
by
býval
na
tom
zdravotní
líp
by
byl
neměl
ohled
na
ty
ostatní
a
tady
se
mu
další
věci
že
se
měl
ohled
na
těm
ostatním
tak
velký
že
se
dokonce
kvůli
mi
je
dost
a
to
bylo
pro
mě
utrpení
protože
já
jsem
jedl
jenom
proto
aby
neviděli
zázrak.
A
je
jednoho
dvou
a
já
jsem
je
to
taky
proto
aby
vůbec
byli
schopni
jíst
protože
oni
by
si
mysleli
ten
člověk
nám
tady
umře
ne
máme
ho
rádi
a
vy
smyso
sníme
se
tak
nějak
to
sem
nemohl
způsobit
tudleto
čili
byla
to
láska
k
bližnímu
těla
nevycházela
země
já
jsem
ji
světím
neměl
tobe
ne
já
jsem
ti
prvním
třídě
když
se
byl
takhle
o
otec
na
a
jsem
myslel
jenom
na
sebe
v
tom
koncentráku
a
to
bude
potom
až
jsem
se
dostal
za
to
za
to
odosobnění
tak
jsem
nebyl
oceán
čili
je
tady
odpověď
na
to
co
je
to
láska
boží
že
je
to
láska
boží
se
láska
k
bližnímu
láska
bližnímu
je
o.
Ohlas
lásky
boží
takže
si
člověk
myslí
že
miluje
tak
je
to
bůh
který
ve
mně
miluje
a
tak
dále
bohu
něm
poznává
v
něm
všechny
vůbec
žije
a
je
existuje
a
proto
člověk
ty
lituje
taky
sám
tak
ta
protekce
nebyla
u
mě
nýbrž
oni
byli
na
té
zvířecí
úrovni
kde
se
to
on
na
ní
zůstali
a
kde
se
tohleto
děje
oni
se
strachoval
a
proto
se
to
co
s
ním
dělo
pořád
kdyby
se
byli
dostali
na
mou
úroveň
a
to
mohli
tou
dobrovolně
musel
jenom
přivolit
já
se
k
tomu
taky
měl
tato
kázání
jsem
tam
prováděl
a
říkal
to
by
se
to
říkal
nestarej
se
to
bych
si
říká
to
není
bolest
tvoje
nýbrž
to
je
bolest
té
úrovně
na
které
se
ocitá
a
jak
se
z
té
úrovně
dostane
tak
je
po
vole
takže
já
jsem
mohl
říct
kde
je
ta
bolest
na.
A
mě
já
jsem
skal
čtyři
se
stal
tam
s
tamních
u
jsme
se
obrátili
na
pravým
pokud
jsme
se
do
rána
zůstat
v
tom
boku
byla
li
se
na
malou
stranu
musel
rozmyslet
protože
už
se
na
ten
samý
vůbec
nedostal
tu
zalhali
pochopitelně
a
já
jsem
noci
nechodil
ale
do
takhle
chodil
tak
ten
byl
vyřízen
ten
tam
byl
brzo
vy
řízen
úplně
protože
nemoh
pán
tak
musel
pořádat
všechny
ostatní
aby
ho
nechali
dřív
usnout
aby
potom
to
vydržel
vůbec
naživu
že
toho
pole
do
veřejném
služby
protože
jsem
byl
politicky
vězněm
a
ty
nesměli
být
veřejně
činí
někde
v
soukromý
nějakým
podniku
jako
úředníkem
mohl
být
tak
jsem
vstoupil
jako
takový
do
vaší
které
nic
vady
ráčka
ry
tamhle
třebaže
a
tam
sem
dělal
účedníků.
Kladnou
celýho
to
bylo
poli
policií
zen
stav
už
učeného
ale
maminka
pořád
tloukla
domě
a
říkala
že
toto
přeci
je
nemůžu
když
jsem
hotový
profesor
já
jsem
byl
ho
to
je
sem
tady
jenom
hlubiny
že
se
mi
zalíbilo
tam
a
tam
bylo
milé
já
jsem
si
studoval
teso
pavědu
že
jo
a
chtěl
jsem
dělal
druhou
stáni
právě
na
menším
stylem
ze
strany
se
mě
udělal
ale
že
tím
je
zlo
koncentráku
prany
to
potom
zase
tam
poslal
válce
protože
se
měl
všechny
zkoušky
tomu
hotovi
no
ale
je
zajímavý
že
tam
na
tom
vysvědčení
nemám
některé
se
který
ze
kterých
se
zkoušel
přes
ty
vy
se
činí
i
nestarat
tak
není
tam
napsal
jenom
to
co
nutně
bylo
zapotřebí
nebyla
ta
nastat
ta
němci
na
kterou
jsem
udělal
a
to
to
je
maličkost
ale
pro
mě
to
nesmírně
zajímavý
pravidlo
bylo
tak
by
vám
došel
to
ten
základ
toho
ten
tam
je
jenom
páskou
všech
napsaný
který
měli
tam
nějak
znamenalo
a
na
mě
nemohli
věřit
ale
věřili
mě
anblok
takže
mě
dali
tu
státnici
bych
tak
řekl
já
sem
tam
něco
uka
pochopitelně
ale
to
bylo
u
boha.
Ale
jak
vám
je
maminka
naléhali
na
říká
ty
musíš
do
toho
školství
když
si
jednou
kantor
a
tak
řekla
sedni
a
piš
a
já
sem
chudák
musel
psát
na
všechny
tehdejší
obchodní
akademie
který
jsem
znal
daleko
od
plzni
aby
se
esesmani
na
to
nepřišli
gestapáci
taky
ne
že
tam
nejsou
nejsem
tam
vláčen
a
tak
dále
a
tak
já
jsem
napsal
do
gotvaldova
do
zlý
na
všude
to
moravě
moravském
budějovic
ji
hlava
a
soudem
radu
jsem
psal
vety
akademie
byli
a
já
sem
říkal
maminko.
Vono
je
zbytečné
psát
tolik
žádosti
dyť
já
pudu
do
zlý
na
tom
to
věděl
že
to
dávno
připraveno
říkal
co
ty
víš
prosím
to
tak
jsem
to
musel
napsat
to
si
ke
žádosti
do
stravu
to
fik
místu
o
všude
sem
psal
a
asi
pět
sedmnácti
ale
ké
radosti
né
matky
dostal
jsem
první
odpověď
se
zlíně
tam
je
vzali
pro
moji
italštiny
až
španělštinu
to
potřebovali
a
my
to
i
kaše
tedy
vytažena
v
módě
španělština
ne
tam
musí
italsky
ne
onom
předměty
matematiku
a
tak
dále
ale
hlavně
tohleto
italštiny
tak
jak
jsem
se
to
stará
prosím
vás
já
se
stalo
jenom
kroku
že
jsem
byl
líný
a
nechtěl
jsem
psal
čtyři
další
žádosti
když
jsem
napsal
toho
vidím
zažil
to
bylo
taky
starost
a
maminka
si
vedle
mě
sedla
a
dával
a
říkal
jen
do
o
pište
napíše
nomine
a
ty
tak
sem
salle
se
se
staral
dycky.
Takže
když
jsem
se
vás
setkal
jako
s
žákyni
se
svou
o
se
pracují
žákyni
se
svou
manželkou
budoucí
tak
jsem
zjistil
podle
jejího
ze
zemí
a
chování
že
mě
nemá
ráda
ona
říkala
já
jsem
tě
přímo
nenáviděl
a
já
jsem
to
dobře
věděl
že
že
jsem
věděl
že
to
moje
manželka
no
tak
vono
je
to
celkem
dobrý
když
to
že
ta
toho
manžel
napřed
nenávidí
neví
co
neni
neví
že
ho
bude
mít
ale
já
to
nebudu
dál
líčit
al
opřeno
vobrátilo
potom
rok
po
absolutorium
též
kolik
k
tak
námitky
teprve
jsme
se
seznámil
ústně
a.
A
bylo
to
nakonec
toho
bylo
manželství
než
asi
nevzal
hned
protože
se
mi
do
toho
manželství
nechtělo
mimochodem
tak
tady
je
moje
vůle
tady
je
moje
starém
dával
pozor
a
jestli
to
manželku
v
nemluví
někdo
jiný
že
by
si
nikdo
jako
vzal
že
by
to
bylo
vlastně
jí
pro
mě
a
von
nikdo
se
plní
ne
nezasil
al
a
tak
to
bylo
beznadějný
tedy
no
protože
ona
mě
jak
prozradila
potom
dělá
ráda
že
se
v
tom
mýlil
nějaká
tak
a
nevím
jenom
chci
říct
že
se
v
ní
poznal
a
to
je
zajímavý
provází
říct
na
převtělování
se
letý
by
jsou
v
bohu
jis
a
budu
sou
je
křoví
tak
ona
byla
zvláštní
hlavě
k
skýtá
čili
kelt
a
tehdy
v
tom
schází
vtělení
ne
a
já
jsem
do
to
věděl
tak
jsem
jí
říkal
křovík
nebo
křovík
nebo
tak
nějak
zásadně
se
ní
nemenoval
vy
anežka
kroku
on
na
to
slyšela
jako
při
opravdu
ovšem
nebo
přeložil
musel
něco
dělat
a
říkal
a
trní
dneska
třebas
říkáš.
A
než
ko
to
jsem
udělal
považovala
za
nějaký
příkoří
no
co
by
to
to
to
je
hloupý
věcem
také
sám
ale
prosím
pasovat
jednu
je
jenom
proto
že
jsem
takovým
mrtvoly
tak
kameni
hned
tak
neviděl
jo
no
tak
to
je
vaše
vizitka
dobrá
protože
když
se
něčeho
držím
tak
soustavně
osvěcuje
se
v
té
z
mrtvýho
celá
tam
zbytečný
starostí
a
všeho
dohromady
no
a
proto
já
se
viděl
znaje
jako
starostlivého
člověka
se
věděl
že
se
bude
taky
starat
okolo
toho
svého
stěhování
tak
se
mi
obavu
aby
se
tam
něco
nakonec
nebylo
vhod
a
že
by
něco
zvedl
nebo
tak
a
bylo
by
to
bývalo
znamenal
odpoví
smrt
a
tu
ty
nevyšel
já
to
vím
a
protože
ostudné
ni
zapsány
nýbrž
zase
o
nějak
čelit
tak
jsem
asi
dvakrát
nebo
třikrát
telefonovat
tady
ví
to
vy
že
půjdete
koncem
neznal.
Nevěděl
jsem
že
ho
má
eště
zapnutý
a
jsem
se
pořád
tak
už
se
představoval
už
se
převtělovali
a
řek
mu
aby
i
ten
vedl
a
tak
podobně
a
ty
jsi
poctivě
připravoval
to
přestavá
tak
se
měl
seznam
všech
věcí
a
kam
se
mají
postavit
tak
dále
čím
se
tak
dokonale
připravil
tu
svou
pečlivosti
tam
byla
namístě
že
si
vůbec
nic
nevedl
že
si
jenom
velel
že
ano
to
bylo
dobré
tak
to
má
být
vyskytlo
plakala
a
příprav
tak
takhle
to
má
připraven
jsem
já
to
jenom
našem
životě
takhle
já
takhle
já
jsem
nemodlím
takhle
já
jsem
nesnažím
já
to
jenom
organizmu
tady
taky
nějak
organismu
po
té
sám
se
duchovní
pochopitelně
tady
mám
nějaký
program
jak
si
mysl
myslíte
ne
s
neško
se
s
jiné
on
to
eticky
z
toho
vidíte
ten
program
tady
je
to
se
mýlíte
ale
řekli
byste
že
bych
to
nedovedl
dokázat
že
to
není
program
vy
jste
si
je
vzal
jsem
přeci
věděl
že
tu
tohoto
terezii
probírat
ho
tak
to
jste
napomenut
na
hodil
nevěděl
mám
zařízeno
a
proto
jsem
to
vzal
to
co
jsem
neměl
nařízeno
ale
on
mě
to
ryšánek
přihrál
že
ano
a
já
to
nutně
potřebuju
a
se
ať
je
to
zařízeno
nebo
nařízeno
to
všechno
nařízeno
mě
já
po
této
stránce
nejsem
svobodný.
A
to
způsobuje
úžasnou
svobodu
a
teď
se
vrátím
to
je
n
vysvětlitelné
že
si
se
vrátím
k
tomu
na
co
jsem
byl
dotazován
a
to
jest
já
kdybych
se
prosím
vzdáváte
tak
prosím
vás
jenom
podle
věci
protože
já
potom
myslím
že
se
hlásí
te
no
kdo
jak
to
máte
dělat
modlete
se
tak
jak
jsem
vám
to
naznačil
ve
spisu
příprava
k
koncentraci
a
koncentrace
mystická
tam
je
do
posledního
písemku
všechno
vysvětleno
tyto
doma
máš
nechci
jít
abych
to
prosí
tě
vopakoval
to
je
tam
všecko
ty
se
modlí
tím
že
miluješ
bližního
a
ty
se
modlit
že
mu
odpouštíš
a
tak
dále
a
to
je
především
tvoje
slovní
modlitba.
Ještě
méně
slovní
než
ke
který
především
modlitba
skutkem
musí
být
na
stejné
úrovni
jako
modlitba
slovy
když
není
například
vy
vynechal
ty
slovní
modlitbu
u
formulaci
jak
to
říkáš
tak
by
si
s
neshodl
ani
to
svoje
konání
ti
tou
modlitbou
zformoval
konání
tanec
ale
protože
si
formuloval
modlitbou
konání
tak
způsobuje
še
jakýsi
jakou
si
rovnováhu
na
určité
úrovni
která
není
dostačující
a
která
si
to
nechá
zmrtvých
do
kterého
ale
už
je
dobrým
dobrým
schodem
do
těch
komnat
ano
dalších
tak
se
modlí
jak
chceš
ale
buď
bez
starosti
že
když
se
budeš
modlit
a
budeš
tomu
věřit
třebas
slovem
počítat
po
číst
po
čísla
protože
to
pro
tebe
bude
formulace
tak
to
bude
modlit
ba
správná.
A
kdyby
ti
slyšel
k
říkáš
po
říka
po
čista
po
číst
tak
by
to
za
modlitbu
nepovažoval
já
taky
ne
ale
ty
řikáš
počítá
počítá
počítá
my
říká
že
ne
ale
já
to
vím
že
to
říkáš
tak
se
modlí
správně
protože
říkáš
že
bez
formulace
to
nejvíc
a
ty
se
modlí
jenom
k
po
čísle
a
nic
jiného
ne
k
pánu
bohu
to
nevadí
oni
jsou
tam
přeberu
ví
jenom
k
tomu
co
není
na
té
vrch
straně
tam
u
boha
nahoře
to
netajil
vespod
taky
má
být
na
matkou
je
to
trpnější
vy
se
sice
v
tom
za
řeč
ale
nic
víc
než
že
to
dílo
přišívám
když
si
v
alchymistické
praxi
tam
kde
se
musí
dílo
pravila
zažívat
a
kdyby
se
nezažíval
to
děláš
tou
modlitbou
a
tím
mi
činy
tak
by
vystihl
a
nebylo
by
vůbec
možno
v
něm
pokračovat
jako
když
bych
si
nevedli
ten
nese
které
se
má
něco
narodit
to
by
se
nestal
slyšeli
že
v
některých
kniha
modlitbě
duši
se
radí
aby
vešla
do
sebe
to
právě
o
čem
tu
řeč.
Právě
mi
nedávno
veliký
čele
že
tomu
se
to
četl
to
nevadí
že
duše
které
si
nehledím
modlitby
svou
jako
tělo
pak
kosti
ci
nebo
dno
ztíženo
jež
má
srdce
nohy
a
ruce
a
nemůže
jimi
vládnout
a
je
tomu
tak
jsou
duše
tak
nemocné
a
u
vykl
zabývat
se
věcmi
že
vnějšími
jejími
i
pomoci
a
zdá
se
že
nemohou
větši
do
sebe
neboť
i
vy
že
taková
duše
se
stále
zabýval
hmm
a
jinými
zvířaty
která
se
kolem
hadu
zdržuje
učiní
téměř
podobnou
jim
a
není
pomoci
ať
je
svou
přirozenosti
tak
boha
ta
a
ne
a
může
dokonce
s
bohem
svým
svatým
než
snažili
se
tyto
duše
pochopit
a
vyléčit.
Svou
velikou
bídu
zůstanou
poleze
jako
solný
sloup
pokud
chápu
je
s
modlitba
a
rozjímání
branou
již
se
vchází
do
tohoto
prvního
zmíněno
radu
to
konat
první
toho
hradu
míní
modlitbu
vnitřní
a
i
ústí
z
nich
oběto
konat
porozuměním
aby
byli
modlitbou
takovou
modlitbu
příliš
člověk
nemyslí
s
kým
mluví
a
co
žádá
do
jest.
Kdo
prosí
a
koho
prosí
neví
o
tom
koho
prosím
nenazývám
ani
modlitbou
třeba
by
se
při
ní
sebe
víry
pohybovali
a
kdyby
to
někdy
přece
jenom
modlitba
byla
až
by
se
toho
všeho
nedbalo
byla
by
jí
jen
proto
že
se
k
tomu
jindy
přivedlo
ee
především
zásluha
kdo
by
si
však
ukovat
velebnost
boží
jako
by
rozumovat
se
svým
otrokem
nedbají
zda
nemluví
zle.
Nýbrž
vyslovuje
co
mu
nazí
přijde
a
co
dávno
zná
je
co
takového
nepokládal
za
modlitbu
a
nedej
bůh
aby
který
křesťan
tak
to
vykonával
doufám
v
pána
že
u
vás
sestry
nic
takového
nebude
protože
se
zvykli
zabývat
se
věci
vnitřními
což
je
velmi
dobré
aby
člověk
neupadl
takový
nerozumně
říci
takové
tu
větu
tak
dobře
pozor
já
jsem
se
do
sedmnácti
let
nemodlil
a
vedle
toho
hned
já
se
o
nejtěžší
o
mládí
do
sedmnácti
let
ustavičně
modlil
a
obojí
je
pravda.
Nemodlit
sem
se
v
tom
smyslu
jak
říká
svatá
terezie
nebo
do
mluví
s
pánem
bohem
jako
když
mluví
otrokem
jako
dyž
na
na
ně
vůbec
záleží
a
to
mě
nezáleželo
pro
že
já
se
na
něj
nevěřil
ten
se
vlastně
nemusel
proto
a
proč
by
se
kam
řekli
že
jsem
se
modlit
posled
modlil
při
tom
jak
to
že
se
taky
modlil
při
tom
když
jsem
se
nemodlil
teď
mi
vysvětlil
to
někdo
prosim
aby
tak
dobří
jak
to
jsem
se
taky
modlil
c
tak
já
to
řeknu
to
někdo
už
je
trošku
trošičku
nádechu
to
má
a
musíte
konkrétně
se
vyjadřovat
to
je
svou
pojď
ano
ano
ne
ne
a
to
musí
sedět
jako
tohleto
co
vám
teďka
řeknu
já
sem
se
modlil
proto
že
jsem
byl
poslušný
své
rodině
a
ta
si
přála
abych
se
modlil
nic
ne
ale
zdánlivě
to
byla
poslušnost
toho
že
jsem
nesměl
odporovat
rodině
ano.
A
ta
poslušnost
to
byla
dvojí
poslušnost
poslušnost
mě
dolů
a
směrem
nahoru
nahoru
že
jsem
byl
poslušen
že
nesmí
odporovat
potřen
dolů
že
stadia
si
to
přála
a
já
vám
řeknu
pravá
poslušnost
má
dycky
tyhlety
dva
poli
poslušnost
dolů
se
projevuje
jako
činnost
a
poslušnost
nahoru
se
projevuje
jako
trpnost
a
potom
já
říkám
že
ideál
je
duchovní
cesty
být
aktivně
trpný
aby
tato
mu
rozumíte
asi
doufám
nezapomeňte
na
to
je
tu
větu
tak
tam
byla
velice
dobře
pasovat
se
na
tak
si
je
to
vysvětleno
a
mohu
jít
kousek
dál.
Než
nemluv
jiš
o
těchto
ohromný
duších
než
měli
pán
pan
rozklad
aby
povstal
jako
onen
chodí
jenž
po
třicet
let
nežil
u
rybníka
bez
vezli
čeká
je
velmi
z
osud
a
nebezpečí
veliké
promluvme
radí
o
jiných
duších
které
se
nakonec
předsedou
hradu
dostanou
jsou
sice
velmi
zabránit
do
světa
ale
mají
před
se
dobré
touhy
a
někdy
třeba
je
čas
od
času
poroučení
se
pánu
našemu
a
rozjímat
o
sobě
třeba
ne
právě
dlouho.
Prosím
vás
rozumějí
o
sobě
tomu
no
mohla
poradit
protože
v
tom
klášteře
byl
duchovní
vůdce
rozjímat
o
sobě
o
svých
špatnostech
a
přednostech
je
strašně
nebezpečné
protože
to
obyčejně
vede
ke
skrupulí
když
jste
trošku
soudní
tak
se
řeknete
já
nejsem
k
ničemu
ne
nebo
já
to
dělám
špatně
to
je
ještě
horší
a
kdy
se
něčemu
neshrabal
tohleto
je
jedna
z
největších
chyb
na
duchovní
cestě
křesťanských
duší
že
mají
skrupule
že
si
říkají
že
k
tomu
nehodí
pak
se
k
tomu
hodí
ta
hmota
sama
o
sobě
že
k
tomu
vůbec
nehodí
i
když
je
živá
nýbrž
jenom
za
pomoci
božích
k
tomu
hodí
najednou
když
to
toho
vstoupí
bůh
a
tady
říká
když
to
neřídí
ten
bůh
najednou
povstanou
prosim
vás
nařízení
boží.
Způsobuje
že
ten
člověk
něco
nového
ale
vnímat
že
to
tak
nikdy
za
měsíce
modlí
soudce
plnit
celý
myšlenek
na
své
zaměstnání
na
které
by
si
té
věř
ustavičně
mě
věří
tak
velice
že
jakož
zde
je
poklad
jejich
tam
jsou
i
jejich
srdce
matouš
matek
matouš
první
kapitola
dvacátá
první
než
někdy
sami
si
umí
že
se
vyprosit
vlastní
poznání
jejíž
něco
velikého
když
vidí
že
nejdou
dobře
aniž
nedospělý
právě
toto
myšlení
na
sebe
je
dobré
jenom
proto
že
je
to
základ
sebepoznání
a
bez
zvyšování
sebepoznání
není
pokrok
na
této
cestě
to
ovšem
takový
vzdáleným
způsob
sebepoznání
a
jak
chto
tolik
či
že
nemohu
o
zaručit
že
by
to
znamenalo
dohledem
době
se
někam
dohrabat
já
bych
tedy
tento
způsob
vy
se
modlíte
jednou
za
měsíc
a
ještě
plné
různých
myšlenek
nepovažovat
správný
já
bych
to
řekl
takhle
my
se
musíme
napřed
naučit
diskurzivní
modlit
slovně
modlit
formulovat
to
se
musíme
naučit.
A
formulace
správná
formulace
má
jednu
zásadu
že
nesmí
být
bez
ducha
proto
jsi
vystihl
tolik
metod
z
protože
jak
to
zabít
mechanické
tak
to
musel
opustit
to
je
správné
to
byla
ochrana
shora
si
věděl
že
to
je
k
ničemu
a
co
to
je
učit
se
modlitbě
diskusí
modlitbě
já
vám
to
sedmadvacet
otčenáše
napřed
jak
to
nemá
vypadat
ale
musí
to
napřed
tak
vypadat
aby
to
mohlo
později
dobře
vypadat
a
potom
jak
to
má
později
vypadat
a
potom
jak
to
vůbec
nemá
vypadat
všechny
tři
to
fáze
vám
ukážu
tak
modlíme
se
spolu
teďka
otčenáš
ukazuju
jak
to
nemá
vypadat.
Už
vynechávám
to
otčenáš
se
nebeský
pocit
semeno
toto
vynechám
vůbec
to
víte
že
správně
že
že
nevím
dycky
se
modlím
a
podceňuju
pána
boha
a
vůbec
není
vlastně
nevěřím
to
nechám
ale
tento
způsob
který
jsem
bude
zdá
být
dobrý
otčenáš
a
já
do
toho
v
rozjímání
síly
mým
otcem
já
mám
k
tobě
jako
milovanému
a
já
z
mé
strany
milujícího
milovanému
o
on
miluje
tak
je
to
milující
otec
a
já
miluji
tak
já
jsem
milující
syn
jako
milující
k
milovanému
a
tak
musím
vědět
o
se
oci
se
modlím
a
musím
z
toho
vědět
důsledky
otčenáš
znamená
když
je
on
mý
otcem
tak
já
na
si
vychovat
jako
jeho
dítě
chovám
se
jako
dítě
na
tak
v
této
myšlenky.
Budu
nebudu
dál
se
modlit
nýbrž
budu
se
snažit
tý
uskutečnit
až
budu
se
chovat
jako
dítě
tohoto
věčného
otce
to
znamená
on
který
všechno
miluje
já
budu
taky
všechno
milovat
a
tak
dále
a
tak
dále
tak
pak
budu
k
tomu
dalšímu
co
v
tom
otčenáši
je
a
mohl
bych
eště
ještě
budu
třebas
takovýmu
pokračovat
dalších
věta
ale
zatím
zůstanu
u
tohoto
a
řeknu
se
na
tom
špatného
na
to
je
špatné
to
že
já
to
rozebírá
rozebírat
to
je.
Analýza
k
tomu
říkáme
náboženství
diskurzivní
modlitba
nebo
rozjímavá
modlitba
španěl
tomu
říkají
francouzi
taky
angličan
taky
konci
dra
si
já
to
vyslovuju
španělsky
koni
der
si
on
vy
to
poznáte
jak
té
vaší
angličtině
tak
jste
francouzštině
a
jak
který
daně
nebo
co
to
ještě
všechno
umíte
konci
to
je
úvaha
potom
otče
náš
následuje
úvaha
a
jestliže
se
to
má
opravit
tak
musí
následovat
skutek
a
za
klece
úvah
e
se
to
být
planá
úvah
ne
tak
pokud
to
takhle
dělám
tak
to
ještě
není
vůbec
diskusí
modlitba
kris
modlila
takhle.
Otče
náš
a
zastavím
mysl
protože
jsem
se
k
nim
už
se
vypořádal
s
tím
že
je
to
můj
otec
já
už
to
vím
rozumíte
to
tam
to
musí
předcházet
ale
teď
už
už
to
vím
tak
už
od
nepo
neopakuju
to
rozjímání
ten
rozklad
ten
je
tam
jenom
do
té
doby
vhodným
prostředkem
pokud
nedohrabe
svou
li
znamená
já
se
z
něho
ještě
něco
dovídám
se
z
něho
něco
všechno
dověděl
tak
už
nesmíme
pokračovat
otčenáš
kdybych
to
takhle
řekl
tak
by
se
podobal
takhle
správně
vyslovil
tak
bych
se
podobal
byla
oslavenému
jindřichu
slovy.
Který
když
řekl
otče
náš
tak
by
do
musel
přijít
v
do
toho
do
léta
aby
pokračoval
modlitbě
to
on
se
tam
modle
na
konci
té
mše
dycky
protože
byl
knězem
otčenáš
ne
se
nebes
posvěť
se
jméno
tvé
a
on
řekl
otčenáš
a
byl
v
trati
za
ně
musel
stát
tam
musel
oprostit
a
pak
se
dostal
k
sobě
buďte
bez
toho
čistou
na
se
tak
nenese
ale.
Kdy
skočí
modlitba
správně
pojatá
není
příliš
mnoho
mluveno
nýbrž
uvědoměle
vnitřní
vnitřní
uskutečňování
toho
co
jsem
vyslovil
když
já
řeknu
otčenáš
a
cítím
že
je
to
pravda
cítím
neformuluje
to
já
vím
že
je
to
pravda
tak
jsem
to
vnitřně
prožil
a
ani
na
další
formulka
tam
podnět
otčenáše
není
rozumíte
otče
náš
a
ticho
rozumíte
a
je
to
já
v
tom
tichu
zůstanu
aspoň
dvanáct
vteřin
v
tom
nadšení
pro
toho
otce
tak
ho
konečně
slyším
tak
svým
žiju
za
dvanáct
svého
kde
takhle
máli
pravdu
si
modlitba
při
na
druhý
druhou
myšlenku
jenž
jsi
na
nebesích.
Když
začnu
se
to
učit
tak
říkám
nebe
je
jiný
stav
vyšší
než
my
to
je
jiná
vrch
a
vědomí
nebo
nad
všemi
mrtvoly
vědomí
existující
vrstva
a
já
do
ní
nedosahuju
že
on
je
na
nebesích
tak
já
nemohu
o
něm
vědět
ale
protože
je
to
můj
cíl
tak
je
to
výraz
mé
touhy
otčenáš
jen
na
nebesích
znamená
tedy
diskusí
modlitbě
otčenáš
já
od
o
čem
mu
nebo
náš
to
je
jedno
já
mám
povinnost
povinnost
nejenom
právo
povinnost
s
tebou
být
vrátit
se
do
toho
domu
vrátit
se
do
toho
domu
znamená
opustit
tenhleten
svět
vnitřně
vnitřně
opustit
a
pak
se
tam
vrátím
a
jenže
nebesích
je
pro
mě
závazek
vnitřně
všecko
opustit
vnitřně
všechno
co
ní
mám
opustit
a
za
čím
du
opustit.
A
když
to
takhle
provedu
tak
se
modlím
potom
už
správný
řeknu
jenž
jsi
na
nebesích
a
moje
mysl
je
tím
chycena
nemysleli
tím
zastavena
tou
obrovskou
myšlenkou
že
on
je
na
nebesích
já
nemohu
dát
se
modlit
já
zůstanu
vy
se
u
toho
a
když
se
z
toho
považuju
za
se
z
toho
svatou
třeba
za
pět
minut
nebo
za
minutu
nebo
za
dvanácti
to
je
jedno
kdy
ale
jak
se
z
toho
stalo
tak
zase
ne
další
myšlenku
rozumíte
a
tak
říkám
otčenáš
a
já
to
všechno
vynechám
protože
to
bychom
se
mu
do
o
tom
bavili
to
máte
úvodem
je
všechno
napsané
ale
já
se
za
stavu
toho
konce
a
neuveď
nás
v
pokušení
ale
zbav
nás
zlého.
Čili
když
to
pořád
prosebná
modlitba
kdy
já
mám
právo
prosit
abych
byl
zbaven
zlého
když
všecko
co
je
předtím
ve
svém
životě
poctivě
uskutečňuje
než
je
to
bylo
uskutečňoval
já
se
snažím
o
tom
uskutečnění
se
snažím
o
to
usadí
tak
mám
právo
být
zbaven
zlého
být
zbaven
zlého
znamená
mít
právo
víc
se
zákona
dualismu
a
být
spojen
s
bohem
protože
to
až
na
konci
a
když
takhle
přijdu
k
k
této
poslední
myšlence
i
tam
nesmím
tohleto
říkat
nýbrž
to
už
musel
se
tak
připravit
do
už
je
mi
to
jasné
že
to
tak
je
já
se
k
a
neuveď
nás
zlého
od
anebo
věda
do
pokušení
a
zbav
od
zlého
a
já
okamžitě
jsem
zbaven
zlého.
Aspoň
na
nějakou
dobu
kdy
to
před
uzná
a
choď
nabyl
o
toho
zbaven
čili
mně
se
neříkají
utrpením
se
vy
obavy
a
tak
dále
vůbec
nic
takový
emoce
se
mi
netýká
protože
jsem
byl
zbaven
zlého
já
jsem
vyšel
že
zákona
dualismu
dovědel
zákona
do
rytmu
nemá
nemoci
nemá
choroby
nemá
strašit
nemá
tísně
není
v
nebezpečí
no
tak
také
končí
ten
otčenáš
nejvyšší
způsobem
jak
může
vůbec
končit
a
to
jsem
vlastně
vysvětlil
zhruba
co
je
to
diskurzivní
modlitba
takže
není
nebezpečí
že
by
se
nevědělo
jak
a
že
by
se
muselo
od
všech
formulek
odejít.
Jenže
to
nesmí
být
mechanicky
stavění
formulka
nýbrž
tam
musí
být
zachován
ten
duch
to
je
formulace
nezáleží
jak
to
formuluji
jakými
nádherný
mi
slovy
nýbrž
co
po
tím
cítím
tam
musí
být
moje
srdce
a
když
tam
moje
srdce
je
tak
ho
tímhletím
živým
a
ona
říká
kdyby
se
oni
se
třebas
jenom
vědou
za
měsíc
modlit
kdepak
v
tom
modliteb
zlo
mu
druhy
denně
ale
otčenáš
mince
aby
pocitem
té
takhle
aby
to
o
co
nejvíc
řekli
a
kdežto
ona
chce
aby
věděli
o
každém
slovu
o
co
se
to
modlí
prosebná
modlitba
v
té
musí
vědět
o
co
se
modlím
a
tak
vám
řeknu
ta
prosebná
modlitba
má
tendenci
se
zjednodušoval.
Takže
dejme
tomu
svatý
františek
z
assisi
zpočátku
se
strašně
dlouho
modlil
ten
vydržel
na
těch
misku
svých
modlitbách
hodiny
a
hodiny
někdy
celé
dni
a
celé
noci
a
to
se
postupně
tak
zjednodušoval
vytahuje
sem
vám
to
teďka
řekl
se
toho
nadšení
a
stoupajícím
poutanosti
tím
bohem
že
nakonec
už
říkal
jenom
pane
můj
a
nakonec
říkal
ani
to
nepotřeboval
ten
pán
byl
totiž
tím
co
bych
vel
někoho
když
už
se
mnou
ne
tak
tak
to
je
diskurzivní
modlitbou
ale
my
se
dojde
potom
chovat
dalšího
že
po
této
modlitbě
takhle
prováděn
existuje
modlitba
kontemplativní
ta
není
diskurzivní
a
já
jsem
ukázal
ten
přechod
na
tu
kontemplaci
tak
to
je
asi
za
tím
všechno
otec
sku
volbě
antoníne
děti
jasně.
Text view •
Help